Tribalwars, verleden en toekomst.

Reactiescore
5.590
@Duckje , kan je je ogen eens over dit topic heen laten rollen? Staat in ieder geval ook nog aardig wat feedback en ideeën tussen van de community.
 
Reactiescore
2.489
@Duckje , kan je je ogen eens over dit topic heen laten rollen? Staat in ieder geval ook nog aardig wat feedback en ideeën tussen van de community.

Ik heb het topic & de feedback gelezen;, ben het met de meeste dingen wel eens maar ik geef graag een paar kanttekeningen en opmerkingen:

  • Verduidelijking: Begin TribalWars.nl werden er geen barbarendorpen geplaatst. Elk barbarendorp was dus van een (her)startende speler.
  • Verduidelijking: Bug in cirkel heeft te maken met een probleem met registraties (tijdelijk) of ergens anders in het dorpen plaatsen. Bij verhelping krijg je dus deze leegte.
  • :2008 waren de hoogdagen voor Tribal Wars waarin dat zowel nieuwe als oude werelden goed vulden. Dit heeft te maken met mond-op-mond reclame en spelers die samen wouden spelen met vrienden/Vriendinnen. Naarmate het wereldverloop groeide de kaart zich dus stelselmatig aan. (Eveneens omdat veel spelers herstarten)
    • Het tijdspanne waarop een wereld groeide was dus veel langer dan tegenwoordig.
    • Het is, zoals je zelf aangeeft, al na korte periode zo dat spelers niet meer herstarten en wachten op een nieuwe wereld (of stoppen)

    • Elk spel en of platform zal met ditzelfde te maken krijgen at one point in zijn lifecycle. Ja, Fortnite zal ooit vervangen worden door iets nieuws en shiny. Je ziet dit in hun strategie dat zij nieuwe content moeten maken; doen ze dit niet zullen ze sneller uitsterven.
  • De oorzaak is niet de PS4 en het type spellen maar zoals je zelf zegt de veranderende verwachtingen van consumenten. Zij willen niet wachten, zij willen NU NU NU (Diezelfde instelling zorgt voor een boom in on demand streaming en het onder druk staan van klassieke televisie, radio, gaming as such)
  • Premium Functies zijn een tegemoetkoming hieraan en liggen in de lijn van verwachting bij onze consumenten. Jullie maken de onmiddellijke koppeling Premium Dood het spel en dat is foutief. Onze data toont duidelijk aan dat de invoer van premium functies juist zorgt voor spelersbehoud (of het in andere termen te zeggen: Minder snelle spelersafname). Ik raad je aan even de hoofdpagina van TW (of twstats) door de way back machine te halen, spelersaantallen te noteren en dit te koppelen tov. een grafiek (en invoering van PP functies). Je zal snel merken dat het spelersaantal volledig in vrije val ziet en dit getemperd wordt met invoer van nieuwe functies/gebouwen/Premium Functies.

Afsluitend: In de meer dan 10 jaar als Tribal Wars speler en community Manager heb ik altijd gezegd dat het probleem bij Tribal Wars eigenlijk aan het fundament van Tribal Wars ligt:
  • Een spel dat erop gericht is de vooruitgang van andere spelers weg te werken is erop uit om juist deze spelers weg te 'pesten' uit het spel. Want als ik ergens 5 maanden voor werk, dan weggespeeld wordt ga ik niet opnieuw beginnen.
    • Zie ook: Als ik 5 jaar op één wereld speel en die dan stopt waarom zou ik dan van 0 dorpen opnieuw beginnen?
  • Een spel; dat op een gegeven moment niet draait om skills maar om wie heeft het meeste tijd is gedoemd om diegene met minder tijd (veranderend leven) te benadelen. Je ziet dit heel erg in het feit dat er op onze werelden een punt is waarin spelers niet meer weggespeeld worden omdat ze teveel dorpen hebben maar dat ze stoppen en 80% van hun account geinternd moet worden.
    • Door het juist voeren van Politiek en Propaganda en ervoor te zorgen dat de andere kant sneller gedemotiveerd geraakt dan jouw spelers win je 100% van je oorlogen. Of je nu de kleine stam bent of de oppergod.
 
