Oorlogstopic: Algemeen

Reactiescore
967
Even een oprechte vraag voor de leden van spread. Jullie zitten in een stam met allemaal topaccounts en stonden er eigenlijk vrij goed voor. In de rim geen al te grote problemen/tegenstand en eigenlijk nauwelijks echt dreigingen (op exitus na ofc). Uiteraard was er ook nog Pit maar doordat die zoveel front met verschillende grote stammen hadden was het niet moeilijk om op eventuele aanvallen te anticiperen of gewoon zelf aan te vallen. Doordat jullie nog heel dat stuk safe voor grijpen hadden, hadden jullie alles in de hand voor komende oorlogen tegen Exitus en waarschijnlijk zelf eerst POV vooraleer er echte clashes gingen komen met Imago.

Wat doen jullie als reactie met het voordeel dat jullie al hadden, jullie recruiteren jullie grootste directe dreiging hun stamcluster letterlijk in 2 waardoor ze eigenlijk al verloren waren voordat ze waren begonnen. Je kan zeggen dat ze nog kans hadden maar als je even goed genoeg nadenkt weten jullie allemaal wel dat dit niet zo is. Weekje later beginnen de aanvallen en rarara exitus valt jammer genoeg beetje bij beetje zonder al te veel tegenstand. Dit is trouwens helemaal geen disrespect naar exitus want ik zit zelf ook in de examens dus weet perfect hoe het is jammer genoeg :p. Nu is mijn vraag aan jullie: vonden jullie het nu echt leuk om op deze manier exitus weg te spelen want eerlijk gezegd moest ik mij in jullie plaats zetten zou ik echt hard balen dat ik het zo heb aangepakt maar dat is uiteraard mijn mening en ben dan ook oprecht benieuwd naar die van jullie.

Ik snap je bericht goed, oprecht. Er is gewoon alleen een perceptie/doel verschil op deze wereld tussen veel stammen. Wat ik nu ga typen bedoel ik zeker niet arrogant/respectloos, maar vooral om ons perspectief uit te leggen. Wij zien/zagen exitus niet als onze "enemy to beat" maar simpelweg als ons toekomstige safe gebied/ phalanx versterking. Voor jullie was dit misschien de climax van de wereld, maar voor ons niet. Voor ons gaat het feest beginnen wanneer we gaan fronten met Imago, dan komt de climax. Deze oorlog was simpelweg het pad wat ons naar het daadwerkelijke doel leidt: Imago.

Het boeit mij, en wellicht ook andere in de stam, dan ook eigenlijk niet of we jullie op de spannendste wijze verslaan, want we verslaan jullie toch wel. Wat ons wel boeit, is het creëren van een goede ligging ten opzichte van Imago. Feit is dat Imago erg gefocust ligt in het Westen en dat waren wij niet, wij hadden daar een stuk minder accounts liggen. Om onszelf een goede kans te geven om de wereld te winnen, hebben wij daarom nog een recruit gedaan. Je kan dan vinden dat dat niet netjes was, maar ik vind eigenlijk dat we dit goed hebben aangepakt. Wat hadden we anders moeten doen? Eerst Exitus half wegspelen én dan moeten rekruteren? Dan zal er ook weer stab geroepen worden, want dat rekruteer je een vijand waarmee je in oorlog bent. Hadden we iemand compleet neutraal moeten rekruteren? Onmogelijk, naar mijn inziens. Alle competente spelers zijn al in een stam, dus dan ga je hetzelfde probleem krijgen van exitus maar dan in een andere stam.

Ik ben een pauper newgen, maar ik zie dit eigenlijk elke wereld die ik tot nu toe heb gespeeld. Rim stammen zijn meestal niet permanent, maar tijdelijke stammen waarin enkele het gaan overleven voor de eindstrijd. Dit soort recruits horen er nou eenmaal bij. Ik wens jullie veel succes op verdere werelden en hoop dat jullie de eindstrijd daar wel halen.

