[STABTOPIC] De Holbewoners hebben het mes uitgevonden.

DeletedUser79704

Guest
Dat Cave een vrij incompetent iemand als leider aanstelt mag ik de stam toch wel kwalijk nemen? Dat er zoveel mensen voor het plan waren zegt genoeg over het gros van de spelers in Cave. Dat dit voorgevallen is is natuurlijk super zuur voor mensen als jij die het spel gewoon normaal willen spelen maar betekent niet dat ik een “scheve opmerking” maakte eerder :p
vrij duidelijk dat je geen enkel idee hebt waarover je praat.
 
Reactiescore
2.386
Je mag me incompetent en/of naïef vinden, ik heb al veel gehoord de laatste tijd. Het punt is dat ik met mijn vertrouwd groepje de juiste aanpak heb gehanteerd om Walk een zo groot mogelijke kans tot wereldwinst te geven. Was dit de juiste manier? Wie weet. Was ik naïef? Waarschijnlijk, maar wat verwacht je zelf als je al een half jaar leiding bent omdat niemand anders het wou doen. Je begint toch enige band van vertrouwen te kweken en van sommige mensen verwacht je het gewoon totaal niet.

Ik weet zelf ook dat ik niet de beste leider ben, ik heb gewoon geprobeerd er nog een toffe wereld van te maken, voor zowel mezelf, Cave en Walk. En ik ben toch wel trots als ik kan zeggen dat ik van 9 eilandjes een mooi geheel heb kunnen maken voor - een korte - tijd. Walk kreeg zowaar massa's van ons en verloor dorpen.. (want wees eerlijk, wie had dat ooit gedacht?). Sommige individuen maakten het dan weer een hel tijdens het deffen en als er dan een paar key-spelers wegvallen (of worden gekicked.........), loopt het sneller mis natuurlijk.

Hopelijk kan @rikkert1234 nog slapen natuurlijk en het spijt me dat ik je zo stoor dmv incompetentie en naïviteit, ik heb zo een gevoel dat ik niet te snel opnieuw leider zal worden.
 
Reactiescore
180
Vergeef mij als het ongepast is, doch zou ik graag enkele zaken willen duiden, nuanceren in deze post.
Ik snap dat het voor iemand met de hogere moraal moeilijk is om zaken van mij aan te nemen, maar kan ik het niet laten.

Alles wat hierboven staat klopt volledig. het unif plan was er sinds januari, daar we echter met een extra group aan fijne groep mensen, die sinds januari, voor een groot deel, Cave gejoind hebben verder kunnen gaan, hebben we ons allemaal als één groep ingezet om van W69 wat te maken.

Echter, dit gebeurt wel vaker in een endgame, na de laatste 2 massa's van walk was er plots van al die samenhorigheid en activiteit niets meer over. Accounts waren niet beschikbaar om OS te sturen, spelers die, uiteraard zeer actief waren op discord, waren niet in de mogelijkheid om te loggen en ook maar iets te doen. Aldus kwam het besef dat als er daadwerkelijk een vervolg aan W69 gebreid kon worden, dit met een wederom nieuwe tactiek diende te gebeuren, besef goed dat dit reorganisatie 4 of 5 zou betekenen voor Cave.

Aldus kwam het idee om aan de hand van een gesprekkenrond te achterhalen hoeveel actieve spelers er daadwerkelijk overblijven, we deze kunnen herpositioneren op 6 accounts en daarmee tegen een strak georganiseerde, 11 phalanx sterke tegenstander toch weerwerk te bieden.

De motivatie bij diegene die voor dit plan waren was quasi altijd dezelfde: we hebben nu zoveel moeite gedaan, Walk heeft zoveel moeite gedaan, let's do it.

uiteindelijk bleek dat er binnen een discord groep van +/- 30 personen niet genoeg activiteit kon gevonden worden voor dit plan (lees minimaal 1,5 actieve speler per account).

