Instellingen classic 21

Ga je spelen?

  • Ja

    Stemmen: 38 69,1%
  • Nee

    Stemmen: 17 30,9%

  • Totaal aantal stemmers
    55
Reactiescore
2.303
#leon
 
Reactiescore
2.490
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400 %
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200%
- Productiefactor 60 (19200 per uur)


Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee
- Ridder/Standbeeld: Nee
- Bonusdorpen: Nee
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: 3- levelsysteem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Aanvalstiming: Ms i guess, aangezien de laatste echte classic volle sec was. Volle sec hier ook prima.
- Bolwerken: Nee
- Dorpen start: 3 dorpen start


Edelen:
- Edelmanproductie: Pakketten, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 34-35
- Edelmannen looplimiet: 30 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: 35% voor een week behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 5
- Vakantievervangingen: Actief

Extra:
- Tribelock: Actief vanaf 2 maanden wereld
- Vlaggen: Nee
- Limited haul: No Haul
- Boerderijlimiet: Bij MS 2000 eenheden per boerderijlevel
- OS buiten de stam: Uit

Premium-Functies
- Premium Account: Actief
- Account Manager: Actief
- Farm-Assistent: No Haul, dus inactief
- Bouwtijdreducties: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief

Hier ga ik momenteel voor (de wereld is trouwens nagenoeg identiek aan CL19 buiten de toestemmingsdaling.

Wat dachten jullie van een de grootte van je startdorp (wat dacht je van 3 half-uitgebouwde dorpen?)


Feedback welkom.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Neen graag 26 punt dorpen
 

Deleted User - 487958296

Guest
3 half uitgebouwde dorpen start, instant druk zijn
 
Reactiescore
1.167
Ik zou mooi vinden!
 
Reactiescore
298
Zeker goeie instellingen, maar dan met Ms of volle seconden Duckje? Mijn voorkeur gaat uit naar t laatste.

En meerdere half uitgebouwde dorpen lijkt me ook lachen
 

DeletedUser75900

Guest
A.u.b. wel gewoon kunnen farmen, ik snap niet wat mensen leuk vinden aan ''no haul''.. Het aanvallen (lees farmen) van bb dorpen en kleine dorpen hoort er toch bij?
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Ja en farmen ook, goede opmerking. Farmen en 26p dorpen want idd, het starten is vrij leuk en anders heb je 50% vd spelers die een acc maakt en nooit loggt die anders 26p blijven, nu mooie dorpen zijn. De classic draait dan om wie het meest inactieve spelers in de buurt heeft
 
Reactiescore
974
Hier ga ik momenteel voor (de wereld is trouwens nagenoeg identiek aan CL19 buiten de toestemmingsdaling.

Wat dachten jullie van een de grootte van je startdorp (wat dacht je van 3 half-uitgebouwde dorpen?)


Feedback welkom.

Wel grappig voorstel voor een keer, al denk ik dat de start van een classic relatief gezien nog vrij populair is. Classic start is tenslotte nog de enige wereld waar zonder invloed van PP kan gezien laten worden wie de beste keuzes maakt en daarmee een betere starter is. Invloed van PP op een start is vrij hoog, stuk hoger dan op late game.

Ben voor een meer dorpen start, maar liever toch vanaf 26 punten. Denk dat meeste standaard standaard classic spelers ook liever starten zonder uitgebouwde dorpen.


Buiten dat, het is hedendaags een probleem dat enkele spelers starten door middel van boost accounts. Jammer genoeg valt dit in bepaalde constructies lastig te bewijzen. Maar indien er gestart wordt met uitgebouwde dorpen, zal de booster wel een abnormaal groot voordeel krijgen. Ook het vragen van iemand om even te starten en vv af te geven zorgt al voor een abnormaal hoeveelheid interns. Tot dusver wordt boosten enigszins afgeremd doordat je veel tijd moet besteden om boost accounts op te bouwen, maar als het al uitgebouwd is wordt het boosten van accounts wel erg makkelijk.

Met dit in gedachten raad ik uitgebouwde dorpen ten zeerste af. Indien er laatste classics niet zo een boost cultuur hing door enkele rotte appels, zou ik het enigszins niet erg gevonden hebben. Maar helaas...

Daarbij zijn er een hoop spelers die 1 keer loggen en direct stoppen. Dat is dan vrij saai en makkelijk edelen voor de actieve spelers.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487960736

Guest
Nja ik vind No Haul niet echt een classic instelling. Vind t niet echt bij het cincept classic passen, 3 dorpen start kan, maar inderdaad half opgebouwd lijkt me te veel. Dan hangt er alsnog veel van RNG af met inactieve spelers in de buurt. 26p zou dan mijn voorkeur hebben.

Vind een 3-man edeltrein tbh ook niet echt passen bij een classic, vind zelf 4 beter.
 
