Praathoek CL21

Reactiescore
1.094
Space en Sparta die waren BG dus die hebben we uiteraard meegenomen, hadden om de gekke kwantitatieve overmacht wat recht te trekken alle accs gefuseerd zodat deze al veel minder werd

Wat bedoel je met het vet gedrukte? Die kwantitatieve overmacht verdwijnt niet zomaar hoor, door iedereen te internen. Verder snap ik ook niet echt het punt dat je ermee wilt maken
Vooral omdat de meeste van jullie front accounts, depri/klomp en vooral marter ook een pak interns lieten liggen (vooral marter kreeg een rotcluster daardoor). En deze zogenoemde interns zoals nobles, gentle en anderen gewoon vol hard barbarendorpen gingen uitbouwen en full off gingen zodat ze tzt makkelijk opnieuw (deels) geinternd konden worden.

Pendragon werd geinternd bijna 100 dorpen, om vervolgens er 60 tegen allerlei rimstammen weer te pakken. Noem me een account behalve caelus die echt van de wereld is verdwenen na deze beslissing tot fusie? Volgens mij letterlijk geen. Dus ja je speelde nog gewoon wel met 20 accounts?

Want zeg nu zelf, als de fusies rond waren en SoL zou RT nog niet gejoint zijn viel het wel vrij goed mee toch ? Sparta welke waardeloos was zoals verwacht.

Als de fusies rond waren en SoL zou RT niet gejoined zijn? Dan zouden jullie + 1000 dorpen voorsprong hebben waarvan 90% offence. Je hoeft geen activiteit en of kwaliteit rijke speler te zijn om als je safe intern accountje je clears elke 4 dagen op te laten bouwen en weer te versturen.

Het was echt al heeel lang duidelijk dat Mats en Howlin op SoL zaten, en dat ze bij Panda hoorde. Je hoefde maar de manier van edelen van PN en SoL te bekijken en dit was al duidelijk.

Ben ik dan best benieuwd naar eigenlijk, hoe je dat hebt geconcludeerd nav manier van edelen? Want SoL heeft echt op een uiterst maximaal tempo geedeld de hele wereld lang, en kan nou niet echt zeggen dat Panda wel of niet in de edelrichting lag van SoL, zij waren de enige van STOIC aan die kant. Ze lagen op een gegeven moment tegen 4 stammen exclusief Panda, dan is het enige wat je wil doen clusteren lol.

Er was niemand op de aardbodem geweest die in de situatie van SoL richting Panda was gaan edelen laat staan ermee oorlog zou verklaren. Ze lagen al aan Taart Space, RT en R.O.D. en dan ook nog tegen de noob stammen OSRS (later geedeld door space) en Slorfkes. Dus om nou te zeggen dat het zo obvious was, nouja zelfs al hoorden ze niet bij ons was het meest logische geweest om dat niet te doen.

Dat lijkt me vrij logisch, heeft naar mijn idee weinig te maken met de 'manier van edelen' maar meer de situatie/ligging van het account zonder enige betrekking tot de premade

Was ook blijkbaar zo obvious dat er geregeld pm's vanuit Optic en andere stammen werden gestuurd aan SoL met vragen mbt samenwerkingen en of het doel om Panda of andere stammen aan te pakken
 
Laatst bewerkt:

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Ben ik dan best benieuwd naar eigenlijk, hoe je dat hebt geconcludeerd nav manier van edelen? Want SoL heeft echt op een uiterst maximaal tempo geedeld de hele wereld lang, en kan nou niet echt zeggen dat Panda wel of niet in de edelrichting lag van SoL, zij waren de enige van STOIC aan die kant. Ze lagen op een gegeven moment tegen 4 stammen exclusief Panda, dan is het enige wat je wil doen clusteren lol.

Er was niemand op de aardbodem geweest die in de situatie van SoL richting Panda was gaan edelen laat staan ermee oorlog zou verklaren. Ze lagen al aan Taart Space, RT en R.O.D. en dan ook nog tegen de noob stammen OSRS (later geedeld door space) en Slorfkes. Dus om nou te zeggen dat het zo obvious was, nouja zelfs al hoorden ze niet bij ons was het meest logische geweest om dat niet te doen.

