Make Casual Great (again): Discussietopic

Reactiescore
264
Zoals al meermalen gezegd: Als wij iets weten zijn jullie de eerste.
Het hoofdkantoor van Inno ligt in Duitland, wat betekend dat ook zij niet op kantoor mogen werken. Met als gevolg dat ze niet kunnen overleggen en dit soort dingen achter zullen lopen. Ik hoop dat dit begrijpelijk voor jullie is.

Tevens is hier de reden te vinden waarom ik niet reageerde (klik). Aansluitend kan Duckje (ik zeker niet) niet veel in instellingen doen zonder toestemming van Inno. Dat het TWTeam dus weinig om de casual community geeft is onzin, alleen onze handen zijn gebonden. Ik wil dit laatste best wekelijks herhalen? Want nogmaals wij willen wel dingen veranderen, maar dit mag niet zonder een 'go' uit het hoofdkantoor. Zodra wij meer weten geef ik het aan jullie door! Ik wil best maandelijks een update doen, maar daar zal niks nuttigs uitkomen. Totdat wij informatie krijgen en dan horen jullie het direct.

Bij grote en kleine bedrijven gaan overleggen gewoon door hoor? Tegenwoordig kan je heel makkelijk via verschillende platformen een overleg digitaal plannen.

Als inno hier niet aan doet dan is het zorgwekkend helemaal omdat inno ook nog een bedrijf is dat een online platform heeft
 
Reactiescore
323
Zoals al meermalen gezegd: Als wij iets weten zijn jullie de eerste.
Het hoofdkantoor van Inno ligt in Duitland, wat betekend dat ook zij niet op kantoor mogen werken. Met als gevolg dat ze niet kunnen overleggen en dit soort dingen achter zullen lopen. Ik hoop dat dit begrijpelijk voor jullie is.

Juist ja, Inno, een online gamebedrijf waar juist medewerkers overal ter wereld werken (Duckje in België, de ene hier, ander daar) en waar bijv. ook de modteams op afstand vergaderen. Die hebben echt wel genoeg kennis en mogelijkheden om een online vergadering te doen. Als zelfs mijn 60 jarige scriptiebegeleider dat kan die helemaal niets van computers weet :D .....
 
Reactiescore
21
@The Minion

Moest het nu zo zijn dat men beslist geen nieuwe werelden of casual meer op te starten op .nl. Dat komt ooit wel. Hoe lang op voorhand zou je de spelers hiervan op de hoogte brengen?

Een hele tijd geleden nog voor de opkomst van grondstof verkoop voor pp (Websites bezoeken voor pp) speelde ik op Tribalwars.id. (Indonesië). Plots uit het niets een aankondiging dat het spel ging stoppen binnen x aantal dagen. Dat het van af nu niet meer mogelijk was pp te kopen. Als reden gaven ze op een gebrek aan inkomsten. Ik had liever gezien dat we de werelden konden uitspelen. Ik had liever gezien dat ze zo eerlijk waren geweest om aan te kondigen dat het de laatste werelden waren. Werelden duurden wel lang. Maar toch spelers hadden maanden een premium account betaald voor niets.

Voor mij is het raar, nu op een moment dat velen thuis opgesloten zitten dat .nl er geen gebruik van maakt om de nieuwe casual te starten en een nieuwe wereld voor de spelers van wereld 68.
 
Reactiescore
2.478
Moest het nu zo zijn dat men beslist geen nieuwe werelden of casual meer op te starten op .nl. Dat komt ooit wel. Hoe lang op voorhand zou je de spelers hiervan op de hoogte brengen?

Dit is een vraag die ik onmogelijk kan beantwoorden, omdat ik simpelweg niet in de strategische kern van TW zit.
 
Reactiescore
2.489
@The Minion

Moest het nu zo zijn dat men beslist geen nieuwe werelden of casual meer op te starten op .nl. Dat komt ooit wel. Hoe lang op voorhand zou je de spelers hiervan op de hoogte brengen?

Een hele tijd geleden nog voor de opkomst van grondstof verkoop voor pp (Websites bezoeken voor pp) speelde ik op Tribalwars.id. (Indonesië). Plots uit het niets een aankondiging dat het spel ging stoppen binnen x aantal dagen. Dat het van af nu niet meer mogelijk was pp te kopen. Als reden gaven ze op een gebrek aan inkomsten. Ik had liever gezien dat we de werelden konden uitspelen. Ik had liever gezien dat ze zo eerlijk waren geweest om aan te kondigen dat het de laatste werelden waren. Werelden duurden wel lang. Maar toch spelers hadden maanden een premium account betaald voor niets.

