Nova Invicta - De opkomst en val van een topstam

DeletedUser47575

Guest
Leuke samenvatting van verloop van Nova en de geschiedenis hiervan. Tegenwoordig zie je ze steeds minder en denk dat het voor eenieder(ook buitenstaanders) best interessant en vermakelijk is om te lezen. Echter kwam ik toch aantal punten tegen waar niet de volledige objectieve schets van gegeven is en wordt geprobeerd een vertekend beeld te geven, wat ik jammer vind.

Volgens mij wordt bij deze massa vergeten te vermelden dat mede de reden van leegzetting accounts Korjak en Panda was omdat deze een NAP hadden met Qua. In het volgende punt geef je aan dat de gesprekken met Qua heropend werden maar wie zegt dat jullie er niet al eerder onderling mee bezig waren en er al vorm van een toekomstige samenwerking aan de orde was? Naar mijn weten is dit gerucht ook al meermaals aangehaald op het fora.

Dat is een aanname die onjuist is; er was geen NAP tussen Nova en Qua leden. Zoals je zelf ook schrijft. De gesprekken werden heropend, wat inhoud dat er eerder is gekeken naar mogelijkheden. Ik geef daarin ook aan dat Qua. daar absoluut niet voor openstond in het begin. De geruchten zijn op gang gekomen doordat de eerder genoemde accounts zich met alle risico hebben leeggezet, maar deze zijn door alle partijen ontkracht. Het stuk is ook niet bedoelt om hier een "welles-nietes" over te spelen. Ik heb gepoogd een zo objectief en eerlijk mogelijk stuk te maken met een chronologische volgorde in belangrijke gebeurtenissen.

Zoals Anton ook al aankaart is dit punt natuurlijk kul. Jullie stam had een andere beslissing genomen d.m.v. stemming en deze wees wel degelijk op een ander resultaat. Ik vind het daarom ook oprecht jammer dat je het hier probeert te doen overkomen alsof de join van pony en tfa als reactiebeleid genomen wordt. De realiteit ligt namelijk andersom.

In elke vorm van voorbereidingen leek het er al op dat pony en tfa zich aan zouden sluiten bij Qua. Dit kon afgeleid worden aan de manier waarop Qua zich naar het front internde. Er werd duidelijk zichtbaar dat er was nagedacht over edellijnen richting het front met Modus waarin tfa en pony zouden zijn meegenomen. Overigens was het zo dat die vv's van geinternde accounts door Qua in de handen lagen van Pony. Iedereen die meer dan 10% van z'n hersencapaciteit gebruikt kon daarom ook voorspellen dat het een kwestie van tijd was voordat Modus naar Revoc ging voor een samenwerking. Puur om nog een kans te maken op de wereldwinst. Dat jullie dat dan afdoen als een soort van reactie en daarmee je eigen hachje probeert te redden is leuk gedacht, maar kom je niet mee weg.

Zo kan je het opvatten, maar je kan het ook anders zien. Pony en TFA hebben beide al een enorm front met Modus voor alles rondkwam met Qua. Als beide de fronten van Korjak en Korjak er nog bij moeten nemen, schieten ze daar niets mee op. Daardoor laten ze de dorpen gaan. TFA en Pony hebben beide interns genomen in hun safe gebied.
 

DeletedUser47575

Guest
Leuke stukje geschiedenis, sommige zaken iets andere volgorde of niet alle informatie maar mooi voor de rest verwoord.

Met mij hebben @Vetus Bellator. @charlezz @Alex Lannon. ook nog hard hun best gedaan met op bepaalde tijden vv draaien helaas was het zwemmen tegen de stroom in.

Ik heb Jamir en Steff toegevoegd in het verhaal. Als je me een naam geeft van Charlezz, dan voeg ik die ook nog toe.
 

DeletedUser47575

Guest
Mooi schrijven, of alles volledig is en klopt weet ik niet maar ziet er redelijk goed uit. Objectief is het wel voor geen meter maargoed. Het doet mij een beetje denken aan het gesprek tussen Modus en Qua waarbij over verschillende zaken die Qua in een negatief daglicht plaatsen bewust niet gesproken wordt :p

Voorbeeldje: er wordt gezegd dat IHA en Sun onder vv staan maar er niks mee gebeurd omdat die vv (pony) iets RL had maar gedurende dezelfde periode wordt er tegen Modus wel actief gedeft door vv op repub. Dat geeft toch duidelijk aan dat er wel mensen bereid waren vv te doen maar het bewust enkel tegen modus wordt gedaan en dus niet te wijten is een een toevalligheid zoals hier beweerd wordt...

Ik heb geprobeerd om zo objectief mogelijk te zijn, maar bij een beschouwing zit altijd een stukje mening. De gesprekken tussen Modus en Qua probeer ik objectief te plaatsen, zonder alle actief over en weer te beschrijven. Ik schrijf enkel die acties die invloed hebben op het verleden van Nova. Er is destijds bewust gekozen om met de stam proberen de dorpen van republiccity zo duur mogelijk te verkopen in de tussenposes, om het front van TFA niet onnodig groter te maken. Jullie hebben tijdens de de massa op 04/03 gemerkt dat er niet meer serieus werd gedeft op republic, zoals eerder niet meer serieus werd gedeft op IHA en NITS.
 
