Top/Flop stammen

Reactiescore
1.367
Reactiescore
614
Nogmaals; oorlogen worden gewonnen met troepen en troepen behoren tot dorpen. De meer dorpen, de machtiger je bent. 10 spelers met 10 dorpen of 2 spelers met 50 dorpen, in kwantiteit ontloopt het elkaar helemaal niet. Mijn vraag aan jou weer; waarom zou je per sé aan 12 leden willen komen? Dit is mijn zesde stam en vaak heb ik gedurende de wereld altijd plekken over - soms loopt het anders, soms niet. Het gaat er om dat de kwantiteit in balans is. Natuurlijk is er ook een kwaliteitsbalans. Misschien de reden dat Spread per sé kwantitatief veel groter wilt zijn omdat deze mogelijke onbalans in jullie optiek lastiger te balanceren is?

Waarom zou je per sé 12 leden willen, wordt aan mij gevraagd door de leider die meer dan 12 spelers zo heeft laten fuseren dat hij er 12 in één stam gepropt krijgt op het moment dat hier totaal geen noodzaak toe was. Je vorige werelden doen er niet toe evenals je zogenaamde kwantiteits en kwaliteitsbalans. De reden waarom wij rekruteren heb ik nu al meermaals gegeven en die zal ik je nog één keer geven. Daar hoef je dan voortaan geen verhaaltje meer rondomheen te breien want je weet immers het antwoord. Ik quote hierbij mijzelf:
"Hierbij is destijds al aangegeven dat er niet wordt gerekruteerd om nu een kwantitatief voordeel te creeëren. Er wordt een recruit gedaan om hiermee in te spelen op een toekomst waarin je anders met 8/9 accounts tegen 12 accounts speelt. Wat, zoals al meermaals genoemd, een negatief effect heeft op je phalanxen en je er automatisch wordt uitgegroeid in de toekomst".


Ik ben mij er heel bewust van dat Imago een grote onbalans heeft veroorzaakt na de fusie van Swift en Amen + paar rekruten - dus ja ik geef Spread groot gelijk dat ze de onbalans hebben gebalanceerd met de fusie Spread/Rots/Paratus. Punt wat ik maak is dat Spread het daar niet bij heeft gelaten maar bewust een nog veel grotere onbalans heeft gecreëerd- hetgeen waar jullie ons maanden lang van hebben zitten beschuldigen - om het nu zelf even flink te doen. Daarbij zijn jullie nog niet eens klaar.

Fijn dat je daar eindelijk bewustwording over hebt. Dan over onze recruits. Dit brengt mij namelijk terug op het feit dat onze start simpelweg veel beter, effectiever, efficiënter (hang er maar een kopje aan) is geweest. Hierdoor zijn wij groter / ongeveer even groot als jullie 12 leden met onze originele samenstelling. Zouden wij onszelf moeten bestraffen voor een betere start en hierdoor later tegen de feiten aan gaan lopen? Lijkt me niet.
Ik meen me een uitspraak van jou te herinneren waarin je aangaf te handelen naar de toekomst, dit is wat wij nu ook doen en dat zou voor jou niets anders dan logisch moeten zijn. Je bevond je zelf immers ook deze wereld nog in een positie waarin je hebt gehandeld met een blik op de toekomst.

Weer iets met een pot en een ketel? Zelfs in dit topic is letterlijk neergezet dat Spread tientallen pbg's (lees: interns, boosts, mb's) heeft. Alsook dat in dit topic, zoals al verwacht, aan het licht gekomen is dat Spread ook gewoon een vooropgezette stam was maar die dat hebben zitten ontkennen en niet transparant geweest om het lekker makkelijk te maken. Easy start, niet in de schijnwerpers en dezelfde voordelen als een premade. Prima dat je het zo speelt, maar waag het niet om dan met dat vingertje te wijzen en iets te zeggen over de kwantiteit in de startfase van Imago. Sterker; jullie premade bestond letterlijk uit drie stammen waarvan er in spread en N1 nog twee keer een tiental slaven zat. Wel eens aan gedacht dat je dit ook kunt optellen en dat het er dan evenveel of meer zijn dan Imago?

