Speciale Klassieke wereld!

Een extra wereld?

  • Super cool! Ik speel mee!

    Stemmen: 149 87,1%
  • Nah, Ik doe niet mee

    Stemmen: 22 12,9%

  • Totaal aantal stemmers
    171
Reactiescore
260
Oprechte vraag:

Wat is het idee van meerdere accs per IP zonder restricties? Buiten dat mensen dan zichzelf met 20 accs kunnen boosten, is er iets wat ik mis wat door deze regel een positieve bijdrage aan de wereld levert?
 
Reactiescore
603
Algemene informatie

* Start: Zo. 12 april 10:00 uur
* Einde: Zo. 14 juni 20:00 uur
* Snelheid: 4
* Startniveau: Uitgebouwd Dorp


* Overwinningsvoorwaarden: Stam met de meeste punten wint.

Wereldsysteem

* Ridder: Ja
* Ridderitems: Nee
* Boogschutters: Ja
* Kerk en geloof: Nee
* Smederij: Simpel
* Goudmunten: Ja
* Barbarendorpen: 6 per speler
* Bonusdorpen: Nee
* Verlaten dorpen groeien: Ja tot 10k

Aanvalsysteem

* Snelheid: 0.5
* Milliseconden: Ja
* Time-gap: 50 ms
* Fake-limiet: 2%

Restricties

* Beginnersbescherming: 1 dag
* Stamleden: *zie overige opmerkingen
* Gesloten stammen: Ja
* Boerderijlimietregel: Nee
* Moraal: Ja
* Vakantiemodus: Ja

Overige opmerkingen:

* Elke speler word meteen ingedeeld in 1 van de 4 stammen.
* No Haul.
* Iedereen start met een uitgebouwd dorpje behalve hoofdgebouw en markt op level 20.
* Nachtbonus van 0:00 tot 8:00 uur.
* 1 IP-adres per account

Zeker fan! Miss wel met haul aangezien je anders alleen bb's aan het edelen bent.
 
Reactiescore
1
Algemene informatie

* Start: Week 15
* Einde: Week 17
* Snelheid: (Maximum 50)

* Overwinningsvoorwaarden: 50% van de wereld

Wereldsysteem

* Ridder: aan
* Ridderitems: aan
* Boogschutters: uit
* Kerk en geloof: uit
* Smederij: lvl 20
* Goudmunten: aan
* Barbarendorpen: aan
* Bonusdorpen: uit
* Verlaten dorpen groeien: aan

Aanvalsysteem

* Snelheid: 25
* Milliseconden: aan
* Time-gap: aan
* Fake-limiet: uit

Restricties

* Beginnersbescherming: aan
* Stamleden: 10
* Gesloten stammen: uit
* Boerderijlimietregel: aan
* Moraal: aan
* Vakantiemodus: aan

Overige opmerkingen: alle premiumfuncties uit, kan iedereen meedoen
 
Reactiescore
5.599
Ik vind vooral de vooraf ingedeelde stammen wel een leuke toevoeging, graag ook wel fake limiet van 5% en evt boerlimiet van 60k op lvl30.
Overige instellingen maken mij niet heel veel uit.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Nou ik zie anders vooral de oude spelers klagen over boosten... Boosten betekent dat de noobs niet op dag 1 worden geedelt want iedereen is bezig met zijn boostdorpen te edelen ;) Goed dat was natuurlijk ludiek bedoeld en moet geen reactie op komen al zit er een waarheid in.


Die 'boost' regel, hoewel die voor veel misbruik zal zorgen heeft weliswaar ook een positieve kant. Ik vraag me oprecht af hoeveel spelers hier broers of zussen hebben en hoeveel van die spelers zo'n goede band hebben dat ze liever met zijn tweetjes op 1 account spelen dan elk apart. Ik heb 2 broers en een paar jaar terug ontdekte ik nadat ik geband was voor een multiaccount dat mijn broer ook tw was begonnen spelen. Nu zijn mijn broer en ik nooit 2 handen op 1 buik geweest dus samenspelen hadden we beiden geen interesse in. Resultaat is dat je werelden en speeds moet beginnen verdelen, hij speelde wereld A, C en E en ik wereld B, D en F.

Komen we weer terug op de huidige situatie, er komt maar 1 corona wereld, mensen zitten thuis hele dagen op elkaar te kijken en hebben een uitweg nodig. Als je nu familieleden verplicht om hun favoriete vrijetijdsbeoefening samen te doen dan komt dat ook niet goed. Ik had indertijd graag zo'n optie gehad zodat ik mijn ding kon doen op elke wereld zonder last te hebben van mijn broer die toevallig ook speelde. Anderen zijn dan misschien iets closer en willen als broers gewoon graag elk met een account spelen en elkaar helpen, ook dat zou nu gewoon moeten kunnen. Met je vrienden of je broer teamen is exact hetzelfde dus zeker in de huidige situatie zou dat wel eens toegelaten mogen worden.

