Het grote stab beschuldigings en zeur topic

Deleted User - 24028

Guest
De kwestie rond de CF? van pjvo was al over gepraat met jullie. We hadden duidelijk gemaakt dat het geen CF was. Blijkbaar was Revoc het er niet mee eens en moesten deze actie uitvoeren.

Kurtroos had veel ongeluk, kreeg een ban doordat broer van een speler daar zonder zijn weten om een account had gemaakt en op w64 is gaan loggen. 30% dorpenverlies eraan geleden. Ik had ze netjes gevraagd om begrip rond deze kwestie met een uitgebreide uitleg erover waarom we vonden dat deze straf overdreven was. Had ze gevraagd om een NAP van 10 dagen voor enkel Kurtroos om zijn dorpen die bb waren geworden weer over te laten nemen. Over die 10 dagen had nog onderhandelt mogen worden uiteraard.

Justin wilde een ruil doen, 6 dorpen van ons voor een NAP van 10 dagen. 3 van pjvo, waarvan zij vonden dat ze alle 3(???????) CF zijn, en 3 van Ajacied. Laten we nog even achterwege dat ik dit een absurde ruiloptie vind. Hij wilde om 11 uur vanochtend antwoord, ik had em netjes verwoord dat dat helaas niet goed uitkomt voor de leiding aangezien aan het werk waren. Netjes van Justin was om zijn deadline te verzetten naar 20:00 uur vanavond. Helaas begonnen toen spelers als L0rs en Bram al CF's te pakken bij Kurtroos. Ik ben toen pissig geworden tegen Justin, was misschien niet onwijs slim van me en erg onprofessioneel, maar ik was laaiend over het feit dat terwijl de onderhandelingen nog liepen ze alsnog die CF's pakten. Terwijl mijn doel was om dat JUIST te voorkomen door die NAP te sluiten, ik vroeg alleen een beetje begrip voor Kurtroos.

Jammer is wel dat Justin vaak het standpunt gebruikt dat wij hetzelfde hebben gedaan bij Nova, terwijl dat toch echt een ander verhaal was. Korja pakte een duidelijke CF(!) enkel om te provoceren, en de leiding van Nova hield ons 6(!) dagen aan het lijntje. Daarbij namen wij dorpen over van een speler, en niet BB's. Wij hebben meteen gereageerd en wilden hier goed over onderhandelen. Alleen heeft Revoc het goed verpest door die CF's te pakken bij Kurtroos.

Er is niks afgesproken, ik hoef ook niks meer van Revoc te weten. Ik vind het wel prima, als ze zo willen spelen kijken ze maar.

Even voor de goede orde: wij vinden geen dorpen van pjvo een CF.
Goh als je een paar details aan de kant schuift is er werkelijk niet veel verschil tussen de acties van Revoc hier en de acties van Qua bij RBC... Beide acties zijn gedaan omdat men het oneens was met een situatie om druk te zetten op de andere partij en daar van iets gedaan te krijgen. Bij beide werd er al snel gekozen voor actie (het cf'en) ipv voor overleg simpelweg omdat anders het window om het te doen weg valt. De situatie is best met elkaar te vergelijken vind ik dus...

Verder vind ik de deal die Revoc aan geboden heeft aan Qua ook best eerlijk en zelfs in het voordeel van Qua. Snap niet dat jullie zo een deal niet aanpakken hoor... Wat zijn nou 6 dorpen aan het front (waarvan ook nog eens 3 die van een intern zijn) tegenover 20 (+-) dorpen midden in het cluster + NAP zodat deze rustig genomen kunnen worden ?

Dusssss, even ik het kort. Qua pakt cf bij banned acc rbc voor cfs terug te krijgen . Top reactie van Qua volgens modus en moraalhotjes Qua.
Revoc pakt een cf van banned acc kutroos voor cfs terug te krijgen en is moord en brand? Hoezo hypocriet? We hebben duidelijk gemeld dat we oplossingen wouden of we actie gingen nemen. Geen oplossing.. nou actie dus. Doeg. Word mooie toren in kurtie.
Overigens zijn de cfs van pjvo even goed een cf als die van korja destijds. En als rbc meteen de straf had aanvaard had je evengoed een bb gepakt ipv een speler, kan je nog meer onzin lullen?
How how how Modus heeft de actie van Qua toen helemaal nergens goedgekeurd, laat staan gezegd dat het een top reactie was. Wij waren er absoluut geen voorstander van, het enige wat we niet hebben gedaan is onze BG (op jullie aanvraag!) aan de schand paal genageld omdat de acties niet overdreven waren in contrast met de acties van Nova. Modus heeft er voor gekozen niet op dezelfde manier te werk te gaan, ondanks dat wij van Nova ook gewoon een CF hadden liggen en deze wrs ook hadden terug gekregen als we van RBC dorpen zouden geedelt hebben.

