Top/Flop stammen

Reactiescore
253
Ik hoop voor de sfeer in Imago dat die droeftoeters inderdaad niet uit Imago komen. Maar de hypocrisie van Imago is wel schrijnend.

Gast, wat lul jij nu weer? Ik had eerst ook mijn mening over Imago en hun zogenaamde spectrum der uitdaging (hadden ze gewoon niet moeten doen), dus ik kon in zekere zin de haat die ze kregen uit de hoek van Spread en consoorten wel begrijpen. Maar als je twee weken later ziet dat ze zelf gewoon alles gaan recruiten, dan denk ik dat de hypocisie eerder bij Spread te vinden is hoor.
 
Reactiescore
489
Waren er ook niet een paar van die lui die nu in Spread zitten, die zo aan het janken waren toen INNI op W70 volgens hun 'de wereld kapotmaakten' en toen lekker op grijs gingen? Mooi toppuntje van hypocrisie weer.

Zijn er een paar ja, maar even goed ook spelers (TAD) die de wereld hebben uitgespeeld. Weliswaar op een laag PITje
 
Reactiescore
534
Hey, hoe stuur ik persoonlijke berichten?

Als je met je muis langs mijn foto gaat, dan zie je daar ´start conversatie´.
Je kunt ook gewoon naar mijn profiel gaan en daar op dezelfde knop drukken.
 
Reactiescore
449
Door het kapot rekruteren van andere stammen gaat de wereld er niet leuker op worden, maar dat zien veel mensen niet in vrees ik ;) Op dit tempo heb je een twee-strijd tussen imago en spread binnen een paar maandjes at the max. Leuk man, daarvoor kom je na 2 jaar afwezigheid terug op Tribal. Boring as ever.
 
Reactiescore
154
Exact; enthousiasme over het feit dat er nog eens een stam of 5 (bij uitbreiding zelfs 9) 'telt' in het wereldverloop en dan krijg je dit :( Men weet/kan niet meer anders, het moet zo iets zijn...
 
Reactiescore
1.367
Door het kapot rekruteren van andere stammen gaat de wereld er niet leuker op worden, maar dat zien veel mensen niet in vrees ik ;) Op dit tempo heb je een twee-strijd tussen imago en spread binnen een paar maandjes at the max. Leuk man, daarvoor kom je na 2 jaar afwezigheid terug op Tribal. Boring as ever.

Jup, helaas... Als roald zich nu aan zijn woord gehouden had kreeg je in ieder continent wel een paar stammen met goede accounts en mindere in 1 stam :)
 
Reactiescore
1.278
Volgens mij was het niet Roald die van Exitus en Pit recruit :redface:

Hij refereert hier naar de begin normen en waarden en ik geef hem gelijk hierin. Als Roald zijn stam op 8 man had gehouden, zoals vooraf gezegd, dan kan ik je garanderen dat dit allemaal niet had gebeurt.
 
Reactiescore
1.853
Het essentiele verschil tussen de recruits van Imago & Spread is dat deze eerste niet uit volwaardige stammen en kansrijke titelkandidaten zijn gerecruit. Tring was sowieso uit elkaar gegaan ongeacht of deze recruits hadden plaatsgevonden en gebeurde in een veel vroegere fase. Daarnaast zijn deze recruits in goed conclaaf met de achterblijvende stamgenoten vertrokken. Dit is bij Exitus en Pit! niet gedaan, maar juist het tegenovergestelde: op slinkse en achterbakse wijze. Ik snap daarom ook niet waarom Spread dit uberhaupt durft te vergelijken. Kan iemand uit Spread mij dit uitleggen?
 
Reactiescore
1.278
Het essentiele verschil tussen de recruits van Imago & Spread is dat deze eerste niet uit volwaardige stammen en kansrijke titelkandidaten zijn gerecruit. Tring was sowieso uit elkaar gegaan ongeacht of deze recruits hadden plaatsgevonden en gebeurde in een veel vroegere fase. Daarnaast zijn deze recruits in goed conclaaf met de achterblijvende stamgenoten vertrokken. Dit is bij Exitus en Pit! niet gedaan, maar juist het tegenovergestelde: op slinkse en achterbakse wijze. Ik snap daarom ook niet waarom Spread dit uberhaupt durft te vergelijken. Kan iemand uit Spread mij dit uitleggen?

