Spion in Maai?

DeletedUser81357

Guest
Dus conclusie van alles hierboven is dat er 2 verhalen verteld worden.
1. Dat er een spion is. Hier is nog niet dieper op ingegaan of enige vorm van bewijslast getoond. Ik, als co van het acc barnix, zou deze toch graag zien om hier enig oordeel over te kunnen geven aangezien bewijzen dat iets niet zo is lastiger (zelfs onmogelijk als ik goed opgelet heb bij mijn basiscursus over recht :p) is dan dat het wel zo is. Verder had ik gerust zelf met colla willen praten hierover in pm maar ik was gisteren niet thuis en de hoofdspeler van barnix heeft hier dan op gereageerd maar ik zou het anders aangepakt hebben. Ik heb vernomen dat we geblokkeerd zijn dus met hem in gesprek gaan hierover is voor mij dus onmogelijk.

2. Chefdiepvries die samen met een speler van maai een massa ging doen maar op het laatste moment afhaakt en beslist desbetreffende speler aan te vallen. Wat dit verhaal betreft, hebben we de pm wisselingen te zien gekregen. Hierin is nergens tevoorschijn gekomen dat er een NAP was tussen beide partijen. Om hier neutraal in te blijven, zeg ik er wel bij dat ik niet zeker weet dat we alles gelezen hebben want bij het doorsturen van een pm kan je mededelingen weglaten. Waar ik mij wel in kan vinden is dat als je met je buur een gezamenlijke aanval gaat doen, dat je verwacht dat die ook uitgevoerd gaat worden. Dan is er min of meer een NAP aangezien je clears richting hetzelfde target gaan en dan ga je geen stacks plaatsen. Ik snap dus zeker dat maai zich hier de pineut voelt. Hier heb ik te horen gekregen dat chefdiepvries zich stil hield (note: uit screen van Roald kan ik niet afleiden wanneer chef dat bevestigd heeft van aantal clears etc, punt blijft dat het sowieso niet netjes is). De groep verlaten, ging in zijn ogen dan weer moeilijk omdat hij niet of toch moeilijk kan zeggen dat hij niet meedoet omwille van een andere massa aangezien je dan de massa van AX verraad. Ook hier de kanttekening dat ik dit maar gehoord heb en niet kan bevestigen. Conclusie is, in mijn ogen in ieder geval, dat er geen NAP afgesproken was maar wel een gesprek over samen aanvallen maar dat dit niet is doorgegaan en ook niet afgeblazen is geweest. Netjes is het niet, een stab ook niet zoals Roald zegt maar maai mag zich hier zeker terecht rot over voelen.
 

DeletedUser81281

Guest
Jammer dat Tranq vergeet te vertellen dat hij zelf een MB van Chef aan het edelen was.
Om vervolgens te vragen om een NAP, die gewoon afgewezen is.
 

DeletedUser81351

Guest
Hoe kun je nou een account mee gaan rekenen dat nota bene gestabbed is :p Die heb ik namelijk niet eens in de ODD meegenomen, dan zou het nog meer zijn namelijk. De verschillen zijn gewoon groot tussen de massa's, bijna 1/3de keer zo groot, als je dat niet ziet moet je iets aan je ogen laten doen lijkt me. Lekker selectief accounts meerekenen, zodat de cijfers in jullie voordeel uitvallen, zo werkt het natuurlijk niet.

Je eerste zin en je laatste zijn tegenwerkend? Eerst zeg je dat jijzelf selectief hebt gekozen, en vervolgens dat het zo niet werkt.

Daarnaast is Monymaker ook qua ODD (wat een redelijk deel is ook niet opgenomen in de cijfers, dus je uittrekking van de 1/3de keer zo groot klopt alsnog niet.

De cijfers qua dorpen verlies lopen zeker positiever als je moneymaker wel meerekent, maarja er is een redelijke verklaring voor zo een verlies.
 

