Rekrutering boosts.

Reactiescore
389
Beste AF

Ik vroeg mij eens wat af over de rekruterings boosts. Met name hoe deze precies werken en hoe het uitgerekend wordt. Ik kom op deze vragen door een aantal dorpen te vergelijken met elkaar. Als ik dat doe kom ik niet op dezelfde percentages uit, als die worden gegeven bij de boosts.
Ik vraag me dus af hoe het wordt berekend, stacken de boosts? Zo ja, hoe wordt dat dan weer berekend en zo nee, heeft het dan nooit zin om een dubbele boost aan te zetten?

Hier een aantal voorbeelden.
6cd202ba99b0b66bd6d811df9709a074.png


d4cb7a465e6836d15abe145fe721abb2.png

Zoals te zien, duurt het rekruteren van 1 speervechter, 2 minuut 39 seconden. Die neem ik dus als standaard (159 seconden)
f1f7a7485f4f25ef7271f03b0131db84.png


6ea00fd21a00c3610a6c7360abb8ee74.png

Dit is dus een dorp waar een 7% rekruteringsbonus aan staat. De rekrutering zou dus met 93% van de normale snelheid moeten gaan?
93% van 159 = 147,87 (afgerond 148). Dat is 2 minuut 28. Dit scheelt dus een seconde? Hoe wordt het dan uitgerekend :p

Nog een voorbeeld waar het wat groter is.


4253a9ed6ab2add9376e84a843562ded.png

ccadf801ed110ae8d1d65a965690fcc2.png

Hier is de nieuwe tijd dus 114 seconden. 114/159 = 71,6%. Afgerond dan 72%. De rekrutering aat hier dus 28% sneller. Dit terwijl het dorp vanzelf al een 33% rekruteringsboost heeft en dan nog de 7% van de stambonus.

Nu snap ik dat de verschillende boosts niet zomaar bij elkaar gerekend kunnen worden, maar ik vraag me wel af of het uberhaupt zin heeft om meerdere soorten boosts tegelijk aan te doen? Stel je hebt op al je dorpen een 10% rekruteringsvlag, heeft het dan nog nut om een 5% rekruteringsboost uit je inventaris aan te zetten?

Het is namelijk mogelijk, met alle boosts die tegelijk aan kunnen:
Bonusdorp boost kazerne : 33%
Rekruteringsboost inventaris: 25%
Permanente kazerne boost inventaris: 10%
Rekruteringsvlag (+ verdubbelings vlag) 40%
Stam boost: 10%
Ridder boost: 15%
In totaal zou je dan op 133% uitkomen xD

Onmogelijk natuurlijk, maar hoe zit het dan wel?

Ik heb kort gezocht op het forum en kon niet zo snel iets vinden wat dit uitlegde, mocht het er wel zijn dan spijt het mij bij voorbaat.

Ik ben gewoon erg benieuwd naar hoe het wordt berekend, en of het dus zin heeft om meerdere boosts aan te zetten.

Met vriendelijke groet,

Carlo
 

Deleted User - 24028

Guest
33% rekruteringsboost wil volgens mij zeggen dat ipv 100 speer in een bepaalde tijd, er nu 133 speer worden gerekruteerd.

Als elke speer 1 seconde traint en 100 speervechters trainen dan 100 seconden.
Dan zou in een boost dorp 33% extra in dezelfde tijd moeten trainen.
1 speervechter in kazerne +33% doet er dan 100sec/133speer = 0.7519 per speervechter van de basistijd.
1020 seconden is de basistijd en vermenigvuldigen we dat met 0.7519, dan krijgen we zoals duckje aangaf 766.917

Kijken we naar de derde afbeelding van de eerste post, dan zien we dat 33%+7% (recruteringssnelheid of snellere productie in de kazerne)
aangezien 1 speer daar 114 seconden rekruteert dat een afgeronde waarde naar boven is, dan werk ik met zowel 113 als 114 omdat de waarde daartussen ligt en geen geheel getal exact is.

In eerste instantie werken we de 7% extra eruit.
113 * 1.40 / 1.33 = 118.947
114 * 1.40 / 1.33 = 120
Aangezien de waarde van de +33% kazerne tussen die 2 waarden moet liggen, dan zou de weergegeven tijd 119 of 120 seconden moeten zijn.

Volgens de formule geeft het.
2/3 * 766,917 * 1.06^( -25) = 119.12707

We zitten hier op een waarde van 119 a 120 seconden. De vraag is hoe veel er al afgerond is en welk van de 2 waarden het nu eigenlijk weergeeft.
Iemand met een +33% kazerne die deze even kan controleren? Ook 100 speer en 10.000 speer eens invullen?

Mijn conclusie is dat:
  • Er geen fout zit in de berekeningen van innogames
  • Wel een soort van "taalfout"
Bekijk bijlage 14252 Zou aangepast kunnen worden naar 7% verhoogde productie in de kazerne.
Bekijk bijlage 14253 Zou idem aangepast kunnen worden naar 33% verhoogde productie in de kazerne.​

Het heeft dus wel zin om boosts op te stacken, maar het is niet dat meerdere boost nog eens elkaar boost geven.
Groetjes,
Mike

Had ik eindelijk even tijd gisteren om te checken, deed het AF het heel de avond niet haha.. Anyway volgens mij sla jij de spijker zo hard op zijn kop dat hij er in 1 keer in zit :D

Ik heb een reeks test alsvolgt uitgevoerd:
  • In een gewoon dorp 100 speer ingevuld en de productie tijd genoteerd
  • In een bonusdorp van 33% 133 speer ingevuld (33% meer troepen) en kwam exact dezelfde tijd uit
  • In een bonusdorp met 5% recruit item 138 speer ingevuld (33% + 5%) en kwam exact dezelfde tijd uit
  • In een bonusdorp met 5% recruit en 12% recruit vlag 150 speer ingevuld (33% + 5% + 12%) en kwam exact dezelfde tijd uit
Lijkt me dus wel duidelijk dat voor rekruteringen de procenten opgeteld worden en dan ipv dat er gerekend wordt met de tijd zelf worden er zo veel % extra troepen gemaakt in dezelfde tijd als normaal. Wilt dan ook zeggen dat als je een dorp hebt met in totaal 100% extra rekrutering je eigenlijk in de helft van de tijd je troepen bouwt, want je bouwt 200 speer voor de tijd van 100 speer.

Best een vreemde keuze om niet met de tijd te werken, al kwam ik door op een speciale manier met de tijd te rekenen wel op hetzelfde uit (de 1 voor 1 methode die ik eerder uitlegde). Mogelijk gebruikt TW dus wel iets meer gelijkaardig aan dat, gezien ze uiteindelijk toch een tijd moeten berekenen voor jou opgegeven aantal eenheden en niet x% bij de door jou ingevulde eenheden bijtellen. Maar deze methode van @miketijger is veel gemakkelijker om uit te leggen en te begrijpen hoe het werkt!

Wat ik me nu af vraag is of ze altijd op deze manier om springen met %'en, of enkel voor rekruteringen.. Moet nog eens onderzocht worden :)
 

Deleted User - 24028

Guest
Dat doe je voor je co en jullie account, zonder jullie keuzes/acties werden jullie stamgenoten nu ook niet ernstig gestabbed en gekatapulteerd. :sad:
Ik heb al weken niet meer gelogd joh, laat staan keuzes/acties gemaakt/gedaan :p

Maar terug on topic zeker :D
 
Bovenaan