Ik snap je punt Jonathan. Al zal jij als geen anders het strategische spel op TW moeten begrijpen. Imago stond rang 1 en had zowel de kwantiteit als de kwaliteit en heeft toen twee rekruuts gedaan om deze positie nog verder te versterken. Gelukkig voor Imago hadden ze de luxe dat er gerekruteerd kon worden buiten directe vijanden. Voor Spread was er deze luxe niet. Dicht geclusterd tussen stammen die pacten hadden gesloten tegen ons of simpelweg over zo'n grote vlakte lagen dat we er niet omheen konden. Lastige situatie, want wat doe je dan? Laat je een kwantitatief en kwalitatief sterkere stam je er ook nog eens qua positionering op de wereld overklassen door bijvoorbeeld de strijd aan te moeten gaan met een zwakkere phalanx. Of simpelweg met twee accounts minder de eindstrijd in moet gaan.

Of bijt je door de zure appel heen en kiest voor iets wat toch wat minder is voor vele stammen op de wereld en mede ook jezelf om toch een sterke stam tegenover Imago te kunnen zetten. In feite zijn de rekruuts vrij vergelijkbaar doordat beide stammen gepoogd hebben gaten in de clustering te dichten en de positie te versterken. Imago had dan toevallig de luxe dat ze dit niet hoefden te doen uit een vijandige stam en Spread had deze luxe niet maar zag wel de noodzaak doordat Imago het al had gedaan.

Maar ik ben het eens er zijn in deze situatie alleen maar verliezers. Het mooiste had geweest al had Roald deze actie-reactie werking niet begonnen, maar ik begrijp dat op qzdr een oude vriend zat dus hier ook andere belangen speelde.
 
Reactiescore
1.367
Volgens mij was het niet Roald die van Exitus en Pit recruit :redface:

Nee, maar roald heeft wel vele spelers naar deze wereld gekregen met valse beloftes en een zeer gestackte premade...

Als de helft in t oosten had gelegen en eigen stammen had gemaakt...
 
