Clustercontest W64

Ga je meedoen?

  • Ja, leuk idee

    Stemmen: 17 43,6%
  • Nee, helaas geen tijd/zin

    Stemmen: 4 10,3%
  • Aldo doet dit alleen op likes te score!

    Stemmen: 6 15,4%
  • Aldo doet dit alleen om likes te score! (zonder type fout!)

    Stemmen: 12 30,8%

  • Totaal aantal stemmers
    39

DeletedUser79906

Guest
Bedankt voor dit evenement! en eindigen als nummer 5 is iets wat ik absoluut niet had verwacht :D
 

DeletedUser79488

Guest
Emerica moeten vechten voor zijn cluster?:) Vechten voor nieuwe interns misschien ja...

Haha jij moet komen spreken of denk je dat iedereen al vergeten is hoe jij aan je cluster bent geraakt. haha al je off doodlopen na 10 dorpen en dan maar bb's van 70punten gaan edelen en dorpen van 1000punten en week nadien waren ze al 4k + en interns hebben jullie ook nog niet gedaan zeker :)
 
Reactiescore
1.468
Volgens mij mag er best een mening gegeven worden over het resultaat. Bovendien kan dit enkel lokken tot discussies wat interessant kan zijn. Overigens is/was een toelichting niet geheel ongepast.
Feedback kan bijvoorbeeld zorgen dat eventuele volgende clustercontests op een andere manier beoordeeld worden.
Je moet bedenken dat de beoordeling geen perfect iets is. Er word gekeken naar het aangeleverde kaartje, vervolgens beoordeel ik relatief ten opzichte van anderen. (Ik denk dat de meeste juryleden het zo doen).
Het doel is dat je een rangschikking krijgt die een beeld geeft hoe goed het cluster relatief is ten opzichte van anderen. En dat word redelijk goed weergegeven met deze cijfers denk ik.

In een perfecte situatie is het misschien mogelijk dat per onderdeel een rangschikking word gemaakt en dat van daaruit de winnaar word bepaald. Nu is één 10 bij bijvoorbeeld farmruimte al genoeg om het gemiddelde aanzienlijk omhoog te halen terwijl dat gemiddelde wellicht niet meer representatief is voor het totaalbeeld.
 
Reactiescore
1.075
Haha jij moet komen spreken of denk je dat iedereen al vergeten is hoe jij aan je cluster bent geraakt. haha al je off doodlopen na 10 dorpen en dan maar bb's van 70punten gaan edelen en dorpen van 1000punten en week nadien waren ze al 4k + en interns hebben jullie ook nog niet gedaan zeker :)

Je ontkracht letterlijk je eigen argument, dat zie je toch of niet?
 
Reactiescore
2.506
Op een wereld als W65 heb je bijvoorbeeld weer kerken, die ook van invloed zijn op de opbouw en groei van iemands cluster. Lijkt mij in ieder geval vrij logisch dat daar(in de toekomst) in ieder geval rekening mee gehouden wordt.

Daarvoor moet je bij de huidige mods zijn en heel eerlijk ga ik er niet vanuit dat ze er wat aan doen, als er al een nieuwe contest komt. Ik verdwijn voorlopig tenminste weer onder een steen. Mijn school is weer begonnen
 
Reactiescore
1.075
Daarvoor moet je bij de huidige mods zijn en heel eerlijk ga ik er niet vanuit dat ze er wat aan doen, als er al een nieuwe contest komt. Ik verdwijn voorlopig tenminste weer onder een steen. Mijn school is weer begonnen

Zorg maar dat je de volgende contest al maakt gvd
 

Deleted User - 24028

Guest
Bedankt @The Minion voor het organiseren en aan de anderen voor het jureren :)