Ik ga mezelf weer herhalen want blijkbaar is goed lezen nog altijd enorm lastig, maar dat is niet erg: Spread is geen vooropgezette stam. Er zijn spelers van Rots samen gestart zijn en destijds het kleine Spread waarbij spelers samen gestart zijn en dan nog Semper die alleen is gestart. Deze groepen en dit individuele account zijn later samengevoegd. Wil je desnoods een screenshot privé ontvangen waarin wij worden benaderd? De datum is zelfs genoemd in dit topic...

Er is dus geen sprake van een premade. Om dan nog even helderheid te hebben over N1, want ik kan geen uitspraak doen over de andere stammen want ik ken natuurlijk niet iedere mb, du etc, N1 had merendeel spelers die er zaten puur voor gezelligheid en nooit wat hebben bijgedragen zowel in defensief als offensief opzicht. Ga de stats er maar op na, er zijn enkele spelers met een leuk aantal oda, zogenaamde mb's en voor de rest is er vrij weinig te vinden laat staan odd of ods :p

Haha je afsluiter spreekt boekdelen zeg. Ik kom met een statement waarin staat dat Imago niet gaat rekruteren en de neerwaartse actie-reactie spiraal heeft doorbroken. Dat maakt mij geen heilig boontje (zelfs in de post staat dat het besluit niet mijn verdienste is??) noch Imago. Vervolgens reageer je met het vingertje dat het allemaal onze schuld is. Je kunt roepen wat je wilt maar Imago heeft de intentie meermaals uitgesproken en meermaals nageleefd. Heeft Spread überhaupt een visie behalve ''Imago moet kapot - ten koste van alles en iedereen''?

Je komt met dit statement over een situatie die je zelf hebt gestart en doet nu alsof je de redding bent tot datgene wat je zelf bent gestart. Zo simpel is het.
Spread heeft een visie, net zoals iedere serieuze stam op deze wereld om mee te doen in de eindstrijd. Daar hoort bij dat wij rekening houden met de toekomst, de phalanxen die daarbij komen kijken en de groei van 12 leden uit andere stammen die groter zal zijn dan onze originele 8.
Dat heb ik nu toch al redelijk vaak gezegd ;)

Ik snap heel goed dat je je in het nauw gedreven voelt nu ik het het symbolische balletje bij Spread leg. Jij weet ook wel dat Spread zich weer wilt en gaat vergrijpen met rekruten en een nog grotere onbalans en je weet ook dat je standaard excuusje: ''het was een reactie op imago'' niet meer kan. Ofwel zullen jullie de rekruteer drang / grotere onbalans drang moeten beteugelen ofwel blijken jullie (weer) zeer hypocriet en laagwaardig. Geen leuke keuze kan ik mij zo inbeelden.

Hoezo voel ik me in het nauw gedreven? Ik heb nergens gezegd dat wij dat niet gaan doen noch dat we dat wel gaan doen.
Ik heb jou ook gevraagd of jij totaal geen intentie hebt getoond richting andere stammen voor fusies/interns/niewe recruits en daar heb je niet op geantwoord. Wellicht omdat jij, net als ik, weet dat je wel degelijk gesprekken voert. Dus ik voel me zeker niet in het nauw gedreven. Je bent jezelf enkel aan het indekken voor een mogelijke recruit van ons die ons brengt naar nog altijd minder leden dan Imago (en in het ergste geval evenveel leden).

Vervolgens wil je dan zeggen: Nou sorry mensen, we hebben het geprobeerd, maar helaas... Nou Roald bij deze, dat gaat niet op. Ik mag ook hopen dat iedereen slim genoeg is om daar doorheen te kijken. Zo niet kan ik best aantonen dat je o.a. met Pit in gesprek bent geweest hoor (en daar zal het vast niet bij zijn gebleven). Dat maakt me overigens niet uit, maar doe dan niet alsof. :)
 
Laatst bewerkt:

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Nogmaals; oorlogen worden gewonnen met troepen en troepen behoren tot dorpen. De meer dorpen, de machtiger je bent. 10 spelers met 10 dorpen of 2 spelers met 50 dorpen, in kwantiteit ontloopt het elkaar helemaal niet. Mijn vraag aan jou weer; waarom zou je per sé aan 12 leden willen komen? Dit is mijn zesde stam en vaak heb ik gedurende de wereld altijd plekken over - soms loopt het anders, soms niet. Het gaat er om dat de kwantiteit in balans is. Natuurlijk is er ook een kwaliteitsbalans. Misschien de reden dat Spread per sé kwantitatief veel groter wilt zijn omdat deze mogelijke onbalans in jullie optiek lastiger te balanceren is?