Reactiescore
735
Het essentiele verschil tussen de recruits van Imago & Spread is dat deze eerste niet uit volwaardige stammen en kansrijke titelkandidaten zijn gerecruit. Tring was sowieso uit elkaar gegaan ongeacht of deze recruits hadden plaatsgevonden en gebeurde in een veel vroegere fase. Daarnaast zijn deze recruits in goed conclaaf met de achterblijvende stamgenoten vertrokken. Dit is bij Exitus en Pit! niet gedaan, maar juist het tegenovergestelde: op slinkse en achterbakse wijze. Ik snap daarom ook niet waarom Spread dit uberhaupt durft te vergelijken. Kan iemand uit Spread mij dit uitleggen?
Pit slinks en achterbaks? Ben toch benieuwd hoe je daar bij komt, navraag gedaan bij Pit? Dan kom je namelijk op heel andere conclusies uit en weet je dat deze overgang in overleg met Pit is gegaan ;) Tsja je kan Imago perfect in de kaart spelen lekker gaan strijden met Pit terwijl jullie een nap hebben met Pov en Pov dus ook maximaal druk kan zetten aan één kant. Of je doet het niet. Prima, schreeuw allemaal moord en brand, ik had het ook wel anders willen zien en daarom zijn we niet op voorhand met zoveel accs gaan spelen.
Rekruteer je later in de wereld, dan is de kans groot dat je spelers elders weghaalt en dat is nu gebeurd. Exitus verdient geen schoonheidsprijs en hier heeft Ezra naar mijn weten ook een gesprek over gevoerd met de leiding, maar Pit achterbaks noemen is zoals gezegd niet op zn plaats.
Vooralsnog is het overigens nog altijd 12 tegen 10, dat de accounts in het noorden harder zijn gegroeid is daarbij verdienste van de accounts en deels een gevolg van hoe Imago aan deze wereld is begonnen, dan kan je het hebben over kwantiteit verschil, maar je zou de hand ook in eigen boezem kunnen steken en erkennen dat er niet hard genoeg gegroeid is aan jullie kant.
I rest my case en ga verder mn verjaardag vieren, challas!
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.153
Pit slinks en achterbaks? Ben toch benieuwd hoe je daar bij komt, navraag gedaan bij Pit? Dan kom je namelijk op heel andere conclusies uit en weet je dat deze overgang in overleg met Pit is gegaan ;) Tsja je kan Imago perfect in de kaart spelen lekker gaan strijden met Pit terwijl jullie een nap hebben met Pov en Pov dus ook maximaal druk kan zetten aan één kant. Of je doet het niet. Prima, schreeuw allemaal moord en brand, ik had het ook wel anders willen zien en daarom zijn we niet voorhand met zoveel accs gaan spelen. Rekruteert je later in de wereld, dan is de kans groot dat je spelers elders weghaalt en dat is nu gebeurd. Exitus verdient geen schoonheidsprijs en hier heeft Ezra naar mijn weten ook een gesprek over gevoerd met de leiding, maar Pit achterbaks noemen is zoals gezegd niet op zn plaats.
Vooralsnog is het overigens nog altijd 12 tegen 10, dat de accounts in het noorden harder zijn gegroeid is daarbij verdienste van de accounts en deels een gevolg van hoe Imago aan deze wereld is begonnen, dan moet je niet gaan beginnen over kwantiteit verschil, maar de hand in eigen boezem steken en erkennen dat er niet hard genoeg gegroeid wordt aan jullie kant ;)
I rest my case en ga verder mn verjaardag vieren, challas!
Gefeliciteerd :)
 
Reactiescore
1.853
Ik snap je punt Jonathan. Al zal jij als geen anders het strategische spel op TW moeten begrijpen. Imago stond rang 1 en had zowel de kwantiteit als de kwaliteit en heeft toen twee rekruuts gedaan om deze positie nog verder te versterken. Gelukkig voor Imago hadden ze de luxe dat er gerekruteerd kon worden buiten directe vijanden. Voor Spread was er deze luxe niet. Dicht geclusterd tussen stammen die pacten hadden gesloten tegen ons of simpelweg over zo'n grote vlakte lagen dat we er niet omheen konden. Lastige situatie, want wat doe je dan? Laat je een kwantitatief en kwalitatief sterkere stam je er ook nog eens qua positionering op de wereld overklassen door bijvoorbeeld de strijd aan te moeten gaan met een zwakkere phalanx. Of simpelweg met twee accounts minder de eindstrijd in moet gaan.

Of bijt je door de zure appel heen en kiest voor iets wat toch wat minder is voor vele stammen op de wereld en mede ook jezelf om toch een sterke stam tegenover Imago te kunnen zetten. In feite zijn de rekruuts vrij vergelijkbaar doordat beide stammen gepoogd hebben gaten in de clustering te dichten en de positie te versterken. Imago had dan toevallig de luxe dat ze dit niet hoefden te doen uit een vijandige stam en Spread had deze luxe niet maar zag wel de noodzaak doordat Imago het al had gedaan.

