Het moderne boosten. Slim of onsportief?

Wat vind jij ervan?

  • Slim

    Stemmen: 20 19,6%
  • Onsportief

    Stemmen: 58 56,9%
  • Raar dat hier een topic voor wordt gemaakt

    Stemmen: 24 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Reactiescore
1.478
Is ook de laatste keer dat ik mee heb gedaan aan een stemming of discussie die zogenaamd doel had iets te verbeteren.
Maar deze stemming had niet als zogenaamd doel om iets te verbeteren. Daarbij snap ik je niet helemaal waarom dit jou zoveel interesseert, stam 7 en 21 werken allebei voor stam 1. Hoe is dat wel eerlijk?
 
Reactiescore
2.506
Top,

Is ook de laatste keer dat ik mee heb gedaan aan een stemming of discussie die zogenaamd doel had iets te verbeteren.



JA Daarom maakte ik er ook een grap over

Zoals ik al aangaf heb ik je getagd (bij het discussie forum) bij een topic waar je stem over boosten gehoord zal worden. En wellicht doen we daar wat mee. Dit topic heeft nooit een 'doel' gehad buiten P&P. Je haalt nu echt twee verschillende topics door elkaar.
 

DeletedUser81352

Guest
k heb de afgelopen tijd de discussie gevolgd maar door het aanhoudende gezeik over en weer vond ik het toch nodig om te reageren.

De situatie is iets lastiger dan velen van jullie zomaar doen vermoeden. Er zijn namelijk belangenverstrengelingen. InnoGames is en blijft een bedrijf en het primaire bedrijfsproces daarvan is en blijft winst maken. De pp beurs en de evenementen zullen dus op zekers niet stoppen want dan snijden ze zichzelf in de vingers. Verder heb je de belangen van de klagenden over dat het oneerlijk is. Oneerlijk zou het naar mijn mening zijn wanneer niet iedereen dezelfde kansen heeft gehad. Echter is de blootlegging van het evenement in kwestie openlijk op het AF gedaan en zo had iedereen die het geld/pp erin wou investeren gelijke kansen. Dat je dat niet doet is heel goed te begrijpen maar dan moet je achteraf niet zeuren hierover. Ik kan nu toch ook gaan lopen zeuren dat ik geen bitcoins heb gekocht toen ze nog goedkoop waren maar daar schieten we verder niets mee op. Punt is en blijft dat het eerlijk is aangezien iedereen dezelfde kansen heeft.
Verder heb ik in het andere topic mensen zien refereren naar het feit dat de regels onduidelijk zijn. Dit klopt ook zeer zeker en dit is dus ook de fout van InnoGames. Voor mijn gevoel hadden ze als ik die zin lees net zo goed neer kunnen zetten je mag niets fout doen. Het wetboek is niet voor niets zo dik tegenwoordig. Mensen zullen ten alle tijden wegen zien te vinden die in hun voordeel werken. Het wetgevende orgaan blijft dus altijd achterlopen en kan dus enkel voor de toekomst zorgen dat dit niet meer gebeurd. De keuze ligt nu dus ook bij InnoGames of ze dit willen beperken in de toekomst. Zij dienen nu de keuze te gaan maken of dat ze de winst verloren willen laten gaan of dat ze dit openlijk toegeven dat dit is wat ze willen. Hierdoor zal dan wel de spelersbase verder krimpen maar dit zullen ze op de koop toenemen dan. Want eerlijk is eerlijk, je hebt liever 100 spelers die iedere maand 100 euro pp in het laatje brengen dan 1000 spelers die iedere maand 1 euro pp in het laatje brengen.

Mvg,
Iemand die niet actief is op deze wereld maar deze discussie tot op de voet heeft gevolgd.
 
Reactiescore
5.686
k heb de afgelopen tijd de discussie gevolgd maar door het aanhoudende gezeik over en weer vond ik het toch nodig om te reageren.

De situatie is iets lastiger dan velen van jullie zomaar doen vermoeden. Er zijn namelijk belangenverstrengelingen. InnoGames is en blijft een bedrijf en het primaire bedrijfsproces daarvan is en blijft winst maken. De pp beurs en de evenementen zullen dus op zekers niet stoppen want dan snijden ze zichzelf in de vingers. Verder heb je de belangen van de klagenden over dat het oneerlijk is. Oneerlijk zou het naar mijn mening zijn wanneer niet iedereen dezelfde kansen heeft gehad. Echter is de blootlegging van het evenement in kwestie openlijk op het AF gedaan en zo had iedereen die het geld/pp erin wou investeren gelijke kansen. Dat je dat niet doet is heel goed te begrijpen maar dan moet je achteraf niet zeuren hierover. Ik kan nu toch ook gaan lopen zeuren dat ik geen bitcoins heb gekocht toen ze nog goedkoop waren maar daar schieten we verder niets mee op. Punt is en blijft dat het eerlijk is aangezien iedereen dezelfde kansen heeft.
Verder heb ik in het andere topic mensen zien refereren naar het feit dat de regels onduidelijk zijn. Dit klopt ook zeer zeker en dit is dus ook de fout van InnoGames. Voor mijn gevoel hadden ze als ik die zin lees net zo goed neer kunnen zetten je mag niets fout doen. Het wetboek is niet voor niets zo dik tegenwoordig. Mensen zullen ten alle tijden wegen zien te vinden die in hun voordeel werken. Het wetgevende orgaan blijft dus altijd achterlopen en kan dus enkel voor de toekomst zorgen dat dit niet meer gebeurd. De keuze ligt nu dus ook bij InnoGames of ze dit willen beperken in de toekomst. Zij dienen nu de keuze te gaan maken of dat ze de winst verloren willen laten gaan of dat ze dit openlijk toegeven dat dit is wat ze willen. Hierdoor zal dan wel de spelersbase verder krimpen maar dit zullen ze op de koop toenemen dan. Want eerlijk is eerlijk, je hebt liever 100 spelers die iedere maand 100 euro pp in het laatje brengen dan 1000 spelers die iedere maand 1 euro pp in het laatje brengen.

Mvg,
Iemand die niet actief is op deze wereld maar deze discussie tot op de voet heeft gevolgd.

Ja is deels natuurlijk wel zo. Alleen hoe minder spelers, hoe minder spelers het aantrekt en hoe minder potential marktwaarde inno kan bezitten. Denk aan een terras, soms worden er mensen betaald of verleid met korting om op het terras te gaan zitten, met als gevolg dat er ook meer mensen bij komen zitten en dus meer klanten. Dan ook de reden waarom het vaak bij het ene terras erg druk is en het terras ernaast het moet doen met 2 duiven.
 

DeletedUser81360

Guest
Wat vind jij ervan?
  1. Slim
  2. Onsportief
  3. Raar dat hier een topic voor wordt gemaakt

Ik zag dit staan en dacht eens te kijken wat iedereen er van vond maar vond enkel een 13 pagina lange discussie over dezelfde spelers. :p
(Ik ben niet zo actief op de wereld, en zit pas sinds enkele dagen terug op het AF dus sta wat achter. :p)
Ik moet wel bekennen dat ik op pagina 8 gestopt ben met lezen en verder beginnen lezen op laatste pagina :D
Ik weet niets van de spelers in kwestie dus ga wijselijk mijn mond houden :engel:

Anyway,
over de vraag in kwestie, ik zou de 3 opties willen aanvinken maar ik vermoed dat je er maar 1tje kan aanvinken :p
ik vind het slim (van spelers) om te kunnen boosten
Uiteraard kan je daardoor veel sneller groeien ed, en je hoeft eigenlijk zelfs niet persé pp te kopen, je speelt gewoon een paar nieuwe werelden waar je op een paar weken enkele 1000de pps kan toveren op de beurs.
Ik vind het ook wel onsportief, maar het is zoals in het leven, als je de voze spelletjes niet meespeelt eindig je in de goot. zonder pp boosten hou je de ervaren spelers die wel zwaar boosten niet bij. Feit is dat PP boosten je account blijvend (vlaggen kopen) of op éénn wereld, extreem kan boosten.

Ik snap dat inno er geld mee wil verdienen, spijtig dat het het spel ook wat kapotmaakt.
Fijn is wel dat je op zich een gratis manier hebt om toch redelijke aantallen pp op te sparen en ze dan op een actief account kan investeren als je ze nodig hebt/wenst te gebruiken.
Vroeger kon je zaken beter uitrekenen, zoals hoeveel verliezen je ging hebben bij een aanval en hoe hoog diens muren nog gingen staan ed. Nu moet je vlaggen, boosters en muurlevels (verkorten) mee incalculeren.
Dit maakt ervaren spelers vaak ook nóg sterker.

Iig, mijn mening is dat al die pp functies het spel minder leuk hebben gemaakt, en ook mij 'gepushed' heeft om me op pp verdienen en uitgeven te gooien, maar gezien ik die pp ook gratis binnenhaal en soms fijn vind uit te geven kan ik er mee leven.

..of ben ik op een fout topic bezig? :D want ik kon niet helemaal volgen :D

ZZ|Lion
 

Deleted User - 487871837

Guest
Je hebt het nu over PP boosten, en dat is volgens mij waar het probleem (iig van dit topic) niet ligt.
 

DeletedUser81360

Guest
Dan gaat de stemming over accountboosten dmv derden?
Maar dat op zich is illegaal dus waarom dan de enquete of het slim is of onsportief.
Ik zie hier veel staan over de in vraagtrekking wat met een bepaalde account gebeurde wel of niet binnen de regels was, maar dat op zich kan ik niet goed linken aan de stemmingsvraag.

op wat slaagt de vraag dan juist 'is dit slim? is dit onsportief?' ?

Sorry als ik wat traag van begrip ben :D
 

DeletedUser81360

Guest
je acc boosten dmv een ander account? maw, een account bewust gebruiken, puur om een ander account sterker te maken. en dan bedoel ik vnml het niet groeiende, dorpenleeglatenstaanomtefarmen-account enzo
ik snap dat deze discussie gaat over de grijze zone daarin, maar ik snap de stemming niet goed.
is de vraag dan 'is het slim om je acc te (laten) boosten dmv loopholes te vinden in de regels omtrent accountboosten?
 
Reactiescore
81
En er komt weer een event aan. Dus er kunnen weer GS pakketjes, edeldecreten en vlaggenbooster binnengehaald worden. Terwijl de inventaris nog lang niet leeg is van het vorig event. Er komt ook weer PP binnen van wereld 70, dus dat kan meteen weer gebruikt worden. De munten kunnen sneller geslagen worden op deze manier, dan dat er dorpen overgenomen kan worden(zelfs met internen).
Er is een hoop gezeik over boosten, PP gebruik en dat het oneerlijk is tegenover kleinere spelers. Maar door de PP markt en al die events, is het niet TW zijn eigen schuld dat dit gebeurd omdat zij de mogelijkheid tot dit boosten creëren? Dat het eerder dom is om het niet te doen, omdat de mogelijkheid er is om het wel te doen zonder dat het geld kost.
 