DeletedUser81351

Guest
Laten we niet om de feiten heendraaien. Het is namelijk wel zo dat deze actie op IDGAF inderdaad gezamenlijk afgesproken is. Poh, zelfs ChefDiepvries zat bij ons in de skypechat mee te lullen over zijn aanval op Gendry de 14e en is tot vanochtend vrolijk in die chat blijven zitten, nadat ik hem eruit heb moeten gooien.

aw5mo3xmq9j.png

Verder wil ik er niet teveel woorden aan vuil maken, maar dit zijn de feiten.

Interessante wending, en leuk dat er eindelijk iemand met ook wat feiten/bewijs komt.

Heb je toevallig ook een datum hierbij inplaats van alleen de tijd? Kan natuurlijk altijd wat anders zijn...
 
Reactiescore
26
Ik zal een korte toelichting geven op de situatie, aangezien er behoorlijk gespeculeerd wordt, en er zaken bij worden betrokken die irrelevant zijn.

Van eind september t/m begin oktober is er een NAP geweest tussen Maai en Ax. Tijdens deze NAP is er gezamenlijk met ChefStabVries besproken om een aanval op Gendry te plannen. Dit zou 14-10 plaatsvinden. Concreet: ChefStabVries zou aanvallen op Gendy en ik zou hem daarin ondersteunen.
Om een goede voorbereiding op die aanvallen te plannen heb ik de vraag gesteld aan ChefStabVries of het een idee is om de NAP (die destijds dus nog liep tot 5-10), persoonlijk te verlengen zodat we beide een optimale voorbereiding konden genieten m.b.t. aanval op Gendry.
Dit zou intern worden besproken bij ChefStabVries, en na meerdere malen vragen of er inmiddels een ei over was gelegd, kreeg ik continu ontwijkende antwoorden. Desalniettemin kreeg ik ook vanuit de stam te horen dat ChefStabVries een betrouwbaar account is, dus me niet echt zorgen hoefde te maken.

Op 6-10 kwam er vanuit ChefStabVries de reactie dat er geen NAP in zit omdat ik een dorp van zijn MB had geëdeld. (Dreetie)
Tijdens een eerder massa van AX had Dreetie een BB cf gemaakt, ik heb toen contact met ChefStabVries gezocht om te kijken of deze cf teruggeven kon worden, omdat ik dat geen faire manier van spelen vind. ChefStabVries gaf toen aan begrip te hebben voor de situatie (Had zelf ook een bb in mijn cluster geëdeld en deze netjes terug gegeven), maar dat Dreetie dit zelf niet van plan was, dus ik dit zelf maar met hem op moest lossen. Dat heb ik dus op eigen initiatief opgelost --> edelen cf

In de periode 5/10-14/10 heb ik me voorbereid om ChefStabVries te kunnen ondersteunen bij de aanvallen op Gendry. Edels goed gezet etc.

Echter krijg ik op 14/10 omstreeks 00:00 zelf ineens 40 (rode) clears van ChefStabVries binnen. Dit aantal liep gedurende de nacht op.

Al met al kunnen we inderdaad zeggen dat er geen NAP was, dit omdat dit in een pm is aangegeven door ChefStabVries. (weliswaar om niet gegronde reden).
Desalniettemin is het mijn inziens in en in triest om juist op 14-10 de clears die voor Gendry bestemd zijn op Tranquillo te droppen.
Terwijl gezamenlijk de afspraak nog altijd stond om Gendry aan te vallen. (En dit zelfs de reden is dat ik vannacht nog online was).

Door deze manier van spelen is voor mij de lol eraf.
 
Reactiescore
116
Typische situatie waarin een slechte communicatie aan de grond van het welles-niettes spelletje ligt.
Tranquillo had er niet zomaar van uit moeten gaan dat het plan op Gendry. nog steeds staande was & .Chefdiepvries had beter moeten communiceren dat het plan dus effectief was geannuleerd (echter had die sowieso niet moeten communiceren dat Tranquillo zelf het target ging zijn).

Voor mij persoonlijk is hier niemand 100% aan te duiden als "schuldige". Denk dat je mening zeer verschillend is afhankelijk van door welke bril je gaat kijken.
 

