Page 3: Boosten of tactiek (MB)

Reactiescore
3.457
Dit veranderd niks aan mijn verhaal dat APOG startte als moraalbreker, APOG heeft ook gewoon als moraalbreker gediend en zou dit langer doen dan nu is gebeurd. Je mag het geloven of niet, geen enkel probleem, mij heb je er niet mee. Nog steeds zijn er geen regels verbroken, zoals Duckje zelf aangeeft. Dat we nu fuseren, wat ik ook heb toegegeven, was niet met voorbedachte rade en ook als dat wel zo zou zijn, zou het niet illegaal zijn. Wat wil je nu precies zeggen Inge?
Wat mijn punt is? jij en je fusie partner spreken elkaar nogal tegen ,en tijdens dat verhaal vind jij het nodig om account Savior te betrekken in je verhaal.
Ik kan beter vragen wat jouw punt is om op zo’n sneue manier proberen te aandacht te verleggen van je eigen boost naar ons?
 
Reactiescore
735
Je gaat helemaal aan mijn punt voorbij. Blijf met het vingertje wijzen en beschuldig ons waar je je straks ook zelf schuldig aan gaat maken. Ook Inge blijft met het vingertje wijzen, dondersgoed wetende dat al die PP-farmers ook als boost dienen. Of wil je dat ontkennen?
Chef, je moet de zaken niet omdraaien, jij besluit ons hier te beschuldigen niet andersom. Natuurlijk verdedigen wij onszelf en maakt jou dat de hypocriet, gezien jij je feitelijk schuldig maakt aan iets waarvan je ons beschuldigd, terwijl wij ons daar feitelijk niet aan schuldig hebben gemaakt.
 
Reactiescore
972
Chef, je moet de zaken niet omdraaien, jij besluit ons hier te beschuldigen niet andersom. Natuurlijk verdedigen wij onszelf en maakt jou dat de hypocriet, gezien jij je feitelijk schuldig maakt aan iets waarvan je ons beschuldigd, terwijl wij ons daar feitelijk niet aan schuldig hebben gemaakt.

Is het niet net zo hypocriet als je zelf weet dat je je er in de toekomst wel schuldig aan gaat maken :p
 
Reactiescore
30
Dit veranderd niks aan mijn verhaal dat APOG startte als moraalbreker, APOG heeft ook gewoon als moraalbreker gediend en zou dit langer doen dan nu is gebeurd. Je mag het geloven of niet, geen enkel probleem, mij heb je er niet mee. Nog steeds zijn er geen regels verbroken, zoals Duckje zelf aangeeft. Dat we nu fuseren, wat ik ook heb toegegeven, was niet met voorbedachte rade en ook als dat wel zo zou zijn, zou het niet illegaal zijn. Wat wil je nu precies zeggen Inge?

Hoezo is dit niet fuseren met voorbedachte rade als al voor de wereld start werd gevraagd of het legaal was?

Je gaat helemaal aan mijn punt voorbij. Blijf met het vingertje wijzen en beschuldig ons waar je je straks ook zelf schuldig aan gaat maken. Ook Inge blijft met het vingertje wijzen, dondersgoed wetende dat al die PP-farmers ook als boost dienen. Of wil je dat ontkennen?

Iedereen zal uiteindelijk wel een paar PP-farmers internen, zo lang ze starten met de intentie om PP te farmen kan het nooit boosten zijn. Wij krijgen dagelijks PM's van spelers die we scouten en die vervolgens zeggen dat we hun dorpje mogen hebben als ze klaar zijn met PP farmen.

Is het niet net zo hypocriet als je zelf weet dat je je er in de toekomst wel schuldig aan gaat maken :p

Precies, daarom is het heel hypocriet van je co die ons in de wereldchat beschuldigde dat we onze farm zaten te boosten.
 
