#Reet de speler ^^

DeletedUser79415

Guest
Het viel mij op dat dit topic nog niet aangemaakt was dus bij deze:
Copy-paste van @Hopeful en @Say What?
Thanks voor het voorbereidend typwerk ;-) Scheelt weer wat kromme vingers. (letterlijk gekopieerd dit haha)

Hopeful:
Een van mijn favorietere topics - spelers reeten :)

Het is heel simpel, iemand biedt z'n account aan voor een rate en jij gaat raten op de volgende punten:
  • Punten
  • OD
  • Stam
  • Ligging
  • Reputatie
Geef alles een cijfertje tussen de 1-10, gooi er wat argumenten bij en klaar :D
Hou het verder wel netjes.

Ps: de bedoeling is dat degene die een rate gooit een acc zegt die de volgende mag raten en de volgende rater dat ook doet enz enz enz. Reacties met 'hoi rate mij mvg' zonder dat je wat doet helpen dus niet :( maar je kunt het altijd proberen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik begin bij deze, dit is mijn 2e reet ooit dus anderen met reet ervaring kunnen het vast beter :).

welkom bij de reet van Coruscant !


1. PUNTEN

Corus heeft op moment van schrijven 966.143 Punten met een dorp gemiddelde van 9759 dat uitkomt op 99 dorpen.
Daarmee heeft dit team plekje 3 mooi veroverd een mooie positie op de lijst natuurlijk.
Wat mij opvalt is dat de ligging van Corus na mijn mening bijna ideaal is, super mooie save al en mooie weg richting het front om zo veel mogelijk activiteit aan het front met Res en Inf te houden.

Cijfer : 8,5/10


2. OD

ODA:

Wat ik kan terug vinden is dat Corus op plekje 3 staat met een ODA van 4,19mil atm. Dit is natuurijk zonder twijfel goed. laat maar weer zien dat er in het begin goede keuzes zijn gemaakt in de save en van daaruit richting front goed geschakeld is. Ik vind het persoonlijk heerlijk om te zien als een account veel ODA heeft laat zien dat de motor lekker aanstaat :)

ODD:

Met een plekje 10. en een ODD van 2,56mil atm is dit best veel na mijn mening, ze hebben dus behoorlijk wat voor de kiezen gehad. Buiten dat om 54 dorpen verloren (volgens twstats) maar een geweldige ligging gecreëerd.

Ondersteuner:

Ja wat kan ik hier over zeggen, plekje 79 met maar 188.531 maar logisch met zo'n front, Persoonlijk vind ik dit misschien wel het belangrijkste punt van alle ODS. heeft iemand veel verslagen eenheden voor ondersteuner dan vind ik je een echte team speler (mijn mening), tuurlijk zullen front accounts niet zo snel punten daarvoor bij krijgen en vind daarom ODA erg belangrijk bij front spelers (wat fantastisch is bij Corus). Maar de ods op ondersteuner kan alleen maar meer worden door de save die ze eventueel nog kunnen pakken?...

Het gemiddelde plekje van OD staat op 5. met 6,94 mil verslagen eenheden, heel mooi !

Cijfer : 9


3. STAM

Corus zit in de Nr 2 stam genaamd Imagination (Ima.).
Met hun 5.888.611 punten staan ze op een mooie 2e plek met de stam net onder de stam A Silver Lining (Shine) (1ste plek)met 6.253.919 punten en boven de stam .Ad Infinitum (inf) (3e plek)met 4.269.121 punten.
Puntengemiddelde: van (Ima.) ligt rond 355.760 punten.
Corus schuift mooi tussen Eat Sleep Farm Repeat en The White Lotus door en creëert een mooi speelgebied.
Ben persoonlijk erg nieuwsgierig naar de ontwikkelingen binnen team Corus en wat ze vervolgens gaan edelen.

Cijfer : 8


4. LIGGING

Ja ligging lekker, mooie weg naar res en inf. kan er vrij weinig over kwijt. effen kunnen ze aan ods te zien en de motor staat bij hun zelf ook goed aan aan de Oda te zien.

Groen = Corus
geel = inf
Oranje = res
Donkerblauw = Ima.
Zwart = TWL
Roze = ESFR

Bestand is toegevoegd..

Cijfer : 9, omdat fronten toch wel het leukste is en jullie een mooie vorming hebben afgedwongen in de buurt.


5. REPUTATIE

Ik ken ze persoonlijk, weet dat het goeie vrienden van mij zijn.
kan altijd op ze rekenen en weet dat ze enorme kennis hebben over het spel.
ze hebben niet voor niets alleen op dat account al 3 werelden gewonnen, zijn ook nog andere account op dat account met winsten dus dat is geen grap meer.

Cijfer 10, met zo'n reputatie kun je niet meer grapjes maken, blundertje of Dodge foutje hier en daar is mensenlijk mocht het voorkomen maar dit zijn de ''zware jongens''.


EINDE
Als we dan een eindscore moeten uitrekenen dan komt dat op zo een mooie 8,9!

Goed bezig Boys.
Graag commentaar op deze reet van wat goed was en wat nog veel beter mag volgende keer (kloppen er dingen niet dan excuses)!


Next rate: dan zie ik het liefste wij zelf natuurlijk :) Discovered By Accident, mocht dat niet zo zijn dan maak aub eigen keuze!


Bedankt voor het lezen en veel schrijf en kijk plezier !

Groetjes Jonah - DBA
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-01-20 om 22.37.23.png
    Schermafbeelding 2019-01-20 om 22.37.23.png
    286,5 KB · Weergaven: 22

DeletedUser73927

Guest
Tof dat je dit topic hebt toegevoegd, ik miste hem al! Ik denk dat de rate van Coruscant wel redelijk on point is, alhoewel de reputatie misschien wat optimistisch. Ik vond een aantal van hun topics nogal grote zeik posts over zogenaamde stabs, maar ik sta er redelijk ver vanaf, dus hecht niet teveel waarde aan mijn oordeel.
 

DeletedUser73927

Guest
Zal ik DBA dan maar raten, want volgens mij wilt hij dat stiekem heel erg graag :p
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Discovered By Accident.

Natuurlijk begin ik met een handig Linkje.

Ook het klassieke kaartje mag niet ontbreken, zodat we gezamenlijk een mooi beeld kunnen vormen van de positie van Discovered By Accident.
Geel = Discovered By Accident.
Blauw = Ima.
Groen = Conq
Roze = Hope
9ce36ca0ebe0aa36f1935fe55b9a3c43.png

Punten:
Met een bescheiden 418.617 punten heeft Discovered By Accident. de 33ste plaats weten te veroveren. Al met al een keurige rang waar weinig op is af te dingen, zeker gezien de startdatum.
Als we kijken naar het aantal geedelde barbaren zit Discovered By Accident. op 6, dus de punten zijn voornamelijk van andere spelers behaald.
Vervolgens zitten er 6 interns vanuit Ima. bij, ook dit is nog overzichtelijk.
Echter vind ik 19 dorpen geedeld uit Grim erg veel voor een front speler. Al met al zijn dit dus 25 "gratis" dorpen en op 51 dorpen is dat toch wel een significant aantal. Nou ben ik vrij ouderwets in mijn opvattingen over het gebruik van dorpen uitbouwers/moraalbrekers, dus ik zal me conformeren naar de jongeren generatie en hier niet teveel waarde aan hechten.
Op Hope heeft Discovered By Accident. 2 geedelde dorpen en op Conq heeft hij er 6 weten te behouden. Dit is niet erg veel voor een groot account met een groot puntenvoordeel (+ een leger van Mb's) die het opneemt tegen een Rim stammetje, echter vind ik het te vroeg om te stellen dat Discovered By Accident. te weinig winst boekt op het front.

Cijfer: 7
Toelichting: De top 35 is zeker geen verkeerde plek en daarom minimaal een voldoende. Zeker in combinatie met een gestaagde groei zonder dipjes verdient dit een ruime voldoende, echter blijft het cijfer steken bij de 7 wegens de (naar mijn mening) relatief grote hoeveelheid interns/Mb's en relatief kleine winst aan het front.

OD:
ODA: 1,645,000 (Rang 25)
ODD: 412.000 (Rang 118)
ODS: 228:000 (Rang 68)

De ODA is keurig op peil, staat zelfs boven de reguliere rang. Een mooi resultaat.
De ODD is redelijk laag, echter heeft dit te maken met een rim front met een vrij bescheiden dreiging. Het laat zien dat Discovered By Accident. nog niet echt getest is, maar daar kunnen ze weinig aan doen.
De ODS is, met in het achterhoofd houdend dat dit een front account is, fatsoenlijk. Een front account moet natuurlijk zichzelf ook kunnen stacken, dus het achterwege blijven van een hoge ODS past binnen het patroon der verwachting.

Cijfer: 7,5
Toelichting: De OD van Discovered By Accident. is niks spectaculairs, maar ook niks om zich voor te schamen. Een gemiddeld cijfer voor een gemiddelde score.

Stam:
Imagination doet het akelig goed en is denk ik een van de grote kanshebbers om de wereld te gaan winnen. Echter geld dit voor alle alle top 5 stammen (Alhoewel ik sceptisch ben over Inf, maar dat is een ander verhaal.)

Cijfer: 8
Toelichting: Imagination is meer dan een prima stam, maar het is te vroeg om te stellen dat ze eventueel de wereld gaan winnen. Daarom een 8, de potentie ligt er zeker, hij dient alleen nog benut te worden om de 10 te behalen.

