Rate de speler

Reactiescore
1.018
Hey guys! Het is wellicht wat vroeg hiervoor maar naar mijn mening kun je dan na afloop van de wereld als je meerdere keren gerate bent zien wat men op verschillende momenten van de wereld vond van je account!

Het werkt als volgt: Je vult onderstaande lijstje in en probeert dit te beargumenteren zodat anderen je argumentatie kunnen volgen of verwerpen. Enige discussie naar aanleiding van een rate mag, maar voor uitgebreide discussies over specifieke spelers verwijs ik graag naar het top/flopspelers topic.

Naam account: Nivelle (0-10)
Punten: (0-10)
Verslagen tegenstanders ODA/ODD/ODS/totaal:
Stam:
Ligging:
Reputatie:
Overig:
Gemiddeld cijfer:
(je kan ervoor kiezen om bepaalde onderdelen zwaarder of minder zwaar mee te tellen, laat dit dan ook zien in de berekening)

De eerste die rate zal ik proberen vandaag terug te raten!
 

DeletedUser69389

Guest

141034_large

Wow Who

Uit interesse voor dit account gekozen.

Punten:
Punten waren om 11:45 op 23 maart 13.709 en dat is keurig. Aan de hand van de dorpsakte valt te zien dat er tamelijk wat pp is gebruikt. Want het is opvallend dat er geregeld exact een uur tussenzit bij de puntenstijging. Ook is de stijging in 1x extreem hoog wat ook wijst op flink wat gs aankopen? Zeker rekening houdend met dat dit account 4 dagen na de start is gestart geeft aan dat er veel is geabused. Wat een extra bewijs vormt zijn de farm en roof in 1 dag. Want ondanks dat het account 4 dagen later is gestart zijn een 40ste plek met 114K en 258ste met 57K op de 19e behaald....
Rang​
Naam​
Stam​
Score​
Datum​
40​
140945_thumb
TBS
114.424​
gisteren​
Rang​
Naam​
Stam​
Score​
Datum​
258​
140945_thumb
TBS
57.393​
19.03.2020​

image.php


Voor uitdaging met edelen lijken ze ook niet te gaan kijkende naar de veroveringen die zijn gedaan. Al bij al kan ik niet meer geven dan een 4.0 en dan ben ik nog zeer mild....


Verslagen tegenstanders ODA/ODD/ODS/totaal:
image.php


Tsja ODD heeft dit account wel, ODS niet en ODA wel. Op 1 van de 3 veroverde dorpen is er ODA behaald. 10k in totaal. Het is decent, maar niet bewonderenswaardig, een 6.0.


Stam:

140945_large


Kan er kort of lang over lullen, maar de stam is niks en zal ook niks worden. Het is dit account en voor de rest nog ergere noobs die met pijn en moeite misschien tot max 5 dorpen komen en daarna klaar zijn. Voor wie het niet gelooft hier een link naar de statistieken van de stam. Een stam zonder perspectief en dat is gewoon een 1.0.


Ligging:

nl73


Wanneer ze samen zouden gaan werken met Itdarky en eventueel andere 'ervaren' spelers kunnen ze bijvoorbeeld een Unexplainable Miracle van de premade het best moeilijk maken. Dat zal echt bepalend worden de komende maand hoe Wow Who hiermee omgaat. Weten ze hier adequaat op te reageren dan zal het heel moeilijk gaan worden voor dit account. Ook omdat die gezien de ligging van zijn stamgenoten geen hulp hoeft te verwachten. Er is dus perspectief, maar dan moet er wel actie ondernomen worden. Voor nu een 4.0 vanwege de uitweg die er nog bestaat.


Reputatie:
Doet vaag over het verleden en zegt 67 gespeeld te hebben. Maakt een nieuw (AF)account aan en doet dit ook met een Skype account. Dat je anoniem als account wilt spelen valt nog te begrijpen, maar ook een geheel nieuw AF account en Skype account aanmaken waarmee je wel in groepschatten wilt spammen. Tsja wanneer je op die manier anoniem wilt spelen heb je doorgaans iets te verbergen en ben je meestal een botter/hacker/kneus/noob/stabber/valsspeler of iets anders in die trant. Al bij al kan ik geen respect opbrengen voor het op die manier anoniem spelen en dat maakt dat hier ook weer een 1.0 komt....