Wat een selectief citaat zeg, je bent vast vergeten om het tweede stukje ook te citeren:
''over hoe te anticiperen op de onbalans welke Spread eerst heeft gebalanceerd (door de fusie met Rots + Paratus) en vervolgens weer heeft gecreëerd door het rekruteren van kipkalkoen en fart bomber.''

Ik ben mij er heel bewust van dat Imago een grote onbalans heeft veroorzaakt na de fusie van Swift en Amen + paar rekruten - dus ja ik geef Spread groot gelijk dat ze de onbalans hebben gebalanceerd met de fusie Spread/Rots/Paratus (waar ik allang van wist). Punt wat ik maak is dat Spread het daar niet bij heeft gelaten maar bewust een nog veel grotere onbalans heeft gecreëerd- hetgeen waar jullie ons maanden lang van hebben zitten beschuldigen - om het nu zelf even flink te doen. Daarbij zijn jullie nog niet eens klaar.



Ik citeer even een stukje uit de post waar jij hierop reageerde:
''Ook Imago heeft talloze mogelijkheden tot (massaal) rekruteren in alle hoeken en kon dit bewerkstelligen ''

Volgens mij zeg ik daar letterlijk dat we talloze mogelijkheden hebben en dit ook waar konden maken. Is dat een uitspraak die ik kan doen op het moment dat ik de opties niet eens bekeken en besproken heb? Dus bedankt voor je advies wat ik hier moet antwoorden, jammer genoeg voor jou heb ik de uitspraak al crystal clear staan.

Wil je ook nog toelichten waarom het smerig zou zijn om in gesprek te zijn met omliggende stammen en samen de opties te bekijken want dat komt mij nogal uit de lucht vallen. Volgens mij spat de essentie: ''We hebben de opties bekeken, we hadden er heel veel, maar we hebben bewust gekozen om het niet te doen omwille van een leuke wereld'' er nogal af namelijk. Misplaatste poging tot een sneer.



Weer iets met een pot en een ketel? Zelfs in dit topic is letterlijk neergezet dat Spread tientallen pbg's (lees: interns, boosts, mb's) heeft. Alsook dat in dit topic, zoals al verwacht, aan het licht gekomen is dat Spread ook gewoon een vooropgezette stam was maar die dat hebben zitten ontkennen en niet transparant geweest om het lekker makkelijk te maken. Easy start, niet in de schijnwerpers en dezelfde voordelen als een premade. Prima dat je het zo speelt, maar waag het niet om dan met dat vingertje te wijzen en iets te zeggen over de kwantiteit in de startfase van Imago. Sterker; jullie premade bestond letterlijk uit drie stammen waarvan er in spread en N1 nog twee keer een tiental slaven zat. Wel eens aan gedacht dat je dit ook kunt optellen en dat het er dan evenveel of meer zijn dan Imago?

Haha je afsluiter spreekt boekdelen zeg. Ik kom met een statement waarin staat dat Imago niet gaat rekruteren en de neerwaartse actie-reactie spiraal heeft doorbroken. Dat maakt mij geen heilig boontje (zelfs in de post staat dat het besluit niet mijn verdienste is??) noch Imago. Vervolgens reageer je met het vingertje dat het allemaal onze schuld is. Je kunt roepen wat je wilt maar Imago heeft de intentie meermaals uitgesproken en meermaals nageleefd. Heeft Spread überhaupt een visie behalve ''Imago moet kapot - ten koste van alles en iedereen''?

Ik snap heel goed dat je je in het nauw gedreven voelt nu ik het het symbolische balletje bij Spread leg. Jij weet ook wel dat Spread zich weer wilt en gaat vergrijpen met rekruten en een nog grotere onbalans en je weet ook dat je standaard excuusje: ''het was een reactie op imago'' niet meer kan. Ofwel zullen jullie de rekruteer drang / grotere onbalans drang moeten beteugelen ofwel blijken jullie (weer) zeer hypocriet en laagwaardig. Geen leuke keuze kan ik mij zo inbeelden.

