Page 4: Het spectrum der uitdaging en slagingskans - leidingguide voor dummies.

DeletedUser69389

Guest
Dat de premade flopt betekent toch niet dat het geoorloofd is met zo veel boosts te starten? Misschien ontwijk je dan niet de uitdaging, je probeert het iig wel, dat je dan niet goed genoeg bent tja.
Voornaamste kritiek is dit bovenstaande @Roald97 . Want de recruits zijn ergens nog te begrijpen. Maar het willens en wetens willen boosten zoals Interdictum dit doet/heeft gedaan is erover. Het is misschien grijs gebied, omdat het tw team niet heeft ingegrepen. Maar ik vind niet dat je met de kwaliteit die de premade heeft niet moet grijpen naar dergelijke grijze gebieden. Ook het argument maar anderen doen het ook... Tsja. Pak de stats van willekeurig Ruiter, Absurd, Triador, Noo Noo, Valar of Savior en er is te zien dat zij niet hebben geboost. Dat is de voornaamste kritiek die er is.
 
Reactiescore
831
Mijn stellingen gingen dan ook over de start van de wereld. Misschien heb ik dat niet goed duidelijk gemaakt maar daarmee bedoelde ik vooral de voorbereiding.
Er is geen enkel manier om mij te overtuigen dat jullie tijdens die voorbereiding/eerste paar dagen dachten dat jullie als een 5/6 gestart waren, dat jullie erin zijn gevallen door de backtimes/stammen/UM-scenario/etc. ben ik het wel mee eens. Maar dat werd dan ook snel opgelost omdat jullie al een paar reserve accounts hadden klaarstaan om instant bij de 8 toe te voegen.
Dus dan langs buiten aankondigen dat jullie maar 8 start accounts hebben maar intern in de organisatie al accounts klaar hebben die in de top 50 (gregory zelfs top 25) zitten die farmen/PP-abusen/... en dus basicly normale accounts zijn als back-up/hulpjes.

Dat is voor mij de grootste reden om het niet eens te zijn met de premade, gelukkig zijn jullie dan wel richting die 5/6 gevallen door externe gevallen. Meer woorden ga ik er ook niet aan toevoegen.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Ik proberen heel kort mijn visie op de situatie uit te leggen aan de hand van die meter ding van Roald.

Naar mijn mening streeft de premade naar het zitten op een 9 op die meter, het moment dat er tegenslagen zijn zakken ze af naar een 6/7. De reactie hierop is altijd het uitvoeren van diplomatieke acties, om er simpelweg voor te zorgen dat die meter weer op 9 staat. Op die manier zal de premade altijd in een comfortabele situatie zitten zonder enige uitdaging. Deze uitleg valt ook toe te passen op de huidige rekruuts. Maar goed iedereen weet hoe ik denk over het starten met alle goede spelers die je kent.
 

DeletedUser69389

Guest
Ik denk dat als we eens gaan kijken naar de geïnvesteerde premium punten in die accounts dat beeld wel gaat veranderen.
Dat is relevant omdat? Laat ik voorop stellen dat ik persoonlijk ook niet van hou. Maar het is hypocriet om dan alleen te wijzen in de richting van die accounts terwijl er ook bij jullie accounts zijn die pp hebben gebruikt....
 
Reactiescore
7.944
Dat is relevant omdat? Laat ik voorop stellen dat ik persoonlijk ook niet van hou. Maar het is hypocriet om dan alleen te wijzen in de richting van die accounts terwijl er ook bij jullie accounts zijn die pp hebben gebruikt....

Lijkt mij behoorlijk relevant. Stel dat speler A één boost dorp overneemt en aan het einde van de rit 20k punten heeft met een totale investering van 15k pp. Speler B heeft geen boostdorp maar een investering van 50k pp waardoor diegene zo snel de buurt voorbij groeit en aan het einde van de rit 40k punten heeft. Daarmee valt dat ene boost dorp van speler A behoorlijk in het niets lijkt mij.
 
Reactiescore
2.444
Lijkt mij behoorlijk relevant. Stel dat speler A één boost dorp overneemt en aan het einde van de rit 20k punten heeft met een totale investering van 15k pp. Speler B heeft geen boostdorp maar een investering van 50k pp waardoor diegene zo snel de buurt voorbij groeit en aan het einde van de rit 40k punten heeft. Daarmee valt dat ene boost dorp van speler A behoorlijk in het niets lijkt mij.

Het een is helaas genoeg een onderdeel van het spel en legaal, het ander is illegaal. Het een met het ander vergelijken is dus eigenlijk niet relevant.
 

