Rate de top 20

Reactiescore
430
Aangezien er weinig lijstjes worden gemaakt de afgelopen dagen voel ik mij geroepen om het eens te proberen.
Het zal enkel een Top 10 worden dus het topic is voor dit lijstje een beetje 'clickbait'. :p

Dan beginnen we op de voor ons gekozen nummer 10 van de wereld.

10. Red Sky At Morning

Waarschijnlijk een niet gedeelde mening van velen van jullie, maar ik plaats hen op de nummer 10, omdat ze hun punten vooral te danken hebben aan een sterk leger aan MB's & DU's en een vermogen aan PP. Verder is de eigenaar van het account (Tim) een complete noob in TW + een gokverslaving hebt kloppen er een aantal dingen niet.
Verder hebben ze een leuk accountje geen gekke dingen behalve dat ze dan prestaties boosten, geen idee waarom je plunderaar boost maar dat is waarschijnlijk het niveau op dat account ROLF.

9. Against All Odds
Allereerst een mooi account met een goede ligging in de rim. Er lopen een aantal zaken in dit topic wat voor mij vreemd is om het account een hogere plaats te geven op mijn Top 10. Het vragen van dorpen is mij wat vreemd, maar nooit geschoten is altijd mis moet ik dan maar denken. Verder verwacht ik wel leuke dingen van hen te zien tegen oa. *SF*. Al denk ik zelf dat ze er gemakkelijk door heen gaan, mits ze de tegenstander niet onderschatten.
Verder hebben ze nog een mooi hulpje (FireFoxx..) dat hen zal helpen om naar de core te gaan.

8. Addison Rae
Ik neem aan dat bijna iedereen het account kent, maar na vele tegenslagen lijkt het account onder eigenaar Eric het weer waar te maken om dorpen te veroveren. Verder denk ik dat z'n hulpje Alexandria Morgan hem erbij kan helpen het een top account te maken. Qua stam waar Addison Rae zich bevindt heeft wat vragen, omdat het een klein hecht groepje lijkt in de ogen van een buitenstaander. Al denk ik dat ze bezig zijn met het rekruteren andere spelers in de rim om er een superstam van te maken.

7. Prone
Dit account heeft een zeer sterke ligging en een belangrijk account voor de stam waar hij zich in bevindt.
Verder speelt Kevin op dat account en dat is een zeer goede deff'er. Zolang het account blijft in VBV en de rim weet veilig te stellen zullen ze een grote kans hebben om de end-game te behalen.

6. Wurm 2.0
Nog een zeer sterk account wat zowel dag als nacht actief lijkt te zijn. Dit is een account waar aardig wat PP in zit, maar wel weet hoe ze efficient ermee moeten omgaan. Ze hebben een sterke ligging en heeft een vrije weg naar de rim voor 'safe'. Zodra ze eenmaal de rim hebben zal het account niet te stoppen zijn.

5. Sons of Durin
Allereerst een zeer mooie naam. Verder hebben ze een sterk en compacte cluster dicht bij de rim.
Wat mij wel wat apart is, is de stamkeuze die ze hebben gemaakt.
Het account heeft denk ik het beste cluster van alle spelers in dit lijstje en zal daarom ook zeer moeilijk zijn om aan te vallen.

4. Finnvard
Het account heeft een centrale ligging en goede spelers vandaar de nummer 4 op mijn lijstje.
Wel zijn er geruchten over het joinen van Beast. wat mij best een goede keuze lijkt om voor een wereldwinst te gaan.
Verder staat het account hoog op de farmlijsten en zijn dus actief genoeg om dat dagelijks te kunnen doen.

3. The Weirdness of Talent.
We gaan de top 3 binnen!
Deze plek heeft TWoT gekregen, omdat het zowat het enigste account is wat geen tot zeer weinig PP gebruikt en dat is zeldzaam in deze tijd. Het account heeft een wat mindere ligging door de 'abusers' om hen heen die het moeilijk kan maken. Ik ga ervan uit dat dit account dat wel weet te overleven met de juiste skills, wat de spelers van het account zeker hebben!

2. Master Of The Oceans
Ik ken deze spelers al van oudere werelden en weet dat het elite spelers zijn. Het team wat er op speelt zijn spelers die niet vies zijn van nachten door halen en doen er alles aan om de tegenstander met de grond gelijk te maken.
Het account heeft wat aan de lage kant in punten, maar ik ben er zeker van de ze dit goed gaan maken in de loop van tijd. Verder denk ik dat het account zeker end-game gaat speler en dus een sterk rim account gaat worden deze wereld.

1. Schedel
Een bekende naam in de .nl servers en één van de betere teams die ooit heeft bestaan op TW. Het account heeft een mindere ligging maar ik ben ervan overtuigd dat het team dit met gemak gaat domineren. Doordat ze met de huidige ligging en ODD al de top 20 weten te doordringen zegt genoeg over de kwaliteiten van het account. Verder zal het account veel gaan betekenen voor de stam om het tot een succes te laten worden en zal de stam TM75 tot een succes te laten worden.


ja de deff bij freaks is gelukkig wat minder geworden nu ze ook last krijgen van RAWTCH, zal mij benieuwen wat de spelers allemaal gaan doen daar.
 
Reactiescore
228
ja de deff bij freaks is gelukkig wat minder geworden nu ze ook last krijgen van RAWTCH, zal mij benieuwen wat de spelers allemaal gaan doen daar.
anders moet je ze snel aanvallen voor ze meer deff hebben!
 
Reactiescore
94
pfffft die lijstjes nemen veel teveel tijd in beslag.
Dan spendeer ik mijn tijd liever anders.

Bovendien voel ik nu al dat het veel te lang gaat duren voor het hele lijstje af is waardoor bepaalde zaken outdated zullen zijn.
Ik ga volgens mij per 3 namen posten.
 