Eigenlijk geef je hiermee aan dat Imago zelf ook goed fout zat :wink:

Imago heeft zelf voor een groot onbalans gezorgd afgelopen weken waardoor Spread en Rots gedwongen werden die fusie te doen. Nu was dit niet schadelijk voor een gezonde 1v1 in mijn ogen, maar hiermee hebben jullie wel gezorgd voor een versnelde 1v1. Met hoe de kaarten nu liggen gaat dit een bizarre wereld worden waar een fatsoenlijke 1v1v1 er niet eens inzit. Dat vind ik toch een ontwikkeling waarmee je velen op de wereld flink mee hebt benadeeld.

Verder is Spread in mijn ogen inderdaad toch doorgeschoten in het recruiten. Fart is namelijk toch weer een voorbeeld van een heavy kwantiteitsrecruit (rang 4 van de wereld op dit moment), terwijl Spread een prima positie had op het oosten. Dat de wereld verdeling neigt naar een verdeling van 60-40 in het voordeel van Spread vind ik ook een kwalijke ontwikkeling.

Kortom, beide partijen zijn imo de grens overgegaan door hun obsessie met hun positie op de wereld. Hier speelt sentiment ook heel erg mee en het feit dat W73 zo hoog aangeschreven staat en de drang tot succes erg hoog zal zitten. Maar het is gewoon spijtig dat beide partijen op dit moment een beleid hebben dat ten nadele is van veel andere spelers op de wereld. Als je niet in Spread of Imago zit ben je simpelweg ten dode opgeschreven omdat de ruimte voor een 3e stam helemaal niet meer aanwezig is door het versnelde kwantiteitstraject dat beide stammen lopen.
 
Reactiescore
766
Als je niet in Spread of Imago zit ben je simpelweg ten dode opgeschreven omdat de ruimte voor een 3e stam helemaal niet meer aanwezig is door het versnelde kwantiteitstraject dat beide stammen lopen.
Pfsht moet jij eens opletten over een maandje. Dan zie je onze eigen saviors opstaan uit het zuiden.
 
Reactiescore
1.148
Ik voel me niet aangesproken aangezien toppers tussen haakjes staat.
 
Reactiescore
1.363
Ze moeten vast jonger zijn voordat je ze aandurft zeker?

Denk dat deze post wel iets geschikter is voor je in de ochtend als je voor de spiegel staat, maar dat terzijde he!

Spiegel breekt dan als ik tevaak kijk, maar dat terzijde xD. Leeftijd maakt mij niet uit, maar merk gewoon vaak dat t jochies blijken te zijn, die gewoon domme bs lopen te typen. Dat stomme omheen gepraat word je ook gewoon op den duur zat.. Of dat kinderachtige weggelach.. En dan ga je er een keer direct tegen in en dan krijg je..:" geef we like hot chicks een af verbod!!" etcetc. En wat ik allemaal wel niet te horen krijg.
Maarja, zou wel weer een verschil zijn tussen "P&P" en gewoon discussiëren/auwehoeren zijn i guess..
Nee dit is geen butthurt reactie of wtf:p.
Proost en een goed weekend alvast :D.
Genoeg geluld vandaag.
 
Reactiescore
1.148
Reactiescore
7.918
Spiegel breekt dan als ik tevaak kijk, maar dat terzijde xD. Leeftijd maakt mij niet uit, maar merk gewoon vaak dat t jochies blijken te zijn, die gewoon domme bs lopen te typen. Dat stomme omheen gepraat word je ook gewoon op den duur zat.. Of dat kinderachtige weggelach.. En dan ga je er een keer direct tegen in en dan krijg je..:" geef we like hot chicks een af verbod!!" etcetc. En wat ik allemaal wel niet te horen krijg.
Maarja, zou wel weer een verschil zijn tussen "P&P" en gewoon discussiëren/auwehoeren zijn i guess..
Nee dit is geen butthurt reactie of wtf:p.
Proost en een goed weekend alvast :D.
Genoeg geluld vandaag.

