Praattopic

Reactiescore
534
ik vind het niet erg he dat men persoonlijk betrokken is op het VF. laat dat duidelijk zijn. gaat mij erom dat als er bijv in het aankomende potje wvw gezeik komt en er is een mod die mee heeft gespeeld is hij beladen met een zekere partijdigheid. als dan niet bewust. dat is mijn punt dat ik probeer te maken.

Daar ben ik het mee eens hoor. Over het algemeen wanneer er ergens een melding over komt waar een mod direct bij betrokken is proberen we dit al af te laten handelen door iemand anders. Maar zoals Hopeful al aangeeft zeker een goed punt waar we wat extra over na zouden kunnen denken.
 
Reactiescore
1.468
te persoonlijke betrokken in het VF
Daar is uiteraard altijd een balans in nodig, al is die heel lastig uiteraard.
Enerzijds wat @Sule Silmad aangeeft, is het belangrijk dat wij als mods af en toe meebabbelen met jullie, want ken je community is 1 van de belangrijkste aspecten van het modereren.
We proberen altijd te schuiven met meldingen binnen het team als we voelen dat we wellicht te veel persoonlijk betrokken zijn.
Daarnaast is natuurlijk altijd al de mogelijkheid van de 2nd opinion. In het geval van Simeco is deze uitgevoerd door een mod die nooit op het VF post, al was dat meer toeval. Bedankt voor deze post en het is voor ons een signaal om er nog meer op te letten.
 
Reactiescore
1.659
Ik ben van mening dat mods best betrokken mogen zijn met posten maar dat ze niet moeten janken als er ff iets tegen hun zere been is.
Verder ben ik van mening dat mensen bsst een waarschuwing zullen accepteren als deze in alle redelijkheid gegeven is. Ipv puur willekeur
 
Reactiescore
1.577
Ik heb er persoonlijk niets op tegen dat mods betrokken zijn bij het VF. Wij partizanen leven er natuurlijk van om tegen de schenen van het juk te kunnen trappen, tzou zonde zijn als die gewichtige symbiose verdwijnt.

Dat gezegd zijnde moeten mods natuurlijk dat eeuwige spel van kat en muis ook in die context plaatsen. In die optiek is het laakbaar dat er soms nogal onnodig strenge straffen worden uitgedeeld. Ik ben daar zelf tot twee keer toe slachtoffer van geweest de voorbije weken. Twee elementen die mijn kameraad Dash al licht aanhaalde:

1. het gebrek aan transparantie
je kan niet zien hoeveel strafpunten je hebt, dat is enorm verwerpelijk. Tis een beetje als in een rechtstaat waarin je niet weet welke straffen met uitstel je allemaal hebt staan?? @Duckje kan je bevestigen dat dit op de agenda staat om te kijken of het systeem aangepast kan worden, of er een alternatief gezocht wordt? Binnen welke termijn hoop je dit geregeld te hebben?

daarnaast begrijp ik niet waarom een ban niet openbaar besproken mag worden. Het zou net een sensibiliserend effect kunnen hebben, er zou zowaar begrip voor bepaalde beslissingen kunnen ontstaan?? Lijkt wel of onbegrip jullie lijdmotief is soms en dat is natuurlijk berispelijk gedrag.

2. de totale willekeur
Een nazispotprent waarin jullie allemaal tot leden van de Bund Deutscher Mädel worden gebombardeerd mag wel, maar een educatief WvW-potje over het bekendste proces tegen het naziregime levert een ban op. Kotsen over @Jo Han kan door de beugel, maar plassen over diezelfde mod is over de schreef. Dao Mechong is een mooie AF-naam, maar 'un jong kim' niet?

dit houdt geen steek en het argument 'sociaal modereren' is geen afdoende verklaring. Alsof Mao dinsdag minder verwerpelijk is dan Kim woensdag verwerpelijk is? voorts merk ik louter terzijde op dat de menstruatieperiode die van grote invloed is op het gedrag van de meeste mods wellicht maakt dat sociaal modereren onmogelijk is en dat fenomeen versterkt de grilligheid enkel

ik dank u voor uw aandacht en hoop op een constructief overleg
 
Reactiescore
1.468
1. het gebrek aan transparantie
je kan niet zien hoeveel strafpunten je hebt, dat is enorm verwerpelijk. Tis een beetje als in een rechtstaat waarin je niet weet welke straffen met uitstel je allemaal hebt staan?? @Duckje kan je bevestigen dat dit op de agenda staat om te kijken of het systeem aangepast kan worden, of er een alternatief gezocht wordt? Binnen welke termijn hoop je dit geregeld te hebben?
Deze kan ik simpel beantwoorden met dat we daar mee bezig zijn, en dan vooral door bij de berisping zo duidelijk mogelijk aan te geven wat de balans van punten is en wat daarvan de gevolgen zijn. Dat is een manier om niet van een technische oplossing afhankelijk te zijn. Dit word momenteel nog uitgewerkt dus is nog niet officieel doorgevoerd maar word dus besproken.
 
Reactiescore
756
Ben net thuis van mijn werk. Werkdag van 12uur gehad dus helemaal dood nu. Kon ook niet op het forum kijken doordat de update het forum nu zo ‘opvallend’ gemaakt heeft. Zelfde probleem als Duckje dus
 
Reactiescore
756
Onze taak om het VF levend te houden is nu wel van levensbelang geworden! Stilletjes aan uitkijken naar de terugkomst van simeco!
 
Reactiescore
756
Goedemorgen liefste VF’ers! Iedereen een fijne werkdag en een fijne start van het weekend toegewenst!
 
Bovenaan