Edit: ik zeg een paar keer "je", maar richt me hier eigenlijk tot heel exitus. Volgens mij speel jij overigens ook helemaal niet daar, maar je bericht sloot goed aan bij mijn bericht. Vandaar dat ik je citeerde.
 
Reactiescore
244
Ik snap je bericht goed, oprecht. Er is gewoon alleen een perceptie/doel verschil op deze wereld tussen veel stammen. Wat ik nu ga typen bedoel ik zeker niet arrogant/respectloos, maar vooral om ons perspectief uit te leggen. Wij zien/zagen exitus niet als onze "enemy to beat" maar simpelweg als ons toekomstige safe gebied/ phalanx versterking. Voor jullie was dit misschien de climax van de wereld, maar voor ons niet. Voor ons gaat het feest beginnen wanneer we gaan fronten met Imago, dan komt de climax. Deze oorlog was simpelweg het pad wat ons naar het daadwerkelijke doel leidt: Imago.

Het boeit mij, en wellicht ook andere in de stam, dan ook eigenlijk niet of we jullie op de spannendste wijze verslaan, want we verslaan jullie toch wel. Wat ons wel boeit, is het creëren van een goede ligging ten opzichte van Imago. Feit is dat Imago erg gefocust ligt in het Westen en dat waren wij niet, wij hadden daar een stuk minder accounts liggen. Om onszelf een goede kans te geven om de wereld te winnen, hebben wij daarom nog een recruit gedaan. Je kan dan vinden dat dat niet netjes was, maar ik vind eigenlijk dat we dit goed hebben aangepakt. Wat hadden we anders moeten doen? Eerst Exitus half wegspelen én dan moeten rekruteren? Dan zal er ook weer stab geroepen worden, want dat rekruteer je een vijand waarmee je in oorlog bent. Hadden we iemand compleet neutraal moeten rekruteren? Onmogelijk, naar mijn inziens. Alle competente spelers zijn al in een stam, dus dan ga je hetzelfde probleem krijgen van exitus maar dan in een andere stam.

Ik ben een pauper newgen, maar ik zie dit eigenlijk elke wereld die ik tot nu toe heb gespeeld. Rim stammen zijn meestal niet permanent, maar tijdelijke stammen waarin enkele het gaan overleven voor de eindstrijd. Dit soort recruits horen er nou eenmaal bij. Ik wens jullie veel succes op verdere werelden en hoop dat jullie de eindstrijd daar wel halen.

Edit: ik zeg een paar keer "je", maar richt me hier eigenlijk tot heel exitus. Volgens mij speel jij overigens ook helemaal niet daar, maar je bericht sloot goed aan bij mijn bericht. Vandaar dat ik je citeerde.

Ik snap wat jullie bedoelen maar is het dan zo omdat Imago in het Oosten veel zwakker ligt dan ook moet gaan rekruteren of? Btw bedankt voor de reactie en voor de duidelijkheid, ik speel niet bij exitus maar speelde op Follow My Way :p
 
Reactiescore
735
Ik snap wat jullie bedoelen maar is het dan zo omdat Imago in het Oosten veel zwakker ligt dan ook moet gaan rekruteren of? Btw bedankt voor de reactie en voor de duidelijkheid, ik speel niet bij exitus maar speelde op Follow My Way :p
Spread ligt lang niet zo gecentreerd als Imago dat doet, wat maakt dat zo'n gat in onze ogen van grote invloed is in het westen, gezien je daar in theorie binnen afzienbare tijd meerdere spelers op 1 spread speler zou kunnen leggen en de rim in kan duiken met meerdere accies. Of ze in het oosten rekruteren moeten ze helemaal zelf weten :p
 
Reactiescore
967
Ik snap wat jullie bedoelen maar is het dan zo omdat Imago in het Oosten veel zwakker ligt dan ook moet gaan rekruteren of? Btw bedankt voor de reactie en voor de duidelijkheid, ik speel niet bij exitus maar speelde op Follow My Way :p

Als zij het nodig achten, zou ik daar persoonlijk zelf geen moeite mee hebben. Voor hun is het natuurlijk lastig sinds ze al op hun leden-limiet zitten, maar daar zijn natuurlijke creatieve fusie achtige oplossingen voor.
 