Reactiescore
983
Aangezien er weinig lijstjes worden gemaakt de afgelopen dagen voel ik mij geroepen om het eens te proberen.
Het zal enkel een Top 10 worden dus het topic is voor dit lijstje een beetje 'clickbait'. :p

Dan beginnen we op de voor ons gekozen nummer 10 van de wereld.

10. Red Sky At Morning

Waarschijnlijk een niet gedeelde mening van velen van jullie, maar ik plaats hen op de nummer 10, omdat ze hun punten vooral te danken hebben aan een sterk leger aan MB's & DU's en een vermogen aan PP. Verder is de eigenaar van het account (Tim) een complete noob in TW + een gokverslaving hebt kloppen er een aantal dingen niet.
Verder hebben ze een leuk accountje geen gekke dingen behalve dat ze dan prestaties boosten, geen idee waarom je plunderaar boost maar dat is waarschijnlijk het niveau op dat account ROLF.

9. Against All Odds
Allereerst een mooi account met een goede ligging in de rim. Er lopen een aantal zaken in dit topic wat voor mij vreemd is om het account een hogere plaats te geven op mijn Top 10. Het vragen van dorpen is mij wat vreemd, maar nooit geschoten is altijd mis moet ik dan maar denken. Verder verwacht ik wel leuke dingen van hen te zien tegen oa. *SF*. Al denk ik zelf dat ze er gemakkelijk door heen gaan, mits ze de tegenstander niet onderschatten.
Verder hebben ze nog een mooi hulpje (FireFoxx..) dat hen zal helpen om naar de core te gaan.

8. Addison Rae
Ik neem aan dat bijna iedereen het account kent, maar na vele tegenslagen lijkt het account onder eigenaar Eric het weer waar te maken om dorpen te veroveren. Verder denk ik dat z'n hulpje Alexandria Morgan hem erbij kan helpen het een top account te maken. Qua stam waar Addison Rae zich bevindt heeft wat vragen, omdat het een klein hecht groepje lijkt in de ogen van een buitenstaander. Al denk ik dat ze bezig zijn met het rekruteren andere spelers in de rim om er een superstam van te maken.

7. Prone
Dit account heeft een zeer sterke ligging en een belangrijk account voor de stam waar hij zich in bevindt.
Verder speelt Kevin op dat account en dat is een zeer goede deff'er. Zolang het account blijft in VBV en de rim weet veilig te stellen zullen ze een grote kans hebben om de end-game te behalen.

6. Wurm 2.0
Nog een zeer sterk account wat zowel dag als nacht actief lijkt te zijn. Dit is een account waar aardig wat PP in zit, maar wel weet hoe ze efficient ermee moeten omgaan. Ze hebben een sterke ligging en heeft een vrije weg naar de rim voor 'safe'. Zodra ze eenmaal de rim hebben zal het account niet te stoppen zijn.

5. Sons of Durin
Allereerst een zeer mooie naam. Verder hebben ze een sterk en compacte cluster dicht bij de rim.
Wat mij wel wat apart is, is de stamkeuze die ze hebben gemaakt.
Het account heeft denk ik het beste cluster van alle spelers in dit lijstje en zal daarom ook zeer moeilijk zijn om aan te vallen.

4. Finnvard
Het account heeft een centrale ligging en goede spelers vandaar de nummer 4 op mijn lijstje.
Wel zijn er geruchten over het joinen van Beast. wat mij best een goede keuze lijkt om voor een wereldwinst te gaan.
Verder staat het account hoog op de farmlijsten en zijn dus actief genoeg om dat dagelijks te kunnen doen.

3. The Weirdness of Talent.
We gaan de top 3 binnen!
Deze plek heeft TWoT gekregen, omdat het zowat het enigste account is wat geen tot zeer weinig PP gebruikt en dat is zeldzaam in deze tijd. Het account heeft een wat mindere ligging door de 'abusers' om hen heen die het moeilijk kan maken. Ik ga ervan uit dat dit account dat wel weet te overleven met de juiste skills, wat de spelers van het account zeker hebben!

2. Master Of The Oceans
Ik ken deze spelers al van oudere werelden en weet dat het elite spelers zijn. Het team wat er op speelt zijn spelers die niet vies zijn van nachten door halen en doen er alles aan om de tegenstander met de grond gelijk te maken.
Het account heeft wat aan de lage kant in punten, maar ik ben er zeker van de ze dit goed gaan maken in de loop van tijd. Verder denk ik dat het account zeker end-game gaat speler en dus een sterk rim account gaat worden deze wereld.

1. Schedel
Een bekende naam in de .nl servers en één van de betere teams die ooit heeft bestaan op TW. Het account heeft een mindere ligging maar ik ben ervan overtuigd dat het team dit met gemak gaat domineren. Doordat ze met de huidige ligging en ODD al de top 20 weten te doordringen zegt genoeg over de kwaliteiten van het account. Verder zal het account veel gaan betekenen voor de stam om het tot een succes te laten worden en zal de stam TM75 tot een succes te laten worden.

Leuk om nog eens een lijstje te zien in plaats van het gezeik van enkele bavianen hier.

Kleine opmerking die ik wel kan geven is dat je best eerst even informeert welke teams net op accounts zitten. Ook hier op het AF was al eens gezegd dat schedel vaak een wisselend team heeft. Niets af te doen aan het huidige team natuurlijk (al weet ik niet wie er speelt buiten Gertje), maar de 'core' van schedel zit er niet meer.

Voor mij eens een wereld niet op schedel, benieuwd naar de strijd met TM75 (en schedel hopelijk), ziet er een sterk collectief uit!
 
