Global Stabbings

Reactiescore
319

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Natuurlijk is het zonde voor MoTr!

Maar als wij als kleine stam die zonder R2W het leuk willen houden en er een 1v1v1v1 van willen maken nog eens ons kleine ledenbestand aan globe verliezen zijn wij genoodzaakt ook keuzes te maken die we anders niet hadden gedaan.
 
Reactiescore
805
Natuurlijk is het zonde voor MoTr!

Maar als wij als kleine stam die zonder R2W het leuk willen houden en er een 1v1v1v1 van willen maken nog eens ons kleine ledenbestand aan globe verliezen zijn wij genoodzaakt ook keuzes te maken die we anders niet hadden gedaan.
Zeg toch ook nergens dat ik het niet begrijp.

Alleen hypocriet om dan 4dagen te roepen over hoe belangrijk de BG met MoTr is.
 
Reactiescore
519
Ik ben ook geen voorstander van de actie maar begrijp het wel ergens!
Er is misschien iets te vroeg gehandeld maar het is een begrijpelijke zet
Desalniettemin hoop ik dat er op de 1 of andere manier nog een oplossing kan komen om deze wereld te redden, als we de koppen bij elkaar steken zijn er nog opties om een faire eindstrijd te creëren!
(Zonder de immorele zielen)
 
Reactiescore
44
Natuurlijk is het zonde voor MoTr!

Maar als wij als kleine stam die zonder R2W het leuk willen houden en er een 1v1v1v1 van willen maken nog eens ons kleine ledenbestand aan globe verliezen zijn wij genoodzaakt ook keuzes te maken die we anders niet hadden gedaan.

Daarbij voeg ik toe dat er geen afspraken waren voor een tweestrijd tusse Fresh! en Globe.

1C werd door globe ter dood opgeschreven, is het nu andersom? #actionreaction
 
Reactiescore
2
Ik ben ook geen voorstander van de actie maar begrijp het wel ergens!
Er is misschien iets te vroeg gehandeld maar het is een begrijpelijke zet
Desalniettemin hoop ik dat er op de 1 of andere manier nog een oplossing kan komen om deze wereld te redden, als we de koppen bij elkaar steken zijn er nog opties om een faire eindstrijd te creëren!
(Zonder de immorele zielen)

dat wil iedereen wel denk ik, maar er zitten koppige ezels tussen ;)
 
Reactiescore
516
Terwijl globe terug begint te krabbelen van hun beslissing om Ruvon aan te nemen, wil ik vanuit 1C even een mededeling doen.

Er wordt hier en daar al gehint op een kick van Ruvon. Daarnaast is de massa op motr! gestopt. Aan de ene kant wil ik globe daarvoor bedanken. Het laat in ieder geval zien dat er nog een paar leden in jullie stam niet de weg kwijt zijn.

Maar door Ruvon te kicken en de massa op Motr! te stoppen wordt er nog steeds geen aandacht besteed aan de kern van dit alles. Dit is een beetje gek.

Deze kern heeft betrekking op 1C als stam. Wij hebben een tijdje geleden een keuze moeten maken tussen een join in globe of in de eigen stam blijven om zo de wereld een beetje spannend te houden. Het gros van de spelers binnen 1C had nog geen zin in een 1vs1, en door in de eigen stam te blijven en een bg met motr! af te spreken konden wij ervoor zorgen dat er een evenwicht op deze wereld zou ontstaan. Dit was niet alleen leuk voor fresh op dat moment, maar ook leuk voor motr! omdat zij een goede kans zouden krijgen op een leuke maar uitdagende wereld. Aan elk account is er gevraagd wat ze wilden en duidelijk gemaakt dat we op dat moment de keuze per account moesten maken tussen Globe of 1C! De keuze viel op 1C

Dit evenwicht heeft een tijdje gewerkt, maar schijnbaar zijn er toch spelers die niet snappen dat juist dit evenwicht ervoor gezorgd heeft dat mensen nog zin hadden om deze wereld door te spelen, op een leuke manier. Elke stam heeft sindsdien langzaam maar zeker alle fronten goed gelegd en iedereen had van elkaar door dat er op korte termijn massa's aan zaten te komen.

MAAR DAN, Ruvon snapt niet dat het verstoren van dit evenwicht grote gevolgen zal hebben voor de hele wereld. Een stab op een bg is hierbij in mijn ogen niet het ergste. Het feit dat de wereld nu geen evenwichtige wereld meer kan zijn met als gevolg een 1vs1 is dat in mijn ogen wel.