Reactiescore
5.590
Ik heb het topic & de feedback gelezen;, ben het met de meeste dingen wel eens maar ik geef graag een paar kanttekeningen en opmerkingen:

  • Verduidelijking: Begin TribalWars.nl werden er geen barbarendorpen geplaatst. Elk barbarendorp was dus van een (her)startende speler.
  • Verduidelijking: Bug in cirkel heeft te maken met een probleem met registraties (tijdelijk) of ergens anders in het dorpen plaatsen. Bij verhelping krijg je dus deze leegte.
  • :2008 waren de hoogdagen voor Tribal Wars waarin dat zowel nieuwe als oude werelden goed vulden. Dit heeft te maken met mond-op-mond reclame en spelers die samen wouden spelen met vrienden/Vriendinnen. Naarmate het wereldverloop groeide de kaart zich dus stelselmatig aan. (Eveneens omdat veel spelers herstarten)
    • Het tijdspanne waarop een wereld groeide was dus veel langer dan tegenwoordig.
    • Het is, zoals je zelf aangeeft, al na korte periode zo dat spelers niet meer herstarten en wachten op een nieuwe wereld (of stoppen)

    • Elk spel en of platform zal met ditzelfde te maken krijgen at one point in zijn lifecycle. Ja, Fortnite zal ooit vervangen worden door iets nieuws en shiny. Je ziet dit in hun strategie dat zij nieuwe content moeten maken; doen ze dit niet zullen ze sneller uitsterven.
  • De oorzaak is niet de PS4 en het type spellen maar zoals je zelf zegt de veranderende verwachtingen van consumenten. Zij willen niet wachten, zij willen NU NU NU (Diezelfde instelling zorgt voor een boom in on demand streaming en het onder druk staan van klassieke televisie, radio, gaming as such)
  • Premium Functies zijn een tegemoetkoming hieraan en liggen in de lijn van verwachting bij onze consumenten. Jullie maken de onmiddellijke koppeling Premium Dood het spel en dat is foutief. Onze data toont duidelijk aan dat de invoer van premium functies juist zorgt voor spelersbehoud (of het in andere termen te zeggen: Minder snelle spelersafname). Ik raad je aan even de hoofdpagina van TW (of twstats) door de way back machine te halen, spelersaantallen te noteren en dit te koppelen tov. een grafiek (en invoering van PP functies). Je zal snel merken dat het spelersaantal volledig in vrije val ziet en dit getemperd wordt met invoer van nieuwe functies/gebouwen/Premium Functies.

Afsluitend: In de meer dan 10 jaar als Tribal Wars speler en community Manager heb ik altijd gezegd dat het probleem bij Tribal Wars eigenlijk aan het fundament van Tribal Wars ligt:
  • Een spel dat erop gericht is de vooruitgang van andere spelers weg te werken is erop uit om juist deze spelers weg te 'pesten' uit het spel. Want als ik ergens 5 maanden voor werk, dan weggespeeld wordt ga ik niet opnieuw beginnen.
    • Zie ook: Als ik 5 jaar op één wereld speel en die dan stopt waarom zou ik dan van 0 dorpen opnieuw beginnen?
  • Een spel; dat op een gegeven moment niet draait om skills maar om wie heeft het meeste tijd is gedoemd om diegene met minder tijd (veranderend leven) te benadelen. Je ziet dit heel erg in het feit dat er op onze werelden een punt is waarin spelers niet meer weggespeeld worden omdat ze teveel dorpen hebben maar dat ze stoppen en 80% van hun account geinternd moet worden.
    • Door het juist voeren van Politiek en Propaganda en ervoor te zorgen dat de andere kant sneller gedemotiveerd geraakt dan jouw spelers win je 100% van je oorlogen. Of je nu de kleine stam bent of de oppergod.
Bedankt voor de verduidelijking, leuke extra feitjes.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Jullie maken de onmiddellijke koppeling Premium Dood het spel en dat is foutief.

Nou als je de spelregels verandert, veranderd het spel. Het oude spel is effectief dood ;) Maar dat het voor spelersbehoud zorgt was geen wonder. Gratis premium verdienen is net iets te aanlokkelijk om principieel te stoppen. Wat het aantal spelers betreft die nog een wereld start met de bedoeling er effectief te spelen ben ik vrij zeker van dat de dalende lijn verder gaat.

