[Speeltopic] Biggetjes van Wakkerdam

  • Topicstarter Deleted User - 2265087
  • Startdatum

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.296
Ik heb eens even de stemmen opgesomd, nadat ik geswitched ben. Ik weet totaal niet wat toen de stand was, want ik stem op wie ik verdenk en niet op wie de meeste of de minste stemmen heeft. Wat ik wel weet is dat mijn switch NIET bepalend is geweest voor de lynch. Daar hebben echt anderen voor gezorgd. Waarom word ik enkel afgerekend voor mijn stem op Time en alle anderen niet? Dat vraag ik me toch echt af.




4-3

3-4

4-4

4-5

4-6

5-6


Er is na mijn stem dus veel te veel gebeurd om mij de schuld te geven van een switch. Niemand wist het op dat moment, anders had er niet zoveel heen en weer gegaan. En vragen wat de stand is vind ik not done. Neem je beslissingen op basis van je eigen bevindingen en niet op de stand die er op dat moment is. Vragen naar de stand of de stand van dat moment geven, is in mijn ogen een wolvenactie omdat ze daarmee proberen de stemming te sturen. Vergeet niet dat wolven de kennis hebben die de goedjes niet hebben.

Je switch was toch juist van het slechtje naar het goedje op het moment dat het slechtje er wel eens voor het eerst echt uit kon gaan. Dat maakt het juist verdacht.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.296
En aangezien je mijn switch aanhaalt, iets wat ik wel van andere had verwacht, waarom stemt CI eerst op time en daarna toch op purple....

Dat is vrij logisch te verklaren, Time zat nogal hoog in zijn emotie dus ik was benieuwd wat mijn extra stem zou doen met hem en wat hij nog meer zou loslaten.

Daarna ging ik nog eens extra de laatste posts van purple lezen en zijn nonchalante manier van verdedigen was wel erg wolfs en kwam gemaakter over dat de emotie van time die hij altijd wel heeft op zo'n moment.
 

DeletedUser17472

Guest
Je switch was toch juist van het slechtje naar het goedje op het moment dat het slechtje er wel eens voor het eerst echt uit kon gaan. Dat maakt het juist verdacht.
Ik snap dat dit verdacht overkomt, maar ik weet gewoon niet wie de wolven zijn en dan maak je dat soort sprongen. Het gedrag van Time had daar echt alles mee te maken hoor.
En ja, Chmegers is voor mij ook verdacht omdat hij iedere avond weer met zijn lijstjes komt. Laat mensen dat zelf bijhouden als ze het willen weten. Ik heb niet eens een lijstje. Zegt me namelijk niks. Zijn lijstje klopt niet eens toen het 22 uur was geweest. Is dus alleen maar verwarrend. Ik lees die niet eens.
 
Reactiescore
571
Ik snap dat dit verdacht overkomt, maar ik weet gewoon niet wie de wolven zijn en dan maak je dat soort sprongen. Het gedrag van Time had daar echt alles mee te maken hoor.
En ja, Chmegers is voor mij ook verdacht omdat hij iedere avond weer met zijn lijstjes komt. Laat mensen dat zelf bijhouden als ze het willen weten. Ik heb niet eens een lijstje. Zegt me namelijk niks. Zijn lijstje klopt niet eens toen het 22 uur was geweest. Is dus alleen maar verwarrend. Ik lees die niet eens.

mijn lijstjes zijn echt niet verwarrend, en helpen denk ik iedereen die actief op zoek is naar een mol,
het is enorm handig snel te kunnen zien wie op andere spelers heeft gestemd tijdens het spel,

klopt dat er af en toe fouten kleine foutjes in hebben gezeten,
maar ik heb deze altijd proberen te vermijden en zo snel mogelijk aangepast
 
Reactiescore
571
het was fout van mij om gisteren op time te stemmen terwijl ik purple eigenlijk veel verdachter vond en hij ook al gedurende lange tijd op mijn verdachtenlijstje stond.

het was ook fout om dit te posten, want hierdoor hebben de slechte(n) misschien toch niet meer veranderd van stem.
 
Reactiescore
2.196
Ik snap dat dit verdacht overkomt, maar ik weet gewoon niet wie de wolven zijn en dan maak je dat soort sprongen. Het gedrag van Time had daar echt alles mee te maken hoor.
En ja, Chmegers is voor mij ook verdacht omdat hij iedere avond weer met zijn lijstjes komt. Laat mensen dat zelf bijhouden als ze het willen weten. Ik heb niet eens een lijstje. Zegt me namelijk niks. Zijn lijstje klopt niet eens toen het 22 uur was geweest. Is dus alleen maar verwarrend. Ik lees die niet eens.