DeletedUser81360

Guest
Dan vind ik het een stomme stemming :D
Iig ben ik van mening dat TW fijner was toen het nog gewoon om dorpjes aanvallen en verdedigen ging, en niet zozeer om manieren vinden om je naar de top te leiden middels PP, evenementen en vriendenkringen.
Maar wat doe je er aan.
Als er een evenement uitkomt, en je vind een manier om daar miljoenen/biljoenen gs en een heel pak PP uit te halen, dan denk ik dat Inno een serieuze fout heeft gemaakt, niet de spelers die daar profijt uit weten te halen.
(Spijtig dat ik de tactiek niet doorhad daarin want had niet zo bijster veel dubloenen haha.)
Als er verstandhoudingen zijn tussen spelers die kunnen inhouden hun gs leeg te roven, dan kan dat bedenkelijk zijn, maar voor zover ik weet is zelfs dat niet illegaal? Heeft niet iedere speler tijdens fusies ed dorpen van de fusiepartner leeggerooft. Of een stoppend stamlid waar je de vv van krijgt je de def nog gebruikt en de dorpen laat leegroven door stamleden terwijl die acc internt word? (verbeter me als dat blijkt illegaal te zijn :p) Of maakt niet iedere speler afspraken 'als je mijn pp dorp niet aanvalt krijg jij het tegen dat het is opgebouwd en de beurs vol zit'?
Ik denk dat het, met de huidige mogelijkheden en regels, heel moeilijk te bewijzen valt wat er onder boost'abuse' valt.
je vrienden, mb's, du's en zelfs stamleden jezelf laten farmen bvb moet imo een optie zijn.
mijn (gepensioneerde) vriend speelt ook vaak tw met me. hij blijft liever klein, maar helpt altijd wel actief.
Noem het mb, noem het du, wij plakken er niet echt een naam op, behalve vriendschap (ook irl btw)
zo kan hij kleinere spelers clearen, dorpen uitbouwen, def sturen, ..
Heb ik gs nodig zal die dat dan altijd sturen met hopen of durf ik het met LC gaan halen (vica versa ook als dat op die moment slimmer lijkt)
(De account toont uiteraard wel volledig sporen van activiteit voor eigen account.)
Maar mijn punt is, waar leg je de lat wat wel en niet mag.
Een soort van dubbelacc of nepacc hebben om je te helpen daarentegen niet.
Maar hoe controleer je het deftig..
Soms is iets totaal niet eerlijk, zoals stamleiding die over gestopte vv's bezitten en kunnen beslissen waar die gs en/of dorpen heen gaan, maar dat moet je er ook bijnemen.
Van wat ik in dit gesprek las durf ik opperen; Ik denk dat de genoemde spelers op zich niets fout deden. creeert het een 'oneerlijke' ballans, mja, mogelijk wel.
Ik denk niet dat er veel aan gedaan kan worden behalve, wat volgens mij al gebeurd, de accounts die niks behalen en enorm in de schaduw liggen, maar tegelijkertijd wel de gs spaarpot van iemand blijken te zijn, de betrokken accounts een sanctie te geven. Maar als beide accounts levendig zijn, en eigen inlog gegevens en tijdstippen hebben, kan je er denk ik niet veel tegen doen?

en over PP abuse
Als je het aan mij vroeg zou ik zeggen, stop die PP onzin en die overdreven evenementbonussen.
Hou het bij PA, AM, FA en eventueel vlaggen.
Of een minimum aan te consumeren PP.
Dat is de enige manier om die onballans bij pp 'abuse' te verkleinen
 
Reactiescore
1.478
Dit is wel 1 van de redenen dat ik vooral late-game speel inderdaad. Early game rustig naar de top werken is gewoon niet leuk. Volgende wereld ga ik dat maar eens proberen met barbclusteren en full def bouwen in dorpjes die de 3k niet halen, kijken of ik dan solo kan uithouden tot enkel de top 1 stam over is.
 

DeletedUser73927

Guest
Dit is wel 1 van de redenen dat ik vooral late-game speel inderdaad. Early game rustig naar de top werken is gewoon niet leuk. Volgende wereld ga ik dat maar eens proberen met barbclusteren en full def bouwen in dorpjes die de 3k niet halen, kijken of ik dan solo kan uithouden tot enkel de top 1 stam over is.

Tag me even als je dat gaat doen, dan doe ik met je mee. Lijkt me vet lachen namelijk!
 
Reactiescore
1.478
Tag me even als je dat gaat doen, dan doe ik met je mee. Lijkt me vet lachen namelijk!
Behalve de salty pm's lijkt me het vooral heel sloom gezien je mines laag moet houden. Maar ik zal kijken of ik nog de tijd ervoor heb buiten de studie. W70 ga ik in elk geval pp farmen zodat ik niet weer zonder pa en fa moet spelen. Dat plunderrecordje koste me erg veel tijd door handmatig elk bbtje aan te vallen.
 