Aldus kwam er een nieuw, zeer nobel, idee naar boven. De witte vlag en een finale stemming omtrent de toekomst van Cave.
Ik weet niet meer helemaal hoe die eruit zag, maar dit zal het ongeveer geweest zijn:
- Witte vlag (3 tal stemmen, 30% activiteit cave)
- Uni uppen (4 tal stemmen, 40% acitiviteit cave), Maar alsook was er de mogelijkheid om dit anoniem aan één iemand van de leiding toe te vertrouwen.
- Aanmodderen, downsizen aantal accounts, ducktator pakt letterlijk front met 5 spelers (rest van de discord, lees iedereen die niet logt, ruw geschat 30% activiteit)

Dit is denk ik ook het moment waarop ik in gesprek ben gegaan met Sevi, het is enorm frustrerend om gedurend een volledig jaar op elke mogelijke manier proberen van een zooitje ongeregeld, want dat waren we echt wel, een groep te maken die daadwerkelijk tot een masssa komt warbij 85% van onze targets hun aanvallen kregen, verder zijn we na een jaar niet geraakt. Toen heb ik ook aangegeven van zie het allemaal niet meer zitten, we bijten elkaar de strot af binnen Cave en zelfs spelers binnen verschillende accounts.

Waarom ben ik toen opnieuw met het unief idee begonnen is voor mij vrij simpel uit te leggen.

W69 heeft een heel mooie fase gehad van massa's langs elke kant, doch was activiteit langs beide kanten een probleem, altijd geweest in een uitstervende community zoals deze. Ik vroeg me bij mezelf ook af is dit het nu? Aanmodderen ging winnen en dt betekende het doodbloeden van Cave.

Het groepje dat zich verzameld heeft rond het uni idee zijn oorspronkelijk allemaal spelers vanwie dit de laatste wereld wordt, mensen die een heel jaar lang een stam mee hebben helpen leiden, dragen en zich best wel geamuseerd hebben. Doch zouden we nu moeten de handdoen gaan gooien of toekijken hoe we langzaam leeg bloeden. Het leek mij wel een fijn idee om met deze groep een laatste challenge aan te gaan, uni uppen waarbij we in het slechtste geval in een sitatie terecht komen waarbij er 10 dagen na de stab 7k clears + kata's richting ons lopen, wij spreken over een totaal van +/-3.5k deffdorpen en we aldus een zeer intense, pittige en misschien door haat gecoordineerde, maar op zen minst een opflakkering van jewelste eindsprint richting finish krijgen.

Was ik fout om dit achter de rug om te doen? Tuurlijk, ik heb mensen gekwetst waarmee ik heerlijke gesprekken gehad en die ik waarschijnlijk kwijt ben
Is dit een regelrechte aanval tegen iedereen die een jaar lang deze wereld gemaakt heeft tot wat ze was? Absoluut en aan hen mijn excuses, ook Walkleden
Is een stam discord vooral een verzameling van ego's, roepers met slechts hier en daar iemand waar je wat mee kan? ontegensprekelijk
Zou ik het opnieuw doen? hoogstwaarschijnlijk wel
Bleek er uit de anonieme stemming dat er meer dan 30% van Cave pro Uni uppen was? Wat denk je nu zelf, tuurlijk wel.



Ik wil gerust straks de tijd nemen om te reageren op @Warre, echter snap ik dat ik niet de man op de juiste plaats ben om quasi alles wat hij hier neergeschreven heeft te gaan weerleggen.

Elk gesprek omtrent wereldafspraken is werkelijk een hel met jou, op een bepaald moment doen mensen aan lotje trek voor wie het volgende slachtoffer is, Het constant in een één op één dialoog gaan met het doel van maximaal profijt voor zijn stam.
Het uppen van de uni door zijn nachter, waarbij de uitbouw niet gemeld werd maar wij dit zelf moesten ontdekken
Het feit dat Walk gedurende maanden het recht had om de uni hoger te hebben dan cave, want Walk was de sterkere partij
Het uppen van de uni op basis van hearsay van een zeer selecte, ik spreek dan over enkele personen binnen een groep van 30, het uppen van de uni zonder ingame bewijs da uni daadwerkelijk omhoog ging.
 