Doordat globe ervoor heeft gekozen om Ruvon te recruiten hebben ze ervoor gezorgd om dit evenwichtig te verstoren LETTERLIJK IEDEREEN, behalve Ruvon en de mensen die Ruvon toegelaten hebben, hadden zich verheugd op de oorlogen die zouden volgen. Motr! en 1C hadden een zware taak voor zich, maar we hadden er alle vertrouwen in dat we kans van slagen hadden. Fresh! heeft even stil gelegen maar begon ook langzaam te ontwaken en globe had de interns ook eindelijk achter de rug en was zelfs begonnen aan een allereerste massa.

Door de join van Ruvon is dit hele beeld van de wereld veranderd. Een andere speler schijnt een solli bij Fresh! gedaan te hebben met Ruvon, nog voordat er bij globe aangeklopt werd. Dit heeft het vertrouwen in de stam ernstig beschadigd. Ook leek dezelfde speler samen met ruvon over te stappen. De speker in kwestie heeft aangegeven dat dit niet waar is, en we willen hem best geloven, maar het neemt niet weg dat het vertrouwen geschaad is.

Een kick van Ruvon zou misschien rechtvaardig zijn, maar het kwaad is al geschied. Devil in disguise gaat 300 graden front krijgen terwijl de andere spelers ook hun eigen fronten hebben. In onze ogen heeft de gebeurtenis grote gevolgen voor ons als stam, en kan dit niet meer op een eerlijke manier opgelost worden. Je kunt opperen dat overlopen naar de vijand terwijl er al massaplannen zijn geen stab is, maar in onze ogen is het op zijn minste een zeer vies spel. Al helemaal als de keuze voor een globe join een maand geleden gemaakt moest worden.

Aangezien Globe schijnbaar houdt van diplomatieke spelletjes hebben wij dus ook maar even een leuk diplomatisch spelletje gespeeld met Fresh!. Wij zijn als stam fresh! benaderd en hebben erg goede gesprekken gehad met Shakedown, Ritesh en 3ddi3murfie. Na overlegd te hebben met de leiding van Fresh! werd het voor ons duidelijk dat het mogelijk was om over te stappen.

Globe wordt en is keihard afgezeken op het forum, maar in onze ogen voor de verkeerde redenen. Dat Ruvon hun niet verteld heeft over een BG die er duidelijk was is niet hun schuld. Wat echter wel hun schuld is, is het buitenspel zetten van ons als stam. Door deze recruit, die in onze ogen nergens voor nodig en daarnaast ook nog eens niet netjes was, kunnen wij als stam niets anders dan ook een move maken.

Ik weet dat Globe zelf ook wel heeft moeten weten dat dit het gevolg zou zijn. Nu kunnen ze weer lekker in de slachtoffer rol kruipen zoals ze zo graag doen. Maar diep in jullie hart snappen jullie ook wel dat dit door jullie eigen toedoen is gekomen.

Ik wil hiernaast aangeven dat er maar een stam in de slachtofferrol mag kruipen, en dat is Motr!. Deze stam heeft tot nu toe als enigste laten zien dat ze samen spelen. In plaats van diplomatieke spelletjes is deze stam al sinds het begin bij elkaar en laten ze zwakkere schakels niet achter. Deze hechte groep heeft prima weerstand geboden tegen zowel Fresh! als Globe, en heeft daarnaast als een van de weinige een gezamenlijke massa gedaan.

Ik hoop dat jullie blij zijn met de keuze die jullie gemaakt hebben Globe. Ook wij hadden dit graag anders gezien. Ondanks onze keuze wensen we Motr! het beste.

Groeten, leiding 1C
 
Reactiescore
519
Duck / yoda / AR / kapitrein voor kick
Predec/witch/GK/ rone geen kick
Ruvon niet meegestemd

Een dikke proficiat aan de 2e groep :)
Globe Was een stam met grote kans op wereldwinst, maar jullie hebben het doen floppen voor 1.5mill extra puntjes :)
EDIT GK stond blijkbaar op delete tijdens de enquete dus de 4e stem voor niet kicken kwam wel degelijk van ruvon zelf, wat de stemming eigenlijk 4vs3 maakte VOOR kick ;)
Terwijl er wel letterlijk stond dat ruvon niet mocht stemmen
 
Bovenaan