Stelling van de dag

DeletedUser81570

Guest
Leuk dat je een selectief deel van mijn post citeert, ga je ook nog in op het eerste deel?

Ten tweede, Kevin heeft zelfs een keer verteld dat hij een ochtend overstapte op een MB om vanaf daar aan te vallen, klopt niets van jouw statement.

Zonder met daadwerkelijke namen en bewijzen te komen klopt er ook niks van jouw statement.
 
Reactiescore
1.581
Donder alsjeblieft eens op met dat eeuwige gejank over de slaafjes van Hiho. Afgelopen dagen hebben wij 1c gehad van Taow en al haar slaafjes en ik moet zeggen dat ik niet eens wist dat zij er zo veel hebben. Zowel Fier als Taow heeft ook zat MB/rim slaven maar deze vallen wellicht niet zoveel op. Ik deel echter de mening van de stelling dat mijn spelplezier er sinds het begin van die NAP of wat het ook is drastisch vermindert.

Taow en Fier doen net of deze NAP opweegt tegen "onze slaafjes". Ik ontken niet dat wij veel mb's hebben maar een groot deel is gewoon bezig in de rim en gooit zo nu en dan op verzoek van de moraalheer wat clears mee met een massa. Dit is totaal niet te vergelijken met de overmacht die gecreëerd wordt door de NAP. QQ, Sjaak, Fanta, United zijn bijvoorbeeld allemaal spelers die gewoon geen knikker te doen hebben, heb zelfs pm verkeer gezien dat sommigen hun onvrede lieten blijken over deze situatie omdat TAOW Fier ook gwn hard pakte. Bij Fier zijn er zo ook wat spelers die gwn safe liggen en kunnen jumpen.

Deze spelers kunnen gewoon week in week uit al hun deff overal neer poffen waar het nodig is zonder ook maar enig risico te lopen, dit is ook wel te merken zoals bij ons (ik speel op GH atm.) waar 900k deff in 7 MI cf dorpen stond en dat zelfs Kanade met 60/70k gestacked staat op laag moraal ook nog eens.
Bij Tas in dat tweede cluster is het net zo erg, dan heb je gewoon deff teveel anders doe je dat niet.

Taow en Fier kunnen week in week uit een STAM MASSA gooien waar wij dat pas 1x konden doen (met gelijk succes op kanade). Bij ons is het gewoon niet zo aangezien iedereen front en er soms de aandacht op andere zaken valt doordat spelers gebroken worden o.i.d. Het is jullie goed recht om deze speelstijl te hanteren en hiermee door te gaan omdat er langzamerhand geringe winsten geboekt worden, maar je mag best weten dat het voor een hele hoop mensen hier al een beetje verziekt is op deze manier.
 
Reactiescore
1.581
Vind ik nogal een selectief beeld wat je dan hebt van de wereld, daarnaast is dit een momentopname(nu) waaruit je een situatie schetst.. Als je kijkt naar wanneer de samenwerking daadwerkelijk is ingegaan, had je dit nooit kunnen zeggen?

Jullie hadden, zelfs toen de samenwerking inging, nog een overmacht t.o.v. taow. Nu is alleen de wereld ontplooid en hebben jullie naar mijn mening de focus gelegd op het verkeerde front.


Mwa zou kunnen, Fier verloor op 2 fronten bij taow en hiho en dus was voor hun een samenwerking aantrekkelijk en TAOW had het zwaard in het noorden dus ja, misschien selectief maar wel de waarheid. De focus is niet per se op het verkeerde front gelegd,het probleem is/was dat ondanks de NAP nog steeds overal wel winsten werden geboekt en dus spelers daardoor wilde doordrukken op dat front (MI, Kanade bijvoorbeeld). Het is zoals ik benoemde voor ons niet makkelijk om een telkens maar een stam massa te plannen want dan liggen sommige accounts gewoon zo lang stil.. bij Taow is dat in sommige gevallen neit erg want 1/2 van de stam ligt safe.
 
Reactiescore
983
Deze stelling is een beetje dubbelzinnig in mijn ogen en kan nooit een eenduidend antwoord op komen, dit verschilt voor stam tot stam.

