WERF - Hulp voor nieuwe/onervaren spelers

Reactiescore
273
Ik ga met me Studenten OV want dat is ook gratis;).
Maar het punt is gewoon je wil zorgen dat de boosters niet winnen maar het grote ervaren deel uit de stammen is nu al aan het boosten geslagen wat in mijn ogen gewoon jammer is om te zien.


Ik snap je punt, en het klopt dat er spelers zijn binnen het initiatief die ook items gebruiken uit hun inventaris.
Maar er is een verschil tussen je inventaris meenemen omdat je dat spul nog over had van een vorige wereld en tussen het specifiek opbouwen van je inventaris met de intentie deze in te zetten op de volgende casual wereld om hier heel snel een aanzienlijk deel van de dorpen te veroveren voordat de rest die geen items hebben ook maar de kans hebben gehad om hun eerste 5 dorpen te behalen.

Persoonlijk vind ik het zeer kwalijk van innogames dat ze besloten hebben wel de inventaris mee te laten nemen.
We hebben de 'Make Casual Great Again' topic gezien die heel specifiek en onderbouwd het probleem en oplossing uitlegde, die ook massale steun kreeg.
En ik had echt gehoopt dat het ons zou lukken om de casual 9 op een relatief eerlijke manier te kunnen beginnen door de inventaris leeg te laten bij overstappen.
Maar Inno heeft heel bewust gekozen dit te negeren en daarmee de deuren geopend voor veel spelers om hun (al van te voren verzamelde) inventaris mee te nemen om die grote voorsprong te krijgen op de nieuwe casual wereld.
Na dat Duckje dit bekend heeft gemaakt en er een discussie ontstond, gaf Duckje aan dat we zelf iets moesten organiseren om de casual eerlijk voor de beginnende spelers te houden.
Bepaalde spelers hebben hier in samengewerkt en nagedacht over de uitvoering en uiteindelijk besloten het te proberen.
En dan heb je een dorp op de casual wereld nodig natuurlijk...
Dan kun je doen wat jij graag zou zien, namelijk niet je inventaris mee nemen en hopen dat je het geluk hebt niet naast zo'n speler te liggen die dat wel heeft, of je neemt mee wat je kan, en begint met een leuke start.

Die spelers, waarvan jij het jammer vind dat ze hun inventaris mee namen, doen nu mee aan het initiatief om deze wereld uit de handen van deze grote abusers te houden.
Daar is geen perfecte manier voor, dat begrijpen wij ook. Maar is het dan niet handig om een aantal spelers te hebben die aan de kant van WERF staan en deze kleinere spelers te ondersteunen in de moeilijke omgeving die Inno heeft gecreëerd in deze nieuwe casual wereld?

Ik snap dat sommige het hypokriet vinden. En dat mogen ze vinden.
Maar wij doen mee aan dit initiatief om de beginnende spelers een grotere kans te geven én ze dingen bij te leren die ze anders mogelijk pas veel later of helemaal niet zouden leren.
En voor de mensen die daar problemen mee hebben zeg ik: vind lekker een ander topic om je negativiteit te verspreiden.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg, en excuses voor eventuele (spel)fouten in deze tekst. Ik ben geen held met taal.
 
Reactiescore
399
Ik snap je punt, en het klopt dat er spelers zijn binnen het initiatief die ook items gebruiken uit hun inventaris.
Maar er is een verschil tussen je inventaris meenemen omdat je dat spul nog over had van een vorige wereld en tussen het specifiek opbouwen van je inventaris met de intentie deze in te zetten op de volgende casual wereld om hier heel snel een aanzienlijk deel van de dorpen te veroveren voordat de rest die geen items hebben ook maar de kans hebben gehad om hun eerste 5 dorpen te behalen.

Persoonlijk vind ik het zeer kwalijk van innogames dat ze besloten hebben wel de inventaris mee te laten nemen.
We hebben de 'Make Casual Great Again' topic gezien die heel specifiek en onderbouwd het probleem en oplossing uitlegde, die ook massale steun kreeg.
En ik had echt gehoopt dat het ons zou lukken om de casual 9 op een relatief eerlijke manier te kunnen beginnen door de inventaris leeg te laten bij overstappen.
Maar Inno heeft heel bewust gekozen dit te negeren en daarmee de deuren geopend voor veel spelers om hun (al van te voren verzamelde) inventaris mee te nemen om die grote voorsprong te krijgen op de nieuwe casual wereld.
Na dat Duckje dit bekend heeft gemaakt en er een discussie ontstond, gaf Duckje aan dat we zelf iets moesten organiseren om de casual eerlijk voor de beginnende spelers te houden.
Bepaalde spelers hebben hier in samengewerkt en nagedacht over de uitvoering en uiteindelijk besloten het te proberen.
En dan heb je een dorp op de casual wereld nodig natuurlijk...
Dan kun je doen wat jij graag zou zien, namelijk niet je inventaris mee nemen en hopen dat je het geluk hebt niet naast zo'n speler te liggen die dat wel heeft, of je neemt mee wat je kan, en begint met een leuke start.

Die spelers, waarvan jij het jammer vind dat ze hun inventaris mee namen, doen nu mee aan het initiatief om deze wereld uit de handen van deze grote abusers te houden.
Daar is geen perfecte manier voor, dat begrijpen wij ook. Maar is het dan niet handig om een aantal spelers te hebben die aan de kant van WERF staan en deze kleinere spelers te ondersteunen in de moeilijke omgeving die Inno heeft gecreëerd in deze nieuwe casual wereld?

Ik snap dat sommige het hypokriet vinden. En dat mogen ze vinden.
Maar wij doen mee aan dit initiatief om de beginnende spelers een grotere kans te geven én ze dingen bij te leren die ze anders mogelijk pas veel later of helemaal niet zouden leren.
En voor de mensen die daar problemen mee hebben zeg ik: vind lekker een ander topic om je negativiteit te verspreiden.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg, en excuses voor eventuele (spel)fouten in deze tekst. Ik ben geen held met taal.

Je hebt wel een punt met deze post en ik snap dat het handig is om er een paar spelers bij te hebben die het zelfde tempo hebben als degene die echt hun inventaris sparen voor deze wereld.

Maar wat ik dan ook weer zie is dat een heleboel van dat soort spelers (de booster) later juist weer langzamer begint te groeien en de non booster weer een inhaal slag maken omdat hun daar de kwaliteiten voor hebben of omdat er voor de booster gewoon niks te edelen valt op het gebied van spelersdorpen waar de non booster van profiteren.

Beide kanten hebben nou eenmaal ze voordelen maar wat ik eigenlijk denk is geef de spelers zonder ervaring het goede voorbeeld aangezien zei ook niet de items hebben om te boosten
Groei dus op hun tempo mee want hun kunnen niet harder groeien aangezien ze geen items hebben.
Sommige spelers zullen zelfs geen eens een fatsoenlijk uitgebouwd dorp hebben bij de start en die zullen zelfs op spelers gaan achterlopen die wel een uitgebouwd dorp hebben
En de meesten van jullie hebbem volgens mij een uitgebouwd dorp wat in mijn ogen meer dan genoeg is voor de start.

Verder vind ik het zeker een leuk initiatief en zal ik zelf ook nog contact opnemen met de persoon in kwestie die alles regelt of ik kan helpen aangezien ik wel vind dat de casuel wereld wel eens mag worden gewonnen door spelers die echt op 0 zijn begonnen.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487920325

Guest
Ik snap je punt, en het klopt dat er spelers zijn binnen het initiatief die ook items gebruiken uit hun inventaris.
Maar er is een verschil tussen je inventaris meenemen omdat je dat spul nog over had van een vorige wereld en tussen het specifiek opbouwen van je inventaris met de intentie deze in te zetten op de volgende casual wereld om hier heel snel een aanzienlijk deel van de dorpen te veroveren voordat de rest die geen items hebben ook maar de kans hebben gehad om hun eerste 5 dorpen te behalen.

Die spelers, waarvan jij het jammer vind dat ze hun inventaris mee namen, doen nu mee aan het initiatief om deze wereld uit de handen van deze grote abusers te houden.
Daar is geen perfecte manier voor, dat begrijpen wij ook. Maar is het dan niet handig om een aantal spelers te hebben die aan de kant van WERF staan en deze kleinere spelers te ondersteunen in de moeilijke omgeving die Inno heeft gecreëerd in deze nieuwe casual wereld?

Tuurlijk vind men dit hypocriet. Een chmegers was 6 maanden geleden al bezig met het opsparen van een inventaris bedoeld voor deze casual wat wel blijkt uit de volgende post. Hij zal vast niet de enige zijn.

wat mij betreft pas voor casual 10, zodat spelers die nu al hebben liggen abusen om mooi inventaris bijeen te sprokkelen niet bedrogen uitkomen.

Dit zou toch juist 1 vd spelers moeten zijn die jullie aanpakken? Dat er mensen in jullie stam zitten die een relatief kleine inventaris meenemen heb ik geen enkel probleem mee, je kan immers altijd wat overhebben van die vorige wereld, dat heb ik zelf ook. Maar er zitten dus ook gewoon grote abusers binnen jullie gelederen, en dat is natuurlijk erg hypocriet en contraproductief.
 
Reactiescore
545
Dit zou toch juist 1 vd spelers moeten zijn die jullie aanpakken? Dat er mensen in jullie stam zitten die een relatief kleine inventaris meenemen heb ik geen enkel probleem mee, je kan immers altijd wat overhebben van die vorige wereld, dat heb ik zelf ook. Maar er zitten dus ook gewoon grote abusers binnen jullie gelederen, en dat is natuurlijk erg hypocriet en contraproductief.

LMAO van alle berichten die ik in dat topic zet neem je er dat uit? Ik heb echt duizend keer gezegd dat inventaris meenemen verboden moest worden.

Overigens was mijn inventaris helemaal niet zo indrukwekkend. Allicht indrukwekkender dan die van veel onervaren spelers,
maar ik zat met mijn gs pakketjes onder de 600% en dat zie je ook aan mijn afvlakkende groei in dorpenovernames, verder had ik ook één vlagverdubbelaar , en die is ook gebruikt int begin.

Ik speelde ook in casual 7 en daar had ik een véééél groter inventaris dan wat ik had van w70 (het account waarmee ik ben overgestapt) en had ik ook 10 lvl 30 ridders. Maar niet lang voor start c9 heb ik die allemaal opgebruikt (20% boosters en een paar duizend % aan pakketjes schat ik) om vlaggen mee te farmen, dit omdat ik er heilig van overtuigd was dat inventaris niet meer meegenomen zou mogen worden.

Ik zat in casual 7 trouwens bij de groep die momenteel LaaLaa is, en de spelers in deze stam zijn nog steeds mijn vrienden.
Ik vind het onterecht hoe iedereen ze beschuldigd alsof ze iets mis aan het doen zijn. Er gebeurd namelijk net hetzelfde als wat sinds casual 2 al gebeurd, namelijk inventarisboosten. Het is oneerlijk en beetje hypocriet om hier commentaar op te geven en dit vanaf c9 als een misdaad te beschouwen.

In geen enkele vorige wereld is collectief beslist door andere spelers om tegen inventarisboosters te spelen (net zoals op een gewone wereld ook niet beslist wordt om tegen de pp boosters te spelen)
waarom vindt iedereen dat het nu dus onvermijdelijk is voor werf om tegen laalaa te spelen?

Daarnaast, wees nu eerlijk, ik heb geen weet van casual 1, maar voor de rest zijn alle casuals bij mijn weten gespeeld door ervaren spelers met een groot inventaris...
Ze spelen op de casual omdat ze niet elke nacht willen wekkeren en geen dorpen kwijt zijn met eenmalige inactiviteit van een paar dagen.

