Top- of Flopstam

  • Topicstarter Deleted User - 487776907
  • Startdatum
Reactiescore
831
Mag ik deze uitleg aub safen voor alle keren dat deze discussie gevoerd word hier en op andere werelden?

Al vergeet je 1 factor: Met al dat PP-abuse van ze, gaan die dorpen niet ten koste van nieuwe munten.......

PP abuse is een externe factor. De speler die normale dorpen edelt en PP abused staat nogsteeds veel verder dan een speler die barbs edelt en PP abused.
 
Reactiescore
2.367
Ben het eens hiermee.
Al moet ik wel zeggen dat niet elk 4-5k dorp hoge kaz/stal/wp heeft ^^
Heb er gisteren eentje gescout, 5.4K dorp --> mijnen op 30, Kazerne op 5, stal op 7
Maar duurt het dan lang om kaz en stal op een deftig niveau te krijgen? Neen, hooguit 5 dagen en je hebt al een mooi productie aan troepen per dag.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Moet zeggen dat ik de nuance enigszins mis. Vergeet ook niet dat dit een wereld vol pp gebruik is waarbij het eerste, flink boostbare, evenement al vroeg is gekomen. Met andere woorden, het regent edels bij de pp abuser - dat terwijl clears lang op zich laten wachten en de meeste spelers toch zeker wel defensief spelen en dan heb je nog de moraalfactor. Één vlaggenboostronde levert je 15-20 edels op, hoe wil je die in godsnaam allemaal besteden aan fantastische dorpen, als deze allen defensief spelen. Elk fantastisch dorp verneukt je moraal ten opzichte van je omgeving nog meer. De grote oplossing? Veel moraalbrekers, maarja daar krijg je ook al kritiek op. Clears lenen? Op het moment dat je clears teveel heb ten opzichte van je edels, doe je ook iets flink fout.
 

DeletedUser77704

Guest
Moet zeggen dat ik de nuance enigszins mis. Vergeet ook niet dat dit een wereld vol pp gebruik is waarbij het eerste, flink boostbare, evenement al vroeg is gekomen. Met andere woorden, het regent edels bij de pp abuser - dat terwijl clears lang op zich laten wachten en de meeste spelers toch zeker wel defensief spelen en dan heb je nog de moraalfactor. Één vlaggenboostronde levert je 15-20 edels op, hoe wil je die in godsnaam allemaal besteden aan fantastische dorpen, als deze allen defensief spelen. Elk fantastisch dorp verneukt je moraal ten opzichte van je omgeving nog meer. De grote oplossing? Veel moraalbrekers, maarja daar krijg je ook al kritiek op. Clears lenen? Op het moment dat je clears teveel heb ten opzichte van je edels, doe je ook iets flink fout.

Je moet ook denken in treinen, je hebt in je situatie 4/5 treinen, als je die tegelijkertijd deployed heb je ook 10x meer kans op grotere dorpen te pakken. Maar dan moet je enkel geduldiger op je clears wachten.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
4 -5 treinen, een regelrechte verspilling van grondstoffen en je toekomstige clears omdat je een deel van die 5 offdorpen amper een paar dagen in bezit hebt en de tegenpartij allang kan weten waar minimale cleartjes in staan en waar de echte uit komen (bijv uit 001). Daarnaast moet je net het geluk hebben dat er uberhaupt spelers van 5 dorpen in de buurt (minder dan 12u lopen) liggen, heb je die niet dan zijn vijf treinen overbodig en speelt de moraalfactor weer sterk mee. Dit gaat echt niet zo zwart-wit op.
 

DeletedUser77704

Guest
4 -5 treinen, een regelrechte verspilling van grondstoffen en je toekomstige clears omdat je een deel van die 5 offdorpen amper een paar dagen in bezit hebt en de tegenpartij allang kan weten waar minimale cleartjes in staan en waar de echte uit komen (bijv uit 001). Daarnaast moet je net het geluk hebben dat er uberhaupt spelers van 5 dorpen in de buurt (minder dan 12u lopen) liggen, heb je die niet dan zijn vijf treinen overbodig en speelt de moraalfactor weer sterk mee. Dit gaat echt niet zo zwart-wit op.

Wie zegt dat je ze gelijk moet plaatsen? Zeg juist dat je geduld moet hebben met clears opbouwen juist voordat je gaat edelen. Dus met bijna volle clears die treinen er pas bij plaatsen op wie je target gaat zijn. Dan 1 grotere speler of meerdere kleine spelers aanvallen die in 1 stam zitten, als je ze allemaal aanvalt met een trein gaan ze mekaar niet kunnen helpen en pak je hun dorpen met 2k dual hooguit aan def i.p.v. van 5 spelers die 2k dual.