DeletedUser75418

Guest
Hoe kun je nou een account mee gaan rekenen dat nota bene gestabbed is :p Die heb ik namelijk niet eens in de ODD meegenomen, dan zou het nog meer zijn namelijk. De verschillen zijn gewoon groot tussen de massa's, bijna 1/3de keer zo groot, als je dat niet ziet moet je iets aan je ogen laten doen lijkt me. Lekker selectief accounts meerekenen, zodat de cijfers in jullie voordeel uitvallen, zo werkt het natuurlijk niet.

Excuus, dacht dat je tranquilo ook had meegerekend in die 4 miljoen, dan is het verschil natuurlijk wel veel groter. Neemt niet weg dat wolfpack en the witch ook beide rond de 1 mln aan odd zitten en prima is gedeffed.
 

DeletedUser81351

Guest
Ik zal een korte toelichting geven op de situatie, aangezien er behoorlijk gespeculeerd wordt, en er zaken bij worden betrokken die irrelevant zijn.

Van eind september t/m begin oktober is er een NAP geweest tussen Maai en Ax. Tijdens deze NAP is er gezamenlijk met ChefStabVries besproken om een aanval op Gendry te plannen. Dit zou 14-10 plaatsvinden. Concreet: ChefStabVries zou aanvallen op Gendy en ik zou hem daarin ondersteunen.
Om een goede voorbereiding op die aanvallen te plannen heb ik de vraag gesteld aan ChefStabVries of het een idee is om de NAP (die destijds dus nog liep tot 5-10), persoonlijk te verlengen zodat we beide een optimale voorbereiding konden genieten m.b.t. aanval op Gendry.
Dit zou intern worden besproken bij ChefStabVries, en na meerdere malen vragen of er inmiddels een ei over was gelegd, kreeg ik continu ontwijkende antwoorden. Desalniettemin kreeg ik ook vanuit de stam te horen dat ChefStabVries een betrouwbaar account is, dus me niet echt zorgen hoefde te maken.

Op 6-10 kwam er vanuit ChefStabVries de reactie dat er geen NAP in zit omdat ik een dorp van zijn MB had geëdeld. (Dreetie)
Tijdens een eerder massa van AX had Dreetie een BB cf gemaakt, ik heb toen contact met ChefStabVries gezocht om te kijken of deze cf teruggeven kon worden, omdat ik dat geen faire manier van spelen vind. ChefStabVries gaf toen aan begrip te hebben voor de situatie (Had zelf ook een bb in mijn cluster geëdeld en deze netjes terug gegeven), maar dat Dreetie dit zelf niet van plan was, dus ik dit zelf maar met hem op moest lossen. Dat heb ik dus op eigen initiatief opgelost --> edelen cf

In de periode 5/10-14/10 heb ik me voorbereid om ChefStabVries te kunnen ondersteunen bij de aanvallen op Gendry. Edels goed gezet etc.

Echter krijg ik op 14/10 omstreeks 00:00 zelf ineens 40 (rode) clears van ChefStabVries binnen. Dit aantal liep gedurende de nacht op.

Al met al kunnen we inderdaad zeggen dat er geen NAP was, dit omdat dit in een pm is aangegeven door ChefStabVries. (weliswaar om niet gegronde reden).
Desalniettemin is het mijn inziens in en in triest om juist op 14-10 de clears die voor Gendry bestemd zijn op Tranquillo te droppen.
Terwijl gezamenlijk de afspraak nog altijd stond om Gendry aan te vallen. (En dit zelfs de reden is dat ik vannacht nog online was).

Door deze manier van spelen is voor mij de lol eraf.

Mwah maar de hele wereld tegen 1 stam te gooien is niet in en in triest (los van hoe die stam gecreëerd is). Oké!

Verder stem ik bij Sky Arragon erbij. Niemand is hier perzee in fout. Miscommunicaties en informatie die niet gegeven is, meer niet. Je had er idd vanuit kunnen gaan dat het niet doorging, maar ook weer niet. Vindt het idd best jammer voor je, maar medelijden heb ik ook weer niet.
 