(4.0 + 6.0+1.0 +1.0+ 4.0) = 16/5 = 3.2

Gaarne zie ik nu Invisible Mo gerate worden.​
 
Reactiescore
1.853
Leuk dat je de eerste bent die initiatief heeft genomen om iemand te raten, maar je hebt je er wel een beetje makkelijk af gemaakt, hé? Mis ook de gemiddelde score voor het gehele account.

Edit: als ik vanavond tijd vind zal ik Invisible Mo wel gaan raten als niemand me voor is.
 
Reactiescore
766
Leuk dat je de eerste bent die initiatief heeft genomen om iemand te raten, maar je hebt je er wel een beetje makkelijk af gemaakt, hé? Mis ook de gemiddelde score voor het gehele account.

Edit: als ik vanavond tijd vind zal ik Invisible Mo wel gaan raten als niemand me voor is.
3,2 gemiddelde toch?
 

DeletedUser77632

Guest
Uit interesse voor dit account gekozen.

Ik wil beginnen met mijn dank uit te spreken voor de hoeveelheid tijd je in dit forum en je posts stopt. Ik vind het leuk/makkelijk te lezen.

Wel lijkt het alsof het niet interesse in het account is maar een manier zoeken om het te bashen. Soort van met voorbedachte rade een speler raten inplaats van er blanco in gaan. Staat je vrij natuurlijk. Desalniettemin de 1e rate van W73 :cool:
 

DeletedUser69389

Guest
Ik wil beginnen met mijn dank uit te spreken voor de hoeveelheid tijd je in dit forum en je posts stopt. Ik vind het leuk/makkelijk te lezen.

Wel lijkt het alsof het niet interesse in het account is maar een manier zoeken om het te bashen. Soort van met voorbedachte rade een speler raten inplaats van er blanco in gaan. Staat je vrij natuurlijk. Desalniettemin de 1e rate van W73 :cool:
Nja met alle respect, maar hoe wil je een account met dergelijke farmstats, dito stam en anoniem spelen belonen met hoge cijfers?
 

DeletedUser77632

Guest
Nja met alle respect, maar hoe wil je een account met dergelijke farmstats, dito stam en anoniem spelen belonen met hoge cijfers?

Het gaat mij niet eens zozeer om de cijfers, dat zou ik ook niet bashen noemen. Lage cijfers is een manier van interpretatie door de rater die hij, als het goed is, onderbouwt met grafiekjes/argumenten.

Reputatie:
Doet vaag over het verleden en zegt 67 gespeeld te hebben. Maakt een nieuw (AF)account aan en doet dit ook met een Skype account. Dat je anoniem als account wilt spelen valt nog te begrijpen, maar ook een geheel nieuw AF account en Skype account aanmaken waarmee je wel in groepschatten wilt spammen. Tsja wanneer je op die manier anoniem wilt spelen heb je doorgaans iets te verbergen en ben je meestal een botter/hacker/kneus/noob/stabber/valsspeler of iets anders in die trant. Al bij al kan ik geen respect opbrengen voor het op die manier anoniem spelen en dat maakt dat hier ook weer een 1.0 komt....

Iets waarbij ik weinig argumenten zie is de volgende zinsnede "Tsja wanneer je op die manier anoniem wilt spelen heb je doorgaans iets te verbergen en ben je meestal een botter/hacker/kneus/noob/stabber/valsspeler of iets anders in die trant." Zijn nogal persoonlijke aantijgingen die je daar maakt. Heb je misschien je redenen voor maar die zijn voor de neutrale lezer, waarvan ik er 1 ben, niet terug te halen.

Om af te sluiten wil ik overigens aangeven dat ik de speler in kwestie niet ken.
 

DeletedUser69389

Guest
Het gaat mij niet eens zozeer om de cijfers, dat zou ik ook niet bashen noemen. Lage cijfers is een manier van interpretatie door de rater die hij, als het goed is, onderbouwt met grafiekjes/argumenten.



