Instellingen Classic #19

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

DeletedUser75725

Guest
Deze krijgen de meeste likes.
Een combinatie van de opties die mogelijk zijn lijkt me prima.

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400% (4)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 100% (0.4)
- Productiefactor: 60 (19.200/uur)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters:Geactiveerd
- Ridder/Standbeeld: Gedeactiveerd
- Bonusdorpen: Geactiveerd, 10 in 10 barbarendorpen
- Kerk en geloof: Gedeactiveerd
- Uitkijktoren: Gedeactiveerd
- Burgerwacht: Geactiveerd, 30 per level max 300
- Moraal: Gedeactiveerd
- Prestaties: Geactiveerd
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen):Ja, 0,2 per speler, groeien/breken niet af
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-26
- Technologieën: 10 tech systeem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Uit

Instellingen:

- Nachtmodus: 00:00 tot 8:00
- Startdirectie kiezen: Ja
- Aanvalstiming: Sec.
- Minimum troepen per aanval: 10% (wereld zonder vele fake massa's)
- Edelmannen looplimiet: 20 velden

Extra (Anders dan anders):

- Overwinningsvoorwaarden: 40%, 7 dagen vasthouden. Minimaal 5% verschil met nummer 2.
- Tribelock: Geactiveerd zodra één stam 10% bezit
- Ledenlimiet Stam: 3 leden ( meerdere kleine elite stammen, minder kans op 2 stammen in de top zoals afgelopen classics)
- Vlaggen: Gedeactiveerd
- Limited haul: Farmen niet mogelijk.
- Boerderijlimiet: Per level van de boerderij worden 2.000 eenheden ondersteund.
- OS buiten de stam: Ondersteuning kan enkel binnen de stam verstuurd worden van leden die langer dan 3 dagen lid zijn.
  • Je kan wel ondersteuning ontvangen ook al ben je geen 3 dagen lid
  • Als je uit de stam gaat wordt jouw ondersteuning bij anderen enondersteuning in jouw dorpen teruggetrokken.
- Burgerwacht: Actief, 30 per level max 300
- Meerdere dorpen start: 2 dorpen

Premium-Functies

- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
-
Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
- Direct afbouwen: Gedeactiveerd
- Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
- +20% productie: Gedeactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd
- Premium Beurs: Gedeactiveerd
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400% (4)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 100% (0.4)
- Productiefactor: 60 (19.200/uur)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Gedeactiveerd
- Ridder/Standbeeld: Gedeactiveerd
- Bonusdorpen: Gedeactiveerd
- Kerk en geloof: Gedeactiveerd
- Uitkijktoren: Gedeactiveerd
- Burgerwacht: Geactiveerd/gedeactiveerd, maakt mij niet uit
- Moraal: Gedeactiveerd
- Prestaties: Geactiveerd
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 1 per speler, groeien/breken af tot 100 punten
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-26
- Technologieën: 3lvl heet het denk ik? Dat je 15 punten max kan gebruiken
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Uit

Instellingen:

- Nachtmodus: 00:00 tot 8:00
- Startdirectie kiezen: Neen
- Aanvalstiming: Volle seconden
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Edelmannen looplimiet: 20 velden

Extra (Anders dan anders):

- Overwinningsvoorwaarden: 35%, 30 dagen vasthouden.
- Tribelock: Geactiveerd zodra één stam 25% bezit (dit is een manueel proces en kan dus lichtjes afwijken. Contacteer support indien het niet is aangepast binnen 24u) Tribelock percentage maakt mij niet veel uit. Maar lijkt me logisch dat die omhoog gaat als de overwinningsvoorwaarde ook omhoog gaat.
- Ledenlimiet Stam: 4 leden
- Vlaggen: Gedeactiveerd
- Limited haul: Farmen niet mogelijk.
- Boerderijlimiet: Per level van de boerderij worden 2.000 eenheden ondersteund.
- OS buiten de stam: Ondersteuning kan enkel binnen de stam verstuurd worden van leden die langer dan 3 dagen lid zijn.
  • Je kan wel ondersteuning ontvangen ook al ben je geen 3 dagen lid
  • Als je uit de stam gaat wordt jouw ondersteuning bij anderen en ondersteuning in jouw dorpen teruggetrokken.
- Burgerwacht: Actief, 30 per level max 300

- Start: 2/3 dorpen start, was mogelijk in het verleden dus hopelijk ook deze classic

- Vakantievervanging: Alleen mogelijk binnen de eigen stam. Dit om boosters in het begin meer tegen te gaan / vv tegen de vijand draaien. Ik hoor graag of dit mogelijk is. Dit zorgt daarnaast ook hopelijk voor meer sterke Pmades in plaats van elk account in zijn eigen boost stam.