Reactiescore
1.165
Typische situatie waarin een slechte communicatie aan de grond van het welles-niettes spelletje ligt.
Tranquillo had er niet zomaar van uit moeten gaan dat het plan op Gendry. nog steeds staande was & .Chefdiepvries had beter moeten communiceren dat het plan dus effectief was geannuleerd (echter had die sowieso niet moeten communiceren dat Tranquillo zelf het target ging zijn).

Voor mij persoonlijk is hier niemand 100% aan te duiden als "schuldige". Denk dat je mening zeer verschillend is afhankelijk van door welke bril je gaat kijken.

Beetje makkelijk af doen als 'slechte communicatie' als er gewoon duidelijke afspraken zijn gemaakt over een aanval. Aanvalsdatum, inventarisatie & toezegging van Tranquillo om te ondersteunen. Hoe duidelijk wil je het hebben?
 

Deleted User - 487776907

Guest
Interessante wending, en leuk dat er eindelijk iemand met ook wat feiten/bewijs komt.

Heb je toevallig ook een datum hierbij inplaats van alleen de tijd? Kan natuurlijk altijd wat anders zijn...

Uit mn hoofd was 't 30 september. Kan morgen wel even kijken of ik logje kan sturen.

Nu kan je zeggen, tja is 2 weken terug. Chef heeft hierna , na een stuk of 6x vragen hoe hij ervoor stond, inderdaad alles compleet genegeerd. Helaas gaan wij nog wel uit van de goede bedoelingen van een mens en maakten we de aanname "Geen gehoor is goed gehoor". Een simpele "Nee sorry gaat m niet worden die dag" was voldoende geweest en ik had geen argwaan gehad.

Nogmaals, geen stab o.i.d., gewoon een flink pijnlijke teleurstelling. Alweer.
 
Reactiescore
116
Beetje makkelijk af doen als 'slechte communicatie' als er gewoon duidelijke afspraken zijn gemaakt over een aanval. Aanvalsdatum, inventarisatie & toezegging van Tranquillo om te ondersteunen. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Ja, dat was allemaal gecommuniceerd. Het onderwerp van het akkoord was inderdaad zeer duidelijk. Maar duidelijke communicatie van het vervagen (of in dit geval annuleren) van de gezamenlijke actie ontbreekt bij beide partijen.

Dit is de mening die ik heb gevormd met de informatie die ik nu heb.
 
Reactiescore
26
Het lijkt mij dat wanneer je ergens een afspraak maakt, je tijdig aangeeft dat niet doorgaat.
Maar misschien heb ik een andere opvoeding gehad.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Waarom zou ax - mocht er een spion zijn- dit willen laten uitlekken ?
AX had er dan toch meer baat bij gehad om die massa fatsoenlijk te blokken ? Als toch alles bekend is.

Dat eerste is een goede vraag, hoogstwaarschijnlijk om gewoon dikke chaos (met succes) te creeren terwijl er een grote massa binnenkwam. Overigens was er al weken geplant om op 14.10, vandaag dus, een grote massa op XII te laten aankomen (De bg van AX). Laten we zeggen dat we het al toevallig vonden dat AX precies dezelfde aankomstdatum had gekozen als Maai. Er vielen al eerdere vreemde zaken voor, dus het vermoeden was er bij sommigen al.

Je tweede zin snap ik niet; welke massa fatsoenlijk blokken? AX heeft nog nooit een massa gehad.

Chef heeft hierna , na een stuk of 6x vragen hoe hij ervoor stond, inderdaad alles compleet genegeerd..

In de skype chat ja, Vitare had contact met Chef via discord volgens mij. Vitare wist ook van niets.
 
Reactiescore
1.165
Persoonlijk ben ik van mening dat het altijd heel lastig bewijzen is of er wel degelijk een spion in een stam zit. In dit geval gebeuren er dubieuze dingen, één a twee keer kan gebeuren in mijn ogen. Na meerdere keren begin je toch te twijfelen en dan zijn conclusies snel getrokken.

