De winnende stam van Casual 1 is... MUST READ

Reactiescore
389
Is het niet sowieso raar, dat een wereld waar dus duidelijk spelers nog plezier in hebben geforceerd gesloten wordt?
Zal was te weinig geld in het laatje brengen naar toch
 

DeletedUser17472

Guest
Het gaat om pp die die gekocht had. Hij wilt niet verder spelen en komt nu met overtollige pp te zitten. Omdat jullie het nalaten hier tijdig over te informeren en/of het te bespreken. Hij zal vast niet de enige speler zijn bij wie dit het geval is.

Het is nog nooit zo geweest dat pp wordt uitbetaald als een speler stopt met spelen. Ook niet als hij stopt na het einde van de wereld. Het zal dus gewoon op je hoofdaccount blijven staan.
 
Reactiescore
60
Jullie weten ook niet wat jullie willen. Eerst willen jullie niet stoppen en moet de wereld nog langer duren. En dan is hij eerder naar het einde en dan stoppen jullie. Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan hoor :)
@famdecibel : als jullie een wereld regelen met accounts van boven de 20 mil doe ik weer mee, akkoord?
Een nieuwe wereld is toch niet te vergelijken met deze casual...

Het is nog nooit zo geweest dat pp wordt uitbetaald als een speler stopt met spelen. Ook niet als hij stopt na het einde van de wereld. Het zal dus gewoon op je hoofdaccount blijven staan.
Nou lekker dan, tnx voor de tijdige informatie. Paar maanden eerder zou prettig zijn mocht dit in de toekomst nog eens gebeuren.

PS: ik zie deze regel staan in alle topics waarmee een wereld wordt aangekondigd. Ik kan geen topic van casual 1 vinden, maar toch:
Open geen supportaanvragen of topics om deze instellingen of de startdatum te wijzigen. De instellingen van deze wereld zullen gedurende de wereld NIET gewijzigd worden. Hij wordt dus uitgespeeld zoals hij gestart is.
Misschien hier maar een disclaimer aan toevoegen dat hij wel gewijzigd kan worden als Innogames daar zin in heeft?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.489
Niet aangeraakte premium pakketten kunnen terugbetaald worden, van zodra je premium punten gebruikt hebt betalen we niet meer terug.

Lopende premium wordt vergoed na afloop van de wereld.
 

DeletedUser80547

Guest
Waarom zijn die leden eigenlijk een wereldeinde aan het vertragen?
Vind persoonlijk 1 juni wel meteen vrij abrupt en snel om het te beëindigen, maar heb de inside informatie verder ook niet.
 
Reactiescore
60
Waarom zijn die leden eigenlijk een wereldeinde aan het vertragen?
Vind persoonlijk 1 juni wel meteen vrij abrupt en snel om het te beëindigen, maar heb de inside informatie verder ook niet.
omdat er nog tegenstanders zijn om te verslaan en om ons eigen aantal accounts nog wat terug te brengen.
En helemaal mee eens.
 
Reactiescore
2.489
Het is nog best wel lang tot 1 juni, wat hadden jullie dan liever gewenst? We moeten er ergens een datum op prikken.
 

DeletedUser79332

Guest
Enquete IG met verschillende opties?

Is allicht beter om je community erbij te betrekken dan zelf met iets komen en zo je community voor het blok te zetten/verrassen.
 

DeletedUser80232

Guest
Enquete IG met verschillende opties?

Is allicht beter om je community erbij te betrekken dan zelf met iets komen en zo je community voor het blok te zetten/verrassen.
Inno wil gewoon haar spelers verliezen. Zolang er geen geld in het laatje komt, dan maar snel de wereld beëindigen. Laat ze lekker spelen, zolang ze er nog plezier in hebben.
 
Reactiescore
92
Het is nog best wel lang tot 1 juni, wat hadden jullie dan liever gewenst? We moeten er ergens een datum op prikken.

1 juni lang? Daar wil ik wat perspectief tegen bieden.

Van de aankondiging tot de deadline zit ongeveer 41 dagen.
Deze tijd is amper genoeg om de dominantievoorwaarden op de correcte/afgesproken wijze te halen. Dit zijn 30 dagen + vredesperiode.

De wereld heeft 2341 dagen geduurd, 41 dagen is 1.7% van het totaal. 98% van de wereld is al besloten. Hoeveel kunnen ze nog doen in de resterende tijd?

Een defdorp bouwen van 10k speer en 10k zwaard duurt 43 dagen. Een clear duurt ongeveer 15 dagen. 10% van de kaart afleggen is retour ruim 4 dagen. Safe clears lopen naar het front retour 15 dagen.


In 5 weken moesten de juiste stappen ondernomen worden om iedereen zijn plek in de hall of fame te gunnen.
Er zijn nog 3 verliezende spelers op topposities, grotendeels safe. 2 ervan hebben samen meer dorpen dan heel wereld 66 of 67. Dat ligt achter een muur van vijandige spelers zo groot als wereld 65.

