Vlaggen pakket, hoe zit het precies?

Reactiescore
376
Met alle controverses over lootboxen en het online "gokken" tegenwoordig ben ik ook erg benieuwd hoe het precies zit met het vlaggenpakket in Tribalwars. Veel bedrijven en softwaredovelopers geven duidelijkheid over wat precies de kansen zijn bij het aanschaffen van zo'n lootbox. In Tribalwars wordt de volgende informatie er over gegeven:

Je kunt een pakket kopen dat een rode, gele en groene vlag bevat. Je hebt een kans van 25% dat een van deze vlaggen een hoger level heeft!

Hierbij vraag ik mij dan af hoe de kans curve er precies uitziet zodra we in deze 25% zijn gevallen. Stel dat mijn groene vlag die ik gegarandeerd zou krijgen een hoger level krijgt toegewezen omdat ik in die 25% ben gevallen, heb ik dan even veel kans om een donkerblauwe vlag te krijgen als een zwarte vlag? Dit lijkt mij niet, maar er staat nergens aangegeven hoe het dan wel precies zit.

Zou INNO hier meer inzicht over kunnen verschaffen? Of, indien dit al is besproken in een ander topic mij hier op wijzen? (Ik kreeg het na even spitten in het AF en google niet gevonden).
 
Reactiescore
2.489
Helaas kan ik de kanscurve niet met jullie delen en is dit geheime informatie bij InnoGames.
 
Reactiescore
1.383
Waar slaat dat op? Er wordt betaald voor iets, zonder te weten wat er precies gekocht wordt? Je kunt bij dit antwoord echt je vraagtekens zetten als je de eerste paar zinnen van @Predec in beschouwing neemt......
 
Reactiescore
1.139
Met alle controverses over lootboxen en het online "gokken" tegenwoordig ben ik ook erg benieuwd hoe het precies zit met het vlaggenpakket in Tribalwars. Veel bedrijven en softwaredovelopers geven duidelijkheid over wat precies de kansen zijn bij het aanschaffen van zo'n lootbox. In Tribalwars wordt de volgende informatie er over gegeven:

Je kunt een pakket kopen dat een rode, gele en groene vlag bevat. Je hebt een kans van 25% dat een van deze vlaggen een hoger level heeft!

Hierbij vraag ik mij dan af hoe de kans curve er precies uitziet zodra we in deze 25% zijn gevallen. Stel dat mijn groene vlag die ik gegarandeerd zou krijgen een hoger level krijgt toegewezen omdat ik in die 25% ben gevallen, heb ik dan even veel kans om een donkerblauwe vlag te krijgen als een zwarte vlag? Dit lijkt mij niet, maar er staat nergens aangegeven hoe het dan wel precies zit.

Zou INNO hier meer inzicht over kunnen verschaffen? Of, indien dit al is besproken in een ander topic mij hier op wijzen? (Ik kreeg het na even spitten in het AF en google niet gevonden).

Uit eigen ervaring durf ik wel te stellen dat dit altijd 1 level hoger is dan het level wat het anders was geweest.
dus zwart ga je er niet mee krijgen.
Heb eigenlijk niks hoger dan donkerblauw gehad namelijk en denk wel een vlaggen pakketje of 200 gebruikt.
 

Deleted User - 487938569

Guest
Waarom zou je vlaggen pakketten willen kopen?. Ze zijn duur en je krijgt altijd de vlaggen die je niet wilt.

Vlag kopen
Je kunt een pakket kopen dat een rode, gele en groene vlag bevat. Je hebt een kans van 25% dat een van deze vlaggen een hoger level heeft!

Ongeveer een jaar geleden heb ik ongeveer 5.000 pp omgezet op een nieuw account om een leuke start te kunnen hebben. Dit heeft mij vooral groene en enkele blauwe vlaggen bezorgt, maar vooral puinhoop waar je niks aan hebt. Ik raad je dan ook zeer ster af om ze te kopen, zeker omdat je ingame meer als voldoende vlaggen kunt krijgen dat het echt geen 100 pp waard is. De kans dat je een zwarte vlag krijgt uit deze vlaggen paketten zal ergens rond de 0.000001% zijn. Want met die 5.000 pp heb ik niet eens een lichtblauwe weten te krijgen, wel een aantal donderblauwe.

Het verkrijgen van vlaggen op de onderstaande manier wordt door veel spelers ook wel vlaggen farmen genoemd. Hierna ook zo vernoemd in de tekst. Iedereen kan vlaggen farmen, enkel de schaal waarop je dit doet licht aan je zelf.

Hoe farm je vlaggen ?
Vlaggen farmen kan op meerdere manieren, je kunt mensen aanvallen en OD, ODA, ODD, ODS op doen zodat je de vlaggen behaald die je worden belooft bij het verslaan van een x aantal eenheden. Dit getal loopt vrij snel op maar het levert je altijd een level 2 vlag op.