Uiteraard is het ontzettend lastig te bewijzen of er gebruik gemaakt wordt van een spion. Wanneer dit spelletje goed gespeeld word is dit nauwelijks of niet traceerbaar, enkel vemoedens vanwege rare acties. Een mooi voorbeeld hiervan is W43, waar weken lang een spion in mijn stam zat. Vermoedens waren er al snel, maar het bleef ontzettend lastig om dit met keiharde bewijzen aan te tonen. Ook op het AF werd dit besproken, waar ook de vijand om keiharde bewijzen vroeg. Beetje zoals jullie nu zegmaar. Na verder speurwerk kwamen we via IP tracers achter een vermoedelijke spy waarop de vijand het uiteindelijk ook zelf maar toegaf. Dit staat natuurlijk los van deze wereld, maar wel even om aan te tonen dat het lastig is om te bewijzen.

Dit is verder niet een inhoudelijke reactie of een verdediging van Roald. Puur mijn eigen mening. Ik heb dan ook geen idee welke bewijzen Roald tot nu toe heeft verzameld, wanneer de tijd rijp is zal hij deze ongetwijfeld posten.
 
Reactiescore
535
Spionage wordt normaal gesproken enkel door counterspionage of vals spel gesignaleerd. Lijkt me niet dat iemand zo stom is toe te geven gebruik te maken van spionnen. Zo’n discussie zoals deze is wel leuk lezen, maar maakt niemand wijzer.
 
Reactiescore
972
Mwah maar de hele wereld tegen 1 stam te gooien is niet in en in triest (los van hoe die stam gecreëerd is). Oké!

Verder stem ik bij Sky Arragon erbij. Niemand is hier perzee in fout. Miscommunicaties en informatie die niet gegeven is, meer niet. Je had er idd vanuit kunnen gaan dat het niet doorging, maar ook weer niet. Vindt het idd best jammer voor je, maar medelijden heb ik ook weer niet.

De wereld tegen 1 stam, ben je serieus?
 
Reactiescore
301
De wereld tegen 1 stam, ben je serieus?

als chef diepvries gisteren had meegedaan waren het 3 vd top 4 stammen die gecoördineerd (tijd afgesproken) op een top 3 stam gooiden. Dus die vergelijking is misschien licht overdreven maar ik denk dat je wel weet wat er bedoeld wordt.
 
Reactiescore
972
als chef diepvries gisteren had meegedaan waren het 3 vd top 4 stammen die gecoördineerd (tijd afgesproken) op een top 3 stam gooiden. Dus die vergelijking is misschien licht overdreven maar ik denk dat je wel weet wat er bedoeld wordt.

1 stamlid van de top 4. AX is nog steeds vijandig ten opzichte van Maai (kijk maar naar de massa die we gehad hebben), dus daar is allesbehalve sprake van.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Typische situatie waarin een slechte communicatie aan de grond van het welles-niettes spelletje ligt.
Tranquillo had er niet zomaar van uit moeten gaan dat het plan op Gendry. nog steeds staande was & .Chefdiepvries had beter moeten communiceren dat het plan dus effectief was geannuleerd (echter had die sowieso niet moeten communiceren dat Tranquillo zelf het target ging zijn).

Voor mij persoonlijk is hier niemand 100% aan te duiden als "schuldige". Denk dat je mening zeer verschillend is afhankelijk van door welke bril je gaat kijken.

Trouwens hier nog even over; Kijk eens even naar de intenties van beide. Is Tranquilo nou echt schuldig omdat hij 'naief en goedgelovig' was of is het Chefdiepvries die 'bewust' alles vaag hield en 'toevallig' al zijn clears en edels thuis had tijdens een grote AX-stammassa en halverwege de nacht beslist om eigenhandig een ander doelwit dan zijn stam aan te vallen. Een twaalfjarig naief meisje in de speeltuin die meegelokt wordt door een man met een zakje snoepjes is zelf ook schuldig omdat zij beter had moeten weten en achterdochtig had moeten zijn? De man die intentioneel iets doet wat 'niet zo netjes' is, valt niet heel veel meer te verwijten dan het meisje?

Je houd overduidelijk gewoon de hand boven het hoofd van Chefdiepvries & AX, maar waarom? :tongue:
 
Bovenaan