Instellingen Classic 20!

Reactiescore
2.490
Naar aanleiding van de 1 april grap van 2019 kondigen we alvast graag de instellingen voor Classic 20 aan.

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 2 (200%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1 (100%)
- Gs Snelheid: Standaard
- Farmen: Mogelijk!

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Niet actief
- Ridder/Standbeeld: Niet actief
- Bonusdorpen: Niet actief
- Kerk en geloof: Niet Actief
- Uitkijktoren: Niet actief
- Burgerwacht: Niet actief
- Moraal: Actief
- Prestaties: Niet actief
- Technologieën: 3-level systeem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Minimum troepen per aanval: Niet actief
-
Vlaggen: Niet actief
- Nachtmodus: 00:00 - 07:00
- Aanvalstiming: Volle seconden
- Bolwerken: Niet actief

Edelen:

- Edelmanproductie: Pakketjes, goedkoop herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: Onbeperkt

Stam & Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 35%
- Ledenlimiet Stam: 40 leden
- Vakantievervangingen: Mogelijk voor maximaal 30 dagen over een periode van 60 dagen. Nadien treden beperkingen op

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Niet actief
- Farm-Assistent: Niet actief
- Bouwtijdreducties: Niet actief
- Direct afbouwen: Niet actief
- Bouwkostreductie: Niet actief
- +20% productie: Niet actief
- Ruilen met de handelaar: Niet actief
- Premium Beurs: Niet actief

Andere:

- Barbarendorpen per startende speler: 0 (Normale werelden is dat 1-2 per 10 spelers)
- Snelheid dorpsopbouw: Systeem uit 2003

Duckje's notes:

  • De wereld zal aggressiviteit naar andere spelers enorm aanmoedigen wegens het gebrek van barbarendorpen/farmdorpen.
  • Hierdoor zullen spelers die niet mee zijn snel uit het spel gespeeld worden. Als gevolg hiervan zal er vrij vroeg in de wereld een dominante stam ontstaan.
  • Echter zullen dorpen trager opbouwen waardoor je deze wereld met veel meer wachttijden zal kampen.
 
Reactiescore
2.490
P.S. De startdatum is nog onbekend en is afhankelijk van de afloop van de huidige classic!
 
Reactiescore
1.367
Geïrriteerde posters incoming
 
Reactiescore
1.019
wtf, ledenlimiet 40 op een classic

voorderest misschien wel grappig voor een keer, maar ledenlimiet 40 met 35% dominatie is echt overkill en helemaal niet leuk, dan kan je gwn een dikke r2w doen
 

DeletedUser77646

Guest
wtf, ledenlimiet 40 op een classic

voorderest misschien wel grappig voor een keer, maar ledenlimiet 40 met 35% dominatie is echt overkill en helemaal niet leuk, dan kan je gwn een dikke r2w doen
Zullen heel veel spelers op zitten denk ik.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.144
Zullen heel veel spelers op zitten denk ik.

Denk je dat? Classics met goedkoop herbouwen trekken vaak niet de beste spelers aan.

Een classic zonder topspelers is een casual.

Btw, kunnen we de volle seconden aanpassen naar MS? Als ik 500 edels over me dak krijg wil ik op z'n minst ze wel kunnen snipen. Ik ga niet achter elke clear een defje liggen timen hele dagen.
 
Reactiescore
167
Ik denk echt niet dat er nu ineens extreem veel meer mensen gaan spelen. Dan is 35% met 40 mensen denk ik wel extreem.

Enigste reden die ik kan bedenken om dit te houden is dat anders deze classic te lang duurt vergeleken met andere classics omdat de wereld ook al slomer is
 
Reactiescore
99
40 ledenlimiet? Zoveel schieten er niet eens over na de startfase

Na 1,5 maand is dit de nummer 40 momenteel op classic
 

Bijlagen

  • BE6C7C28-C396-439E-AA15-001947E7F786.png
    BE6C7C28-C396-439E-AA15-001947E7F786.png
    364,1 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:

DeletedUser77646

Guest
Ik ken toch enkele goede spelers van andere servers die gewoon al tof vinden dat er geen pp markt is op een wereld die niet snelheid 5 heeft. 40 leden limiet is idd wel veel. Ik zou 15 max pakken afhankelijk van pre-registartie. Als er even veel spelers zijn als andere classics gewoon 5 aangezien hij traag is.
 