Iets waarbij ik weinig argumenten zie is de volgende zinsnede "Tsja wanneer je op die manier anoniem wilt spelen heb je doorgaans iets te verbergen en ben je meestal een botter/hacker/kneus/noob/stabber/valsspeler of iets anders in die trant." Zijn nogal persoonlijke aantijgingen die je daar maakt. Heb je misschien je redenen voor maar die zijn voor de neutrale lezer, waarvan ik er 1 ben, niet terug te halen.

Om af te sluiten wil ik overigens aangeven dat ik de speler in kwestie niet ken.
Ik heb daar mijn redenen niet voor, maar wanneer je op een dergelijke manier jezelf wilt verbergen heb je doorgaans iets te verbergen leert de ervaring en vandaar dat ik dat ook zo streng beoordeel. Toont niet van klasse en skills wanneer je dat wilt doen.
 
Reactiescore
1.049
Ik heb daar mijn redenen niet voor, maar wanneer je op een dergelijke manier jezelf wilt verbergen heb je doorgaans iets te verbergen leert de ervaring en vandaar dat ik dat ook zo streng beoordeel. Toont niet van klasse en skills wanneer je dat wilt doen.
Vind ik nergens op slaan, misschien is het juist een experiment om te testen hoe mensen reageren etc en wat dus de vooroordelen zijn. Mijns opzien kan het allerlei soorten spelers betreffen. Om hem dan zo te bestempelen is vrij makkelijk gezegd. Wat wel zo is is dat hij mogelijk minder snel een stam binnen komt, tenzij hij toch met de billen bloot besluit te gaan. En dan weten we snel genoeg om wat voor een speler het gaat toch?

Ik zou je aanraden om niet zulke overhaaste conclusies te trekken
 

DeletedUser77632

Guest
Wil er nog 1 keer op reageren dan stop ik. Dit topic is gemaakt voor rates en wil niet te kritisch zijn op de raters aangezien er al zo weinig zijn.

Je geeft nu aan dat je er geen redenen voor hebt, dan vul ik even voor me zelf in dus ook geen bewijs, om aan te nemen dat betrefende speler; hackt/bot/stabt of valsspeelt? Maar op basis van eerdere ervaring leert het dat het wel vaak het geval is? Vat ik het dan goed samen nu?

Hoop dat je in RL iets minder bevooroordeeld in het leven staat :)

Nogmaals bedankt voor je rate, dat meen ik oprecht!
 
Reactiescore
735
Martijn zegt niet per definitie dat Wow Who onder dit rijtje valt, maar dat het meestal zo is, bestempelen is dus een beetje op de zaken vooruit lopen.
Maargoed, de beste stuurlui staan aan wal, maak zelf een betere zou ik zeggen:)
 
Reactiescore
2.444
Was vroeger, voor vlaggen en pp-punten, heel normaal om anoniem en/of op nieuwe accounts te starten. Ik vind het zelf altijd wel een leuke dynamiek als er onbekende accounts zijn die goed presteren. Het tw-wereldje is al zo klein en wordt dan al snel saai.
 

DeletedUser69389

Guest
Was vroeger, voor vlaggen en pp-punten, heel normaal om anoniem en/of op nieuwe accounts te starten. Ik vind het zelf altijd wel een leuke dynamiek als er onbekende accounts zijn die goed presteren. Het tw-wereldje is al zo klein en wordt dan al snel saai.
Het anoniem starten an sich vind ik ook niet verkeerd. Maar het starten van een nieuw Skype account en dan een beetje pochen en vaag doen gaat mij te ver. Die combinatie maakt dat ik het verdacht vind op basis van mijn ervaring zoals @Erebos. dat ook al terecht aangaf.
 

DeletedUser77632

Guest
140759_large

Naam account: Invisible Mo

Punten: op moment van schrijven 23-3-2020 om 13:18 heeft het account 11.775 punten met 3 dorpen. Een gemiddelde van 3.925 punten per dorp.

Vind ik persoonlijk netjes na 18 dagen. Het account is op 5 maart gestart. Of hier PP mee gemoeid is gegaan? Ongetwijfeld. Ik ga daar ook niet op raten aangezien het een alom geaccepteerd ding is in TW hedendaags. Ik denk dat de discussie meer is, hoeveel PP is acceptabel en vanaf wanneer vind men het "abusen" een discussie voor een ander moment. 11.755 punten resulteert voor het account op moment van schrijven een 15e rang.

