Einde van de wereld

Reactiescore
1.542
Al die eenzijdige lijstjes zeg

Waarom dat? valt wel mee toch :p het is logisch dat Fier weinig weet van TAOW/Hiho spelers en andersom ook
 
Reactiescore
2.369
Bwa niet perse logisch. Eenzijdig, wat het saai maakt om te lezen tbh
En hoezo zelfs? Taow en Fier hadden lang een nap samen dus er moet toch wel enig contact geweest zijn
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
De strijd was eenzijdig dus de lijstjes ook lijkt me :tongue:
 
Reactiescore
5.603
Ondanks dat er weinig te nomineren valt aan de kant van Fier kan je natuurlijk altijd een kritisch, maar ook positieve blik op de tegenstander werpen.

Ik kon mijn lijstje ook focussen op de deceptie van Fier, maar heb ook (logischerwijs) Hi ho en TAoW erbij gehaald.

Daarom zijn lijstjes waarbij je van iedere kant een nominatie pikt ook leuk om te lezen. Het uiteindelijke punt wat ik wil maken is dat ondanks Fier geen nominaties verdiend, hier wel over nagedacht en geschreven kan worden.

Ik zie bijvoorbeeld in geeneen van alle nominaties ook maar een woord van Acta. Een account die meer onder vuur heeft gelegen dan ieder acc van TAoW dan ook (voor zover ik weet). Ondanks dat acta niet gewonnen heeft en misschien niet de allerbeste deffer was, betekend het niet dat er niet over geschreven en beoordeeld kan worden.

Ik denk dus dat Stan bedoeld dat er meer manieren zijn om een lijstje minder eentonig te maken, ondanks dat de winnende partij de meeste nominaties verdiend.

Voor de rest staat Stan bekend om het zand in zijn geslachtsdeel, dus ook niet teveel waarde aan hechten.
 
Reactiescore
2.369
Laten we die uitspraak van Chris maar achterwege laten, ik heb geen zand in mijn geslachtsdeel. :wink: We moeten Chris hier ook totaal niet eren, die was heeft het hem ook op een onnodig vijandige manier afgetrapt.

Maar zoals Tom zegt, er kunnen heus wel een paar nominaties (of benoemingen) voor Fier, terwijl ik gewoon lijstjes zie met enkel Fier in negatieve puntjes. Klopt niet imo, maar goed. Ik was niet actief genoeg (vooral op stamniveau want wat een gezeik was dat toen ik er zat) om een lijstje te maken.
 
Reactiescore
3.452
Ik ben wel benieuwd naar wat Fier precies gepresteerd heeft wat nou echt van hoog niveau is geweest deze wereld. Ik kan nu niet zo 123 iets bedenken?
Taow had veel eerder een aktief front met de nummer 1 stam destijds,dat daar een bijna constante strijd was is logisch.

Fier lag nog niet tegen Hi ho aan en had Alea en de hulpstammen van Hi ho tegen zich aanliggen.
Toen Qq eindelijk front had met Fier kwam er al snel een nap met Taow,dus een echte grote clash heeft Fier niet met Taow gehad,later wel met Hi ho toen zijn daar ook de eerste accounts gesneuveld.

Dus om nu te stellen dat Fier niets van hoog niveau heeft gepresteerd klopt enigsinds wel
Taow wilde een nap aangezien ze geen twee fronten oorlog wilde en Fier had lange tijd geen front met zoveel Hi ho als Taow,een geheel andere situatie dan Taow en Hi ho dus.

Btw,zonder de nap met Fier had Taow nooit zo gestaan als nu,dus das wel een “hoog niveau” aktie hè? ^^
 
Reactiescore
2.369
Ah en wat Inge zegt, doet me aan nog een punt denken. Deze wereld is niet enkel gespeeld door Fier of Taow, er deden zeker nog partijen mee die (nog harder) op hun bek zijn gegaan of stammen die een smerige actie hebben begaan in early-midgame. Dit zijn einde wereld awards he, niet einde oorlogawards. Maar goed, my humble opinion natuurlijk.
 
