Instellingen Classic #19

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum
Reactiescore
338
Je kan ook boostaccounts laten starten om zo goedkoop mogelijk te groeien in de start op een no haul?
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Nee hoor. Daar gaat veel meer tijd in steken dan tijdens een haul-wereld.
 
Reactiescore
853
Als boostaccs ook farmen komen die toch verder voor te liggen waardoor boostaccs een grotere impact hebben dan normaal...
 
Reactiescore
460
Als boostaccs ook farmen komen die toch verder voor te liggen waardoor boostaccs een grotere impact hebben dan normaal...
Maar dan farmt de rest van de wereld ook dus maakt relatief niet veel uit.
Zowel no haul als haul gaat er geboost worden met boostaccs, al dan niet om ze te farmen. Ik ken er genoeg

Of met een 5 tal accs op VPN starten dat zal ook wel bekend voorkomen
 
Reactiescore
2.303
Boosten ligt niet zo zeer aan de instellingen van het spel, meer aan het perspectief die vele spelers de laatste jaren gecreëerd hebben op TW. Zonder Boosts wordt zelden nog gestart en dat ligt niet aan de instellingen.
 

DeletedUser80397

Guest
hoe agressiever de instellingen, hoe moeilijker het is om te boosten.

Met nohaul moet je er gewoon voor zorgen dat je sneller eedle dan de anderen. Met buit heb je meer werk en minder gebruik, omdat anderen je boostaccounts zullen aanvallen.

Met eenvoudige mijnproductie duurt het een eeuwigheid om een dorp te bouwen zonder te farmen (= zonder extra werk), met dubbele mijnproductie is dit niet veel werk, dus het is gemakkelijker om te boosten.

En met buit zijn DUs minder behulpzaam.

Eerlijk gezegd wil je het allemaal makkelijker maken om te boosten:
no haul, dubbele productie, duur herbowen, geen katapulten.

Gewoon missen dat u de startdirectie kunt kiezen, maar blijkbaar kunt u, of waarom zijn alle accounts van Hood in het noorden begonnen?

Overigens had Vision is Key aanvankelijk altijd vakantie-vervanging (ik was in dezelfde stam). Dat was een boost-account en uiteindelijk wint hij de wereld ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Zoals ik dan eerder aangaf:

Farmen is voor hersenloze debielen. Als je dan perse haul wil, neem dan limited haul.
 

DeletedUser80397

Guest
early-game: (bijna) geen limiet
late-game: (bijna) no haul

maar dat is gewoon mijn mening
 
Reactiescore
412
Dus ipv een haul die toeneemt naarmate je meer punten haalt. Eentje die afneemt naarmate je meer punten haalt?
 
Reactiescore
1.089
Boosten ligt niet zo zeer aan de instellingen van het spel, meer aan het perspectief die vele spelers de laatste jaren gecreëerd hebben op TW. Zonder Boosts wordt zelden nog gestart en dat ligt niet aan de instellingen.

Dit.

Heb het eerder/vaker gezegd, het is een mentaliteitsissue. Was het zelfde verhaal met die barbarendorpen discussie volgens mij ook aangewakkerd door raphael.

Zolang mensen classic meer zien als een prestige verplaats het echte doel namelijk stammenoorlog voeren, zullen bepaalde instellingen op de classic misbruikt worden om een voordeel te creëren, immers door de snelle instellingen loont het het meest.

Het probleem ligt in het verleden, op het moment dat bepaalde spelers die zich met dit soort praktijken bezig hielden, gedoogd worden, zien andere dat het loont om misbruik te maken.
 
Reactiescore
460
Dit.

Heb het eerder/vaker gezegd, het is een mentaliteitsissue. Was het zelfde verhaal met die barbarendorpen discussie volgens mij ook aangewakkerd door raphael.

