Golden Awards

DeletedUser81766

Guest
Ik heb de tijd genomen mijn gedachten in een GA lijstje te verwerken. Er zijn meerdere nominaties die ik er uit gelaten heb waarbij ik het niet meer van toepassing vind op de huidige setting van de wereld. Het is overigens ook vooral Spread gerelateerd, dit omdat ik simpelweg niet eens mijn best ga proberen om spelers waarmee ik niet het achtergrond weet te nomineren.

Beste speler: Noo-Noo De Stofzuiger

Ik kan deze nominatie alleen voor de stam uitdelen welke ik zelf in heb gezeten omdat ik er dan een legitieme onderbouwing kan bij geven.
Team Stofzuiger is het team van Spread op elk meetbaar vlak. Voor mijn keuze duidelijk te maken zal ik een korte opsomming met onderbouwing geven.

Leiderschap - Ezra als leiding gevende functie binnen onze stam heeft al vanaf het begin deze rol op zich genomen. Met de hoeveelheid drang van iedereen is het een knap staaltje werk mocht je een stam als deze toch sterk bij elkaar houden. Ieder account wilt van alles, maar dat is simpelweg niet mogelijk. Zie dat dan maar eens te leiden en naar één kant te laten opkijken. Tevens vind ik Ezra ook een hele schone leider, hij is eerlijk en zegt waarop het aan komt geen poespas. Een goede leider heeft een goede zelf reflectie nodig, wat je ook terug ziet waarbij hij regelmatig zijn eigen keuzes evalueert.

Motivatie - Team Noo-Noo werkt als één team, zoals het hoort. Er is een gezonde motivatie bij ze te erkennen, ze willen wereldwinst maar willen sportiviteit nog altijd hoog in het vaandel houden. Ze motiveren andere spelers binnen de stam, zij helpen overal waar nodig en waar niet nodig. Anton helpt bijvoorbeeld enorm veel omwille gebruik van scripts.

Activiteit - Met een sterk team hebben zij een bezetting van 24 uur per dag wat ook overal in terug te zien is. Zelfs als je veel spelers hebt kan je alleen maar lof hebben voor het consistent elke dag bepaalde tijden te loggen.

Offensief - Met meerdere massa's achter de rug heeft Noo-Noo laten zien dat zij op offensief vlak effectief zijn. Ze laten dat niet alleen met massa's zien maar vooral ook buiten de massa's. Als een zeer actief account met een 24 uur bezetting kan je elk moment van de dag proberen inspelen op de inactiviteit van je tegenstander. Voornamelijk doe je dit natuurlijk midden in de nacht, aangezien bijna elk account daar wel een zwak plekje heeft. Al met al vind ik deze blitzjes hoog optellen. Het zou enig zins saai zijn als je telkens maar moet wachten en puur op die éné offensief speelt.., de massa.

Defensief - De eerste massa hebben zij voor de positie waar zij in zaten het zeer goed weten te weren. Dorpen verliezen met zo veel inzet in ze verdedigen is altijd zuur, maar zij verloren dan ook eigenlijk niet hun eigen dorpen. Ze verloren dorpen die ze nog maar recent hadden overgenomen van de vijand, op een lastige positie met vrijwel geen stam def om ze aan het begin te assisteren. Ik meen dat ze niet eens een vv hadden gedurende massa en deze volledig op eigen voet hadden verdedigd. Dat kunnen maar enkele accounts op dit moment van hun zelf zeggen.

Algemeen Forum - Volgens mij zijn niet alle posters vanuit Noo-Noo even serieus te nemen, toch als we kijken op de zeer mooie posts die Ezra maakt kan je hier ook wel enige karakter en sportiviteit in constateren.

Slechtste speler: Too Long Didn't Read & Guided

Ik kan natuurlijk niet achter de schermen kijken maar gedurende mijn speeltijd op Honeybooboo wist ik wel het éné dorp na het andere te pakken met blitzjes. Ruim een week lang achter elkaar, zonder dat er echt nog een fasemolen op Imago gaande was. Er werd ook zeker wel verdedigd gedurende nacht tijdens sommige blitzen. Alleen had het een zeer kleine moeite geweest voor een speler als Guided of zelfs een andere Imago speler de paar overige dorpjes van TLDR af te stacken. Door deze verliezen waren de winsten van Imago hun massa alweer snel verloren gegaan. Hier had iets beters gekund, al zou je daar ook heel Imago voor kunnen afvragen waarvoor niemand daar een initiatief in nam.

