Edelhalvering? Ja of Nee?

Is het tijd voor een edelhalvering op deze classic?


  • Totaal aantal stemmers
    66
Reactiescore
973
Dat hier een aantal 'random speler's stemmen is natuurlijk niks raars. Bij een stemming op een forum geef je een breed publiek de mogelijkheid om te stemmen al wil je dit niet moet je er niet om vragen. Geef diegene inspraak die je inspraak wilt geven, maar ga niet achteraf bepaalde stemmen minder waarderen dan anderen.

Dan mis je toch echt het punt van zo'n een topic. Hierin wordt slechtst de opinie van serieuze spelers gevraagd waar het om betreft, waarom zou het anders op het classic forum staan verplaats het algemene discussie forum. De stemming is slechts een kleine indicatie wat de spelers van de classic willen, hieruit dus wel duidelijk dat ViT tegen is en Class voor. Daarentegen heeft dit totaal niks te maken met (zoals The minnon aanhaalt) random spelers die het leuk vinden om reacties te triggeren en simpelweg iets proberen tegen te werken omdat ze het grappig vinden. Als te zien is in de spoiler beneden, heeft zulk soort stemmen of reacties niks te maken met het doel van het topic, het wekt slechts irritatie op en het is vrij logisch dat een mod en de CM dit soort praktijken negeert en kijkt naar wat serieuze spelers en spelers van de classic te zeggen hebben.

24f4eeea81557e0a1eee8048f2b9e7ed.png
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.089
Je slaat vind ik hier toch wel behoorlijk de plank mis. Je kan wel leuk gaan stemmen als random, maar als men met 0 input komt worden die stemmen echt niet serieus overwogen. Gaan toch ook niet op de casual vragen wat de mensen vinden van de gsproductiefactor op wereld 35.
Bovendien is deze stemming niets officieels, het is snel in elkaar geflanst door UT, het zegt verder helemaal niets.


Wat ik heb begrepen is dat er geen duidelijke nee werd gegeven in de support. Daarnaast werd de situatie verkeerd ingeschat, en of vallen bepaalde instellingen toch wat anders uit.

In eerste instantie heb je als speler besloten om deze wereld te spelen met deze instellingen. Dit is een bewuste keuze, want de instellingen waren ruim van te voren bekend gemaakt waarbij zelfs mogelijkheid was voor eigen inbreng

En er zijn tientallen classics geweest waar wel edelhalveringen zijn toegepast. Daar was dan vaak sprake van halvering in de laatste maand, maar omdat de aflooptijd van deze wereld maar 7 dagen is, is een halvering voor 7 dagen natuurlijk vrij nutteloos. Door dit, en ook het feit dat de eigen inbreng in bepaalde mate beperkt was, omdat de w1 instellingen werden gevolgd en deze wereld als gevolg daarvan werd doorgedrukt op de classic verplaats een normale wereld, blijft het gewoon een discussiepunt.

Al was het nu de situatie dat 1 vd 2 stammen overduidelijk de winnaar was voor 100% dan was het simpel. Nu ben je bezig gedurende een tijd waarbij de mogelijkheden voor meerdere kampen nog relatief open liggen de spelinstellingen ter voordele van één partij te veranderen. Dit is natuurlijk absurt.

Het voordeel voor goedkopere edels is uberhaupt niet bizar eenzijdig dankzij boerlimiet, ledenlimiet, bevelensnelheid en de gsproductie(factor). Maar als er een voordeel toe te wijzen valt, is dat aan de partij met de meeste kwantiteit. De supports zijn gevoerd door de stam die niet de meeste kwantiteit heeft, en deze pol is geopend door iemand die niet in die stam zit.
Dus dat valt echt heel erg mee.

Dat de wereld traag is kon je op voorhand op anticiperen, maar dat er op verzoek edelhalveringen uitgedeeld worden natuurlijk niet.

Aangezien er genoeg classics zijn geweest met edelhalveringen, kan je dat dus wel.

EDIT:
Het argument overigens dat er niet ingegrepen kan/mag worden omdat men vooraf met de instellingen akkoord is gegaan vind ik bijzonder zwak, in ieder geval voor classics. Deze zijn vaak het doel van experimentele settings, en dat wil nog wel eens verkeerd uitvallen.
Er zijn daarom een tal van classics geweest waarbij de instellingen halverwege zijn aangepast. Bijvoorbeeld:

CL12 waarbij er een 20-voud aan barbarendorpen werd ingesteld. Dankzij het ledenlimiet en de hoeveelheid barbaren ging ondanks constante grote groei het dominatie% omlaag omdat er zoveel spelers bb-dorpen edelden (= meer actieve dorpen die meetellen voor dominatie%). Barbarendorpen edelen werd toen uitgeschakeld.