Werkt top kan ik uit ervaring zeggen, iedergeval in onze situatie ;)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Wachten op clears ookal heb je 15 - 25 edels, je kunt me niet vertellen dat dat de beste tactiek is. Ik kan eveneens uit ervaring zeggen dat de vork ook vaak anders in de steel zit en dat niet per definitie dom is om wat mindere dorpen te pakken. Vergeet ook zeker niet dat de grootste inkomstenbron op deze LH wereld uit gs-mijnen komt.

Een week stil staan voor wat clears met 20 edels in de voorraad....
Of 10 'mindere' dorpjes pakken en deze binnen die zelfde week (terwijl je clears op bouwt) naar gs level 30 zetten om na die week alsnog met 10 edels en meerdere clears goede dorpen te pakken.

Mijn keuze is makkelijk gemaakt. Je moet altijd anticiperen op je omgeving en op toevalligheden, hierdoor is er geen perfecte manier om iets tot een goed einde te brengen. Slechts enkele wetmatigheden die je anderen zou kunnen aanraden.
 

DeletedUser77704

Guest
Wachten op clears ookal heb je 15 - 25 edels, je kunt me niet vertellen dat dat de beste tactiek is. Ik kan eveneens uit ervaring zeggen dat de vork ook vaak anders in de steel zit en dat niet per definitie dom is om wat mindere dorpen te pakken. Vergeet ook zeker niet dat de grootste inkomstenbron op deze LH wereld uit gs-mijnen komt.

Een week stil staan voor wat clears met 20 edels in de voorraad....
Of 10 'mindere' dorpjes pakken en deze binnen die zelfde week (terwijl je clears op bouwt) naar gs level 30 zetten om na die week alsnog met 10 edels en meerdere clears goede dorpen te pakken.

Mijn keuze is makkelijk gemaakt. Je moet altijd anticiperen op je omgeving en op toevalligheden, hierdoor is er geen perfecte manier om iets tot een goed einde te brengen. Slechts enkele wetmatigheden die je anderen zou kunnen aanraden.

Praten over 200/600 punten dorpen hé, niet 2k+
 

DeletedUser80043

Guest
W68 en we zitten nog altijd te discussiëren over BB edelen, slim of niet o_O
Iedereen dat dit doet heeft meestal zijn reden wel. Echter als actieve dominante speler in de buurt zou ik dit nooit echt doen. Ik vind het meestal een teken van zwakte, dat je geen concurrenten wilt/kunt aanvallen. Ik hou van de spanning om 08u 's morgens om te zien of ik er door geraakt ben of niet :p Tactische BB's zijn geen teken van zwakte voor alle duidelijkheid.
 
Reactiescore
214
Als ik op iemand doel met mijn opmerking, dan is dat 95% van de stam P!NK. Kijkend naar spelersprofielen lijkt het wel een vereiste dat je minstens 5 accounts moet hebben die in jouw dienst staan, voordat je heb mag joinen. En dan wel hier op het forum massaal komen doen alsof ze allemaal de grootste topspelers zijn, terwijl ze een tactiek hanteren die letterlijk iedereen succesvol kan uitvoeren als je zo’n team om je heen bouwt.

Waar zie jij ons 'massaal' tof doen dan?:eek: Want volgens mij is dit forum het minst actieve forum van alle wereld fora, gezien de helft van de posts gaan over het gebrek aan posts :p
 
Reactiescore
831
Wachten op clears ookal heb je 15 - 25 edels, je kunt me niet vertellen dat dat de beste tactiek is.

Beter dan er 12 van gebruiken om 200 punten barbs. Daar ben ik 100% zeker van. Verder is het bullshit dat die wacht op clears, dan doe je ook wat fout als je na 40 dagen nog steeds geen OFF troepen hebt of alles doodloopt. We hebben het hier wel over een speler die genoeg punten heeft om zijn streek te domineren.

Daarnaast kan je met 12 dorpen nog steeds makkelijk spelers vinden waar je goede moraal op hebt.

Vergeet ook zeker niet dat de grootste inkomstenbron op deze LH wereld uit gs-mijnen komt.

Zeer slecht argument. Je GS gebruiken om 200 punten barbs te nemen gaat je dankzij de mijnen meer GS opleveren dan je clear wat kapot maken maar wel een 'kant en klaar' dorp te nemen? Mijnen uppen kost ook GS vriend.