Dan kan je eventueel de regel wel bijschaven naar max 2/3 accounts per IP om enorme boosters tegen te gaan, of je bent gewoon slimmer en creert settings waarbij boosten geen zin heeft. Ik verwijs naar het voorstel van @Louder Than Boom (los van de instellingen die ondertussen niet meer mogen van inno), hij stelde voor om met 10K dorpen te spelen, wel dan is een barbarendorp of een boostdorp edelen evenwaardig. En dan heeft boosten dus minder invloed. Ik zeg hiermee niet dat het een 10K dorpen wereld moet zijn, alles vanaf 3K zal boosten al een stuk minder sterkte geven.


Vergeet ook niet dat W74 er normaal gezien over ongeveer een maand aankomt (ga ik toch van uit), dit is dus een extra werelden het hoeft dus niet een vervroegde W74 te worden. Dat leek inno's idee ook niet met de oorspronkelijke post, al hebben ze die helaas hersteld. Ik opper om er wat unieks van de maken, spaar de W74 instellingen voor het W74 topic en de classic instellingen voor de classic. En als er geboost wordt dan is dat maar zo, zolang de spelinstellingen ieders plezier kunnen garanderen zie ik er geen kwaad in.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Zolang ze ieders plezier garanderen idd, leuk met je 10 boost accs iedereen gaan clearen, wat een plezier. Sorry maar het is heel rot dat je niet samen met je broer kan spelen, maar dat is echt een heel heel klein deel vd community die van zoiets last heeft, tegenover iedereen die last heeft van boosters. Je kan op zoveel verschillende manieren boosten, instellingen gaan je echt niet helpen lol.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Je kan op zoveel verschillende manieren boosten, instellingen gaan je echt niet helpen lol.

Natuurlijk kan je op veel verschillende manieren boosten, je kan boosten enorm ruim zien er daar is al veel over geschreven. Instellingen zoals moraal, geen os buiten stam, een beperking op stamleden, het niet herleggen/vrienden uitnodigen, edelman reistijdlimiet, ... beperken allemaal in meer of mindere mate een deel van het boosten (al zijn er altijd omwegen). Dus instellingen helpen zeker.

Ik vind dat je heel snel het idee afkraakt zonder voor en nadelen af te wegen. Je zegt nee instellingen helpen niet, maar we kunnen vast wel settings vinden maar de optie tot boosten tot een acceptabel minima wordt gereduceerd.

Het hier al meermaals voorgestelde vooraf ingedeelde stammen bijvoorbeeld zou bijvoorbeeld een optie kunnen bieden, alle accounts op hetzelfde IP gaan in dezelfde stam en stamaanvallen worden bezoekjes. Lijkt mij op een eerste zicht al een mogelijke oplossing (al zal een ervaren booster er misschien een pijnpuntje vinden).



Maargoed misschien moeten we eerst even wachten op het antwoord van Duckje op volgende vraag, mijn assumptie rond familie leden lijkt me een logische maar misschien zien we allemaal nog over het hoofd wat het idee achter die instelling was.
Oprechte vraag:

Wat is het idee van meerdere accs per IP zonder restricties? Buiten dat mensen dan zichzelf met 20 accs kunnen boosten, is er iets wat ik mis wat door deze regel een positieve bijdrage aan de wereld levert?
 
Reactiescore
196
Meerdere accounts aanmaken en beheren op 1 wereld lijkt mij vrij onwenselijk. Wist niet eens dat dat tegenwoordig mogelijk was? Daar werd je vroeger vrijwel meteen voor gebanned. Waarom kan dat nu wel?

Een classic zonder boerlimiet en met boog?

Juh, waarom niet he. Noem de wereld anders w75.

W2 was een wereld zonder boerlimiet en met boog.
 
Reactiescore
2.039
Meerdere accounts aanmaken en beheren op 1 wereld lijkt mij vrij onwenselijk. Wist niet eens dat dat tegenwoordig mogelijk was? Daar werd je vroeger vrijwel meteen voor gebanned. Waarom kan dat nu wel?



W2 was een wereld zonder boerlimiet en met boog.
Lol ben jij van plan weer opnieuw te gaan spelen ofzo Thijs? :p
 
Reactiescore
260
Verhelderende post, en ja daar heb je een punt Tim. Als het goed ingekleed word dmv regels en andere settings zoals jij die al even aanstipte zie ik er minder problemen dan intieel in. Maar dan dus wel erg belangrijk om dat op een zorgvuldige manier te doen, en niet in de "haast" van starten van de nieuwe quarantaine wereld iets over het hoofd zien wat uiteindelijk een boost stam in het zadel zet :)
 
Reactiescore
259
Ben benieuwd naar de settings! idee hiervoor ergens om iedereen in een random stam te droppen en daar moet je in blijven zitten spreekt me ook erg aan.
 
Reactiescore
660
Ik wil wel iemand boosten.
 
Bovenaan