Dat lijkt me vrij logisch, heeft naar mijn idee weinig te maken met de 'manier van edelen' maar meer de situatie/ligging van het account zonder enige betrekking tot de premade

Was ook blijkbaar zo obvious dat er geregeld pm's vanuit Optic en andere stammen werden gestuurd aan SoL met vragen mbt samenwerkingen en of het doel om Panda of andere stammen aan te pakken

Wat je zelf al zegt, we zochten contact; er was geen interesse. We wilde weten wie het waren; hier waren ze heel vaag over. Een ding was in ieder geval heel snel duidelijk, ze waren niet wie ze zeiden dat ze waren. Daarna was de puzzel natuurlijk heel snel opgelost, we wisten 90% zeker dat Emile etc in Panda zat, dat waren dus twee accounts al. Er was overduidelijk contact met de stam waar PN in zat, ik wist van mirrorshire dat het geen serieus account was. PN was dus ook al heel snel ingecalculeerd als stamlid van Panda. En ja, jij lag daar toevallig solo naast, die telde we er ook al snel bij. Dan had je nog een anoniem account in het noorden, en je had team Mats en Howlin die nog nergens speelde. 1 + 1 + 1 + 1 = 4 in dit geval. Het was geen hele lastige conclusie. Wat ik bedoel met de edelrichting was iets later pas relevant, toen PN al in Panda zat en SoL nog niet. De manier hoe die twee naar elkaar edelde maar opeens stopte, was ook duidelijk.

Wat wel lastig was, was om andere dit te laten geloven. Was dit me eerder gelukt, waren er veeeel eerder afspraken gemaakt om tegen jullie te gaan.
 

DeletedUser77887

Guest
Ja is wel zo prettig

Een beetje langs de zijlijn kijken hoe jullie proberen hier het spel af te ronden :p
 
Reactiescore
1.165
:eek: Volgens PN speelde jullie niet samen ?
er werd zelfs voor gek verklaard lol

Maar het is wel heel anders gelopen dan verwacht
Anoniem blijven he:p

Dit dus. Anders had jullie kamp waarschijnlijk al eerder een tactiek genomen waar onze accounts op dat moment echt nog niet klaar voor waren.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Vooral omdat we een beetje wisten dat bepaalde mensen in Taart/Optic maar al te graag vv's in de rug zouden pakken, mocht RT happen.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Aangezien we nu weten wat de off/def verhouding was van cabbie destijds zou ik gokken van wel haha
 
Reactiescore
510
Ik denk het wel, alleen zou dat een hele kut wereld voor ons geworden zijn.
Hoezo zou je tegen een verenigd kamp willen spelen dat dan 5x zo groot zou zijn.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Met de aanvallende kwaliteit die we tegenover ons hadden had SoL het normaal wel volgehouden. Het enige pijnpunt was dan ook de uitputtingsslag die gevoerd werd tegenover een account waar maar effectief 2 man logde. Aangezien marter wel echt bizar veel spamde hebben we er voor gekozen om een defbron aan te boren die niet werd gebruikt, het idee erachter was vooral dat er tot 3 linies diep kon worden gestacked in plaats van alleen linie 1 in Leon, zodat hier en daar een dodgefout minder uitmaakte. Erna is er geen serieuze aanval meer geweest en uiteindelijk is de inactiviteit op SoL dus redelijk gemaskeerd gebleven.
 

DeletedUser75558

Guest
Ik denk het wel, alleen zou dat een hele kut wereld voor ons geworden zijn.
Hoezo zou je tegen een verenigd kamp willen spelen dat dan 5x zo groot zou zijn.
Nou ja je kan het ook andersom bekijken, jullie waren ook al 3 keer zo groot als optic, mocht optic niet zo hebben gespeeld zoals ze het nu gedaan hebben. Natuurlijk verschuift de kwantiteit dan, maar wat Pim bedoeld te zeggen is dat door juist met taart en space samen te werken er nog wel degelijk een strijd kwam. Die strijd hadden jullie anders ook wel gewonnen zonder RT wss maar in ieder geval moesten jullie nu nog wel iets doen voor de overwinning, anders was het echt belachelijk easy voor jullie (was het nu ook wel een beetje).
 

Deleted User - 487694086

Guest
De grap is eigenlijk dat al de hele tijd wordt gezegd dat zodra er front met marter komt je de wereld wint en het komt ook nog precies zo uit ook. Als je die gekken er niet bij had genomen had het best anders kunnen lopen.
 

DeletedUser77887

Guest
waarom wordt de stekker er niet uitgehaald als het toch al gespeeld is ?
 