Reactiescore
3.452
Deze wereld is niet enkel gespeeld door Fier of Taow, er deden zeker nog partijen mee die (nog harder) op hun bek zijn gegaan of stammen die een smerige actie hebben begaan in early-midgame.
Het duo InactiveAsAlways en Prone bv
Met hun talloze napjes etc
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Laten we die uitspraak van Chris maar achterwege laten, ik heb geen zand in mijn geslachtsdeel. :wink: We moeten Chris hier ook totaal niet eren, die was heeft het hem ook op een onnodig vijandige manier afgetrapt.

Maar zoals Tom zegt, er kunnen heus wel een paar nominaties (of benoemingen) voor Fier, terwijl ik gewoon lijstjes zie met enkel Fier in negatieve puntjes. Klopt niet imo, maar goed. Ik was niet actief genoeg (vooral op stamniveau want wat een gezeik was dat toen ik er zat) om een lijstje te maken.

Er zijn zeker accounts in Fier die een nominering verdiend hadden kunnen krijgen, maar die hebben ook wel heel laat front gekregen. Als de eindstrijd ofwel de strijd met Hi Ho langer had geduurd dan hadden accounts als ChuChu, Firefox en misschien wel Acta zeker kans gemaakt op een award.

Als ik nu echter de prestaties van de 10 Fier accounts (zo objectief mogelijk, het blijft een meni op een rijtje ga zetten:

1. Against All Odds:
Last-minute naar Fier geswitched, daarna veel safe geedeld en uiteindelijk 13 cf’s bij de eerste blitz van QQ verloren. Ontzettend veel pp erin geïnvesteerd.

Jump gemaakt naar Hi Ho en daar mooi resultaat gepakt op Inactive As Always (en pvm?). Toen de nap afgelopen was als enige geen dorpen verloren, terwijl die flink stacked stond.

Eindcijfer: 7,5/10

2. Firefox
Hele wereld rimmer geweest en pas bij Mystery man een jumpfront gepakt. Daar circa 10 dorpen winst gepakt tijdens deelname aan onze TAoW massa. Wel de meest meedenkende spelers met ons tijdens de NAP waarmee we prima hebben kunnen communiceren.

Na de nap 3 dorpen verloren op de actie van Sjaak. Redelijk resultaat op 120 edels. Wel ontzettend veel troepen laten bashen.

Eindcijfer: 7/10

3. Acta Est Fabula
Voor de NAP het probleemaccount van Fier (jullie verhalen). Hebben zichzelf flink overschat met het mega front en het originele team was al snel weg. Een dorp of 60 verloren aan Hi Ho en aanhang.

Later prima teruggevochten tegen IAA en Prone (?). Na de nap een van de 3 accounts met mega verliezen. Dorpje of 15/20 in de min bij eerste massa.

Eindcijfer: 5.5, Mark persoonlijk misschien wat hoger gezien inzet voor Fier.

4. Cherno Alpha
Ik heb nog nooit iets gezien van dit account behalve dat ze hun rim veilig gesteld hebben en een massa geplanned hebben die een matig resultaat opleverde.
Moet het geheel van staminzet hebben, waar wij weinig tot geen kijk op hebben.

Eindcijfer: 6(?)

5. ChuChu
Leuke clash met Knocked gehad en op Alea toen ook mooie resultaten geboekt. Over en weer wat dorpen gewonnen en verloren tegen Hi Ho. Leek vanaf buiten een sterkhouder in Fier.

Eindstrijd niet meegemaakt vanwege een ban.

Eindcijfer: 7,5

6. SaveTheWhale
0 dorpen van Hi Ho gepakt, hele wereld geïnternt en ontzettend weinig ODS in de oorlog met Hi Ho.

3 recaps op 3 uur gegooid en daarna de benen genomen. Ging -100 binnen 24h na aankomst massa en liet alle stamgenoten in de steek.

Eindcijfer: 1,5

7. Ethereal
Zichzelf laten internen en richting Hi Ho verhuisd. Hier wat dorpen gepakt van Pvm. Lijken me prima stamspelers door deze bereidheid.

Eindstrijd niet gespeeld wegens langere nap.

Eindcijfer: 7

8. Leone
Early-game gered door TAoW. Daarna TAOW genaaid, Fier gejoined en 70 dorpen verloren voor de nap. Daarna geen front gepakt met Hi Ho. Bron van irritatie binnen de stam als ik het zo lees.

Na de NAP verloren ze circa 30 dorpen bij de eerste klap. Hele front weg en flink wat cf’s erbij.

Eindcijfer: 2, gingen early beter dan Whale.