Voor mij is het raar, nu op een moment dat velen thuis opgesloten zitten dat .nl er geen gebruik van maakt om de nieuwe casual te starten en een nieuwe wereld voor de spelers van wereld 68.

Indonesië was één van de eerste markten die echt dicht ging. Sindsdien wordt er gewerkt met een merge-strategie:

- Nog bestaande werrelden worden uitgespeeld (eventueel wat versneld)
- Nieuwe werelden worden op .net gespeeld (in eigen taal).
- Al de rest blijft (forum, etc, ...)
 
Reactiescore
142
Indonesië was één van de eerste markten die echt dicht ging. Sindsdien wordt er gewerkt met een merge-strategie:

- Nog bestaande werrelden worden uitgespeeld (eventueel wat versneld)
- Nieuwe werelden worden op .net gespeeld (in eigen taal).
- Al de rest blijft (forum, etc, ...)

Dus NL nadert ook zijn einde?
Kan er gevraagd worden aan TW of er een overstap van server met account mogelijk is, indien een server zal stoppen?
-> vooral voor vlaggen, PP interessant
 
Reactiescore
21
Hallo allemaal,



Mijn ervaring op Casual 8 is wel wat anders. Ik heb me daar (relatief) wat later aangemeld. Nooit met de intentie om 'serieus' te spelen maar ik wilde ook eens gaan vlaggen farmen (als ik van te voren had geweten hoe langzaam en saai dat is zucht...) Ik merkte echter dat er best wat spelers waren die later dan mij begonnen, maar toch na een paar dagen spelen al tussen de 40-70 dorpen hadden verzameld. Terwijl ik (ter vergelijking) toen pas net mijn 4e dorp binnen had. Ik heb zelf het idee dat het probleem van inventarissen op de Casual 8 groter is dan Casual 7.



Eindconclusie, ik ben wel voor verandering. Het liefst al meteen voor Casual 9. De spelers die inventarissen hebben gespaard moeten wat mij betreft wel gecompenseerd worden, laat ik het idee opgooien: schrijf 100 PP op hun account erbij als onkosten (is alsnog weinig maar wel een gebaar).

Voor de rest ik wacht af op meer informatie :)

MVG, ParciTerminator CAS7

Voor casual7 waren er duizenden Flamboyante grondstoffenpakket ter waarde van 50% van de productiekost opgespaard. Net voor de start is dan beslist die niet meeneemhaar te maken. Voor casual 8 zijn dan maar gewone grondstof pakketjes opgespaard.
Het Evenement dat nu loopt kan spelers een enorm aantal pakketjes bezorgen. Ze zouden zich wel genaaid voelen moest men nu beslissen om ook de grondstof pakketjes niet meer meeneembaat te maken. Of zouden de spelers daar al rekening mee houden? Op een andere taalversie loopt er een bevraging om grondstof items maar beperkt meer te laten gebruiken. Dus 1 pakketje per 24 uur. Misschien is dat wel iets?
 
Reactiescore
545
parciterminator,
compensatie in de vorm van premiumpunten is volgens mij niet haalbaar.
Als er mensen een inventaris aan het opsparen zouden zijn voor c9 zullen ze bijvoorbeeld met het evenement dat momenteel loopt (aanbeeld van de soldatenkoning ) elke dag zeker 500 premiumpunten in het event stoppen in ruil voor de 30% pakketjes en vlaggenitems.

Om dan 100 pp te geven is er een beetje mee lachen denk ik. En om het op een andere manier te regelen zou bijna allemaal handmatig moeten gebeuren denk ik, en dus niet haalbaar.

En daarbij, de spelers die zich actief bezig houden met het opsparen van een inventaris om goed aan een casual te kunnen beginnen,
dat zullen volgens mij ook wel de spelers zijn die het algemeen forum een beetje in de gaten houden. En dus niet uit de lucht gaan vallen als het inventaris niet mee genomen mag worden.