Spelers hebben jaren een inventaris opgebouwd.
Veel boosts blijven ongebruikt, dat met tijdige informatie een verschil had kunnen maken. Je zou nu maar 500 edels hebben met 1000 edelmannen in je inventaris.

Om dan te denken aanwat gewenst had kunnen zijn. Kijkend naar de statistieken van maart:

Zijde 1:
Stammen: P., Chess.
Zijde 2:
Stammen: AZTEC

Periode 1 maart tot 1 april

Totale overnames:

Kant 1: 29,425
Kant 2: 6,661
Verschil: 22,764

chart


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 13,447
Kant 2: 633
Verschil: 12,814

Waar recordaantallen werden gemaakt en nu in april gaat het weer hard. Er is 3-5% dominantie gepakt op vijandelijke overnames in 1 maand. Dat is het hoogste dat is gehaald, voorgaande periode van 2 jaar verschoof het in een maand 0.2% om de volgende maand de andere partij weer 0.1% te zien pakken. De huidige veroveringen tonen aan dat de wereld niet zomaar halfgaar verlengd word.

Ik had ze tot 1 november gegund. Minder dan 10% van de totale tijd van de wereld lijkt me heel redelijk voor inno. Dan heb je een situatie die spelers wakker houd om stevig door te blijven edelen, hall of fame te verdelen, inventarissen te legen, pp te branden, eventuele meetings te regelen etc.

TL;DR
Een halfjaar is best wel lang op deze wereld.
 

DeletedUser68562

Guest
Toch leuk dat Innogames zomaar beslist om een wereld stop te zetten. Er zijn wel nog spelers op cas1 die verder willen spelen.
Ik denk dat ze op deze manier meer spelers gaan verliezen en zo dus ook geld mislopen dan als ze cas1 nog wat langer openhouden. Maarja het boeit hun waarschijnlijk niet wat onze mening is...
 
Reactiescore
60
1 juni lang? Daar wil ik wat perspectief tegen bieden.

Van de aankondiging tot de deadline zit ongeveer 41 dagen.
Deze tijd is amper genoeg om de dominantievoorwaarden op de correcte/afgesproken wijze te halen. Dit zijn 30 dagen + vredesperiode.

De wereld heeft 2341 dagen geduurd, 41 dagen is 1.7% van het totaal. 98% van de wereld is al besloten. Hoeveel kunnen ze nog doen in de resterende tijd?

Een defdorp bouwen van 10k speer en 10k zwaard duurt 43 dagen. Een clear duurt ongeveer 15 dagen. 10% van de kaart afleggen is retour ruim 4 dagen. Safe clears lopen naar het front retour 15 dagen.


In 5 weken moesten de juiste stappen ondernomen worden om iedereen zijn plek in de hall of fame te gunnen.
Er zijn nog 3 verliezende spelers op topposities, grotendeels safe. 2 ervan hebben samen meer dorpen dan heel wereld 66 of 67. Dat ligt achter een muur van vijandige spelers zo groot als wereld 65.

Spelers hebben jaren een inventaris opgebouwd.
Veel boosts blijven ongebruikt, dat met tijdige informatie een verschil had kunnen maken. Je zou nu maar 500 edels hebben met 1000 edelmannen in je inventaris.

Om dan te denken aanwat gewenst had kunnen zijn. Kijkend naar de statistieken van maart:

Zijde 1:
Stammen: P., Chess.
Zijde 2:
Stammen: AZTEC

Periode 1 maart tot 1 april

Totale overnames:

Kant 1: 29,425
Kant 2: 6,661
Verschil: 22,764

chart


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 13,447
Kant 2: 633
Verschil: 12,814

Waar recordaantallen werden gemaakt en nu in april gaat het weer hard. Er is 3-5% dominantie gepakt op vijandelijke overnames in 1 maand. Dat is het hoogste dat is gehaald, voorgaande periode van 2 jaar verschoof het in een maand 0.2% om de volgende maand de andere partij weer 0.1% te zien pakken. De huidige veroveringen tonen aan dat de wereld niet zomaar halfgaar verlengd word.

Ik had ze tot 1 november gegund. Minder dan 10% van de totale tijd van de wereld lijkt me heel redelijk voor inno. Dan heb je een situatie die spelers wakker houd om stevig door te blijven edelen, hall of fame te verdelen, inventarissen te legen, pp te branden, eventuele meetings te regelen etc.

TL;DR
Een halfjaar is best wel lang op deze wereld.
Met name vetgedrukte vind ik wel een belangrijk punt, ik zou graag nog eens op die grote accounts in gaan rammen, maar ben er nu simpelweg niet klaar voor en dat gaat voor 1 juni ook niet lukken.