Deleted User - 487936070

Guest
Lijkt mij behoorlijk relevant. Stel dat speler A één boost dorp overneemt en aan het einde van de rit 20k punten heeft met een totale investering van 15k pp. Speler B heeft geen boostdorp maar een investering van 50k pp waardoor diegene zo snel de buurt voorbij groeit en aan het einde van de rit 40k punten heeft. Daarmee valt dat ene boost dorp van speler A behoorlijk in het niets lijkt mij.

Pff en dan dacht ik dat 5k pp gebruiken al abusen was...
 

DeletedUser69389

Guest
Lijkt mij behoorlijk relevant. Stel dat speler A één boost dorp overneemt en aan het einde van de rit 20k punten heeft met een totale investering van 15k pp. Speler B heeft geen boostdorp maar een investering van 50k pp waardoor diegene zo snel de buurt voorbij groeit en aan het einde van de rit 40k punten heeft. Daarmee valt dat ene boost dorp van speler A behoorlijk in het niets lijkt mij.
Het is precies zoals Kyle het net heeft gemeld. Tevens ga je alweer voorbij aan het feit dat er aan jullie kant ook weldegelijk geabused is. Dus dan moeten wij met Valar bijvoorbeeld ook maar gebruik maken van boostdorpen en dergelijke?
 
Reactiescore
7.944
Het een is helaas genoeg een onderdeel van het spel en legaal, het ander is illegaal. Het een met het ander vergelijken is dus eigenlijk niet relevant.

Dat is dus het punt wat ook constant aangehaald boosten in de vorm van dorpen is een grijs gebied. Community management is er ook vaag over, het is niet verboden iemand te internen. Dat gebeurt al jaren en zal blijven gebeuren. Ik zie niet in hoe dit niet relevant is, als accounts 50k pp erin stoppen en het gebied een stuk meer domineren dan andere spelers wordt ten eerste meer nieuwe spelers op tribalwars het spelplezier afgenomen en ten tweede zijn de voordelen voor die account buiten proportie. Het gaat om twee aspecten van boosten en imo mag de focus van het gehaat wel eens ergens anders op gelegd worden. Dat iets legaal is betekend nog niet dat je het er mee eens moet zijn of het zelf in de praktijk uitvoeren.

Heel veel spelers hier die nu haten op de premade hebben vroeger aangegeven totaal tegen pp boosten te zijn. Een gros van de spelers heeft zelf aangegeven te zullen stoppen. Is dat gebeurd? Nee. Doet een deel van said spelers dat nu zelf? Ja. Naar pp gebruik wordt nu niet meer omgekeken. De community zou ook eens kunnen opstaan tegen pp abusers net zoals men dat met kata's doet. Ook dit is legaal, wordt het community breed geaccepteerd? Nee. Waarom is dat dan wel zo met PP?
 
Reactiescore
1.367
Lijkt mij behoorlijk relevant. Stel dat speler A één boost dorp overneemt en aan het einde van de rit 20k punten heeft met een totale investering van 15k pp. Speler B heeft geen boostdorp maar een investering van 50k pp waardoor diegene zo snel de buurt voorbij groeit en aan het einde van de rit 40k punten heeft. Daarmee valt dat ene boost dorp van speler A behoorlijk in het niets lijkt mij.

Lijkt me een vergelijking die nergens op slaat, want je mag geen boost dorpen hebben, maar wel PP uitgeven
 
Reactiescore
2.444
Dat is dus het punt wat ook constant aangehaald boosten in de vorm van dorpen is een grijs gebied. Community management is er ook vaag over, het is niet verboden iemand te internen. Dat gebeurt al jaren en zal blijven gebeuren. Ik zie niet in hoe dit niet relevant is, als accounts 50k pp erin stoppen en het gebied een stuk meer domineren dan andere spelers wordt ten eerste meer nieuwe spelers op tribalwars het spelplezier afgenomen en ten tweede zijn de voordelen voor die account buiten proportie. Het gaat om twee aspecten van boosten en imo mag de focus van het gehaat wel eens ergens anders op gelegd worden. Dat iets legaal is betekend nog niet dat je het er mee eens moet zijn of het zelf in de praktijk uitvoeren.

Heel veel spelers hier die nu haten op de premade hebben vroeger aangegeven totaal tegen pp boosten te zijn. Een gros van de spelers heeft zelf aangegeven te zullen stoppen. Is dat gebeurd? Nee. Doet een deel van said spelers dat nu zelf? Ja. Naar pp gebruik wordt nu niet meer omgekeken. De community zou ook eens kunnen opstaan tegen pp abusers net zoals men dat met kata's doet. Ook dit is legaal, wordt het community breed geaccepteerd? Nee. Waarom is dat dan wel zo met PP?

Ik ben vijf jaar geleden gestopt met spelen nadat het zinloos bleek te vechten tegen de premium beurs en het gebruik hiervan. De interpretatie van de regels omtrent boost dorpen lijkt momenteel daadwerkelijk verandering in te komen aan de hand van feedback van de community. Het zou wat mij betreft dan ook ontzettend stom zijn om dit punt momenteel niet door te zetten binnen de community.
 