Ook kun je voor de dagelijkse prestatie gaan zoals Aanvaller van de dag, dorpen veroveren, grondstoffen farmen, grondstoffen roven en de makkelijkste is dorpen farmen en minimaal 1 buit halen. De laste is echt best wel simpel alleen het kost je een uur tot 2 uur per dag in het begin en later op een wereld wat minder. Deze prestatie haal je namelijk door de meeste dorpen die dag te plunderen van minimaal 1 buit. Maar het mag best 1 dorp zijn waar je zelf grondstoffen heen stuurt en zeer laag aantal eenheden stuurt. Stel je hebt een barbaren dorp waar een opslag van ~200k in past, dan kun je dus totaal ~600k grondstoffen kwijt. Als het dorp geen muur heeft kun je zelfs aanvallen met 1 lichte call (80 buit per eenheid)of 2 bijl (10 buit per eenheid). Zo kun je met heel veel mini aanvallen het dorp weer leeg halen en heel simpel de prestatie halen. Voor het behalen krijg je een vlag level 3.

De laatste manier is de beste manier. Als je een account maakt met ongeveer 10 tot 100 dorpen (meer mag altijd) dan heb je een een leuk account om deze techniek te doen. De methode is zo ongelofelijk simpel, en het kost je amper tijd om te doen. Je zorgt er voor dat je een mooi aantal dorpen hebt waar adelshove in hebt staan. Daarna kun je van start met het farmen van vlaggen. Elke dag krijg je ongeveer genoeg grondstoffen om 1 edelman te maken. Dat betekend ook dat je elke dag ongeveer 1.5( wereld speed 1) munten kunt slaan om edels weer vrij te spelen. Speel ongeveer 50% aan het aantal dorpen wat je hebt aan bruikbare edels (meer mag altijd). Deze edels ga je elke dag opnieuw opbouwen en weer dood gooien of bij massa recruiter weer ontslaan. En voor elke succesvolle maak van een edelman krijg je 1x level 1 vlag per edelman. Dus heb je 50 edels die je kunt maken heb je na het voltooien van alle edels weer 50 vlaggen level 1 er bij. Als je 100 dorpen hebt en 50 edels kunt maken kun je dit 2x daags doen en heb je al 100 vlaggen per dag. Dit lijkt heel veel werk, maar het zal je de eerste keer misschien een half uurtje kosten om het voor je zelf makkelijk te maken, maar daarna is het ongeveer 5 tot max 10 minuten per dag werk. Deze techniek is op zo wel kleine schaal als grote schaal prima te doen, omdat het ze zelfde handelingen zijn.

Maak een dynamische groep aan met: Bevat Edelmannen JA. En maak een groep aan met Bevat Edelmannen NEE. Hiermee kun je bij massa recruiter snel ze bouwen en afbreken omdat je dorpen wel of niet voldoen aan de criteria.

Op deze manier farm je gerust 50 tot 500 vlaggen in de week. Daar kun je echt niet tegen kopen, wat wie gaat er nu zoveel pp aan die vlaggen uitgeven. Op deze manier kun je enorm veel vlaggen krijgen en hoef je echt niet te kopen. Een casual wereld is hier echt geschikt voor om vroeg te beginnen en dan snel een aantal weekjes groeien en dan rustig blijven inloggen om de vlaggen te farmen.

Als er nog vragen over de methodes zijn Tag mij even dan reageer ik wat sneller :cool:
 
Reactiescore
1.139
Mwa met pp verdient met pp farmen pak je ongeveer 17k vlaggen per week (terug gerekend naar grijs) maar goed :p
En over je punt aan het begin je kunt geen zwarte of zelfs lichtblauwe vlaggen krijgen.
Een hogere vlag bedoelen ze letterlijk 1 tier hoger mee. dus 25% kans dat je rode een gele je gele een groene of je groene een donkerblauwe wordt.

Daarnaast is het met kopen van vlaggen wel gunstig als je een 2e account er naast hebt om je geluks en buit vlaggen weg te traden om je inversteering optimaal te benutten :)
 
Reactiescore
546
Mwa met pp verdient met pp farmen pak je ongeveer 17k vlaggen per week (terug gerekend naar grijs) maar goed :p
En over je punt aan het begin je kunt geen zwarte of zelfs lichtblauwe vlaggen krijgen.
Een hogere vlag bedoelen ze letterlijk 1 tier hoger mee. dus 25% kans dat je rode een gele je gele een groene of je groene een donkerblauwe wordt.

Daarnaast is het met kopen van vlaggen wel gunstig als je een 2e account er naast hebt om je geluks en buit vlaggen weg te traden om je inversteering optimaal te benutten :)

als je premium nergens anders voor kon gebruiken zou ik akkoord zijn met je.

Maar premium kun je letterlijk in elke andere mogelijkheid beter investeren dan in vlaggenpakketten.
Vlaggen zijn gewoon zeer gemakkelijk te krijgen, dus liever premium in events boosten.
 
Bovenaan