Meestbelovende speler voor de toekomst uitkomst: Anarchist & QQEEEZZ & Honey

Voor de uitkomst van deze wereld verwacht ik dat Anarchist & QQEEEZZ & Honey de meestbelovende spelers zullen zijn. Spread bewijst zich aardig sterk te vertonen over de gehele breedte graad van de wereld waarbij Imago zwakke punten in het westen toont. Met de actieve accounts als Anarchist, QQEEEZZ en Honeybooboo tegenover TLDR lijkt er op dit moment korte metten mee gemaakt worden. Als ze TLDR niet stabiliseren zal Imago & Pit alliantie hun kansen aanzienlijk verminderen met het verlies van de west rim.

Grootste ego: Anarchist

Zonder twijfel dat de speler Melvin het grootste ego heeft binnen deze gehele wereld. Zo obsessief met een wereld win, het liefst ook nog als rang 1 eindigen. Ik vraag mij zelf af hoe hoog iemand staat als zijn ego het spel plezier van andere soms onderuit haalt. Er zijn dan ook impulsieve acties geweest waarbij diepe CF's gewoon leeg getrokken werden omdat hij het ergens niet mee eens was. Om een speler met een ego zo groot als zijne in het gareel te houden zou de leiding van Spread al een medaille moeten krijgen, alhoewel ik me soms af vraag of ze niet eens gas terug moeten geven.
Uiteindelijk heeft Melvin veel geregeld en gedaan voor de stam, maar als we kijken naar wat precies is daar dan veel vaardigheden voor nodig?

Veel spelers van een recent te beëindigende wereld overhalen om bij Spread te spelen. Een rim jump gebaseerd en uitgevoerd op een overvloed aan interns. Inactieve/onervaren MB spelers tussen het cluster van je vijand edelen. Dit zijn niet zeer hoge prestaties en dan is het nog de vraag hoeveel hij hier zelf van heeft uitgevoerd (op het rekruteren van spelers na).

Regelmatig wilt hij even laten weten hoe goed hij is, natuurlijk deze factoren hebben veel invloed gehad voor de stam en deze wereld maar het is vooral papierwerk. Zonder bijvoorbeeld een muur als Ian, die succesvol Honeybooboo in veel lastige situaties met zeer beperkte tot geen verliezen wist te behouden was zijn papierwerk ook met een andere afloop geweest. Het zou hem sieren als hij zijn ego in de toekomst verminderd, om nu nieuwe spelers tot sint-juttemus uit te schelden voor een fout welke hij zelf kon voorkomen is voor mij geen gedrag van een ervaren speler die zich tot de 'top' wilt benoemen.

Beste stam: Spread

Spread heeft deze wereld op (bijna) alle vlakken zich van de betere kant laten zien. Daarmee wil ik niet persé de andere stammen te kort doen, aangezien er een mooie strijd met Imago en Pit gevochten word. Beide stammen Imago & Pit leveren mooi werk en als ze hun activiteit opschroeven en meer initiatieven nemen zou het tij zomaar kunnen keren. Niet geschoten altijd mis!

Meestbelovende stam voor de toekomst uitkomst: Spread

Theoretisch gezien valt het kwantitatief verschil tussen Spread & Imago/Pit alliantie nog best mee. Het blijft echter één stam tegen twee, waarbij Imago en Pit zichzelf erg in het nadeel hebben dat zij elkaar defensief niet even goed kunnen weren als Spread dat kan. Wie weet mocht Imago en Pit zich zonder veel verliezen of verlies van strijdmacht kunnen fuseren dat zij dit meer gelijk kunnen trekken. Tot die tijd lijkt het er erg op dat Spread zich (Relatief snel) naar de wereldwinst werkt.

Beste leider: Ezra & Fabian

Ik heb deze wereld niemand anders als leider kunnen constateren als Ezra & Fabian. Eerder in deze GA lijst had ik Ezra al benoemd op zijn leiderschap. Ik denk zelf dat Ezra zijn leiderschap ook menig toe te wijden is vanuit Fabian die in eerste instantie altijd als leider op de voorgrond stond vanaf de start van de wereld. Het is dan ook vooral na Fabian het te druk kreeg dat Ezra echt als leider ging bloeien.

