Praathoek W69

Reactiescore
2.478
Ah minder dit.

Zou d'r nog ooit een wereld zoals wereld 50 komen? Dan staak ik direct deze wereld lol. Iemand 15k pp hebben? :p

Afgelopen maand is er een (slome) classic gestart. Met snelheid 1 ofzo, dat is dus praktisch een pp-loze wereld.

Er loopt atm een gesprek. Maar responses duren langer en het zijn ofwel standaard antwoorden als dat er concreet bewijs is of dat ze ervan overtuigd zijn dat het een overtreding is. Meer krijg je niet.

Natuurlijk heb ik er begrip voor dat ze veel niet kunnen delen. Maar ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat er bans uitgedeeld worden terwijl er 0,0 scripts/tools gebruikt zijn. Hoe toon je dat aan eigenlijk?

We speelden nog geen 12 uur op die wereld dus we hebben een heel helder beeld op waar die ban vandaan komt en het kan gewoon in onze ogen niet anders zijn dan een F5 ban of iets met teveel je toetsen gebruiken. Want de beurs hebben we intensief gebruikt en met de hand, voor de rest geen enkel script of snellijstscriptje dat gelopen heeft. Tot overmaat van ramp kunnen we dus normaal gesproken 2 weken niet herstarten, dus de frustratie zit er atm diep bij ons.

@Pimsie. heeft dit ooit met @Duckje uitgesproken. Maar verder kan ik als forummod ook niet al te veel doen. Ik snap dat het vervelt is. Echter kan je het vast wel met me eens zijn dat het goed is dat er op deze scripts gecontroleerd wordt. Ik zal in de volgende meeting aankaarten dat de scripts/tools die we gebruiken voor de markt aangescherpt moeten worden. Anderzijds beweren veel mensen onschuldig te zijn aan script-gebruik, maar gebruiken ze deze wel (lees: ik zeg niet dat dit bij jullie het geval is).
Wel ben ik het met je eens dat als je een ban geeft deze ook moet kunnen verdedigen. Een ban geven en (bewijzen van) de PC uitzetten lijkt me voor een gamemod niet ideaal.
 

DeletedUser77014

Guest
Heb nog nooit geweten hoe het voelt om in je genaaid te worden, tot ik Tribalwars ontdekte en haar nieuwe functies.
 

DeletedUser79460

Guest
Ah minder dit.

Zou d'r nog ooit een wereld zoals wereld 50 komen? Dan staak ik direct deze wereld lol. Iemand 15k pp hebben? :p

Liever een leuke cd van Frequencerz met handtekening:oops:

Heb nog nooit geweten hoe het voelt om in je genaaid te worden, tot ik Tribalwars ontdekte en haar nieuwe functies.

Woon jij in België of heb jij de lastenverzwaring van Mark Rutte niet meegemaakt.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Afgelopen maand is er een (slome) classic gestart. Met snelheid 1 ofzo, dat is dus praktisch een pp-loze wereld.



@Pimsie. heeft dit ooit met @Duckje uitgesproken. Maar verder kan ik als forummod ook niet al te veel doen. Ik snap dat het vervelt is. Echter kan je het vast wel met me eens zijn dat het goed is dat er op deze scripts gecontroleerd wordt. Ik zal in de volgende meeting aankaarten dat de scripts/tools die we gebruiken voor de markt aangescherpt moeten worden. Anderzijds beweren veel mensen onschuldig te zijn aan script-gebruik, maar gebruiken ze deze wel (lees: ik zeg niet dat dit bij jullie het geval is).
Wel ben ik het met je eens dat als je een ban geeft deze ook moet kunnen verdedigen. Een ban geven en (bewijzen van) de PC uitzetten lijkt me voor een gamemod niet ideaal.

Ja, het zal ook subjectief overkomen natuurlijk. Maar als een ban in een latere fase komt zit er al stuk sneller een addertje onder het gras (dat je misschien ook helemaal niet zelf doorhebt) dan wanneer de ban na een paar uur al komt na je start. Theoretisch kan je co dan een illegaal tooltje gebruikt hebben en gewoon uit z'n nek kletsen, maar als je weet dat het TW systeem al eerder gefaald heeft op hetzelfde vlak en er meerdere accounts de dupe hiervan zijn ga je er toch wel heilig van overtuigd zijn dat je als account geen overtreding hebt begaan. Dat je geen logs of tijden doorkrijgt zorgt er ook gewoon voor dat je je op geen enkel vlak kunt verdedigen op de ban.
 

