Golden Awards

Reactiescore
3.452
Ik denk dat je zowel niet betrokken was bij de gesprekken over de join van GAL maanden geleden als bij de recentelijke gesprekken, want er klopt vrij weinig van wat je nu zegt. Of worden chess spelers niet goed op de hoogte gehouden over mogelijke recruits? :oops:
Verbeter mij maar waar ik fout zit ipv te zeggen dat ik niet goed op de hoogte ben?
 
Reactiescore
967
Ik zal mijn best doen in dit Chessgezinde forum :D

Totdat we erachter kwamen dat ze tijdens de periode dat ze wisten dat ze mochten joinen,ook bij 2 andere stammen in gesprek waren,en Chess volgens hun niet hun keuze was.
Waarop wij direct hebben aangegeven dat ze niet meer welkom waren.

Dit klopt niet en als je bij de gesprekken was geweest, dan weet je dat ook goed. De reden dat de gezamenlijke join van GAL naar Chess niet doorging, ging in eerste instantie om lijnen en daarna over meningsverschillen over optimaal leiderschap. Ja, het klopt dat HcA gesprekken had met een NEO lid maar dit was niet op stam niveau. En vind je het gek? De ligging was voor hun verre van ideaal. Maar na intern overleg werd toch besloten om voor chess te kiezen. Dit wisten jullie ook, want we speelde hier open kaart in. Pas toen we lijnen gingen bespreken werd duidelijk dat Chess en GAL geen goeie match was, daar zijn we het denk ik wel over eens? Er moesten dorpen afgestaan worden qua lijnen, maar de manier hoe dit tot stand kwam, beviel ons niet. Het was moeten en er waren geen mogelijkheid tot gesprekken. Wij lossen dit soort dingen liever op met een leuke discussie ipv een eis. Maar dat was leiderschap volgens jullie. Toen is er inderdaad door jullie besloten om de fusie niet door te laten gaan. Want als je over een paar kleine dorpen al ruzie krijgt, voelt het gewoon niet als een goede match. Daar waren we het beide over eens.

Na de recruit ronde van Neo hebben wij de gesprekken weer opgepakt en gepeilt hoe ze tegenover Chess stonden,dat werd al snel duidelijk dat was negatief.
Snap dan ook echt niet hoe men erbij komt dat er een invite klaar lag?

Volgens mij was het al wat serieuzer dan dat jij nu weet, maar dat is niet aan mij om je daarvan op de hoogte te brengen. Dat doet normaliter de stamleiding :eek:.

Niels heeft zijn positie en zijn rang verkregen door met jan en alleman vriendjes te maken en tig samenwerkingen en napjes aan te gaan,ieder zo zijn ding natuurlijk maar vind het eigenlijk beschamend dat hij met al zijn slaafjes na diverse aanvallen niet eens een speler van Angels klein krijgt.
Samenwerking met Flex,samenwerking met diverse frontspelers van Ufo en nu met Neo.

Al zijn slaafjes? Ja, het account heeft veel punten. Ja, er wordt samengewerkt met omliggende accounts. Ja, er is veel geinternt. Maar je schildert deze nu af alsof er al minstens 20 dorpen van jullie kant hadden moeten worden gepakt? Ja, Angelus zijn kleinere spelers, maar twee van hun leden zitten ook alweer in de top 25. Niet te vergeten dat deze stam jullie MB stam is? Dus het is echt niet dat je daar eenvoudig doorheen knalt.

Het account Niels5151 heeft een erg groot front en ik ben eerder verbaasd dat de top 3 stam nog geen 1 dorp heeft weten te bemachtigen. Maar daar hoor ik jullie dan weer niet over.
 
Reactiescore
3.452
Pas toen we lijnen gingen bespreken werd duidelijk dat Chess en GAL geen goeie match was, daar zijn we het denk ik wel over eens? E
Zal morgen een paar popcorn screens plaatsen met datums erbij,ben heel benieuwd of je dan nog zo stellig achter je antwoord staat;-)
Anders kan Daan van Neo of Martijn mij wel even bijvallen aangezien we tegelijkertijd konden aantonen dat er gesprekken liepen met jullie account ,en zelfs na Groen licht bij Chess jullie nog bleven praten over een join bij de rest.
Volgens mij was het al wat serieuzer dan dat jij nu weet, maar dat is niet aan mij om je daarvan op de hoogte te brengen. Dat doet normaliter de stamleiding :eek:.
Ik behoor tot de leiding,de reden dat Niels geen interesse had was omdat Chess hem meerdere keren op het af negatief heeft genoemd omtrent zijn intern gedrag,ook dat zal ik morgen met wat screens laten zien als je wilt?

En je valt in je stukje over jullie intern gedrag,had ik dat vermeld dan geloof van niet?
Grootste front ?
Dat klopt enigsinds wel aangezien je er zelf voor hebt gekozen om alle spelers aan het front van Chess te internen,en met de rest samen te werken dus snap totaal niet dat je dat aanhaalt?
 
Reactiescore
967
Sorry maar je haalt wat dingen door elkaar.

Er zijn inderdaad gesprekken geweest met Martijn over mogelijke join met NEO, maar dit was ver na de potentiële join van GAL naar Chess. Deze gesprekken liepen overigens stroef, want Martijn had al een afkeer voor HcA en toen ook voor Niels :(.

De gesprekken die destijds met NEO zijn gevoerd waren tussen de accounts HcA (Michiel) en AATP (thomas), maar waren nog in beginfase en dit was toen ook toegelicht in de skype groep (GAL/Chess) die we destijds hadden. Deze werd helaas verwijderd, dus kunnen de screens daar niet meer van lezen.

Ik weet dat Jason en Aaron in de skype groep zaten. Zij kunnen beamen dat de deal bijna rond was, maar toen niet doorging door een paar dorpen (stom i know), maar het liet toen al zien dat zelfs over de kleinste dingen ruzie kwam. Kortom: geen goede match en daar waren beide partijen het over eens.

Ik vind het jammer dat je de stam GAL op deze manier in een slecht daglicht wil zetten... Klagen over de interns van account Niels, prima. Je hebt daar ook een punt. Klagen over de slechte massa van dit account? Ook prima. Maar ga nou geen kul reden geven, waarom we niet met elkaar in de stam gingen.