Reactiescore
516
Beetje jammer dat je zo zit te bashen op Savior, is naar mijn idee voor geen enkele reden nodig. Exact is gestart puur en alleen als PP-farm. (Kan je overigens ook makkelijk zien als je een beetje research doet naar de groei). Aangezien de spelers van Savior oude bekenden van mij zijn heb ik destijds zelf contact met Fabian opgenomen waarin ik de vraag had of ik kon verplaatsen naar hun continent (Mede door het feit dat daar op dat moment de meeste PP-abusers zaten (Niettedoen, Pigzor, Probe, etc...) Dit zorgt natuurlijk dat de beurs een langere tijd aantrekkelijk blijft, waardoor ik extra inkomsten kan krijgen. Lijkt mij overigens ook niet meer dan logisch dat het ideaal is voor een PP-farm dat je in een veilig gebied zit, waar je rustig je PP kan binnenharken. Of is dit iets wat ook al niet meer mag?
 
Reactiescore
735
Is het niet net zo hypocriet als je zelf weet dat je je er in de toekomst wel schuldig aan gaat maken :p
Nogmaals, wij besluiten niet met het vingertje naar jullie te wijzen, maar andersom, moet ik je nu echt uitleggen wat daar het grote verschil aan is? Ik ben helemaal niet voornemens me ergens schuldig aan te gaan maken.
 
Reactiescore
2.303
Je had beter gewoon je bek gehouden he Maks. Ik zeg het iedere dag met reden :/
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
Je kan zeggen wat je wil over die actie met Cabbage maar op 71 is dat gewoon met 50% afname en een 3 dagen aanvalbare ban bestraft, t is gewoon volledig tegen de regels.
2 dingen:
1: het was 7 dagen aanvalbaar en 50%, iets wat het merendeel als straf zwaar over de top vond (ban was terecht though)
2: ze zijn gebanned door het meermaals actief farmen van hun mbs, en die straf is verzwaart aan de hand van andere feiten (vele mbs en voornamelijk internen om zo bewust zo goed als elke strijd te ontduiken). Als ze waren gebanned op boosten hadden zij en al hun boosts een 100% ban gehad zoals al werelden gebruikelijk is en al veel vaker gezien is.

Tevens waren er nog 3 andere accounts die voor hetzelfde ook een aanvalbare ban van 1 tot meerdere dagen hebben gehad op w71, waaronder night train, een account in TAOW en een 3e waarvan me de herkomst even ontschoten is. Echter deden zij het in vele mindere mate vandaar de geringere straf.


Zet hiertegenover cabbage, die een door mij gemaakte domme blunder (wekker gezet op de looptijd ipv de verstuurtijd in een door mezelf gemaakte planning notabene) op deze manier moest goedmaken.
 
Reactiescore
3.457
Om dat in een ietwat losse richtlijn te vertalen:
- Iets is boosten als een account specifiek bestaat met het doel om een andere speler's account vooruit te helpen.
Dat we nu fuseren, wat ik ook heb toegegeven, was niet met voorbedachte rade en ook als dat wel zo zou zijn, zou het niet illegaal zijn. Wat wil je nu precies zeggen Inge?
Ik citeer nu puur de woorden van Duckje he?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Ik heb niet de tijd gehad om alles tot in de puntjes te lezen, maar pik er een paar dingen uit. Moest je ergens graag een reactie van mij willen hebben dan kun je taggen.

Dus omdat iemand anders het doet moeten wij het ook doen? Iemand anders stabt dus dan moeten wij het ook maar doen. Iemand anders bot dus moeten wij het ook maar doen. Toon gewoon ballen en doe het zonder zou ik zeggen. Er zijn zat accounts die zonder boosts spelen en het is gewoon spijtig om te zien dat lui die zonder kunnen zich wel verlagen tot een dergelijk niveau.