Weet je wat het leukste is, atm heb je geen argumentatie over dat ik wof ben. Enige redenatie die ik zie is dat slechtjes voorkennis hebben, maar toch weet je zeker dat ik wof ben. Je negeert heel het gedeelte van je stemswitch.

Leg eerst dat maar uit en kom dan met je argumenten.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.296
nogmaals mijn excuses allemaal dat ik zo inactief ben,
normaal gesproken is morgen de laatste dag dat dit zo is.

Mijn verdachte en tevens ook lynch stem is glenn385
ik heb zonet bijna heel het forum gelezen, en hij beschuldigd anderen ervan dat ze wolfs gedrag vertonen omdat ze zich veel op de achtergrond houden. Volgens mij een zeer valabele reden, want denk dat het voor de meeste spelers inderdaad de beste manier is om als wolf te spelen.
Maar, doet hij dit nu niet toevallig zelf ook? Alleen maar meelopen met anderen hun argumenten, een hoop posts citeren zonder er echt iets inhoudelijks aan toe te voegen.

Wanneer dit wordt aangekaart en hem een vraag wordt gesteld gaat hij hier niet op in. Hoop dat hij dit op deze post wél doet.



Daarnaast houd ik ook laila in het oog. Ook al is er nog niets verdachts gezegd door laila in mijn ogen, aangezien de inbreker er op gestemd heeft is het iets dat wel in het achterhoofd gehouden moet worden. Hoewel laila al een hoop stemmen heeft, en het dus een nuttige stem zou zijn, ga ik hier toch nog even mee wachten.

Hij stemt er niet alleen op maar hij maakt er ook een hele post van en komt er die dag en dagen er na nog een paar keer op terug. Ik acht hem wel gewoon goed hierdoor.
 
Reactiescore
111
2. famdecibel
Ik had bij fam eerder in het potje een erg slecht gevoel maar dit is laatste paar dagen stuk minder geworden, fam is sws een goedje als time een slechtje is.
Er was namelijk 0 reden om aan te geven dat fam een ander potje minder strikt was met claimen.

3. Dr. Hannibal Lecter -> Jo Han
Goedje, vooral als Time een slechtje blijkt

5. CI
Roept veel random dingen zodat hij altijd wel een keer het goede heeft geroepen.
Maar denk dat hij wel echt op zoek is een daarom een goedje

9. nonkel jos
Goedje omdat hij Glenn in de schijnwerper zette. Maar is wel een twijfelgeval.

13. .Timeforplanb
Ik had in het begin een goed gevoel bij Time, echter vind ik hem de laatste paar dagen erg agressief random aanvallen doen.
Dit zou in mijn ogen een infectie kunnen zijn (zoals de theorie van Jo Han dus had aangegeven). Zou ook kunnen dat dat de betere strategie is wanneer er minder mensen zijn.

14. laila
idk, publieke opinie lijkt dat het een goedje is.

15. chmegers
Zoekt wel actief. Iriteerd me alleen dat hij overal Tim019 opschijft ipv Tim19
Is wel een van de weinige die smokebomb zou lunchen denk ik

16. Hopeful -> Xena Princes
idk

20. Maretan
Zoals eerder gezegt goedje

Voor vanavond lynchen lijkt Time veel info te geven, maar dan verliezen we wel een ervaren speler. Dus daar twijfel ik nog over

Zoiets @chmegers ?

Ben wel benieuwd wat Nonkel zegt vanavond
Denk dat sjamaan sws op Time heeft gestemd gisteren aangezien die verliezen minder erg is dan een wolf.
 

DeletedUser17472

Guest
mijn lijstjes zijn echt niet verwarrend, en helpen denk ik iedereen die actief op zoek is naar een mol,
het is enorm handig snel te kunnen zien wie op andere spelers heeft gestemd tijdens het spel,

klopt dat er af en toe fouten kleine foutjes in hebben gezeten,
maar ik heb deze altijd proberen te vermijden en zo snel mogelijk aangepast

Ik blijf er bij dat de enige die voordeel hebben van jouw lijstje dat dat de wolven zijn. Ze kunnen zo precies zien wanneer ze moeten switchen om hun wolf te behouden, of om toch op een wolf te stemmen om zo minder verdacht over te komen.
Weet je wat het leukste is, atm heb je geen argumentatie over dat ik wof ben. Enige redenatie die ik zie is dat slechtjes voorkennis hebben, maar toch weet je zeker dat ik wof ben. Je negeert heel het gedeelte van je stemswitch.