1 oktober of 1 november o.i.d. zou ik een beter plan vinden. Geeft ons de tijd om een paar belangrijke spelers nog weg (of in ieder geval uit de top) te werken en dan is het voor iedereen duidelijk waar men aan toe is. Overigens moeten we P. dan wel weer uit de overwinningsvoorwaarden halen, maar das niet zo moeilijk :p
 

DeletedUser71298

Guest
Jullie weten ook niet wat jullie willen. Eerst willen jullie niet stoppen en moet de wereld nog langer duren. En dan is hij eerder naar het einde en dan stoppen jullie. Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan hoor :)
Nee wij worden in bepaalde hoeken gedreven door jullie waardoor onze wil wordt beperkt en onderdrukt.
Is heel wat anders dan niet weten wat je wil.

Desalniettemin @Duckje mijn aanbod naar Innogames om de Casual 1 server te financieren blijft staan

Overigens moeten we P. dan wel weer uit de overwinningsvoorwaarden halen, maar das niet zo moeilijk :p
Kicken jou gewoon :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71298

Guest
Je wilt de server blijvende houden door het te financieren?
Dat is inderdaad, in grote lijnen, wat ik heb aangeboden.
Ik bedoel dan meer tot de wereld geheel verovert is.
Grote werelden komen al even niet meer voor en zoals er tegenwoordig gespeeld wordt zullen er ook nooit meer grote werelden komen.
Aangezien het sluiten van Casual ook voor veel spelers het einde van hun TW carrière is, wil ik natuurlijk het maximale eruit halen.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
kan dit gezeik eigenlijk niet zo vatten.

Het is de Casual mensen, dit is de wereld voor noobs. Wees blij dat jullie uberhaupt hier kunnen spelen, normaal waren jullie allemaal al weggeknald op een normale wereld.

Bizar dit gezeik
 
Reactiescore
60
Nee wij worden in bepaalde hoeken gedreven door jullie waardoor onze wil wordt beperkt en onderdrukt.
Is heel wat anders dan niet weten wat je wil.

Desalniettemin @Duckje mijn aanbod naar Innogames om de Casual 1 server te financieren blijft staan


Kicken jou gewoon :p
Was te verwachten dit :p

kan dit gezeik eigenlijk niet zo vatten.

Het is de Casual mensen, dit is de wereld voor noobs. Wees blij dat jullie uberhaupt hier kunnen spelen, normaal waren jullie allemaal al weggeknald op een normale wereld.

Bizar dit gezeik
Ik kan dit soort berichten eigenlijk niet zo vatten.

Het is een casual waar mensen jaren in hebben gestoken, en daarmee is het toch onze wereld en binnen de spelregels mogen wij toch doen wat we willen?

Betreft het wegknallen: met mn huidige activiteit heb je waarschijnlijk gelijk, echter zitten en ook echt wel spelers bij die vaak genoeg het tegendeel hebben bewezen, inclusief ikzelf als ik zo vrij mag zijn.

Bizar dit soort berichten.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Nah. Is niet zozeer bizar hoor, het feit is en blijft dat elke speler die hier speelt in een eerder stadium is weggeknald. Deze kregen een tweede kans met 1000en edels, alsjeblieft zeg.

Volgens mij ken ik jou zelfs van w16, klopt dat? Volgens mij lag daar een account met jouw AF-naam. Een tekstje dat ik tevens nooit zal vergeten: ‘Ze denken dat ze God zijn tot ze een echte tegenstander tegenkomen.’ Dat account ging vervolgens op delete omdat het voor de eerste keer die wereld front kreeg.

Ik wijk uit, maar moest het even mededelen. Het feit is dat de meeste Casual spelers, spelers zijn die afgedankt zijn op andere werelden. Dat is het hele punt waar mijn mening om draait. Zoals ik het hier heb gevolgd, is de wereld klaar. Waarom zou je een wereld die klaar is willen uitstellen, puur omdat je een hogere rang wil of 100% dominantie? Die dingen doen er niet meer toe.

Edit: net even opgezocht. Jij was dat account niet, dat was Therion. Lijkt er wel op iig :p
 

DeletedUser71298

Guest
kan dit gezeik eigenlijk niet zo vatten.

Het is de Casual mensen, dit is de wereld voor noobs. Wees blij dat jullie uberhaupt hier kunnen spelen, normaal waren jullie allemaal al weggeknald op een normale wereld.

Bizar dit gezeik

Bizar hoe mensen die blijven denken terwijl casual gevuld is door spelers, noobs en pro's, die van gewone werelden afkomen.
Dat wij er voor kiezen om geen kleine werelden spelen die net een jaar duren heeft niks te maken met kunnen maar met willen.
Bizar dat figuren als jij alleen kunnen reageren als ze kunnen roepen dat casual voor noobs is of ofja, daar zoeken jullie toch wel een reden voor.

Daarnaast vind ik het heel bizar dat veel spelers die van "gewone werelden" afkomen het niet redden op casual en vaak binnen 1 week huilend wegrennen.
Bizar maar zou bijna denken dat de meeste noobs op gewone werelden zitten.
Vooral als je nagaat dat gewone werelden meer boosterwars dan tribalwars is
 
Bovenaan