Reactiescore
94
bij deze het 1e deel van mijn lijstje:
We gaan het in dit geval over de huidige top 3 hebben voor deze terug verandert:

[player]Red Sky at Morning[/player]
De huidige rang 1 met een mooie voorsprong op de rest.
Over het algemeen een account dat mooi bezig is en waar nog niet veel op aan te merken is.
De toekomst kan wat lastiger worden afhankelijk van hun diplomatieke keuzes

OD:
De huidige rang 2 qua aanvallen. Normaal zou ik hier geen voorstander van zijn. Maar als je de statistieken erbij haalt, kan je duidelijk zien dat dit nog niet zo lang het geval is. Early is hij dus wel degelijk spaarzaam geweest met zijn troepen (tenzij er er geboost werd maar dat die optie negeer ik even). Dit heeft er, volgens mij, voor gezorgd dat hij de laatste weken de strijd is kunnen aangaan met Freaks, met dorpwinst als resultaat. @red: kan het zijn dat die grote ODA sprong komt doordat je off hebt kunnen clearen? de hoeveelheid ODA die je erbij krijgt doet me dat denken.
Ook goed om te vermelden is dat hij nog geen enkele keer veel ODA heeft bij gekregen zonder dorpswinst. Dit zegt weinig over de efficiëntie van de aanvallen, maar toont wel aan dat elk plan tot nu toe succesvol was.

defensief heeft dit account nog niet veel moeten presteren (naast misschien een scoutje of een fake af te slaan). Dit is natuurlijk absoluut niet negatief en zorgt ervoor dat je def dorpen de tijd krijgen om leuke troepen aan te maken.
Ik verwacht dat deze rust het echter niet lang zal blijven duren.
Zeker omdat bepaalde dorpjes vrij afgelegen liggen vlakbij de vijand.
[coord]522|481[/coord] is daar een mooi voorbeeld van. Om dit soort dorpen te behouden zal er preventief moeten gestackt worden, wat weer betekent dat er minder def mobiel beschikbaar blijft. Gaan zijn vijanden hier gebruik van kunnen maken?


Ligging:
rfvySJ9.png
Omringd door relatief sterke accounts kan dit account het best moeilijk krijgen als ze niet gaat samenwerken met anderen.
Enkele voorbeelden hiervan zijn:
- [player]Arts[/player] in combinatie met de stam [ally]Freaks[/ally]
- [player]Finit hic Deo.[/player] met zijn stam [ally]SS.[/ally]

De enige echte steun waar ze momenteel op kunnen rekenen is [player]Finnvard[/player], die zuidelijk van Red ligt en ervoor zorgt dat Red toch geen 360 graden front heeft. Ik verwacht dus dat de ze de paar spelers die tussen hen in liggen zo snel mogelijk weg willen werken. Maar of dit de goedkoopste dorpjes zijn betwijfel ik. Is het aaneensluiten dus belangrijk genoeg om hier onnodig veel troepen aan te verspillen in dit stadia?

Bovendien is dit nog niet het enige probleem waar ze mee kampen.
Aan de achterkant komt [player]Firefox..[/player] uit [ally].Fly[/ally] die zich rustig de rim is van Red is aan het overnemen.
Als ze niet snel zijn, valt die optie weg en zullen ze al vrij snel voor elk dorpje moeten strijden in plaats van hier en daar een gratis dorpje te kunnen mee pikken.

Cluster:
Bovenaan is er een mooi clustertje van dorpen dat heel goed te verdedigen is. hierdoor kunnen er op defensief vlak een paar fouten gemaakt worden zonder dat het hem zijn hele account kost. Altijd een mooie buffer om te hebben natuurlijk al zijn er nooit garanties. meer naar het zuiden en oosten zijn de dorpjes veel meer verspreid. Dit geeft offensief grote voordelen maar defensief is dit heel moeilijk te onderhouden. Zoals eerder vermeld verwacht ik dat zijn ODD binnenkort gaat stijgen om deze reden tenzij ze van stam veranderen onder het motto veilig is beter.

Stam:
Momenteel is de stam eigenlijk een 2 man team, 1 van de velen.
Hoedje af als ze van plan zijn om zo door te spelen. Ik vrees echter dat er de meeste grote spelers binnenkort samen naar 1 stam zullen trekken.
Afhankelijk van of Red deze stam zal joinen zal kan het een pak makkelijker worden, uiteraard ten nadele van de mogelijke groeirichtingen.
hier valt momenteel dus weinig over te zeggen


Wurm 2.0, de huidige rang 2 van de wereld.


OD:
Rang 1 ODA. Hij heeft dus zeker en vast al gevochten voor zijn dorpjes. Ik vraag me echter af of dit altijd nodig was?
Dit account heeft al een aantal keer ODA bij gekregen zonder dorpswinst. Als deze stijging zou komen door het helpen van stamgenoten had ik, had ik dit niet erg gevonden en zelfs kunnen waarderen. Maar aangezien zijn oude stam pp verzamelt en hij ondertussen al van stam is verandert betwijfel ik dit ten zeerste. Ik vermoed dus dat een paar van zijn plannen mislukt zijn, correct me if I`m wrong.

verder zie ik nog een aantal vreemde zaken.
inx8sqS.png

If you can`t beat him, invite him? Daar lijkt het alleszinds op langs de kant van [ally].Beast[/ally]. Aan de kant van Wurm ziet het er nog negatiever uit: je joint de stam die je net hebt outplayed.
Dit toont in elk geval dat je niet echt zelfzeker bent over je skills.

Ligging:
IdeugF8.png
Dit account gelegen in C54 heeft een gegarandeerde plek in de rim, een vrij grote rim wat dat betreft. Aangezien hij [ally].Beast[/ally] is gejoind zullen er namelijk afspraken gemaakt zijn met zijn stamgenootjes zodat elk lid een deel van de rim heeft.