Ligging:
Terug naar het kaartje:
Geel = Discovered By Accident.
Blauw = Ima.
Groen = Conq
Roze = Hope
9ce36ca0ebe0aa36f1935fe55b9a3c43.png
De ligging van Discovered By Accident. is zeker geen accident (badum ts). Het is een account met een vrij duidelijk doel: de rim domineren. Het heeft een relatief groot front, maar tegen twee stammen die (momenteel) niet serieus genomen kunnen worden als top stammen. Het is daarom eerder een groot voordeel om zo'n groot front te hebben, meer edelruimte tegen relatief zwakke tegenstanders. Natuurlijk zou het cijfer voor deze ligging een heel stuk lager zijn als Discovered By Accident. verliezen zou leiden ten opzichte van deze twee stammen, maar zolang dat niet het geval is, is dit grote front eerder een voordeel dan een nadeel.

Cijfer: 8,5
Toelichting: Mooie ligging ten opzichte van de stam, veel "edelvoer"
. Echter ontbreekt een duidelijke safe, wanneer de situatie om zou slaan door weerstand van Hope en Conq zou het account ineens verliezen kunnen gaan maken door het gebrek hieraan. Daarom een 8,5. Een vrijwel ideaal front, maar wat meer safe lijkt me een goede toevoeging.

Reputatie:

Na een korte navraag ronde aan mijn oude TribalWars vrienden bleek niemand je te kennen. Niet gek, want al die oude mannen komen nog uit de tijd van wereld 39, een kleine 3 jaar geleden. Om deze reden heb ik niet echt een goede indruk van je spelcapaciteit, zeker ook omdat ik direct contact mis met de andere topspelers en stammen. (babes, call me please?)
Daarom ga ik dus af op wat ik wel zie en ik moet heel eerlijk zeggen, het is niet al te best. Als VV'r aan het front heb ik korte tijd even met een van de spelers gebabbeld, een aller aardigste man. Echter merk ik dat wanneer het AF word betreden er een haast vijandige sfeer wordt gecreëerd. Kortaf, snauwige opmerkingen en vooral een beetje "eikeltjes" gedrag. Ik mis de gezelligheid, de grappen, de zelfspot, de dingen die TribalWars voor mij écht TribalWars maken.
Natuurlijk ben ik diep van binnen een hele emotionele en tere jongen, dus dit kan ook heel goed aan mij liggen hoor, je kan natuurlijk niet met iedereen een klik hebben en zeker met enkel contact via het AF (en dus die ene keer via PM) is het lastig om elkaar in te schatten.
Natuurlijk weet ik beter dan uit te gaan van mijn N=1, dus ik ga hier dan ook een neutrale 7,5 neerzetten, iets wat me bij gebrek aan kennis wel redelijk lijkt.
Cijfer: 7,5
(of het feit dat ik jou niet ken zegt iets over je reputatie, maar ik denk dat het hier toch aan mij ligt) :p

Eindcijfer: 7,7

Natuurlijk vind ik het leuk als iemand mij (Nap Time, vrij late start) wilt raten, wie houd er nou niet van een gestreeld ego. Echter snap ik ook heel goed dat "top" accounts een stuk leuker zijn, dus pak wie je pakken wilt.
 

DeletedUser73927

Guest
Niet om te zeuren maar Conq is geloof ik ook een mb stam. Dit zorgt dus voor 31 gratis dorpen uit 51. (als ik gelijk heb hé, not sure.)

Deze jongen zit in Conq, ik weet vrij zeker dat we die dorpen niet gratis geven aan Discovered By Accident. Tenminste, het zou lastig moeten gaan :p
Hij had wel een tijdje op zijn profiel staan dat we zijn DU's waren, maar dat was trashtalk. Wel een grappige opmerking tho :D
 

DeletedUser79415

Guest
eerlijk waar, mooie rate van een geduchte tegenstander... i love it !

ben blij dat je een rate hebt uitgebracht en kan in alle opzichten wel redelijk met je mee komen al zal er achter de schermen van DBA veel meer gebeuren die niet iedereen hoeft te weten.

ik vind het een mooie rate en wil je bedanken, ik wil heel conq sowieso een dikke duim geven voor de goeie inzet die ze tegen ons geven, denk dat veel front account hier nog wakker van zullen liggen als ze weten hoe de strijd in zuid ima gaat tussen ons!
super tof altijd online, massa worden goed verdedigd, dus maar middag aanvallen altijd goed verdedigd, avond altijd positief.. enkel ochtend blitzjes met minder dan 2u reis tijd soms profijt maar echt waar super goed hoe jullie het doen! heb ook een tijdje geleden van profiel gehaald dat conq onze du zal zijn aangezien jullie leuk spelen, toch denk/hoop ik dat wij jullie zullen weg spelen waar ik stiekem wel van uit ga maar al met al super tof voor de tegenstrijd!

buiten al dit om, ben ik tevreden met een 7,7 voor een plekje 33 op ranglijst, bedankt !
 
Bovenaan