[Speeltopic] WvW #309 zoek de proleten en drugskikkers

Reactiescore
3.586
Wat je aanhaalt vind ik eigenlijk meer argumenten die Jo han vrijpleiten. Dat hij zijn stem van voor weer naar tegen zet, vind ik zeer hard voor hem spreken. Verder stemde ik ook eerst tegen, daarna voor maar was ik principieel tegen. En aangezien ik goedje ben zou ik daardoor zeker niet stellen Jo han hierdoor slechtje is.
 
Reactiescore
1.468
Vervolgens stap je om voor mij nog steeds onduidelijke redenen toch mee in het lynchen van Fam. 'For the sake of the fame' zeg je? Het spel is om geen goedjes eruit te halen. Jij lijkt vrij overtuigd van het feit dat Fam geen slechtje is, toch zet je je stem erop. Je vermeldt dat je principieel tegen bent, maar zal later verduidelijken dat je hiermee dacht nog een referendum te krijgen. Met andere woorden, je was bereid Fam (van wie je overtuigd was dat ze goed was) op te offeren om nog een referendum te krijgen?
Ja, en dat is vrij simpel. Fam is een heel aardig persoon maar een waardeloze WvW speler. Een extra referendum kan heel krachtig zijn later in de game. Ik was en ben ook oprecht kwaad op anthraxxol dat hij dat referendum had ingezet maar ik was op zoek naar een manier dat we nog enigszins ons voordeel er uit konden halen. Op dat moment was ook dat het gene wat meer aangaven.
Ik was daar zeker niet de enige in.

Pas als je door een drietal personen erop wordt gewezen dat het referendum niet terugkeert, verander je opnieuw je stem. Maar of Fam goed of slecht is, lijkt je niet veel uit te maken. Daar waar iedereen die voor stemde eerder nog behoorde tot een 'stelletje naabs'.
Ik vond vooral de manier waarop fam er uit gewerkt werd erg laag, vandaar "stelletje naabs".

Verder blijkt uit bovenstaande posts dat als je een slechtje bent, je wellicht een drugskikker bent. Al heb ik nu eerder mijn vizier op iemand anders, maar dat volgt later nog.
Daar zou ik graag wat meer duidelijkheid over willen. Ik zie niet hoe die posts mij een slechtje maken.
 
Reactiescore
1.804
hoi simon. waarom deze switch zo kort voor de DL terwijl speedertje gefrustreerde bokkesprongen liep te maken omdat we hem door hadden?
twijfelde al langer tussen de twee, zijn mysterieuze gedrag en halve claim deed me overhellen naar jokersbrain. Jammer genoeg foute beslissing.
De frustraties van speeder voor sommige posts herkende ik in het algemeen en linkte ik niet meteen aan z'n rol
 
Reactiescore
1.577
Een aantal conclusies die we wat mij betreft kunnen trekken nu.
  • Meister en Anthraxxis bewezen goedjes, Jokersbrain komt ook in de buurt.
  • Blue en Yube tegenover elkaar, maar ook Miketijger en Blue tegenover elkaar.
  • Jo Han, Flexilis, Buurman, Yube, Dash en Altijd bezig zijn zeker geen proleet. Ook Blue behoort niet tot de proleten.
  • Jo Han en riprobin tegenover, maar Jo Han en Blue mogelijk wel in hetzelfde team.

Omdat ik geen duidelijk spoor heb op dit moment, zou ik eerder geneigd zijn om Blue te lynchen. Ik merkte onder meer op dat hij om een tip vroeg van de speeder. Vermoedelijk is hij een drugskikker: proleet is hij niet en bewezen goedje Miketijger stond lijnrecht tegenover hem. Verder ging Blue heel snel uit van een paar goedjes.

Ook Simeco en Candiu heel valabale lynches wat mij betreft. Beiden spelen atypisch en Candiu zit verwikkeld in een tunnelvisie op Jokersbrain. Ben benieuwd met welke nieuwe verdachten ze nu zal komen.

Verder viel me dit op:

Candiu is denk ik Speeder.

Tenzij ik een foutje gemaakt heb, was Yube (samen met anthraxxol) de enige die zijn groene stem op iemand anders plaatste?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.577
Ja, en dat is vrij simpel. Fam is een heel aardig persoon maar een waardeloze WvW speler. Een extra referendum kan heel krachtig zijn later in de game. Ik was en ben ook oprecht kwaad op anthraxxol dat hij dat referendum had ingezet maar ik was op zoek naar een manier dat we nog enigszins ons voordeel er uit konden halen. Op dat moment was ook dat het gene wat meer aangaven. Ik was daar zeker niet de enige in.

Ik vond vooral de manier waarop fam er uit gewerkt werd erg laag, vandaar "stelletje naabs".