Slechtste leider: Ik zie geen slechte leiders op deze wereld, niet binnen de stammen die er uiteindelijk toe doen. Elke stam heeft uiteindelijk menige slechte keuzes gemaakt of keuzes die je in twijfel kan trekken. Toch heeft elke leider ook getoond zijn actie te kunnen reflecteren en inzien of het op een andere manier beter kon. Dat inzicht, die zelf reflectie, dat is wat voor mij een goede leider van een slechte leider onderscheidt. Uiteindelijk moet je toch keuzes maken en deze kunnen goed uitpakken of slecht, dat maakt niet meteen een goede of slechte leider voor mij.

Meest overschatte speler: -

Op dit moment denk ik dat er nog steeds best veel overschatte spelers zijn. Overschat omdat ze technisch gezien gewoon nog niets hebben laten zien en door hun ligging waarschijnlijk niets hoeven laten zien. Dan kunnen we alle lof hebben voor de prestaties van deze spelers hun verleden, maar we spelen in het heden. Wat je nu laat zien is wat telt, het interesseert niemand wat je vijf jaar geleden deed als je nu inactief voor naamsbekendheid op een account mee lift.

Meest onderschatte speler: Honeybooboo

Ik zet mijn account hier bij neer omdat ik het gevoel heb dat wij vaak toch wel onderschat werden. Van zowel binnen als buiten de stam. Sterker nog, voor een hele lange tijd leek het er op dat wij een spook account waren. Op het AF waren we in elk geval zeker geen onderwerp, ondanks betere prestaties als de meeste accounts waar nog steeds van gezegd werd de beste te zijn. Als we kijken naar het uiteindelijk objectieve goal van account Honeybooboo was dit al meteen een muur zijn voor de opmars van Imago. Een muur zijn voor het succes van Anarchist en QQEEEZZ. Al met al denk ik dat dit toch wel goed gelukt is.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:

Ik zou met iedereen wel in een stam zitten of zelfs op één account. Het is leuk om nieuwe spelers te leren kennen, dit doe je pas als je echt met ze samen speelt. Ik zou zelfs nog een keer met Melvin samen spelen, hopende dat hij inderdaad zijn kalmte weet te vinden op kleine onzinnige dingen.

Mooiste spelers naam: Too long didn't read (Kan je mooie meme's mee maken)

Mooiste stam naam: Spread the love, het is immers wel nodig geweest op wereld 73.

Het tofste topic: Oorlogstopic

Ik had dit topic geopend met de intentie dat we daar alle eventuele mid-game oorlogen in konden beschrijven. Helaas is het daar eigenlijk nooit van terecht gekomen. Voor de eindstrijd had ik eigenlijk altijd al in gedachte een speciaal topic nog te openen, uitgaande dat het een zeer actief topic zal zijn. Het tegendeel is helaas waar, ik vind het jammer dat ik vooral vanuit Spread zijn perspectief nog oorlogspost zie verschijnen. Ook al zijn de winsten zeer gering, het is leerzaam voor beide partijen om van elkaar's massa's de gedachtegang te begrijpen. Waarom zou je anders je oorlog gegevens beschrijven?

Het domste topic: Einde Awards

Er zijn wel meerdere domme topics, dit is er maar één om er even te benoemen. Immers ook de meest recente.

Favoriete forumposter: Ezra

Vooral omdat Ezra een van de weinige op dit moment is met mooie goede posts en initiatieven voor nieuwe posts.

Minst favoriete forumposter: Yerpel

Net zoals het domste topic, het is er maar één om even te benoemen. Immers heeft hij het domste topic gemaakt.

Mooiste profielplaatje speler: Don't Eat Yellow Snow

Prachtige Mona Lisa, doet me wel denken aan de jonge jaren!

Mooiste profielplaatje stam: VANS

Mooiste actie van de wereld: Al met al vind ik de meeste acties tot nu toe wel mooi, al moet ik zeggen dat ik POV dan wel het mooiste vond. POV bleek toch niet de sterke muur te zijn waar Imago op hoopte en volgens mij hadden ze achteraf nog minder dorpen winst van POV internen als Spread van de massa.