Bovenstaande is voor mij een 8.5 waard
Verslagen tegenstanders ODA/ODD/ODS/totaal: ODA: 12.918 / ODD: 1.832 / ODS: 0

Ik vind het lastig om deze cijfers te raten zonder context. Daarom zal ik het een beetje doen in lijn hoe vorige rater het zelf heeft gedaan. ODA 12k is iets meer dan decent maar niet bewonderenswaardig. ODD is ook niet super veel maar is behaald bij het verdedigen van zijn 2e dorp wat hij recent behaald had, als ik de statistieken goed interpreteer tenminste. Een lage ODD maar had op het moment van zijn 1e dorpje dus schijnbaar wel de troepen om een 2e dorp te behalen en te behouden. ODS is niet aanwezig. Speler is ook pas gisteren toegetreden tot een stam voor het eerst. Wellicht geen diplomatieke banden daarvoor waardoor hij buren had kunnen/moeten ondersteunen.

Puur en alleen de cijfers zijn niet zo bijzonder daarom probeer ik er maar een spannend verhaal bij te verzinnen, wel benieuwd of het ook zo gegaan is.

Bovenstaande is voor mij een 7 waard​
Stam: Op 22 Maart toegetreden tot de stam LEVEL

De enige die ik van de stam ken is tevens leider. Dat is Triador (Edwin), op voorgaande werelden prettig mee samengespeeld en heeft op mij een stabiele indruk achtergelaten. Ken ik niet als stamleider maar een fijne medespeler.

88d3460be4ea6b2b1349bffcf7e1587a.png
5544ceeae8d0532b92973ecc2086e3d1.png
Als ik als buitenstaander naar de ligging van de stam kijk en daarmee ook de ligging van Invisible Mo in de stam dan vind ik dat ze een goed uitgangspunt hebben. Elk account, op dat van Triador na, heeft een compact "clustertje". OS is ook op korte loopafstand van mekaar. Ik weet niet welke afspraken er binnen de stam gelden maar edelruimte zou voorlopig nog geen probleem moeten zijn.

De stam heeft al best wat ODD te verduren gehad. Staat daarmee op Nr 1, net zoals de ODA waarbij ze ook op 1 staan. Weeral heb ik geen context bij de ODD maar het zou kunnen dat er stamleden onder vuur hebben gelegen, de stam dit gezamelijk gedeft heeft en vandaar de ODD. Als het zo is gegaan dan schept dit een goede vertrouwensband mijns inziens.

Als de stam er niet uitkomt met edellijnen dan kan dat denk ik mid-game nog wel voor wat conflicten zorgen. Ook doen ze er denk ik goed aan om voorlopig even niet ter recuiteren.

Bovenstaande is voor mij een 8 waard​

Ligging: Hierbij wil ik refereren naar wat hierboven staat. Ligging is ook afhankelijk van de stam en hoe zich dat ontwikkeld. Op het moment dekken ze 1 flank af en kunnen ze alleen vanuit het oosten OS ontvangen wat ze denk ik iets kwetsbaarder maakt dan bijvoorbeeld een DNEYS. Aan edelruimte geen gebrek, maar wat wil je in deze fase.

Bovenstaande is voor mij een 7 waard​

Reputatie: Kan ik heel kort over zijn, ken het account niet en ik weet niet wie er op speelt. Dat kan een gebrek aan kennis van mij zijn maar derhalve ga ik het dus ook niet raten en telt het cijfer niet mee voor het gemiddelde cijfer.

Bovenstaande kan ik geen cijfer aan toe kennen
Overig: Het feit dat het account tot gister niet in een stam gezeten heeft lijkt erop te duiden dat ze niet met een pre-made begonnen zijn. Dat maakt het voor mij een mooie prestatie dat ze staan waar ze nu staan

Bovenstaande is voor mij een 9 waard


Gemiddeld cijfer: (8.5+7+8+7+9)/5= 7.9
Raten blijft een subjectief iets en is lastig zonder context. Als je een wereld wat beter volgt komt de context vanzelf. Wellicht nog iets te vroeg om echt goede rates neer te zetten. Het volgende account wat gerate wordt maakt mij niet zoveel uit, dat is aan de volgende rater :)
 
Bovenaan