Reactiescore
1.138
Apart dat ik achteraf te horen kreeg van de spelers die mij hebben vervangen op Palliepatatje dat de incomings grotendeels op de offdorpen waren en meteen edels erna op deze dorpen kregen. Zal wel aan mij liggen zeker :p

Ik heb er eigenlijk niet iets van mee gekregen dat specifiek je off dorpen getarget werden maar ik liep dan zelf ook voornamelijk op boer.

Wel weet ik dat ik je off dorpen 2 weken terug al genoteerd heb toen ik me bb's aan het edelen was dus deze informatie was inderdaad bij ons bekent

Hier moet je dan toch toegeven dat je voor een stuk Exitus kapot gerecruit hebt?

Als de motivatie door de recruit weg gevallen is dan heeft dat inderdaad het process aanzienlijk versneld.
 

DeletedUser82261

Guest
Blijft een bizarre wereld die tw wereld hoe mensen zo vol van zichzelf kunnen raken door een spel hahahah.
 
Reactiescore
967
Over wie heb je het? Ben namelijk wel benieuwd.

Ik vind het trouwens helemaal niet zo bijzonder, volgens mij is dit gewoon een fenomeen wat je letterlijk overal ziet. Noem maar een game of sport op waar er geen ego's te vinden zijn, hoort er gewoon bij.
 
Reactiescore
1.476
Dat betekend niet dat het leuk is. Ik snap je punt eerder wel maar voor de exitus spelers is de lol eraf. Zoals bij ons w70 gebeurde. Tuurlijk zijn er opties, maar niemand heeft er meer zin in.
 

DeletedUser81766

Guest
Ik had graag nog meer posts geschreven over de voortgang van de oorlog tegen Exitus. Maar zoals vele lezers al kunnen constateren is dat veel spelers van Exitus de tijd niet hebben om deze oorlog verlengd uit te zingen. Daar heb ik alle begrip voor, het lijkt me dan ook onnodig om een vervolg post te schrijven.

Als laatste aanvulling wil ik naar buiten brengen dat naar mijn ervaring op het kwantiteit verschil na het account kipkalkoentje niet een directe aanwinst was. Zoals al vaker vernoemd en mogelijk vermoed speelt er dan ook inmiddels een aangepast team op om het gebrek aan ervaring tegemoet te komen. Volgens mij worden de spelers door de nieuwe versterking ook ‘getraind’.

Dit zorgde er voor, wat inmiddels ook al aangehaald is, dat onze stam de handen vol had om het account te redden tegen de massa van Exitus. Zoals ook vernomen vanuit Exitus was er een groot verschil in het gebruik van het offensief tussen de nieuwe rekruut en bestaande stam spelers Honey & Semper.

Het is vervelend en in alle recht van Exitus dat ze gedemotiveerd zijn geraakt en met beperkte speeltijd dan ook sneller ‘de makkelijkere’ keuze maken en de strijd uit de weg gaan. Echter mag nu toch wel eens erkend worden van de intentie van de rekruut. Wij komen geen spelers te kort om een account te bemannen, zo doende hebben we spelers bij de nieuwe rekruut op het account geplaatst. De aanwinst was absoluut niet om even rap door Exitus te komen, de kennis was er al voor het rekruteren van kip dat het team niet veel ervaring had. Dit hebben ze volgens mij notabene zelf vermeld.

Zelfs al verloren we 50% van kip door een geslaagde massa van Exitus zouden wij er voldoening uit halen. Wij vinden het belangrijk om een extra account west te hebben en hebben dat op meerdere manieren geprobeerd te realiseren.

Hadden we dit niet gedaan zou het uitkomen tot twee accounts van spread liggende tegen minimaal vier van Imago. Clears kan je negeren zolang er geen edel bij staat, anders niet. Aanvalskracht word ook grotendeels gemeten met de hoeveelheid beschikbare edels. Met 2 accounts tegen 4 accounts is daar niet tegen aan te boksen.
 
Reactiescore
154
Ik heb dit topic zojuist doorgenomen ter ontspanning, maar man wat een hoop gezwets las ik hier zeg :p Ik probeer in 1 post te reageren, en het toch overzichtelijk te houden.

Over de recruit van Kipkalkoen;
Ik las her en der dat die 'minieme invloed' zou hebben gehad op het verloop van de oorlog, en dat 'Exitus sowieso wel gevallen zou zijn (en dat de recruit bijgevolg dus weinig uitmaakt)'. Dat is natuurlijk ongelooflijke bullsh*t. Het kan best dat Exitus op termijn het onderspit zou hebben moeten delven, er is uiteraard een verschil in kwantiteit, kwaliteit en activiteit, maar zelfs elke pauper newgen kan zien dat de leave van Kip hier van wezenlijk belang was.

Ten eerste was er het aspect motivatie; waar de recruit (na het onbegrip en de verbijstering) aanvankelijk vooral woede en wraakzucht opriep, sloeg dat vrij snel om in een pijnlijk besef; met dit gat in het cluster wordt het zeer lastig. (Desondanks is er geprobeerd om op een ordentelijke manier uit elkaar te gaan, maar aangezien Kip zich er (na vier dagen onderhandelen ofzo) met een weekje NAP (veto!) wou vanaf maken, is die er niet gekomen. Het enige dat we kregen was een hoop uiterst vergezochte en zelfs verzonnen redenen. @kingsdorp je kan dus wel lopen roepen dat wij er beter 'direct op hadden geklapt', maar je snapt wellicht ook onze gedachtengang.) Het is dus inderdaad zo dat de bereidheid bij sommigen om toch dat uurtje extra te spelen wat minder was, mede daardoor.

Ten tweede is er de frontvorming; Voor de leave van Kip stond Exitus er best aardig voor. Een mooi gevormd front en vrij weinig dreiging in de rim. Door de recruut van Kip veranderde dat uiteraard volledig; de 'safe' werd ongelooflijk gedecimeerd, AVIBN had opeens 6 dorpen die permanent gestackt zouden moeten worden en Boers front was plotsklaps meer dan 200° - zonder dat er veel def voor was. Ik las dat 'menig Exituslid toegaf dat dit vooral een activiteitsprobleem was'. Ook dat hangt met de twee bovenstaande redenen samen; voor mij persoonlijk was er immers een groot verschil geweest tussen tijdens het blokken door een massa deffen of heel de dag een schier onmogelijk groot front deffen. Het is zo dat de aanvallen van Kip qua kwaliteit niet eens in de buurt kwamen van die van zijn stamgenoten, maar dat neemt niet weg dat er nog steeds een front is waarmee je rekening moet houden als deffer.
(Ten derde is er nog het kwantiteitsverschil dat vergroot werd, maar daar werd al op ingegaan.)


Ik snap je bericht goed, oprecht. Er is gewoon alleen een perceptie/doel verschil op deze wereld tussen veel stammen. Wat ik nu ga typen bedoel ik zeker niet arrogant/respectloos, maar vooral om ons perspectief uit te leggen. Wij zien/zagen exitus niet als onze "enemy to beat" maar simpelweg als ons toekomstige safe gebied/ phalanx versterking. Voor jullie was dit misschien de climax van de wereld, maar voor ons niet. Voor ons gaat het feest beginnen wanneer we gaan fronten met Imago, dan komt de climax. Deze oorlog was simpelweg het pad wat ons naar het daadwerkelijke doel leidt: Imago.

Het boeit mij, en wellicht ook andere in de stam, dan ook eigenlijk niet of we jullie op de spannendste wijze verslaan, want we verslaan jullie toch wel. Wat ons wel boeit, is het creëren van een goede ligging ten opzichte van Imago. Feit is dat Imago erg gefocust ligt in het Westen en dat waren wij niet, wij hadden daar een stuk minder accounts liggen. Om onszelf een goede kans te geven om de wereld te winnen, hebben wij daarom nog een recruit gedaan. Je kan dan vinden dat dat niet netjes was, maar ik vind eigenlijk dat we dit goed hebben aangepakt. Wat hadden we anders moeten doen? Eerst Exitus half wegspelen én dan moeten rekruteren? Dan zal er ook weer stab geroepen worden, want dat rekruteer je een vijand waarmee je in oorlog bent. Hadden we iemand compleet neutraal moeten rekruteren? Onmogelijk, naar mijn inziens. Alle competente spelers zijn al in een stam, dus dan ga je hetzelfde probleem krijgen van exitus maar dan in een andere stam.

Ik ben een pauper newgen, maar ik zie dit eigenlijk elke wereld die ik tot nu toe heb gespeeld. Rim stammen zijn meestal niet permanent, maar tijdelijke stammen waarin enkele het gaan overleven voor de eindstrijd. Dit soort recruits horen er nou eenmaal bij. Ik wens jullie veel succes op verdere werelden en hoop dat jullie de eindstrijd daar wel halen.

Edit: ik zeg een paar keer "je", maar richt me hier eigenlijk tot heel exitus. Volgens mij speel jij overigens ook helemaal niet daar, maar je bericht sloot goed aan bij mijn bericht. Vandaar dat ik je citeerde.

Dit is inderdaad een arrogante en kortzichtige post in mijn ogen. Je doet hier alsof het hele punt van Tw de eindstrijd is. Zullen we dan volgende keer de early en mid game overslaan en gewoon de twee zelfverklaarde topstammen de helft van de dorpen geven? Je zegt eigenlijk, in een vrije vertaling, dat alles voor Imago 'opwarming' is. Zelfs dat niet eigenlijk, je laat het zo onbelangrijk, makkelijk en vanzelfsprekend mogelijk klinken.

Uiteraard snap ik daar ergens de redenering achter; de kans dat Exitus op termijn had standgehouden is eerder klein. De kans dat de wereld hoe dan ook uitgedraaid zou zijn op een eindstrijd Spread-Imago bestaat. De kans dat er iets helemaal anders gebeurt en dat een of allebei deze stammen nog vielen echter eveneens - dat is al meermaals gebeurd. Snap je echter zelf dat je in een cirkeltje lult? Je laat het vanzelfsprekend klinken dat ze worden weggespeeld, waarmee je de recruit wil goedmaken die het juist zo makkelijk en vanzelfsprekend maakt - zo komen we er niet he. Geef gewoon toe dat jullie de rest van de wereld als minderwaardig en bijzaak beschouwen dan? Of is dat wat je al bedoelt en lijdt je bijgevolg mijns inziens aan grootheidswaanzin?

Je vraagt je ironisch af wat je dan had moeten doen, 'eerst Exitus half wegspelen en dan recruits doen?'. Welja, bijvoorbeeld. Als die opportuniteit zich had aangeboden wellicht. Kan ook zijn dat dat niet het geval was, wie zal het zeggen. Feit blijft dat jullie nu gewoon zonder ook maar enigszins te proberen om de normale weg (oorlog) te nemen het jezelf makkelijk hebben gemaakt.



Tot slot wil ik wel nog herhalen dat ik opzich aan de massa van Spread geen afbreuk wil doen; die blijft gewoon goed opgezet. Wat me echter stoorde zijn de pogingen om de situaties zo te verdraaien dat jullie keuze de enige of zelfs evidente optie was. Wat mij betreft had Spread deze recruit en de manier waarop niet nodig - en zelfs als dat zo was geweest, so be it toch? Maarja, daarin zal mijn gevoel over 'ethiek op tw' verschillen van dat van onze pauper newgens.

Toevoeging door de recentste post van @Sonemmontis ; Je beantwoordt al deels mijn laatste opmerking. We verschillen daarin dan echter van mening; ik vind dat de manier waarop jullie deze recruit (zoals je zelf zegt koste wat het kost) binnengehaald hebben het niet waard. Ik vind dat de overduidelijke winst/voordeel dat jullie hiermee bereiken simpelweg niet opweegt tegen een meer faire en open manier van spelen. Ik weet (en beweer ook niet het tegendeel) dat er in Spread vast ook mensen zijn die er zo of gelijkaardig over denken, maar aangezien de meerderheid 'ja' heeft gestemd op de recruit van Kip kan ik dit met recht en reden over 'heel Spread' zeggen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
967
Geef gewoon toe dat jullie de rest van de wereld als minderwaardig en bijzaak beschouwen dan?

In mijn post geef ik inderdaad letterlijk aan dat ik deze oorlog als bijzaak zie, minderwaardig zou ik jullie echter nooit noemen. Dat zijn woorden die jij mij in de mond legt, die helemaal niet bij mij zouden opkomen bij een spel zoals TW.

Ik snap je uitgangspunt wel, maar jij behoort die van mij ook te snappen. We willen allemaal een wereldwinst, toch? Anders zou je niet zo veel uren in dit spel steken, in ieder geval ik niet. Als ik mee doe, dan wil ik winnen. Voor mij staat de wereldwinst gelijk aan het verslaan van Imago. Niet omdat ik Imago zo ontzettend cool vind dat het verslaan van hun al een winst voor mij is, maar omdat ik hun als enige daadwerkelijke tegenstander zie vóór de wereld winst. Waarom zouden wij voor een wellicht spannendere oorlog gaan met jullie, als dit betekent dat wij later met twee account die rim zouden moeten verdelen? Dat wij met drie (?) accounts in het westen tegen 5 (?) van Imago zouden moeten fronten? Ik weet even de getallen niet uit mijn hoofd, excuses. Waarom zouden wij onze kans op wereldwinst moeten verlagen, voor enkele weken extra speelplezier van jullie. Dit is egoïstisch, dat snap ik. Maar ik ben je dan ook niks verschuldigd.

Jullie hebben deze wereld gewoon minder "goed" gespeeld dan wij, iedereen had deze positie kunnen halen. Wellicht op een volgende wereld hebben jullie de overmacht en zien jullie mij niet als de vijand, maar als potentieel safe def gebied, zoals ik jullie nu zie. Overigens, kom nu niet met dat wij allemaal zoveel meer PP besteden en dat we daardoor een voorsprong hebben. Er zaten meerdere accounts in jullie stam die een late start deden en met PP een grote voorsprong hebben kunnen behalen op de lage rim spelers, jullie hebben ervoor gekozen om niks anders dan BBs en inactieve dorpjes te veroveren/ te internen, daar kan ik niks aan doen. Jammer dat we de sims city simulator voor sommigen van jullie eerder hebben stop gezet.

Edit: Dat PP slaat niet perse op jou, maar op enkele andere die dit wel hebben aangehaald op het forum.

Edit 2: Overigens, als iemand van onze stam insinueert dat de recruit van kippetje geen/ nauwelijks effect heeft gehad, ben ik het daar compleet mee oneens. Ja, we hadden sowieso wel gewonnen. Maar het heeft alles natuurlijk wel aanzienlijk versneld.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
154
In mijn post geef ik inderdaad letterlijk aan dat ik deze oorlog als bijzaak zie, minderwaardig zou ik jullie echter nooit noemen. Dat zijn woorden die jij mij in de mond legt, die helemaal niet bij mij zouden opkomen bij een spel zoals TW.

