Top & Flopstammen

Deleted User - 482364

Guest
Night, je reageert weer precies zoals het je zelf uitkomt... hij wijst je duidelijk op een feit en vervolgens praat je er weer omheen...

Jij stelde een gap voor op rep, hij front met dpschut maar jij met turtle. Daar gaat het om, je was gewoon te laf om te vechten... geef het gewoon toe...
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Je mag van mij gerust alles uit de context trekken en hier komen verkondigen, trek me der verder ook niet al te veel van aan.


Het is niet omdat ik iemand een slechte leider vind omdat spelers 100 barbs edelen en MB stammen overal barbs edelen dat het dan ook slechte spelers zijn he?
DT is gewoon een prima account met goede activiteit en dat kwam door iets intern perfect uit.
En voor zover ik weet hebben wij DPschut niet gerecruit

Ik vind het opmerkelijk dan een ‘topstam’ als Hi Ho zo’n ontzettend slechte P&P’er het AF op stuurt. Je weerleggingen zijn wel erg matig, het is toch overduidelijk dat je hier een smerige rekruut2winnetje doet en de boel naait?

Eigenlijk ben ik vooral benieuwd hoe spelers als The American Sniper etc in deze kwestie zich profileren. Dat is toch een van de spelers waarvan ik verwacht dat ze hun neus ophalen voor deze actie en er wel het nodige over te zeggen hebben.
 
Reactiescore
1.242
Ik vind het opmerkelijk dat je een hoop propaganda start en verder over gap etc zit te praten terwijl wij hier screens hadden waarbij wisten dat de taow leiding spelers van rep wouden recruiten en dus je hele gap verhaal weerlegd en we je voor zijn geweest voor jullie plannetje omtrend r2w. We zijn jullie voor door een strategische recruit te doen voordat jullie dit deden. Maar wij waren op de hoogte van jullie r2w plannen. Verder wens je ik je nog veel succes met de verdere propaganda
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356

Jij ziet een vraag van een BG, die geen eens leider meer is, als een R2Win plan?
Disguised Turtle heeft zelf bij ons lopen bedelen om een plekje. Hamonky wilde hier als bg gehoor aangeven, maar is door de stam teruggefloten omdat wij ze (toendertijd) liever wegspeelde. Daarom is toendertijd de bg vanuit onze kant ook verbroken, waar jij nu met je recruit van profiteert. Wegspelen is daardoor meer zielig dan een prestatie geworden..

Fusie aanvraag.png

Er is vanaf onze kant wat gehoor gegeven aan deze fusieaanvraag. Dit is voornamelijk gedaan, omdat een fusie een voorwaarde was om te stoppen met cf'en (wat sowieso al belachelijk is). Verder dan 'we gaan ons best doen' en 'we gaan in gesprek' zijn we dan ook nooit gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.242
Jij ziet een vraag van een BG, die geen eens leider meer is, als een R2Win plan?
Disguised Turtle heeft zelf bij ons lopen bedelen om een plekje. Hamonky wilde hier als bg gehoor aangeven, maar is door de stam teruggefloten omdat wij ze (toendertijd) liever wegspeelde. Daarom is toendertijd de bg vanuit onze kant ook verbroken, waar jij nu met je recruit van profiteert. Wegspelen is daardoor meer zielig dan een prestatie geworden..

Bekijk bijlage 16513

Er is vanaf onze kant wat gehoor gegeven aan deze fusieaanvraag. Dit is voornamelijk gedaan, omdat een fusie een voorwaarde was om te stoppen met cf'en (wat sowieso al belachelijk is). Verder dan 'we gaan ons best doen' en 'we gaan in gesprek' zijn we dan ook nooit gekomen.
Hoe vaak ga je je bericht nog aanpassen? De datums komen niet overeen met je verhaal de BG was minstens al 2 dagen opgezegd. Dus zoals ik zei veel succes met je propaganda wij hebben hier niets meer aan toe te voegen
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Hoe vaak ga je je bericht nog aanpassen? De datums komen niet overeen met je verhaal de BG was minstens al 2 dagen opgezegd. Dus zoals ik zei veel succes met je propaganda wij hebben hier niets meer aan toe te voegen

Gaat in deze om een pbg tussen Hamonky en Turtle, excuseer mij.
Dat deze gerespecteerd bleven stond ook in de NAP-opzegging:

Nap opzegging.png
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.403
Nee voor de andere kant
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.403
31 december, een mooi einde van het jaar, een jaar dat voor mij op persoonlijk vlak een goed jaar is geweest. Werk gevonden, sociaal ontwikkeld enz.

Maar we zijn hier niet om naar mijn gezwam over mijn leven te luisteren. Het einde van het jaar is ook even een mooi moment om te kijken hoe de wereld op het moment in elkaar steekt, en wat we enigszins kunnen gaan verwachten voor het komende jaar. Ik ga me hierin focussen op de top 8 stammen, gezien zij allemaal boven het miljoen zijn. Ik laat mb's in het grote plaatje even buiten beschouwing, omdat ik geen inzicht heb in alle mb-stammen op de wereld en ik hier dus geen objectief beeld kan schetsen op een kaart.