Reactiescore
510
Nou ja je kan het ook andersom bekijken, jullie waren ook al 3 keer zo groot als optic, mocht optic niet zo hebben gespeeld zoals ze het nu gedaan hebben. Natuurlijk verschuift de kwantiteit dan, maar wat Pim bedoeld te zeggen is dat door juist met taart en space samen te werken er nog wel degelijk een strijd kwam. Die strijd hadden jullie anders ook wel gewonnen zonder RT wss maar in ieder geval moesten jullie nu nog wel iets doen voor de overwinning, anders was het echt belachelijk easy voor jullie (was het nu ook wel een beetje).
Nou ik vind het vrij makkelijk gezegd dat we een strijd zouden winnen tegen een kamp dat 5x zo groot was.
Met die hoeveelheid clears dat SS kreeg stond het front er vrij beroerd voor hoor, als ze hadden doorgepakt konden ze zo veel meer resultaat boeken, de overmacht is op een gegeven moment gewoon te groot.
 
Reactiescore
461
Nou ik vind het vrij makkelijk gezegd dat we een strijd zouden winnen tegen een kamp dat 5x zo groot was.
Met die hoeveelheid clears dat SS kreeg stond het front er vrij beroerd voor hoor, als ze hadden doorgepakt konden ze zo veel meer resultaat boeken, de overmacht is op een gegeven moment gewoon te groot.
Haha, bwa klein front he. En tijdens de eerste deftige massa op SS liepen er veel minder clears dan op de laatste massas. Maar op die paar dorpen die we toen namen of die gerecapt werden zagen we 2 tussenstacks lopen voor op de middag en eentje in de avond. Gaan we uiteraard niet met onze eigen front off bashen dus daarna heeft SS idd zeer veel clears ontvangen.
 
Reactiescore
1.094
Klein front? Ja met het originele optic misschien, maar dat front van SoL is belachelijk groot, het front van SS was vrij groot, en een gatenkaas.
Ik en depri hebben gewoon een redelijk front. Goed leonpold en PN niet, maar jullie zijn ook niet blind en zagen heus dat leonpold een beetje zat te kutten. Dus ik vind dat vrij makkelijk eerlijk gezegd.

De manier hoe die twee naar elkaar edelde maar opeens stopte, was ook duidelijk.

Dat vind ik dus niet. En ben dus ook wel heel benieuwd waarom je dat zo duidelijk vond? Jens en PN kregen een nap mee, maar ze leefden verder niet per se vriendelijk met de andere stammen om hun heen zoals -V- en OSRS waar ook front mee was. SoL kwam er al heel snel achter dat cabbie full deff was (pure zelf-kastijding). Bovendien rukte Space en Taart behoorlijk op, Taart dat in het noorden ook nog Pendragon als steun hadden liggen. Dus moest er aan het cluster gewerkt worden bij SoL, immers ging hun stam heel snel gebukt onder Taart. En aangezien beiden op het limiet aan edels liepen, en to be honest, dat kon je ook wel raden, had dus een aanval op elkaar zelfs al hoorden ze niet bij elkaar echt de meest onlogische stap ever te zijn geweest.

Dus in hoeverre is dat dan zo 'duidelijk'? Beiden stopten amper tot niet met edelen, en zeker voor SoL was het heel logisch om te denken aan cluster versteviging.

Wat je zelf al zegt, we zochten contact; er was geen interesse. We wilde weten wie het waren; hier waren ze heel vaag over.

En ook dit valt heel duidelijk te verklaren. Ze werden door iedereen aangesproken, dus ze moesten heel voorzichtig te werk gaan in hun manier van handelen omdat ja inderdaad niet mocht blijken dat ze al naar Panda gingen, maar B, ook iedereen elkaar wilde pakken via SoL.

Er waren meer poppetjes op de wereld, volgens mij hebben -V- en Taart ook contact met ze gezocht. Weet niet zeker over Space. Maarja zij moesten zich dus tot iedereen zeer oppervlakkig houden, want iedereen wilde hen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487694086

Guest
Haha wij zijn idd alleen maar bezig geweest met clusteren, hoe ons cluster er uit zag was het juist vrij logisch dat we op PN zouden gaan uiteindelijk. Maar dat er een w15 gast op SoL zat die verder onbekend was, was een beetje obvious wel. Alleen het uit de clusters halen, haha.
 