Laat even één ding goed duidelijk zijn, de manier hoe jij jezelf profileert op het AF namelijk het schoolvoorbeeld van een 'jochie' is. Namelijk iemand die vrijwel alleen maar impulsief handelt en zijn acties daardoor niet goed overziet, kenmerkend gedrag voor een jochie. Wellicht ga je dat t.z.t nog eens inzien.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
254
Ach jochie, wie moet jij dan voorstellen?
Een 1 of ander klein kutjoch die ook 0 voorstelt? Ben echt 0 bang voor jou hoor. Waarschijnlijk ben jij ook niet ouder dan 20 ofzo :p.
Persoonlijk maakt niks uit, ik zeg t gewoon.
Aahw jochie, niet gaan janken als je niks kunt bereiken tegen mij.
Spiegel breekt dan als ik tevaak kijk, maar dat terzijde xD. Leeftijd maakt mij niet uit, maar merk gewoon vaak dat t jochies blijken te zijn, die gewoon domme bs lopen te typen. Dat stomme omheen gepraat word je ook gewoon op den duur zat.. Of dat kinderachtige weggelach.. En dan ga je er een keer direct tegen in en dan krijg je..:" geef we like hot chicks een af verbod!!" etcetc. En wat ik allemaal wel niet te horen krijg.
Maarja, zou wel weer een verschil zijn tussen "P&P" en gewoon discussiëren/auwehoeren zijn i guess..
Nee dit is geen butthurt reactie of wtf:p.
Proost en een goed weekend alvast :D.
Genoeg geluld vandaag.

200w.gif
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Waarom zou je per sé 12 leden willen, wordt aan mij gevraagd door de leider die meer dan 12 spelers zo heeft laten fuseren dat hij er 12 in één stam gepropt krijgt op het moment dat hier totaal geen noodzaak toe was. Je vorige werelden doen er niet toe evenals je zogenaamde kwantiteits en kwaliteitsbalans. De reden waarom wij rekruteren heb ik nu al meermaals gegeven en die zal ik je nog één keer geven. Daar hoef je dan voortaan geen verhaaltje meer rondomheen te breien want je weet immers het antwoord. Ik quote hierbij mijzelf:
"Hierbij is destijds al aangegeven dat er niet wordt gerekruteerd om nu een kwantitatief voordeel te creeëren. Er wordt een recruit gedaan om hiermee in te spelen op een toekomst waarin je anders met 8/9 accounts tegen 12 accounts speelt. Wat, zoals al meermaals genoemd, een negatief effect heeft op je phalanxen en je er automatisch wordt uitgegroeid in de toekomst".

Fijn dat je daar eindelijk bewustwording over hebt. Dan over onze recruits. Dit brengt mij namelijk terug op het feit dat onze start simpelweg veel beter, effectiever, efficiënter (hang er maar een kopje aan) is geweest. Hierdoor zijn wij groter / ongeveer even groot als jullie 12 leden met onze originele samenstelling. Zouden wij onszelf moeten bestraffen voor een betere start en hierdoor later tegen de feiten aan gaan lopen? Lijkt me niet.
Ik meen me een uitspraak van jou te herinneren waarin je aangaf te handelen naar de toekomst, dit is wat wij nu ook doen en dat zou voor jou niets anders dan logisch moeten zijn. Je bevond je zelf immers ook deze wereld nog in een positie waarin je hebt gehandeld met een blik op de toekomst.

Ik ga mezelf weer herhalen want blijkbaar is goed lezen nog altijd enorm lastig, maar dat is niet erg: Spread is geen vooropgezette stam. Er zijn spelers van Rots samen gestart zijn en destijds het kleine Spread waarbij spelers samen gestart zijn en dan nog Semper die alleen is gestart. Deze groepen en dit individuele account zijn later samengevoegd. Wil je desnoods een screenshot privé ontvangen waarin wij worden benaderd? De datum is zelfs genoemd in dit topic...

Er is dus geen sprake van een premade. Om dan nog even helderheid te hebben over N1, want ik kan geen uitspraak doen over de andere stammen want ik ken natuurlijk niet iedere mb, du etc, N1 had merendeel spelers die er zaten puur voor gezelligheid en nooit wat hebben bijgedragen zowel in defensief als offensief opzicht. Ga de stats er maar op na, er zijn enkele spelers met een leuk aantal oda, zogenaamde mb's en voor de rest is er vrij weinig te vinden laat staan odd of ods :p

Je komt met dit statement over een situatie die je zelf hebt gestart en doet nu alsof je de redding bent tot datgene wat je zelf bent gestart. Zo simpel is het.
Spread heeft een visie, net zoals iedere serieuze stam op deze wereld om mee te doen in de eindstrijd. Daar hoort bij dat wij rekening houden met de toekomst, de phalanxen die daarbij komen kijken en de groei van 12 leden uit andere stammen die groter zal zijn dan onze originele 8.
Dat heb ik nu toch al redelijk vaak gezegd ;)

