Stelling van de dag

Deleted User - 487871837

Guest
Nu we het toch over kata’en hebben:

PP farmers die geen dreiging vormen wegkata’en moet kunnen.

Ik ben hier wel benieuwd naar; het is mij al meermaals gebeurd dat ik PP farm en geen dreiging vorm naar mensen om me heen. Ik farmde amper GS en zat er alleen om GS te verkopen. Meestal benader ik iemand naast me die wel serieus speelt dat hij me mag farmen als ik klaar ben met farmen, maar soms zijn er altijd die mensen die je marktplaats kata’en en persoonlijk vind ik dat super kut.

Hoe zien jullie dit?
 
Reactiescore
2.368
Ik heb nog standaard clears gebruik met 25 tot 50 kata in om ofwel mee te zetten op muur, of om verzamelplaats weg te halen.

PP farmers die geen dreiging vormen wegkata’en moet kunnen.

PP-farmers laat je toch gewoon met rust? Normaal hebben die enkel deff en doen ze enkel rooftochten. Geen idee waarom je ze zou moeten lastigvallen..
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Kata'en moet kunnen, echter in het oogpunt van er zelf geen strategisch voordeel uit te kunnen halen lijkt het mij een kutte actie.
 
Reactiescore
460
PP farmers die geen dreiging vormen wegkata’en moet kunnen.
Meestal bouwen deze vooral schuil en marktplaats en deff dus valt er niet veel te rapen.
Plus bieden ze ook wel iets aan aan de omringende grotere spelers bv dat ze na het PP farmen hun dorp verder gaan uitbouwen voor je.
Maar meestal laat je deze gewoon met rust, het verschil met kleine spelers die PP farmen en andere kleine spelers, die je farmt en laag houd met kata's, is dat diegene die PP farmen hier nog iets nuttig aan het doen zijn.
De kleinere spelers die gewoon gefarmt worden, worden maar gekata'd om 1 reden en dat is omdat ze proberen verder op te bouwen terwijl ze gefarmt worden. M.a.w. wat compleet zinloos is.

Kata'en moet kunnen, echter in het oogpunt van er zelf geen strategisch voordeel uit te kunnen halen lijkt het mij een kutte actie.
Dus als jij in deze fase van de wereld bent gekomen en je hebt een adelshoeve, en je edeltarget begint kata's op je smederij te gooien zou je vinden dat dit moet kunnen ?
 
Laatst bewerkt:

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Zou het niet plezant vinden, maar het hoort erbij ja. Wat snap je niet zo aan "moet kunnen" ?
 
Reactiescore
460
Dus jij zou in mijn vorige situatie zonder problemen in de rol van edeltarget kunnen kruipen ?
 
Reactiescore
2.368
Dus jij zou in mijn vorige situatie zonder problemen in de rol van edeltarget kunnen kruipen ?
Ja, hoezo niet? Ik snap nog steeds niet waarom het kata-taboe zo groot is? Het is een deel van het spel, in het spel gezet voor een reden. Deze gebruiken op de manier waarvoor ze ingevoerd zijn, is dan ook maar logisch?
 
Reactiescore
338
Ja, hoezo niet? Ik snap nog steeds niet waarom het kata-taboe zo groot is? Het is een deel van het spel, in het spel gezet voor een reden. Deze gebruiken op de manier waarvoor ze ingevoerd zijn, is dan ook maar logisch?

Ik vind het eerder spelbederf maar goed :D
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Dus jij zou in mijn vorige situatie zonder problemen in de rol van edeltarget kunnen kruipen ?
Ik zeg niet dat ik het zou doen, wel dat het moet kunnen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
PP-farmers laat je toch gewoon met rust? Normaal hebben die enkel deff en doen ze enkel rooftochten. Geen idee waarom je ze zou moeten lastigvallen..

Mee eens, ja.

Ik heb het vaak zat gehad dat ik mensen aanbood dat ze me mochten farmen als ik klaar was met PP farmen en dat ze dan dachten: “prima, dat is nu dus.” En toen kwamen de kata’s.
 
Reactiescore
2.368
Stelling:
Fakelimiet én wachttoren zijn overkill.

Ik ben het eens met deze stelling. Niet alleen is het fakelimiet enorm hinderend voor het farmen, het is nu eigenlijk onmogelijk - mits je niet te veel wilt verliezen - om te faken.
Aan de andere kant heeft het een extra zekerheid voor de speler op deze wereld.
 
Reactiescore
831
Fake limiet is er om 1C spam te verkomen. Op .net heb je geen fake limiet en daar heb je dus constant duizenden fakes op je lopen, dat vind niemand leuk.
Wachttoren is leuk voor de nieuwere spelers/solo spelers, echter is het aantonen van de hoeveelheid troepen in een aanval wel belachelijk, zeker in combinatie met een vrij hoog fakelimiet.

Moest een wachttoren alleen het traagste unit taggen dan had deze wereld een stuk aangenamer geweest qua settings imo.
 
Bovenaan