Met andere woorden, je was zeker dat Fam een goedje was, je was het er principieel mee oneens dat ze gelyncht zou worden, maar toch stem je voor om een drogreden. Dat je nadien je staart moet intrekken, verandert niets aan het feit dat je overtuigd was van haar goedheid en principieel tegen het referendum. En zelfs een waardeloos goedje is een goedje. Lijkt me eerder dat je als slechtje een prima kans zag om haar eruit te peren.

Daar zou ik graag wat meer duidelijkheid over willen. Ik zie niet hoe die posts mij een slechtje maken.

Lees beter, ik zeg dat als je een slechtje bent die posts bewijzen dat je een drugskikker bent (en dus geen proleet).
 
Reactiescore
3.586
Een aantal conclusies die we wat mij betreft kunnen trekken nu.
  • Meister en Anthraxxis bewezen goedjes, Jokersbrain komt ook in de buurt.
  • Blue en Yube tegenover elkaar, maar ook Miketijger en Blue tegenover elkaar.
  • Miketijger, Jo Han, Flexilis, Buurman, Yube, Dash en Altijd bezig zijn zeker geen proleet. Ook Blue behoort niet tot de proleten.
  • Jo Han en riprobin tegenover, maar Jo Han en Blue mogelijk wel in hetzelfde team.

Omdat ik geen duidelijk spoor heb op dit moment, zou ik eerder geneigd zijn om Blue te lynchen. Ik merkte onder meer op dat hij om een tip vroeg van de speeder. Vermoedelijk is hij een drugskikker. Ook Simeco en Candiu heel valabale lynches wat mij betreft. Beiden spelen atypisch en Candiu zit verwikkeld in een tunnelvisie op Jokersbrain. Ben benieuwd met welke nieuwe verdachten ze nu zal komen.

Candiu zat in een tunnel op mij maar jij ook. Dus als jij van jezelf weet dat je een goedje bent is dit niet meteen een argument tegen Candiu. Al moet ik zeggen dat Candiu wel een beetje geniepig speelt ofzo. Ik zie ook niet meteen in hoe je die verbanden legt, volgens mij stemde Sule en Speeder even op elkaar en waren beide ook proloten.

Verder viel me dit op:
Tenzij ik een foutje gemaakt heb, was Yube (samen met anthraxxol) de enige die zijn groene stem op iemand anders plaatste?

In het begin had ik ook even op Candiu staan voor het idee van Blue kwam. Tenzij je doelt opdat Yube hem daarna ook heeft laten staan wat ook kan wijzen opdat hij niet echt mee volgt of hij maakt misbruik van zijn passieve status natuurlijk om hiermee weg te komen.
 
Reactiescore
3.586
Met andere woorden, je was zeker dat Fam een goedje was, je was het er principieel mee oneens dat ze gelyncht zou worden, maar toch stem je voor om een drogreden. Dat je nadien je staart moet intrekken, verandert niets aan het feit dat je overtuigd was van haar goedheid en principieel tegen het referendum. En zelfs een waardeloos goedje is een goedje. Lijkt me eerder dat je als slechtje een prima kans zag om haar eruit te peren.

Dan stem je gewoon voor en klaar zoals vele andere deden, ik vind Jo han wel als goedje spelen :D Ik spreek niet met voorkennis.
 
Reactiescore
1.577
Candiu zat in een tunnel op mij maar jij ook. Dus als jij van jezelf weet dat je een goedje bent is dit niet meteen een argument tegen Candiu. Al moet ik zeggen dat Candiu wel een beetje geniepig speelt ofzo. Ik zie ook niet meteen in hoe je die verbanden legt, volgens mij stemde Sule en Speeder even op elkaar en waren beide ook proloten.

Het is duidelijk dat je selectief leest, want ik heb veel meer anderen benoemd als mijn verdachten. Candiu blijft maar bij één en dezelfde persoon.

Tenzij je doelt opdat Yube hem daarna ook heeft laten staan wat ook kan wijzen opdat hij niet echt mee volgt of hij maakt misbruik van zijn passieve status natuurlijk om hiermee weg te komen.

Een van beide dus.
 
Reactiescore
1.279
heb het even nagekeken en yube heeft inderdaad zijn stem laten staan. verder is hij vrij passief net als vorig potje toen hij ook wolf bleek.
ook is hij een van de mensen die jokersbrain probeerde te lynchen tot 2 x toe.

wat mij betreft een mooie lynch kandidaat.
 
Reactiescore
122
Ik heb vandaag weinig tijd om te reageren. Dat is jammer omdat ik al een eerste stem zie en er weldra een tweede bij zal komen. (Anthraxx)

Ik zal even kijken of ik mijn bevindingen vast kan delen, wellicht raken jullie hier dan ook van overtuigd of hebben jullie er nog wat aan wanneer ik dood ben.