Reactiescore
967
Dat is een aanname die onjuist is; er was geen NAP tussen Nova en Qua leden. Zoals je zelf ook schrijft. De gesprekken werden heropend, wat inhoud dat er eerder is gekeken naar mogelijkheden. Ik geef daarin ook aan dat Qua. daar absoluut niet voor openstond in het begin. De geruchten zijn op gang gekomen doordat de eerder genoemde accounts zich met alle risico hebben leeggezet, maar deze zijn door alle partijen ontkracht. Het stuk is ook niet bedoelt om hier een "welles-nietes" over te spelen. Ik heb gepoogd een zo objectief en eerlijk mogelijk stuk te maken met een chronologische volgorde in belangrijke gebeurtenissen.

Nogmaals leuke poging, maar je objective blik wordt door een Qua bril gevormd en je geeft een vertekend beeld. De communicatie liep onderlings al, ergo de reden van leegzetting van die accounts. Geen risico want er werd onderling gecommuniceerd over toekomstplannen. In zo'n geval heb je een wapenstilstand of dat nou zwart op wit staat of niet. Wie weet stonden die accounts tijdens de massa al wel onder vv om deff te sturen. Misschien zijn er ze wel tot aangezet door Nova leiding zonder wetens van de gesmede plannen. Allemaal vragen waar nooit een antwoord op zal komen ben ik bang.


Zo kan je het opvatten, maar je kan het ook anders zien. Pony en TFA hebben beide al een enorm front met Modus voor alles rondkwam met Qua. Als beide de fronten van Korjak en Korjak er nog bij moeten nemen, schieten ze daar niets mee op. Daardoor laten ze de dorpen gaan. TFA en Pony hebben beide interns genomen in hun safe gebied.

Hoe je het ook wendt of keert, verandert geen snaar aan mijn gemaakte punt.
 

DeletedUser47575

Guest
Nogmaals leuke poging, maar je objective blik wordt door een Qua bril gevormd en je geeft een vertekend beeld. De communicatie liep onderlings al, ergo de reden van leegzetting van die accounts. Geen risico want er werd onderling gecommuniceerd over toekomstplannen. In zo'n geval heb je een wapenstilstand of dat nou zwart op wit staat of niet. Wie weet stonden die accounts tijdens de massa al wel onder vv om deff te sturen. Misschien zijn er ze wel tot aangezet door Nova leiding zonder wetens van de gesmede plannen. Allemaal vragen waar nooit een antwoord op zal komen ben ik bang.




Hoe je het ook wendt of keert, verandert geen snaar aan mijn gemaakte punt.

Ik geef je het antwoord als Nova lid van begin tot einde. Als je het zelf niet wil geloven: prima. Val mij alleen niet meer lastig met de complottheorieën.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik heb geprobeerd om zo objectief mogelijk te zijn, maar bij een beschouwing zit altijd een stukje mening. De gesprekken tussen Modus en Qua probeer ik objectief te plaatsen, zonder alle actief over en weer te beschrijven. Ik schrijf enkel die acties die invloed hebben op het verleden van Nova. Er is destijds bewust gekozen om met de stam proberen de dorpen van republiccity zo duur mogelijk te verkopen in de tussenposes, om het front van TFA niet onnodig groter te maken. Jullie hebben tijdens de de massa op 04/03 gemerkt dat er niet meer serieus werd gedeft op republic, zoals eerder niet meer serieus werd gedeft op IHA en NITS.
Je negeert een beetje mijn punt he, namelijk dat er beweerd wordt dat de vv'er geen tijd had om te deffen op IHA / SUN terwijl er op exact dezelfde moment wel gedeft werdt op repub. Ik vraag je dus hoe dat komt maar insinueer eigenlijk dat jullie toen reeds al liever defte tegen Modus en de free winsten schonk aan jullie vriendjes van Qua ^^

Er was trouwens wel degelijk een verschil tussen repub en IHA / sun. Bij IHA / Sun werd er de eerste massa van Qua gedeft, toen maar beperkte verliezen en Nova lag er toen nog goed bij. Toen heeft Qua daar lang niet aangevallen. Toen ze dan terug aanvielen (of internde) kwam er 0,0 tegenstand. Repub defte zelf nog (en deels vv) tijdens onze eerste massa, daardoor kregen we half acc weg en niet volledig. Bij 2de massa werdt er volledig door vv gedeft maar braken we na even doordrukken door omdat troepen op geraakte en pas vanaf toen werd er niet meer gedeft omdat het niet meer ging. Groot verschil ;)
 
Reactiescore
967
Ik geef je het antwoord als Nova lid van begin tot einde. Als je het zelf niet wil geloven: prima. Val mij alleen niet meer lastig met de complottheorieën.