Reactiescore
259
Wel farmen aub, en 4 edelmannen om een dorp over te nemen
Volle secondes ook wel keer geinig
Beginnen met 26p dorpen
 
Reactiescore
974
Nja ik vind No Haul niet echt een classic instelling. Vind t niet echt bij het cincept classic passen, 3 dorpen start kan, maar inderdaad half opgebouwd lijkt me te veel. Dan hangt er alsnog veel van RNG af met inactieve spelers in de buurt. 26p zou dan mijn voorkeur hebben.

Vind een 3-man edeltrein tbh ook niet echt passen bij een classic, vind zelf 4 beter.

Vanaf classic 6 werd nochtans 9 van de 10 keer gekozen voor een no haul of limited haul sinds mensen meer waarde hechtte aan tw skills dan aan actief zijn en doelloos farmen via farm assistent.

Heb zelf het liefst limited haul. Met een farm wereld prefereer ik persoonlijk naar een wereld zoals vorige classic zonder AM en FA, dat het farmen toch nog wat denkvermogen kost verplaats op een A, B, C knop te spammen. No haul vind ik niet erg, beetje saai in de start alleen.

Denk eigenlijk dat de classic ook niet per direct gelinkt kan worden naar pure klassieke instellingen. Boerlimiet en pakketten duur herbouwen zijn van oorsprong ook geen klassieke instellingen, maar persoonlijk horen die 2 instellingen standaard in een classic wereld te zitten. Daarom denk ik dat de classic wereld meer gezien kan worden als een wereld met instellingen die door old gen spelers als favoriet gezien worden, met daarbij instellingen die op normale werelden niet meer of zelden mogelijk zijn.
 
Reactiescore
151
Denk dat half uitgebouwde dorpen start wel eens interessant kan zijn. Dat er dan wat meer voordeel zit in de bbs in je regio uitbouwen maakt niet enorm veel uit, omdat je met snelheid 4 en een redelijke productiefactor eroverheen sowieso flink snel edels kunt bouwen, dus daar ga je zo doorheen. Maar ik geloof dat de meeste dat niet heel erg zien zitten.

Low/No-haul is sowieso echt een betere setting. Ja sorry als je idee van TW bestaat uit zoveel mogelijk elke dag een paar farmlijstjes afgaan is, maar extreem interessant is het niet. En ik sta toch nochtans meeste farmwerelden waar ik (actief) speel bovenaan de rovers, dus niet alsof ik gewoon niet met kan spelen. Classic is al druk genoeg zonder dat erbij te halen.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Ik zou sowieso voor 26p dorpen gaan ja en ben zelf nog steeds heel erge voorstander van no haul en 3 edels is gewoon weer eens lachen, niet per se een anti classic instelling verder.
Met de haul, daar heb je meestal een 50/50 verdeling wat de mensen leuk vinden, met no haul speel je nog iets meer de nieuwere stammen (als vit vorige wereld) in de kaart, aangezien die meestal niet veel farmen vanuit de start. Vanuit mijn ervaring zorgt het iig voor leukere werelden, maarja tegenwoordig luisteren we zelfs naar Rob helaas.

E: met milli zou ik lagere boerlimiet doen, maakt mij persoonlijk niet veel uit of t vol of milli is. Enige is wel dat de invloed van 3 edels een stuk minder is met volle sec
 
Reactiescore
1.167
Ik zou sowieso voor 26p dorpen gaan ja en ben zelf nog steeds heel erge voorstander van no haul en 3 edels is gewoon weer eens lachen, niet per se een anti classic instelling verder.
Met de haul, daar heb je meestal een 50/50 verdeling wat de mensen leuk vinden, met no haul speel je nog iets meer de nieuwere stammen (als vit vorige wereld) in de kaart, aangezien die meestal niet veel farmen vanuit de start. Vanuit mijn ervaring zorgt het iig voor leukere werelden, maarja tegenwoordig luisteren we zelfs naar Rob helaas.

E: met milli zou ik lagere boerlimiet doen, maakt mij persoonlijk niet veel uit of t vol of milli is. Enige is wel dat de invloed van 3 edels een stuk minder is met volle sec


CO NODIG ?
 

DeletedUser81367

Guest
Vanaf classic 6 werd nochtans 9 van de 10 keer gekozen voor een no haul of limited haul sinds mensen meer waarde hechtte aan tw skills dan aan actief zijn en doelloos farmen via farm assistent.

Heb zelf het liefst limited haul. Met een farm wereld prefereer ik persoonlijk naar een wereld zoals vorige classic zonder AM en FA, dat het farmen toch nog wat denkvermogen kost verplaats op een A, B, C knop te spammen. No haul vind ik niet erg, beetje saai in de start alleen.

Denk eigenlijk dat de classic ook niet per direct gelinkt kan worden naar pure klassieke instellingen. Boerlimiet en pakketten duur herbouwen zijn van oorsprong ook geen klassieke instellingen, maar persoonlijk horen die 2 instellingen standaard in een classic wereld te zitten. Daarom denk ik dat de classic wereld meer gezien kan worden als een wereld met instellingen die door old gen spelers als favoriet gezien worden, met daarbij instellingen die op normale werelden niet meer of zelden mogelijk zijn.

Limited haul is naar mijn mening ook het beste
 
Bovenaan