Reactiescore
167
Verder natuurlijk wel een heel leuke wereld potentieel, hopen dat er veel mensen op af komen!
 
Reactiescore
1.019
dit gaat helemaal mis waarschijnlijk. Met hele seconden, goedkope edels, ongelimiteerd reizen kan je hele accs in een keer proberen weg te spelen, terwijl je erna gwn die edels die doodgaan weer goedkoop kan herbouwen, zal heel kut deffen worden :p
 
Reactiescore
2.490
Ledenlimiet kan nog omlaag.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.144
dit gaat helemaal mis waarschijnlijk. Met hele seconden, goedkope edels, ongelimiteerd reizen kan je hele accs in een keer proberen weg te spelen, terwijl je erna gwn die edels die doodgaan weer goedkoop kan herbouwen, zal heel kut deffen worden :p

Dit inderdaad. Daarom miliseconden!
 
Reactiescore
326
Ledenlimiet kan nog omlaag.

40 gaat hem sowieso niet worden als je kijkt naar de playerbase van nu. Als alle goede spelers bij elkaar in de stam kruipen, is de wereld op dag 1 eigenlijk al gespeeld.

Ik zou je aanraden om van deze instellingen een normale wereld te maken in plaats van een classic. De huidige classics houden voornamelijke van snelle werelden, duur herbouwen, seconden (die zit er dan wel in) en dan het belangrijkste geen moraal.

Waarschijnlijk jaag je de classic playerbase weg met een wereld als deze, gezien hij ook langer gaat duren dan normaal waardoor er lang geen normale classic gaat zijn. Dit soort werelden passen naar mijn weten niet bij de huidige community van TW. In het tijdperk van instant gratification moet alles snel zijn. Dit heb je bij de classic door een hoge snelheid en bij normale werelden door PP te kunnen abusen. Een wereld als deze zou wel grappig kunnen zijn op een .net server, wanneer hij bij elke tw speler wordt aangekondigd. Echter krijgen we dan een wereld zoals .net100, die behoorlijk tegenvallend was in grootte.
 

DeletedUser80779

Guest
Ik ga in ieder geval voor het eerst in jaren weer meespelen, aangetrokken omdat oude stamleden mij gister attendeerde op de (toen nog onbekende) 1 april grap. Hopelijk trekt dit meer mensen op die manier aan.

Wel deel ik mijn twijfels over het hoge ledenlimiet. Ik heb al jaren niet meer gespeeld en weet niet hoe dit in de praktijk zit, maar het lijkt mij dat meer stammen voor een beetje competitiviteit zorgen bij de tegenwoordig minimaal gevulde werelden (oordelend op gastingangen).
 
Reactiescore
1.019
40 gaat hem sowieso niet worden als je kijkt naar de playerbase van nu. Als alle goede spelers bij elkaar in de stam kruipen, is de wereld op dag 1 eigenlijk al gespeeld.

Ik zou je aanraden om van deze instellingen een normale wereld te maken in plaats van een classic. De huidige classics houden voornamelijke van snelle werelden, duur herbouwen, seconden (die zit er dan wel in) en dan het belangrijkste geen moraal.

Waarschijnlijk jaag je de classic playerbase weg met een wereld als deze, gezien hij ook langer gaat duren dan normaal waardoor er lang geen normale classic gaat zijn. Dit soort werelden passen naar mijn weten niet bij de huidige community van TW. In het tijdperk van instant gratification moet alles snel zijn. Dit heb je bij de classic door een hoge snelheid en bij normale werelden door PP te kunnen abusen. Een wereld als deze zou wel grappig kunnen zijn op een .net server, wanneer hij bij elke tw speler wordt aangekondigd. Echter krijgen we dan een wereld zoals .net100, die behoorlijk tegenvallend was in grootte.
Wereld met ledenlimiet 40 is na een maand misschien anderhalf wel klaar hoor
 
Bovenaan