Ik snap je uitgangspunt wel, maar jij behoort die van mij ook te snappen. We willen allemaal een wereldwinst, toch? Anders zou je niet zo veel uren in dit spel steken, in ieder geval ik niet. Als ik mee doe, dan wil ik winnen. Voor mij staat de wereldwinst gelijk aan het verslaan van Imago. Niet omdat ik Imago zo ontzettend cool vind dat het verslaan van hun al een winst voor mij is, maar omdat ik hun als enige daadwerkelijke tegenstander zie vóór de wereld winst. Waarom zouden wij voor een wellicht spannendere oorlog gaan met jullie, als dit betekent dat wij later met twee account die rim zouden moeten verdelen? Dat wij met drie (?) accounts in het westen tegen 5 (?) van Imago zouden moeten fronten? Ik weet even de getallen niet uit mijn hoofd, excuses. Waarom zouden wij onze kans op wereldwinst moeten verlagen, voor enkele weken extra speelplezier van jullie. Dit is egoïstisch, dat snap ik. Maar ik ben je dan ook niks verschuldigd.

Jullie hebben deze wereld gewoon minder "goed" gespeeld dan wij, iedereen had deze positie kunnen halen. Wellicht op een volgende wereld hebben jullie de overmacht en zien jullie mij niet als de vijand, maar als potentieel safe def gebied, zoals ik jullie nu zie. Overigens, kom nu niet met dat wij allemaal zoveel meer PP besteden en dat we daardoor een voorsprong hebben. Er zaten meerdere accounts in jullie stam die een late start deden en met PP een grote voorsprong hebben kunnen behalen op de lage rim spelers, jullie hebben ervoor gekozen om niks anders dan BBs en inactieve dorpjes te veroveren/ te internen, daar kan ik niks aan doen. Jammer dat we de sims city simulator voor sommigen van jullie eerder hebben stop gezet.

Edit: Dat PP slaat niet perse op jou, maar op enkele andere die dit wel hebben aangehaald op het forum.

Edit 2: Overigens, als iemand van onze stam insunueert dat de recruit van kippetje geen/ nauwelijks effect heeft gehad, ben ik het daar compleet mee oneens. Ja, we hadden sowieso wel gewonnen. Maar het heeft alles natuurlijk wel aanzienlijk versneld.

Het klopt dat we allemaal de wereld willen winnen, da's het hele punt van dit spel. Het klopt echter niet dat dat het enige doel is. Wat mij betreft zijn de weken, maanden, jaren die je in het bereiken van die winst steekt niet honderd maar duizendmaal leuker dan dat ene moment waarop je wordt uitgeroepen tot 'winnaar' (van een virtueel spelletje). Om op je vraag (vet) te antwoorden; simpelweg omdat dit ook enkele extra weken spelplezier voor jullie oplevert.

Nog afgezien van het feit dat de effectieve winst relatief onbelangrijk is gezien naast het verloop van de wereld, is het trouwens ook helemaal niet zeker dat die eerlijke eindstrijd tussen Imago en Spread er anders niet was gekomen. Integendeel, had Spread niet reeds een kwantitatief voordeel (tov Imago) op het moment van de recruit van Kipkalkoen? Wellicht had Spread best Exitus op een 'normale' manier kunnen breken, en vervolgens een of meerdere recruits doen (van ex Exitus, derden die als-twee-honden-vechten-om-een-been-gewijs waren opgeklommen...). Of door slimme diplomatie hun flank (al dan niet tijdeleijk) veiligstellen. Of gewoon met open vizier en dus kans op verlies de strijd aangaan, in plaats van je steeds zo te verschuilen achter 'het feit dat Imago kwalitatief beter is'; Spreads accounts bezetten anders wel mooi de hoogste plaatsjes op de ranglijst, niet?

Overigens kan het toch ook niet zo moeilijk geweest zijn om dat stelletje sims city simulator spelende, pp abusende en bb-edelende hoopje noobs even rap op te edelen? Had je geen recruit voor nodig toch? :eek:
 
Reactiescore
967
Wat mij betreft zijn de weken, maanden, jaren die je in het bereiken van die winst steekt niet honderd maar duizendmaal leuker dan dat ene moment waarop je wordt uitgeroepen tot 'winnaar' (van een virtueel spelletje).

Hier ben ik het volledig mee eens. Echter, dit is geen argument tegen mijn denkwijze? De maanden aan spelplezier, zullen er ook gewoon zijn deze wereld, voor mij dan (tegen een andere tegenstander). Dat mogelijke winstlabeltje, is wel gewoon het doel waar je naar toe werkt.