Hoezo voel ik me in het nauw gedreven? Ik heb nergens gezegd dat wij dat niet gaan doen noch dat we dat wel gaan doen.
Ik heb jou ook gevraagd of jij totaal geen intentie hebt getoond richting andere stammen voor fusies/interns/niewe recruits en daar heb je niet op geantwoord. Wellicht omdat jij, net als ik, weet dat je wel degelijk gesprekken voert. Dus ik voel me zeker niet in het nauw gedreven. Je bent jezelf enkel aan het indekken voor een mogelijke recruit van ons die ons brengt naar nog altijd minder leden dan Imago (en in het ergste geval evenveel leden).

Vervolgens wil je dan zeggen: Nou sorry mensen, we hebben het geprobeerd, maar helaas... Nou Roald bij deze, dat gaat niet op. Ik mag ook hopen dat iedereen slim genoeg is om daar doorheen te kijken. Zo niet kan ik best aantonen dat je o.a. met Pit in gesprek bent geweest hoor (en daar zal het vast niet bij zijn gebleven). Dat maakt me overigens niet uit, maar doe dan niet alsof. :)

Dit heeft echt totaal geen zin. Je lijkt simpelweg niet te snappen dat het aantal leden gewoon een minimale rol speelt. Je lijkt niet te snappen dat rekruten ook in later stadium kan plaatsvinden - als je op dat moment een onbalans moet balanceren. Je lijkt niet te snappen dat de ruimtelijke spreiding van beide stammen een vergelijking over phalanxen volstrekt onmogelijk maakt. Er zijn ook zat voordelen van een niet volle stam; Wisselstoelen, efficiënter accountgebruik, gemakkelijker bemannen (waardoor vv's ook minder nodig zijn), meer slagkracht, meer zelfvoorziening en het moeilijkste aspect van tribal wars: Samenwerking en communicatie speelt een kleinere rol. Nogmaals; het gaat in een oorlog om de hoeveelheid troepen wel verbonden zijn met dorpen, niet om de hoeveelheid leden.

Semper alleen gestart maar toch de gene die mensen, waaronder Noire, uitnodigde? Sure.

Haha ''Spread de visie om mee te doen in de eindstrijd''. Dat is hetzelfde als een politieke partij die de visie heeft om een paar zetels te krijgen in de kamer. Wat een spectaculaire visie zeg. Maargoed, het sluit al aan op hetgeen ik al voorspelde.

Ik pak even een paar citaten uit jouw post weer:
''Ik heb jou ook gevraagd of jij totaal geen intentie hebt getoond richting andere stammen voor fusies/interns/niewe recruits en daar heb je niet op geantwoord.''
''Zo niet kan ik best aantonen dat je o.a. met Pit in gesprek bent geweest hoor''
''maar doe dan niet alsof het niet zo is.''


Ofwel lees je echt ontzettend selectief, ofwel is begrijpend lezen toch lastig in de weekenden. Ik ga je namelijk gewoon twee screens geven van mijn posts van gisteren waar je letterlijk kunt lezen dat deze drie uitspraken van jou bullshit zijn, aangezien ik in de openingspost al heb gezegd hoe en wat en nog nooit gedaan heb alsof het niet zo is. Waarom jij dit eindeloos blijft aanhalen is mij een raadsel.

17.00.PNG
Gisteren 17:00 in de openingspost. Nogmaals: Imago heeft talloze mogelijkheden en kon dit bewerkstelligen. Hoe denk je dat een partij weet dat ze iets kan bewerkstelligen? Hoe denk je dat een partij weet dat er mogelijkheden zijn tot massaal rekruteren?

Goed, dat jij dat niet uit dat stukje kon halen bleek al uit je vorige post, welke ik weer beantwoord heb:

21.23.PNG
Gisteren 21:23.

Jouw reactie hierop? Weer een dom vingertje dat wij ''hebben gepraat met andere partijen'' Ohnee zeg! Iets dat erkent is, iets wat duidelijk in de beginpost aan staat en iets waar geen enkele partij zich ooit voor zou hoeven schamen. Wat een onzinnige post zeg.