Of 10 'mindere' dorpjes pakken en deze binnen die zelfde week (terwijl je clears op bouwt) naar gs level 30 zetten om na die week alsnog met 10 edels en meerdere clears goede dorpen te pakken.

binnen 1 week al 30/30/30 in die 10 dorpen? Das straf.



Verder ben ik hier niet om je te 'exposen' maar je lult hard en dat ziet iedereen hier. Ik durf te wedden dat als ik door andere wereld forums ga scrollen ik een post van je vind waar je zou zeggen dat barbs edelen super dom is. Maar ja dat zou dan niet je recruit zijn dus dan flopt het er makkelijker uit ;)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Citeer mij even dat ik zeg dat barbarendorpen edelen gunstig of goed is, dat zie je me helemaal niet zeggen, als het even kan moet je dit altijd vermijden. Echter zit er wel een verschil in of je je toekomstige concurrenten weg neemt (goede dorpen) of stamlozen noobs die bijna een ah gaan bouwen (mindere dorpjes). En ja, deze bouw je in no-time naar gs'en 30 uit. Nogmaals, ik pak liever wat mindere dorpjes en bouw ondertussen mijn clears uit om nog steeds 10 edels te hebben wanneer ze vol zijn dan dat ik een week stil sta voor de clears en dan 20 edels effectief moet spenderen met die paar clears.

Interpretatie is alles en jij slaat de plank wel behoorlijk mis Zuur.
 

DeletedUser69389

Guest
Roald die conclusies trekt op basis van eigen jarenlange ervaring of Zuur die pretendeert het te weten met minder ervaring... Ik zet mijn geld op Roald.
 
Reactiescore
831
Ik ben totaal niet salty?

Echter zit er wel een verschil in of je je toekomstige concurrenten weg neemt (goede dorpen) of stamlozen noobs die bijna een ah gaan bouwen (mindere dorpjes)

Lees ik dit verkeerd of bedoel je dat je beter kan wachten tot dat ze in de toekomst een groot dorp hebben?


Je zegt hierna dat het stamlozen noobs zijn die bijna een AH gaan bouwen in 40 dagen speeltijd. Lijkt me raar om dan te wachten tot ze een 'concurrent' worden met hen te edelen.
Maar ondertussen wel 12 barbs edelen en daar de mijnen uit te bouwen tot max level in no-time? Lijkt mij dat je je moraal gewoon nog slechter maakt zo...


Roald die conclusies trekt op basis van eigen jarenlange ervaring of Zuur die pretendeert het te weten met minder ervaring... Ik zet mijn geld op Roald.

Of je kan gewoon antwoorden met jou mening op de inhoud? Dat doe je nochtans zo graag underground tacticz. :oops:
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Je zegt hierna dat het stamlozen noobs zijn die bijna een AH gaan bouwen in 40 dagen speeltijd. Lijkt me raar om dan te wachten tot ze een 'concurrent' worden met hen te edelen. Maar ondertussen wel 12 barbs edelen en daar de mijnen uit te bouwen tot max level in no-time? Lijkt mij dat je je moraal gewoon nog slechter maakt zo...

Man man man het niveau van deze discussie bereikt wel een dieptepunt. Zal ik het maar ééns geheel concretiseren..

Statement 1: Grondstoffen uit mijnen zijn je voornaamste inkomstenbron van grondstoffen
Statement 2: Stilstaan qua edelen levert je dus een grote achterstand op op je omgeving, dit brengt gevaren met zich mee
Statement 3: Er komt een evenement met goedkope vlaggenboosters en als je hersens hebt dan zet je je pakketten, die je krijgt voor inloggen / start / evenement, pas in als je een vlaggenbooster+edeldecreet+muntenvlaggen hebt.
Statement 4: Dit leidt gemakkelijk tot 15 a 30 extra edels (in ons geval dan), gezien je je opslagen vol laat lopen + pakketten en distributie uit alle dorpen (inclusief uitgebouwde ex-flutdorpen die 15k per uur genereren).

Definiëring goed: Gunstig voor je toekomst omdat je deze vergemakkelijkt
Definiëring ''goed dorp'': Een dorp in het bezit van een speler die een kleine of serieuze bedreiging kan vormen, op dit moment een dorp van zo een 5000-8000 punten en in het bezit van een speler met 3 - 15 dorpen.
Definiëring ''matig dorp'': Een dorp in het bezit van een speler die geen bedreiging vormt, hooguit de bb's gaat wegedelen met tussen de 3000 en de 4000 punten. Vaak een bezitter van één, twee of drie dorpen.
Definiëring ''slecht dorp'': Een dorp onder de 2500 punten of zeer kleine barbarendorpen.