DeletedUser79460

Guest
Ja, het zal ook subjectief overkomen natuurlijk. Maar als een ban in een latere fase komt zit er al stuk sneller een addertje onder het gras (dat je misschien ook helemaal niet zelf doorhebt) dan wanneer de ban na een paar uur al komt na je start. Theoretisch kan je co dan een illegaal tooltje gebruikt hebben en gewoon uit z'n nek kletsen, maar als je weet dat het TW systeem al eerder gefaald heeft op hetzelfde vlak en er meerdere accounts de dupe hiervan zijn ga je er toch wel heilig van overtuigd zijn dat je als account geen overtreding hebt begaan. Dat je geen logs of tijden doorkrijgt zorgt er ook gewoon voor dat je je op geen enkel vlak kunt verdedigen op de ban.

Als er hier over bewijslast word gesproken en TW zelf alleen maar verdenkingen kan plaatsen op basis van verzoeken naar een bepaald deel van hun server (ga hier even standaard uit van verzoeken tot informatie van een bepaald tabel in SQL server dat de informatie van de beurs levert) En de speler kan alleen aangeven dat dit er geen auto scripts zijn gebruikt. Kan TW toch prima het account herstellen en meegeven dat wanneer er weer veelvuldig verzoeken worden gedaan er definitief een ban op komt? Ook is er toch gewoon te zien welke IP adressen een hoeveelheid aan verzoeken heeft gedaan. Zo kan de accounthouder checken of dit zijn CO speler is en het wachtwoord aanpassen.

Ook lijkt het mij dat een script altijd een vaste tussentijd heeft tussen het klikken van, tuurlijk kan dit random ingesteld worden. Maar een speler die zelf klikt heeft altijd wel een random timing. Als jij 20x achter elkaar op de beurs klikt houd jij nooit dezelfde timing aan. Mits een speler een legend is haha.

Maar nu het volgende: wat zou een script daadwerkelijk toevoegen in het voordeel van GS kopen op de premium beurs? Een script blijft doorladen totdat die word stopgezet door de gebruiker als er zichtbaar GS te verkrijgen is. Dan nog is iemand die zelf continu op premium beurs klikt sneller. Omdat een auto invuller ook verboden is. En auto invullers en verzenders worden toch met bewijs uit het systeem gefilterd? Of is het anti cheat systeem van TW nog niet voldoende ontwikkeld of is hier überhaupt geen systeem voor ingebouwd?

En op het einde er is nog geen enkele regel over hoeveel milliseconden er tussen een verzoek naar de server moet liggen, en hoevaak er max achter elkaar geklikt mag worden zonder pauze. Een speler kan niet bij zijn logs als hij geband is toch? Toch weer even fifa noemen, als jij verschillende handelingen snel achter elkaar doet zoals 100 contracten verkopen via de app met een auto clicker dan word er automatisch een hold van 5 minuten gegeven aan die verzoeken. Misschien kan dit ingebouwd worden?

Het gaat hier immers wel om een groot spelvoordeel en mensen die geld besteden aan een spel. Hier zou toch enig duidelijkheid over moeten komen. En hopelijk heb ik wat genoemd waar jullie als TW team wat aan hebben.
 
Reactiescore
634
Waar gaat deze discussie over de Bans over eigenlijk.
@Calamity. heb jij een Ban gekregen ?

En op het einde er is nog geen enkele regel over hoeveel milliseconden er tussen een verzoek naar de server moet liggen, en hoevaak er max achter elkaar geklikt mag worden zonder pauze.

Als je 1C gebruikt en teveel bevelen hebt, krijg je ook een waarschuwing.
Maar doordat 1C legaal is krijg je daar geen Ban voor.
Mocht 1C niet legaal zijn geweest en stel een speler had 100 tabs zelf klaar gezet om te versturen.
Verzend die 100 aanvallen via die Tabs, dan ga je dus een Ban krijgen.

Marktscript om Markt leeg te kopen is illegaal en gebruik ervan ga je een Ban krijgen.
Door "Handmatig" te vaak te refreshen gaat systeem de handeling detecteren.
Doordat systeem niet kan zien of dit via een script of handmatige handeling is kan je dus een Ban krijgen.

