Je zegt hierna dat het stamlozen noobs zijn die bijna een AH gaan bouwen in 40 dagen speeltijd. Lijkt me raar om dan te wachten tot ze een 'concurrent' worden met hen te edelen. Maar ondertussen wel 12 barbs edelen en daar de mijnen uit te bouwen tot max level in no-time? Lijkt mij dat je je moraal gewoon nog slechter maakt zo...
Man man man het niveau van deze discussie bereikt wel een dieptepunt. Zal ik het maar ééns geheel concretiseren..
Statement 1: Grondstoffen uit mijnen zijn je voornaamste inkomstenbron van grondstoffen
Statement 2: Stilstaan qua edelen levert je dus een grote achterstand op op je omgeving, dit brengt gevaren met zich mee
Statement 3: Er komt een evenement met goedkope vlaggenboosters en als je hersens hebt dan zet je je pakketten, die je krijgt voor inloggen / start / evenement, pas in als je een vlaggenbooster+edeldecreet+muntenvlaggen hebt.
Statement 4: Dit leidt gemakkelijk tot 15 a 30 extra edels (in ons geval dan), gezien je je opslagen vol laat lopen + pakketten en distributie uit alle dorpen (inclusief uitgebouwde ex-flutdorpen die 15k per uur genereren).
Definiëring goed: Gunstig voor je toekomst omdat je deze vergemakkelijkt
Definiëring ''goed dorp'': Een dorp in het bezit van een speler die een kleine of serieuze bedreiging kan vormen, op dit moment een dorp van zo een 5000-8000 punten en in het bezit van een speler met 3 - 15 dorpen.
Definiëring ''matig dorp'': Een dorp in het bezit van een speler die geen bedreiging vormt, hooguit de bb's gaat wegedelen met tussen de 3000 en de 4000 punten. Vaak een bezitter van één, twee of drie dorpen.
Definiëring ''slecht dorp'': Een dorp onder de 2500 punten of zeer kleine barbarendorpen.
Situering: Op een wereld waar grondstofmijnen je bron van inkomsten zijn, doe je er altijd goed aan om gs te rushen. Echter is dit een wereld waar de gs mijnen bovengemiddeld zijn, terwijl de rekruteringssnelheden niet aangepast zijn. Dit resulteert er bij vrijwel iedereen in (zeker in combinatie met het evenement) dat er grote edeloverschotten zijn maar off-tekorten - al ben je de beste fucking speler op de server - je hebt nooit genoeg off om een explosieve groei uit uitsluitend goede dorpen te laten bestaan - zeker niet met deze instellingen en pp abuse (want troepenrekrutering kun nauwelijks abusen).
Concluderende stelling (voor de vijfde keer): Ik pak liever wat mindere dorpjes (zie definiëring) en bouw ondertussen mijn clears uit om nog steeds 10 edels te hebben wanneer ze vol zijn dan dat ik een week stil sta (zie statement 2) voor de clears en dan 20 edels effectief moet spenderen met die paar clears (zie situering = onmogelijk).
Waarom zeg ik een paar clears? Hoeveel spelers zijn er met meer dan 10 uitgebouwde dorpen, 3? 4? Neem daar nog even bij dat niemand offensiever speelt dan 65% in dit stadium -> kom je op 6 clears uit -> mits je top 5 staat en ballen tussen je benen hebt hangen. Dus dat gezanik van we spelen al veertig dagen en je hebt echt wel wat clears kan gelijk de prullenbak in.
Gezien je het toch op Collationem richt, kom maar op - ik speel hier de thuiswedstrijd.
Dit is wereldje vijfentwintig voor mij en met mijn team zijn we zo een negentig werelden gestart ondertussen en wij bereikten met vier man overeenstemming om slechte dorpen (zie definiëring) te edelen. Waarom? We hadden vijf dorpen, twee redelijke clears maar deze liepen beide strak getimed om 08u00 dood omdat de hele stam van het doelwit er def in had gestoken rond zes uur smorgens. Shit happends, dat kan gebeuren. Echter hadden we wel nog vijftien edels en er lagen drie bonusdorpen (ijzer, hout en leem) binnen een paar uurtjes lopen. Wij edelden deze, met 15k per uur in de eerst vijf dorpen bouw je in no-time met +- 10 bouwtijdhalveringen de HQs en vervolgens de GS'en uit van deze bonusdorpen. 3 van zulke bonusdorpen genereren grondstoffen voor vier uitgebouwde dorpen. Die andere drie barbarendorpen? 2 van de 3 hadden we net gecleard maar deze spelers zijn herstart vooraleer onze trein kon aankomen, waardoor het er op de statjes wat slechter uit ziet. Na het geintje van de drie bonusbarbarendorpen hadden we nog steeds tien edels en ook op dit moment hebben we er genoeg op voorraad om nagenoeg elke stamgenoot in één keer te kunnen opslokken. Wegen stijgende moraalproblemen op tegen stilstand wat leidt tot achterstand (simpelweg doordat je ladingen grondstoffen misloopt)? Mwa dit is een ander punt van discussie, dit ligt aan de hoeveelheid moraalbrekers en je omgeving in mijn opinie.
Kun je je voorstellen dat ik echt niet warm of koud ga worden van kritiek hier op het AF op het moment dat ik overeenstemming kon bereiken binnen mijn team?
(
@MyPride,
@Single Malt en Simon)
Als je de discussie aan wilt gaan, ontkracht mijn concluderende stelling dan, dat is het hele punt wat ik maak ~ De nuance die ik wilde aanbrengen aan Morgans post.