Voor wie heb je nu echt respect: Mijn team, Jordy, Ian, Carlo. Grotendeels van de wereld hebben wij het met zijn drieën toch getroffen, waarbij Carlo altijd paraat zou zijn indien het werkelijk nodig was. Waar de verwachtingen van de stam voor ons account op momenten gering waren werd er toch zeer netjes gepresteerd als het er op aan kwam. Wat maakt al het farmen en roven toch uit als je uiteindelijk het doel van jou account waar maakt; een muur zijn. Ik heb veel van Ian & Jordy kunnen leren en zij hebben mij goed ontwikkeld als speler.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Ian en Jordy in het specifiek. Zeker niet de leukste momenten gehad, echter heeft de wereldverloop daar ook wel zijn menige invloed op gehad. Verder zijn er veel spelers in Spread die mij aanspoorde het beste beentje voort te zetten. Hoe kan het ook anders, als je mede-spelers dat ook doen?

Grootste Blunder: Niet de activiteit opleveren om ons account in de nacht goed te zetten voor een verwachtte edel-spam massa. Ik had nog tegen mijn team gezegd dat ik mijn vermoeden had dat we een massa zouden krijgen, geconstateerd uit het aanvallen verstuur gedrag van Imago. Ondanks dat ik dit vertelde en kennis had over de status van het account (Sanne) kon ik de tijd niet veroorloven die nacht mijn intuïtie te volgen jegens werk.

Uiteindelijk is het ergens ook weer positief geweest gezien Ian zo een zeer mooie prestatie kon neer zetten met 2 dorpen verlies tijdens een edel-spam massa met 0 def troepen mobiel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
5.610
@Kyuka jouw nek is wel heel dik als je in ieder lijstje een groter ego hebt dan Laurens.
Uitstekend lijstje verder.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Grootste ego: Anarchist

Zonder twijfel dat de speler Melvin het grootste ego heeft binnen deze gehele wereld. Zo obsessief met een wereld win, het liefst ook nog als rang 1 eindigen. Ik vraag mij zelf af hoe hoog iemand staat als zijn ego het spel plezier van andere soms onderuit haalt. Er zijn dan ook impulsieve acties geweest waarbij diepe CF's gewoon leeg getrokken werden omdat hij het ergens niet mee eens was. Om een speler met een ego zo groot als zijne in het gareel te houden zou de leiding van Spread al een medaille moeten krijgen, alhoewel ik me soms af vraag of ze niet eens gas terug moeten geven.
Uiteindelijk heeft Melvin veel geregeld en gedaan voor de stam, maar als we kijken naar wat precies is daar dan veel vaardigheden voor nodig?

Veel spelers van een recent te beëindigende wereld overhalen om bij Spread te spelen. Een rim jump gebaseerd en uitgevoerd op een overvloed aan interns. Inactieve/onervaren MB spelers tussen het cluster van je vijand edelen. Dit zijn niet zeer hoge prestaties en dan is het nog de vraag hoeveel hij hier zelf van heeft uitgevoerd (op het rekruteren van spelers na).

Regelmatig wilt hij even laten weten hoe goed hij is, natuurlijk deze factoren hebben veel invloed gehad voor de stam en deze wereld maar het is vooral papierwerk. Zonder bijvoorbeeld een muur als Ian, die succesvol Honeybooboo in veel lastige situaties met zeer beperkte tot geen verliezen wist te behouden was zijn papierwerk ook met een andere afloop geweest. Het zou hem sieren als hij zijn ego in de toekomst verminderd, om nu nieuwe spelers tot sint-juttemus uit te schelden voor een fout welke hij zelf kon voorkomen is voor mij geen gedrag van een ervaren speler die zich tot de 'top' wilt benoemen.

Meest onderschatte speler: Honeybooboo

Ik zet mijn account hier bij neer omdat ik het gevoel heb dat wij vaak toch wel onderschat werden. Van zowel binnen als buiten de stam. Sterker nog, voor een hele lange tijd leek het er op dat wij een spook account waren. Op het AF waren we in elk geval zeker geen onderwerp, ondanks betere prestaties als de meeste accounts waar nog steeds van gezegd werd de beste te zijn. Als we kijken naar het uiteindelijk objectieve goal van account Honeybooboo was dit al meteen een muur zijn voor de opmars van Imago. Een muur zijn voor het succes van Anarchist en QQEEEZZ. Al met al denk ik dat dit toch wel goed gelukt is.