Persoonlijk denk ik, dat je hier enkel onderuit kan komen, door niet "uren" zitten te refreshen.
Een andere reden om aan te kunnen tonen waarom iemand uren dit zou doen, kan ik niet begrijpen
 

DeletedUser79460

Guest
Waar gaat deze discussie over de Bans over eigenlijk.
@Calamity. heb jij een Ban gekregen ?



Als je 1C gebruikt en teveel bevelen hebt, krijg je ook een waarschuwing.
Maar doordat 1C legaal is krijg je daar geen Ban voor.
Mocht 1C niet legaal zijn geweest en stel een speler had 100 tabs zelf klaar gezet om te versturen.
Verzend die 100 aanvallen via die Tabs, dan ga je dus een Ban krijgen.

Marktscript om Markt leeg te kopen is illegaal en gebruik ervan ga je een Ban krijgen.
Door "Handmatig" te vaak te refreshen gaat systeem de handeling detecteren.
Doordat systeem niet kan zien of dit via een script of handmatige handeling is kan je dus een Ban krijgen.

Persoonlijk denk ik, dat je hier enkel onderuit kan komen, door niet "uren" zitten te refreshen.
Een andere reden om aan te kunnen tonen waarom iemand uren dit zou doen, kan ik niet begrijpen


Er waren bans uitgedeeld vanwege het continu refreshen van de beurs. Ik vraag mij ook af of dit uren was, of een kwartiertje.
 
Reactiescore
634
Er waren bans uitgedeeld vanwege het continu refreshen van de beurs

Die hadden ze dus beter een waarschuwing kunnen sturen met tekst :
Zoek een leven i.p.v. zo vaak te klikken
.

Doordat systeem niet kan zien of dit via een script of handmatige handeling is kan je dus een Ban krijgen.
Zoals eerder aangegeven dus, gaat systeem het detecteren.
Trouwens niet eerste wereld dat dit gebeurd. Paar werelden geleden waren er meerdere accounts gebanned en achteraf zijn die Bans ongedaan gemaakt
 

DeletedUser79460

Guest
Of je hebt vakantie en je zit op je studentenkamertje te vervelen en het is geen weer voor een terrasje.:cool:
 
Reactiescore
634
Dat kan een reden zijn.
Maar jij en zelfs Coruscant hebben GS gekocht via Markt.

Ik ga ervan uit dat zelfs top 50 GS heeft gekocht via Markt.
TW promoot dit notabene.

De vraag is eigenlijk, hoelang hebben diegene zitten te refreshen die nu een Ban hebben gekregen
 

DeletedUser79460

Guest
Dat kan een reden zijn.
Maar jij en zelfs Coruscant hebben GS gekocht via Markt.

Ik ga ervan uit dat zelfs top 50 GS heeft gekocht via Markt.
TW promoot dit notabene.

De vraag is eigenlijk, hoelang hebben diegene zitten te refreshen die nu een Ban hebben gekregen

Er is nog meer in TW te doen dan de hele tijd refreshen, ik heb het in fases gedaan. en ook GS kunnen halen zonder te refreshen.

F5 gebruik tevens niet, het klikken op de beurs wel. Ik denk dat er wel behoorlijk wat moet gedaan zijn wil je die ban krijgen.
Beste is gewoon 2 schermen en alles in de gaten houden.

Edit: Hi concurrent, had dit geen eens in de gaten XD
 
Reactiescore
2.489
Bij elke ban voor dit soort overtredingen wordt de link naar de onderstaande post meegestuurd. Deze beantwoord alle vragen.

Verder kan ik jullie gerust informeren dat het meermaals en veelvuldig gebruiken van de F5 knop niet tegen de regels is. Echter, elk script dat handelingen op de premium beurs uitvoert voor je is wel illegaal.

Ik neem even gebruik van dit topic om nog even wat aan te kaarten mbt. bans voor 'illegale scripts'/'bots'.

Ik trof op onze Discord chat een duidelijke motivatie aan waarom we eigenlijk geen informatie mogen geven over dit soort schorsingen. Deze uitleg laat ik niet graag verloren gaan in een chatgeschiedenis:

Bij woorde van @warre :
  • In sommige gevallen wanneer het om een bekend script gaat, meestal bij algemene ban waves, wordt de script naam wel genoemd.
  • Soms weten ze bij de mods zeker dat het illegaal was maar weten ze gewoon niet welk script het is geweest, controle gebeurd soms namelijk maar op stukken van een script en als het dan geen bekend script is kunnen ze je dus niet informeren over de naam er van. Ze zouden dan kunnen bewijzen wat ze als illegaal gedetecteerd hebben, maar daarmee zouden ze prijs geven aan jou waar ze op controleren wat er voor zorgt dat jij (of een scripter) dat stuk kan herschrijven en je illegaal script terug gebruiken zonder gepakt te worden. Daarom geven ze dat niet prijs.