Verder heb ik het gevoel dat Revoc in mindere mate deze CF's nam om druk te zetten op qua voor een ruil, zo zei iemand van jullie hier boven namelijk zelf al dat het doel gewoon was om front te vergroten. Dat is iets helemaal anders natuurlijk ;)


Situatie btw op moment van edelen PJVO:

lxbl56ycgtlbf.png

Ajacied = Roze (intern van PJVO) / PJVO = Rood / Abuser = Blauw


Ging toen over cluster en dat die 3 zeker in cluster lagen van Abuser. Wij hebben op 14 januari al Qua proberen te benaderen in de persoon van PJVO voor een nette oplossing. PJVO is naar dat gebied komen jumpen (hoe dat is gegaan ff buiten alles) en begonnen met eerste dorpen Ajacied te internen nadat ze hem hadden volgestacked en VV gedraaid. Toen is al gevraagd om die 3 dorpen niet te internen of afspraken om te maken om niet via intern CF te krijgen.

Toen Robinbor verslagen was heeft Seduced by Lies op verzoek van diezelfde PJVO geen dorpen te internen van Robin die nog in hun cluster lagen. Seduced heeft dit toen netjes toegezegd om zo voor een leuk spel te zorgen. Maar als het andersom zou moeten gebeuren kan er geen afspraken worden gemaakt om dit netjes te doen en niet zo dorpen tussen Abuser zijn dorpen in de cluster te edelen.

Vanaf begin heeft .Revoc geprobeerd dit probleem te voorkomen voor het een probleem werd, reactie vanuit Qua:
"Niet zeveren, wat Abuser daar heeft is geen cluster en is grensgebied"

Zo word je dus afgescheept als je bij Qua komt voor een normaal gesprek met een duidelijke kaart dat die 3 dorpen toen in cluster lagen van Abuser. Maar nu lopen zeuren dat geen CF zijn. Maar wij mogen enkel toegeven toch? Wij internen niet spelers in jullie cluster die aanverwant zijn omdat we netjes willen spelen maar jullie mogen dit wel doen.

Dit is reden dat .Revoc het gehad heeft met Qua om dit soort hypocriete zaken, i.p.v. dan een gewoon gesprek te voeren en tot een oplossing te komen worden we afgescheept en moeten we niet zeveren.

Dus als je geen gehoor krijg dan moeten mensen het maar voelen, en na al een maand onder dit onrecht te hebben geleden vragen wij voor een NAP nog wel iets meer dan ons toekomt anders is het nog geen gelijke deal. Dus de 3 roze dorpen erboven er ook bij (die nu nu van PJVO zijn) + degene die nooit geinternt hadden mogen worden.

Dit hebben wij gewoon voorgesteld en met elk bericht wat ik nu zie van Qua moet ik meer lachen. Leden van .Revoc waren het zat om zo behandeld te worden door Qua leden en recht in eigen handen gaan nemen naar goede voorbeeld van Qua zelf.
Fijn dat je een kaartje tekent, altijd duidelijk, maar ik heb wel een paar opmerkingen:
- Het is niet de situatie zoals die er uit zag toen het betreffende dorp geedelt werd door pjvo (gaat om het meest links omcirkelde dorp).
- Door deze foutieve voorstelling doe je het lijken alsof pjvo mega ver van zijn cluster een dorp heeft gepakt in poging tot cf'en terwijl in werkelijkheid pjvo de intern heeft afgerond vertrekkende vanuit zijn bestaand cluster richting het front en dus niet eerst het front innemen en dan alles er tussen (= geen gebied claimen).
- Je claimt dat 3 dorpen in Abuser zijn cluster liggen omwille van 1 dorp dat hij er boven heeft, beetje overdreven.
- Zelfs in jou voorstelling ligt het betreffende dorp OP de lijn van het cluster van Abuser, wat dus zoiso even veel recht geeft aan Pjvo om het te edelen dan Abuser.
 