Zolang mensen classic meer zien als een prestige verplaats het echte doel namelijk stammenoorlog voeren, zullen bepaalde instellingen op de classic misbruikt worden om een voordeel te creëren, immers door de snelle instellingen loont het het meest.

Het probleem ligt in het verleden, op het moment dat bepaalde spelers die zich met dit soort praktijken bezig hielden, gedoogd worden, zien andere dat het loont om misbruik te maken.
Als ik me niet vergis deed Thorsten dit vroeger ook al extreem vaak ?
 

DeletedUser80397

Guest
Dus ipv een haul die toeneemt naarmate je meer punten haalt. Eentje die afneemt naarmate je meer punten haalt?

Nee, je moet farmen zien ten opzichte van de productie: in het begin relatief veel, uiteindelijk relatief weinig (Limited haul). Op C17 was de limiet echter zo laag dat farmen in het begin nauwelijks winst boekte.


Dit.

Heb het eerder/vaker gezegd, het is een mentaliteitsissue. Was het zelfde verhaal met die barbarendorpen discussie volgens mij ook aangewakkerd door raphael.

Zolang mensen classic meer zien als een prestige verplaats het echte doel namelijk stammenoorlog voeren, zullen bepaalde instellingen op de classic misbruikt worden om een voordeel te creëren, immers door de snelle instellingen loont het het meest.

Het probleem ligt in het verleden, op het moment dat bepaalde spelers die zich met dit soort praktijken bezig hielden, gedoogd worden, zien andere dat het loont om misbruik te maken.

Ik denk dat iedereen probeert te winnen onder de regels. Men moet de regels aanpassen en niet zeggen dat bepaald gedrag moreel slecht is. Het is hetzelfde als zeggen dat het moreel slecht is om de dame in schaak te gebruiken. .

Ik besef dat het niet zo eenvoudig is om boosten te voorkomen, maar zonder het te boosten zou het zeker leuker zijn (internen is saai).

ik zeg ook alleen wat ik denk en doe suggesties.




.
 
Reactiescore
973
Ik denk dat iedereen probeert te winnen onder de regels. Men moet de regels aanpassen en niet zeggen dat bepaald gedrag moreel slecht is. Het is hetzelfde als zeggen dat het moreel slecht is om de dame in schaak te gebruiken. .

Ik besef dat het niet zo eenvoudig is om boosten te voorkomen, maar zonder het te boosten zou het zeker leuker zijn (internen is saai).

ik zeg ook alleen wat ik denk en doe suggesties.

Het merendeel van het boosten is al tegen de regels. Helaas, zowel de huidige capaciteit aan moderators als de technische mogelijkheden zijn te klein om boosters actief tegen te gaan. Het moreel tegen gaan is dan het enige dat iemand kan doen om het aantal boosters te verminderen.

Overigens, geen enkele beetje schaker zal zeggen dat de koningin gebruiken taboe is. je zou het beter kunnen vergelijken met het starten van een potje schaak en aan je eigen kant 3 koninginnen zetten.. Buiten dat is schaak sowieso niet zo'n sterke vergelijking voor tw. De grootste ongelijkheid tussen schaak is wie begint en wie als tweede mag. Tribal wars is veel diverser waarin zo'n gelijke strijd nooit zal plaatsvinden, aldus waarom sommige (morele) waardes geprobeerd worden over te brengen voor het behoud van een leuker spel. En dat is zowaar de herkomst van het anti kata, bots, internen, massastammen sentiment.

Als ik me niet vergis deed Thorsten dit vroeger ook al extreem vaak ?

Vroeger werd er geboost, maar normaal gesproken niet in extreme hoeveelheid waarin je spelers massaal ziet internen van accounts die ze zelf zijn gestart. De iets latere werelden die ik speelde werd er ook amper tot niet geboost sinds de hechtere kern van de stam dit niet accepteerde. laatste werelden die ik speelde kwam het meer naar boven, en hedendaags is het totaal ontspoort hoeveel er geboost wordt.
 