9. Amen
Leuke resultaten geboekt op Alea, daarna op front met Hi Ho weinig actie gezien. Een massa gekregen en daarmee verloren ze circa 5 dorpen, opzich best prima.

Eindstrijd geen massa gekregen, wel een cf verloren en als counter 120 clears doodgegooid op 6 200k+ stacks.

Eindcijfer: 6

10. PVM
Veel rim gepakt, Chameleon proberen te naaien en daarvoor een ban gekregen. Ontzettend veel moeite gehad met een 100k accountje waardoor er stammassa’s nodig waren. Op gegeven moment zelfs 4 dorpen in de min. Wel veel OS geleverd en vgm ook vv door

Tegen Fier niets laten zien en toen overgestapt. Hier verlengde nap gehad en geen eindstrijd gespeeld.

Eindcijfer: 4

11. Desert Fox
Wat winsten gepakt op Alea, ontzettend slecht geweest voor de stamsfeer. Nooit aan front met Hi Ho gekomen. Terwijl stamgenoten gebashed werden rover record gezet.

Eindstrijd gestopt.

Eindcijfer: 2,5 , want wel veel geroofd ;).

12. Sint Jong-Un
3 maanden nap genomen met directe frontspeler, buurman niet kunnen carryen en tegen Alea ook vrij matig aangevallen. Flinke defslurper geweest. Daarna geïnternd.

Eindcijfer: 2


Als ik dit allemaal zo neerzet dan heb je ongeveer een idee wat wij vanaf de buitenkant hebben kunnen zien. Firefox en Chu krijgen ook voldoende benoemingen zo ver ik kan zien. Against All Odds wat minder doordat hij TAOW samen met Leone heeft laten zitten.

Zoals Inge zei heeft Fier relatief weinig front gehad en daar baseert men toch de meeste awards op. Niet geheel onlogisch dus dat er weinig awards naar Fier gaan.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.380
Nogmaals @Kyuka waar staat dat AAO de beste deffer is?? Ik heb alleen onze naam benoemd omdat ze gewoon netjes gedeft hebben na de NAP. Dat deed ik omdat ik daar trots op was en heb nergens gezegd dat wij de beste waren ik benoem ze alleen voor de inzet. Dus aub even uitleg want ik kan het nergens vinden.

Voor de rest zit je redelijk goed qua accounts met hier en daar nog een opmerking bijna spot on haha

kleine opmerking erbij wij stonden niks meer gestacked dan andere ;)
 
Laatst bewerkt:

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Nogmaals @Kyuka waar staat dat AAO de beste deffer is?? Ik heb alleen onze naam benoemd omdat ze gewoon netjes gedeft hebben na de NAP. Dat deed ik omdat ik daar trots op was en heb nergens gezegd dat wij de beste waren ik benoem ze alleen voor de inzet. Dus aub even uitleg want ik kan het nergens vinden.

Voor de rest zit je redelijk goed qua accounts met hier en daar nog een opmerking bijna spot on haha

Ah, ik zie dat je “toch wil ik ook” i.p.v. “toch wil ik” gezegd, zal het even terugdraaien.
 
Reactiescore
592
Beste stamspeler
.Ethereal: Er is geen account die zich vaker naar de achtergrond schoof in belang van de stam dan deze heren. Net zoals FireFox.. waren zij lange tijd het '+ account' van Fier. Hierdoor werd er in mijn ogen toch wat meer flexibiliteit verwacht naar deze accounts. .Ethereal met hun fantastische heren Yorick, Patrick en Janos cijferden zich constant weg. De jump richting Acta namen ze zonder al teveel morren op zich, sturen van gs terwijl ze zelf geen al te hoog edellimiet hadden, ... het was voor hen allemaal geen probleem. Een enorme meerwaarde voor elke stam deze heren!