DeletedUser77704

Guest
Goh als je een paar details aan de kant schuift is er werkelijk niet veel verschil tussen de acties van Revoc hier en de acties van Qua bij RBC... Beide acties zijn gedaan omdat men het oneens was met een situatie om druk te zetten op de andere partij en daar van iets gedaan te krijgen. Bij beide werd er al snel gekozen voor actie (het cf'en) ipv voor overleg simpelweg omdat anders het window om het te doen weg valt. De situatie is best met elkaar te vergelijken vind ik dus...

Verder vind ik de deal die Revoc aan geboden heeft aan Qua ook best eerlijk en zelfs in het voordeel van Qua. Snap niet dat jullie zo een deal niet aanpakken hoor... Wat zijn nou 6 dorpen aan het front (waarvan ook nog eens 3 die van een intern zijn) tegenover 20 (+-) dorpen midden in het cluster + NAP zodat deze rustig genomen kunnen worden ?


How how how Modus heeft de actie van Qua toen helemaal nergens goedgekeurd, laat staan gezegd dat het een top reactie was. Wij waren er absoluut geen voorstander van, het enige wat we niet hebben gedaan is onze BG (op jullie aanvraag!) aan de schand paal genageld omdat de acties niet overdreven waren in contrast met de acties van Nova. Modus heeft er voor gekozen niet op dezelfde manier te werk te gaan, ondanks dat wij van Nova ook gewoon een CF hadden liggen en deze wrs ook hadden terug gekregen als we van RBC dorpen zouden geedelt hebben.

Verder heb ik het gevoel dat Revoc in mindere mate deze CF's nam om druk te zetten op qua voor een ruil, zo zei iemand van jullie hier boven namelijk zelf al dat het doel gewoon was om front te vergroten. Dat is iets helemaal anders natuurlijk ;)



Fijn dat je een kaartje tekent, altijd duidelijk, maar ik heb wel een paar opmerkingen:
- Het is niet de situatie zoals die er uit zag toen het betreffende dorp geedelt werd door pjvo (gaat om het meest links omcirkelde dorp).
- Door deze foutieve voorstelling doe je het lijken alsof pjvo mega ver van zijn cluster een dorp heeft gepakt in poging tot cf'en terwijl in werkelijkheid pjvo de intern heeft afgerond vertrekkende vanuit zijn bestaand cluster richting het front en dus niet eerst het front innemen en dan alles er tussen (= geen gebied claimen).
- Je claimt dat 3 dorpen in Abuser zijn cluster liggen omwille van 1 dorp dat hij er boven heeft, beetje overdreven.
- Zelfs in jou voorstelling ligt het betreffende dorp OP de lijn van het cluster van Abuser, wat dus zoiso even veel recht geeft aan Pjvo om het te edelen dan Abuser.

Dit was status ligging op 13 januari toen wij gesprek startte om toekomstig gezeur te voorkomen. Enkel werden we afgewimpeld. Ga morgen meer op in.
 
Reactiescore
173
Goh als je een paar details aan de kant schuift is er werkelijk niet veel verschil tussen de acties van Revoc hier en de acties van Qua bij RBC... Beide acties zijn gedaan omdat men het oneens was met een situatie om druk te zetten op de andere partij en daar van iets gedaan te krijgen. Bij beide werd er al snel gekozen voor actie (het cf'en) ipv voor overleg simpelweg omdat anders het window om het te doen weg valt. De situatie is best met elkaar te vergelijken vind ik dus...

Verder vind ik de deal die Revoc aan geboden heeft aan Qua ook best eerlijk en zelfs in het voordeel van Qua. Snap niet dat jullie zo een deal niet aanpakken hoor... Wat zijn nou 6 dorpen aan het front (waarvan ook nog eens 3 die van een intern zijn) tegenover 20 (+-) dorpen midden in het cluster + NAP zodat deze rustig genomen kunnen worden ?


How how how Modus heeft de actie van Qua toen helemaal nergens goedgekeurd, laat staan gezegd dat het een top reactie was. Wij waren er absoluut geen voorstander van, het enige wat we niet hebben gedaan is onze BG (op jullie aanvraag!) aan de schand paal genageld omdat de acties niet overdreven waren in contrast met de acties van Nova. Modus heeft er voor gekozen niet op dezelfde manier te werk te gaan, ondanks dat wij van Nova ook gewoon een CF hadden liggen en deze wrs ook hadden terug gekregen als we van RBC dorpen zouden geedelt hebben.