Die laatste regel die ervoor zorgde dat gefarmde pp niet meer overgezet kan worden was dan weer een actie die volgens mij een deel van deze pp farmers weghoudt, al zal het geen supergroot deel zijn. Ik stoor me enorm hard aan die regel want ik deelde mijn pp al jaren uit aan alle speeders die zelf geen hadden voor premium account en farmassistant. Nu heb ik bergen pp met maar 148 overdraagbare... Weer een speler die afhaakt ;)
 

DeletedUser69389

Guest
Nou als je de spelregels verandert, veranderd het spel. Het oude spel is effectief dood ;) Maar dat het voor spelersbehoud zorgt was geen wonder. Gratis premium verdienen is net iets te aanlokkelijk om principieel te stoppen. Wat het aantal spelers betreft die nog een wereld start met de bedoeling er effectief te spelen ben ik vrij zeker van dat de dalende lijn verder gaat.

Die laatste regel die ervoor zorgde dat gefarmde pp niet meer overgezet kan worden was dan weer een actie die volgens mij een deel van deze pp farmers weghoudt, al zal het geen supergroot deel zijn. Ik stoor me enorm hard aan die regel want ik deelde mijn pp al jaren uit aan alle speeders die zelf geen hadden voor premium account en farmassistant. Nu heb ik bergen pp met maar 148 overdraagbare... Weer een speler die afhaakt ;)
Uhu ik gebruikte het ook altijd voor mijn wedstrijden zoals Golden Awards van het jaar.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Ik kan me toch lastig voorstellen dat de ingevoerde premium-functies — zoals de beurs — zijn gedaan uit het oogpunt van spelersbehoud. Op korte termijn zal het ongetwijfeld werken, maar op lange termijn neemt het enkel spelplezier van de spelers weg met verdere dalingen in het spelersaantal als gevolg.

Realistischer is dat InnoGames goed heeft willen cashen toen de spelersbase nog royaal was maar al langzaamaan krasjes begon te vertonen. Ze moeten naar mijn idee toch gedacht hebben: nog even goed cashen bij een van onze oudste games. Hun volledig recht want zij hebben deze game ooit in elkaar geschoven, echter is dit geen slimme zet geweest over de laatste pakweg 6 jaar gemeten want nu lopen ze veel inkomsten mis door een veel kleiner dan mogelijke spelersbase. Grotendeels speculatie op dit gebied daar waar ik de financiële cijfers van InnoGames omtrent dit spel niet ken, stiekem denk ik wel dat ze netto het spel beter klassiek zonder premium-functies hadden kunnen houden.

En natuurlijk speelt de concurrentie met andere, grafisch sterkere games en onmiskenbare rol; desondanks blijft er een significante behoefte aan real-time browsergames wat wil zeggen dat dit spel nog veel meer spelers had kunnen hebben dan nu het geval is. Ik vind overigens ook dat er weinig veranderd hoeft te worden aan dit spel, en grafische ‘ontwikkelingen’ zoals paarse muren zijn naar mijn mening ook geheel onnodig. Beter het product zoveel mogelijk hetzelfde houden, het verhaal dat spelers uitgespeeld raken en dit spel vervolgens de rug toekeren behoeft nuance in de vorm dat er ook steeds weer terugkerende spelers zijn bij wie het na een exit van bijvoorbeeld 2 jaar toch weer is gaan kriebelen. Die kun je bovendien beter terugkrijgen door een zoveel mogelijk hetzelfde gebleven spel aan te bieden.

Het samenvoegen met andere servers tot één internationaal geheel zoals in dit topic eerder geopteerd werd loop ik ook niet warm voor. Ja, het levert één of twee hele grote werelden per 2 maanden op, maar ik vermoed dat het over de hele linie van alle Tribal Wars-spelers ter wereld een nog sneller verlies in aantal zal geven.

Het beste is naar mijn mening het spel slechts in een langzaam tempo met enkel noodzakelijke updates en door de Community goedgekeurde ideeën doorontwikkelen, en dan vervolgens enkele werelden aanbieden zonder premium-functies. Die inkomsten zou InnoGames moeten durven mislopen, ze zouden dat moeten zien als een investering.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
21
Ik kan me toch lastig voorstellen dat de ingevoerde premium-functies — zoals de beurs — zijn gedaan uit het oogpunt van spelersbehoud. Op korte termijn zal het ongetwijfeld werken, maar op lange termijn neemt het enkel spelplezier van de spelers weg met verdere dalingen in het spelersaantal als gevolg.