Leg eerst dat maar uit en kom dan met je argumenten.
Ik heb jou genoeg uitleg gegeven. Ik blijf dat echt niet doen. Lynch me maar, dan weten ze allemaal dat ik niet gelogen heb.


Ik ben er overigens zeker van dat tussen de purplestemmers gisteren ook wolven zitten.
 
Reactiescore
1.577
Wat betreft @tim19 , moet na drukke werkdag van gister alles nog even goed doorlezen, maar het feit dat hij op purple stemde gister lijkt voor mij zeer te duiden op een goedje. enige reden voor slechtjes om niet op Time te stemmen was als time zelf ook een slechtje is, iets waar ik op dit moment niet van overtuigd ben. Verder ben ik het eerder al met tim19 eens geweest.

Niet correct natuurlijk. Je kan een wolf opofferen waardoor je buiten verdenking blijft. En dan krijg je wat er nu gebeurt: jij kijkt enkel nog naar diegenen die op .Time stemden en negeert de andere helft van het potje. Zeker in dit stadium van het spel is het niet ongebruikelijk om een medewolf te lynchen. Hoe jij nu naar het potje kijkt, is exact de reden waarom ze dat doen.

Laat me zeker weten wat je nog verneemt als je de posts van je bro Tim19 herbekijkt

volgens mij zijn er 3 scenario's na vannacht:

1) De wolven hebben echt enorm dom geluncht vannacht. Want zeker na de stem van smokebomb op timeforplanb wisten ze met quasi zekerheid dat die de lynch voor vandaag zou worden. Dat zou volgens mij betekenen dat er nog maar 1 wolf over is, of dat de tweede wolf die nog leeft gisterenavond niet actief was om dit aan te kaarten.
Als de keuze op smokebomb echt zo ondoordacht was, is deze keuze volgens mij gebeurd omdat die wolf het heet onder zijn voeten voelde worden. Dan moeten we dus kijken naar wie smokebomb verdacht vond :



en dat waren ikzelf en xena prinses. en (timeforplanb uiteindelijk ook)
Xena prinses heeft nog niet echt iets toegevoegd aan het spelletje, en ook bij het stemmen is ze al élke keer voor een gemakkelijke keuze gegaan ( 2x johan, "ze geloofde dat hij goedje was", maar had zogezegd geen idee op wie ze moest stemmen. Ze blijft heel de tijd in de achtergrond, allemaal redenen om haar een wolf te kunnen noemen. Maar de derde keer gaat ze op purpletail, haar medewolf? Als ze zo'n simpele keuzes zou maken gaat ze volgens mij niet haar medewolf opofferen... Zou te gewaagd zijn.
Ik zie timeforplanb als wolf ook nog wel smokebomb lunchen, maar niet omdat hij het heet onder zijn voeten zou voelen omwille van diens argumentatie.

Het kan natuurlijk ook dat de wolven om een andere domme reden smokebomb hebben geluncht,
maar dit zou dus impliceren dat de "bewezen ervaren en goede" wolvenvangers allemaal onschuldig zijn.

2) De wolven hebben net smokebomb geluncht omdat ze willen claimen dat die keuze dom was, en dat zij nooit zo'n keuze zouden maken.
Wie doet dit momenteel: nonkel Jos, Calamus incendium en timeforplanb.
Volgens mij kan het echt niet anders dan dat één van deze 3 (minstens) een wolf/slechtje is.

Ik vraag me af of een sjamaan zich mag mengen in de discussie over wie er geluncht moet worden, of dat ze enkel mogen mededelen wie ze hebben gezien? @miketijger @Capricorno

3) Timeforplanb is een wolf en heeft uit zelfbehoud ervoor gekozen om al zeker één timeforplanb-stemmer te lunchen.
Op jo han gaan, degene die hem verdacht heeft gemaakt doet hij niet omdat het dan zeker over hem zou gaan de volgende dag.
Maar gewoon één stem al weghalen en er van uitgaan dat hij de argumenten wel kan onderuit halen vandaag, zou niet zo enorm stom zijn.

1) Die lunch stoort mij persoonlijk ook mateloos. Om die reden kom ik toch telkens maar weer bij Fam of Laila uit. Van Xena kan ik in alle eerlijkheid geen hoogte nemen, maar zou ook zomaar kunnen en zie niet in waarom Xena als wolf niet op Purple zou kunnen gaan? Goed dat je eerlijk bent over jezelf.

Valt me trouwens op dat je hier verwijst naar alle "ervaren en goede wolvenvangers" (ik ga ervanuit dat je .Time, CI en mezelf bedoelt?). Er zijn nog die dat doen: naar CI, .Time en mezelf wijzen alsof we beter dan de rest iedereen om de tuin zouden kunnen leiden. Daardoor verklein je het spectrum en zoom je in op drie spelers, waardoor de rest weer op de achtergrond verdwijnt. Het werkt, want ik merk dat ik daardoor CI en .Time meer wantrouw dan de rest.