Tot slot: als ik op voorhand had geweten dat ik mee in dit project zou stappen, en dat het project er uberhaupt zou zijn had ik misschien mijn inventaris niet meegenomen. Waarschijnlijk zelfs niet, maar als....
 
Reactiescore
21
sinds casual 2 al gebeurd, namelijk inventarisboosten. Het is oneerlijk en beetje hypocriet om hier commentaar op te geven en dit vanaf c9 als een misdaad te beschouwen.

Sinds mei 2017 Op casual 5 kon men kiezen item's van de vorige wereld mee nemen of niet.
 
Reactiescore
545
Sinds mei 2017 Op casual 5 kon men kiezen item's van de vorige wereld mee nemen of niet.

ja, en dat is het probleem he, dat je kan kiezen.
Je kan dus niemand beschuldigen als ze voor één van de twee kiezen, want beide keuzes zijn legitiem
 
Reactiescore
1.049
Ik zou graag even mijn zegje willen doen vanuit persoonlijk, ik ken de stam nog niet goed genoeg om ook voor hen te spreken.

Wat mij momenteel opvalt is vanuit LaaLaa de kritiek dat ook in onze stam (ex)boosters zitten en/of spelers met slechte verledens/ Ik denk dat jullie dan het doel voorbij streven. Het ding is namelijk dat ik mogelijk op andere werelden ook niet met deze spelers was ingestapt (mogelijk, want ken de meeste casual spelers en dus hun verledens niet). Maar deze wereld is een uitzondering op alle anderen. Het spreekwoord ''het doel heiligt de middelen'' is in onze stam van pas denk ik. Met als doel om alle nieuwe spelers te verwelkomen (en om LaaLaa natuurlijk de te kloppen concurrent te maken) en de middelen zijn alle spelers die wat willen leren of die degenen die wat willen leren hierbij te helpen. Dus wat de verledens zijn doet er in dit geval niet tot minder toe! Daarnaast kan ik wel voor de stam spreken als ik zeg dat deze wereld ''Groep WERF'' voor een eerlijk en transparant beleid zal staan zonder stabs e.d. (kata afspraken maken moeten we nog even doen later). En jullie mogen het account ruiter939 daar zeker aansprakelijk voor houden want dit is ook de manier hoe we het aan de nieuwere spelers hopen te leren.

Ondanks dat we vijanden zijn zou ik het leuk vinden om bepaalde ideeën die ons initiatief zouden kunnen verbeteren te horen! Als jullie denken dat er iets ontbreekt lees ik het wel.
 
Reactiescore
323
Ik zat in casual 7 trouwens bij de groep die momenteel LaaLaa is, en de spelers in deze stam zijn nog steeds mijn vrienden.
Ik vind het onterecht hoe iedereen ze beschuldigd alsof ze iets mis aan het doen zijn. Er gebeurd namelijk net hetzelfde als wat sinds casual 2 al gebeurd, namelijk inventarisboosten. Het is oneerlijk en beetje hypocriet om hier commentaar op te geven en dit vanaf c9 als een misdaad te beschouwen.
Klopt niet, tot cas3 kon je nog starten met je edellimiet van de vorige wereld. Dat zorgde voor nog grotere boosts. Inventarisboosten is pas echt sinds cas5/cas6, dat spelers overstappen met een zo groot mogelijk inventaris in plaats van de edellimiet.

Maar hier op cas9 lopen de inventarissen toch wel de spuitgaten uit, ongeveer heel cas7 maakt op dit moment de overstap. Ik gok dat er zeker 30 accounts zullen zijn met een enorm inventaris een die enorm snel gaan groeien. Ik hoop dus dat het twteam het aantal barbaren per speler nog omhoog gaat zetten, anders gaat deze wereld niet leuk zijn voor spelers met een bescheiden inventaris en een klein dorp.
 
Reactiescore
1.049
Hoho, ik heb gewoon mijn eigen verhaal verteld. Voor zover ik weet zitten de account namen van de leden die hier kritiek hebben gehad niet in LaaLaa , maar kan het mis hebben :eek:


Bestempel je LaaLaa hier nou als vijanden :eek:
De meeste leden van LaaLaa zijn inderdaad IR-leden van CAS 7. Die wereld hebben we inmiddels al best een lange tijd onofficieel gewonnen. Maar dat betekend ook gewoon dat wij de laatste maanden druk zijn geweest met edelen. Vergeet niet dat er dan ook nog genoeg leden liggen die dan misschien al wel zijn 'uitgeschakeld' maar daardoor JUIST kunnen sparen voor een inventaris.
Ik vind het persoonlijk nu ook een beetje een misvatting dat de LaaLaa spelers als 'Boemannen' worden bestempeld terwijl er naar mijn idee best meerdere spelers buiten IR zijn met grotere inventarissen.

Zoals ook al eerder gezegd ben ik ook tegen inventaris meenemen. Ik ben eerlijk gezegd nog niemand tegen gekomen die dit wel een goed idee vind. Innogames wil niet luisteren. Wat mij betreft zullen wij het als spelers nog drastischer moeten aanpakken om Inno te kunnen dwingen tot verandering.
Zoals massaal niet aanmelden voor CAS 9 (is al mislukt :( ) Of gewoon de hele wereld voor world peace gaan. Niemand valt elkaar aan want we vinden elkaar allemaal lief. Nee die 2 ideeën van mij werken in de praktijk natuurlijk niet. Maar denk wel dat we als spelers een hardere vuist moeten maken om uiteindelijk tot verandering te komen.
Ik denk dat ik mij verkeerd heb uitgedrukt. LaaLaa is niet per definitie een vijand maar de kans dat zij dit worden is vrij aannemelijk. Want er is volgens mij een voorstel vanuit @Jo Han gedaan (correct me if im wrong) waarop niet is gereageerd vanuit LaaLaa kamp. Geen Ramp maar dat maakt de kans op een samenwerking o.i.d. wel een heel stuk kleiner!

En ja het klopt dat niet enkel LaaLaa boosters heeft. Maar naar wat ik hoorde is dat wel de vaste casual groep. Dus de kans dat zij het AF lezen etc is een stuk groter dan een paar tot dusver onbekende spelers die wat aankloten hier en daar.

Wat betreft een vuist maken, kom met een idee en er valt altijd over te praten!
 
Reactiescore
1.468
Even de startpost geupdate, het project loopt goed, veel aanmeldingen! We kunnen echter nog steeds mentoren en leerlingen gebruiken, bij interesse, graag je dorp verplaatsen naar het westen zodat we je in 1 van de stammen daar in kunnen delen.
 
Reactiescore
15
Heb ook de vlagverdubbelaar vergeten
Anders kon ik 30 bb tjes pakken
Nu blijft t bij 15.
Een troost voor de Niet inventaris startende spelers
Te groot heeft ook nadelen...
Ook op t einde konden we op cas 7 heel veel spelers niet aanvallen, soms wel 2 maanden lang
Plots aan t einde had je 20 tegenover je staan alle ukkies die nog leefden konden zich verenigen toen de reach wegviel.
Ook gedurende de ongeveer anderhalf jaar dat een cas duurt kan je eigen grote een ergenis zijn
Wel ben ik bij cas8 weggegaan wegens t enorne gebrek aan bb dorpen. De grote jongens duiken op elk dorpje.
Dus t is hier afwachten hoe borring t wordt als je als grote jongen in de wachtkamer moet en en of weer mini bb dorpjes aan de rim gaat t pakken met veel reistijden en versnipperde mini clusters

Misschien heb je als kleinere speler dan meer lol

Mvg Marcel
 
Reactiescore
142
Zeer vermakelijk om te zien hoe iedereen hier zijn eigen daden aan het goedpraten is :p

Iedereen weet dat die bewuste beginnende speler niet weet dat starten met een uitgebouwd dorp en met een volle inventaris een goede manier is om in de top te spelen.

Daarom is het ook zo kwalijk dat innogames niet heeft geluisterd naar de community.

Verder is het een erg goed initiatief, ik vraag me alleen wel af in hoeverre het zal gaan werken. Omdat er waarschijnlijk teveel spelers voor eigen gewin kiezen.
 
Reactiescore
273
Zeer vermakelijk om te zien hoe iedereen hier zijn eigen daden aan het goedpraten is :p

Iedereen weet dat die bewuste beginnende speler niet weet dat starten met een uitgebouwd dorp en met een volle inventaris een goede manier is om in de top te spelen.

Daarom is het ook zo kwalijk dat innogames niet heeft geluisterd naar de community.

Verder is het een erg goed initiatief, ik vraag me alleen wel af in hoeverre het zal gaan werken. Omdat er waarschijnlijk teveel spelers voor eigen gewin kiezen.

Ik spreek niet vanuit het initiatief!

Zou je het zelfde er over denken als alle spelers die begonnen als Mentor aan het einde van de wereld op delete gaan?
Dat is, als de 4 WERF stammen gezamenlijk meer dan 90% van de wereld in handen hebben.

Ik zou het leuk vinden om dan te kunnen zien hoe de "leerlingen" deze wereld uit zouden spelen zonder hun mentoren.
Een soort van eindexamen om de opleiding af te ronden.

Helaas zijn 4 stammen voor zo'n actie te weinig. Dan heb je een eind game tussen ongeveer 24 spelers.
Als we 8 stammen in het zelfde initiatief hadden met 48 (ex-)leerlingen, dan zou dat een mooie eind battle op kunnen leveren.
Ik spreek nu niet vanuit het initiatief, maar puur vanuit mijn eigen idee.
Mijn punt is, het gaat niet om de winst hier. Het gaat er om dat we een initiatief hebben waar wij achter staan en ons best voor doen om succesvol te maken.
En als het idee er komt dat we met alle ervaren spelers op delete gaan na een bepaalde periode, dan ben ik de eerste die er aan mee doet.
Winst van een wereld staat misschien leuk op je profiel. Maar voor deze wereld haal ik mijn winst uit het feit dat we een (door innogames verpeste) wereld beter kunnen maken dan die was.
 
Reactiescore
1
nu leer je wel weinig met 4 stammen samen .
maar hee ik ben Uber NooB:p
 
Reactiescore
273
Klopt. Maar de hele wereld rekruteren en BG laten worden laat weinig ruimte over voor groei en leermomenten.

Wat ik wel graag zou willen zien is dat de wereld wat groter is en dat we dan nog eens een paar stammen oprichten met het zelfde principe.
Maar daarvoor moet er wel genoeg ruimte zijn, en Inno weigert hier aan mee te werken.
 
Reactiescore
30
Ik vind het WERF-initiatief een leuk project. Maar blijft dat ook wanneer de wereld iets groter is en de gezamenlijke aanvallen komen? Vaak zie je bij onervaren spelers dat ze snel het bijltje erbij neergooien of vv afgeven, hoe is hier over nagedacht?
 
Reactiescore
273
Vandaar dat we ook naar een 50/50 verhouding zochten van ervaren en onervaren spelers.
Want in principe kunnen 2 mentors op 10 leerlingen vrijwel net zo goed hun wat dingen leren als 6 op 6.
Maar we zitten natuurlijk ook met grote en ervaren spelers. Daar hadden we in het begin al goed over nagedacht.
We hebben nu dan ook ongeveer 20 ervaren spelers van de totaal 48 die we hopen te hebben.
Dat is hopelijk genoeg om in ieder geval de leerlingen te kunnen beschermen tot ze zichzelf effectief kunnen verdedigen.

En natuurlijk kunnen we wat inactiviteit en/of tijdelijk gebrek aan motivatie opvangen.
Maar we stellen ook als regel in dat ze dagelijks in moeten loggen.
Ik heb al iemand uit Rain gezet die op geel stond en na 5 dagen nog steeds mijn mail niet gelezen heeft.
Da's pech, plek weg. Simpel toch?
 
Bovenaan