Nog afgezien van het feit dat de effectieve winst relatief onbelangrijk is gezien naast het verloop van de wereld, is het trouwens ook helemaal niet zeker dat die eerlijke eindstrijd tussen Imago en Spread er anders niet was gekomen. Integendeel, had Spread niet reeds een kwantitatief voordeel (tov Imago) op het moment van de recruit van Kipkalkoen?

Als je zulke lange posts schrijft, lees dan wel graag mijn eerste bericht goed. Nergens heb ik beweerd dat we zonder de recruit de eindstrijd niet zouden halen? Die zouden we hoogstwaarschijnlijk gewoon halen hoor. Het ging mij er puur om dat we de eindstrijd haalden met een goede kans op wereldwinst, ergo: goede phalanxen. Geen zin om weer uit te leggen dat minder leden, ook al hebben deze meer punten/dorpen, gewoon een nadeel is voor de eindstrijd. Uiteindelijk trekken die punten namelijk weer gelijk en dan zullen wij zwaar in het nadeel zijn wegens een lagere totaliteit aan edels.

Wellicht had Spread best Exitus op een 'normale' manier kunnen breken, en vervolgens een of meerdere recruits doen (van ex Exitus, derden die als-twee-honden-vechten-om-een-been-gewijs waren opgeklommen...). Of door slimme diplomatie hun flank (al dan niet tijdeleijk) veiligstellen.

Dit kan je nu makkelijk zeggen, maar zo simpel is het niet. Ik garandeer je, dat er direct stab geroepen wordt als wij een lid rekruteren na het breken van exitus. Dan gaan er namelijk beschuldigingen komen dat het gerekruteerde account in het complot zat etc. Kortom, gezeik over een recruit zou er altijd komen.

Overigens kan het toch ook niet zo moeilijk geweest zijn om dat stelletje sims city simulator spelende, pp abusende en bb-edelende hoopje noobs even rap op te edelen?

Was inderdaad erg makkelijk :tongue:
 
Reactiescore
244
Als je zulke lange posts schrijft, lees dan wel graag mijn eerste bericht goed. Nergens heb ik beweerd dat we zonder de recruit de eindstrijd niet zouden halen? Die zouden we hoogstwaarschijnlijk gewoon halen hoor. Het ging mij er puur om dat we de eindstrijd haalden met een goede kans op wereldwinst, ergo: goede phalanxen. Geen zin om weer uit te leggen dat minder leden, ook al hebben deze meer punten/dorpen, gewoon een nadeel is voor de eindstrijd. Uiteindelijk trekken die punten namelijk weer gelijk en dan zullen wij zwaar in het nadeel zijn wegens een lagere totaliteit aan edels.

Denk je echt dat het aantal punten per speler nog gelijk gaat worden getrokken tov Imago? Jullie hebben nu al een vrij grote kloof met zeker geen slechtere vooruitzichten dus zie niet in hoe dat rechtgetrokken gaat worden?
 
Reactiescore
967
Denk je echt dat het aantal punten per speler nog gelijk gaat worden getrokken tov Imago? Jullie hebben nu al een vrij grote kloof met zeker geen slechtere vooruitzichten dus zie niet in hoe dat rechtgetrokken gaat worden?

Wellicht was ik onduidelijk. Ik denk inderdaad niet dat opeens een speler van Imago rang 1 wordt of dat het punten gemiddelde gelijk gaat worden. Wat ik wel denk, is dat de kwantitatieve voorsprong uiteindelijk gelijk getrokken zou worden. Wij waren immers, voor de recruits, met 8 leden. Zij met 12. Imago zou dus relatief minder snel per account moeten doorgroeien om uiteindelijk tot kwantatief even sterk te worden. Ik neem aan dat zij daar inderdaad goed genoeg voor zijn om dat te kunnen verwezenlijken.
 
Bovenaan