Verder heb ik het gevoel dat Revoc in mindere mate deze CF's nam om druk te zetten op qua voor een ruil, zo zei iemand van jullie hier boven namelijk zelf al dat het doel gewoon was om front te vergroten. Dat is iets helemaal anders natuurlijk ;)



Fijn dat je een kaartje tekent, altijd duidelijk, maar ik heb wel een paar opmerkingen:
- Het is niet de situatie zoals die er uit zag toen het betreffende dorp geedelt werd door pjvo (gaat om het meest links omcirkelde dorp).
- Door deze foutieve voorstelling doe je het lijken alsof pjvo mega ver van zijn cluster een dorp heeft gepakt in poging tot cf'en terwijl in werkelijkheid pjvo de intern heeft afgerond vertrekkende vanuit zijn bestaand cluster richting het front en dus niet eerst het front innemen en dan alles er tussen (= geen gebied claimen).
- Je claimt dat 3 dorpen in Abuser zijn cluster liggen omwille van 1 dorp dat hij er boven heeft, beetje overdreven.
- Zelfs in jou voorstelling ligt het betreffende dorp OP de lijn van het cluster van Abuser, wat dus zoiso even veel recht geeft aan Pjvo om het te edelen dan Abuser.
"Kleine details" wil ik het niet noemen. Er zijn wel degelijk een aantal grote verschillen.

Daarbij heeft revoc en ons niks te maken met Nova en ons. Geeft hun dus ook totaal niet de reden om deze actie uit te voeren.
 

Deleted User - 24028

Guest
"Kleine details" wil ik het niet noemen. Er zijn wel degelijk een aantal grote verschillen.

Daarbij heeft revoc en ons niks te maken met Nova en ons. Geeft hun dus ook totaal niet de reden om deze actie uit te voeren.
Dat is jou mening natuurlijk, als je er objectief naar zou kijken zou je beseffen dat er werkelijk niet veel verschillen zijn. Als je naar het grote plaatje kijkt hebben beide stammen gewoon CF's genomen nadat ze zich benadeeld voelden door de andere partij in de hoop om zo druk te kunnen zetten en de situatie er voor alsnog op te lossen. Al de rest er rond zoals de ene edelde BB's en de andere edelde een gebande speler en de reden waarom ze kwaad zijn op de andere stam zijn allemaal details zoals ik al zei...

Natuurlijk hebben ze geen reden om zulke acties uit te voeren, net zoals jullie geen reden hadden om het bij Nova uit te voeren (zie hier de overduidelijke connectie). Ik ben hier dan ook niet om te zeggen dat wat Revoc gedaan heeft gewoon prima is, ik ben hier om te zeggen dat het best hypocriet is van Qua om te lopen zeuren over iets dat ze zelf gedaan hebben.

Edit: de vergelijking gaat natuurlijk enkel op als revoc die cfs nam om nadien (nu dus) een deal te kunnen maken en daarbij bereid is al deze dorpen weer zf te staan. Bv in ruil voor die 6 dorpen die ze eerder vroegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser68589

Guest
Wat Revoc hier weer niet vertelt, is dat we onze def uit de laatste dorpen van dave mustaine hebben weggetrokken, zodat zij die konden edelen.

hoewel dave al erg lang onze bondgenoot was, vonden wij het niet opportuun om zo diep in de cluster die dorpen over te pakken. wij hebben dit ook gezegd aan abuser. Dit gezegd zijnde, dit zou een rechtmatige cf geweest zijn, waar wij dus vrijwillig van hebben afgezien.

Bij de overname van ajacied is er geen dorp dat redelijkerwijze als cf zou kunnen bestempeld worden. Diegene die beweren dat dat onrechtmatige cfs zouden zijn, verdraaien de waarheid.

De dorpen van Abuser die zogenaamd zijn cluster definieren zijn :

- dorpen die hij recent van ajacied heeft overgenomen toen wij al de vv hadden. Ajacied had een homogeen cluster.
- dorpen die hij in de laatste dagen van EER heeft overgenomen . Technisch gezien is dit overigens een veel onrechtmatigere cf omdat hij die dorpen ACHTER de dorpen van ajacied en mij overneemt. Maar ik heb daarover niets gezegd. voor mij is dit betwist grensgebied, en daar mag toch wel enige vrijheid gelden

misschien is een spreekwoord op zijn plaats :

"één dorp maakt nog geen cluster" (één zwaluw maakt de lente niet)

Een cluster moet je objectief kunnen definieren. het is een homogeen gebied waar één partij duidelijk de baas is.
Een gebied waar dorpen van verschillende partijen liggen is geen onderdeel van een homogeen cluster. Anders zou dit tot twee clusters behoren.