  • Er is ook nog de optie, zeker bij bijvoorbeeld de beurs, dat ze een script hebben gedetecteerd maar geen idee hebben welk script of wat dat script juist uitvoerde. Gezien alle scripts op de premium beurs illegaal zijn is de actie dus bij voorbaat illegaal ook al weten ze niet welk script het is en kunnen ze je ook gewoon geen verder uitleg / bewijzen geven.

Bij dit soort bans is er vanuit InnoGames een strikte policy die het de support erg moeilijk maakt om meer informatie te geven. Dit omdat we niet onze onderzoeksmethoden vrij mogen geven en zelfs als CM niet toegang hebben tot alle informatie.

Het is voor deze blokkades ook de normale gang van zaken om geen tegenspraak toe te staan. InnoGames is hierin ontzettend duidelijk en staan dit soort valsspelen niet toe. (permanente schorsing van de account). Helaas brengt dit dan zowel het team als de speler in een parket van onduidelijkheid. Het team mag niet meer informatie geven dan er gegeven wordt en de speler vertrouwt blindelings op zijn co-spelers dat er geen regelovertredingen hebben plaatsgevonden.

De enige informatie die we vanuit het team mogen/kunnen vrijgeven is het moment van gebruik (tijdstippen/data) en een ruwe indicatie in wat voor script er gebruikt werd (Beurs script, aanvallen automatisch versturen, ....). Deze informatie tref je veelal al aan in de reden van je blokkade.

Een van de reacties die ik hierop verwacht is dat er al reeds bans voor illegale scripts teruggedraaid zijn. Daarin kan ik melden dat dit inderdaad het geval geweest is, echter worden opsporingsmethodes continu bijgewerkt en worden valse positieven eruit gefilterd. Een systeem nu is dus niet meer het systeem van afgelopen jaren.

Duckje
P.S. Een link naar deze post zal toegevoegd worden in elke supportaanvraag behandelende een ban van illegale scripts/bots
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
Er waren bans uitgedeeld vanwege het continu refreshen van de beurs. Ik vraag mij ook af of dit uren was, of een kwartiertje.

zal maar om enkele minuten max gaan, meerdere keren op de dag, gezien de beurs zichzelf aanvult op bepaalde momenten die redelijk bekend zijn bij de starters en waarop iedereen aast
 

DeletedUser79460

Guest
Goedemorgen! Dank voor de duidelijkheid Duckje.
Heel frappant dat ik geen ban heb en dit ook maar enkele keren doe zoals de meeste beweren. En ik gebruik dus geen enkele script.

Misschien complicaties tussen de beurs en andere scripts, die tijdens het vernieuwen samenvallen en daardoor geeft het anti cheat systeem een melding. Het is en blijft een PC game en daar is veel moeilijker een anti cheat systeem voor te bouwen dan een Xbox of Playstation.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser61134

Guest
Ik mag wel uitkijken met mijn aziatische skills, ik ben soms net een robot.
Ctrl-klik, ctrl-Klik x50, Ctrl-tab enter Ctrl-tab enter x50 Enter, Ctrl-W enter-Ctrl-w x50

Moet een wereldramp gebeuren wil ik 1x misklikken op een normale dag.
 

DeletedUser79460

Guest
Ik mag wel uitkijken met mijn aziatische skills, ik ben soms net een robot.
Ctrl-klik, ctrl-Klik x50, Ctrl-tab enter Ctrl-tab enter x50 Enter, Ctrl-W enter-Ctrl-w x50

Moet een wereldramp gebeuren wil ik 1x misklikken op een normale dag.

Sow die ontwikkelingen in mijn buurlanden gaan nog sneller dan verwacht.
 

DeletedUser76181

Guest
zal maar om enkele minuten max gaan, meerdere keren op de dag, gezien de beurs zichzelf aanvult op bepaalde momenten die redelijk bekend zijn bij de starters en waarop iedereen aast
Maarten speel je nu nog steeds
 
Bovenaan