Reactiescore
972
Wat een gruwelijke actie zeg, en het dan hier nog goed proberen te praten met een bijna onbegrijpelijke post. Dus omdat dit je laatste wereld is, stab je maar meer dan de halve wereld om toch nog wat sensatie te zoeken? Volgens mij ben jij de laatste die over "deze uitstervende TW-community" moet praten, want mensen zoals jij zijn degene die het spelplezier voor velen bederven.
 
Reactiescore
303
Dus jij wilt zeggen @MementoMori als de leiding van Walk kwam melden, hey ik ben vrij zeker dat er een kaping gebeurd binnen Walk, en ze gaan most likely de uni uppen, up jullie uni maar just in case... Dat jij dat bericht straal zou negeren? Denk dat ze hier wel even over gediscussieerd hebben..

Heel deze situatie is shit tbh, je plannetje is grandioos gefaalt. Heel veel gestook over de uni om het dan uiteindelijk zelf niet te doen. Heel Cave, waar wij allemaal heel graag speelde is nu uit elkaar gevallen en waarom? Sensatie? 1 AF post en een dode discord nu :p Spannend

Persoonlijk was ik fine met elke mogelijk uitkomst van een stemming. Ik koos voor doorspelen/doodbloeden/duckplan/massa gooien, ging zowiezo blijven spelen, solo, zoals al wel een paar maand op NWNC..

Enorm spijtig om nu te zien hoe het verloopt, hoeveel shit er wordt gegooid naar elkaar terwijl we maanden lang samen hebben gespeeld.


Voor iedereen op W69, had een lange tijd niet gespeeld, was gestopt na w47, ik ben blij dat ik hier nieuwe toffe mensen heb leren kennen over de maanden. Nu weer proberen afkicken van TW ;)
 
Reactiescore
1.226
Ik had het over Mathieu niet over jou. Jij hebt gewoon juist gehandeld in deze situatie. Ik dacht dat dat wel duidelijk was, zn sneer op het einde is nergens voor nodig.

Dan een kleine tip in het vervolg; aangezien de leiding uit meerdere personen bestaat, en jij bedoelt er maar 1 van. Noem dan ook gewoon man en paard.
 
Reactiescore
7.944
Ach die ixfuryanix had er ook geen moeite mee toen zijn stam op w33 de afspraken brak door de geheimen te pakken, net zoals dat hier gebeurde in de vorm van de uni. Ik geloof Memento wel als hij stelt dat er meer dan 30% van Cave pro Uni uppen was. Groepje klootzakjes, meer is het niet. Degenen die zich er van distantiëren, chapeau.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
waarin is stan dan incompetent geweest in deze, of doel je niet op stan
Dit klopt van geen kant.

1. Door de inactiviteit zijn er meerdere acc wissels gedaan.
2. De mensen op de "belangrijke" accounts voor dit plan waren voor (duck/ruai/freyr en door stan te kicken sod).
3. 30% was tegen als je dat gros van de spelers noemt knap.
4. Hoe is Stan incompetent hij krijgt via via te horen dat er een coupe zal plaats vinden gericht op het acc waar hij op speelt, hierbij vermeld hij dit aan de tegenstander zodat die maatregelen kan nemen dit tegen te gaan.