Reactiescore
7.944
Ik ben vijf jaar geleden gestopt met spelen nadat het zinloos bleek te vechten tegen de premium beurs en het gebruik hiervan. De interpretatie van de regels omtrent boost dorpen lijkt momenteel daadwerkelijk verandering in te komen aan de hand van feedback van de community. Het zou wat mij betreft dan ook ontzettend stom zijn om dit punt momenteel niet door te zetten binnen de community.

De feedback van de community is ook altijd geweest dat de pp beurs afgeschaft moet worden omdat het voor veel mensen het spelplezier heeft weggenomen. Het zou wat mij betreft dan ook ontzettend stom zijn om de focus van het pp gebruik af te halen en je daar maar bij neer te leggen.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.790
Dit topic gaat helemaal niet over de hoeveelheid boosts. Maargoed, nu blijkt dus dat het voornaamste of enige is waar jullie nog een gelijk op kunnen behalen, wil ik daar ook wel kort wat over zeggen. Ookal is het allemaal al tien keer besproken.. Iedereen boost. Ik heb net eens in de top 10 zitten kijken. Zitten zelfs spelers bij die al 3 volstrekt duidelijk interns hebben en deze ook al geinternd hebben. Er zijn ook spelers met nog veel levende potentiële interns. En ja, er zijn inderdaad drie accounts binnen de premade die ook één of meerdere 'boosts' hadden. Één daarvan was UM en voor hem mocht het niet baten. Herinner je verder nog die post over dat er een heel scala is aan boostopties? PP-gebruik, dealtjes sluiten met omgeving, pbg's, moraalbrekers, 101 co spelers, leip veel activiteit, diplomatiek, dorpenuitbouwers etcetera. Een heel aantal van de boostopties zijn al (gedeeltelijk) beperkt door het beleid. Ieder account 'boost', iedereen op een andere manier.

Stel dat de nummer 1 en 2 van de wereld, van ongeveer dezelfde grootte, zou vergelijken kan hun start er zo hebben uit gezien:

Rang 1 Karel:
- 70.000 Start PP
- Heeft twee moraalbrekers / defbuffers laten starten zodat hij zelf maximaal off kan gaan in zijn eerste dorpen, maar internd ze niet.
- Farmed het beste van de hele wereld met een 8 koppig team en 3 nachters
- Voert veel diplomatiek, zijn stam heeft twee grote bondgenoten in de omgeving
- Wisselt met een paar verkregen persoonlijke bondgenoten speler farms uit

Rang 2 Henk:
- 10.000 start PP.
- Sluit dealtjes met een stam en verkrijgt op die manier 4 zeer goedkope mooie dorpen binnen een dag.
- Internt zijn meegestartte boost als 2e dorp
- Maakt afspraken met pp farmers dat zij hun dorp na het farmen afgeven.
- Heeft een klein team, is minder actief en farmed/verzamelt minder.


Het bovenstaande is volledig fictief, ga dat dus ook niet proberen te ontkrachten, het maakt namelijk niet zoveel uit welke namen je daar zet. Jullie zouden in ieder geval Henk maar een lul vinden, want hij is een vieze booster. Aangezien hij een boost heeft overgenomen en veel doet internen. Karel is een dikke baas, hij farmed gewoon veel en is heel actief. Maar dat Karel zijn LC bij elkaar geboost heeft met PP, de enige reden dat hij goed kan farmen, dat valt volledig weg. Simpelweg omdat het boosten van Karel niet op valt en het boosten van Henk wel.

Hebben ze even veel geboost? Absoluut! Want anders hadden ze niet allebei op dezelfde rang gestaan. Rang is in dit stadium gewoon een afspiegeling van de hoeveelheid grondstoffen die je (kon) benutten om mee te gaan edelen. Het kan prima zijn dat Karel veel meer grondstoffen voorbij heeft zien komen, maar hij verloor er ook meer door het farmen. Henk heeft goedkope dorpen dus kan zonder die extra gs opbrengsten alsnog bij blijven.

Het enige waar je Henk van kan beschuldigen is dat hij zijn geboost niet zo goed wist te maskeren en dat Karel dit beter deed. Waar je discussie over kunt hebben is: Welke vorm van boosten vinden we wel en niet geaccepteerd? Ik zou dan prioriteren op de toegankelijkheid (immers leen ik maandelijks al grof om in leven te blijven, pp is voor mij volstrekt ontoegankelijk). In the end maakt het weinig verschil hoe iemand boost. De hardste booster, op welke manier dan ook, staat op de hoogste rang. Zo zit het spel gewoon in elkaar. Dat gezegd hebbende, waarom zou de transparante booster dan een lul zijn en de sneaky guy niet terwijl hun gedrag dezelfde resultaat/gevolg heeft?