Premium-Functies

- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
-
Farm-Assistent: Gedeactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
- Direct afbouwen: Gedeactiveerd
- Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
- +20% productie: Gedeactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd
- Premium Beurs: Gedeactiveerd


De belangrijke elementen uit mijn lijstje zijn onderstreept. Nog wat uitleg over de instellingen:
Deze classic instellingen zijn anders dan de afgelopen classics als ik het goed heb en heeft daarnaast de klassieke instellingen (geen kerk, pakketten, tech, volle seconden). Ik ben vooral benieuwd naar de VV binnen eigen stam. Daarnaast is voor mij de toestemming die er per edelman af gaat erg belangrijk. Volgens mij heeft niemand zin in recaps die 80% van de tijd met 1 edel niet lukken en met 2 edels 99% van de tijd doodlopen op elkaar.
Pakketjes met duur herbouwen is een must!
 
Reactiescore
1.089
Dat is toch een grap mag ik hopen? Want dit is idioot: Bonusdorpen: Geactiveerd, 10 in 10 barbarendorpen . Ook het idee van burgerwacht vind ik nou niet bepaald iets wat op een classic thuis hoort. Voor de rest goede instellingen ja, maar deze zaken horen er echt niet in. Ook vind ik drie accounts wel erg weinig. Wat mij betreft is vier toch echt een minimum. Op deze manier zorg je er juist voor dat er minder spelers komen, omdat je gewoon echt zoveel mogelijk mensen op één account moet proppen. Want je kunt met drie accounts gewoon niet vv'en zonder in de problemen te komen. Ook gaat dit een erg lange classic worden als je met drie accounts naar de 40% moet edelen... Vooral ook omdat je niet kunt farmen bij zijn instellingen.

Dit inderdaad
 
Reactiescore
81
Dat is toch een grap mag ik hopen? Want dit is idioot: Bonusdorpen: Geactiveerd, 10 in 10 barbarendorpen . Ook het idee van burgerwacht vind ik nou niet bepaald iets wat op een classic thuis hoort. Voor de rest goede instellingen ja, maar deze zaken horen er echt niet in. Ook vind ik drie accounts wel erg weinig. Wat mij betreft is vier toch echt een minimum. Op deze manier zorg je er juist voor dat er minder spelers komen, omdat je gewoon echt zoveel mogelijk mensen op één account moet proppen. Want je kunt met drie accounts gewoon niet vv'en zonder in de problemen te komen. Ook gaat dit een erg lange classic worden als je met drie accounts naar de 40% moet edelen... Vooral ook omdat je niet kunt farmen bij zijn instellingen.

Zoals ik aangaf aan Laurens maakt die 10/10 is bonus op bb mij niet zoveel uit. Dat mag van mij best minder. Als het maar 0,2 per speler is.

Maar omdat de wereld 10x minder bb bevat dan afgelopen wereld zal je gedwongen zijn om meer spelers te edelen inplaats van bb edelen.
Dus de wereld hoeft daarom al niet langer te duren, omdat je nu 3 spelers per stam hebt.

Burgerwacht, is werkelijk toch niet zo groot struikel blok. 2 dorpen start dus burgerwacht zal alleen actief zijn wanneer je 1 dorp kwijt bent. Zo heeft die persoon een klein beetje meer kans om te overleven wanneer die een dorp kwijt is. Daarbij heeft Blaze burgerwacht ook aanstaan. Dus om mij daar alleen op te wijzen is dan niet terecht en maakt voor beide keuzes niet uit.

Voordeel is dat je in 24 uur kan overstappen nu naar het account onder aanval. Dus als de bezetting echt te laag is en je zit met vv dan is dat nu makkelijker om de back-up spelers wat flexibeler te laten zijn en die tijdelijk op dat account te laten spelen.

Dominatie percentage mag misschien 40 zijn, wat hoger is dan anders, maar wat afgelopen 2 classics is gebleken wat nodig was.
Maar de dagen van dominantie behouden is 7 dagen inplaats van 30. Dat scheelt dus ook al weer 3 week.

De belangrijkste punten voor mij zijn:
2 dorpen start
25/26 ts
Sec
0,2 bb per speler
3 spelers per stam
Niet farmen
10% minimale troepen per aanval
Pakketjes duur herbouw
10 tech
40% en 7 dagen vasthouden
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser80235

Guest
De instellingen van Peter (Koetje boe) zijn gewoon top. Dat jullie op tilt slaan zodra je een cijfer 10 naast barbaar ziet en niet verder lezen is gewoon kortzichtig.
 