Gezelligste speler
.Ethereal: Ik kon hier een aantal spelers gaan benoemen maar ik heb mezelf voorgenomen om gedurende deze lijst me te beperken tot 1 speler/account per award. En daarom moet ik toch gaan voor Yorick, Patrick en Janos die samen .Ethereal runden. De leukste en aangenaamste gesprekken had ik met deze heren en heb zelfs nog een tijdje een dictatuur gehouden op dat account zodat die malloten wat zouden door edelen. Maar all jokes aside een super gezellig team, die ik naast mijn eigen team op Fox het meest zal missen. Big love gents <3
Beste stamspeler: Ethereal is al genoemd, 100% mee eens hoe die zich vaak weg hebben gecijferd. Wil daarbij ook een vermelding voor AAO maken en uit het vijandelijke kamp zou ik IJCKO voor willen nomineren.
Beste aanvaller: Op basis van een langer verloop zou ik hier voor Night Train gaan. Kan retestrak timen, en ODA nummer 2 is een teken dat je aanvallend actief bent. Verder zou ik hier ook Ethereal neer willen zetten, ookal hebben ze zich helaas nog niet aan het 'echte' front kunnen bewijzen door de snelle val van Fier.
Grootste vv slet: Ethereal, in TAOW weet ik van IJCKO dat ze regelmatig vv's oppakte (vast meer spelers, maar weet niet alles). Heb hem daarom ook bij de stamspeler gezet.
Gezelligste speler: TAOW kamp zitten een aantal spelers waar je het leuk mee kan hebben. Weet van J. van triballegende van w34 dat hij een chille speler was, net als laurens overigens. Murus lijkt me ook een gezellig team. In fier kan ik er veel opnoemen. Wil hier o.a. Tom van FF, Jelle van Cherno, Martijn van AAO, Patrick en Yorick van Ethereal, Ruben van Chuu, Bas van Leone (niet meer tussen 2.2k inc domme feitjes door gaan tetteren volgende keer hahaha) en als laatste op zn eigen manier Niels van Amen nomineren voor de gezellige speleraward:D
Speler awards
Beste stamspeler:
(...)

Aan de kant van Fier denk ik dat er ook 2 namen uitspringen. Ethereal en FF. Ethereal heeft zich praktisch de halve wereld laten wegcijferen net als UM en gejumped van west naar oost. Dit verliep niet even soepel doordat ook Acta daar in zwaar weer verkeerde. De bespelers van ethereal hielden altijd het hoofd koel en bleven doorgaan. Ze draaide VV's en waren altijd betrokken bij de stam, ondanks steevast ingeleverd te hebben.
Ik denk dat ik mezelf en meerdere van mijn team, speciaal gezien Elias wel als goede stamspelers mogen zien. Open, eerlijk en concreet in de stam chat en forum en altijd proberen positiviteit erin te brengen. VV's gedraaid, contacten gehouden met buitenaf, spelers gerekruut, betrokken bij offensieve plannen, defensief rekening houden met andere. Net zoals meerdere mensen in de stam denk ik dat wij een van de steunpilaren van de stam waren en ik had hier veel plezier in. In de goede tijd hadden we als stam veel lol ondanks dat er diepliggend veel problemen waren.

Grootste vv slet:
Bij TAoW begreep ik Melvin en Lau, maar daar kijk ik niet vanop want zijn allebei dikke kechs. Aan de serieuze kant denk ik binnen Fier de spelers van Ethereal en ik en Eli heb ook wel menig vv'tje gedraaid.

Gezelligste speler:
We hadden een skypechat met de mannen en Laurens van Tribal en Melvin, was lachen, beledigen en nog eens lachen.
Dus: Tribal, kyuka, NT, QQ, Amen, cherno, aao, acta en ethereal.
Beste stamspeler:
Hier kan ik meerdere namen invullen maar van HIHO en TAOW weet ik niet alles dus kijk ik puur naar Fier en daar zijn toch wel team .Ethereal en FF de voorlopers. Hoeveel vv hun wel niet gedraaid hebben en .Ethereal zich opgeofferd hebben voor de stam. Deze accounts zou je altijd erbij willen hebben.

Grootste vv slet:
(...)

Maar ik zal deze reward 100% aan team .Ethereal geven en aan FF die hebben serieus veel vv gepakt en denk zelf dan F meer op andere accounts gespeeld hebben dan op hun eigen.

Gezelligste speler:
Hier moet ik een aantal opnoemen want heb echt gelachen bij ons in de skypecalls.
Mark, Jelle, team Ethereal, Team Amen (Jamie en Niels), Thetrainchuchuu (Rick en Ruben) en onze stam clown Bas a.k.a. runner 1st class.
Ook met Firefox die weliswaar te pussy waren voor skypecalls maar in Discord en Skype leuke gesprekken gehad.