Wat me verder opvalt aan je posts waarin je stemt, @nonkel jos, is dat je het heel erg laat lijken met woorden als 'lijnrecht tegenover elkaar' alsof ik telkens keihard tegen dezelfde personen bezig ben. Dat is natuurlijk onzin. Ik heb gister mn best gedaan om een aantal meeloopstemmen te onderzoeken en daar kwam uit dat Speeder, Yube, maar ook goedjes Miketijger en bewezen goedje Meister veels te gemakkelijk zijn meegelopen. Het kan gewoon niet anders dan dat je dit met me eens bent.

Natuurlijk, het is dag 2 en ik vond die stem van Yube zodanig verdacht, dat ik hem lynchwaardig vind.
Ik heb verder geen reactie van Yube hierop gezien, dus vanwaar 'lijnrecht'? En waarom zou hij geen drugskikker kunnen zijn?

Ik wil daarnaast ook toevoegen dat het halve potje mij al verdacht heeft gevonden, omdat ik openlijk bespreek wat ik verdacht vind en met redenaties kom die (omdat ik via tel moeilijk overzicht heb) niet altijd even waterdicht zijn.

Ik zou je willen vragen je stem te veranderen. Ik heb jou zelf nog steeds in het achterhoofd wegens dag 1, maar je hebt me verder (behalve dit dan, maargoed) niets gegeven wat erop zou duiden dat jij slechtje bent. Dat komt oa door je posts.

Daarnaast wil ik nog even aanhalen dat ik weet dat dit me op geen manier vrijspreekt, maar dat de enige die ik lijnrecht tegenover me heb gehad dit potje Speeder, Sule en Simeco zijn. 2 ervan bleken Proleet. Ik verwacht dat de 3e dit (of kikker) wellicht ook is.
 
Reactiescore
122
Daarnaast plaats je vorige pagina een aantal posts over Jo Han en kom je nu met een stem op mij omdat je 'geen spoor' hebt?

De drugskikkers zijn nog niemand kwijt en ik denk als je kijkt naar de spelers die nog over zijn dat er tussen Yube en Simeco heel goed 1 of 2 drugskikkers kunnen zitten.

Verder wijs ik erop dat ook de proleten nog steeds mensen in het team hebben en weldra een derde kunnen toevoegen.

Aangezien Sule op medewolf Speeder stemde, zullen de andere proleten waarschijnlijk ervoor hebben gekozen om op Jokersbrain te stemmen.
De volgende mensen hebben op Jokersbrain gestemd gisteravond. Het is natuurlijk 100% zo dat hier minstens 1 slechtje tussen zit.
- Simeco
- Mohniels1
- Nonkel Jos
- Candiu
- Yube

Ik heb op alle 5 gezeten of zij zitten op mij. Geloof je nog dat ik bij 1 van beide teams hoor dan?
 
Reactiescore
122
Simeco voor nu. Die kan ook nog heel goed proleet of drugskikker zijn.

Met deze stem neem ik indd risico er zelf uitgestemd te worden. Laat dat duidelijk zijn.
 
Reactiescore
122
heb het even nagekeken en yube heeft inderdaad zijn stem laten staan. verder is hij vrij passief net als vorig potje toen hij ook wolf bleek.
ook is hij een van de mensen die jokersbrain probeerde te lynchen tot 2 x toe.

wat mij betreft een mooie lynch kandidaat.

Met Yube ben ik het ook eens. @ItsDash , wat vind jij van de mensen die gister allen op Jokersbrain hebben gestemd?
 
Reactiescore
1.804
ik begrijp dat jullie het een rare actie vonden, maar mijn oorspronkelijke stem stond op speeder en ik was daarin een van de eersten, ook in de hoop dat anderen zouden volgen. En dat gebeurde ook. Ik twijfelde tussen joker en speeder dus voor mij mochten ze er gewoon beiden uit?
 
Reactiescore
1.804
ga gerust jullie gang als jullie me op die foute finale beslissing willen pakken van gisteren
maar wat jokersbrain deed was echt gewoon ontzettend verdacht
zoals gezegd was ik in eerste instantie mee drijvende kracht achter speeder
maak daarvan wat je wil
 
Reactiescore
1.468
Niet waterdicht maar wel genoeg om jou niet te lynchen. Maar ik hou ow nog wel in de smiezen zoals we dat hier zo mooi zeggen.
Er van uitgaande dat vanavond infectie is kan een evt. Speeder vanaf morgen claimen. Dus vandaag is de claim niet zo veel waard ivm infectie risico imo.
 
Reactiescore
1.804
Hoe kan je hier in godsnaam aan twijfelen?
het is onwaarschijnlijk maar als iemand anders speeder is zou die kunnen wachten tot na infectie met zichzelf bekend te maken
 
Bovenaan