Discussietopic Wereld 68 invite a friend actie!

Reactiescore
2.489
Beste spelers,

Exclusief voor wereld 68 starten we vandaag een Invite a friend wedstrijd!

De bedoeling van deze wedstrijd is simpel:
  • Nodig zoveel mogelijk nieuwe/oude spelers uit
  • Wacht tot deze spelers 500 punten bereiken.
Per uitgenodigde nieuwe speler krijg je sowieso een beloning van 5 dagen Premium Account en een level 3 vlag! voor je verzameling.
Natuurlijk kan je dan ook samen spelen met je vrienden en samen de wereld veroveren!

Aansluitend zullen we op 18 juli 2019 de spelers die het meeste spelers (terug) tot het spel gekregen hebben belonen met een extra beloning!

  • Rang 1: 800 Premium Punten
  • Rang 2: 700 Premium Punten
  • Rang 3: 500 Premium Punten
We wensen jullie veel succes en veel plezier met al jullie nieuwe vrienden!

Jouw
Tribal Wars Team

Voordat er gepanikeerd wordt: Het spelersaantal van Wereld 68 is prima in lijn met de verwachtingen. Dit is enkel een actie om hierin toch een kleine boost in actieve spelers te betekenen en om een actie te voorzien voor spelers die zich niet enkel op het forum bevindt.
 
Reactiescore
1.019
je kan misschien beter zoals ik ook net in een chat riep, reclame maken op tv ofzo. als dat niet lukt om technische redenen of wat dan ook, vind ik dit een prima alternatief. goed iniatief.
 
Reactiescore
853
je kan misschien beter zoals ik ook net in een chat riep, reclame maken op tv ofzo. als dat niet lukt om technische redenen of wat dan ook, vind ik dit een prima alternatief. goed iniatief.
No offense hoor, maar is dit een grap? Reclame op tv voor TW zal waarschijnlijk nooit gebeuren. Een van de redenen zal bijvoorbeeld al zijn dat Inno sowieso TW2 zal pushen via dit kannel i.p.v. TW zelf. Tevens is de Nederlandse server in dermate klein dat het waarschijnlijk niet eens uit kan, gezien het raar zou zijn de opbrengsten van andere servers te steken in het promoten van de NL server...

Verder snap ik het idee dat er meer spelers moeten komen, echter vind ik dit toch een vrij aparte weg. Ik verwacht dat de spelers op w68 simpelweg hun skypelijst bijlangs gaan om wat mensen te zoeken om die 500p te behalen (mocht het de moeite al waard zijn voor die 800pp). Ik denk als je daadwerkelijk spelers voor TW wilt werven (en helemaal voor tw in huidige staat) dat je het via kanalen als bijvoorbeeld Reddit zal moeten doen.

Ook denk ik dat het voor TW veel interessanter zou zijn als er iets competitief zou worden opgezet, naar mijn idee is dit iets wat in andere spellen ook spelers trekt. Je zou dit op verschillende manieren vrij competitief kunnen maken en via die weg spelers proberen te trekken. Heb wel wat ideeën mocht de mogelijkheid er zijn van TW uit, maar ik denk dat er een andere weg ingeslagen moet worden wil je daadwerkelijk meer spelers trekken.

(@Duckje )
 
Reactiescore
372
Dit had je beter voor W69 kunnen doen en die wereld goede instellingen kunnen geven. Dan waren er mogelijk nog wat spelers teruggekomen (en gebleven). W68 is niet echt de moeite waard meer om te starten.

Trouwens die beloning krijg je toch sowieso? Alleen die pp van rang 1 t/m 3 niet dan.
 
Reactiescore
634
Ik ben het eens met de bovengenoemde posten.

W68 is een LH wereld en eigenlijk voor nieuwe accounts "iets" te ver gevorderd.
Mochten zij nu alsnog willen beginnen, zullen ze de achterstand goed moeten maken met grof PP gebruik.