Situering: Op een wereld waar grondstofmijnen je bron van inkomsten zijn, doe je er altijd goed aan om gs te rushen. Echter is dit een wereld waar de gs mijnen bovengemiddeld zijn, terwijl de rekruteringssnelheden niet aangepast zijn. Dit resulteert er bij vrijwel iedereen in (zeker in combinatie met het evenement) dat er grote edeloverschotten zijn maar off-tekorten - al ben je de beste fucking speler op de server - je hebt nooit genoeg off om een explosieve groei uit uitsluitend goede dorpen te laten bestaan - zeker niet met deze instellingen en pp abuse (want troepenrekrutering kun nauwelijks abusen).

Concluderende stelling (voor de vijfde keer): Ik pak liever wat mindere dorpjes (zie definiëring) en bouw ondertussen mijn clears uit om nog steeds 10 edels te hebben wanneer ze vol zijn dan dat ik een week stil sta (zie statement 2) voor de clears en dan 20 edels effectief moet spenderen met die paar clears (zie situering = onmogelijk).

Waarom zeg ik een paar clears? Hoeveel spelers zijn er met meer dan 10 uitgebouwde dorpen, 3? 4? Neem daar nog even bij dat niemand offensiever speelt dan 65% in dit stadium -> kom je op 6 clears uit -> mits je top 5 staat en ballen tussen je benen hebt hangen. Dus dat gezanik van we spelen al veertig dagen en je hebt echt wel wat clears kan gelijk de prullenbak in.

Gezien je het toch op Collationem richt, kom maar op - ik speel hier de thuiswedstrijd.
Dit is wereldje vijfentwintig voor mij en met mijn team zijn we zo een negentig werelden gestart ondertussen en wij bereikten met vier man overeenstemming om slechte dorpen (zie definiëring) te edelen. Waarom? We hadden vijf dorpen, twee redelijke clears maar deze liepen beide strak getimed om 08u00 dood omdat de hele stam van het doelwit er def in had gestoken rond zes uur smorgens. Shit happends, dat kan gebeuren. Echter hadden we wel nog vijftien edels en er lagen drie bonusdorpen (ijzer, hout en leem) binnen een paar uurtjes lopen. Wij edelden deze, met 15k per uur in de eerst vijf dorpen bouw je in no-time met +- 10 bouwtijdhalveringen de HQs en vervolgens de GS'en uit van deze bonusdorpen. 3 van zulke bonusdorpen genereren grondstoffen voor vier uitgebouwde dorpen. Die andere drie barbarendorpen? 2 van de 3 hadden we net gecleard maar deze spelers zijn herstart vooraleer onze trein kon aankomen, waardoor het er op de statjes wat slechter uit ziet. Na het geintje van de drie bonusbarbarendorpen hadden we nog steeds tien edels en ook op dit moment hebben we er genoeg op voorraad om nagenoeg elke stamgenoot in één keer te kunnen opslokken. Wegen stijgende moraalproblemen op tegen stilstand wat leidt tot achterstand (simpelweg doordat je ladingen grondstoffen misloopt)? Mwa dit is een ander punt van discussie, dit ligt aan de hoeveelheid moraalbrekers en je omgeving in mijn opinie.

Kun je je voorstellen dat ik echt niet warm of koud ga worden van kritiek hier op het AF op het moment dat ik overeenstemming kon bereiken binnen mijn team?
(@MyPride, @Single Malt en Simon)

Als je de discussie aan wilt gaan, ontkracht mijn concluderende stelling dan, dat is het hele punt wat ik maak ~ De nuance die ik wilde aanbrengen aan Morgans post.
 
Reactiescore
831
Heb nooit iets over Collationem gezegd en heb nooit op dat account gericht. Dat heb je er zelf van gemaakt.
Daarnaast vind ik de situatie ook anders als je in de echte opstart fase je (+-halve) clears doodloopt op defnoobs. Dan wacht je inderdaad niet met die dure edels zeker omdat je je enigste clears kapot loopt.

Verder is je stelling wel enigszins juist in zijn hypothetische vorm. Indien je PP abused en geen clears hebt dus. Maar dat is 99% van de tijd niet het geval, bij Non-Agreed hoogst waarschijnlijk ook niet. Daarom is het ook niet het meest rendementsvolle tactiek. Maar dat heb je zelf dus ook al geantwoord :p

Eens ik wat meer tijd heb wil ik wel een deftig antwoord schrijven, dat heb ik niet echt nu. In ieder geval een mooi geschreven post.
 
Bovenaan