DeletedUser79458

Guest
Dan vind ik het een stomme stemming :D
Iig ben ik van mening dat TW fijner was toen het nog gewoon om dorpjes aanvallen en verdedigen ging, en niet zozeer om manieren vinden om je naar de top te leiden middels PP, evenementen en vriendenkringen.
Maar wat doe je er aan.
Als er een evenement uitkomt, en je vind een manier om daar miljoenen/biljoenen gs en een heel pak PP uit te halen, dan denk ik dat Inno een serieuze fout heeft gemaakt, niet de spelers die daar profijt uit weten te halen.
(Spijtig dat ik de tactiek niet doorhad daarin want had niet zo bijster veel dubloenen haha.)
Als er verstandhoudingen zijn tussen spelers die kunnen inhouden hun gs leeg te roven, dan kan dat bedenkelijk zijn, maar voor zover ik weet is zelfs dat niet illegaal? Heeft niet iedere speler tijdens fusies ed dorpen van de fusiepartner leeggerooft. Of een stoppend stamlid waar je de vv van krijgt je de def nog gebruikt en de dorpen laat leegroven door stamleden terwijl die acc internt word? (verbeter me als dat blijkt illegaal te zijn :p) Of maakt niet iedere speler afspraken 'als je mijn pp dorp niet aanvalt krijg jij het tegen dat het is opgebouwd en de beurs vol zit'?
Ik denk dat het, met de huidige mogelijkheden en regels, heel moeilijk te bewijzen valt wat er onder boost'abuse' valt.
je vrienden, mb's, du's en zelfs stamleden jezelf laten farmen bvb moet imo een optie zijn.
mijn (gepensioneerde) vriend speelt ook vaak tw met me. hij blijft liever klein, maar helpt altijd wel actief.
Noem het mb, noem het du, wij plakken er niet echt een naam op, behalve vriendschap (ook irl btw)
zo kan hij kleinere spelers clearen, dorpen uitbouwen, def sturen, ..
Heb ik gs nodig zal die dat dan altijd sturen met hopen of durf ik het met LC gaan halen (vica versa ook als dat op die moment slimmer lijkt)
(De account toont uiteraard wel volledig sporen van activiteit voor eigen account.)
Maar mijn punt is, waar leg je de lat wat wel en niet mag.
Een soort van dubbelacc of nepacc hebben om je te helpen daarentegen niet.
Maar hoe controleer je het deftig..
Soms is iets totaal niet eerlijk, zoals stamleiding die over gestopte vv's bezitten en kunnen beslissen waar die gs en/of dorpen heen gaan, maar dat moet je er ook bijnemen.
Van wat ik in dit gesprek las durf ik opperen; Ik denk dat de genoemde spelers op zich niets fout deden. creeert het een 'oneerlijke' ballans, mja, mogelijk wel.
Ik denk niet dat er veel aan gedaan kan worden behalve, wat volgens mij al gebeurd, de accounts die niks behalen en enorm in de schaduw liggen, maar tegelijkertijd wel de gs spaarpot van iemand blijken te zijn, de betrokken accounts een sanctie te geven. Maar als beide accounts levendig zijn, en eigen inlog gegevens en tijdstippen hebben, kan je er denk ik niet veel tegen doen?

en over PP abuse
Als je het aan mij vroeg zou ik zeggen, stop die PP onzin en die overdreven evenementbonussen.
Hou het bij PA, AM, FA en eventueel vlaggen.
Of een minimum aan te consumeren PP.
Dat is de enige manier om die onballans bij pp 'abuse' te verkleinen

Kijk wat je dus moet doen om aan de top te komen volgende wereld is je co of een vriend een account laten starten naast je op dezelfde wereld. Dan moet hij ff ziek veel bbs gaan edelen en het event abusen. Na het event gewoon pakketjes inzetten en dan kunnen jij en je stamgenoten hem lekker farmen. En dit wordt dus niet gezien als boosten ;)
 
Reactiescore
89
Kijk wat je dus moet doen om aan de top te komen volgende wereld is je co of een vriend een account laten starten naast je op dezelfde wereld. Dan moet hij ff ziek veel bbs gaan edelen en het event abusen. Na het event gewoon pakketjes inzetten en dan kunnen jij en je stamgenoten hem lekker farmen. En dit wordt dus niet gezien als boosten ;)

Een hele stam voor je laten starten om hen te internen word ook niet gezien als boosten.
 
Bovenaan