Ja dit verpest de wereld op dit moment, in toch wel de leukste stage van de wereld. Een volledige driestrijd heb je nooit, er is altijd een stam die het zwaarder te verduren zal krijgen als je in een 1v1v1 situatie zit.

Deze BG verneukt de wereld voor Hi Ho, dat dit over zichzelf heeft geroepen met in de early zo veel gebruik te maken van mb's/boosts en verschillende discutabele acties heeft gedaan. Deze BG is erg slim voor Taow en vooral Fier omdat zij geen andere mogelijkheid meer zagen en zonder het waarschijnlijk moesten afleggen.

Het Hi Ho kamp moet deze voorsprong echter wel wat relativeren. In kwantiteit is de voorsprong nu écht niet zo groot als het lijkt, het lijkt alleen zo groot doordat je tegen een overmacht aan accounts en vooral spelers moet strijden.

Mijn conclusie op de stelling van Rene:
Ja deze BG verneukt deze stage van de wereld, ik begrijp echter wel de keuze van Taow en Fier, vanwege de verschillende bovengenoemde factoren. Zou ik het zelf op deze manier spelen? Absoluut niet. Kan je het hen kwalijk nemen? Absoluut niet
 
Reactiescore
259
Redelijk mee oneens met de stelling. Inderdaad is het niet zo dat de verhouding is ' een enorme overmacht'' maar een kleine overmacht imo. daarbij hebben jullie de phalanxen al zeer netjes erbij liggen, waar Fier nog bezig is met het rechtleggen van alle acc's, wat ook een hoop werk nog is. tel daarbij nog op de vv's die jullie hadden en hebben in het zuidoosten om ons daar een halt toe te roepen en ik vind alles bij elkaar dat het 50/50 is.

Als over een maandje om maar watte zeggen onze clusters goed liggen en de situatie is nog het zelfde dan ben ik iets meer van mening dat de overmacht wat groter wordt. maar goed, op oudere werelden hebben stammen met nog minder kwantitatief voordeel ook een wereld kunnen winnen ooit, dus ik ben benieuwd of jullie t lukt.
 
Reactiescore
3.457
Fier verloor op 2 fronten bij taow en hiho
Fier verloor bij Acta idd.
Stam Tm gaf Hi ho gratis dorpen tegen Acta aan,die kon dus heerlijk diep in het cluster van Acta edels spammen,Iaa hoefde zijn focus alleen maar op Acta te leggen aangezien zijn4 maanden nap met Sint.
Daarbij werden er 2 rimstammen in het gevecht betrokken tegen Acta,werden er vv’s gedraaid voor die stammen..
Een overkill aan samenwerkingen tegen het Fier front.
Dat Fier om tafel is gaan zitten met Taow is mede gekomen door deze absurde manier van samenwerkingen opzoeken tegen de vijand.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Om nog even op je eerste deel in te gaan. Hi Ho heeft de early game inderdaad een beetje vermakkelijkt voorzich zelf door veel MBs te hebben. Hiermee hebben ze een snelle inhaalslag en grote voorsprong op kunnen bouwen. Dit heeft de early game inderdaad een beetje verpest. Echter had dit meer effect op spelers zoals Chameleon, en Killb dan op TAoW of Fier. Het account DPschut had effect op Kuyka bijvoorbeeld.
Voorderest ben ik het met je eens dat er eerst een overmacht vanuit Hi Ho was, vandaar dat ik de NAP ook terrecht vind.



Welk MB account van Da Vinci heeft dan geedeld van Alea? Kevin is nooit overgestapt naar een ander account naar mijn weten, en aangezien hij mijn CO is had ik dit anders wel geweten.
Kevin heeft op Ramon04 aangevallen op Alea toentertijd, vraag 't 'm maar. Beetje eigenaardig dat jij dit niet zo weten/ontkent, maar oké.
 
Reactiescore
3.576
Over welke BG gaat het hier eigenlijk de hele tijd?

Fier heeft alvast geen BG's. Kan niet voor andere stammen spreken natuurlijk.
 
