Jippie.. een actief af voor W69. Het lijkt wel alsof Walk. gewoon een succesvolle massa moet landen voordat mensen weer het forum op duiken.
Even enkele punten waar ik toch weer op moet inhaken(al weet ik dat de reactie van de tegenstand hetzelfde zal zijn en kant noch wal zal raken)
Om maar even te beginnen met dit gehele '2v1 verhaal' die meermaals terugkomt wanneer One. wanprestreert. Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat een 1v1v1 onrealistisch is? Iedereen die zegt een 1v1v1 te willen of zegt dit te gaan waarmaken liegt zichzelf keihard voor of heeft een enorme plaat voor z'n hoofd. Er zijn enkele werelden die neigden of geprobeerd hebben een 1v1v1 te realiseren en het resulteerde altijd hetzelfde. Één van de drie partijen werd benadeeld(big shocker). In veel gevallen is het de partij die meest kans maakt op wereldwinst door het hebben van de beste papieren. Dan werken nummer 2 en 3 samen om een goede battle te kunnen leveren. W62 kun je hiervoor als voorbeeld nemen, de nummer 2 & 3 stam gingen samenwerken tegen Gods(lees: deels fuseren), de favoriet van de 3.
Echter is het op deze wereld niet 2 stammen die samenwerken tegen een andere stam, maar 2 partijen die een derde bestoken omdat er simpelweg gemakkelijk terrein valt te boeken(of omdat die indruk er is). Dat de blikken van Walk. en Cave. dezelfde kant op staan is voor One. uiteraard demotiverend en vervelend maar als je het objectief bekijkt is het natuurlijk geheel logisch en had One. in een andere positie hetzelfde gedaan. Ook durf ik te stellen dat wanneer One. deftig de massa's had afgeslagen bij Walk. zoals dit bij Cave. gebeurde dat Walk. eerder de andere frontstam ging testen. Echter door het falen van deffwerk en het boeken van terrein is deze stelling nooit op de proef gesteld.
Verder las ik iemand zeggen dat 25% van de draagspelers vanuit One. zogenaamd gestopt zouden zijn met als gevolg dat Walk. zo gemakkelijk winst behaalde. Dat moet toch wel het slapste en meest zielige excuus zijn dat ik tot op heden op dit wereldfora heb gelezen. Ten eerste moeten we je maar op je mooie blauwe ogen geloven dat die spelers daadwerkelijk gestopt zijn vóórdat de massa's begonnen en niet tijdens het lanceren van die massa of nadat het resultaat te zien was. En ten tweede is het natuurlijk achterlijk zwak dat je een stam in de steek laat omdat Walk. zogenaamd de early game verpestte en gezeik rondom cf's rondspreidde. Zeker gezien je eigen acties early game met Harvester. Als er iemand is die niet mag spreken over dubieuze acties early game zijn het de mannen van dba wel. En volgens mij is dit ook in mijn eerdere post vernoemd, maar die situatie hebben jullie zelf gecreëerd door op die intern in te gaan. En wie zich brandt, moet nou eenmaal op de blaren zitten.
De enige waarvan duidelijk was dat die zeker voor de massa op dba(de 1e actie waarbij One. bergafwaarts ging) gestopt was, was Jonah. Die hield namelijk geen hand voor de mond en zal en moest laten weten dat hij gestopt was voordat de massa's op dba aankwamen. Want zeg nou zelf, dat was toch een heerlijk massa target destijds. Het leek bijna alsof die wist dat dba ging falen en alsof die geen vertrouwen in z'n team had. Verbaast me overigens niets nadat ik jullie acties op W64 heb mogen aanschouwen. W69 deed er niet veel aan onder. Ik heb geen probleem met lui die achteraf komen huilen nadat ze verloren hebben. Dat is namelijk ook een van de redenen waarom ik league speel, gotta love the salt. Maar om nou altijd zo biggie te doen en dan keer op keer af te gaan als een gieter begint langzamerhand wel een beetje storend te worden.
Ik denk dat ik één van de enige ben die ongeacht het resultaat vind dat TAS redelijk deffwerk heeft neergezet. En ik zal proberen uit te leggen waarom.
Buiten het feit dat TAS schijnbaar met activiteitproblemen zat en niemand dat goed genoeg kon opvullen, waren de middelen schaars. Buuraccounts hadden mobiele deff bij de verkeerde accounts gezet om te blocken, terwijl deze overduidelijk nodig waren om te snipen bij TAS. Al denk ik dat TAS zelf ook meer had moeten snipen i.p.v. blocken en recappen maar dat terzijde. Het feit dat Infinity deff bij Celtic had staan, aapje een blits afhandelde met eigen deff(ga ik van uit) en Prego en Celtic over het algemeen veelste veel deff bij zichzelf hadden staan om alles te kunnen blocken, resulteerde gewoon in dit dramatische resultaat. Dus is het aan TAS om de schuld te ontvangen? Ik denk dat heel One. aan te rekenen valt door het gebrek aan inzicht, de verkeerd opgezette en aangeleverde deffvoorzieningen en het niet zorgvuldig opvangen van de activiteitsgaten.
Ik heb zelf op W64 vergelijkbare massa's mogen meemaken op zowel offensief en defensief niveau en die deden er niet onder. Daarom dat ik ook een redelijke inschatting kan maken en durf te stellen dat er veelste veel geblockt is. Mobiele deff had veel flexibeler rond moeten en kunnen gaan en snipes hadden veel meer van stamgenoten moeten komen. Anders red je het gewoon niet om die edels te stoppen en het resultaat van TAS is daar een perfect voorbeeld van.
Genoeg getypt, peace!
p.s. Ohja Gentle > schedel