We lagen elkaar gewoon niet goed en that's it. Als je over drie kleine dorpen al een avond lange discussie hebt, is het niet slim om te gaan fuseren. Daar waren beide partijen het over eens.
 

DeletedUser69389

Guest
Sorry maar je haalt wat dingen door elkaar.

Er zijn inderdaad gesprekken geweest met Martijn over mogelijke join met NEO, maar dit was ver na de potentiële join van GAL naar Chess. Deze gesprekken liepen overigens stroef, want Martijn had al een afkeer voor HcA en toen ook voor Niels :(.

De gesprekken die destijds met NEO zijn gevoerd waren tussen de accounts HcA (Michiel) en AATP (thomas), maar waren nog in beginfase en dit was toen ook toegelicht in de skype groep (GAL/Chess) die we destijds hadden. Deze werd helaas verwijderd, dus kunnen de screens daar niet meer van lezen.

Ik weet dat Jason en Aaron in de skype groep zaten. Zij kunnen beamen dat de deal bijna rond was, maar toen niet doorging door een paar dorpen (stom i know), maar het liet toen al zien dat zelfs over de kleinste dingen ruzie kwam. Kortom: geen goede match en daar waren beide partijen het over eens.

Ik vind het jammer dat je de stam GAL op deze manier in een slecht daglicht wil zetten... Klagen over de interns van account Niels, prima. Je hebt daar ook een punt. Klagen over de slechte massa van dit account? Ook prima. Maar ga nou geen kul reden geven, waarom we niet met elkaar in de stam gingen.

We lagen elkaar gewoon niet goed en that's it. Als je over drie kleine dorpen al een avond lange discussie hebt, is het niet slim om te gaan fuseren. Daar waren beide partijen het over eens.
Ik heb even in mijn geschiedenis gekeken en ik kan als ik wil tientallen screens posten die je verhaal ontkrachten, maar ik ben geenzins van plan om mij, als hedendaags, buitenstaander mij hierin te mengen. De samenwerking ging niet alleen niet door omwille van een paar dorpen. Er zijn ook uitlatingen geuit als Noord-Korea en het zwart praten over Chess bij N.E.O en het op eigen houtje dingen proberen te bereiken door Niels buiten HcA om.
 
Reactiescore
3.538
Die uitlatingen van NK waren naar aanleiding van die dorpen discussie. Dus als hun zeggen het door die dorpen komt is dat iets wat jij nu absoluut niet ontkracht.
 
Reactiescore
967
Dat klopt. De uitspraak over NK was inderdaad een gevolg van een avond lange discussie over dorpen. Ben zelf van mening dat dit toen niet netjes was, zeker omdat chess dit via via te weten kwam. Ik ben ook echt niet aan het beargumenteren dat wij niks fout hebben gedaan. Ik wilde alleen maar aangeven, dat de rede om niet te fuseren voornamelijk door de dorpen kwam.

Ik moet Serenity wel gelijk geven dat er inderdaad ook gesprekken waren met andere stammen. Het is al een tijdje geleden en ik kon me dit niet meer precies herinneren, maar je hebt daar een punt. Dit kwam toen ook boven tafel, wat zeker tot irritaties leidden aan jullie kant (terecht) en dit werd toen ook besproken. We kwamen tot de conclusie om toch samen verder te praten voor een mogelijke join en de gesprekken werden ook dermate serieus dat de invite praktisch al op tafel lag. Was het niet dat door een stom argument over een paar stomme dorpen de hele samenwerking werd op gezegd.

Ik denk dat we er over eens kunnen zijn dat dit wel goed was, want als je over een paar dorpen al in een heftige discussie beland, voorspelt dat niet veel goeds voor toekomstige samenwerkingen.
 
Reactiescore
2.478
Ik zie alweer ruim een pagina geen lijstjes meer, zullen we de focus weer daarop leggen en de discussies voeren in de daarvoor bedoelde topics ;)
 

DeletedUser69389

Guest
Beste speler:
Er is tot nu toe maar één account dat zich zowel op defensief als op offensief vlak zich bewezen heeft en dat is simpelweg Lemonpops. Naar mijn inziens is dit account het enige account dat met recht het predicaat beste speler mag dragen. Mooie ODA/ODD rang en amper interns. Komt telkens in lijstjes bovendrijven en het zijn gewoon leuke spelers.

Daarnaast doen Mr. Victorious, Traingoeschuchuu, Circus en Drx. Dabb het goed.

Beste stam:

In het laatste lijstje van @amonterrible werd N.E.O genoemd, omdat ze sneller zouden hebben ingespeeld naar de mogelijkheden van deze wereld en dat ze daarmee terecht op 1 zouden staan. Ik ben het hier toch niet helemaal mee eens. Ik vind ook niet dat een Chess of UFO als beste stam gezien kan worden, omdat allebei de stammen de laatste tijd ook maar weinig goede zaken laten doen. Maar naar de mogelijkheden en omstandigheden vind ik dat een nominatie voor hen als beste stam meer gerechtvaardig is dan N.E.O. Zeker gezien de mogelijkheden die N.E.O heeft en welke niet wordt gebruikt. Ik bedoel ze zijn als stam alleen al 2x zo groot als Chess en UFO bij elkaar. Dan hebben we het nog niet eens over hun (potentiële) interns, DU stammen en andere partners zoals Flex.

4442a8dc2c28b63ccfd060f408d89c8c.png



Ik zal even ingaan op waarom ik vind dat het niet gerechtvaardigd is om N.E.O als beste stam te bestempelen.

Prestaties van veroveringen.

Op dit moment heeft N.E.O één groep van stammen openlijk de oorlog verklaard namelijk UFO/oGP. Tegen deze combinatie staan ze overall met 88 dorpen in de plus.

Zijde 1:
Stammen: N.E.O, K., Q., Mig.
Zijde 2:
Stammen: AF, UFO, oGP

Timeframe: Voor altijd

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 186
Kant 2: 98
Verschil: 88

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 1,347,780
Kant 2: 622,077
Verschil: 725,703

chart

Bekeken vanaf de start van de oorlog op 10 mei, gebaseerd op dit topic, is de winst een 107 tal dorpen. Dat is zeker netjes, maar niet een al te bijzondere prestatie kijkend naar de context.
Zijde 1:
Stammen: N.E.O, K., Q., Mig.
Zijde 2:
Stammen: AF, UFO, oGP

Timeframe: 10/05/2019 00:00:00tot31/05/2019 12:25:52

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 153
Kant 2: 46
Verschil: 107

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 1,156,526
Kant 2: 314,221
Verschil: 842,305

chart

Er is wel een poging gedaan om Rone weg te spelen, maar dat bleek ook niet succesvol...
Dorp Punten Oude eigenaar Nieuwe eigenaar Datum/Tijd
069 (528|574) K55 2,305 Rone [UFO] Robienjo [Mig.] 2019-05-08 22:52:14
069 (528|574) K55 2,305 Robienjo [Mig.] Rone [UFO] 2019-05-08 22:52:14
069 (528|574) K55 2,428 Robienjo [Mig.] Rone [UFO] 2019-05-08 11:40:22
069 (528|574) K55 2,428 Rone [UFO] Robienjo [Mig.] 2019-05-08 11:18:48
069 (528|574) K55 2,428 Robienjo [Mig.] Rone [UFO] 2019-05-08 07:41:11
062 (527|576) K55 5,608 Robienjo [Mig.] Rone [UFO] 2019-05-08 00:18:26
062 (527|576) K55 5,618 Rone [UFO] Robienjo [Mig.] 2019-05-07 23:20:22
062 (527|576) K55 5,610 Robienjo [Mig.] Rone [UFO] 2019-05-07 20:56:58
062 (527|576) K55 5,610 Rone [UFO] Robienjo [Mig.] 2019-05-07 17:45:07
062 (527|576) K55 5,610 Robienjo [Mig.] Rone [UFO] 2019-05-07 15:50:00
062 (527|576) K55 5,610 Rone [UFO] Robienjo [Mig.] 2019-05-07 14:11:51
062 (527|576) K55 5,598 Robienjo [Mig.] Rone [UFO] 2019-05-07 13:16:17
062 (527|576) K55 5,598 Rone [UFO] Robienjo [Mig.] 2019-05-07 12:37:07
139 || Orange Joy (529|575) K55 4,304 Rone [UFO] Robienjo [Mig.] 2019-05-07 12:11:23
139 || Orange Joy (529|575) K55 4,304 Robienjo [Mig.] Rone [UFO] 2019-05-07 12:11:19
139 || Orange Joy (529|575) K55 4,304 Rone [oGP] Robienjo [Mig.] 2019-05-07 10:41:54
139 || Orange Joy (529|575) K55 4,304 Robienjo [Mig.] Rone [oGP] 2019-05-07 09:51:28
139 || Orange Joy (529|575) K55 4,390 Rone [oGP] Robienjo [Mig.] 2019-05-07 08:07:38

Voor de rest zijn er in de core nog wel dorpen gepakt door Jutlord, met name de dorpen van de Grote Belegering. Maar voor de rest afgezien van een actie van Lemonpops op oGP en de actie op Chemistry zijn er maar weinig grote, succesvolle acties geweest. Je kunt jezelf zelfs afvragen in hoeverre Chemistry een prestatie is kijkend naar het feit dat het account, samen met nog een aantal, een ban opliep en daarna spoorloos verdwenen was.


Keuze voor het hanteren van onethisch spel.
Daarnaast zit het intern binnen N.E.O niet lekker en keuren een aantal leden het massale recruit to win gedoe van N.E.O enorm af. Wat nog meer afgekraakt wordt is de laconieke houding van de leiding van N.E.O op de stab door El Capitan. Voor meer informatie verwijs ik u graag naar dit topic.

2co2ypf.png


Het is allemaal vrij simpel. en ik zal het objectief neerzetten, mogen beide kanten me corrigeren als ze vinden dat het niet objectief is. Chuchu valt Action aan en zodra daar serieuze verliezen worden geleden ziet El capitan zijn kans om ook mee te snoepen. Aangezien hij er zelf niet (meer) door kwam. Hij valt zowel fastgonerr als Action aan en Action beseft zich dat hij geen 2 fronten oorlog tegelijk kan spelen tegen zulke overmacht aan beide kanten.

Hij besluit El capitan te benaderen of hij alsjeblieft kan stoppen met de aanvallen, gefocust kunnen deffen tegen Chess is immers ook gunstig voor NEO. El capitan besluit zoals neo de hele wereld al doet en kiest voor de weg van de minste weerstand, namelijk een nap aan te bieden aan zijn directe vijand Action. Dat is El capitans goed recht en daar is op zichzelf niks mis mee.

Hij doet dit met enkele voorwaardes:
- De fastgonerr dorpen mogen niet meer gerecapped worden (wat zonder mobiele troepen gelijk staat aan afstaan)
- De nap dient voor onbepaalde tijd te zijn met een minimale tijdsduur van 3 weken.
- De opzegtermijn bedraagt indien een van de 2 het zat is daarna een week.

Dit was zijn eigen voorstel. Action gaat hiermee akkoord en vraagt / ontvangt daarna def van El capitan. El capitan ondersteunt dus een vijandig account, om een vijand waar nog niet mee gefront wordt te dwarsbomen.

Chuchu en Action raken aan de praat (voor de sceptici onder ons, pm is er nog, dus we kunnen evt screentje tonen dat er niet voor die tijd is gesproken). Na enig overleg wordt er besloten via skype te praten over andere opties, waarna er wordt gekozen om zich bij Chess te voegen.

Ondertussen benadert Action account El capitan om te praten over de onderhand bij hen gemaakte clusterfucks, door het edelen van fastgoner. Zij stellen een dorpenruil voor, waarbij El capitan 4 dorpen afstaat en er 5 ontvangt, waarna er geen clusterfucks meer zijn aan beide kanten.
Capitan weigert dit en geeft aan dat hij "los door AR zal gaan. Als NAP niet tegen hen, maar wel alles tussenin en boven hen." Hij weigert dus niet alleen om cf's te ruilen voor een degelijk front tussen beide accounts, maar geeft simpelweg aan er nog meer te willen pakken.
Hij laat hier dus sterk merken dat dit een tijdelijke deal is, waarbij hij geen rekening houdt met account Action op de lange termijn.

Vervolgens vertelt Action in UFO dat zij richting Chess gaan en sturen zij de door El capitan ontvangen def netjes terug. De bellen gaan rinkelen aan NEO kant en er wordt aan Action gevraagd of ze naar Chess gaan, waarop zij eerlijk antwoorden dat dit het geval is.

El capitan heeft op dit moment alle mogelijkheid om ofwel:
- de voorgestelde dorpenruil te accepteren, waarna zijn hele argument "ik laat me niet door chess cfen" vervalt
- te zeggen dat hij het met dit besluit niet eens is en de nap opzegt.

Hij besluit beide niet te doen, en te vragen om extra gratis dorpen, omdat hij ze heeft gelopen.
(lees: def sturen zodra er weinig tot geen incs meer waren en in ruil een bak gratis dorpen, waaronder cf's gekregen.)
Enige tijd nadat Action dit verzoek niet inwilligt, opent El capitan willekeurig de aanval zonder aankondiging.


Mensen die dit geen realistische weergave van de situatie vinden, corrigeer me waar nodig.


Dus kort samengevat, gaat Action uit noodzaak een nap aan met een van de 2 aanvallende partijen.
Hij ontvangt def, die overigens geen of verwaarloosbare schade heeft opgelopen. Hij geeft gratis dorpen, zelfs in zijn cluster, aan de partij die hem helpt. Vervolgens besluit hij zich toch te voegen bij de andere partij, en weigert El capitan uit pure frustratie gehoor te geven aan de afspraken.

De redenatie van NEO is je na een nap geen vijandige stam mag joinen en dat dit automatisch gelijkstaat aan een backstab en beindiging van de nap. Action was overigens al vijand. NEO is in oorlog met UFO. Sterker nog, tot een dag geleden de enige vijand waarmee jullie front hadden. Action switcht alleen van de ene vijand, naar de andere. Inhoudelijk 0 verschil dus. Relevantie is ver te zoeken.

El capitan is er niks op achteruit gegaan. Hij heeft gratis dorpen ontvangen en zijn def is intact gebleven. Hij had misschien meer dorpen kunnen pakken zonder de NAP, maar dan had hij niet zo gretig Chess moeten willen dwarsbomen. Dat is het risico dat hij nam. Als we het account hadden weten te breken tijdens de nap, had hij dus ook schijt gehad aan de afspraken, zoals hij in pm al aangaf. "nap vervalt vanaf dat het account gevallen is".
Als je als account voor die NAP optie kiest om een andere partij dwars te zitten, en het blijkt te backfiren, betekent het niet ineens dat je afspraken maar aan je laars kunt lappen.

Stel nou dat hij een BG had aangeboden, zijn clusterfucks niet had willen behouden en niet de intentie had om dwars tussen AR door te edelen, dan had ik NEO al meer begrepen.
Dan zou er sprake zijn van een compleet andere insteek. Dan was de insteek daadwerkelijk om Action te helpen.
Nu echter wilde El capitan Action (zijn directe vijand) gebruiken om het Chess lastig te maken. Compleet andere insteek. Nu heult hij met de vijand en gaat janken als een puberaal mannetje als deze vijand naar een andere vijand gaat.

Het vrijwel enige serieuze antwoord wat N.E.O kon geven in deze situatie was dit:
300xsuh.png


Al bij al een bijzonder laffe vertoning en iets wat zeker nog verdergaande gevolgen zal gaan hebben denk ik voor toekomstige medespelers die ze ongetwijfeld zullen gaan zoeken. Want spelers van ''naam'' zullen door dit soort ongein niet zo snel geneigd zijn om N.E.O te gaan joinen.

Geopolitiek
82cdee5bb051fe8c477ad08cbed2e6be.png

nl66
 

DeletedUser69389

Guest
Kijkend naar de kaart zien we dat blauw, N.E.O, naast de kwantitatieve uitdrukking van de overmacht in punten ook blijkt in de kwalitatieve uitdrukking van de overmacht qua geopolitieke verhoudingen. N.E.O heeft met hun allianties, interns, recruits en vriendschappelijke contacten de wereld simpelweg gedwongen toe te werken naar een nu al twee kampen oorlog. Dit omdat de situatie voor UFO, groen simpelweg onhoudbaar is geworden door de twee frontenoorlog die de stam heeft met enerzijds de eerder genoemde oorlog met N.E.O en anderzijds de oorlog met Chess. Het helpt dan niet mee als een rim flank account als Chemistry dan wegvalt door een ban en dat een sterk account als Red Sky At The Morning dan ook nog wegvalt door een overstap naar Chess.

Het is niet de vraag of, maar wanneer UFO wegvalt.

Recent (laatste) maand heeft N.E.O in het westen ook nog een tweetal accounts geinvite, namelijk HardcoreAngel en Niels515, geel gekleurd. De mogelijkheden voor een westerlijke rimstam met het toenmalige Gal/Int. en Flex verdween hier ook mee. Het account wat paars is gemarkeerd is Trust.Fundbaby en welke thans fuseert met het N.E.O account Philosophy of Plato. Voor de rest zijn de lichtblauw gekleurde stammen en spelers partners waarvan ik weet dat die met één of meer N.E.O accounts spelen.

Al met al heeft N.E.O door hun beleid de wereld in een dermate grote disbalans gebracht dat het de vraag is of de qua namen meer sterkere stam Chess is opgewassen tegen de meer kwantitatieve stam N.E.O De verhouding is al ruim 1:2 en dat met nog een aantal interns voor N.E.O, de betere positie op de kaart, het feit dat N.E.O 4 accounts meer heeft dan Chess en daarmee procentueel gezien ook meer hoort te groeien dan Chess.

Kanttekening is wel het groene gedeelte op de kaart, UFO. Bij het recruiten van Drx. Dabb en Lemonpops is destijds besloten om het gat tussen hen en de rest van N.E.O zo snel mogelijk te dichtten. De conclusie is dat nu na bijna drie maanden later daar nog maar weinig serieuze pogingen voor zijn ondernomen om dat gat te dichtten en dat de pogingen die er gedaan zijn ook niet succesvol bleken. De enige manier waarop dit is getracht op te lossen, to be honest had ik er zelf ook een aandeel in, is in eerste instantie het recruiten van Virtues of My Supremacy en TheUltimateFighter. Al was ikzelf eigenlijk alleen voor het eerste account. Dat account is echter bezweken onder de druk van oGP en waarop N.E.O maar besloot om Muramasa als vervanging te gaan inviten en om Robienjo te internen...

Zo lang niets weten te verbeteren aan een dergelijke situatie is nog een teken aan de wand dat het niet goed zit aan het roer van N.E.O. N.E.O lijkt zich vooral te focussen op het creeeren van front met Chess gezien hun recente recruits, het stabben van El Capitan bij Actionreaction en de schermutselingen aan het noordfront bij Jutlord. Maar aan de grote splijtzwam in het cluster van N.E.O wordt vrijwel niets aan gedaan. Dit terwijl dat wel ervoor zorgt dat betrekkelijk veilige accounts als An Attempt to Perfection, Lemonpops en Muramasa niet in staat zijn om zich (nagenoeg) volledig leeg te gooien qua defensieve troepen voor frontaccounts die dat nodig (gaan) hebben. Ook een account als Cheqmate kan zich op deze manier niet focussen op eéén flank focussen en dient zowel rekening te houden met zijn noordelijke front als met zijn oostelijke front.

Nu worden mensen als Inge, Maarten en ikzelf vaak om advies gevraagd door spelers die eventueel interesse hebben in een bepaalde wereld en/of stam. Als ik dan genuanceerd antwoord zou dienen te geven op de vraag of ik het hen zou aanraden om naar N.E.O te gaan dan dien ik toch wel de vraagtekens te vertellen die ik hierboven allemaal neer heb gezet. Dat is niet uit rancune of iets, maar simpelweg gebaseerd op een genuanceerde analyse waar N.E.O als stam voor staat.

De beste stam speler:
Aangezien ik niet (meer) in een serieuze stam zit is het lastig voor mij om hierover te beoordelen. Maar kijkend naar de verslagen ondersteuners dan zie je dat de stamleden in UFO veel voor elkaar over hebben. De accounts Teambignubz, DPschut, Rone en Stuntman staan allen in de top 5 daarvan en met op 1 Philosophy of Plato.

Maar dergelijke statistieken zeggen niet alles en daarom dat ik mij baseer op eerdere ervaringen. Uit mijn tijd in N.E.O heb ik het account @jutlord mogen ervaren als een account dat zich altijd dienstbaar stelde voor de stam en altijd fakes en dergelijke wilde leveren wanneer het gevraagd werd. Sterker nog. Ik kan mij nog wel een keer herinneren of die nog extra targets kon krijgen voor fakes, omdat hij toch niets te doen had en extra wilde helpen. :D

Ook een vermelding behoort het account Lemonpops te krijgen en dan in het bijzonder @maretan . Denkt ook altijd mee en is altijd bereid om te helpen.

Daarnaast zijn de vrouw en mannen van Thetraingoeschuchuu ook altijd bereid om te helpen op het vlak van leiden van een stam, deff sturen, vv's draaien, aanvalsplannen maken et cetera.

Tevens hoor ik dat het account *Suicide Consultant altijd klaar staat om zijn buren die een moeilijkere positie hebben, Solar Eclipse en We Regret To Inform U, te helpen wanneer zij weer eens last hebben van incomings.

Tot slot Drx. Dabb. In de tijd dat ik Tim heb mogen leren kennen heb ik hem ervaren als een betrokken speler.

Het grootste ego: Die horen er een aantal hier te krijgen. Niet zozeer om ego, maar vooral de vibes die bij hen hangen.

Allereerst de zelf verklaarde topper TheBlackSwan. Een misselijkmakende attitude alsof die de tw professor zelf is. Dit terwijl die stammen in zijn signature heeft staan waar die alles behalve een belangrijk aandeel in heeft gehad...
Heeft bijvoorbeeld Mori in zijn signature staan, maar ik als oud leider van die stam heb nog steeds geen flauw benul op welk account hij uberhaupt heeft gespeeld. Alleszins op het acc van ondergetekende niet en ook niet op de accounts Pavo, The Expendables, Grumpy, Oldiron, Criticial Decision, Rbownz, Liquicity en The Incredibles. De vraag blijft dan ook welk account wel? Alleszins geen verpletterende indruk gemaakt. Misschien dat jij het nog weet? @Exact.

Daarnaast Roy a.k.a. @Beast of Nation a.k.a. @Philosophy of Plato . Mee mogen samenspelen terwijl ik hem daarvoor alleen als vijand kende op een korte tijd op 62 na. Ik denk dat ik het voortaan maar liever ook bij vijand hou, want wat is dat een tikkende tijdbom met zijn opvliegerige daden.

Tot slot Jason a.k.a. @TheTrainGoesChuChuuu . Een haantje is het altijd al wel geweest. Of zoals ik hem liever noem. Little Roy. :oops::p:D Wel ego in positieve zin. Het is niet dat het vervelend is ofzo.

Ow en bijna vergeten. Bij het grootste ego hoort natuurlijk altijd mijn deffs..... Laurens a.k.a. @dragonshield3 .

Beste leider:
Ik noemde hier de vorige keer Daan en Roy, maar die vlieger gaat niet meer op. De tweede is geen leider meer en na de zaken die ik heb meegemaakt hoef ik dat ook niet meer aan te raden. De eerste probeert het wel en heeft zeker ook goede kanten. Maar hoe N.E.O als stam nu in elkaar steekt en vooral hoe ze ''reageren'' op stabs en vies spel is niet om over naar huis te schrijven en dat kan dan ook niet een nominatie als beste leider rechtvaardigen.

Daarom allereerst naar de leiders chicara en Pipi Langkous, de leiders van de stam Mowo. De enige top 10 stam die niet bij één van de kampen zit die de winnaar gaan bepalen. Ondanks doen ze het vooralsnog goed en weten ze zich staande te houden tegen Chess. Het is natuurlijk de vraag hoelang dat nog gaat duren en je kunt zeker je vraagtekens zetten bij de manier waarop ze dat ook doen door iedereen bij elkaar te recruiten en bb's te edelen. Maar ze proberen het toch maar en waarvoor chapeau.

Daarnaast nog een vermelding aan Ian @amonterrible en de leiders die op het account Thetraingoeschuchuu zitten. Van de drie genoemde ''topstammen'' is alleen de leiding van Chess er eentje die ogenschijnlijk een duidelijk beleid en visie hanteert. Het is duidelijk voor welke (ethische) normen en waarden zij staan en die verdedigen ze ook. Ook het beleid voor het recruiten en dergelijke is er eentje waar visie uit straalt.


Slechtste leider: Lang koos ik hier voor DPschut van UFO. Maar als je als leiding van N.E.O zo reageert op een stab door een der leden van je stam:
300xsuh.png


Dan kan het niet anders dan dat je als leiding zijnde hier vermeld wordt. Het is een gotspe voor elk zelf respecterende stam om dit goed te keuren. De lijn die de leiding in deze heeft gekozen is er eentje die aan fatsoen en respect ontbreekt. Dit in combinatie met hoe de leiding eerdere problemen op geopolitiek ''oplost'' of beter gezegd niet toont dat het de leiding aan karakter en visie ontbreekt. Iets wat hoe dan ook gevolgen gaat hebben op termijn voor N.E.O. Dit enerzijds op het vlak hoe ze als stam zijnde overkomen naar de community en dan vooral richting neutrale spelers. Als wel intern en de onvrede die er leeft binnen een gedeelte van N.E.O omwille van hoe het nu gaat daar en hoe de leiding ''reageert''.

Meest overschatte stam:
Het lijkt mij duidelijk dat ik bij de beste stam al voldoende heb uitgelegd waarom ik N.E.O als overschat bestempel. Blijken niet in staat om noodzakelijke problemen fatsoenlijk op te lossen.

Maar toch is N.E.O voor mij niet de meest overschatte stam. Want dat is naar mijn inziens Chess. Ja ze hebben zeker ervaren spelers zitten op accounts als Thetraingoeschuchuu of een Red Sky At Morning. En ja het is ook de stam waar naar verhouding de meeste toppers op het vlak van naam spelen. Maar ze hebben toch ook wel een aantal zwakkere broeders en/of spelers met minder faan in de stam zitten als Babuschka en Ted het Beertje die zich absoluut nog dienen te bewijzen of ze echt in staat zijn om tw te spelen. Maar dat is nog niet het belangrijkste punt, want die accounts liggen op een betrekkelijk veilige positie.

Nee mijn voornaamste punt is dat ik weet dat er in Chess toch wel een aantal haantjes zitten. Ik bedoel mensen zullen het wel met mij eens zijn dat spelers als: Aaron, Inge, Jannes, Jason, Jeremy, Lex, Melvin en nog wel een paar toch bekend staan als spelers die op sommige momenten toch uitermate eigenwijs en koppig kunnen zijn.:oops::p Het kan dan ook niet anders dan dat er al eens een akkefietje is geweest tussen een aantal van deze personen onderling en anders gaat dat vast en zeker nog wel een keer gebeuren. Wanneer dat soort zaken niet goed gecontroleerd en opgelost worden dan kan dat een potentieel probleem zijn voor de samenwerking en stabiliteit binnen een stam. Het vormt dan ook een enorm groot potentieel gevaar voor de stam Chess, nog meer meer dan N.E.O met mensen als HcA, Roy, Thomas, Jimmy, Thibault et cetera. En dan wel omdat in tegenstelling tot bij Chess deze personen niet allemaal direct aan het roer staan van N.E.O en vooral soms dominant in de omgang kunnen zijjn, maar niet zozeer op spelvlak met een vuist op tafel slaan weet/denk ik.

Meest onderschatte stam:
Hier zet ik toch N.E.O neer. Ja ik weet dat ik er aardig op heb ingehakt eerder in deze post, maar ondanks alles moeten we toch niet vergeten dat hoe dan ook de kwantitatieve overmacht een grote rol gaat/kan spelen op deze wereld. Daarnaast dienen we toch ook niet te vergeten dat ze met mensen als Daan, Roy, Maarten, Tim (Dabb) en nog een paar echt wel spelers hebben die weten hoe je tw moet spelen op het gebied van knokken, strijden en vechten.

Meest overschatte speler:
Overschat qua reputatie weet ik niet echt. Dat lijkt mij lastig, maar als ik kijk naar hoe hoog sommige accounts staan ten opzichte van kwaliteit en dergelijke dan vind ik dat een El Capitan, Niels5151, Ted het Beertje, Cheqmate en misschien ook wel een An Attempt to Perfection minder in de top 10 thuis horen dan accounts als circusofinsanity, Lemonpops, red sky at morning, Rone of een we regret to inform you die al meer hebben moeten vechten op wereld 66 en op dat gebied ook meer hebben bewezen. In tegenstelling tot de eerder genoemde accounts die meer laf spel hanteren, goedkoop edelen (easy targets of intern) of simpelweg geluk hebben met hun ligging zoals Ted.

Meest onderschatte speler:
Eerlijkheidshalve dien ik te zeggen dat ik niet had verwacht om Rone nu nog in de top 15 te zien. Ik had in alle eerlijkheid verwacht dat N.E.O in staat was (gebleken) om dit account weg te spelen. Iets wat toch noodzakelijk is om een connectie te krijgen met Lemonpops en de rest. Maar tot nu toe houdt dit account toch stand.

Eigenlijk kan deze vermelding niet meer, maar ik vond dat Trust.Fundbaby een onderschat account is geweest. Ik vind het spijtig om te zien dat dit account nu tenonder gaat door een fusie met Philosophy of Plato. Want het account had een mooie ligging en kon een mooie rol gaan spelen in de strijd die komen gaat tussen Chess versus N.E.O en resterend Flex.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Mr. Victorious, Thetraingoeschuchuu, Lemonpops, Drx. Dabb, Circusofinsanity, TimmieboyNL, Red Sky At Morning, Ted, Babuschka, We regret to inform u, *Suicide Consultant, Solar Eclipse, Strange Clouds en Trust.Fundbaby,

Deze namen zijn gekozen omwille van ofwel interesse om de spelers te leren kennen die er spelen zoals bijv bij een regret of babuschka, omdat ik vind dat je in een krimpende community zoals tw.nl is ook kansen moet geven aan beginnende spelers. Dit aangevuld met klasbakken als Maarten, Inge, Jason, Ian et cetera zorgt ervoor dat die beginnende spelers enorm veel kunnen leren en je een gretige groep weet te creëren die misschien tot veel in staat is, maar bovenal ook enorm leuk kan zijn. Tot slot ook nog een aantal (ervaren) spelers die ik minder goed ken, maar ook wil leren kennen als Strange Clouds.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:
Hardcoreangel, Niels5151, TeamBignubz, .Fearless, Cheqmate, El Capitan, Jannes, Roy en Theultimatefighter.

I
k heb niks met respectloze spelers die geen respect kunnen opbrengen voor hun eigen stamgenoten en/of vijanden.

Mooiste spelers naam:
Babuschka, *Suicide Consultant
& Philosophy of Plato. Want de filosofie van Plato is ongeëvenaard.

- De wijze spreekt omdat hij iets te zeggen heeft, de domme spreekt alleen om iets te zeggen te hebben.
- Goede mensen hebben geen wetten nodig om te weten waar hun verantwoordelijkheid ligt en slechte vinden wel een achterpoortje.

Mooiste stam naam:
Outclass your opponent omdat tw daar om draait

Het tofste topic:
Topics waar er fatsoenlijk gediscussieerd wordt. Het P&P forum is ooit gestart voor de politiek en propaganda, maar dat soort posts zie je de laatste tijd nog maar weinig.

Het domste topic:
Gok de Top, Hoeveel gefarmd en meer van dat soort onzin topics.

Favoriete forum poster:
Ik weet dat ik hier tegen het zere been van de ego's van sommige 'topspelers' ga schoppen, maar ik vind het niveau op het AF tegenwoordig abominabel. Het is absoluut niet dat ik mijzelf als een P&P wonder wil bestempelen, maar ik probeer wel mijn best te doen voor het creëren van 'goede' posts tijdens discussies en in de hoop dat daarmee een mooie discussie ontstaat. Veel van de 'gevestigde' namen doen vooral aan zelfverheerlijking en cirkel redeneren. Er wordt naar mijn mening weinig inhoudelijk gereageerd op posts van andere partijen. . Dat vind ik betreurenswaardig. We klagen allemaal over het abominabele niveau van het algemeen forum en de neergang in kwaliteit en activiteit die het doormaakt. Echter ben ik van mening dat een goed en actief algemeen forum bij jezelf begint. Goed voorbeeld doet namelijk volgen en wanneer jij wel 'fatsoenlijk' post dan kun je die teloorgang misschien remmen of heel misschien wel weten om te draaien.

Uitzonderingen daarop zijn de laatste tijd @Serenity , @amonterrible , @maretan , @TheTrainGoesChuChuuu, @Kerouac .

Minst favoriete forum poster:
Al die ontzettend verschrikkelijke posters die alleen maar onzin kunnen spuien, haat zaaien, offtopic posten. Simpelweg niets tot weinig toevoegen aan het AF, omdat ze niet de moeite nemen om aandacht te besteden aan hun posts. Spelers die doen alsof hun stam en hun account heilig is en wanneer zij iets doen dan is het gerechtvaardigd. Doet de vijand iets dan is het huis te klein en zijn ze zielig, smerig, vies, arrogant, ego etc. Simpelweg de zagers.

Dus dat geldt voor een @theblackswan of een @jokersbrain . Daarnaast mensen die weigeren op te treden tegen smerig spel en weigeren verantwoording af te leggen. @Earth Terra postte in het verleden vaak goed, maar dat is nu toch wel een reden om hem hier neer te zetten.


Mooiste actie van de wereld:
Er zijn weinig mooie acties geweest. Misschien dan dat We Regret To Inform U nog steeds staat ondanks vele waves? @We Regret To Inform U & @Serenity ? Het account staat niet voor niets nog steeds fier overeind ondanks een nummer 4 verdediger positie.

Maar de mooiste is denk ik toch wel de actie van Chess op Actionreaction waarmee het account gebroken werd. Dat Chess het account daarna kan/kon internen doets niet af aan de prestatie ervan. Van de twee topstammen is dit toch de eerste grootscheepse actie die er is geweest en die lukte. Daarnaast is de actie waarmee Virtues of My Supremacy is weggespeeld een mooie actie. Het leverde misschien niet onwijs veel op voor oGP/UFO, maar het is wel waar tw voor staat.

Meest belovende speler voor de toekomst:
*Suicide Consultant, Drx. Dabb, Strange Clouds
Ze hebben allemaal een uitdagende ligging waarmee ze met slim handelen veel mee zouden kunnen bereiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
Grootste blunder:
Als ik voor mijzelf mag spreken dan zeg ik het recruiten van VOMS in N.E.O. Waren beloftes gedaan en die zijn niet helemaal nagekomen. Ik persoonlijk had wat meer verwacht van dat account en dat is er niet uitgekomen. Of de schuld daarvan ligt bij hen of bij N.E.O wat ook ter sprake kwam destijds weet ik niet. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Natuurlijk was het kicken van Cheqmate een blunder. De kick opzichzelf niet, maar wel de manier waarop ik/we het heb/hebben gedaan. Achter die beslissing sta ik nog steeds, want een account dat op eigen houtje edellijnen gaat bepalen, besluit te fuseren met iemand die ook nog real-life contact heeft met mensen bij de vijand en ondanks alles en ondanks de kritiek van de leiding daarmee door gaat hoort niet in een stam van mij. Meerdere kansen zijn er geboden aan dat account om terug te komen op het besluit en uiteindelijk wilde die dan wel kappen met de fusie, maar de dorpen die die al had vergaar wilde hij dan niet teruggeven aan het bewuste account. Want de grondstoffen die dat account daardoor verloren was viel toch nooit meer te vergoeden en hoe moest hij het oplossen was zijn vraag. Wij als stam werden door hem opgezadeld met zijn problemen en hij wilde dan maar zijn fusiepartner gaan stabben door dorpen toch te behouden. Dat was de spreekwoordelijke druppel waarop ik besloot om hem te ontslaan. Uiteindelijk ben ik binnen N.E.O gequit omdat dat account terug kwam en vrolijk door mocht gaan met zijn fusie en omwille van Roy zijn praktijken. Maar achter die kick sta ik zoals ik al zei nog steeds achter. Ik zou het zo weer doen, want het is simpelweg lachwekkend dat een account als Cheqmate zijn eigen plan mag trekken over zijn edellijnen en zelf doodleuk gaat fuseren ondanks dat de leiding meermaals zei dat dat niet kon/mocht. Wat voor een figuur sla je dan als leiding als je het dan toch maar gedoogd? Dat is bijna net zo lachwekkend als het gedogen wat N.E.O doet bij de stab van El Capitan...

Want dat is de laatste blunder die ik wil benoemen. Ik vraag mij echt wat de daadwerkelijke beweegredenen zijn geweest om er niet tegen op te treden. Ik denk dezelfde angst als dat er destijds was bij het kicken van Cheqmate. De angst voor wat komen gaat en of het account ergens anders toe naar zou gaan zoals een UFO zoals dat toen werd gedacht bij Cheqmate. Maar aan dat soort angstgevoelens moet je niet willen toegeven als je als stam ergens voor wilt staan. Maar zoals al vaker betoogd. Het enige waar N.E.O voor wilt staan als stam is een stam die internt, strijd uit de weg gaat en stabs en smerig spel door leden goedkeurt.

Voor wie heb je nu echt respect:
Spelers die karakter tonen. Niet bij het eerste zuchtje tegenwind neergaan en gewoon doorvechten. Die zich niet makkelijk laten passeren. Spelers die eerlijk spelen en gaan voor Fair-Play.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:
Leuke en toffe accgenoten, stamgenoten en andere contacten.


Tegen welke speler(s) kijk jij echt tegen op, op een positieve manier?
Spelers die staan voor ethisch handelen en dat is hier dan vooral Lemonpops en Thetraingoeschuchuu

Een VV'er waarbij jij je dorpen wel toevertrouwd "qua skills en inzicht"?
Lemonpops
Vooral omdat we elkaar goed aanvullen en een zelfde speelstijl hebben. Niet negatief bedoeld richting anderen. Maar het is fijn als je vv door iemand gedaan wordt door iemand die een beetje hetzelfde werkt als jijzelf.

Daarnaast is het deffen met Laurens @dragonshield3 een genot. Ik kan mij nog wel de momenten terughalen van werelden als 42 of 43 waar wij allebei tegelijk aan het deffen waren. Ik via de pc en hij tegelijkertijd via de app. Zalig was dat.:D

Van welke speler verwacht jij dat hij kan uitgroeien tot een kracht op de wereld?

Ik denk Lemonpops, TheTraingoeschuhu, Red Sky at Morning en toch ook wel Hardcoreangel. Die laatste heb ik vaak vergald, maar lijken zich na hun ban toch te herpakkern.

Als je niet in je eigen stam zou zitten, welke stam zou jij dan verkiezen?

Ik zou het niet weten. Ik moet zeggen dat ik mij met mijn anonieme rol in de rim ook wel kan vermaken. Ik zou tot een paar dagen terug hier Flex zetten, maar nu Trust ook weg gaat gaat dat niet meer.

Chess zou ik toch niet meer direct om staan te springen vanwege spelers als Jannes en Melvin waar ik niet een al te goede relatie mee heb.
N.E.O lijkt mij wel duidelijk waarom ik daar niet wil na deze posts.:rolleyes:
UFO was en is niks en voor de rest is er ook niks bijzonders.
.
Zijn er spelers die jou speelstijl hebben vervormt, zoja wie?

Hier niet.

Welke speler(s) is(/zijn) deffensief een echte uitblinker(s)?

Lemonpops, Rone, Solar Eclipse en We Regret to Inform U. Dat zijn simpelweg de enige in de top 10 verdediger die nog serieus van omvang zijn en die ook acties overleefd hebben.:p

Welke speler(s) is(/zijn) offensief een echte uitblinker(s)?

Laatste tijd Thetraingoeschuchuu, Circusofinsanity en Lemonpops.

Welke speler(s) is(/zijn) tactische een echte uitblinker(s)?
Aaron, Ian, Jason, Jeremy & Maarten.

Aan welke speler heb jij echt een hekel/haat?

Nja haat haat. Op tw zijn er maar max 5 personen waar ik echt een persoonlijke haat tegen heb en die ik in real-life niet hoef te zien. Zoals bijvoorbeeld een Sjoert.

Omdat Ian gelijk heeft inderdaad mijzelf als grootste roddeltante.
Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Martijn, mijn favoriete roddeltante.
 
Reactiescore
2.368
Zou ik nu werkelijk 3 likes moeten geven omdat je het 'maar' in 3 posts kunt plaatsen Martijn? Likegeiler :oops:
 

DeletedUser69389

Guest
Zou ik nu werkelijk 3 likes moeten geven omdat je het 'maar' in 3 posts kunt plaatsen Martijn? Likegeiler :oops:
1 volstaat ook hoor. Ik had niet genoeg aan 20 en 40K tekens zoals zo vaak. Maar ach liever dat dan een nietszeggend lijstje zonder onderbouwing. :p
 
Reactiescore
1.380
mooi lijstje. ik verheug me al op het volgende lijstje. het is een leuk topic. helaas ken ik de spelers nog niet goed genoeg om te oordelen
 
Reactiescore
3.538
Op de persoonlijke aanvallen na die nergens op slaan toch nog een degelijk lijstje. Al heb ik niet alles gelezen.
 
Bovenaan