Je mag me hier best als grootste ego neerzetten natuurlijk, maar de redenen die je ervoor geeft vind ik wel lachwekkend. Eerlijk gezegd komt het meer over of je hier een gebrek aan erkenning komt compenseren door jezelf/Honey BooBoo wat veren in hun reet te duwen. Dat is prima en mag je uiteraard doen, want waarschijnlijk zit het je erg dwars dat niemand anders jullie als beste speler neerzet.

Echter heeft dat zo zijn redenen Jeroen, namelijk doordat vrijwel elke massa er niemand anders deft dan Ian en in iets mindere mate Jordy. Jou hebben we nog nooit gezien toen Honey het lastig had, ofja een keertje toen je in stamchat zei: “Honey heeft VV nodig, vul in waar je kan of maak tijd”. Redelijk grappig aangezien jij als bespelers absoluut geen tijd vrij maakt voor jouw account. Het enige waar jij tijd voor vrij maakt, is om interessant te doen op het AF. Als Ian of Jordy speelde was HoneyBooBoo zeker een van de betere accounts, maar meer dan eens waren vvs nodig om de gaten op te vullen wanneer bijvoorbeeld jij geen thuis gaf.

Het binnenhalen van co’s is uiteraard papierwerk, maar toch wel verdomd nodig niet? Altijd lekker als iemand een mannetje of 20/30 aan de stam toevoegt, right?

Mooiste actie van de wereld: Al met al vind ik de meeste acties tot nu toe wel mooi, al moet ik zeggen dat ik POV dan wel het mooiste vond. POV bleek toch niet de sterke muur te zijn waar Imago op hoopte en volgens mij hadden ze achteraf nog minder dorpen winst van POV internen als Spread van de massa.

Bedankt, ik heb deze massa gepland en gemanaged. Ik vind het wel leuk dat je me wilt neerzetten als iemand die overschat is enkel wat noobs in de Rim edelt, terwijl jouw account de werkelijke muur is. Gelukkig zijn er zat speler, eveneens op jouw oude account, die wel de meerwaarde van onze rimjump inzien en het meer vinden dan “enkel noobs edelen”.

Verder mooie lijst, maar in vele beschuldigen/verwijten aan mijn adres merkte ik toch een gebrek aan visie/realisme op. Vandaar dat ik even wilde reageren om het verhaal een andere kant te geven. Het is natuurlijk altijd leuk om als net-niet-speler een beetje te roepen op het AF.

Wellicht zou het een goed idee zijn om op Guided te gaan spelen? Ik denk dat Erik en Sanne twee spelers zijn waarmee jij prima zou matchen! :)
 
Reactiescore
2.444
Je mag me hier best als grootste ego neerzetten natuurlijk, maar de redenen die je ervoor geeft vind ik wel lachwekkend. Eerlijk gezegd komt het meer over of je hier een gebrek aan erkenning komt compenseren door jezelf/Honey BooBoo wat veren in hun reet te duwen. Dat is prima en mag je uiteraard doen, want waarschijnlijk zit het je erg dwars dat niemand anders jullie als beste speler neerzet.

Echter heeft dat zo zijn redenen Jeroen, namelijk doordat vrijwel elke massa er niemand anders deft dan Ian en in iets mindere mate Jordy. Jou hebben we nog nooit gezien toen Honey het lastig had, ofja een keertje toen je in stamchat zei: “Honey heeft VV nodig, vul in waar je kan of maak tijd”. Redelijk grappig aangezien jij als bespelers absoluut geen tijd vrij maakt voor jouw account. Het enige waar jij tijd voor vrij maakt, is om interessant te doen op het AF. Als Ian of Jordy speelde was HoneyBooBoo zeker een van de betere accounts, maar meer dan eens waren vvs nodig om de gaten op te vullen wanneer bijvoorbeeld jij geen thuis gaf.

Het binnenhalen van co’s is uiteraard papierwerk, maar toch wel verdomd nodig niet? Altijd lekker als iemand een mannetje of 20/30 aan de stam toevoegt, right?