DeletedUser69389

Guest
De instellingen van Peter (Koetje boe) zijn gewoon top. Dat jullie op tilt slaan zodra je een cijfer 10 naast barbaar ziet en niet verder lezen is gewoon kortzichtig.
De enige die kortzichtig is ben jij met je hand boven het hoofd houden beleid van de afgelopen classic. Dat soort acties en het goedpraten ervan is inderdaad verderfelijker voor het spel dan het eventueel aanwezig zijn van zoveel barbarendorpen op deze wereld.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Wie slaat tilt dan
 

DeletedUser80235

Guest
De enige die kortzichtig is ben jij met je hand boven het hoofd houden beleid van de afgelopen classic. Dat soort acties en het goedpraten ervan is inderdaad verderfelijker voor het spel dan het eventueel aanwezig zijn van zoveel barbarendorpen op deze wereld.


Die 10 slaat alleen op de verhouding tussen bonusdorp:barbarendorp, het heeft geen enkele invloed op de hoeveelheid barbs
 
Reactiescore
1.089
Die 10 slaat alleen op de verhouding tussen bonusdorp:barbarendorp, het heeft geen enkele invloed op de hoeveelheid barbs

We hebben maar 8 of 9 jaar tw gespeeld dus nee we hadden dat echt niet begrepen :rolleyes2:

Bonusdorpen zijn imo weinig klassiek en hebben naar mijn idee ook weinig nut op boerlimiet classic werelden.

Zijn echt maar in enkele situaties nuttig, tuurlijk er is altijd wel een 'voordeel' maar het is zeer marginaal. Je gaat amper sneller je troepen klaar hebben met bijv hogere productie voor stal/kaz/werkplaats gezien je def en off toch uit verschillende unit composities bestaan.
En pfoe pfoe op een classic duurt het een goeie wat? 4 dagen voordat je clear weer is opgebouwd. Echt dat bonusdorpje van 26 punten opbouwen waard.

Ook bijv extra troepen zijn redelijk waardeloos. Qua deff ben je toch gekoppeld aan level van boerderij en qua off heeft het ook weinig nut want boer limiet dorpen krijg je toch makkelijk leeg, heb je niet die 5% extra troepen nodig.

Of extra grondstof zodat je nog een groter leemtekort krijgt. En er is ook niemand die die 5000 leem per uur gaat verdelen over al zijn dorpen.

Vind dan zonde om ervoor te zorgen dat alle barbs weg gaan voor die amper voordelige bonusdorpen. Lage barbs zijn prima plekken om naar toe te dodgen.
 
Reactiescore
81
Ik vind het prima om dan 0 bonus dorpen te hebben. Dan pas ik dat aan in de instellingen omdat er nu meerdere spelers tegen. Als de verhouding maar 0,2 per spelers is, dat vind ik het belangrijkste
 
Laatst bewerkt:

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
geen bonusdorpen!

Waarom zou je die er zelfs inzetten als je shit zoals vlaggen etc er niet inzet? Straks nobel je een dorp met 5% meer boerderijplekken, zit je daar lekker mee.

Slaat nergens op als vlaggen er niet ook inzitten.
 
Reactiescore
81
geen bonusdorpen!

Waarom zou je die er zelfs inzetten als je shit zoals vlaggen etc er niet inzet? Straks nobel je een dorp met 5% meer boerderijplekken, zit je daar lekker mee.

Slaat nergens op als vlaggen er niet ook inzitten.

- Bonusdorpen: Gedeactiveerd (Geactiveerd, 10 in 10 barbarendorpen, aangepast vanwege de meerdere protesten)
 
Reactiescore
298
Wel eens eerder gepost. Beetje trage classic, kan ik mss eens bijbenen

  • Snelheid 3, (hoge gs-productie)
  • troepensnelheid 150%,
  • 3-tech
  • 1 bb per speler, groeit tot 1k
  • pakketjes, toestemming 35, stijging 5 p/u
  • Volle seconden,
  • Boerlimiet 54k,
  • Os buiten stam: aan
  • 3 dorpen start
  • No haul
 

DeletedUser80397

Guest
Ik begrijp niet wat no haul + dubbele productie met een classic-wereld te maken hebben.
 
Reactiescore
1.089
Misschien omdat no haul letterlijk al jaren op cls wordt toegepast.

Edit: CL4 was de eerste cl met no haul
 
Laatst bewerkt:

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
nou haul om het meer om op beslissingsniveau het verschil te maken in plaats van op nog meer activiteit en dubbele productie odat de snelheid er nog wel in blijft ondanks de no-haul.
 
Bovenaan