Actie is dus opzicht leuk bedacht, enkel voor W68 niet echt aantrekkelijk :(

Nu W69 een nieuwe Eindspel gaat hebben, wellicht beter om voor W69 zo een soort acties op te zetten.
Natuurlijk ook de wereldinstelling na de wensen van de Community aanpassen, (zoals er voor W68 ook was gedaan)
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Initiatieven om het spelersaantal op te krikken zijn altijd een goed idee, echter zou ik het faciliteren om mensen via WhatsApp uit te nodigen in plaats van via e-mail, denk dat je hiermee meer mensen sneller kunt bereiken.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
In de veronderstelling dat dit een (enorm late) reactie is vanuit innogames/twteam om de afname van het aantal actieve spelers tegen te gaan kan ik volgende feedback geven. Je moet weten waarom spelers stoppen met het spel, ik kan mij niet herinneren dat er vanuit innogames ooit onderzoek is naar gedaan waarom hun werelden leeglopen. Uiteraard is dit voor een groot deel de leeftijd, studeer/werk veranderingen die een deel in de hand hebben maar hiernaast liggen er volgens mij ook spelveranderingen aan de oorzaak. Alvorens de spelers die hiervoor afgehaakt zijn zomaar ondoordacht uit te nodigen zou er dus best eens worden nagegaan wat de community wil qua instellingen, of ze willen terugkeren als tribalwars werelden aanbied zoals toen deze spelers nog actief waren.

Heel eerlijk gezegd denk ik dat er niets meer aan te doen valt, er werd veel te traag / niet gereageerd op de vermindering in aantal spelers. Verder toont innogames te weinig bereidheid om het spel te verbeteren, ze zijn al 3 jaar te druk bezig met elke week hetzelfde event uit te vinden. Tribalwars is geen aantrekkelijke game meer, ik zou niet weten op welke manier ik een nieuwe of oude speler zou warm krijgen om op de huidige werelden te spelen. Ik vind het een lachwekkend en ongetwijfeld onsuccesvol initiatief en raad innogames aan zelf eens de boel recht te trekken in plaats van de community in te zetten.

PS: "Invite a friend wedstrijd" is volgens mij de meest onnozele naam die een wedstrijd ooit heeft gehad. Ik mag hopen dat er forumtitels te winnen zijn.
PS2: Hoezo gebeurd dit op een al lopende wereld, wie gaat nu zijn vrienden uitnodigen om met een maand achterstand te gaan spelen.
 
Reactiescore
1.075
No offense hoor, maar is dit een grap? Reclame op tv voor TW zal waarschijnlijk nooit gebeuren. Een van de redenen zal bijvoorbeeld al zijn dat Inno sowieso TW2 zal pushen via dit kannel i.p.v. TW zelf. Tevens is de Nederlandse server in dermate klein dat het waarschijnlijk niet eens uit kan, gezien het raar zou zijn de opbrengsten van andere servers te steken in het promoten van de NL server...

Verder snap ik het idee dat er meer spelers moeten komen, echter vind ik dit toch een vrij aparte weg. Ik verwacht dat de spelers op w68 simpelweg hun skypelijst bijlangs gaan om wat mensen te zoeken om die 500p te behalen (mocht het de moeite al waard zijn voor die 800pp). Ik denk als je daadwerkelijk spelers voor TW wilt werven (en helemaal voor tw in huidige staat) dat je het via kanalen als bijvoorbeeld Reddit zal moeten doen.

Ook denk ik dat het voor TW veel interessanter zou zijn als er iets competitief zou worden opgezet, naar mijn idee is dit iets wat in andere spellen ook spelers trekt. Je zou dit op verschillende manieren vrij competitief kunnen maken en via die weg spelers proberen te trekken. Heb wel wat ideeën mocht de mogelijkheid er zijn van TW uit, maar ik denk dat er een andere weg ingeslagen moet worden wil je daadwerkelijk meer spelers trekken.

(@Duckje )

Volgens mij zijn er vroeger echt wel tv spots geweest
 
Reactiescore
2.489
Bedankt voor jullie feedback.

Vooreerst informeer ik jullie graag dat er voor Tribal Wars nooit TV-spots gelopen hebben in België / Nederland. Pas vanaf de start van Grepolis is er nagedacht over TV reclames.

Tribal Wars heeft vroeger enkel bannering op websites gehad. Online bannering was in die tijd echter ook niet echt effectief en het gros van de spelers op Tribal Wars kwam (en blijft komen) via mond op mond reclame. Elke persoon met inzicht op reclame, de kosten en de benodigde KPI's daarin zou besluiten keuze om nu geen reclame te maken voor Tribal Wars omdat je feitelijk geld weggooit zonder return on investment. InnoGames blijft een bedrijf en is niet een VZW.

Deze invite-a-friend actie, waarvoor ik gerust de naam wil wijzigen indien er mooie voorstellen komen, kadert niet per se in het vinden van een hele hoop nieuwe spelers. Dat is weinig realistisch in de huidige fase waar Tribal Wars in zit. Maar wel in het belichten van de functie om andere spelers uit te nodigen. Deze bestaat, geeft eveneens een redelijk goede beloning en is super interessant.

Als we hiermee 10 nieuwe spelers trekken is deze actie voor mij geslaagd.

Duckje
 
Reactiescore
634
Als we hiermee 10 nieuwe spelers trekken is deze actie voor mij geslaagd.

Ik blijf bij mijn eerdere standpunt.
Voor W68 is deze actie niet echt relevant aangezien wereld daarvoor te lang bezig is.
Een nieuwe speler kan in een LH wereld de achterstand niet inhalen, tenzij hiervoor flink PP investeert gaat worden.
Of een andere optie gaat zijn dat de uitgenodigde speler in de stam gaat worden uitgenodigd en naar hem GS gedoneerd gaat worden.
Maar dan ga je alsnog een te grote achterstand hebben in een LH wereld.

Voor W69 zou zo een actie meer effect hebben.
Account die W69 willen gaan spelen, kunnen hun oude bekende kunnen overhalen om samen nog een nieuwe wereld te spelen met een hele nieuwe eindstrijd.

Dus deze actie ook voor W69 toe te passen.
Accounts die W69 willen gaan spelen, kunnen dan hun oude vrienden nu al kunnen benaderen en proberen over te halen
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Het is een start. Met kansloze negativiteit komen we ook niet verder. Als het TW team niets doet om de boel levend te houden krijgen ze kritiek, op het moment dat ze voorstellen doen, zeiken ''we'' ze af. Wat wil je dan eigenlijk?
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Wat wil je dan eigenlijk?

Ten eerste wil ik dat spelers beseffen dat een feedback topic dient om objectief te vermelden wat goed is en wat niet goed is, en hoe deze slechte dingen te verbetering zijn. Dit topic vraagt letterlijk om kritisch te zijn, en dat werd dus ook gedaan. Dat deze kritiek misschien wat bits overkomt maakt het niet minder waar.

Dat is het tweede dat ik wil, dat spelers hun tere zieltjes wegsteken, zolang er respect is moet niet alles opgehemeld en goedgepraat worden. Fouten moeten eerst aangekaart worden alvorens ze kunnen verbeterd worden. Wat jij hier omschrijft als "kansloze negativiteit" zie ik eerder als opbouwende kritiek.

Het derde en belangrijkste dat ik wil is dat mensen inhoudelijk posten. Jouw post, die je schrijft om wie dan ook te behagen heeft minder bijdrage tot dit topic dan de posts die je net bekritiseert. Je begint namelijk met "het is een start", waarmee je onrechtstreeks zegt dat het in de toekomst beter zal moeten. Je maakt dus exact dezelfde conclusie als alle andere spelers. In plaats van het probleem daarna aan te kaarten, wat het doel van een feedback topic is, ga jij hier spelers een schuldgevoel aanpraten omdat ze doen wat het topic vraagt.


Ik hoop dat je nu inziet dat jouw post hier weinig inbreng had. Het is sympathiek dat je zo direct ter verdediging van het TW team komt maar het was hier niet nodig. De personen die je post liken acht ik uiteraard ook "schuldig" aan al de voorgaande zaken. Feedback is feedback, relax en relativeer. Dit soort populariteitspostjes horen in een bedankt het tw team topic dat je natuurlijk altijd uit eigen initiatief kunt opstellen.

Met vriendelijke groeten,
De forumexpert
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Ten eerste wil ik dat spelers beseffen dat een feedback topic dient om objectief te vermelden wat goed is en wat niet goed is, en hoe deze slechte dingen te verbetering zijn. Dit topic vraagt letterlijk om kritisch te zijn, en dat werd dus ook gedaan. Dat deze kritiek misschien wat bits overkomt maakt het niet minder waar.

Dat is het tweede dat ik wil, dat spelers hun tere zieltjes wegsteken, zolang er respect is moet niet alles opgehemeld en goedgepraat worden. Fouten moeten eerst aangekaart worden alvorens ze kunnen verbeterd worden. Wat jij hier omschrijft als "kansloze negativiteit" zie ik eerder als opbouwende kritiek.

Het derde en belangrijkste dat ik wil is dat mensen inhoudelijk posten. Jouw post, die je schrijft om wie dan ook te behagen heeft minder bijdrage tot dit topic dan de posts die je net bekritiseert. Je begint namelijk met "het is een start", waarmee je onrechtstreeks zegt dat het in de toekomst beter zal moeten. Je maakt dus exact dezelfde conclusie als alle andere spelers. In plaats van het probleem daarna aan te kaarten, wat het doel van een feedback topic is, ga jij hier spelers een schuldgevoel aanpraten omdat ze doen wat het topic vraagt.


Ik hoop dat je nu inziet dat jouw post hier weinig inbreng had. Het is sympathiek dat je zo direct ter verdediging van het TW team komt maar het was hier niet nodig. De personen die je post liken acht ik uiteraard ook "schuldig" aan al de voorgaande zaken. Feedback is feedback, relax en relativeer. Dit soort populariteitspostjes horen in een bedankt het tw team topic dat je natuurlijk altijd uit eigen initiatief kunt opstellen.

Met vriendelijke groeten,
De forumexpert

Kom dan zelf met goede alternatieven. Anders ben je evenmin constructief. Het TW team neemt (eindelijk) initiatieven, op het moment dat iedereen het dan afdoet als onzin - motiveert dat niemand om verdere initiatieven te nemen. Excuses dat ik de community juist probeer te motiveren om er wel in te blijven geloven, in plaats van dat ik stel dat het nu toch allemaal al ''te laat'' is en de community al ''ten doden opgeschreven'' is.

Daarbij heb ik enkele maanden geleden nog een pleidooi gedaan (en deze naar het team opgestuurd) om TW verder te internationaliseren. Ik geloof dat in de reeds globaliserende real life wereld, niemand er grote problemen mee heeft als talloze kleine servertjes binnen Europa worden afgeschaft en er servers komen waar men meerdere talen mag spreken (desnoods Europese servers). Hierbij heb ik talloze argumenten aangehaald waarom dit goede ideeën zijn. Echter realiseer ik mij ook prima dat het samenvoegen van kleine servers met grote zekerheid zal leiden tot meer efficiëntie voor Innogames en dus mogelijk baanverlies, wat het enthouisiastme om te internationaliseren niet bepaald zal versterken bij degene die het (gedeeltelijk) voor het zeggen hebben.

De .nl server kan op deze manier nog wel eventjes door maar er lijkt een eind aan te komen en innogames moet de stap naar opheffen en internationaliseren zetten voordat men massaal afhaakt. Nu kunnen ze de community nog ''aan boord'' houden en enthousiasmeren voor een gedeelde server met bijvoorbeeld Noord-Europa met als communicatie taal Engels en Duits (je moet één van beide kunnen spreken). Wie van de jongeren spreekt tegenwoordig geen van beide, ook steenkolen Duits is Duits. Maar wacht te lang met deze stap, dan heb je niets meer over om mee over te stappen. Maar mogelijk zie ik het te somber in en liggen er wel kansen in het werven van meer Nederlandstalige spelers.

Hoe dan ook, waarom je initiatieven niet direct moet afzeiken en je best even wat positiever kunt zijn; ''Fijn dat het tribal wars team de noodzaak van spelerswerving onder ogen ziet en kleine initiatieven neemt om dit te realiseren. Echter ben ik van mening dat we in de toekomst groter moeten denken...'' Al doende leert men, als je het zaadje geen kans geeft zal de plant nooit ontkiemen.
 
Laatst bewerkt:

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ja dat is geen feedback meer, dat is dromen tegen beter weten in. De haalbare en uitvoerbare feedback rond dit initiatief is dat het had moeten starten (feedback voor de volgende editie/poging) op een beginnende wereld en niet op een wereld die al een maand bezig is. Het feit dat Duckje trouwens zelf aanhaalt dat hij 10 extra spelers als een geslaagde actie ziet toont duidelijk aan dat er geen ambitie meer is om iets groots te doen aan het dalend aantal spelers. Ik bedoel 10 spelers, dan kan je al je neefjes en nichtjes eens gaan overtuigen en je bent er al.

Tribalwars (innogames) heeft jaren terug besloten dat het ging aflopen en heeft met hun invoering van premium punten als de 4e grondstof er zich zeker van gemaakt dat het spelersaantal zou dalen. Groot deel van de spelers is van student naar werkmens of familieman veranderd en vindt er geen tijd meer voor. En de nieuwe generatie 'gamers' heeft geen interesse meer in rts games of hoe je tribalwars dan ook wil klasseren.

Als je echt gelooft in een toekomst voor tribalwars dan denk ik dat je binnenkort een pijnlijke verassing zal meemaken, de game is aan het sterven net zoals de laatste actieve spelers, aanwerven zit er niet meer in en voor behoud van spelers moeten ze dringend eens polsen wat de spelers willen. Dat was de tweede feedback, al zal een bedrijf als innogames dat wel beseffen dus is het wederom een gebrek aan interesse om tribalwars in stand te houden.

Kom dan zelf met goede alternatieven.

Dat is mijn job niet, op een feedbacktopic geef ik feedback. Het onwaarschijnlijke hoe tribalwars te redden is aan innogames zelf, anders kan ik al evengoed een loon vragen aan hun.
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Dat het jij het kennelijk allemaal zo somber in ziet wilt niet zeggen dat je andere daarin mee moet nemen. Ontmoedig anderen niet met jou negatieve perceptie.
 
Reactiescore
2.177
Kom dan zelf met goede alternatieven. Anders ben je evenmin constructief. Het TW team neemt (eindelijk) initiatieven, op het moment dat iedereen het dan afdoet als onzin - motiveert dat niemand om verdere initiatieven te nemen. Excuses dat ik de community juist probeer te motiveren om er wel in te blijven geloven, in plaats van dat ik stel dat het nu toch allemaal al ''te laat'' is en de community al ''ten doden opgeschreven'' is.

Daarbij heb ik enkele maanden geleden nog een pleidooi gedaan (en deze naar het team opgestuurd) om TW verder te internationaliseren. Ik geloof dat in de reeds globaliserende real life wereld, niemand er grote problemen mee heeft als talloze kleine servertjes binnen Europa worden afgeschaft en er servers komen waar men meerdere talen mag spreken (desnoods Europese servers). Hierbij heb ik talloze argumenten aangehaald waarom dit goede ideeën zijn. Echter realiseer ik mij ook prima dat het samenvoegen van kleine servers met grote zekerheid zal leiden tot meer efficiëntie voor Innogames en dus mogelijk baanverlies, wat het enthouisiastme om te internationaliseren niet bepaald zal versterken bij degene die het (gedeeltelijk) voor het zeggen hebben.

De .nl server kan op deze manier nog wel eventjes door maar er lijkt een eind aan te komen en innogames moet de stap naar opheffen en internationaliseren zetten voordat men massaal afhaakt. Nu kunnen ze de community nog ''aan boord'' houden en enthousiasmeren voor een gedeelde server met bijvoorbeeld Noord-Europa met als communicatie taal Engels en Duits (je moet één van beide kunnen spreken). Wie van de jongeren spreekt tegenwoordig geen van beide, ook steenkolen Duits is Duits. Maar wacht te lang met deze stap, dan heb je niets meer over om mee over te stappen. Maar mogelijk zie ik het te somber in en liggen er wel kansen in het werven van meer Nederlandstalige spelers.

Hoe dan ook, waarom je initiatieven niet direct moet afzeiken en je best even wat positiever kunt zijn; ''Fijn dat het tribal wars team de noodzaak van spelerswerving onder ogen ziet en kleine initiatieven neemt om dit te realiseren. Echter ben ik van mening dat we in de toekomst groter moeten denken...'' Al doende leert men, als je het zaadje geen kans geeft zal de plant nooit ontkiemen.

Dus je moet Duits spreken om tw te kunnen spelen?
 
Reactiescore
2.489
@tim010 Ik stel voor dat je mijn posts even doorleest en niet enkel mijn laatste zin hergebruikt maar ook de volledige context van deze actie.

Dit is enkel een actie om hierin toch een kleine boost in actieve spelers te betekenen en om een actie te voorzien voor spelers die zich niet enkel op het forum bevindt.

Deze invite-a-friend actie, waarvoor ik gerust de naam wil wijzigen indien er mooie voorstellen komen, kadert niet per se in het vinden van een hele hoop nieuwe spelers. Dat is weinig realistisch in de huidige fase waar Tribal Wars in zit. Maar wel in het belichten van de functie om andere spelers uit te nodigen. Deze bestaat, geeft eveneens een redelijk goede beloning en is super interessant.

Als we hiermee 10 nieuwe spelers trekken is deze actie voor mij geslaagd.

Duckje

Mochten de vetgelijnde stukjes niet opgevallen zijn:
- We highlighten hiermee de Nodig uit in mijn buurt functie
- En eveneens voorzien we een actie voor niet-forum gebruikers. (die eveneens deel zijn van de community)

Aansluitend bij @Roald97 geef ik graag mee dat de kleinste Tribal Wars markten samengevoegd worden met .net. Op deze (grotere) werelden kan je in je eigen taal blijven verderspelen. Ik zie dit voor tw.nl niet als een bedreiging en sluiting van de community want:
  • Het .nl forum blijft bestaan (Ik herinner jullie er graag aan dat het .nl forum tot op heden nog steeds het actiefste forum van alle tw markten is
  • Support team blijft in het Nederlands je vragen beantwoorden
  • .nl community management kan blijven doen aan community building.
Vanuit een persoonlijk standpunt. (Lees: Persoonlijk standpunt, niet mijn CM mening) Ben ik van mening dat ik liever snel zou samenvoegen . Dit zou mij als speler grotere werelden opleveren. Eveneens is er op .net ook een potentie van Nederlandstalige spelers die misschien nooit de .nl versie ontdekt hebben. Grotere, actievere werelden, combinatie van allerlei speelstijlen en dergelijke meer kan enkel interessant zijn.

Nu, dat is voer voor een ander discussietopic.

- Duckje
 
Bovenaan