Bedankt, ik heb deze massa gepland en gemanaged. Ik vind het wel leuk dat je me wilt neerzetten als iemand die overschat is enkel wat noobs in de Rim edelt, terwijl jouw account de werkelijke muur is. Gelukkig zijn er zat speler, eveneens op jouw oude account, die wel de meerwaarde van onze rimjump inzien en het meer vinden dan “enkel noobs edelen”.

Verder mooie lijst, maar in vele beschuldigen/verwijten aan mijn adres merkte ik toch een gebrek aan visie/realisme op. Vandaar dat ik even wilde reageren om het verhaal een andere kant te geven. Het is natuurlijk altijd leuk om als net-niet-speler een beetje te roepen op het AF.

Wellicht zou het een goed idee zijn om op Guided te gaan spelen? Ik denk dat Erik en Sanne twee spelers zijn waarmee jij prima zou matchen! :)

In een uitgebreide post waarbij je zijn post tracht te ontkrachten, bevestig je door de toon en een aantal sneren toch het grootste punt van zijn post.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
In een uitgebreide post waarbij je zijn post tracht te ontkrachten, bevestig je door de toon en een aantal sneren toch het grootste punt van zijn post.

Ik zeg nergens dat de award onterecht is, maar de reden die ervoor gegeven wordt vind ik redelijk apart en onterecht.
 

Deleted User - 487971522

Guest
Wat een slechte lijstjes. Gooi ze voortaan in jullie illegale scripts chat
 
Reactiescore
1.367
Wat een slechte lijstjes. Gooi ze voortaan in jullie illegale scripts chat

Alle scripts zijn legaal tot het tegendeel bewezen hier! We leven hier in (zuid-)Nederland
 
Reactiescore
1.278

Deleted User - 487971571

Guest
Beste speler: Anarchist
Slechtste speler: Wurm 2.0
Meestbelovende speler voor de toekomst: -
Grootste ego: Tientonner mel, maar ego komt voort uit skills dus bon
Beste stam: Spread
Slechtste stam: Pit
Meestbelovende stam voor de toekomst: Spread
Meest onderschatte stam: -
Meest overschatte stam: Imago, wat een pot nat is dat zeg
Beste leider: Fabian/Ezra
Slechtste leider: Roald
Favoriete leider: Mezelf
Meest overschatte speler: ik twijfel nou dus tussen savior en tad, sorry maar true
Meest onderschatte speler: ik denk toch wel wurm of cabbage
Met wie zou zeker graag in een stam zitten: heel spread
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: -
Mooiste spelers naam: epoxypropyltrimethyl
Mooiste stam naam: Pitpitpit
Het tofste topic: GA lijstjes
Het domste topic: @Yerpel
Favoriete forumposter: @We Like Hot Chicks lekker man
Minst favoriete forumposter: @Yerpel
Mooiste profielplaatje speler: Vikanov
Mooiste profielplaatje stam: Imago
Mooiste actie van de wereld: Roald/imago rekken en nog zien dat ie zoveel excuusjes heeft, lachen man
Voor wie heb je nu echt respect: Iedereen in de spread chat die het met mij uit moet houden, alle daans ook
Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Heel Spread
Grootste Blunder: Dat joa mij op z'n acc nam, thx maat
Ik wil graag nog meedelen dat: Calanov > calamity.
 
Reactiescore
983
Kutlijstjes, allebei.

Je kan best het excuus gebruiken dat je de tegenstand niet kent of "enkel kan oordelen over stamgenoten" maar een beetje objectiviteit lijkt me niet onmogelijk.
Jullie proberen gewoon op te vallen of grappig te zijn (tweede lijstje)

Zonde!
 

Deleted User - 487971571

Guest
Subjectief slecht lijstje* offfff een poging om hier wat leven in de brouwerij te brengen???
zeg het maar
 

Deleted User - 487971571

Guest
Kutlijstjes, allebei.

Je kan best het excuus gebruiken dat je de tegenstand niet kent of "enkel kan oordelen over stamgenoten" maar een beetje objectiviteit lijkt me niet onmogelijk.
Jullie proberen gewoon op te vallen of grappig te zijn (tweede lijstje)

Zonde!
drink nog wat azijn joh
 
Reactiescore
447
@Sevii wanneer komt imago eens met een lijstje? Of pit
 
Bovenaan