Maar ik ben het eens er zijn in deze situatie alleen maar verliezers. Het mooiste had geweest al had Roald deze actie-reactie werking niet begonnen, maar ik begrijp dat op qzdr een oude vriend zat dus hier ook andere belangen speelde.
Pit slinks en achterbaks? Ben toch benieuwd hoe je daar bij komt, navraag gedaan bij Pit? Dan kom je namelijk op heel andere conclusies uit en weet je dat deze overgang in overleg met Pit is gegaan ;) Tsja je kan Imago perfect in de kaart spelen lekker gaan strijden met Pit terwijl jullie een nap hebben met Pov en Pov dus ook maximaal druk kan zetten aan één kant. Of je doet het niet. Prima, schreeuw allemaal moord en brand, ik had het ook wel anders willen zien en daarom zijn we niet op voorhand met zoveel accs gaan spelen.
Rekruteer je later in de wereld, dan is de kans groot dat je spelers elders weghaalt en dat is nu gebeurd. Exitus verdient geen schoonheidsprijs en hier heeft Ezra naar mijn weten ook een gesprek over gevoerd met de leiding, maar Pit achterbaks noemen is zoals gezegd niet op zn plaats.
Vooralsnog is het overigens nog altijd 12 tegen 10, dat de accounts in het noorden harder zijn gegroeid is daarbij verdienste van de accounts en deels een gevolg van hoe Imago aan deze wereld is begonnen, dan kan je het hebben over kwantiteit verschil, maar je zou de hand ook in eigen boezem kunnen steken en erkennen dat er niet hard genoeg gegroeid is aan jullie kant.
I rest my case en ga verder mn verjaardag vieren, challas!
In ieder geval bedankt voor de uitgebreide reacties. Zal er morgen even op reageren als ik meer tijd heb.

En Fab, congratz gap!
 
Reactiescore
154
Pit slinks en achterbaks? Ben toch benieuwd hoe je daar bij komt, navraag gedaan bij Pit? Dan kom je namelijk op heel andere conclusies uit en weet je dat deze overgang in overleg met Pit is gegaan ;) Tsja je kan Imago perfect in de kaart spelen lekker gaan strijden met Pit terwijl jullie een nap hebben met Pov en Pov dus ook maximaal druk kan zetten aan één kant. Of je doet het niet. Prima, schreeuw allemaal moord en brand, ik had het ook wel anders willen zien en daarom zijn we niet op voorhand met zoveel accs gaan spelen.
Rekruteer je later in de wereld, dan is de kans groot dat je spelers elders weghaalt en dat is nu gebeurd. Exitus verdient geen schoonheidsprijs en hier heeft Ezra naar mijn weten ook een gesprek over gevoerd met de leiding, maar Pit achterbaks noemen is zoals gezegd niet op zn plaats.
Vooralsnog is het overigens nog altijd 12 tegen 10, dat de accounts in het noorden harder zijn gegroeid is daarbij verdienste van de accounts en deels een gevolg van hoe Imago aan deze wereld is begonnen, dan kan je het hebben over kwantiteit verschil, maar je zou de hand ook in eigen boezem kunnen steken en erkennen dat er niet hard genoeg gegroeid is aan jullie kant.
I rest my case en ga verder mn verjaardag vieren, challas!

Als een dief achteraf bij de politie/eigenaar van de spullen sorry zegt, mag hij dan de gestolen goederen zomaar behouden? Het enige dat in dat gesprek ter sprake kwam was een hoop verzonnen of vergezochte redenen om toch maar enigszins deze leave goed te praten, en een take-it-or-leave it NAP van een week. In zo'n situatie, waarbij een speler willens en wetens een compleet stamcluster naar de verdoemenis helpt, is dat het equivalent van 'sorry' zeggen, in mijn vergelijking.

Wel chapeau dat je een uitleg geeft voor de gedachtegang erachter. Ik ben het niet perse eens met je redenering - daarvoor ken ik het verhaal achter de stam Imago en de accounts van Spread niet genoeg, maar het getuigt van enig intellect en besef. En dat op je verjaardag :p Geniet ervan!
 
Reactiescore
166
Als een dief achteraf bij de politie/eigenaar van de spullen sorry zegt, mag hij dan de gestolen goederen zomaar behouden?
Nee, sterker nog de desbetreffende persoon zal worden aangemerkt als hoofdverdachte omdat hij hiermee indirect schuld bekend. Dit zal in eerste instantie op heling zijn omdat de goederen van diefstal afkomstig zijn. Op het moment dat het meer dan redelijkerwijs aannemelijk is dat de verdachten de spullen heeft gestolen wat blijkt uit feiten en/of omstandigheden zal hij vervolgd worden voor Diefstal door het OM.

Geen idee waarom ik hierop serieus op reageer, ik verveel me ook maar goed?...
 
Bovenaan