Reactiescore
1.089
Ik denk dat iedereen probeert te winnen onder de regels. Men moet de regels aanpassen en niet zeggen dat bepaald gedrag moreel slecht is. Het is hetzelfde als zeggen dat het moreel slecht is om de dame in schaak te gebruiken.

Ik besef dat het niet zo eenvoudig is om boosten te voorkomen, maar zonder het te boosten zou het zeker leuker zijn (internen is saai).

Nouja daar ben ik het niet helemaal mee eens omdat zoals howlin al correct aanhaalt, boosten is in principe al tegen de regels. Dus verwacht wordt dat men zich daaraan gaat houden. Daarvoor hoef je niet wereldinstellingen voor aan te gaan passen. Alleen vanwege inderdaad capaciteitsgebrek van de moderatoren, vage definities, en de beperkte mogelijkheden (ze gaan niet ieder bericht binnen en buiten tw willen en kunnen checken) ga je nooit alle boosters eruit kunnen halen.

Daarom denk ik dat het een mentaliteitsprobleem is. Bovendien vind ik dat als je wereldsettings heel erg gaat aanpassen op het voorkomen van bepaalde manieren van vals spelen (bots, boosten, 20000 zusterstammen, enz. enz.) dat je dan werelden krijgt die heel veel op elkaar lijken, eenheidsworst werelden, met geen dynamiek op die werelden meer zelf want het zijn allemaal dezelfde settings met een paar andere getallen. Tw is daar al behoorlijk naar afgegleden, en juist het enige wat nog interessant was/is de classic, heeft dat minder.

Als ik me niet vergis deed Thorsten dit vroeger ook al extreem vaak ?

Dat zou kunnen, niet in de stammen in ieder geval waar ik met hem heb ingezeten. Laat ik het zo zeggen, daar was thorsten vaker niet dan wel, no offense want het is een toffe peer, en als hij er is/was deed hij wel wat nodig was.

Vroeger werd er geboost, maar normaal gesproken niet in extreme hoeveelheid waarin je spelers massaal ziet internen van accounts die ze zelf zijn gestart.

Ik heb ook het idee dat er vroeger mensen meer met slechts een paar op een account zaten. Misschien is mijn beeld wat vertekend omdat ik veelal cl's heb gespeeld.

Maar de werelden waren an sich ook groter en het spel ( en spelers) veel minder ontwikkeld dus het had een veel kleiner effect. En boosten op een cl heeft dankzij de wereld snelheid sowieso veel meer effect
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser80397

Guest
Nouja daar ben ik het niet helemaal mee eens omdat zoals howlin al correct aanhaalt, boosten is in principe al tegen de regels.

Ik ben niet zo zeker ...

Duitse HP/Classic-werelden hebben de volgende speciale regels:
1) Logins via TOR, andere proxy's of VPN's zijn verboden en leiden tot onmiddellijke uitsluiting.
2) Gedeeld internet is uitgeschakeld.
3) Accounts mogen niet worden gemaakt en direct in VV worden opgenomen om de bovengenoemde speciale regel te omzeilen. Een overtreding leidt ook tot de onmiddellijke uitsluiting van alle deelnemende accounts.
(Startdirectie kiezen: Nee; dat is het belangrijkst om te boosten)

Hoe moet je dan boosten? Maar anders is TOR, VPN, perma-vv niet verboden! Het betekent alleen:
Het is verboden om één of meer accounts aan te maken en/of te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen").
Maar dat is te algemeen, denk ik.

Alleen vanwege inderdaad capaciteitsgebrek van de moderatoren, vage definities, en de beperkte mogelijkheden (ze gaan niet ieder bericht binnen en buiten tw willen en kunnen checken) ga je nooit alle boosters eruit kunnen halen.

Op tribalswars.net rapporteerde ik multi-accounts twee keer en beide waren onmiddellijk verbannen. Ik weet niet hoe dat is op .nl.
 
Bovenaan