Ook wil ik JokersBrain nog benoemen en bedanken voor de potjes schaak.

Welke speler was voor jou de verrassing:
.Ethereal, had niet verwacht dat ze goed konden spelen en zeker nnadat ze geinternt werden en naar de andere kant van de wereld moest. Daarbij komt dan ook nog een het nemen van veel vv's. Netjes gedaan en zou jullile altijd in de stam willen hebben.

Sammy, Mark, Tom en Martijn, thnx voor de benoemingen! Van begin af aan heeft .Ethereal als team keihard gewerkt om mee te kunnen draaien met de 'top', ookal waren we lange tijd een externe speler. Fijn is het om dan te lezen dat de inzet wel is opgemerkt <3

Ik zal zsm ook nog een lijstje maken.
 
Reactiescore
271
Speler awards
Beste speler: Kyuka – Dit account heeft het meeste impact gehad op de wereld. Leidersaccount, offensief en defensief van grote waarde met hun constante druk en sneldef die altijd beschikbaar was. Ook hebben ze vele vv’s op zich genomen. Topteam.
Beste stamspeler: Triballegende – en dan voornamelijk Jan die zorgt voor een goede stamsfeer en de stamego’tjes weer op hun plek kan zetten met een goed geplaatste grap. Daarnaast eervolle vermeldingen voor de ex Hi ho leden DaVinci, Night Train en IJKYO die zichzelf wegcijferden voor de stam. Ook nu laten ze hun clears wekenlang lopen om de laatste weerstand op deze wereld te breken :)
Beste aanvaller: QQEEZZ – Nico plande de meeste aanvallen en door hun edellimiet legden ze veel druk bij hunzelf wat telkens weer goed uitpakte. Een verbeterpuntje is nog wel om wat vrijer te gaan spelen met blitzjes ipv alleen maar op de planning aanvallen (zoals Murus wel goed kan).
Beste verdediger: Et Murus Magnificum & Night Train – Beide accounts zijn een hoop dorpen verloren tijdens een aanval op hun (Murus zijn front en NT door al die cfs) maar hebben daarna lang hun moeilijke front kunnen verdedigen en nooit opgegeven.
Grootste vv slet: Kyuka - heeft er genoeg op zich genomen.
Grootste ego: Melvin – die blijft niet met beide voeten op de grond na alle awards van de laatste tijd
Gezelligste speler: Fantazija – Remko is een topgozer die je niet te vaak serieus moet nemen, alhoewel hijzelf wel graag wilt dat je hem neemt…
Mooiste spelersnaam: Against All Odds – Een simpele engelse naam zonder tierlantijntjes zoals puntjes of streepjes. Sws engels>nederlands>latijn
Mooiste profielfoto speler: IJKYO
Welke speler was voor jou de verrassing: Sjaak Trekhaaak – In het begin speelde er een Jarno op Sjaak maar daar had ik niet zo een hoge pet van op. Na een maand of 3 kwam de verassing dat er nu een andere Jarno op Sjaak speelt -> direct meer vertrouwen in de Sjaak.
Welke speler was voor jou de teleurstelling: Il Leone Indomabile – Dit leek mij een goed account met prima spelers maar achteraf gezien blij dat ze niet naar TAoW zijn gekomen. Het account is zowel voor de nap als erna niet voldoende bezet geweest.
Voor wie heb jij echt respect: Night Train – Enorm lang een front vol cfs, nooit opgegeven, bakken met pp gespendeerd om dan hun cluster compleet om te gooien voor de strijd tegen Fier… Besef je dan ff dat de eindstrijd al was afgelopen voordat hun NAP met ethereal/pvm verliep, heel zuur :(
Welke speler liet de grootste aderlating door zijn stop: SavetheWhaleMarr... – Ik heb het idee dat dit account al ging runnen toen de eerste incs verstuurd werden waardoor de ‘Ultimate Endgame’ niet eens van start ging. Ook opvallend dat Fier blijkbaar al niet veel vertrouwen in dit account had maar toch een groot front geven aan whale met triballegende als tegenstander?