Imago heeft zelf voor een groot onbalans gezorgd afgelopen weken waardoor Spread en Rots gedwongen werden die fusie te doen. Nu was dit niet schadelijk voor een gezonde 1v1 in mijn ogen, maar hiermee hebben jullie wel gezorgd voor een versnelde 1v1. Met hoe de kaarten nu liggen gaat dit een bizarre wereld worden waar een fatsoenlijke 1v1v1 er niet eens inzit. Dat vind ik toch een ontwikkeling waarmee je velen op de wereld flink mee hebt benadeeld.

Verder is Spread in mijn ogen inderdaad toch doorgeschoten in het recruiten. Fart is namelijk toch weer een voorbeeld van een heavy kwantiteitsrecruit (rang 4 van de wereld op dit moment), terwijl Spread een prima positie had op het oosten. Dat de wereld verdeling neigt naar een verdeling van 60-40 in het voordeel van Spread vind ik ook een kwalijke ontwikkeling.

Kortom, beide partijen zijn imo de grens overgegaan door hun obsessie met hun positie op de wereld. Hier speelt sentiment ook heel erg mee en het feit dat W73 zo hoog aangeschreven staat en de drang tot succes erg hoog zal zitten. Maar het is gewoon spijtig dat beide partijen op dit moment een beleid hebben dat ten nadele is van veel andere spelers op de wereld. Als je niet in Spread of Imago zit ben je simpelweg ten dode opgeschreven omdat de ruimte voor een 3e stam helemaal niet meer aanwezig is door het versnelde kwantiteitstraject dat beide stammen lopen.

Waar heb ik ooit gezegd dat de fusie van Rots, Spread en Paratus verwerpelijk is? Waar heb ik ooit gezegd dat ze dat recht niet hadden, om een onbalans recht te trekken? Wat is je punt precies?

Daarbij: ''gedwongen werden die fusie te doen''. Die fusie stond al heel snel vast en was ook bij ons al bekend. Ook Noire is door Jurrien van Paratus gevraagd om deel uit te maken van de noordelijke premade. Dus je punt precies? Het was allang bekend bij ons dat dat ging plaatsvinden. Zijn wij nou echt schuldig aan een onbalans omdat wij wel transparant zijn geweest in het zijn van een premade en dat Spread en co dit hebben verzwegen om nog wat te profiteren van die situatie en op deze manier 3 stammen konden zijn met ladingen defbunkers en mb's in alle stammen?

In principe was er niet eens een onbalans. Spreads plan om samen te gaan was alom bekend, tel je rots, paratus en spread op, zijn ze altijd in balans geweest met Imago - wat wel transparant één partij was.

Een 1v1v1 kan nog altijd hoor. Je moet ruimtelijk naar stamliggingen kijken. Tot dusver beslaat Imago slechts één continent (en dan nog niet eens de core en rim van het continent), zou iedereen het doen als Imago kunnen er dus nog 3 even grote stammen ontstaan. Spread ligt in twee continenten. Pit heeft het potentieel om de kwantiteit van Imago te kunnen evenaren. Waarom zou het precies Imago haar schuld zijn dat er geen 1v1v1 kon plaatsvinden? Als de tijd wat rijper is staat het mij vrij om een aantal zaken / kansen te delen waar wij nou juist net niet op zijn gegaan. Buitenkansjes, zwaar in het voordeel van Imago, maar afgewezen om de wereld nog enigszins interessant te houden.

Je rept weer over het verleden, maar het statement vanuit Imago luidde als volgt; wij gaan niet rekruteren als tegenreactie en willen daarmee die spiraal doorbreken. Daarmee heeft Spread geen enkele legitieme reden om een grotere onbalans te creëren. Lijkt mij een vrij positieve wending, die toch echt uit Imago komt en niet uit Spread. Ik ben mij er heel bewust van dat de onverwacht grotere premade Imago geen positief effect heeft gehad op de wereld, maar ik ben mij er ook bewust van dat wij nog altijd een rol spelen en tezamen nog altijd een leuke wereld willen bewerkstelligen en dat doen we met keuzes zoals deze.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
766
TLDR beschikbaar?
Imago verpest early game, spread midgame als reactie hierop, imago hoopt dit om te kunnen draaien door geen tegenreactie te geven zodat wereld niet nu al 1v1 is.
 
Bovenaan