1577804041157.png1577804066261.png
De meeste stam-cluster beginnen zich al redelijk te vormen en zeker in de core zie je weinig gaten in de clusters, hoe dichter bij de rim hoe duidelijker deze gaten zijn, wat logisch is gezien zij nog kampen met de 1/20 regel.

1.) Hi Ho, 2.7mil, 10 leden, wit op kaart.
De huidige nummer 1 op stamgebied. Momenteel een kwantitatieve voorsprong van 300k op de nr 2, echter een voorsprong die veel groter is als je de mb's gaat meetellen. Hi Ho bezit namelijk meerdere mb-stammen, waarvan er maar liefst 3 zelfs in de top 25 van stammen staan (rang 12, 20 en 21). Deze 3 stammen geven alleen al 1 miljoen aan extra kwantiteit. Hier beginnen echter gelijk de problemen. Door de grote hoeveelheid mb's en de 2 rekruuts die deze stam heeft gedaan afgelopen dagen om de rang 1 te bemachtigen heeft de stam redelijk wat kritiek bezorgd. In sommige gevallen terecht, in sommige redelijk overdreven, maar zo is nu eenmaal het lot van de nr 1 stam, je bent altijd de pispaal. Hun interne moraal en het publieke imago gaan verbeteren gaat nog een hele klus zijn, en hoewel er nu en dan goede stappen worden ondernomen zijn er andere die de situatie allen maar verergeren, met mogelijke spelerswerving-problemen in de toekomst

Hoewel Hi Ho slechts 1 van de 3 stammen is die begonnen is aan hun rim controle zijn ze er nog lang niet. Door de langgerekte cluster-vorm is zelfs met al die kwantiteit het cluster nog dun, en fronten (of beginnen te fronten) ze zelfs al met 3 van de andere top stammen (de nr 2, nr 3 en nr 6). Juist de cluster vorm zorgt ervoor dat Hi Ho in de nabije toekomst kwetsbaar is voor grotere focus aanvallen op bepaalde stukken, die mits goed uitgevoerd het hele cluster uit een kunnen scheuren.

2.) Alea, 2.4mil, 8 leden, geel op kaart.
Door een fusie van afgelopen dagen ineens omhoog geschoten tot de 2e plek. Een stam die een beetje onder de radar is gebleven op het AF. niet veel over de stam geschreven, of over de afzonderlijke spelers. en plots staan ze daar dan, 1 groot blok in de core, met spelers die ook hoog op de ranglijst zijn gekomen zonder echt op te vallen. Een stevig gevormd vierkant cluster, lekker knus dus goed verdedigbaar, met slechts 1 groot nadeel: geen rim toegang en dus zeer beperkte safe-mogelijkheden. 2 mogelijke oplossingen liggen voor handen: snel zuid focussen, en met fier om de zuidoostelijke rim gaan strijden, waar fier al deels ligt, of frontaal de oorlog aan gaan met de zuid-helft van Hi HO om daar de rim te gaan pakken en dreiging weg te nemen. Door tactische diplomatische keuzes te maken zou in principe een tweevoudige overmacht (heel Alea vs half Hi Ho) bereikt kunnen worden om de strijd aan te kunnen gaan.

3.) TAoW, 1.8mil, 6 leden, roze op kaart.
tot voorheen een beetje rommelige stam, maar met prestaties. heeft Gamble early al kunnen breken, een premadetje die ik wel kans zag hebben om dingen te gaan doen, maar vakkundig afgemaakt werd. Met de recente leiding wissel is er de bezem door gegaan zijn relaties opgeschoond en is er een richting gekozen. Het oogt nu als een stabielere stam, met potentie, maar die net dat beetje extra nog mist, maar dit goed kan fixen met 1 of 2 extra rekruuts of een aantal spelers op de juiste account erbij, maar melvin kennende is hij daar al druk mee bezig. Ook is TAoW nu 1 van de 3 stammen die bezig is met hun rim controle, en als je de verhalen mag geloven heeft QQEEZZ daar al een goede greep op, zeker als de 1/20 regel straks wegvalt. Tenzij de stam onder zich zelf bezwijkt gaan zij de noord west hoek volledig domineren.

4.) Tjoek!, 1.7mil, 9 leden, blauw op kaart.
op en top een core stam, compacte clusters, bb-dopren bestaan er nagenoeg niet meer. door hun ligging volledig ingesloten door alle omliggende top8 stammen en 0 uitzicht op een rimpositie. Ook de spelers in deze stam springen nergens bovenuit. Een groep sub-toppers met een ietwat ongunstige ligging. Tjoek moet hun groei gaan hebben van de kleinere stammen tussen henzelf, aorta en dododo, en zorgen dat ze hun diplomatie op orde hebben om uberhaupt kans te maken op een belangrijke rol in de wereld. Dit is de eerste stam in de lijst die ik in huidige vorm 0 kans zie hebben om de endgame te halen, maar wonderen zijn de wereld nog niet uit.