Stam awards
Beste stam: TAoW – Teruggekomen van de kleinste van de 3 stammen naar de overduidelijke winnaar.
Slechtste stam: Fier – Ik kan er niet bij dat een stam al valt in 1 dag terwijl je een maand lang de tijd had om je voor te bereiden. (meer zelfs als je even vooruit had gedacht tijdens de NAP zelf)
Beste leider: Melvin – Zeer veel tijd en energie in de stam gestopt
Slechtste leider: Fierleiding – Om van een ruime kwantitatieve voorsprong op HiHo, TAoW en Alea naar een kansloos einde van de wereld te gaan heb je bar weinig goed gedaan.
Mooiste stamnaam: =okd= - Onkruid - Rimstam vol met noobs die maar terug blijven komen als onkruid. Kan ik wel van genieten.
Mooiste stamplaatje: Fier – de paradepaardjes. Prima naam en mooi plaatje, misschien het beste wat de Fier leiding voor elkaar heeft gekregen.
Wie had je graag in de stam gehad: pat47 – Goede gast. Actief, loyaal en betrokken. Ik wil meer zien van pat47 op een volgende wereld!
Wie had je liever niet in je stam gehad: Ik kan me wel eens irriteren aan Wesley van Murus. Maar dan bedenk je dat hij irritanter is voor de vijand dan voor mij dus dan mag die blijven <3

Algemeen Forum Awards
Beste P&P'er: Kyuka – Melvin weet vaak dingen net op een andere manier te brengen waardoor het hem/de stam goed eruit laat zien.
Slechtste P&P'er: Against All Odds – Je reputatie wordt slechter met bijna elke post, komt vaak gefrustreerd over. Dat is zonde want je brengt wel de broodnodige activiteit op het AF.
Favoriete forumposter: melish & lord-toms – Reageren vaak oprecht en met humor, lijken mij gezellige gasten.
Minst favoriete forumposter: Niemand – Lekker blijven posten
Favoriete topic: Spotprentjes
Minst favoriete topic: Ranglijst

Wereld Awards
Beste instelling deze wereld: Farmen: Geactiveerd – Limited Haul en no haul vind ik echt enorme onzin, blij dat je hier gewoon kan farmen.
Slechtste instelling deze wereld: Ratiobescherming – Hier heb je al moraal voor
Mooiste actie deze wereld: Die eerste massa op NT was wel lekker.
Welke gebeurtenis heeft deze wereld bepaald: De NAP tussen Fier en TAoW heeft de grootste impact gehad.
Grootste blunder van W71: Fier overschatten
 
Reactiescore
3.540
Slechtste stam: Fier – Ik kan er niet bij dat een stam al valt in 1 dag terwijl je een maand lang de tijd had om je voor te bereiden. (meer zelfs als je even vooruit had gedacht tijdens de NAP zelf)

Als je dikke amerikanen een maand lang de te tijd geeft om zich voor te bereiden om te vechten tegen fitte, gemotiveerde Belgen dan krijgen ze ook alsnog een pak slaag na 1 dag. Al kreeg Fier een jaar de tijd was er niets veranderd geweest aan de snelheid van de uitslag. Of je moet 10 nieuwe fitte gemotiveerde geskillde mensen vinden maar we weten allemaal dat zo'n mensen niet aan de bomen groeien en hoe kan het ook anders al ergens op werelden spelen.
 
Reactiescore
173
Als je dikke amerikanen een maand lang de te tijd geeft om zich voor te bereiden om te vechten tegen fitte, gemotiveerde Belgen dan krijgen ze ook alsnog een pak slaag na 1 dag. Al kreeg Fier een jaar de tijd was er niets veranderd geweest aan de snelheid van de uitslag. Of je moet 10 nieuwe fitte gemotiveerde geskillde mensen vinden maar we weten allemaal dat zo'n mensen niet aan de bomen groeien en hoe kan het ook anders al ergens op werelden spelen.
Als je Fier vergelijkt met 10 dikke Amerikanen ben je het wel eens met de uitspraak "Fier als slechtste stam".

Daarbij was Fier een stuk sterker voor de endgame(is wel lastig te bepalen ivm de kwantitatieve overmacht toen). Intern zal het wel minder zijn verlopen wat Fier zwakker heeft laten staan. Ik vind hierop gebaseerd dus wel onterecht om van TAoW te verwachten dat hun hoorden te weten dat Fier van een intern goed samenwerkende stam naar een inactievere en slechter samenwerkende stam gegaan zijn door alle redenen die hiervoor van toepassing zijn.
 
Bovenaan