CL13 werden handmatig bb-dorpen verwijderd, omdat de setting van CL12 per ongeluk werd gekopieerd.

Hoezo dat nu niet zou kunnen is mij dan een raadsel, en zeer selectief.
 
Laatst bewerkt:

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Dat hier een aantal 'random speler's stemmen is natuurlijk niks raars. Bij een stemming op een forum geef je een breed publiek de mogelijkheid om te stemmen al wil je dit niet moet je er niet om vragen. Geef diegene inspraak die je inspraak wilt geven, maar ga niet achteraf bepaalde stemmen minder waarderen dan anderen.

Ga niet bepaalde stemmen minder waarderen dan anderen? Je bedoelt die idioten van Kakaka die jij persoonlijk aanstuurt om even hier te komen stemmen?

*afbeelding verwijderd ivm prive informatie*
27c7439c056d77b165bf1d7e162b50ac.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74569

Guest
Lijkt me logisch dat Class en Vitality stamleiding hierover communiceren en met een compromis komen. De Vitality coalitie is nog vers en zal zonder twijfel enig tijd nodig hebben om alles op orde te zetten. Ook worden de dorpen van Daenerys (ik dacht dat ik las dat de spelers inactief waren) nog overgenomen om een degelijk front te vormen. Momenteel lijkt het erop alsof Class deze wil proberen verhinderen door deze edelhalvering toe te passen.
 
Reactiescore
1.278
Ga niet bepaalde stemmen minder waarderen dan anderen? Je bedoelt die idioten van Kakaka die jij persoonlijk aanstuurt om even hier te komen stemmen?


27c7439c056d77b165bf1d7e162b50ac.png

Kan je me foto weghalen? Staat hij er over uur nog gooi ik jouw kop online
 

Deleted User - 487694086

Guest
Lijkt me logisch dat Class en Vitality stamleiding hierover communiceren en met een compromis komen. De Vitality coalitie is nog vers en zal zonder twijfel enig tijd nodig hebben om alles op orde te zetten. Ook worden de dorpen van Daenerys (ik dacht dat ik las dat de spelers inactief waren) nog overgenomen om een degelijk front te vormen. Momenteel lijkt het erop alsof Class deze wil proberen verhinderen door deze edelhalvering toe te passen.
Speelt zover ik weet nog gewoon door tot de geinternd zijn. Niet echt fijn dat jullie met assumpties komen, boosten en nu dit, terwijl Class zich er totaal niet mee bezig houdt.
 

DeletedUser74569

Guest
Speelt zover ik weet nog gewoon door tot de geinternd zijn. Niet echt fijn dat jullie met assumpties komen, boosten en nu dit, terwijl Class zich er totaal niet mee bezig houdt.

Jullie? Ik spreek alleen voor mezelf en niemand anders.
 
Reactiescore
1.278
Dan mis je toch echt het punt van zo'n een topic. Hierin wordt slechtst de opinie van serieuze spelers gevraagd waar het om betreft, waarom zou het anders op het classic forum staan verplaats het algemene discussie forum. De stemming is slechts een kleine indicatie wat de spelers van de classic willen, hieruit dus wel duidelijk dat ViT tegen is en Class voor. Daarentegen heeft dit totaal niks te maken met (zoals The minnon aanhaalt) random spelers die het leuk vinden om reacties te triggeren en simpelweg iets proberen tegen te werken omdat ze het grappig vinden. Als te zien is in de spoiler beneden, heeft zulk soort stemmen of reacties niks te maken met het doel van het topic, het wekt slechts irritatie op en het is vrij logisch dat een mod en de CM dit soort praktijken negeert en kijkt naar wat serieuze spelers en spelers van de classic te zeggen hebben.

imgpsh_fullsize_anim

Je spoiler is leeg ;).

Voor de rest hebben we hier een meningsverschil. Ik ben van mening dat het AF en IG los van elkaar staan. Het AF is breder toegankelijk en biedt ook de mogelijkheid aan spelers die zich wel betrokken voelen bij een wereld of een 'neutrale' kijk hebben een zekere mate van invloed te hebben. Een groot deel van de posters hier speelt hier niet en dat is volgens mij alle tijden al zo geweest. Ook al speel je ergens niet kan je betrokkenheid voelen bij een wereld en op basis hiervan met zo'n stemming meedoen. Zoals ik al aangaf anders moet je een IG poll houden. kies het publiek die je wilt bereiken.