Martijn, ik zie je denk ik al een jaar of vijf posten en je variatie is wel heel erg laag. Het is net hoe de wind waait bij jou. Ik heb je zien posten; ''actie-reactie principe!!'' en nu post je weer: ''ik gooi toch ook geen steen door de ruit bij de gene die een steen door mijn ruit heen gooit!''. Je bent niet alleen hoor, je ziet continu mensen ofwel het één ofwel het andere posten.

Verder scheer je de boel weer lekker over één kam, aangezien het lijkt alsof je de premade toespreekt. Er zijn namelijk meerdere accounts binnen de premade die zonder boosts en zonder mb's zijn gestart. En ja, er zijn er ook een paar met één of enkele moraalbrekers/boosts. Maargoed ik moet boost eigenlijk even definiëren: want een boost is in mijn optiek zeer breed en kan op talloze manieren verkregen worden. PP gebruik is per definitie al een boost, dit is zelfs hoe het tw team het omschrijft: ''Geef een boost aan je account!''. Moraalbrekers zijn boosts. Fusies zijn per definitie een boost. Het verlenen van een tijdelijke nap en daarna een intern van een pp farmer is een boost. Mensen laten starten met alleen het doel om ze te internen is een boost. Het enige waar de hele discussie altijd maar over gaat is over wat wel en wat niet acceptabel is. Het antwoord? Hetgeen wat jou partij uit komt.

In mijn optiek toont de premade al ballen door alleen al de woorden in de mond te nemen dat ze het fair play gaan doen (dat dit tegenwoordig niet gewoon is zegt meer over de community dan over ons). Zijn er andere stammen die dat doen? Is dat ooit eerder voorgekomen? Stammen draaien altijd met de wind mee en wij hebben ons intern beleid gedeeltelijk publiekelijk gemaakt en daar houden we ons gewoon aan - punt uit. Je kunt mij echt vastpinnen op mijn afspraken en statements, maar dan moet je wel gewoon goed lezen.

Tot slot zijn we ook gewoon een makkelijke zondebok. Voor zover ik weet zijn Warre en ik de enige en meeste bekende (of bekend gemaakte) leiders op deze wereld en staat onze premade vanzelfsprekend meer in de schijnwerper. Men gooit modder, dat hoort er bij. Maar uiteindelijk kijkt iedereen tegen de stam op en verkiest iedereen een plaats in de stam boven welke plaats dan ook.

Wat ik zwak had gevonden was om dit allemaal in stilte te beraden. Een af verbod geven aan leden, iedereen anoniem laten starten, tegen ieder aanmelding ja zeggen zodat we met 65 accounts hadden kunnen starten, hele continent doodrekruteren in drie stammen en gewoon doen waar de wind heen blaast. Zonder grappen had de wereld allang gespeeld geweest zonder beleid. Voordat de wereld startte moesten we dagelijks mensen teleurstellen, nog altijd enkele accounts per dag. Probeer eens het positieve in te zien in plaats van het negatieve. Of wacht; dit is gewoon domme propaganda wat mensen voeren.

Ons beleid maakt namelijk veel moois mogelijk:
- De vorming van meer dan twee interessante partijen, omdat wij niet naar 12 maar op 8 leden zullen komen.
- Een wereld zonder clusterfucks en katapulteren, aangezien onze partij daar nooit mee zal starten en leden straft die de regels breken.
- We laten niemand binnen om ons in een (nog) betere positie te krijgen.

Weeral vraag ik u; geef eens wat voorbeelden van stammen op reguliere werelden die dat ook zo deden? Kun je er één of twee noemen misschien?

(Mede door het feit dat daar op dat moment de meeste PP-abusers zaten (Niettedoen, Pigzor, Probe, etc...) Dit zorgt natuurlijk dat de beurs een langere tijd aantrekkelijk blijft, waardoor ik extra inkomsten kan krijgen.