2) Best vergezocht imo. Waarom zou je een lunch verspillen in de eindfase? Dat heeft zelfs niets te maken met ervaren of niet. De meesten hadden Smoke op hun lijstje, dus kans was vrij groot dat Smoke de volgende lynch zou zijn dus waarom niet Maretan lunchen. Ook wat verdacht dat je zegt dat enkel ik, CI of .Time zoiets zouden kunnen bedenken, maar je er uiteindelijk zelf mee afkomt.

3) Zelfde als hierboven: te vergezocht. .Time zou dan wel een ander lunchen die ook op hem zat, zoals jou bijvoorbeeld. Grappig dat je Jo Han wel, maar jezelf hier niet vermeldt.

@nonkel jos ze is inderdaad altijd onder mijn radar gebleven.

Ik heb namelijk een beetje hetzelfde gevoel bij haar als bij tigor,
zo haar onschuld uitroepen.

Toen ik jouw post had gelezen gisteren over famdecibel heb ik er niet direct iets uit gehaald,
maar dat was omdat ik die post las terwijl ik de laatste pagina's van het forum net doorging om mijn excelletje nog eens up to date te maken.

Wat heb ik dus gedaan, deze post terug gaan lezen, veel haal ik er niet uit. Tot de claim van it'sdash.
Dat was inderdaad iets dat niet zo maar had mogen passeren.
Nu ik er terug over nadenk, want : famdecibel merkt op (lees: eist) van de spelleiders dat it'sdash gaat dood vallen.
Enkel daarom al vind ik famdecibel een slechtje.

Zou ook passen binnen je eerste theorie hierboven.

En daarnaast is er natuurlijk nog een ding enorm verdacht, helemaal op het einde van je post


nu blijkt ondertussen dat purple een wolp was, en je redenering klopt dus,
ALS famdecibel zelf een slechtje is,
want is ze dat niet, dan is het uit deze post voor mij wel duidelijk dat jij dat zelf bent nonkel Jos, want dit zou wel heel duidelijk voorkennis aantonen.

Nee, dat is simpele deductie. Glenn vermeldde Purple en Fam als verdachten, dus vermoedde ik dat een van hen wolf zou zijn. Zoals ik eerder vandaag al zei, zou Fam dan volgens mijn theorie goedje zijn. Maar als Glenn geïnfecteerd is, bestaat de kans dat Fam slechtje is. Gezien haar gedrag lijkt me dat heel plausibel.

wat ik me wel afvraag @nonkel jos is waarom jij denkt dat time sowieso een goedje is

Heb ik ergens gezegd dat ik dat denk dan? Volgens mij zit .Time al heel lang in de grijze zone voor mij. Hij zat niet als eerste op Purpletail, maar nam gisteren wel het initiatief om hem te lynchen. Dat spreekt erg in zijn voordeel, maar ik ben op mijn hoede. Zoals ik al zei: ik ben enkel overtuigd van Maretan. Voor de rest ben ik nog bedeesd. .Time is enkel bewezen goedje als Fam slechtje is.
 
Reactiescore
2.196
Ik stel voor mij te lynchen, mensen blijven toch wel op mij gaan. Met die info heb je volledige toegang naar alle slechtjes.
 
Reactiescore
571
Valt me trouwens op dat je hier verwijst naar alle "ervaren en goede wolvenvangers" (ik ga ervanuit dat je .Time, CI en mezelf bedoelt?). Er zijn nog die dat doen: naar CI, .Time en mezelf wijzen alsof we beter dan de rest iedereen om de tuin zouden kunnen leiden.

Ook wat verdacht dat je zegt dat enkel ik, CI of .Time zoiets zouden kunnen bedenken, maar je er uiteindelijk zelf mee afkomt.

Grappig dat je Jo Han wel, maar jezelf hier niet vermeldt.
ik sprak over de spelers die de lunch op smokebomb onmiddelijk dom noemden,
en dat waren jullie 3 als ik me niet vergis.

reden dat ik Jo Han vermeld is omdat hij met de theorie is afgekomen dat timeforplanb wel eens een slechtje kon zijn.
daarom zou hij die niet lunchen als hij een wolf was.
En alle andere timeforplanb stemmers waren dan geschikte lunchen geweest.
Al houd dat inderdaad weinig steek nu ik er opnieuw over nadenk, want smokebomb was echt niet de beste keuze onder de timeforplanb stemmers voor de wolven.
 
Bovenaan