Ik begrijp enerzijds sommigen wel, ook ik snap sommige punten die gegeven zijn niet, maar desondanks vind ik QQ wel gewoon de terechte winnaar dus heb er niet zo een problemen mee :)
Het blijf ook gewoon een mening van een aantal personen die deze maken op hun manier, het is niet per definitie dat hun manier fout is omdat wij het op een andere manier zouden doen. Ik geef enkele voorbeelden:
  • Compactheid: Hier zal over het algemeen gekeken worden naar hoe dicht dorpen bij elkaar liggen, maar wat gebeurt er als iemand 2 clusters heeft ? 1 zeer compact en 1 ver weg gelegen, is dan het account compact of totaal niet compact ? Wat telt er zwaarder door, als 60% van je account gewoon is en 40% echt een mega dicht blok, is dat dan meer compact dan dat gewoon heel je account dicht ligt ?
  • Vorm/Ligging en verhouding safe/vijand: Dit is helemaal een persoonlijk iets, er zijn spelers die graag spelen op een account met een groot safe en weinig front omdat ze dan makkelijk kunnen stacken en niet te actief moeten zijn, maar geef mij maar een account met genoeg front en rechtstrijkse vijanden zodat ik keuze heb en altijd kan aanvallen. Afhankelijk van wat de jury hier het leukste vind (wat vaak gekoppeld is aan hun eigen activiteit, kennis en kunnen) zal je goede of slechtere punten krijgen.
  • Farmruimte: Dit is al meer iets dat gelijker is bij verschillende mensen, maar zelfs hier: kijk je enkel naar het aantal BB dorpen in het cluster ? Kijk je naar de ruimere omgeving ? Hoe een grote straal rond het account ? Een voorbeeld met cijfers: een rim speler met 100 bb's in zijn cluster, maar door rim ligging kan die maar 3 kanten op farmen buiten cluster, in elke windrichting 50 extra bb's, totaal 250 farms. Een meer core speler met maar 75 bb's in cluster, maar in 4 richtingen 50 bb's, totaal 275 farms. De ene zal zeggen "meer in het cluster is belangrijker want die kan je met korte looptijden farmen" terwijl een ander zal zeggen "ruime omgeving is ook belangrijk want ik farmde altijd maar 1/2 keer per dag dus looptijd maakt minder uit"...
  • Toekomstperspectief: Dit is zoiso een gok natuurlijk, rekening houden met alle factoren is bijna onmogelijk, en ik denk niet dat elk jury lid tijd heeft om alle factoren te kunnen bekijken. Er zal dus vaak gewoon naar cluster worden gekeken, zodoende krijgt QQ goede punten want de kans dat die plots weggespeeld wordt met zo een safe zone en in verhouding klein front is zeer klein. Tenzij zijn stam zich natuurlijk tegen hem keert, dan is die lange slurf plots zeer moeilijk te verdedigen. Ander voorbeeld, pony, op zich goed toekomst perspectief, 2 fronten waardoor als er 1 gstackt staat je altijd kan groeien op het andere front, veel safe. Maar als we kijken naar de val van Repub en daardoor TFA een zeer groot front krijgt en je er daardoor van uit gaat dat TFA niet te deffen is waarop op zijn beurt pony niet te deffen is en dus een toekomstperspectief van 0,00 heeft. Of misschien is TFA wel een top team en heeft Nova 500 defjes rondslingeren ? Jullie snappen men punt wel...
Kortom: De Jury kijkt er op zijn manier naar, met een andere (of grotere) jury krijg je mogelijk andere resultaten... Zou op zich wel interessant zijn om ook de tabellen te zien voor ze zijn samengevoegd (dan kan je zien of alle jury leden het met zaken eens waren of net niet).

Wat toekomstperspectief betreft zullen we komende maanden zien of de jury gelijk had he :D
 
Reactiescore
1.468
Kortom: De Jury kijkt er op zijn manier naar, met een andere (of grotere) jury krijg je mogelijk andere resultaten... Zou op zich wel interessant zijn om ook de tabellen te zien voor ze zijn samengevoegd (dan kan je zien of alle jury leden het met zaken eens waren of net niet)
Het lastigste is dat het ene jurylid anders zal cijferen dan de ander. Stel, de 1 vind een bijna perfect cluster een 8 waard, en een slecht cluster een 4, een ander lid kan een perfect cluster een 9.5 en een slecht cluster een 2 waard vinden.
Die twee en die 9,5 wegen dan veel zwaarder in de beoordeling ondanks dat de beoordeling relatief het zelfde is in verhouding tot andere deelnemers.
Ons 10-cijferige stelsel is gewoon niet geschikt voor dit soort jury toestanden :p

Alternatief: O(nvoldoldoende), V(oldoende), G(oed) en Z(eer) G(oed).
Onvoldoende is 1 punt, voldoende 2, goed 3 en zeer goed 4 punten.
Hiermee voorkom je dat individuele juryleden te veel invloed hebben op het gemiddelde.
 

Deleted User - 24028

Guest
Het lastigste is dat het ene jurylid anders zal cijferen dan de ander. Stel, de 1 vind een bijna perfect cluster een 8 waard, en een slecht cluster een 4, een ander lid kan een perfect cluster een 9.5 en een slecht cluster een 2 waard vinden.
Die twee en die 9,5 wegen dan veel zwaarder in de beoordeling ondanks dat de beoordeling relatief het zelfde is in verhouding tot andere deelnemers.
Ons 10-cijferige stelsel is gewoon niet geschikt voor dit soort jury toestanden :p

Alternatief: O(nvoldoldoende), V(oldoende), G(oed) en Z(eer) G(oed).
Onvoldoende is 1 punt, voldoende 2, goed 3 en zeer goed 4 punten.
Hiermee voorkom je dat individuele juryleden te veel invloed hebben op het gemiddelde.
Dat is niet ideaal idd. Maar ook dat zou je kunnen zien als de scores per jurylid zouden worden vrijgegeven ;)
 
Reactiescore
2.490
13/2 zou alles uitgedeeld moeten zijn :)
 
Bovenaan