Afgezien van de discussie, ook iets wat mij opviel; de beurs in het continent van 'mijn' premade is de minst aantrekkelijke zelfs. Gedeeltelijk verklaarbaar, gedeeltelijk niet. Maar dit heb ik laatst ook eens zitten bekijken ja :)

Lees de post beter, ik zeg nergens dat jullie niet met 'boost' accounts zouden gaan starten maar dat jullie zelf zeiden dat het in kleine mate zou gebeuren. Nou is kleine mate natuurlijk voor eigen interpretering vatbaar, naar mijn mening is het hier niet in kleine mate gebeurd. Maar dat was ook niet het belangrijkste punt van mijn post, iets wat je gemakkelijk negeert gezien je maar op een zin reageert. Het belangrijkste punt is dat twee accounts in de pre-made nu al gebruik gemaakt van boost accounts/inter-accounts om de start te bevorderen. Dat kun je dan proberen weg te zette door aan te halen dat dit altijd gebeurd en dat alle andere accounts op de wereld dit ook doen. Waar je deels gelijk in hebt, want ik had een handvol voorbeelden kunnen benomen. Maar deze accounts en/of pre-made's hebben geen prachtig topic geopend met een oproep tot uitdaging en dat is toch het hypocriete steentje waar ik over struikel.

Dat terzijde heb ik hiervoor nog geen negatief woord gezegd over de pre-made of over het gemaakte topic. Ik vind het nog steeds een heel mooi initiatief, maar ik vind het toch erg jammer hoe jullie ondanks de mooie woorden toch de weg ingeslagen zijn die tegenwoordig standaard is op tribalwars. Namelijk de startfase met zo min mogelijk uitdaging en zoveel mogelijk hulp zien door te komen.

En zoals hierboven wordt gemeld is het op W71 wel degelijk illegaal bevonden en zijn er accounts bestraft. Het starten van een account met de pure intentie een ander account te boosten, wat in de bovengenoemde gevallen zo lijkt te zijn... Is tegenwoordig tegen de interpretatie van de regels op de Nederlandse server.

1 boost is dus niet 'in kleine mate', wat is dan wel kleine mate? Geen boosts? Zie mijn post bovenaan. Een boost of 35k pp, ik wed dat ik er precies hetzelfde mee had kunnen bereiken. Een boost of 4 moraalbrekers ter plaatse werven, zelfde resultaat. Ik doe een boost niet af als niets, maar ik probeer wat bewustwording te creëren op dit forum dat er een heel scala is aan boosten wat het tw team mogelijk heeft gemaakt. Misschien moet je ze voortaan verzoeken om een maximale uitgave van 3000 pp per week in te stellen of preregistreren, het verplaatsitem en windrichting uit kunnen zetten.

Verder zijn er nooit premades geweest die een prachtig topic hebben geopend, we zijn de eerste, dus is er ook helemaal geen referentiekader. Daarnaast maak ik de post vanuit mijzelf en is de premade meer bijzaak. Ik zal eens even onderstrepen waar je dat aan had kunnen zien.

1584803511472.png

De hele premade is niet eens genoemd in het topic. Er staat ''en een groep spelers die ik al van vele vorige ken nog een laatste keer uitdagen''. Even voor de goede orde; ik ken wel héél veel meer tw'ers dan degene in mijn stam. Er zijn ook veel mensen waar ik het heel prima mee kan vinden gestart BUITEN mijn premade. Goed, dit lijkt me ondertussen wel zo klaar als een klontje.

Goed dan transformeer ik je kritiek dus namens mij als speler/persoon, dan kaats ik direct terug dat wij geen boost hebben overgenomen. Doe geen moeite voor je research, Kingsdorp, heeft kennelijk niets beter te doen, en kan je in alle geuren en kleuren vertellen hoe de startfase van Collationem eruit heeft gezien tot dusver. Dus dan transformeer ik je kritiek naar mij als een van de leidinggevende figuren binnen Amen, wat voor een klein deel de premade kan gaan vormen. Waarop ik simpelweg kan zeggen: De boosts per account zijn beteugeld, gering en een deel heeft geen enkele boost, zoals je omschrijft.