Ik heb mijn inventaris op casual 7 ondertussen ( voor ruim 1000% schat ik ) opgemaakt om er vlaggen mee te farmen, omdat ik er toch van uit ga dat ik ze niet mag meenemen naar c9.
Ik zou dus uit de lucht komen vallen en mezelf bedrogen voelen als de inventaris wél meegenomen mag worden :cool:
 
Reactiescore
545
ja, ik lees het IR forum wel hoor :D
ben één van de enige die nog reageert :rolleyes:

maar ik denk dat dat toch maar zeer beperkt is hoor dat aantal.


Maar inderdaad, we gaan daar de wereld kunstmatig langer openhouden, dit voor enkele spelers die dan een geweldige start zullen kunnen maken in c9.

Is dat dan eerlijk tov de rest? Vind ik niet, dus vandaar vind ik dat er geen rekening mee moet gehouden worden.

Al ben ik zelf ook zo tuk op mijn vlaggen, hetgeen ook zeker en vast niet eerlijk is tov de rest
 
Reactiescore
2.489
Casual 9 is gestart. Je zal zien dat geen van de resultaten van de enquête is opgenomen in deze casual. Ik licht jullie graag toe waarom:

  • InnoGames telt verschillende Casual werelden over het volledige spectrum van al zijn markten. Naast dat ze zelf tevredenheidsenquêtes uitvoeren is het ook zo bedoeld om deze werelden zo gelijk mogelijk te houden. Als Community Manager kan ik voor Casual werelden bijna tot geen instellingen wijzigen. Dit is gelimiteerd tot: Kerk of geen kerk; aantal stamleden; start van automatisatieprocedure.
Als we de resultaten van de enquête bekijken waren er 3 voorgestelde actiepunten
  • Volledige Inventaris niet meenemen
    • Dit is een wijziging die opgegooid en besproken is binnen InnoGames maar waar er noch vanuit andere communities noch vanuit het development team echte ondersteuning voor is. Wel zal nogmaals bekeken worden of er niet een verdere limiet moet komen op welke items wel en niet mee mogen om het competitief voordeel te verminderen. Echter blijft het originele standpunt zo dat een casual bedoeld is voor minder ervaren spelers, spelers die mogelijk wel hard gewerkt hebben voor items. Het is daar waar een balans gezocht moet worden.
  • Aantal barbarendorpen verhogen
    • Op dit moment worden alle casuals gestart met, per startende speler, 3.5 gewoon barbarendorp en 0.5 bonusdorp. Dit is de enige instelling die ik nog hoop verhoogd te krijgen maar die ik zelf niet kan aanpassen.
  • Gelijk uitgebouwd dorp
    • Ook hier is InnoGames en andere CM's van overtuigd dat een casual bedoeld is om dorpen te verplaatsen en niet met een gewoon dorp te starten. Dit is een instelling voor Classics / speciale werelden maar niet voor Casual
Hoe dan ook bedanken andere CM's en het ontwikkelingsteam ons voor de waardevolle suggesties. Mogelijk dat er in de toekomst ook een speciale tevredenheidsenquête voor TribalWars.nl komt om de mening nog dieper te peilen (omdat Nederlanders toch graag hun mening geven :)) Mocht je hier een pop-up voor krijgen raad ik jullie allemaal aan deze in te vullen.

Duckje
Community Manager
 
Reactiescore
21
Die gasten zijn potverdikkie ook nog eens stinkend rijk. Ik dacht dat het gewoon een simpel internetbedrijfje was waar 10 mensen werkte lol.


Het is een bedrijfje dat begonnen is met 3 oprichters. 1/3 van de aandelen elk.
Ze zijn gegroeid op een bepaald moment hebben ze een investeerder onder de hand genomen. In ruil voor wat geld kreeg die 25% van de aandelen. De oprichters bleven hun koers volgen. Niet de grote winst, maar groeien.

1 van de oprichters wou stoppen De investeerder zijn doel was bereikt. Het bedrijf was nu veel meer waard dan toen hij instapte.

Een beursgenoteerde belegging groep uit Zweden kocht 50% +1 aandeel van het bedrijf. Dat bedrijf bepaalt nu de koers. Groei voor de nieuwste spelen. Winst voor andere. Dat bedrijf heeft zeer veel geïnvesteerd, en de aandeelhouders van die investeringsmaatschappij willen opbrengst.
 
Reactiescore
273
Casual 9 is gestart. Je zal zien dat geen van de resultaten van de enquête is opgenomen in deze casual. Ik licht jullie graag toe waarom:

  • Volledige Inventaris niet meenemen
    • Dit is een wijziging die opgegooid en besproken is binnen InnoGames maar waar er noch vanuit andere communities noch vanuit het development team echte ondersteuning voor is. Wel zal nogmaals bekeken worden of er niet een verdere limiet moet komen op welke items wel en niet mee mogen om het competitief voordeel te verminderen. Echter blijft het originele standpunt zo dat een casual bedoeld is voor minder ervaren spelers, spelers die mogelijk wel hard gewerkt hebben voor items. Het is daar waar een balans gezocht moet worden.

Een stukje van je bericht, waarin staat dat er opnieuw gekeken gaat worden of er een verdere limiet op de inventaris moet komen.
Het is heel jammer dat de inventaris niet gewoon uitgeschakeld gaat worden en er dus nog steeds mensen zijn die nu actief aan het sparen zijn voor de volgende casual 10.
Om eventuele teleurstellingen te voorkomen onder deze abusers spelers, kunnen we op de hoogte gehouden worden van nieuwe ontwikkelingen omtrent het verder limiteren van de items die meegenomen kunnen worden?
De items die geblokkeerd zouden moeten worden zijn de volgende:
- X% grondstofpakketten
- Vlagbooster (verdubbeld het effect van een vlag gedurende 48 uur)
- Edelcreet
- Alle vormen van oorlogsbuit (muntkisten)
- Alle vormen van oorlogsinspanning (30% grondstof boost gedurende X aantal uur)


De bovengenoemde items hebben een zeer grote invloed op de negatieve impact van actieve en ervaren spelers op de casuals.
De bovenste drie worden nu het meest gebruikt en zorgen er voor dat er nu al speler zijn die een edel limiet hebben van meer dan 100.
Om te voorkomen dat er andere items verzameld gaan worden is het noodzakelijk dat al de items in de lijst aangepakt gaan worden.

Het aanpakken van deze items, afhankelijk van wat er technisch gezien mogelijk is door innogames, kun je op twee manieren doen.
1. Een maximum van (x) per item instellen.
Een voorbeeld hier van is maximaal 5 grondstofpakketten van elk item. Dus 5x 30%, 5x 20%, 5x 15% ect.
Zo kunnen de beginnende spelers die vanuit een nieuwe wereld komen toch nog hun inventaris meenemen met eventuele goede bonussen.
Maar ook worden de echte abusers aanzienlijk beperkt in hoeveel schade ze kunnen aanrichten op de casual wereld.

2. Het volledig verbieden van de items op de lijst.
Net zoals de 50% Flamboyante grondstoffenpakket volledig verboden zijn geworden om mee te nemen, zullen deze items ook verboden worden.
Dit zorgt er voor dat je nog wel alle andere items mee kunt nemen zoals oorlogsboosters en groeiende gewassen voor een 10% permanente boost in je boerderijcapiciteit.
Maar het gaan dan ten koste van de mogelijkheid om je grondstofpakketten te kunnen gebruiken op een strategische manier, bijvoorbeeld door te wachten tot je zelf wat meer dorpen hebt overgenomen, daar de opslag op level 30 hebt staan en zo véél meer grondstoffen uit die pakketten te kunnen halen.

Optie 1 lijkt een goede compromis voor alle partijen, aangezien de abusers nog steeds een voorsprong kunnen behalen door van álle items het maximum te verkrijgen, iets wat voor een beginnende speler minder waarschijnlijk is om voor elkaar te krijgen.
Omdat het totaal verbieden van het meenemen van de inventaris al keihard afgewezen is, zal het fijn zijn als optie 1 toch eens opnieuw bekeken kan worden.
Ik wil dan ook aan @Duckje vragen om dit serieus te nemen en zijn best voor te doen om dit voor te stellen aan innogames.
Daarbij zou het fijn zijn als er dan één keer per maand een (korte) update over de stand van zaken omtrent dit voorstel.
Misschien kunnen we casual 10 dan toch nog redden.

Excuus voor de chaotische manier van schrijven, ik ben hier totaal niet goed in.
Als iemand dit beter wilt doen, graag! Zolang we maar proberen dit probleem op te lossen.
 
Reactiescore
2.478
Ik weet niet wat je wil horen. Ik kan wel weer zeggen dat Inno het op de routeplanner heeft staan en dat onze handen gebonden zijn. Heb alleen het gevoel dat we een beetje in herhaling treden
 
Reactiescore
660
Kan iemand even uitleggen waarom het belangrijk is dat er op andere communities negatief wordt gereageerd op wat ze hier willen. Wat interesseert mij nu wat ze pakweg op tribalwars.turkije vinden over hoeveel inventaris ze in .nl willen meenemen.
 
Reactiescore
21
Een stukje van je bericht, waarin staat dat er opnieuw gekeken gaat worden of er een verdere limiet op de inventaris moet komen.
Het is heel jammer dat de inventaris niet gewoon uitgeschakeld gaat worden en er dus nog steeds mensen zijn die nu actief aan het sparen zijn voor de volgende casual 10.

Is er licht in de duisternis?

Casual 10 zal ook starten. Het is belangrijk op te merken dat het alleen mogelijk is om over te stappen naar Casual 10 vanuit wereld 117. In de afgelopen jaren hebben we gemerkt dat veel spelers pakketten hamsteren op reguliere werelden met als enige doel ze over te zetten naar Casual werelden, en daarom ze een oneerlijk voordeel jegens nieuwe spelers. Omdat onze intentie met Casual Worlds is en altijd is geweest om een omgeving te creëren waarin nieuwe en onervaren spelers het spel langzaam kunnen leren, zijn we van mening dat dit een noodzakelijke stap is om verder te verbeteren. We zijn ons ervan bewust dat dit niet alle problemen zal oplossen, maar we hopen dat het een stap in de goede richting is. Onze excuses voor het ongemak.


Vertaald door Google uit
 
Reactiescore
273
Ze hebben in ieder geval wel aan dit topic gedacht met de start van de nieuwe casual.
Alleen het probleem van het ruimtegebrek blijft nog bestaan.
Los dat probleem op en dan denk ik dat casual 11 misschien weer een echte casual wereld kan worden waar je gewoon lekker je gang kan gaan zonder met 10 spelers op één 26p BB dorp te moeten lopen.

30BB's per speler minstens.
 
Reactiescore
323
Ze hebben in ieder geval wel aan dit topic gedacht met de start van de nieuwe casual.
Alleen het probleem van het ruimtegebrek blijft nog bestaan.
Los dat probleem op en dan denk ik dat casual 11 misschien weer een echte casual wereld kan worden waar je gewoon lekker je gang kan gaan zonder met 10 spelers op één 26p BB dorp te moeten lopen.

30BB's per speler minstens.
Maar het ruimtegebrek lost zichzelf (voor een klein deel) op. Spelers groeien minder snel doordat de inventarissen kleiner zijn en de vlaggen zijn weg. Maar het gaat in kleine stappen de goede kant op.
 
Reactiescore
273
Ze groeien minder snel ja, maar het aantal BB's heeft niets te maken met hoe snel een speler groeid. Per nieuwe speler komen er 3 BB dorpen bij. Dat zorgt gewoon voor een kleine wereld, precies de scenario waar in je al heel snel een ruimtegebrek gaat hebben.
Combineer dat met de beperking van de casual (120% regel) en je zal nooit een mooi cluster op kunnen bouwen zonder dat andere er flink doorheen liggen.

Zouden ze het aantal BB's veranderen naar 30 per speler dan zie dat er voor iedereen voldoende ruimte is om een compact cluster op te bouwen.
Een compact cluster is ook hoe je (waarschijnlijk) gaat spelen op een normale wereld, waarvoor je op deze wereld zou kunnen oefenen.
Maar in plaats daarvan heb je alles en iedereen door je heen liggen en deze spelers zullen waarschijnlijk niet allemaal in je 120% range liggen.

Nu heeft TW dus een hele goede stap gezet naar een casual wereld zoals die bedoeld is.
Laat ze dan nu alleen nog de laatste stap zetten om er ook echt een leerzame wereld van te maken door de wereld groot te maken.

Met een beetje geluk zien we straks dan ook nog meer spelers naar de casual komen, met als gevolg dat er meer serieuze stammen opgericht worden en er dus ook meer actie plaats kan vinden.
(Een variant van een casual wereld, waar de 120% range gebonden is per stam i.p.v. per speler komt ineens in me op. Klinkt interessant!)
 
Bovenaan