Ik zie niet in waarom dit op het overgrote deel van cave slaat en waarom je Stan probeert zwart te maken
Stan en ik liggen elkaar niet super goed door wat voorvallen maar feit blijft dat nadat whynot en hope weg gingen/moesten hij met nog paar een goede basis heeft neergezet en dat we ons in mijn ogen flink strijd hebben geleverd aan walk en visa versa.
Je mag me incompetent en/of naïef vinden, ik heb al veel gehoord de laatste tijd. Het punt is dat ik met mijn vertrouwd groepje de juiste aanpak heb gehanteerd om Walk een zo groot mogelijke kans tot wereldwinst te geven. Was dit de juiste manier? Wie weet. Was ik naïef? Waarschijnlijk, maar wat verwacht je zelf als je al een half jaar leiding bent omdat niemand anders het wou doen. Je begint toch enige band van vertrouwen te kweken en van sommige mensen verwacht je het gewoon totaal niet.

Ik weet zelf ook dat ik niet de beste leider ben, ik heb gewoon geprobeerd er nog een toffe wereld van te maken, voor zowel mezelf, Cave en Walk. En ik ben toch wel trots als ik kan zeggen dat ik van 9 eilandjes een mooi geheel heb kunnen maken voor - een korte - tijd. Walk kreeg zowaar massa's van ons en verloor dorpen.. (want wees eerlijk, wie had dat ooit gedacht?). Sommige individuen maakten het dan weer een hel tijdens het deffen en als er dan een paar key-spelers wegvallen (of worden gekicked.........), loopt het sneller mis natuurlijk.

Hopelijk kan @rikkert1234 nog slapen natuurlijk en het spijt me dat ik je zo stoor dmv incompetentie en naïviteit, ik heb zo een gevoel dat ik niet te snel opnieuw leider zal worden.

Ik zie dat er een groot aantal reacties zijn geweest op mijn post. Hierbij mijn excuses Stan aan jou, ik bedoelde jou totaal niet, dit was alleen gericht naar het handelen van Mathieu. Iemand die ik wel incompetent vind maar dat had ik bij hem wel door een van de eerste keren dat ik hem sprak. Stan jij hebt in mijn ogen correct gehandeld en heb respect voor jou als persoon hoe jij Cave van een mindere stam naar een goede stam hebt kunnen leiden. Zeer jammer voor je dat rotte appels het verpest hebben.

Dan een kleine tip in het vervolg; aangezien de leiding uit meerdere personen bestaat, en jij bedoelt er maar 1 van. Noem dan ook gewoon man en paard.

Yes was mijn fout. Ik dacht zelf dat ik gewoon duidelijk was maar ik zie dat heel veel mensen mij niet goed begrepen dus heb iedereen nu ff getagd. Hoop dat het nu duidelijk is wat ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.590
Deze wereld heeft echt een ongekend hoog drama niveau zeg :p van begin tot eind al. Maar wat een actie zeg, je spuugt letterlijk regelrecht in het gezegd van tientallen mensen die honderden uren en waarschijnlijk ook het nodige geld in deze wereld hebben gestoken. Ben benieuwd hoe de komende weken zullen vorderen, als je doel was om jezelf belachelijk te maken dan ben je er in ieder geval met vlag en wimpel voor geslaagd @Memento Mori.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
303
Ach die ixfuryanix had er ook geen moeite mee toen zijn stam op w33 de afspraken brak door de geheimen te pakken, net zoals dat hier gebeurde in de vorm van de uni. Ik geloof Memento wel als hij stelt dat er meer dan 30% van Cave pro Uni uppen was. Groepje klootzakjes, meer is het niet. Degenen die zich er van distantiëren, chapeau.
Heb die fout 1x gemaakt, zou het niet opnieuw doen..
 
Reactiescore
143
het is enorm frustrerend om gedurend een volledig jaar op elke mogelijke manier proberen van een zooitje ongeregeld, want dat waren we echt wel, een groep te maken die daadwerkelijk tot een masssa komt

Goed dat je dat inziet, jammer dat je het niet aan de mensen hebt gelaten die dat mogelijk hebben gemaakt. Je hebt gelijk wat betreft de volle Cave chat, maar met inactieve Discord leden jezelf naar een meerderheid pro-uppen brengen is wel next level nadat je er zoveel commentaar op hebt gehad dat ze inactief waren. Het zullen er vast meer dan 30% zijn geweest ja, maar ik geloof niet dat het meer dan 50% is geweest. Of je moet nog meer gestopte leden om hun mening hebben gevraagd waar de rest niks van af weet?