Hoe jullie ondanks de mooie woorden toch de weg ingeslagen zijn die tegenwoordig standaard is op tribalwars. Namelijk de startfase met zo min mogelijk uitdaging en zoveel mogelijk hulp zien door te komen.

Uitdaging is zo ontzettend veel breder dan jij doet suggereren. Ik ga mijzelf gewoon citeren want dit heb ik al zo vaker zitten toelichten.

1584804058506.png

Naar mijn inziens is er voor de premade meer dan genoeg uitdaging en voor de rest van de wereld kennelijk ook. Dus ''Challenge Guaranteed'' - absoluut, en voor alle partijen.

Je hebt verder een prima post gemaakt, tevens de reden dat ik je uitgebreid te woord sta nu. Ook snap ik je constatering en de beschuldiging op het forum heel goed, had ik zelf ook kunnen doen. Immers gebeurd dit, zoals je zelf al zegt, in alle partijen en bij iedereen. Met mijn post hoop ik vooral ietwat te relativeren. Het 'probleem' is zeer gering en niets ongewoons, de reden dat men hier veel op reageert is enkel en alleen omdat we onder een vergrootglas liggen. Zoals eerder gezegd heeft dat positieve en negatieve kanten. Wat buiten kijf staat is dat het ontzettend veel vruchten heeft afgeworpen en iedereen hier zit te smullen van leesvoer (ik geef het een maand voordat we wereld 68, 71 en 70 ook voorbij zijn), een uiterst actieve wereld, een record hoeveelheid gefarmde pp door ppfarmers en alvast de voorpret van talloze interessante battles die we gaan aanschouwen in de nabije toekomst.

1584804397052.png
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser81766

Guest
@Roald97 Mooie post. Ik kan niet anders zeggen als dat de vele klachten en discussies omtrent boosten erg subjectief zijn.

Vrijwel iedereen heeft dezelfde middelen. Als iedereen een ideaal beeld heeft om de wereld zonder deze middelen te bespelen zijn ze er vrij toe, klagen heeft echter geen zin. Zolang er geen concrete regels of handhaving is betreft het boosten zal er geen verandering zijn.

De mate waarin de pre-made gebruik maakt van hulpmiddelen vind ik nog altijd matig ten opzichte van veel andere spelers. Met het bekend maken van veel spelers en jullie beleid kom je er toch niet van af om zonder enige hulpmiddelen te spelen. Heel naïef van spelers dit wel te verwachten terwijl zij allemaal links en rechts hun voordeel pakken en allemaal met de ogen naar één kant gericht zijn.

Van mij mag de herhalende propaganda tegen deze pre-made wel eens ten einde komen. Leuk om veel verschillende kanten te horen maar er zijn veel meer opposities en goede spelers op deze wereld waar wat over gezegd mag worden. Dit lijkt me immers ook interessant, al is het voor de afwisseling, om over te lezen.
 
Reactiescore
656
Het liefst intern ik iedereen, maar dat ben ik.
 
Reactiescore
2.444
1 boost is dus niet 'in kleine mate', wat is dan wel kleine mate? Geen boosts? Zie mijn post bovenaan. Een boost of 35k pp, ik wed dat ik er precies hetzelfde mee had kunnen bereiken. Een boost of 4 moraalbrekers ter plaatse werven, zelfde resultaat. Ik doe een boost niet af als niets, maar ik probeer wat bewustwording te creëren op dit forum dat er een heel scala is aan boosten wat het tw team mogelijk heeft gemaakt. Misschien moet je ze voortaan verzoeken om een maximale uitgave van 3000 pp per week in te stellen of preregistreren, het verplaatsitem en windrichting uit kunnen zetten.