Naar mijn mening streeft de premade naar het zitten op een 9 op die meter, het moment dat er tegenslagen zijn zakken ze af naar een 6/7. De reactie hierop is altijd het uitvoeren van diplomatieke acties, om er simpelweg voor te zorgen dat die meter weer op 9 staat. Op die manier zal de premade altijd in een comfortabele situatie zitten zonder enige uitdaging. Deze uitleg valt ook toe te passen op de huidige rekruuts. Maar goed iedereen weet hoe ik denk over het starten met alle goede spelers die je kent.

Maar Pim, als de premade continu zit te streven (en succesvol volgens jou) naar die 9 zoals jij dat zegt, hoe kan dan in godsnaam dat er premade account(s) worden verslagen? De feiten stroken gewoon niet met jouw redenatie hier. Ik ben bijna geneigd om gewoon schijt aan iedereen te hebben en eens te laten zien hoe een 9 eruit ziet. Misschien moet ik toch eens ingaan op al die BG verzoeken en de stam groen licht te geven om alle mb verzoeken aan te nemen. Dan vraag ik ook die bron of hij toch wel de aanvalsplannen van die alliantie van zes andere stammen zou willen doorsturen zodat we daarop anticiperen. Amen/Swift benut een zeer kleine fractie van de opties, de maximale slagingskans is dus verre van bereikt; die 9 is dus onzin. Daarbij worden er gewoon account(s) gerekt dus hoe lijkt dat nou op minimale uitdaging? Zet die oogkleppen eens af jongens echt waar.
 
Reactiescore
2.444
De feedback van de community is ook altijd geweest dat de pp beurs afgeschaft moet worden omdat het voor veel mensen het spelplezier heeft weggenomen. Het zou wat mij betreft dan ook ontzettend stom zijn om de focus van het pp gebruik af te halen en je daar maar bij neer te leggen.

Begrijpend lezen blijft toch lastig zeg... Met de feedback omtrent de pp-beurs is vijf jaar terug al niks gedaan en wordt momenteel niks gedaan. Met de feedback omtrent boosten is de afgelopen maanden wel wat gedaan.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Maar Pim, als de premade continu zit te streven (en succesvol volgens jou) naar die 9 zoals jij dat zegt, hoe kan dan in godsnaam dat er premade account(s) worden verslagen? De feiten stroken gewoon niet met jouw redenatie hier. Ik ben bijna geneigd om gewoon schijt aan iedereen te hebben en eens te laten zien hoe een 9 eruit ziet. Misschien moet ik toch eens ingaan op al die BG verzoeken en de stam groen licht te geven om alle mb verzoeken aan te nemen. Dan vraag ik ook die bron of hij toch wel de aanvalsplannen van die alliantie van zes andere stammen zou willen doorsturen zodat we daarop anticiperen. Amen/Swift benut een zeer kleine fractie van de opties, de maximale slagingskans is dus verre van bereikt; die 9 is dus onzin. Daarbij worden er gewoon account(s) gerekt dus hoe lijkt dat nou op minimale uitdaging? Zet die oogkleppen eens af jongens echt waar.

Dat accounts gerekt worden verlaagt het dus naar een 6, en door de rekruuts gaat het weer naar een 9. Goed je maakt zelf dit topic aan, dan moet je nu ook niet gaan zeuren dat mensen kritiek leveren. Dat had je wel kunnen verwachten. Daarnaast denk ik dat het enorm subjectief is wat een 9 is, dan kan voor jou natuurlijk anders zijn. Leuk dat jullie van alles afwijzen, maar dat verandert in mijn ogen niet dat jullie st(r)even naar wat ik een 9 vind.
 
Reactiescore
7.944
Begrijpend lezen blijft toch lastig zeg... Met de feedback omtrent pp-beurs is vijf jaar terug al niks gedaan en wordt momenteel niks gedaan. Met de feedback omtrent boosten is de afgelopen maanden wel wat gedaan.

Klopt, heeft niks met begrijpend lezen te maken het is gewoon een andere visie hebben. De enige reden dat TW er niet naar heeft geluisterd is omdat het geld in het laadje heeft gebracht. Het enige wat ik aanhaal hier is dat de community zich heeft neergelegd bij hetgeen wat men haat, het zelf toepast en er nu geen aandacht meer aan schenkt. Mijn argumentatie omtrent boosten is dan ook dat het pp gebruik veel meer oneerlijkheid in het spel heeft gebracht dan één of twee gratis dorpen. De community zou juist de enorme spenders aan de paal moeten nagelen net zoals men dat met kata's doet. Maar dit zie komt niet tot amper voor.
 
Bovenaan