Betreft de gesprekken die gevoerd zijn, er kwam inderdaad vooral uit dat er meer spelers nodig waren. We zijn daarin met veel ideeën gekomen, maar we hebben ze simpelweg niet kunnen vinden. Met een witte vlag naar Walk was voor jou geen optie, maar is het bij je opgekomen dat een open witte vlag vanwege inactiviteit misschien juist een gesprek had geopend? Als ik kijk naar hoe welwillend Walk nu is om die eindstrijd af te maken waren onze kansen een mooi stuk beter geweest als we een witte vlag hadden aangeboden inclusief de reden waarom, in plaats van stiekem achter de rug van de helft van je eigen stam en zelfs je eigen co om te werken. Ik heb veel commentaar gehad omdat ik openlijk voor een witte vlag was, omdat mensen verder wilden en omdat ik redenen zou zoeken om te stoppen, ik denk dat deze actie veel beter laat zien hoe wanhopig een enkeling was om te stoppen.
 
Reactiescore
805
Ach die ixfuryanix had er ook geen moeite mee toen zijn stam op w33 de afspraken brak door de geheimen te pakken, net zoals dat hier gebeurde in de vorm van de uni. Ik geloof Memento wel als hij stelt dat er meer dan 30% van Cave pro Uni uppen was. Groepje klootzakjes, meer is het niet. Degenen die zich er van distantiëren, chapeau.
Get over it you know.
 
Reactiescore
180
waren. Het zullen er vast meer dan 30% zijn geweest ja, maar ik geloof niet dat het meer dan 50% is geweest. Of je moet nog meer gestopte leden om hun mening hebben gevraagd waar de rest niks van af weet?

misschien moet jij eens bij al je trouwe stamgenoten recht in de ogen gaan vragen wie zijn anonieme stem voor uni uppen gelost heeft?
 
Reactiescore
2.196
misschien moet jij eens bij al je trouwe stamgenoten recht in de ogen gaan vragen wie zijn anonieme stem voor uni uppen gelost heeft?

Anoniem zou nooit een keuze moeten zijn, hoezo wil iemand dat zijn stem meetelt als die er niet eens openlijk voor uit wil komen. Moeten ze maar ballen tonen.
 
Reactiescore
1.226
Anoniem zou nooit een keuze moeten zijn, hoezo wil iemand dat zijn stem meetelt als die er niet eens openlijk voor uit wil komen. Moeten ze maar ballen tonen.

Hier is toch wel de Nederlandse democratie op gebaseerd, het anoniem kunnen stemmen op een volksvertegenwoordiger, en diens gedachtegoed. :tongue:
 
Reactiescore
143
misschien moet jij eens bij al je trouwe stamgenoten recht in de ogen gaan vragen wie zijn anonieme stem voor uni uppen gelost heeft?

Je kunt wel constant op je anonieme stemming terug vallen, maar de anti uppers wisten niet eens dat hier nog een stemming over kwam anoniem. Misschien had dat dan openlijk besproken kunnen worden hoeveel stemmen exact voor of tegen waren, nadat letterlijk iedereen nog eens benadert was om hun mening te geven en een definitief ja/neutraal/nee. De laatste stemming die ik zag had namelijk nog 3 andere opties buiten witte vlag of uppen en geen daarvan was stiekem willen uppen of mindgames met Warre spelen. Maar goed, ik zal me er verder niet meer in mengen, het is wel duidelijk hoe ik er over denk lijkt me zo, doet er verder ook niet zoveel meer toe nu.
 
Bovenaan