Dit account zal vermoedelijk de komende tijd een ondersteunende rol spelen. In het noordenwesten zal hij Kaarsvet moeten helpen bij de oorlog tegen [ally]Wu[/ally], met name tegen [player]BaD AttitudE[/player] en [player]die-call[/player]. Hier zal Wurm vermoedelijk vooral defense moeten leveren.

In het zuidoosten zal hij op termijn [player]Enemy With A Purpose[/player] moeten helpen tegen [ally]VBV[/ally] en dan specifiek tegen [player]TekaShi[/player] en [player]Beware The Stare[/player], met puntzak in de ondersteunende rol.
Hierbij ga ik er natuurlijk vanuit dat Wurm en [player]Enemy With A Purpose[/player] er in slagen om aansluiting te krijgen met elkaar. Ze hebben daar namelijk een leuke overmacht tegen [player]Nonkel jos[/player] en [player]Itsdash[/player], al mag je hen niet onderschatten.
Maar er is nog plaats vrij in .Beast en het verleden toont dat vijanden snel stamgenoten kunnen worden daar. Wie weet passen ze dus de recruittechniek toe voor aansluiting (hopelijk niet natuurlijk).

En als al dit lukt, zal hij de strijd aan kunnen gaan met VOC, en dan vooral ongeoorloofde liefde die mooi gesandwicht zit tussen verschillende [ally].Beast[/ally] leden.

Ik verwacht dus eigenlijk dat dit account nog heel lang op deze wereld zal spelen, puur uit gebrek aan uitdaging tenzij zijn stamgenoten vallen.

Cluster:
Er staat een vrij mooi clustertje. Nergens echt dorpen tegen elkaar waardoor je tijdens het deffen niet kan profiteren van zeer korte looptijden. Maar compact genoeg om een mooie tank te vormen terwijl je goedkoop naar beneden kan edelen. Weinig op aan te merken.

Stam:
De rang 1 stam, [ally].Beast[/ally] en volgens mij de 1e stam die gevormd is met het doel om samen te blijven. Dit betekent natuurlijk niet dat er niets meer kan veranderen, recruits en fusies zie ik zeker nog gebeuren.
Dit neemt niet weg dat ze in de nabije toekomst qua ligging het zuidelijk halfrond kunnen domineren. Mits ze natuurlijk stammen zoals [ally]TSL[/ally], [ally]VBV[/ally], [ally]TaLent[/ally] en [ally]C~S[/ally] kunnen wegspelen. Hier vrees ik eigenlijk een beetje voor omdat al die stammen kunnen gaan samenwerken tegen de stam die alle hooggerankte spelers recruit. Ik verwacht dus dat ze C54 gaan domineren terwijl ze hun leden in C55 gaan verliezen tenzij die solo rechtop kunnen blijven staan.


Against all odds
De huidige rang 3 van de wereld.
Alles wat ik over deze speler zou schrijven zal gezien worden als het vervolg van de heksenjacht. Dit maakt het voor mij heel gemakkelijk want -> skip
Mede hierdoor heb ik mijn top 3 vandaag al af kunnen werken
 
Reactiescore
94
oh BB codes werken natuurlijk nog altijd niet op het AF.
Ik had verwacht dat ze dit toch al zouden hebben aangepast met het geld dat ze verdienen sinds de beurs
 
Reactiescore
357
Als ik de formaten bekijk van jouw artikels dan heb ik daar alle begrip voor, spaar jezelf een beetje en hou het beknopt?
Denk dat we liever met zen allen in 1 keer een artikel doorlezen dat wat minder uitgebreid is dan een artikel in verschillende stukjes te moeten lezen.

Zo verliezen we een beetje de essentie van jouw artikel op termijn
 
Reactiescore
357
Aangezien er weinig lijstjes worden gemaakt de afgelopen dagen voel ik mij geroepen om het eens te proberen.
Het zal enkel een Top 10 worden dus het topic is voor dit lijstje een beetje 'clickbait'. :p

Dan beginnen we op de voor ons gekozen nummer 10 van de wereld.

10. Red Sky At Morning

Waarschijnlijk een niet gedeelde mening van velen van jullie, maar ik plaats hen op de nummer 10, omdat ze hun punten vooral te danken hebben aan een sterk leger aan MB's & DU's en een vermogen aan PP. Verder is de eigenaar van het account (Tim) een complete noob in TW + een gokverslaving hebt kloppen er een aantal dingen niet.
Verder hebben ze een leuk accountje geen gekke dingen behalve dat ze dan prestaties boosten, geen idee waarom je plunderaar boost maar dat is waarschijnlijk het niveau op dat account ROLF.

9. Against All Odds
Allereerst een mooi account met een goede ligging in de rim. Er lopen een aantal zaken in dit topic wat voor mij vreemd is om het account een hogere plaats te geven op mijn Top 10. Het vragen van dorpen is mij wat vreemd, maar nooit geschoten is altijd mis moet ik dan maar denken. Verder verwacht ik wel leuke dingen van hen te zien tegen oa. *SF*. Al denk ik zelf dat ze er gemakkelijk door heen gaan, mits ze de tegenstander niet onderschatten.
Verder hebben ze nog een mooi hulpje (FireFoxx..) dat hen zal helpen om naar de core te gaan.

8. Addison Rae
Ik neem aan dat bijna iedereen het account kent, maar na vele tegenslagen lijkt het account onder eigenaar Eric het weer waar te maken om dorpen te veroveren. Verder denk ik dat z'n hulpje Alexandria Morgan hem erbij kan helpen het een top account te maken. Qua stam waar Addison Rae zich bevindt heeft wat vragen, omdat het een klein hecht groepje lijkt in de ogen van een buitenstaander. Al denk ik dat ze bezig zijn met het rekruteren andere spelers in de rim om er een superstam van te maken.

7. Prone
Dit account heeft een zeer sterke ligging en een belangrijk account voor de stam waar hij zich in bevindt.
Verder speelt Kevin op dat account en dat is een zeer goede deff'er. Zolang het account blijft in VBV en de rim weet veilig te stellen zullen ze een grote kans hebben om de end-game te behalen.

6. Wurm 2.0
Nog een zeer sterk account wat zowel dag als nacht actief lijkt te zijn. Dit is een account waar aardig wat PP in zit, maar wel weet hoe ze efficient ermee moeten omgaan. Ze hebben een sterke ligging en heeft een vrije weg naar de rim voor 'safe'. Zodra ze eenmaal de rim hebben zal het account niet te stoppen zijn.

5. Sons of Durin
Allereerst een zeer mooie naam. Verder hebben ze een sterk en compacte cluster dicht bij de rim.
Wat mij wel wat apart is, is de stamkeuze die ze hebben gemaakt.
Het account heeft denk ik het beste cluster van alle spelers in dit lijstje en zal daarom ook zeer moeilijk zijn om aan te vallen.

4. Finnvard
Het account heeft een centrale ligging en goede spelers vandaar de nummer 4 op mijn lijstje.
Wel zijn er geruchten over het joinen van Beast. wat mij best een goede keuze lijkt om voor een wereldwinst te gaan.
Verder staat het account hoog op de farmlijsten en zijn dus actief genoeg om dat dagelijks te kunnen doen.

3. The Weirdness of Talent.
We gaan de top 3 binnen!
Deze plek heeft TWoT gekregen, omdat het zowat het enigste account is wat geen tot zeer weinig PP gebruikt en dat is zeldzaam in deze tijd. Het account heeft een wat mindere ligging door de 'abusers' om hen heen die het moeilijk kan maken. Ik ga ervan uit dat dit account dat wel weet te overleven met de juiste skills, wat de spelers van het account zeker hebben!

2. Master Of The Oceans
Ik ken deze spelers al van oudere werelden en weet dat het elite spelers zijn. Het team wat er op speelt zijn spelers die niet vies zijn van nachten door halen en doen er alles aan om de tegenstander met de grond gelijk te maken.
Het account heeft wat aan de lage kant in punten, maar ik ben er zeker van de ze dit goed gaan maken in de loop van tijd. Verder denk ik dat het account zeker end-game gaat speler en dus een sterk rim account gaat worden deze wereld.

1. Schedel
Een bekende naam in de .nl servers en één van de betere teams die ooit heeft bestaan op TW. Het account heeft een mindere ligging maar ik ben ervan overtuigd dat het team dit met gemak gaat domineren. Doordat ze met de huidige ligging en ODD al de top 20 weten te doordringen zegt genoeg over de kwaliteiten van het account. Verder zal het account veel gaan betekenen voor de stam om het tot een succes te laten worden en zal de stam TM75 tot een succes te laten worden.


Mooie lijst, het is altijd leuk om ieders perspectief te mogen lezen wat betreft hun verwachtingen/visies over de desbetreffende wereld. Je legt de lat hoog door ons meteen in jouw top 10 te gooien ondanks het feit dat wij iets later gestart zijn en niet vies ABUSEN ZOALS RED SKY AT MORNING maar we hopen langs onze kant dat we tegen midgame al een deel van je verwachtingen kunnen inlossen.

Deze wereld strijden we waarschijnlijk niet zij aan zij maar desondanks dat wens ik je veel succes op w75.

Let the games begin!
 
Reactiescore
438
Niet lullig bedoeld maar een lijst zoals die van @melish leest een heel stuk aangenamer.
Hoewel ik goed begrijp dat je een uitgebreide lijst wilt maken; soms is het beter om het simpelweg wat beknopter te houden.
 
Reactiescore
357
Niet lullig bedoeld maar een lijst zoals die van @melish leest een heel stuk aangenamer.
Hoewel ik goed begrijp dat je een uitgebreide lijst wilt maken; soms is het beter om het simpelweg wat beknopter te houden.

Melish voelt zich zonder twijfel comfortabeler bij het schrijven van teksten en heeft naar mijn mening ervaring als schrijver (kan me hier in vergissen, maar tijdens het lezen had ik in ieder geval dat gevoel).
Naar mijn mening is het artikel van Melish uniek op fora als deze en mogen we dat artikel niet als standaard gebruiken om te gaan vergelijken.

Ik was wel tevreden met de tekst ondanks dat het hier en daar wat verbetering kan gebruiken qua zinsconstructie ed
 
Reactiescore
290
bij deze het 1e deel van mijn lijstje:
We gaan het in dit geval over de huidige top 3 hebben voor deze terug verandert:

[player]Red Sky at Morning[/player]
De huidige rang 1 met een mooie voorsprong op de rest.
Over het algemeen een account dat mooi bezig is en waar nog niet veel op aan te merken is.
De toekomst kan wat lastiger worden afhankelijk van hun diplomatieke keuzes

OD:
De huidige rang 2 qua aanvallen. Normaal zou ik hier geen voorstander van zijn. Maar als je de statistieken erbij haalt, kan je duidelijk zien dat dit nog niet zo lang het geval is. Early is hij dus wel degelijk spaarzaam geweest met zijn troepen (tenzij er er geboost werd maar dat die optie negeer ik even). Dit heeft er, volgens mij, voor gezorgd dat hij de laatste weken de strijd is kunnen aangaan met Freaks, met dorpwinst als resultaat. @red: kan het zijn dat die grote ODA sprong komt doordat je off hebt kunnen clearen? de hoeveelheid ODA die je erbij krijgt doet me dat denken.
Ook goed om te vermelden is dat hij nog geen enkele keer veel ODA heeft bij gekregen zonder dorpswinst. Dit zegt weinig over de efficiëntie van de aanvallen, maar toont wel aan dat elk plan tot nu toe succesvol was.

defensief heeft dit account nog niet veel moeten presteren (naast misschien een scoutje of een fake af te slaan). Dit is natuurlijk absoluut niet negatief en zorgt ervoor dat je def dorpen de tijd krijgen om leuke troepen aan te maken.
Ik verwacht dat deze rust het echter niet lang zal blijven duren.
Zeker omdat bepaalde dorpjes vrij afgelegen liggen vlakbij de vijand.
[coord]522|481[/coord] is daar een mooi voorbeeld van. Om dit soort dorpen te behouden zal er preventief moeten gestackt worden, wat weer betekent dat er minder def mobiel beschikbaar blijft. Gaan zijn vijanden hier gebruik van kunnen maken?


Ligging:
rfvySJ9.png
Omringd door relatief sterke accounts kan dit account het best moeilijk krijgen als ze niet gaat samenwerken met anderen.
Enkele voorbeelden hiervan zijn:
- [player]Arts[/player] in combinatie met de stam [ally]Freaks[/ally]
- [player]Finit hic Deo.[/player] met zijn stam [ally]SS.[/ally]

De enige echte steun waar ze momenteel op kunnen rekenen is [player]Finnvard[/player], die zuidelijk van Red ligt en ervoor zorgt dat Red toch geen 360 graden front heeft. Ik verwacht dus dat de ze de paar spelers die tussen hen in liggen zo snel mogelijk weg willen werken. Maar of dit de goedkoopste dorpjes zijn betwijfel ik. Is het aaneensluiten dus belangrijk genoeg om hier onnodig veel troepen aan te verspillen in dit stadia?

Bovendien is dit nog niet het enige probleem waar ze mee kampen.
Aan de achterkant komt [player]Firefox..[/player] uit [ally].Fly[/ally] die zich rustig de rim is van Red is aan het overnemen.
Als ze niet snel zijn, valt die optie weg en zullen ze al vrij snel voor elk dorpje moeten strijden in plaats van hier en daar een gratis dorpje te kunnen mee pikken.

Cluster:
Bovenaan is er een mooi clustertje van dorpen dat heel goed te verdedigen is. hierdoor kunnen er op defensief vlak een paar fouten gemaakt worden zonder dat het hem zijn hele account kost. Altijd een mooie buffer om te hebben natuurlijk al zijn er nooit garanties. meer naar het zuiden en oosten zijn de dorpjes veel meer verspreid. Dit geeft offensief grote voordelen maar defensief is dit heel moeilijk te onderhouden. Zoals eerder vermeld verwacht ik dat zijn ODD binnenkort gaat stijgen om deze reden tenzij ze van stam veranderen onder het motto veilig is beter.

Stam:
Momenteel is de stam eigenlijk een 2 man team, 1 van de velen.
Hoedje af als ze van plan zijn om zo door te spelen. Ik vrees echter dat er de meeste grote spelers binnenkort samen naar 1 stam zullen trekken.
Afhankelijk van of Red deze stam zal joinen zal kan het een pak makkelijker worden, uiteraard ten nadele van de mogelijke groeirichtingen.
hier valt momenteel dus weinig over te zeggen


Wurm 2.0, de huidige rang 2 van de wereld.


OD:
Rang 1 ODA. Hij heeft dus zeker en vast al gevochten voor zijn dorpjes. Ik vraag me echter af of dit altijd nodig was?
Dit account heeft al een aantal keer ODA bij gekregen zonder dorpswinst. Als deze stijging zou komen door het helpen van stamgenoten had ik, had ik dit niet erg gevonden en zelfs kunnen waarderen. Maar aangezien zijn oude stam pp verzamelt en hij ondertussen al van stam is verandert betwijfel ik dit ten zeerste. Ik vermoed dus dat een paar van zijn plannen mislukt zijn, correct me if I`m wrong.

verder zie ik nog een aantal vreemde zaken.
inx8sqS.png

If you can`t beat him, invite him? Daar lijkt het alleszinds op langs de kant van [ally].Beast[/ally]. Aan de kant van Wurm ziet het er nog negatiever uit: je joint de stam die je net hebt outplayed.
Dit toont in elk geval dat je niet echt zelfzeker bent over je skills.

Ligging:
IdeugF8.png
Dit account gelegen in C54 heeft een gegarandeerde plek in de rim, een vrij grote rim wat dat betreft. Aangezien hij [ally].Beast[/ally] is gejoind zullen er namelijk afspraken gemaakt zijn met zijn stamgenootjes zodat elk lid een deel van de rim heeft.

Dit account zal vermoedelijk de komende tijd een ondersteunende rol spelen. In het noordenwesten zal hij Kaarsvet moeten helpen bij de oorlog tegen [ally]Wu[/ally], met name tegen [player]BaD AttitudE[/player] en [player]die-call[/player]. Hier zal Wurm vermoedelijk vooral defense moeten leveren.

In het zuidoosten zal hij op termijn [player]Enemy With A Purpose[/player] moeten helpen tegen [ally]VBV[/ally] en dan specifiek tegen [player]TekaShi[/player] en [player]Beware The Stare[/player], met puntzak in de ondersteunende rol.
Hierbij ga ik er natuurlijk vanuit dat Wurm en [player]Enemy With A Purpose[/player] er in slagen om aansluiting te krijgen met elkaar. Ze hebben daar namelijk een leuke overmacht tegen [player]Nonkel jos[/player] en [player]Itsdash[/player], al mag je hen niet onderschatten.
Maar er is nog plaats vrij in .Beast en het verleden toont dat vijanden snel stamgenoten kunnen worden daar. Wie weet passen ze dus de recruittechniek toe voor aansluiting (hopelijk niet natuurlijk).

En als al dit lukt, zal hij de strijd aan kunnen gaan met VOC, en dan vooral ongeoorloofde liefde die mooi gesandwicht zit tussen verschillende [ally].Beast[/ally] leden.

Ik verwacht dus eigenlijk dat dit account nog heel lang op deze wereld zal spelen, puur uit gebrek aan uitdaging tenzij zijn stamgenoten vallen.

Cluster:
Er staat een vrij mooi clustertje. Nergens echt dorpen tegen elkaar waardoor je tijdens het deffen niet kan profiteren van zeer korte looptijden. Maar compact genoeg om een mooie tank te vormen terwijl je goedkoop naar beneden kan edelen. Weinig op aan te merken.

Stam:
De rang 1 stam, [ally].Beast[/ally] en volgens mij de 1e stam die gevormd is met het doel om samen te blijven. Dit betekent natuurlijk niet dat er niets meer kan veranderen, recruits en fusies zie ik zeker nog gebeuren.
Dit neemt niet weg dat ze in de nabije toekomst qua ligging het zuidelijk halfrond kunnen domineren. Mits ze natuurlijk stammen zoals [ally]TSL[/ally], [ally]VBV[/ally], [ally]TaLent[/ally] en [ally]C~S[/ally] kunnen wegspelen. Hier vrees ik eigenlijk een beetje voor omdat al die stammen kunnen gaan samenwerken tegen de stam die alle hooggerankte spelers recruit. Ik verwacht dus dat ze C54 gaan domineren terwijl ze hun leden in C55 gaan verliezen tenzij die solo rechtop kunnen blijven staan.


Against all odds
De huidige rang 3 van de wereld.
Alles wat ik over deze speler zou schrijven zal gezien worden als het vervolg van de heksenjacht. Dit maakt het voor mij heel gemakkelijk want -> skip
Mede hierdoor heb ik mijn top 3 vandaag al af kunnen werken
Ik vraag me af waar die oda rang 1 van wurm vandaan getoverd is
 
Reactiescore
94
Verder snap ik de argumenten zeker. Het is voor mij dan ook al jaren geleden dat ik effectief nog een lijstje heb gemaakt.
Voor mij was de inhoud en de redenering het belangrijkste. Ik wou dat die begrepen werd.
Zal in het vervolg proberen dit iets beperkter te maken, maar writing skills zoals melish heb ik inderdaad niet.
Volgens mij heeft Melish zijn lijstje meerdere malen nagekeken en verbeterd. Ik was het echt beu :p
 

Deleted User - 487973263

Guest
Laat ik dan ook maar eens een korte poging wagen aangezien dit topic redelijk dood lijkt te bloeden. Ik plaats vast een disclaimer dat ik pas een week actief ben. de top 10 die ik creëer bestaat voornamelijk uit vermoedens die voortkomen uit geruchten, stats en af-materiaal. Ik plaats de accounts niet puur op een in mijn ogen verdiende rang of een rang op basis van skills (al spelen deze twee wel mee) maar probeer ook mogelijk toekomstperspectief en overlevingskansen mee te pakken.

1. Finit hic Deo.
Naar mijn mening is dit momenteel een van de sterkste accounts van de wereld. Ze hebben een goede veilige stamligging en kunnen letterlijk iedere kant op die ze willen. Als er iemand momenteel aan de touwtjes voor deze wereld trekt zijn zij het. Daarnaast hebben ze al 8 rovers te pakken en staan ze stabiel in de top 3 qua farming. De plunderaar die ze hebben behaald vind ik wel wat extreem maar ieder zo zijn ding. Ze hebben nog niet al teveel ODA behaald dus zullen nog flink wat troeven achter de hand hebben. Het enige teleurstellende aan dit account is dat ze 'slechts' 13de op de groeiranglijst staan. Ik denk dat dit beter kan dan wel moet kunnen.

2. FireFox..
Dit is een account waar ik wel van ben gecharmeerd, al ben ik op onterechte wijze mogelijk bevooroordeeld. Ik ken Melish totaal niet maar zijn sterke inhoudelijke posts geven mij het idee dat dit een tegenstander is om rekening mee te houden. Ook dit account heeft een niet al te hoge OD rang en zal vast nog wel wat voor ons in petto hebben. Het is alleen spijtig om te zien dat ze momenteel niet zo hard meer groeien. Ik hoop oprecht dat hier in de toekomst verandering in komt. Wel moeten zij hun omgeving goed in de gaten gaan houden. Ze hebben een niet al te makkelijke ligging om te verdedigen, mede door hen stamcluster. Ik denk dat dit account met de nodige dreiging te maken gaat krijgen. Uit de stats blijkt wel hoe ze met mogelijke dreigingen omgaan, namelijk gewoon edelen. Vrij vroeg al hebben ze een account in de top 10 (met 4 dorpen) weggespeeld. Probs hiervoor.

3. schedel
Mogelijk overschat ik ze hard, mogelijk worden ze onderschat. Wie zal het weten? Ik vind dit account wel zijn charmes hebben. Wereld op wereld presteert het prima, al dan wel bespeeld door verschillende spelers. Dit account heeft al wel flink moeten vechten voor zijn dorpjes (ODA Rang: 26) en is zeker niet vies van het ondersteunen van stamgenoten (Ondersteuning: 1). Dit lijken mij ongelofelijke prettige spelers om in je stam te hebben. Ze komen op mij over als spelers die alles voor hun stam over hebben. Opzich hebben ze naar hun stamgenoten toe een vrij goede ligging. Wel ligt er de nodige uitdaging gezien het front met Wolves. Ik ben benieuwd wat dat gaat brengen.

4. nonkel jos
Ik had niet verwacht dit account hier te plaatsen. Graag attendeer ik jullie erop dat dit account ranglijsttechnisch gezien vrij goed farmt. Daarnaast heeft dit account ook een prima ligging om eens lekker gek te doen. Hij komt op het af veelal niet al te serieus over maar ik denk dat hij meer in zijn mars heeft dan wij vermoeden. Dit account heeft mijns inziens maar 2 mankementen. Allereerst stelt de stam waar hij inziet door de activiteit (zoals ik het vanaf buiten kan zien dan) niet zoveel voor. Hoe graag ik ook zou willen dat die stam het overleeft, haalbaar acht ik het niet. Dit account zal dus naar een andere stam moeten en dat gaan ze denk ik niet doen. Daarnaast zitten ze met het probleem worm2.0. Een account wat flink geabused heeft en tegen dit account aan ligt. Kan nonkel Jos dit aan?

5. Alexandria Morgan
Ook dit vind ik een lastig account. De naam komt mij erg bekend voor van vroeger maar dan in negatieve zin. Op de een of andere manier associeer ik dit accounts met enorme Noobs, al kan ik mijn vinger er niet op leggen waar ik ze dan van zou kennen. Hier kan ik dus best fout zitten. Los daarvan voeren zij wel de farmranglijst aan, al hebben ze maar een rover. Betekent dit dat het account soms actief farmt en soms helemaal niet? Hen ligging is mijns inziens ideaal. Van alle grote accounts heeft dit account een relatief makkelijke ligging zonder echte topspelers tegenover zich. Een flinke groei kunnen we in de toekomst dan ook niet uitsluiten. Wel ben ik extreem benieuwd waar hen hoge ODA vandaan komt.

6. 13LaD3R
Ik kan het mij vrijwel niet meer herinneren. Het staat mij vaag bij dat deze naam toen ik zelf begon met spelen door veel spelers positief werd genoemd, als een echte topper. Misschien laat mijn geheugen mij in de steek. Misschien ook niet. Maar als het klopt wat ik denk gehoord te hebben hoort deze speler hier.Ik kan dit verder niet onderbouwen aangezien dit extreem vage vermoedens zijn. De tijd gaat het uitwijzen wat dit account doet.

7. Red Sky at Morning
Ik kan geen enkele hoogte krijgen van dit account. Mijn gevoel zegt dat ze hier enkel en alleen staan door het abusen. Toch lijkt geen enkele andere abuser deze gasten van hun troon te kunnen stoten. Hun farmstats zijn verder ook bedroevend voor het account. Desalniettemin stijgen ze gestaag door. Het kan haast niet anders dan dat dit een account is om rekening mee te houden. In hoeverre je eerder bang moet zijn voor hen pp in plaats van de skills durf ik nog geen gerichte uitspraak over te doen. Misschien dat we in de nabije toekomst gaan zien wat dit account kan?

8. Blow Me Up
Dit account gaat echt als een rakket. In een keer kwamen ze uit de grond gestampt en ze blijven maar door gaan. Ik dacht van Melish te horen dat dit kwalitatief gezien niet de beste spelers zijn? In ieder geval denk ik toch dat ze in de top 10 thuis horen. Hun ligging is zo lekker dat zelfs met matige kwaliteiten de mogelijkheden enorm zijn. Het is de ideale speler om een flinke safe zone voor een stam te creëren. Wel vind ik dat ze binnenkort even net wat meer mogen/moeten gaan farmen.

9. Skyr
Wat een ongelofelijke sneue techniek gebruikt deze speler. Barbarendorpen edelen om vervolgens met pp keihard uit te bouwen. Verder nog een intern erbij en het feest is voorbij. Dit account staat ongelofelijk hoog in de farmranglijst en heeft vanzelfsprekend nog 0 troepen verloren. Ligt daarnaast volledig in de Rim waar die rustig zijn ding kan doen. Ik ben er bang voor dat dit account nog ver gaat komen.

10. Against All Odds
Ondanks alles valt niet te ontkennen dat dit account stabiel in de top 5 qua rang staat en stabiel in de top 3 qua farming staat. Daarnaast ook een flinke pak ODA wat in de start niet best is, maar wel aangeeft dat ze hen dorpen niet voor niks krijgen. Ondanks dat behouden ze toch hun rang. Mijn mening is wel dat ze dit veelal te danken hebben aan het pp-spenderen. Alle gratis edels en de hele teringbende helpen nogal. Desalniettemin hebben hun directe concurrenten in de top deze voordelen ook en doen ze het toch slechter dan Odds. En daar komt, nogmaals, bij kijken dat Odds goed farmt. Ze kopen dus absoluut niet alles. Het grootste minpunt van dit account vind ik wel het cluster van het account. Wat een enorm verspreid cluster hebben zij zeg. Om te farmen en een snelle start te maken is het optimaal, maar je kan het jezelf op deze manier wel heel lastig maken. Al met al denk ik dat een tiende plek wel haalbaar moet zijn.

Verder dan dit ga ik de lijst nu niet maken. Mijn kennis is gewoon te beperkt voor nu. Later zal ik nog eens een lijstje maken. Er zijn wel een aantal accounts die ik in dat lijstje vermoed terug te zien en nu mogelijk tekort doe. Al was ik bang dat als ik ze nu zou noemen ik ze keihard overschat. Maar de volgende accounts ben ik zeer benieuwd naar voor in de toekomst en moeten we denk ik rekening mee gaan houden: chili585 , Kaarsvet , Sons of Durin, mvs2 & Master Of The Oceans.
 
Bovenaan