Reactiescore
974
SoL die Panda zou aanvallen zou uiterst onlogische geweest zijn kijkend naar al onze fronten destijds, maar de potentie later lag er wel als er meer geclusterd zou worden dat we tegen Panda zouden gaan. maar dat vroegtijdig ten koste van ons cluster.... nee. Toen SoL joinde lagen PN en SoL trouwens nog amper tegen elkaar op slechts een mini frontje na. Destijds waren we dan ook een eiland met een mini stukje dat aansluiting had met de stam, waardoor na al die fusies ook ons enorme front uitkwam. Voor de join van SoL hadden PN en SoL stukken meer tegen elkaar aan moeten liggen eigenlijk. NAP met RT is ook pas na de join gekomen, enige dat al vooraf stond was de NAP tussen PN en Jens.

Denk dat het meer aan de cultuur ligt dat zodra een sterke tegenstander in de verre toekomst dreigt te gaan fronten, iedereen direct bereid is allemaal achterkamertjes afspraken te maken. Zodra een account dan nonchalant reageert dat ze niet staan te springen om vroegtijdig op een toekomstige vijand te springen, dan is dat direct verdacht in deze huidige tw cultuur. Al in dit geval hoorde we dan inderdaad bij panda, al hebben we ook vaak precies dezelfde desinteresse getoond toen mensen ons vroegen op Taart te gaan. Sinds het in beide situaties te vroeg zou zijn om zowel Taart of Panda aan te vallen vanuit ons accounts met edels.

Imo vind ik onze latere join in panda beter voor de wereld geweest dan een eerdere join. Zoals gezegd, zouden Optic en Taart gefuseerd zijn ondanks beide stammen destijds geen front hadden met Panda+SoL. Zou je ofwel de situatie krijgen dat zelfs in het vroegste stadium van het spel al het eindspel wordt gespeeld met zijn allen versus Panda terwijl de accounts nog zeer klein waren, dat tevens uitgevochten zou worden door "slaafjes" van Toptic aan het front bij Panda. Ofwel zou je een Pawn reactie krijgen dat een hoop andere stammen op Toptic zouden gaan en ze hun eigen graf hadden gegraven. Beide situaties zou een zeer anticlimax einde hebben. Aldus iets wat ik wou voorkomen en daardoor heb ik persoonlijk wat meer moeite gestopt in het anoniem blijven.

Niet dat deze situatie niet anticlimax is, maar het had iets meer potentie om een leukere eindstrijd te creëren. Het is wel jammer dat Taart door gedoe niet kon uitgroeien tot echt een stevige stam in het noord-westen. Optic was telkens een teleurstelling, dat praktische elke keer moest fuseren/rekruten om te overleven ondanks een premade te zijn.. Zou anders een betere 1 versus 1 versus 1 strijd zijn geweest.
 
Reactiescore
974
Het feit dat jullie RT moesten joinen is misschien wel een van de weinige 'overwinningen' die ik deze wereld heb gehad.

Als in de vijand zo erg dood vervelen met fakes, dat ze het zat zijn dat er niet normaal wordt aangevallen. Fakes zijn leuk en aardig om een beetje chaos te creëren en te zorgen dat de vijand niet alles correct zit tussen te stacken, maar wanneer ons directe front al enkele dagen open en bloot stond, en verplaats edels er elke dag paar k fakes en clears random werden geknald. Tja, dat is bezigheidstherapie ten top en geen enkele spelers op deze classic heeft zin om dat dag in, dag uit, te verdedigen. Aldus hebben we de keus gemaakt om RT te joinen, waardoor we onze vijanden, met ons nog steeds zeer nadelige front, te forceren kwalitatief het front aan te vallen verplaats random te blijven spammen.

In welke zin vind je dat precies een overwinning? Dat we geen zin hebben om als robots doelloze 1C attacks te blijven dodgen, waarin we nog elke dag moeite deden om niet in dezelfde situatie te komen al SS één keer in de ochtend kwam..? Wellicht een overwinning dat de wereld nog iets langer duurt met SoL buiten de premade? Zeg het maar..

Normaal gesproken door het boerlimiet zou het met ons front weinig moeten uitmaken. De hoeveelheid clears van Toptic/Space waren verreweg genoeg om grotendeels van onze stacks te clearen toen we in RT zaten. Enige verschil is dat het random blijven zenden van clears een stuk minder effect had, sinds zelfs als we ze negeerde tijdens het dodgen, de stackwall intact bleef sinds deze ontweken werd.
 
Bovenaan