Ik blijf dit spel nochtans wel verder spelen door de mogelijkheid om pp te verdienen. Ben ik alleen? Ik wil of kan geen pp kopen. Vroeger kreeg ik een beetje punten door websites te bezoeken. De beurs is veel beter voor mij. Iedereen weet toch dat er inkomsten nodig zijn voor zo een spel. Er is zeer veel personeel voor nodig. Gebouwen, Servers, computers,

Ik denk trouwens niet dat de premium beurs ingevoerd is uit het oogpunt van spelersbehoud. Ik denk dat ze ingevoerd is met het oogpunt de inkomsten te verhogen. Trouwens niet alleen de premium beurs, maar de meeste veranderingen. Wat maakt het aantal spelers nu uit? Het is de winst die telt.

Wat zou je willen? Iedereen die het spel speelt betaald? Kan je hier ook voorstellen 1 wereld met je instellingen en je betaald voor het gebruik van de servers. Maar dit is al voorgesteld zonder sux6.

Werelden zonder de premium-functies en zonder de mogelijkheid pp te verdienen. PA en Am zouden veel duurder moeten om uit de kosten te komen. Zeer kleine werelden. Spelers zonder PA zouden er dan enkel zijn om de stammen met betalende spelers van dorpen en grondstoffen te voorzien. Hoeveel keer beginnen die dan opnieuw?


Het beste is naar mijn mening het spel slechts in een langzaam tempo met enkel noodzakelijke updates en door de Community goedgekeurde ideeën doorontwikkelen, en dan vervolgens enkele werelden aanbieden zonder premium-functies. Die inkomsten zou InnoGames moeten durven mislopen, ze zouden dat moeten zien als een investering.

Die werelden zonder premium-functies bestaan vandaag toch al. Duitse werelden worden telkens per 2 opgestart. 1 met en 1 zonder premium-functies. Je start met enkele vrienden een of meerdere stammen op die werelden. Gebruikt een extern programma om met elkaar in contact te staan. Denk er aan dat de instellingen van de wereld zonder premium-functies waarschijnlijk niet aan je verwachtingen zullen voldoen.

Ik denk niet dat wij als spelers ons moeten mengen of zorgen maken in de strategie van verdien model. Daarvoor zullen de eigenaren van InnoGamesf wel de nodige analisten in huis hebben.


Enkele cijfers.

InnoGames kondigt aan dat het in 2015 een omzet van 100 miljoen euro heeft behaald en meer dan 100 procent in mobiel is gegroeid.

In oktober 2016 verwerft het Zweedse entertainmentbedrijf Modern Times Group 35 procent van InnoGames voor een bedrijfswaarde van 260 miljoen EUR, van de voormalige investeerder Eight Roads Ventures en de oprichters van het bedrijf.

In mei 2017 investeert het Zweedse entertainmentbedrijf Modern Times Group EUR 82,6 miljoen om zijn aandeel in InnoGames te vergroten tot 51%.

Geen info gevonden voor 2018.
 
Reactiescore
1.454
  • Premium Functies zijn een tegemoetkoming hieraan en liggen in de lijn van verwachting bij onze consumenten. Jullie maken de onmiddellijke koppeling Premium Dood het spel en dat is foutief. Onze data toont duidelijk aan dat de invoer van premium functies juist zorgt voor spelersbehoud (of het in andere termen te zeggen: Minder snelle spelersafname). Ik raad je aan even de hoofdpagina van TW (of twstats) door de way back machine te halen, spelersaantallen te noteren en dit te koppelen tov. een grafiek (en invoering van PP functies). Je zal snel merken dat het spelersaantal volledig in vrije val ziet en dit getemperd wordt met invoer van nieuwe functies/gebouwen/Premium Functies.
Het enige wat ik hier op wil zeggen is: statistiek is het begin van een leugen. Met andere woorden, als je grafiek je bewijs voor deze aanname is, is er een hele grote kans dat je argument foutief is. Er zijn miljoenen redenen waarom het anders zou kunnen gaan en de enige manier om daar bewijs van de krijgen is de mensen expliciet vragen, niet naar statistiek kijken :).

Verder ben ik het wel eens met grote delen van je post :D
 
Bovenaan