Reactiescore
5.686
Er is misschien een overmacht nu met de nap samen, dit zijn 2 top stammen samen en alsnog is de overmacht vrij beperkt, althans als je naar oppervlak kijkt. Als er geen NAP was, was de overmacht van Hi Ho tov Fier en Taow helemaal groot geweest. Daarbij is een 1vs1vs1 praktisch onmogelijk, ook al heb je geen enkele politieke banden met een stam, zodra een stam een klein beetje wankel staat, gaan de andere 2 stammen grootste focus op die ene zwakkere stam leggen.

Verder is het compleet irrelevant om aan te halen dat TAoW dom is geweest die nap aan te nemen, dat staat compleet buiten kijk. Je weet niet hoe het was gelopen mocht die NAP er niet zijn geweest en je weet niet wat voor politieke banden hiermee gepaard zouden gaan. Zowel Fier als Taow halen voordeel uit de NAP en ja, logischerwijs is dat tegen Hi Ho.

Daarbij hoor ik meermaals het argument dat Hi Ho geen stammassa's kon doen en dat ze constante druk van twee kanten ontvangen. Dit is pas zeer recentelijk gebeurd, toen de NAP gesloten werd had Fier nochtans bijna geen front met Hi Ho. Dus er was al bijna geen druk vanuit Fier op Hi ho tot voor kort op IAA en misschien wat blitzes vanuit Chu. Der is ook 0 samenspraak geweest tussen Fier en Taow om op dezelfde dag oid aan te vallen, dit is ook gewoon volgens mij nog niet voorgevallen. Fier heeft druk uitgeoefend op IAA en deze besloot even laten het toch redelijk voor gezien te houden, ja dat is balen voor Hi ho, maar neem aan dat dat te verwachten viel. Evenals PVM die nu met een bijna onhoudbaar front zit (zoals leone en acta al hebben gehad). Dit is te wijten aan niemand anders dan aan Hi ho zelf en als Taow dan ook nog nette winsten in het noorden pakt, dan is het inderdaad vrij lastig. Hierbij ga ik ervanuit dat de irritaties van Hi ho ook hieraan liggen.

Verder heeft Rene inderdaad een punt met een overmacht, ja die is er inderdaad, maar er zijn wel eens gekkere dingen gebeurd op TW. De NAP is gekomen uit eigen belang voor TAoW en Fier, maar ook uit afkeer naar Hi Ho toe en diens verleden. Dat Luc onderhand aangeeft wel klaar te zijn met deze verwijten snap ik volkomen, maar zulke dingen worden niet makkelijk vergeten. Kijk maar naar 73, waar de premade en diens ''boosts'' nog over maanden en maanden en zelfs na het einde van de wereld besproken zullen worden, is hier niet anders.

Vervolgens haalt Rene nog zijn mening aan dat de manier waarom de NAP nu uitgewerkt wordt triest is. Ik snap niet per se wat er triest aan is, de jumpers hebben voor ons als stam voor en nadelen en dat geldt dus ook voor jullie als stam zijnde. De jumpers zorgen ervoor dat de druk onder de fronten verdeeld blijft hetzelfde als waar de phalanxen van hi ho voor dienen, in dat opzicht compenseert Fier nu een deel van de mindere ligging qua clusters.

Kortom: Ja er is een overmacht, is dit erg? Nee, want iedere stam heeft altijd een overmacht tov van een andere stam, op welke manier dan ook. Kwaliteit van de spelers, clustervorming, punten, slaven, politieke banden etc.
Snap ik dat dit het voor hi ho een bittere pil maakt, ja zeker. Ik vind het persoonlijk ook jammer dat de politieke situatie voor vele van jullie deze wereld verpest, maar voor ons verpesten weer andere aspecten deze wereld. Hier zul je niet snel verandering in kunnen brengen, onvrede over de stand van zaken en verloop van de wereld zal er altijd zijn, omdat tribalwars een taktisch spel is dat met meer dan 1 iemand gespeeld word.
 
Reactiescore
490
Ik heb zo mijn twijfels bij de stelling,

Aan de ene kant is het natuurlijk een fantastische stuk tactische spel om de wereld zo 180 graden te laten draaien.
Aan de andere kan is het hypocriet van TAoW en Fier die walgde van het spel van hi ho en die dit meermaals hebben aangekaart op het AF of IG.
TAow en Fier die nu zelf een aanzienlijke overmacht creëren door middel van deze NAP/BG (wat het ook is), niet alleen door het aantal punten verschil (zou je deze punten bij elkaar op tellen) maar ook door de activiteit op de front accounts die vergroot kan worden. Of zelfs front accounts toe kan voegen.

Dat het de wereld niet verpest voor leden van TAoW en Fier is natuurlijk ook niet gek. de activiteit per speler kan wat omlaag daar waar de activiteit aan het front juist omhoog schiet. Er worden leuke winsten geboekt. account(s?) worden gebroken natuurlijk ontneemt het jullie speel plezier niet . jullie hebben nu de winnende hand (ten opzichte van Hi Ho) en niemand speelt hier om te verliezen.

Maar vanuit kamp fier is er vaak verteld (ook hier op het AF) graag een 1 vs 1 vs 1 te spelen. Dit heeft Hi Ho ook altijd beaamd.
En daar waar Hi Ho de BG met TAoW niet is aangegaan mede omdat we deze overmacht ook te gek vonden en ook voorstander waren van die 1vs1vs1 is Fier deze wel aangegaan. Dit met de achterliggende gedacht om de overmacht en het 'slaafjes' spel te straffen? of naja geen idee waarom. In ieder geval, komt die 1vs1vs1 er nog? Of wil fier deze wereld uitvechten met TAoW en voor TAoW idem ditto.

zo ja: dan verpest de NAP die @Theo Walcott. aankaart de wereld zeker voor 1/3 van deze wereld. En dit dan met de achterliggende gedachte boontje komt om zijn loontje?

zo nee: dan is het een mooi tactische spel om de wereld weer in evenwicht te brengen. ondanks dit voor Hi Ho een bittere pil is.

1 ding is zeker, de wereld is nog lang niet gespeeld, wat eigenlijk ook wat waard is.
 
Reactiescore
490
Daarbij werden er 2 rimstammen in het gevecht betrokken tegen Acta,werden er vv’s gedraaid voor die stammen..

over welke 2 rim stammen gaat dit? armada en BOD? want er is 1 vv gedraaid voor banshee. en dit was na dat de NAP tot stand is gekomen.
 
Reactiescore
49
Dit is echt amper gebeurd. Misschien doel je op het account Nap Time bij NBNG, maar die deed zeker geen edelspam. Alea is weggespeeld door vooral Vinci en IJKYO, die beide geen gebruik maakte van MB's met edelspam.

Dit is niet waar, Vinci en Mystery gebruikte 2 MB stammen om ons account (Mien Jong) mee aan te vallen. Met niet de minste MB accounts toendertijd zoals bijvoorbeeld Ramon04 en Natural Selection, waarbij een speler als Ramon zelf al meer ODA had gekregen bij ons dan Vinci zelf. Reden dat Vinci wel bijna alle onze dorpen overnam en niet deze MB stammen is omdat hij edels achter die aanvallen van de MBs plakte. En dan natuurlijk nog wat Fred aanhaalde dat Kevin op RobbeF00 aanvallen ging sturen. Er was ook wel slecht gedeffed door ons, maar gezien de situatie toch hopeloos was ivm al deze MBs en de vele slechtere ligging en 40 uur per week werken deden we het eigenlijk alleen maar nog voor onze stam.

Dat er nu een overmacht tegen Hi Ho wordt gecreeerd kun je mss verwoorden als Karma :p. Maar goeie zelfkennis van Sevii van account Da Vinci, dus ik sluit me daarbij aan :)
 
Reactiescore
399
De NAP/BG tussen Fier/Taow maakt de wereld juist weer aantrekkelijk voor alle drie de kampen.

Zal niet zeggen dat HiHo de wereldwisnt easy kan pakken als Fier en Taow niet zoude samenwerken, maar wel een grote kans. Dus in mijn opinie zorgt dit juist voor uitdaging, waarbij de kansen eerlijker verdeeld worden.
 
Reactiescore
3.457
Maar vanuit kamp fier is er vaak verteld (ook hier op het AF) graag een 1 vs 1 vs 1 te spelen.
Ja klopt maar ik haal nog even het voorbeeld aan van net.
Stam Tm nog zonder dorpsverlies die met Hi ho samenwerkt ,daarbij de twee rimstammen samen goed voor 4 mil aan punten,tel de miljoenen aan punten van Tm daar nog bij op en Prone die ook tegen Acta lag dmv de gratis aangeboden dorpen. Dan hebben we een offensief van zo’n 8/9 mil aan punten tegen 1 Fier speler?
En nu vraag jij jezelf af waarom Fier niet hun voor ogen 1v,1v,1 strijd is gaan leveren?:p
Jullie zijn te ver doorgeschoten in jullie lust naar overwinning en durven hier op het af ook nog eens Fier een tik op de vingers te geven over waarom we geen 1v1v1v aangaan ?

Denk dat als ik dit topic zo teruglees er genoeg voorbeelden zijn waarbij Hi ho externe accounts hebben ingezet om extra slagkracht te leveren tegenover de vijand,ik bedoel de sticker intern/boost stam is nou niet bepaald een fabeltje te noemen,of wel?
 
Reactiescore
490
,daarbij de twee rimstammen samen goed voor 4 mil aan punten

hier had Hi Ho tot die tijd niks mee te maken. en dat laat onze stats denk ik ook wel zien.
donnyc overnames.JPG
verslagen troepen.JPG

dat TM zaken deed met de 2 rim stammen was dan ook zeker niet ons pakkie aan.
Ook denk ik niet dat hierdoor die NAP tot stand is gekomen

Jullie zijn te ver doorgeschoten in jullie lust naar overwinning en durven hier op het af ook nog eens Fier een tik op de vingers te geven over waarom we geen 1v1v1v aangaan ?
Aan de ene kant is het natuurlijk een fantastische stuk tactische spel om de wereld zo 180 graden te laten draaien.

Als het over kwam als een tik op de vingers was dat zeker niet mijn bedoeling, al weet ik ook niet of die opmerking naar mij of naar de post van the walcott was bedoelt.
 

Deleted User - 487890096

Guest
Dit is niet waar, Vinci en Mystery gebruikte 2 MB stammen om ons account (Mien Jong) mee aan te vallen. Met niet de minste MB accounts toendertijd zoals bijvoorbeeld Ramon04 en Natural Selection, waarbij een speler als Ramon zelf al meer ODA had gekregen bij ons dan Vinci zelf. Reden dat Vinci wel bijna alle onze dorpen overnam en niet deze MB stammen is omdat hij edels achter die aanvallen van de MBs plakte. En dan natuurlijk nog wat Fred aanhaalde dat Kevin op RobbeF00 aanvallen ging sturen. Er was ook wel slecht gedeffed door ons, maar gezien de situatie toch hopeloos was ivm al deze MBs en de vele slechtere ligging en 40 uur per week werken deden we het eigenlijk alleen maar nog voor onze stam.

Dat er nu een overmacht tegen Hi Ho wordt gecreeerd kun je mss verwoorden als Karma :p. Maar goeie zelfkennis van Sevii van account Da Vinci, dus ik sluit me daarbij aan :)
Had jij niet gewoon 2 boost accounts?1587225630936.png
 
Reactiescore
3.457
hier had Hi Ho tot die tijd niks mee te maken. en dat laat onze stats denk ik ook wel zien.

dat TM zaken deed met de 2 rim stammen was dan ook zeker niet ons pakkie aan.
Ook denk ik niet dat hierdoor die NAP tot stand is gekomen




Als het over kwam als een tik op de vingers was dat zeker niet mijn bedoeling, al weet ik ook niet of die opmerking naar mij of naar de post van the walcott was bedoelt.
Maw Hi Ho (iaa) clusterfucked door dorpen van armada te edelen midden in t cluster van acta
Mb’s mag je gewoon edelen aldus Iaa:p
Wat deed jij destijds om NT te fucken?? Juist, mb’s edelen en zelfs je mb een bb in ons cluster laten pakken.
Nu doen wij hetzelfde en ja dan zie je dat het toch wel irritant is he?;)
Oh wist Hi ho toch wel dat Armada bij hun hoorde?:eek:
Goed ook om te weten dat HiHo de vv heeft van de stam Armada.
Night train die vv draaide bij Armada,maar nog steeds heeft Hi ho geen banden met Armada?
 
Bovenaan