Lekker selectief reageren als het je uitkomt bedoel je haha. Reageer anders eens op het andere topic.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Kort samengevat ging het na mijn vertrek op nowhere dus steeds bergaf met Nova? Komop joh daar gaat men wereldwinst in sig :mad2:
 

DeletedUser77704

Guest
Je negeert een beetje mijn punt he, namelijk dat er beweerd wordt dat de vv'er geen tijd had om te deffen op IHA / SUN terwijl er op exact dezelfde moment wel gedeft werdt op repub. Ik vraag je dus hoe dat komt maar insinueer eigenlijk dat jullie toen reeds al liever defte tegen Modus en de free winsten schonk aan jullie vriendjes van Qua ^^

Er was trouwens wel degelijk een verschil tussen repub en IHA / sun. Bij IHA / Sun werd er de eerste massa van Qua gedeft, toen maar beperkte verliezen en Nova lag er toen nog goed bij. Toen heeft Qua daar lang niet aangevallen. Toen ze dan terug aanvielen (of internde) kwam er 0,0 tegenstand. Repub defte zelf nog (en deels vv) tijdens onze eerste massa, daardoor kregen we half acc weg en niet volledig. Bij 2de massa werdt er volledig door vv gedeft maar braken we na even doordrukken door omdat troepen op geraakte en pas vanaf toen werd er niet meer gedeft omdat het niet meer ging. Groot verschil ;)

Nog een gigantisch verschil is dat ze zeggen geen tijd te hebben gehad voor VV te draaien. Enkel bood Revoc aan om VV van die accounts te draaien om lasten te verdelen, wij kregen toen te horen dat niet nodig was omdat bezetting goed was en er actief werd gedeft :rolleyes:

Dus ze praten gewoon onzin
 

Deleted User - 24028

Guest
Nog een gigantisch verschil is dat ze zeggen geen tijd te hebben gehad voor VV te draaien. Enkel bood Revoc aan om VV van die accounts te draaien om lasten te verdelen, wij kregen toen te horen dat niet nodig was omdat bezetting goed was en er actief werd gedeft :rolleyes:

Dus ze praten gewoon onzin
Awtch intern Iha en sun confirmed en meteen ook bewezen dat Nova en qua al sinds dan lekker onder 1 hoedje spelen :eek:
 

DeletedUser47575

Guest
Je negeert een beetje mijn punt he, namelijk dat er beweerd wordt dat de vv'er geen tijd had om te deffen op IHA / SUN terwijl er op exact dezelfde moment wel gedeft werdt op repub. Ik vraag je dus hoe dat komt maar insinueer eigenlijk dat jullie toen reeds al liever defte tegen Modus en de free winsten schonk aan jullie vriendjes van Qua ^^

Er was trouwens wel degelijk een verschil tussen repub en IHA / sun. Bij IHA / Sun werd er de eerste massa van Qua gedeft, toen maar beperkte verliezen en Nova lag er toen nog goed bij. Toen heeft Qua daar lang niet aangevallen. Toen ze dan terug aanvielen (of internde) kwam er 0,0 tegenstand. Repub defte zelf nog (en deels vv) tijdens onze eerste massa, daardoor kregen we half acc weg en niet volledig. Bij 2de massa werdt er volledig door vv gedeft maar braken we na even doordrukken door omdat troepen op geraakte en pas vanaf toen werd er niet meer gedeft omdat het niet meer ging. Groot verschil ;)

Bij IHA werd er zelfs langere periode gedeft. Ik denk dat @QQEEZZ en @Juggrnaut je kunnen bevestigen dat zij gedurende langere periode druk hebben gezet. Op Nowhere in the sun is nooit eerder een aanval geweest door Qua. Behalve 2x een blitz door AyVamos en eenmaal door S_L. De spelers hebben vv gestuurd direct tijdens de eerste wave. Als je als speler op dat moment ook al repbluccity als vv hebt en je hebt er drie, dan maak je keuzes. Ik heb ook al toegegeven dat het deffen op republiccity grotere prioriteit had, omdat wij en pony nog wel actief waren en de leden in het noorden niet.
 

DeletedUser77113

Guest
Bij IHA werd er zelfs langere periode gedeft. Ik denk dat @QQEEZZ en @Juggrnaut je kunnen bevestigen dat zij gedurende langere periode druk hebben gezet. Op Nowhere in the sun is nooit eerder een aanval geweest door Qua. Behalve 2x een blitz door AyVamos en eenmaal door S_L. De spelers hebben vv gestuurd direct tijdens de eerste wave. Als je als speler op dat moment ook al repbluccity als vv hebt en je hebt er drie, dan maak je keuzes. Ik heb ook al toegegeven dat het deffen op republiccity grotere prioriteit had, omdat wij en pony nog wel actief waren en de leden in het noorden niet.

Beide zijn prioritair, je wil toch niet dat de vijand je safe op z'n gemakje kan gaan opedelen, om dan achteraf langs 2 kanten gepakt te worden?
VV werd aangeboden door Revoc zo lees ik nu maar was niet nodig. iedere kleuter van 4 jaar kan zien dat hier dan meer achter zit dan wat jullie beweren...
 
Bovenaan