Wel kenmerkend voor het klimaat dat hier heerst dat spelers met een andere mening afgedaan worden als 'random spelers' wederom arrogantie ten top. In dit topic wordt een mening gevraagd en deze wordt gegeven. Dat je op een AF forum een mening van een AF poster krijgt moet je denk niet zo gek bij opkijken, al wil je de mening van een IG speler moet je toch echt IG zitten.
 

DeletedUser79878

Guest
@Duckje

Er zijn mensen die de GDPR wetgeving overtreden hier. Ik hoop dat hier gevolgen voor komen aangezien er privé gegevens en foto's online worden gezet.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Hoe ben je geen random speler als je niet op deze wereld speelt? Boeit jullie niks wat er op deze wereld speelt, alleen leuk om tegen Class in te gaan en zo weer wat aandacht binnen te scheppen.
 
Reactiescore
1.278
Je slaat vind ik hier toch wel behoorlijk de plank mis. Je kan wel leuk gaan stemmen als random, maar als men met 0 input komt worden die stemmen echt niet serieus overwogen. Gaan toch ook niet op de casual vragen wat de mensen vinden van de gsproductiefactor op wereld 35.
Bovendien is deze stemming niets officieels, het is snel in elkaar geflanst door UT, het zegt verder helemaal niets.


Wat ik heb begrepen is dat er geen duidelijke nee werd gegeven in de support. Daarnaast werd de situatie verkeerd ingeschat, en of vallen bepaalde instellingen toch wat anders uit.

Zie mijn reactie op Howlin. Overigens is er wel duidelijk een NEE gegeven. Dus dit heb je denk ik verkeerd begrepen. Normaliter is het nabespreken van zo'n support dan ook niet mogelijk.


En er zijn tientallen classics geweest waar wel edelhalveringen zijn toegepast. Daar was dan vaak sprake van halvering in de laatste maand, maar omdat de aflooptijd van deze wereld maar 7 dagen is, is een halvering voor 7 dagen natuurlijk vrij nutteloos. Door dit, en ook het feit dat de eigen inbreng in bepaalde mate beperkt was, omdat de w1 instellingen werden gevolgd en deze wereld als gevolg daarvan werd doorgedrukt op de classic verplaats een normale wereld, blijft het gewoon een discussiepunt.

Het voordeel voor goedkopere edels is uberhaupt niet bizar eenzijdig dankzij boerlimiet, ledenlimiet, bevelensnelheid en de gsproductie(factor). Maar als er een voordeel toe te wijzen valt, is dat aan de partij met de meeste kwantiteit. De supports zijn gevoerd door de stam die niet de meeste kwantiteit heeft, en deze pol is geopend door iemand die niet in die stam zit.
Dus dat valt echt heel erg mee.

Over de historie van edelhalveringen kan ik niks zeggen. Ik weet alleen de huidige situatie. In eerste instantie is edelhalvering afgekeurd door het supportteam en nu wordt gepollst hoe er toch over een edelhalvering gedacht wordt. Duidelijk is dat hier niet eensgezind over gedacht wordt. De punten heb ik zojuist al aangehaald. Wederom probeert het voor-kamp het op kwantiteit te gooien, maar dit is simpelweg te kortzichtig. In een ideale wereld zou misschien kwantiteit het meeste baat hebben bij een edelhalvering, maar bij zo'n keuze moet niet van het ideaal maar van de huidige wereld worden uitgegaan. Vit vindt zelf dat ze geen baat hebben bij een edelhalvering en in steun ze daarin. Iedereen beseft dat goedkopere edels alleen maar zullen resulteren in een verdere uitloop van CLASS. Het kwantiteitverschil is er namelijk momenteel ook en toch groeit CLASS harder, dit zegt toch lijkt mij genoeg?

Al met al is het volgens mij erg simpel. Het TW-team heeft iets afgekeurd, geeft het nog een kans maar toch blijkt de classic wereld verdeeld. Ongeacht of wij het nu eens worden of niet, ik zou het nooit kunnen begrijpen al zou het TW-team een maatregel doorvoeren waar zo'n grote groep tegen in. Ik denk niet dat het de rol van het TW-team is om cadeautjes uit te delen aan stammen op dit moment van de wereld, beslissingen van het team zouden geen of bijna geen effect moeten hebben op het loop van de wereld.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Ben het er tbh wel mee eens dat de discussie vrij kansloos is als heel VIT zich niet laat ompraten, hoe apart de argumenten ook zijn, misschien over 1 of 2 weken maar eens hervatten. Hopelijk blijven de Rebecca-dubbelgangers er dan buiten.
 
Reactiescore
1.089
Zie mijn reactie op Howlin. Overigens is er wel duidelijk een NEE gegeven. Dus dit heb je denk ik verkeerd begrepen. Normaliter is het nabespreken van zo'n support dan ook niet mogelijk.

Over de historie van edelhalveringen kan ik niks zeggen. Ik weet alleen de huidige situatie. In eerste instantie is edelhalvering afgekeurd door het supportteam en nu wordt gepollst hoe er toch over een edelhalvering gedacht wordt. Duidelijk is dat hier niet eensgezind over gedacht wordt.

Ik heb een support van famdecibel gezien die beweerde dat er 'al jaren' geen edelhalveringen meer worden toegepast, en dat de nummer 1 stam verliezen aan het lijden was. Geen van die uitspraken was waar, dus lijkt me die support redelijk verwaarloosbaar. Logisch dat dan een alternatieve discussie mogelijkheid gezocht wordt. En die werd vervolgens ook gegeven. En dat is slechts een discussie mogelijkheid. Daar is niets mis mee toch?


Wederom probeert het voor-kamp het op kwantiteit te gooien, maar dit is simpelweg te kortzichtig. In een ideale wereld zou misschien kwantiteit het meeste baat hebben bij een edelhalvering, maar bij zo'n keuze moet niet van het ideaal maar van de huidige wereld worden uitgegaan. Vit vindt zelf dat ze geen baat hebben bij een edelhalvering en in steun ze daarin. Iedereen beseft dat goedkopere edels alleen maar zullen resulteren in een verdere uitloop van CLASS. Het kwantiteitverschil is er namelijk momenteel ook en toch groeit CLASS harder, dit zegt toch lijkt mij genoeg?

Het probleem is dat een aantal mensen die tegenargumenten opwerpen tegen het kwantiteitsvoordeel, groei en hoeveelheid edels door elkaar halen. Hoe je het went of keert, in een kwantiteitsvoordeel zal je altijd meer edels produceren dan degene die dat niet hebben.
Dat je ze niet gebruikt is je eigen probleem, en het argument dat het gebrek aan initiatief ontbreekt wat ik veelvuldig heb gehoord vind ik daarbij gewoon ronduit zwak. Zoals inmiddels al 5x gezegd, er zijn nog 1000 dorpen die meetellen voor dominatie% die met minimale inspanning en rescoures overgenomen kunnen worden. Een gebrek aan initiatief is dan ook niets meer dan lui-heid. En voor mij geen reden om daarom een edelhalvering te weigeren.

Ik heb nog even een snelle naberekening gedaan, Class groeit als stam ergens rond de 550 k afgelopen week. Beide stammen VIT samen iets van 630k. Het ontloopt elkaar weinig, en geeft dus eigenlijk zelfs blijk dat VIT er juist nu nog voordeel uit kan halen.

Al met al is het volgens mij erg simpel. Het TW-team heeft iets afgekeurd, geeft het nog een kans maar toch blijkt de classic wereld verdeeld. Ongeacht of wij het nu eens worden of niet, ik zou het nooit kunnen begrijpen al zou het TW-team een maatregel doorvoeren waar zo'n grote groep tegen in. Ik denk niet dat het de rol van het TW-team is om cadeautjes uit te delen aan stammen op dit moment van de wereld, beslissingen van het team zouden geen of bijna geen effect moeten hebben op het loop van de wereld.

VIT is tegen dat is duidelijk, de reden waarom slaat alleen nergens op.

Een cadeautje is het allerminst, er is namelijk voordeel voor VIT zelfs tov Class in de edelhalvering.
 

DeletedUser79878

Guest
Ik heb een support van famdecibel gezien die beweerde dat er 'al jaren' geen edelhalveringen meer worden toegepast, en dat de nummer 1 stam verliezen aan het lijden was. Geen van die uitspraken was waar, dus lijkt me die support redelijk verwaarloosbaar. Logisch dat dan een alternatieve discussie mogelijkheid gezocht wordt. En die werd vervolgens ook gegeven. En dat is slechts een discussie mogelijkheid. Daar is niets mis mee toch?




Het probleem is dat een aantal mensen die tegenargumenten opwerpen tegen het kwantiteitsvoordeel, groei en hoeveelheid edels door elkaar halen. Hoe je het went of keert, in een kwantiteitsvoordeel zal je altijd meer edels produceren dan degene die dat niet hebben.
Dat je ze niet gebruikt is je eigen probleem, en het argument dat het gebrek aan initiatief ontbreekt wat ik veelvuldig heb gehoord vind ik daarbij gewoon ronduit zwak. Zoals inmiddels al 5x gezegd, er zijn nog 1000 dorpen die meetellen voor dominatie% die met minimale inspanning en rescoures overgenomen kunnen worden. Een gebrek aan initiatief is dan ook niets meer dan lui-heid. En voor mij geen reden om daarom een edelhalvering te weigeren.

Ik heb nog even een snelle naberekening gedaan, Class groeit als stam ergens rond de 550 k afgelopen week. Beide stammen VIT samen iets van 630k. Het ontloopt elkaar weinig, en geeft dus eigenlijk zelfs blijk dat VIT er juist nu nog voordeel uit kan halen.



VIT is tegen dat is duidelijk, de reden waarom slaat alleen nergens op.

Een cadeautje is het allerminst, er is namelijk voordeel voor VIT zelfs tov Class in de edelhalvering.

Op welk acc speel jij eigenlijk?
 
Reactiescore
259
Mysterious Individual.
 
Reactiescore
460
Al was ik jou zou ik even wat posts teruglezen en dan merk je op dat wat jij nu zegt BS is. Het is al meerdere keren aangehaald dat een edelhalvering momenteel gewoon beter uitpakt voor CLASS. Het is natuurlijk niet zo dat als een regel voor 2 stammen geld ze ook automatisch evenveel voordeel hieruit halen.

Zover ik zie heeft het TW-team de edelhalvering overwogen, maar afgekeurd. Toch denken ze er nu serieus over na om het door te voeren mocht hier voldoende animo voor zijn en ik denk dat dit topic wel duidelijk maakt dat de classic spelers niet zo eensgezind zijn als CLASS zich voorstelde. Ik zie het als een vorm van arrogantie om te spreken voor het classic volk terwijl je klaarblijkelijk niet eens de moeite hebt genomen om te polsen hoe men over een edelhalvering denkt.
Iedereen kan wel stellen dat deze classic relatief veel trager gaat dan voorgaande classics, laat dit nu net niet het het grootste onderscheid zijn tussen de normale werelden en classics. Classic spelers kiezen ervoor om op snellere werelden te spelen die dan ook veel minder lang duren. Dat is ook net het punt om met 5-6 spelers per account te spelen waar ook al eerdere blame naar ons werd aangehaald.

De edelhalvering zou nu simpelweg zorgen voor een versnelling van de wereld waar nu net het probleem ligt bij menig classic spelers. Dat jullie elkaar dan gaan aanspreken op skype om ons nog wat te komen trollen met nee te stemmen, sja waar ben je dan mee bezig lol. Heb genoeg screentjes zien voorbijkomen, mijn neefje van 9 gedraagt zich nog volwassener.

Dat onze grootste tegenstander Pawn, die ontstaan was door fusies en interns, het al heeft opgegeven voordat er uberhoud beetje front was is al 1 ding, dat er daarna nog eens met 2 stammen bestaand uit een 20tal spelers, vit, gaan samenvoegen die dan nog eens extreem deffensief spelen op een wereld waar OS buiten de stam toegelaten is. Om nog te zeggen dat ze amper een offensief op ons hebben uitgevoerd op deze gehele classic. Sja niet ongewoon dat dan de meerderheid uit Class een edelhalvering wil anders zitten we volgend jaar nog te wachten om edels te kunnen maken en hun deff te bashen. Ik snap tbh ook het probleem bij vit niet want in het noorden zijn ze al wat dorpen verloren omdat er al super veel deff gebashed is, misschien als er wat extra edels zouden geweest zijn zouden die verliezen minder kunnen geweest zijn.

Dat laatste vind ik dan een goede toevoeging: er gebeurd nu niks (weinig) op deze classic
Misschien ligt dit aan het edel tekort ?
 
Reactiescore
1.018
Wel grappig dat Anton, die door een ban waarvan hij class de schuld geeft, wordt gezien als random terwijl hij me de uitgelezen persoon lijkt om puur op basis van wraakgevoelens nee te stemmen en heel een stam erbij te betrekken
 
Bovenaan