Ik kan me hier absoluut in vinden hoor, net als in het merendeel van je post en ik weet dat er accounts meer boosten en/of op andere manieren. Mijn post was wellicht ook meer een frustratie op hoe het spel momenteel gespeeld wordt en door een kant hierin te kiezen wakkert een discussie wat beter aan. Zoals je zelf al aangeeft ben jij en de pre-made dan een makkelijk doelwit door het uiten van een challenge, een initiatief dat ik overigens heel tof vindt. Maar ik ben ook van mening dat het AF onderdeel is van deze challenge en ik denk dat je het daar wel met me eens bent en indien het op een nette wijze gedaan wordt zelfs leuk vindt.

Het laatste stukje zou ik absoluut leuke veranderingen vinden, in diezelfde trant ik zou ook graag maandelijks een abonnement betalen om boost vrij te spelen maar beide zijn helaas geheel onrealistisch. Het enigste waar je enigszins op kunt hopen is een verandering in de interpretatie van de regels en dat is wellicht naïef maar wel het proberen waard. Want dat je bijvoorbeeld met twee accounts mag starten om direct te fuseren vind ik persoonlijk en zo te lezen met mij blijkbaar meerdere mensen iets wat illegaal zou moeten zijn. Want dat was mijn belangrijkste punt en de intentie van mijn eerste post.


Uitdaging is zo ontzettend veel breder dan jij doet suggereren. Ik ga mijzelf gewoon citeren want dit heb ik al zo vaker zitten toelichten.

Naar mijn inziens is er voor de premade meer dan genoeg uitdaging en voor de rest van de wereld kennelijk ook. Dus ''Challenge Guaranteed'' - absoluut, en voor alle partijen.

Uitdagingen zijn er inderdaad op talloze verschillende vlakken en voor iedereen geheel persoonlijk. Voor mij persoonlijk is het starten met minimale middelen en op die manier een eigen weg banen zonder vooraf bepaalde hulp een erg leuk onderdeel van het spel. Dat dit voor jullie wellicht geen leuk onderdeel is kan ik begrijpen maar een uitdaging is het zeker en die fase 'makkelijker' maken of moeilijker maken voor omliggende spelers is toch wat uitdaging wegnemen. Al begrijp ik nu wel dat dit niet de uitdaging was waar jij op doelde en dat je uitdagingen in andere aspecten zoekt, geheel begrijpelijk iedereen zijn voorkeur.

Ik ben dan ook absoluut niet een van de spelers die van mening is dat er geen uitdaging is op deze wereld voor de pre-made of voor anderen. Er zweven zat leuke spelers en toekomstige stammen rond op de wereld, waaruit hopelijk toch wel twee of drie stammen zullen opstaan naast de pre-made. Al met al is de opzet van je post absoluut geslaagd en hoop ik dat het AF en de wereld op deze manier zal blijven draaien.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
768
Uitdagingen zijn er inderdaad op talloze verschillende vlakken en voor iedereen geheel persoonlijk. Voor mij persoonlijk is het starten met minimale middelen en op die manier een eigen weg banen zonder vooraf bepaalde hulp een erg leuk onderdeel van het spel. Dat dit voor jullie wellicht geen leuk onderdeel is kan ik begrijpen maar een uitdaging is het zeker en die fase 'makkelijker' maken of moeilijker maken voor omliggende spelers is toch wat uitdaging wegnemen. Al begrijp ik nu wel dat dit niet de uitdaging was waar jij op doelde en dat je uitdagingen in andere aspecten zoekt, geheel begrijpelijk iedereen zijn voorkeur.

Ik ben dan ook absoluut niet een van de spelers die van mening is dat er geen uitdaging is op deze wereld voor de pre-made of voor anderen. Er zweven zat leuke spelers en toekomstige stammen rond op de wereld, waaruit hopelijk toch wel twee of drie stammen zullen opstaan naast de pre-made. Al met al is de opzet van je post absoluut geslaagd en hoop ik dat het AF en de wereld op deze manier zal blijven draaien.

Lekker halveren enzo
 
Reactiescore
2.506
Andere namen voor dit topic zijn welkom, maar is wel eigen topic waardig
 
Bovenaan