In w40 gebruikten wij een clusterlijn op basis van een ononderbroken lijn van 5 dorpen. geeneen dorp van ajacied zou in abuser zijn cluster hebben gelegen. het gebied tussen die lijnen is betwist gebied. daar kan je naar hartelust dorpen edelen van iedereen.

PJ

upload_2019-2-13_10-27-11.png

roos is abuser, ik ben geel, en ajacied is lichtblauw
Het blauwomcirkelde dorp is de zogenaamde clusterfuck van mij
de roodomcirkelde dorpen zijn in de laatste paar dagen door abuser overgenomen van een neutrale stam.

ik heb (zonder met de 4 dorpen die de laatste dagen zijn overgenomen ) twee clusterlijnen getrokken. daartussen is voor mij alles betwist gebied.
bovendien kan iedereen zien dat abuser geen enkel dorp volledig ten noorden of ten westen van het bewuste dorp had. Zij beschouwden dit dus als hun cluster en mijn dorp als een cf terwijl ze geeneen dorp voorbij het betreffende dorp hadden.

PJ
 
Reactiescore
1.075
Wat Revoc hier weer niet vertelt, is dat we onze def uit de laatste dorpen van dave mustaine hebben weggetrokken, zodat zij die konden edelen.

hoewel dave al erg lang onze bondgenoot was, vonden wij het niet opportuun om zo diep in de cluster die dorpen over te pakken. wij hebben dit ook gezegd aan abuser. Dit gezegd zijnde, dit zou een rechtmatige cf geweest zijn, waar wij dus vrijwillig van hebben afgezien.

Bij de overname van ajacied is er geen dorp dat redelijkerwijze als cf zou kunnen bestempeld worden. Diegene die beweren dat dat onrechtmatige cfs zouden zijn, verdraaien de waarheid.

De dorpen van Abuser die zogenaamd zijn cluster definieren zijn :

- dorpen die hij recent van ajacied heeft overgenomen toen wij al de vv hadden. Ajacied had een homogeen cluster.
- dorpen die hij in de laatste dagen van EER heeft overgenomen . Technisch gezien is dit overigens een veel onrechtmatigere cf omdat hij die dorpen ACHTER de dorpen van ajacied en mij overneemt. Maar ik heb daarover niets gezegd. voor mij is dit betwist grensgebied, en daar mag toch wel enige vrijheid gelden

misschien is een spreekwoord op zijn plaats :

"één dorp maakt nog geen cluster" (één zwaluw maakt de lente niet)

Een cluster moet je objectief kunnen definieren. het is een homogeen gebied waar één partij duidelijk de baas is.
Een gebied waar dorpen van verschillende partijen liggen is geen onderdeel van een homogeen cluster. Anders zou dit tot twee clusters behoren.

In w40 gebruikten wij een clusterlijn op basis van een ononderbroken lijn van 5 dorpen. geeneen dorp van ajacied zou in abuser zijn cluster hebben gelegen. het gebied tussen die lijnen is betwist gebied. daar kan je naar hartelust dorpen edelen van iedereen.

PJ

Bekijk bijlage 14099

roos is abuser, ik ben geel, en ajacied is lichtblauw
Het blauwomcirkelde dorp is de zogenaamde clusterfuck van mij
de roodomcirkelde dorpen zijn in de laatste paar dagen door abuser overgenomen van een neutrale stam.

ik heb (zonder met de 4 dorpen die de laatste dagen zijn overgenomen ) twee clusterlijnen getrokken. daartussen is voor mij alles betwist gebied.
bovendien kan iedereen zien dat abuser geen enkel dorp volledig ten noorden of ten westen van het bewuste dorp had. Zij beschouwden dit dus als hun cluster en mijn dorp als een cf terwijl ze geeneen dorp voorbij het betreffende dorp hadden.

PJ

 
Reactiescore
1.278
Nou jongens wie kopt hem even in :D
 
Bovenaan