Wereld zonder stammen

DeletedUser81341

Guest
Beste Forumgebruikers en spelers van Tribalwars,

Voordat ik deze radicale titel en mijn idee aan jullie uitleg, wil ik eerst een aantal dingen benoemen.
Ten eerste ben ik ervan bewust dat ik op het verkeerde forum zit voor ideeën die wereldinstellingen betreffen, ik kon echter het juiste forum niet vinden en het 'klikje' op de post van Broken Time betreft 'belangrijke informatie - ideeën forum' werkte niet. Ik hoop dat de discussie over mijn idee hier alsnog mag plaatsvinden of dat iemand mij de weg kan wijzen naar het correcte forum voor dit onderwerp.
Ten Tweede heb ik geen idee of dit idee als is voorgesteld of niet. Ik hoor het graag als dit wel het geval is.
Ten derde en als laatste voel ik mij verplicht om te vertellen dat ik niet een bijzonder ervaren Tribalwars speler ben. Het hoogste aantal punten dat ik bereikt heb was 300.000 en ik heb sinds die tijd het spel niet meer aangeraakt, voor, pak hem beet, 6 jaar. Tot nu dus. Ik sta onder anderen hierom open voor discussie en zou het alleen maar mooi vinden als mijn gedachten veranderd kunnen worden.

Goed, nu dat uit de weg is komt hier dan eindelijk mijn idee.
Mij lijkt het goed voor het spel en leuk voor de spelers als er een wereld wordt gestart zonder stammen, zonder 'uitnodiging locaties' en zonder 'verplaats je dorp' items.

Om dieper in dit idee te duiken vertel ik eerst hoe ik hierop gekomen ben. Nu ik het spel weer gaan spelen ben, heb ik het idee dat het vaak dezelfde stammen zijn die werelden winnen en dat er een soort vaste groepen zijn die samen stammen vormen. Ik merk ook dat nieuwe spelers onderdrukt worden door grote groepen samenwerkende ervaren spelers. Het valt me nu ook op in mijn eigen wereld, wereld 69, er zijn al heel snel grote stammen gevormd en ik word omringd door ze. Ik heb zelf mensen aangesproken en bondgenootschappen aangevraagd, maar niemand is geïnteresseerd. Misschien ongeluk, maar ik heb het idee dat, mede doordat Tribalwars zo lang bestaat, er vaste groepen spelers zijn ontstaan die elke nieuwe wereld weer, het spel samen opstarten. Waar dit alles op neer komt is dat ik het idee heb dat Tribalwars een spel voor elite groepen spelers geworden is en dat het vaak dezelfde spelers zijn die de top bereiken, met dezelfde medespelers. Of dit gezond is voor het spel is maar de vraag. Zou het niet wat zijn om een keer een wereld op te starten waar het in de eerste instantie ieder voor zich is en niet vooraf besloten groep, tegen vooraf besloten groep. Dit geeft nieuwe spelers ook de kans om dit prachtige spel in al zijn glorie te ontdekken.

Oplossing en voordelen:
Mijn oplossing is dus om ligging van je eerste dorp compleet willekeurig te maken om zo te zorgen dat bijna iedereen er in de beginfase alleen voor staat. Het doel hiervan is om meer tactiek en meer onderlinge contacten in de begin- en eindfase van het spel te brengen. Dit maakt dat er individueel erg tactisch gespeeld moet worden om de top te bereiken, dat strategische bondgenoten kiezen cruciaal wordt en dat er bovenal veel meer actie plaatsvindt tussen veel meer partijen. Ook maakt dit het mogelijk voor nieuwe spelers om toe te treden tot de community en wordt de winst niet bepaald door de beste vaste groep.

Nadelen:
Een nadeel zou kunnen zijn dat spelers die wel graag met stammen spelen langer moeten wacht op een nieuwe wereld.

Slot:
Zoals jullie zien zijn mijn voor en nadelen lijstjes heel kort. In mijn hoofd ziet het er allemaal mooi uit, maar ik kan moeilijk op papier zetten hoe het daadwerkelijk uit zou spelen. Ik vraag van jullie, trouwe forumleden, om na te denken over dit idee en deze lijstjes in de reacties aan te vullen en om samen na te denken of dit idee iets kan worden of dat het de prullenbak in kan.
Bedankt in ieder geval voor jullie aandacht en ik hoor graag van jullie.

Vriendelijke groet,

-TS-
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487871837

Guest
Even verplaatst naar Discussie.

Een wereld zonder stammen; hoe zou dat gaan?
 
Reactiescore
967
Lijkt me best lachen, alleen hoe zit het dan met wereld winst etc. Dit is meestal op stammen gericht, tis niet voor niks 'tribal' wars.

Edit: Ik bedoel meer dat alle wereldwinst voorwaarden, nogal onhaalbaar zijn als single account. Dit zou dan aangepast moeten worden.
 
Reactiescore
1.075
Tribal wars zonder de tribal. Dat haalt zowat de essentie van het spel weg volgens mij.
Een wereld winnen solo word lastig, en er gaan gewoon 1000 pbg allianties ontstaan wss.
Stammen beperken in hun recruitmogelijkheden zou al een stap zijn, DU's bijv een verbod op leggen?
 
Reactiescore
460
Nja spelers zullen altijd wel gaan samenwerken of dat nu in stamverband is of niet, daarbij lijkt het me niet echt fijn om met meer dan 1000 spelers solo te spelen.
Gewoon stamlimiet van 4 of 6 doet al veel.
 
Reactiescore
2.369
Geen verbod op DU's, eerder op vooraf afgesproken DU's.
Een wereld laten opstarten en enkel kunnen joinen in de registratieweek dacht ik net aan. Hierna willekeurig de kaart maken en geen verplaatsitem geven. Zo geef je iedereen een 'random' ligging en haal je eventuele vooraf bepaalde teams uit elkaar.
 
Reactiescore
1.075
Hoe wil je een verbod op DU’s krijgen? :p

Tsja meestal zijn DU's wel duidelijk, maar tis een moeilijke, maar laten we zeggen dat spelers in een bepaald spelercluster die bbs gaat edelen, opbouwen en dan weer afstaan, wel een verbodje mag. Dat is een duidelijke vorm van boosten
 
Reactiescore
2.478
Geen verbod op DU's, eerder op vooraf afgesproken DU's.
Een wereld laten opstarten en enkel kunnen joinen in de registratieweek dacht ik net aan. Hierna willekeurig de kaart maken en geen verplaatsitem geven. Zo geef je iedereen een 'random' ligging en haal je eventuele vooraf bepaalde teams uit elkaar.

Ik ben voor, geven jullie dan (eerlijk) aan wanneer een speler een wereld start om DU te worden en wanneer dit spontaan gebeurd?

On-topic: verplaats deze discussie even naar het boost topic, daar past het beter bij dan dit topic ;)
 

DeletedUser81341

Guest
Ik kom even terug op een paar reacties onder mijn post. Ten eerste maak je een goed punt Sone tribalwars zonder tribes is natuurlijk raar, zelf niet eens aan gedacht. Waaraan ik zat te denken betreft winstvoorwaarden is dat er een bepaald aantal dorpen of punten bereikt moet worden. Dit maakt het dat teveel bondgenootschappen vormen ook zijn nadeel kan hebben. Je zou dan ook stammen kunnen toestaan in de wereld met een maximaal van rond de 5 leden. Als de instellingen dan zorgen dat spawnlocaties willekeurig zijn, handelaren en edelmannen beperkte loopafstand hebben en dat de nodig een vriend locaties uitstaan, dan zal het toch zo goed als free for all worden? Er zal namelijk maar 1 winnaar zijn. Nu het het geval is dat ik niet veel ervaring heb met dit spel vraag ik me af of ik nu iets over het hoofd heb gezien qua mogelijkheden om alsnog met mensen te starten die je al van tevoren kent behalve puur toeval. Ik vraag me ook nog af of iemand aan mij uit kan leggen wat een DU is, maakt het voor mij makkelijker om de discussie te volgen.
 
Reactiescore
389
Stammen met 5 leden in een stamloze wereld? :D

Het volledig willekeurig starten is denk ik al een hele grote stap tegen het samenwerken van bestaande groepen. Aangezien nu alles met pre mades wordt gedaan, of met verplaats items / herstarten, waardoor je 2 of 3 kansen krijgt om in de buurt te komen.
 

DeletedUser81341

Guest
Het volledig willekeurig starten is denk ik al een hele grote stap tegen het samenwerken van bestaande groepen. Aangezien nu alles met pre mades wordt gedaan, of met verplaats items / herstarten, waardoor je 2 of 3 kansen krijgt om in de buurt te komen.

Zou het spel in mijn ogen al een stuk leuker maken. Als het maximum aantal stamleden dan ook nog laag ligt wordt het spel al een stuk interessanter.
 
Reactiescore
389
Dat zou zeker wel een leuke zijn: willekeurig starten, vrienden uitnodigen uitzetten, geen verplaats item en stamlimiet op 6 ofzo

Denk dat stam limiet niet eens zo laag moet, als je willekeurig start. Kan wel, maar minder belangrijk dan hoe werelden nu worden gestart denk ik
 

DeletedUser81341

Guest
En dan krijg je 5 zusterstammen en nog 2 mb stammen.
Hier zou wel wat op gevonden moeten worden ja. Op zich maken de willekeurige spawns dit al moeilijker om efficiënt te doen. Als hier bovenop een beperkte loopafstand voor adels en handelaren, waar ik het al eerder over had, wordt geïmplementeerd, wordt het al een stuk minder effectief om heel veel zusterstammen te hebben. Nog een ding dat deze wereld dan zou moeten hebben is een beperkt aantal 'opnieuw beginnen' opties. Dan kan je niet simpelweg blijven resetten totdat je bij een vriend zit.
 
Bovenaan