5.) Fier, 1.5mil, 6 leden, zwart op kaart.
Hoewel ze op dit moment kwantitatief achterblijven, kan je Fier niet afschrijven. Van alle top 8 stammen hebben ze 1 van de beste liggingen om te kunnen groeien. Ze hebben amper front met 1 van de andere top 8, zo goed als 0 concurrentie voor hun rim positie, waar ze als 3e van de 3 stammen al mee bezig zijn. Deze stam gaat in de nabije toekomst in het zuiden een blok vormen. Een tweede reden dat ze nog heel gevaarlijk uit de hoek kunnen komen zijn de spelers. Acta heeft zich op eerdere werelden al kunnen bewijzen, en Thetraingoeschuchu, samen met Jannes die er nu ook speelt, heeft op w66 al bewezen zo goed als heel wereld een stam met stukken minder kwantiteit te kunnen leiden tot wereldwinst.

6.) Rep, 1.2mil, 8 leden, oranje op kaart.
Helaas voor rep is hun stam gedoemd ten onder te gaan door recente ontwikkelingen. Een leider die zijn stam niet op orde heeft, en vervolgens vertrekt voor groener gras is compleet verwoestend voor een stam. Wil echter niet zeggen dat hun rol is uitgespeeld. Rep gaat hopelijk zelfs nog een bepalende rol spelen in het noordelijk halfrond. Door hun ligging kunnen ze het Hi Ho nog knap lastig maken met blitzjes of goed geplaatste aanvallen. ook richting TAoW kunnen ze nog heel moeilijk doen. Een van de spelers van Rep, dpschut, staat er om bekend om een kant te kunnen kiezen en de andere partij volledig vast te leggen (bijvoorbeeld op w66 en w68). op het moment heeft (delen van) rep wat struggelingen met beide kanten, en we gaan zien hoe het uitkomt. Kiezen ze voor Hi Ho gaat hi ho in noordwest de gevestigde orde zijn die zich niet makkelijk laat wegdrukken, kiezen ze voor TAoW, of beter gezegd anti Hi Ho, is heel Hi Ho hun toekomst nog niet zeker (alea + taow + rep?).

7.) DodoDo, 1.2mil, 5 leden, groen op kaart.
1 van de kleinste stammen qua leden in de top 8, samen met aorta. Kijkend naar de leden zie ik een kleine premade die elkaar goed kennen en zeker ook een eind kunnen komen. Goede toegang tot de rim, hoewel er nog niet echt focus die kant op lijkt te liggen. Oogt als stam momenteel net te klein om een grote rol te gaan spelen, maar ligt ideaal voor bijvoorbeeld een fusie met fier of aorta om zo ook als dominante kracht tevoorschijn te komen. In ieder geval goede spelers, die hun mannetje kunnen staan en ver kunnen komen, mits ze de juiste stam kunnen vinden.

8.) Aorta, 1mil, 5 leden, lichtblauw op kaart.
De laatste stam in ons lijstje, en als we op de kaart kijken meteen een duidelijk beeld: het wegspelen van murus early game heeft deze stam gevormd. Het stamcluster oogt heel onhandig, zeker met hun nieuwste aanwinst midden in TAoW cluster, in een haast onverdedigbare positie, zeker gezien hij blijkbaar met ruzie TAoW heeft verlaten (als ik @Kyuka zijn lijstje juist intrepeteer). De enige twee andere significante spelers liggen mooi bij elkaar, waarbij il leone op het AF er positief boven uit springt (@Clickb*it verdomme je hebt zowaar eens niet/amper geboost, je leert het nog eens). Op zichzelf gaat deze stam het niet redden, maar als eventuele fusie-partners of recruut zijn ze uitermate geschikt.

Tot zover mijn stammen analyse, gezien Jannes liever hamburgers at dan er 1 te maken. Voor de nabije toekomst verwacht ik dat de strijd gaat losbarsten tussen 4 grote partijen, aangevoerd door respectievelijk Hi Ho, Alea, TAoW en Fier, waarbij fier en TAoW kans hebben op de sterkste rekruuts/fusies, Alea het moet gaan hebben van een goede diplomatie en Hi Ho van hun huidige kwantitatieve overmacht, en een beetje diplomatie.
 
Reactiescore
1.075
Maw wereldwinst voor Fier! Is binnen
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Gefeliciteerd met deze twee recruits Fier, jammer dat een herenakkoord vandaag de dag niets meer waard is op Tribalwars.

Had voornamelijk van iL Leone wel wat meer verwacht..
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan