Discussietopic Mods

  • Topicstarter Deleted User - 487694086
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deleted User - 487871837

Guest
Wat het TW Team ook weet is dat deze discussie al meermaals in dit topic gevoerd en dat dit hier niet de plaats voor is.

Feit is dat Hymn in het team zit en het vertrouwen heeft van Duckje. Als je het daar niet mee eens bent: maak een specifiek topic over deze situatie, start een petitie, bezet Inno HQ in Duitsland, kijk maar wat je verzint om je punt over te brengen.

Dit topic was bedoeld voor algemene feedback: wat kan beter, wat gaat goed, etc., niet om de specifieke case van Hymn en/of Tears om de zoveel tijd op te halen.

Ik kap de discussie hier dan ook af: alles wat er nu nog over gepost wordt ga ik weghalen en als het te lang doorgaat sluit ik dit topic.
 
Reactiescore
372
Jawel, het staat er, een discussietopic voor het functioneren van onze eigen moderators. Met mij hebben velen regelmatig last van onze moderators en net als ik hebben ook velen het gevoel dat er met klachten niks gedaan kan worden. Het enige wat de community nog kan doen is naar mijn inziens een topic waar per mod kan worden gediscussieerd over de kwaliteiten van deze persoon.

Letterlijk de eerste alinea van het hele topic.

Nu zal famdecibel of iemand anders wel specifiek een woordje eruit zoeken om de boel weer om te draaien en proberen hun gelijk te halen, echter door dat te doen verwijder je je nog meer van de community dan momenteel al het geval is.
 
Reactiescore
634
Wat is er ten tijde dat mensen mod zijn dan fout gegaan?
Ik kan mij vinden in het feit dat het discutabel is om een speler een functie te geven, terwijl die speler een slechte reputatie heeft binnen de community
Dit betekent niet dat moderators niet opgevolgd worden en elke actie gelogd wordt en tijdens hun mod periode wordt ook een voorbeeldfunctie verwacht

Zoals ik nu begrijp, hoeven Mods enkel voorbeeldig te gedragen met de Mods functies die ze hebben.
Dat ze in de werelden waar ze als speler actief zijn, boeit het dus niet of ze stabben of andere fratsen uithalen.

Dat de Community bijna onmogelijk kan aantonen dat er misbruik is gemaakt van de Mod functie is volgens mij helder.
Wel kan de Community aantonen dat ze als speler niet voorbeeldig hebben gedragen, maar enkele van de Mod Team trekt zich daar dus niks van aan.

Als de Mod Team dan de Community zo negeert, waarom dan een topic starten en naar de mening van de Community vragen ?

En ik ben heel benieuwd wat je hiermee bedoelt. Doel je nu op de 'arbeidsvoorwaarde' of op de reputatie die het TWTeam met zich meedraagt? Als het, het eerste is ben ik benieuwd wat er zou moeten veranderen om jou als vrijwilliger aan te kunnen trekken.

De reputatie van de Mod Team is zoals je ook kan lezen flink achteruit aan het gaan.

Maar hetgeen waar ik op doelde was dus de arbeidsvoorwaarde.
Net hoe er destijds van de Voice meeting naar Chat meeting was overgestapt, kan er gekeken worden of andere arbeidsvoorwaarden wellicht ook versoepeld worden.

Het kan b.v. dat spelers niet kunnen solliciteren, doordat zij in ploegendienst werken en dus niet elke woensdag aanwezig kunnen zijn
Of dat spelers niet de gewenste dagdelen online kunnen zijn maar ene dag in de ochtend en andere dag in de avond aanwezig kunnen zijn.
Zelf weet ik niet hoe er binnen de Mod Team mee wordt omgegaan met zulke zaken trouwens.

Verder zou enig toelichting over welke voorwaarden of kwaliteiten een speler moet beschikken om door de selectie te kunnen komen.
Voortgang van de ingediende sollicitatie en reden waarom het wordt afgewezen.
(Dit gebeurd trouwens irl ook)

*Even voor de duidelijkheid, ik zelf heb nooit een sollicitatie gedaan.
 
Reactiescore
2.478
Dat er een tekort aan.moderators is ligt ook bij het TW team zelf. Ik weet van mijzelf en anderen dat ze meermaals gesolliciteerd hebben, maar als je dan nooit iets hoort -zelfs geen bedankje voor je sollicitatie - dan kan ik mij voorstellen dat mensen het niet meer willen proberen. Zeker niet als ze dan zien wat voor een lui er wel worden aangenomen en tegen welke ernstige zaken het tw team niet tegen optreed. Bij een dergelijk team hoef ik niet te horen en ik denk/weet dat dat voor meer mensen geldt.

Uhm, dit is inderdaad opmerkelijk en niet heel erg netjes.

Zoals ik nu begrijp, hoeven Mods enkel voorbeeldig te gedragen met de Mods functies die ze hebben.
Dat ze in de werelden waar ze als speler actief zijn, boeit het dus niet of ze stabben of andere fratsen uithalen.

Correct, strikt gezien is dit de regels, omdat stabben technisch gezien onderdeel is van het diplomatieke spelelement.

Dat de Community bijna onmogelijk kan aantonen dat er misbruik is gemaakt van de Mod functie is volgens mij helder.
Wel kan de Community aantonen dat ze als speler niet voorbeeldig hebben gedragen, maar enkele van de Mod Team trekt zich daar dus niks van aan.

Waar je nu op doelt heb ik niet echt gevolgd, ik weet wel wat er intern over gesproken is. Ik ken de details niet en als het zo is gebeurd als jullie beweren snap ik de ophef en de ontevreden dat er zichtbaar niks is gebeurd. En heel eerlijk wil ik hier mijn tijd en energie niet in steken.

Als de Mod Team dan de Community zo negeert, waarom dan een topic starten en naar de mening van de Community vragen?

Je moet goed de intentie begrijpen van dit topic. Dit is een discussietopic over het gedrag en houding van het TWTeam. Niet het verandertopic van het TWTeam. We willen gaande weg leren. De regels op het forum worden bijvoorbeeld herschreven, waardoor je veel minder snel een ban krijgt. De fusieregels worden aangepast op verzoek van de community. Kortom er zit zeker beweging in, door de feedback van de comminity. Echter lijkt het me niet verstandig om te veel te gelijke tijd te veranderen. Klagen is altijd makkelijk, veranderen is moeilijk en jezelf in andermans schoenen verplaatsen is, voor mods en speler, bijna onmogelijk.

Opbouwende kritiek is altijd welkom en ik persoonlijk zal er ook altijd iets mee doen als dit is mijn macht ligt. Ik neem jou nu als voorbeeld, ik heb gezegd dat ik je wat provocerend vind schrijven met al dat dik drukken van random woorden. Toch doe je het nu weer. Veranderen aan de hand van kritiek is niet voor iedereen even makkelijk als de prioriteiten daar niet liggen.Ik denk dat Inno de prioriteit heeft om een actief TWTeam te onderhouden, die de werkdruk op vrijwillige basis aankan. Of de community daar heel tevreden mee is zal ze een worst zijn. Er wordt al vanaf dag 1 geklaagd over het TWTeam, echter blijven de mensen die klagen actief. Kortom het heeft geen negatief effect. Slechte reclame is ook reclame zeggen ze altijd in de zakenwereld.

De reputatie van de Mod Team is zoals je ook kan lezen flink achteruit aan het gaan.

Deze is nooit goed geweest. Enkel is het verschil tussen nu en toen dat wij transparanter zijn. Waardoor dit het laatste jaar opvalt voor de onoplettende. Twee jaar geleden was een topic vergelijkbaar aan deze zelfs banwaardig.

Maar hetgeen waar ik op doelde was dus de arbeidsvoorwaarde.
Net hoe er destijds van de Voice meeting naar Chat meeting was overgestapt, kan er gekeken worden of andere arbeidsvoorwaarden wellicht ook versoepeld worden.

Nu bewijs je alleen hoe onwetend je bent. De meetings zijn altijd schriftelijk geweest. Ik snap oprecht niet hoe je hierbij komt.

Het kan b.v. dat spelers niet kunnen solliciteren, doordat zij in ploegendienst werken en dus niet elke woensdag aanwezig kunnen zijn
Of dat spelers niet de gewenste dagdelen online kunnen zijn maar ene dag in de ochtend en andere dag in de avond aanwezig kunnen zijn.
Zelf weet ik niet hoe er binnen de Mod Team mee wordt omgegaan met zulke zaken trouwens.

Ook hier haal je behoorlijk wat ouderwetse informatie naar boven. We vragen dagelijks een paar uur van je tijd, dit is redelijk flexibel in te richten en niet aan tijden verboden. Als je meer tijd heb doe je meer dan op een andere dag.

Verder zou enig toelichting over welke voorwaarden of kwaliteiten een speler moet beschikken om door de selectie te kunnen komen.
Voortgang van de ingediende sollicitatie en reden waarom het wordt afgewezen.
(Dit gebeurd trouwens irl ook)

Hier kan ik mij overigens wel in vinden. Echter is dit behoorlijk wat werk en dan krijg je de discussie wat nu wel of niet goed is. Ik bedoel het blijven allemaal verhalen, meningen en moment opnames. En zoals ik al eerder zei; er moeten genoeg mods (vrijwilligers) zijn om dit spel draaiende te houden. Zonder mods zou dit spel en deze community namelijk niet eens bestaan.
 
Reactiescore
634
Correct, strikt gezien is dit de regels, omdat stabben technisch gezien onderdeel is van het diplomatieke spelelement.

En kromme hier is dat de Mod Team dus niet snapt dat de Community dit veranderd wilt zien.
Je kan onmogelijk verwachten dat hetgeen wat de Community als Unfair spel ziet en hierop geen reactie zal gaan geven.

Lees de forums van verschillende werelden maar na, alle Stabs of andere Fratsen worden daar verafschuwd.
En dan zou de Community de Mod moeten vertrouwen die in zijn speelwereld vies zit te spelen, maar geen misbruik van zijn Mod functies zal maken.
Lachwekkende van dit allemaal is dat er telkens verwacht wordt dat de Community het moet maar zien accepteren.
Dus wellicht wordt de Reputatie van de Mod Team hierdoor verslechtert en minder mensen willen er daarom bij horen ?

Anders: Leg mij eens uit hoe er bewezen moet worden hoe een Mod moet te weten is gekomen dat een speler een Ban heeft

Je moet goed de intentie begrijpen van dit topic. Dit is een discussietopic over het gedrag en houding van het TWTeam

Dan nogmaals maar kort.
Verander jullie gedrag in de speelwerelden en gedraag jullie daar ook gewoon voorbeeldig als SPELER

Nu bewijs je alleen hoe onwetend je bent. De meetings zijn altijd schriftelijk geweest. Ik snap oprecht niet hoe je hierbij komt.

Dat ik dit niet weet is ook geen zonde, had het enkel ergens gelezen en dacht dat dat dus veranderd was.
Maar mijn punt was eigenlijk:
Het kan b.v. dat spelers niet kunnen solliciteren, doordat zij in ploegendienst werken en dus niet elke woensdag aanwezig kunnen zijn

Ook hier haal je behoorlijk wat ouderwetse informatie naar boven. We vragen dagelijks een paar uur van je tijd, dit is redelijk flexibel in te richten en niet aan tijden verboden. Als je meer tijd heb doe je meer dan op een andere dag.

Je moet snappen dat er ook spelers meelezen die geen (ex) Mod zijn en dus niet alles weten wat wel kan en wat niet kan :)

Hier kan ik mij overigens wel in vinden. Echter is dit behoorlijk wat werk en dan krijg je de discussie wat nu wel of niet goed is. Ik bedoel het blijven allemaal verhalen, meningen en moment opnames

Reply op de verstuurde sollicitaties kan gedaan worden via auto reply, dus dat zal het probleem niet mogen zijn.
En de toelatingsvoorwaarde hoeft ook maar 1x getypt te worden.

Ik bedoel het blijven allemaal verhalen, meningen en moment opnames

Dit snap ik niet, hopelijk wordt er niet naar de mening van de overige Mods gevraagd

Veranderen aan de hand van kritiek is niet voor iedereen even makkelijk als de prioriteiten daar niet liggen.Ik denk dat Inno de prioriteit heeft om een actief TWTeam te onderhouden, die de werkdruk op vrijwillige basis aankan. Of de community daar heel tevreden mee is zal ze een worst zijn. Er wordt al vanaf dag 1 geklaagd over het TWTeam, echter blijven de mensen die klagen actief. Kortom het heeft geen negatief effect. Slechte reclame is ook reclame zeggen ze altijd in de zakenwereld.

De toekomstige Mods gaan toch uit de Community moeten komen, werelden zullen door Spelers gespeeld worden.
Hoe kan je dan de Community zo negeren ?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.478
Ik zal alleen op je relevante onderdelen reageren

Twee aantekeningen: De werkgever (CM) kiest de mods uit. Daar heeft zowel de community als de rest van het team geen invloed op (terecht). Volgens mij bestaat er namelijk geen ideale mod en heeft iedere speler wel een mooi aantal haters.
Wat betreft een standaard reply ben ik het met je eens, is makkelijk te regelen en dit zal ik dus ook voorleggen.

En kromme hier is dat de Mod Team dus niet snapt dat de Community dit veranderd wilt zien.
Je kan onmogelijk verwachten dat hetgeen wat de Community als Unfair spel ziet en hierop geen reactie zal gaan geven.

Lees de forums van verschillende werelden maar na, alle Stabs of andere Fratsen worden daar verafschuwd.
En dan zou de Community de Mod moeten vertrouwen die in zijn speelwereld vies zit te spelen, maar geen misbruik van zijn Mod functies zal maken.
Lachwekkende van dit allemaal is dat er telkens verwacht wordt dat de Community het moet maar zien accepteren.
Dus wellicht wordt de Reputatie van de Mod Team hierdoor verslechtert en minder mensen willen er daarom bij horen ?

Anders: Leg mij eens uit hoe er bewezen moet worden hoe een Mod moet te weten is gekomen dat een speler een Ban heeft

Ik denk dat het TwTeam zich niet moet bemoeien met wat ethisch verantwoord is en wat niet. Voor iedereen liggen deze normen en waarde namelijk anders. Je zou hier een hele etiket en procedure voor moeten opzetten met richtlijnen, voorbeelden en beschrijvingen van wat nu een stab is. Dan zou je de bewuste situatie nog in een hokje moeten bedelen en zouden er allemaal moesjes komen en supports voor stabs.
Nee, dat is dus echt niet de oplossing(niet reëel), dat zorgt voor meer problemen dan dat het wegneemt. Ik hoop ook dat je dit begrijpt? Laat support zich maar bekommeren op feitelijke fouten. De community mag zelf beoordelen wat nu een stab, cf of een naai streek is. Daar komen jullie ook maar 50% van de tijd zelf uit.

Ik vind overigens dat jullie de misbruik maken van functies nu wel erg overdrijven. Als dit al is gebeurd dan is dit eenmalig gebeurd in de afgelopen 3 jaar. Intern treden we hier ook hard tegen op. Bij deze wil ik dit onderdeel van de discussie dan ook afsluiten, omdat het gaat om een incident en niet om een structurele fout binnen het Team. Ik ga er vanuit dat jij je hierin kan vinden?

De toekomstige Mods gaan toch uit de Community moeten komen, werelden zullen door Spelers gespeeld worden.
Hoe kan je dan de Community zo negeren ?
Werelden worden kleiner en kleiner. Het vinden van Mods wordt enkel moeilijker.

Zoals al eerder gezegd is de reputatie van het TwTeam nooit goed geweest. Mensen willen mede hierdoor misschien niet bij ons aansluiten. Al raad ik dit streng tegen, als je iets wilt veranderen moet je namelijk actie ondernemen en niet allen maar zitten te klagen. Iets wat iedereen hier wel doet. Als je iets wilt veranderen is feedback geven de eerste stap. Maar ik raad sterk aan om mijn voetsporen te volgen en het TwTeam te veranderen via interne wegen.
De hoofdreden dat niemand echter wilt joinen is denk ik, omdat er geen goede vergoeding tegenover staat en niet zo zeer de slechte reputatie.

Overigens wordt je niet genegeerd, dit topic bewijst dit alleen. Een aantal jaar geleden zou je wel vol genegeerd worden en zou je een ban krijgen als je kritiek had op het AF.

Minion "Ik bedoel het blijven allemaal verhalen, meningen en moment opnames"

Dit snap ik niet, hopelijk wordt er niet naar de mening van de overige Mods gevraagd

Nee, ik bedoel dat spelers vaak maar 1 kant van een verhaal zien. De kant die hun het beste uitkomt en waarvan ze kunnen profiteren. Er zijn bijvoorbeeld meerdere voorbeelden dat accounts worden geblokt voor illegaal script gebruik. Echter beweren de spelers (natuurlijk) dat dit niet zo is. Heel de community geloofd in hun onschuld, maar vaak genoeg gebruiken deze spelers ook hun scripts. Je gelooft wat je wil geloven. Mensen die je kent geloof je sneller dan die nerdjes van support.
Ik bedoel je zegt het net zelf, je dacht te lezen dat we ooit meetings hadden op voice en dat zou het vast waar zijn, omdat iemand het zei die jij geloofde. De mensheid is wat dat betreft instinctief erg eenvoudig aangelegd.

Ik snap overigens op mijn buurt niet wat jij met jou reactie op mijn reactie bedoelt:rolleyes:
 
Reactiescore
634
@The Minion

Of wij het eens zijn of oneens zijn over bepaalde zaken moet geen aanleiding zijn om te denken dat hetgeen wat wordt aangekaart niet haalbaar is.
Mijn punt is nog steeds dat Mods zich in de werelden waar ze als speler aanwezig zijn ook moeten gedragen
(Dit dus niet enkel of ze misbruik maken van hun Mod Functies)

Zoverre ik kan terug lezen is de meeste commentaar nu ook puur daarop gericht en wellicht betekent dit voor sommige dat ze daarom geen interesseren hebben om een sollicitatie in te dienen. Puur omdat ze niet bij een groep willen horen waar ze zo tegen zijn.

Ook snap ik jou punt, dan je sommige zaken beter kenbaar kan maken als de groep Mods groter wordt die deze standpunt ondersteund, maar daarvoor moet de groep dus groter worden en zullen mensen die dit veranderd willen zien in de Mod groep terecht moeten komen.

Of dat de vergoeding voldoende is of niet weet ik niet. Weet zelfs niet wat de vergoeding voor Mod zijn is.

Je hebt nu al 2 vragen eigenlijk al beantwoord en blijft er nog 1 over.

- Wat als de speler niet elke woensdag aanwezig kan zijn, door werk of andere verplichtingen ?
 
Reactiescore
1.468
- Wat als de speler niet elke woensdag aanwezig kan zijn, door werk of andere verplichtingen ?
De woensdag is essentieel omdat dat het moment is dat de mods elkaar spreken en met elkaar een soort werkoverleg houden.
Gaat m normaal dus niet worden als je structureel niet aanwezig kunt zijn.
 
Reactiescore
634
De woensdag is essentieel omdat dat het moment is dat de mods elkaar spreken en met elkaar een soort werkoverleg houden.
Gaat m normaal dus niet worden als je structureel niet aanwezig kunt zijn.

Als je in ploegendienst werk kan je 1x in de 3 weken niet aanwezig zijn op de woensdagen.
Wellicht een andere verplichting waardoor je niet elke woensdag aanwezig kan zijn.

Hoe gaat de Mod Team hiermee om ?
 
Reactiescore
2.478
- Wat als de speler niet elke woensdag aanwezig kan zijn, door werk of andere verplichtingen ?

De meeting is tegenwoordig om de week en duurt maar 30 minuten. Aanwezig zijn is een pre, maar uiteraard snappen we dat het niet altijd kan. Afmelden kan dus ook, als dit maar niet te vaak gebeurd is er geen probleem.

Of wij het eens zijn of oneens zijn over bepaalde zaken moet geen aanleiding zijn om te denken dat hetgeen wat wordt aangekaart niet haalbaar is.
Mijn sterkste punt is nog steeds dat Mods zich in de werelden waar ze als speler aanwezig zijn ook moeten gedragen
(Dit dus niet enkel of ze misbruik maken van hun Mod Functies)

Als het goed is hebben mods op de wereld waar ze spelen geen bevoegdheden/rechten/extra functies. Kortom de mods zouden niks kunnen doen op de wereld waar ze actief zijn met de tools die ze tot beschikking hebben. Nogmaals ik heb me niet verdiept in het feit waar jullie het over hebben en dat ga ik ook niet doen, omdat het een incident is.
Maar agreed, mijn voorkeur gaat er ook naar uit dat mods zich aan de ethische gebruiksnormen van TW moeten houden. Hoewel ik persoonlijk een uitgesproken anti-stabber ben, blijft het een keuze van elke speler zelf.
 
Reactiescore
634
Nogmaals ik heb me niet verdiept in het feit waar jullie het over hebben en dat ga ik ook niet doen, omdat het een incident is.

Opzicht geef je al de antwoord over hetgeen waar de hele discussie over gaat vanaf het begin :)

Maar agreed, mijn voorkeur gaat er ook naar uit dat mods zich aan de ethische gebruiksnormen van TW moeten houden. Hoewel ik persoonlijk een uitgesproken anti-stabber ben, blijft het een keuze van elke speler zelf.

Even voor de mensen die wellicht eraan zitten te denken om een sollicitatie in te dienen :)

De meeting is tegenwoordig om de week en duurt maar 30 minuten. Aanwezig zijn is een pre, maar uiteraard snappen we dat het niet altijd kan. Afmelden kan dus ook, als dit maar niet te vaak gebeurd is er geen probleem.

We vragen dagelijks een paar uur van je tijd, dit is redelijk flexibel in te richten en niet aan tijden verboden. Als je meer tijd heb doe je meer dan op een andere dag.

De meetings zijn altijd schriftelijk geweest
Via Discord ga ik even vanuit

Via Mattermots, deze is beter beveiligd dan Discord, maar is hetzelfde principe

Je krijgt ook een vergoeding ervoor, hoeveel dit is, is nog niet bekend gemaakt, maar denk dat @The Minion dit ook wel bekend zal maken

De vergoeding doe je het eigenlijk niet dat is maar 1200 pp per maand
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
372
Mod zijn is paytowin, althans toen ik dat was :p Je krijgt namelijk gratis PA & AM en nog een bonus er bovenop, maar die AM krijg je ook al onder de 5 dorpen, vanaf 26ptn :D
 
Reactiescore
2.478
Via Discord ga ik even vanuit

Je krijgt ook een vergoeding ervoor, hoeveel dit is, is nog niet bekend gemaakt, maar denk dat @The Minion dit ook wel bekend zal maken

Via Mattermots, deze is beter beveiligd dan Discord, maar is hetzelfde principe. Voor de vergoeding doe je het eigenlijk niet dat is maar 1200 pp per maand. De meeste mods zetten deze pp weer in bij contesten of dergelijke.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
634
@The Minion
Bedankt voor je bijdrage in ieder geval. Nu is er een stukje helder geworden, waar o.a. ik door achterhaalde info niet van op de hoogte waren.

Nu nog de kwestie dat Mods in de werelden waar ze als speler aanwezig, zich moeten gedragen nog rond krijgen en de sollicitaties zullen weer met grote aantallen binnen komen.
Zodra de (kandidaten) vijver dan groot genoeg is, hoeft de CM niet enkel troep eruit te vissen en naar de Community toe als beste vangst te presteren :).
 

DeletedUser69389

Guest
11 juni 2019 gaat de boeken in als een feestdag voor TW.NL:

De laatste wijzigingen:

@mea culpa & @The Hymn to Ninkasi zijn niet langer deel van het team. We wensen hun veel succes in de toekomst.
Aansluitend verwelkomen we @Swaghetti Yolonaise bij het team van game moderatoren.

De huidige situatie zoals altijd in de eerste post.

Eindelijk verlost van die moderator die niet te vertrouwen viel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan