Stelling van de dag

Reactiescore
2.369
Titel spreekt voor zich denk ik :)


 
Reactiescore
2.369
Stelling:
PP-abusen is een vervanging voor farmen, daar de grondstofaankopen hun verlies door niet te farmen weggewerkt.
 

DeletedUser71828

Guest
Leuke stelling moet ik zeggen.

Ik denk dat super early (tot einde beginnersbescherming) dit wel het geval is, dan gaat het vaak om farm hoeveelheden die betaalbaar zijn via pp. Als je 5k achter loopt op een dag kost dat je dan ' slechts' 75 pp.

Echter in de fase waar je nu in zit en je kijkt dat nummer 10 in één dag 60k heeft en de nummer 1 het dubbele. Dat kan je amper bijkopen aan PP, dat gaat je shitloads aan PP kosten per dag. Dan heb ik het nog over iemand die in de top 10 op één dag staat niet zomaar iemand die niks farmt.

Conclusie ik denk dat in de long run grondstofaankopen niet sustainable genoeg zijn om het farmen te vervangen.
 
Reactiescore
2.369
Ik ga hier mee akkoord. Farmen is en blijft een enorm aspect van het spel. Het kost natuurlijk wel wat tijd, maar de opbrengsten lijken me hier groot genoeg voor. :)
 
Reactiescore
338
Eens, maar je weet natuurlijk niet wat de ze aan het roven zijn, er zijn er die daar ook veel mee ophalen ;)
 
Reactiescore
2.369
Dat klopt en sinds de rooftochten geïntroduceerd zijn, is er een extra dimensie toegevoegd aan het spel. Wat het natuurlijk alleen maar leuker maakt. :D
Ikzelf heb nog niet helemaal mee wat nu eigenlijk écht de beste manier is om te roven, dus als er iemand daar nog wat tips over heeft, DM me. :p
 

DeletedUser71828

Guest
Eens, maar je weet natuurlijk niet wat de ze aan het roven zijn, er zijn er die daar ook veel mee ophalen ;)

Tijd voor het TW team om dit toe te voegen aan de in één dag geplunderd ranglijst :p

Dat klopt en sinds de rooftochten geïntroduceerd zijn, is er een extra dimensie toegevoegd aan het spel. Wat het natuurlijk alleen maar leuker maakt. :D
Ikzelf heb nog niet helemaal mee wat nu eigenlijk écht de beste manier is om te roven, dus als er iemand daar nog wat tips over heeft, DM me. :p

Met wat jij dagelijks farmt aan gs laat ik die tips lekker achterwegen:p
 

DeletedUser78884

Guest
Stelling:
PP-abusen is een vervanging voor farmen, daar de grondstofaankopen hun verlies door niet te farmen weggewerkt.

Ik ben van mening dat het niet een vervanging moet zijn van het farmen, ik denk dat PP-gebruik een aanvuling is op het spel om spelers een handje te helpen sneller in de top te komen. Uiteindelijk blijven de sterkere spelers toch wel over omdat zij de tactieken die je nodig hebt wel beheersen.

Wat ik mij nu eigenlijk afvraag wat valt er binnen het PP-abusen?

Stel: je hebt op wereld 55 tot wereld 65 met jou account ontzettend veel PremiumPunten gespaard door te verkopen op de markt. Zegmaar zo'n 30k aan PP, mag je die dan wel gebruiken op w66. Want uiteindelijk heb je dan niet betaald voor het spel?! Of schuif je iedereen (of je nu betaald met cash of grondstoffen) die meer dan PA-FA-AM-20% gebruikt al als abuser?

Tja stof tot nadenken lijkt mij!
 
Reactiescore
338
Ben ook wel voorstander om dit aan de één dag ranglijst toe te voegen, geeft een duidelijker beeld.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.322
Stelling:
PP-abusen is een vervanging voor farmen, daar de grondstofaankopen hun verlies door niet te farmen weggewerkt.

Oneens. Het pp abusen kan gebruikt worden om de farmopbrengsten aan te vullen of te vervangen, maar meer uitkomsten zijn mogelijk.

Er zijn ook meerdere abusers die het abusen gebruiken om hun farmopbrengsten te boosten en de farm groei te versnellen als dat er ook spelers zijn die helemaal niet willen farmen en voor een rooftocht/gslvl strat gaan en die versnellen.

Het pp-abusen is een middel om je start strategie (of het gebrek eraan) te helpen, niet een strategie op zich.

Geroofd per dag ranglijsten lijken me wel tof. Ideetje voor het ideeën forum?
 
Reactiescore
460
Ik ben van mening dat het niet een vervanging moet zijn van het farmen, ik denk dat PP-gebruik een aanvuling is op het spel om spelers een handje te helpen sneller in de top te komen. Uiteindelijk blijven de sterkere spelers toch wel over omdat zij de tactieken die je nodig hebt wel beheersen.

Wat ik mij nu eigenlijk afvraag wat valt er binnen het PP-abusen?

Stel: je hebt op wereld 55 tot wereld 65 met jou account ontzettend veel PremiumPunten gespaard door te verkopen op de markt. Zegmaar zo'n 30k aan PP, mag je die dan wel gebruiken op w66. Want uiteindelijk heb je dan niet betaald voor het spel?! Of schuif je iedereen (of je nu betaald met cash of grondstoffen) die meer dan PA-FA-AM-20% gebruikt al als abuser?

Tja stof tot nadenken lijkt mij!
Of je er voor betaald hebt of niet dat doet er volgens mijn mening niet echt toe. Het blijf abusen.

Het is meer hoe je er mee omgaat vind ik. Zoals een ome henk moet je het bv niet doen, die neemt nu allemaal kleine dorpjes over om 1 voor 1 te abusen en daar gaat een shitload aan pp voor gebruikt worden.
Als je abused heb je net het voordeel dat je meer troepen en sneller edels hebt dan je buren dus je ze easy kunt uitspelen, daarmee zou je dus zeker grotere uitgebouwde dorpjes moeten kunnen pakken om hiervan te profiteren.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.369

DeletedUser73162

Guest
Stelling:
PP-abusen is een vervanging voor farmen, daar de grondstofaankopen hun verlies door niet te farmen weggewerkt.

Denk dat het allereerst belangrijk is dat men farmen niet onderschat. Het is altijd een uiterst goede bron van GS geweest, en ik ben nog steeds van mening dat een goed farmend account de top kan halen. Zo ben ik ook van mening dat je zonder veel te abusen (<1000pp) ook de top 10 kan halen met goede investering en goede bezetting.

Verder denk ik dat het pp abusen vooral een manier is waarop luie spelers, doelend op accounts met minder dan 12u bezetting per dag, makkelijker aan hun grondstoffen kunnen komen, er daarom makkelijker in de top kunnen geraken.

Feit is volgens mij wel dat de eerste groep, de accounts die het pp gebruik als ondersteunend gebruiken, langer in de top zullen blijven dan de groep die voornamelijk leunt op het vloeien van de premium punten. Het binnen krijgen van grondstoffen zonder er veel voor te moeten doen maakt spelers gemakzuchtig, en juist dit is een probleem in de latere fase van de game.
 

DeletedUser71828

Guest
Denk dat het allereerst belangrijk is dat men farmen niet onderschat. Het is altijd een uiterst goede bron van GS geweest, en ik ben nog steeds van mening dat een goed farmend account de top kan halen. Zo ben ik ook van mening dat je zonder veel te abusen (<1000pp) ook de top 10 kan halen met goede investering en goede bezetting.

Verder denk ik dat het pp abusen vooral een manier is waarop luie spelers, doelend op accounts met minder dan 12u bezetting per dag, makkelijker aan hun grondstoffen kunnen komen, er daarom makkelijker in de top kunnen geraken.

Feit is volgens mij wel dat de eerste groep, de accounts die het pp gebruik als ondersteunend gebruiken, langer in de top zullen blijven dan de groep die voornamelijk leunt op het vloeien van de premium punten. Het binnen krijgen van grondstoffen zonder er veel voor te moeten doen maakt spelers gemakzuchtig, en juist dit is een probleem in de latere fase van de game.

Ik denk niet dat het altijd gaat om luie spelers of een bezetting van 12 uur of minder. Belangrijkere factoren zijn denk ik je omgeving (farmen er veel mensen mee, veel def accounts in je regio etc). Of de verdeling van de bezetting. Je kan best met een bezetting van 8 uur in de top meefarmen als die 8 uur verdeeld zijn over de dag, bijv 2 uur in de nacht 2 in de ochtend 2 in de middag en 2 in de avond. Op die manier kan je op alle dagdelen dan wel redelijke opbrengst halen, wel afhankelijk van mee farmers in je omgeving.

Verder ben ik het wel met je eens, je kan mid to late game prima in de top 10 of top 5 komen ook zonder te abusen. Dan gaat het toch meer om zuinig kunnen zijn met je troepen en de juiste strategische beslissingen nemen (ook wel wat geluk hebben af en toe).
 
Reactiescore
460
Denk dat het allereerst belangrijk is dat men farmen niet onderschat. Het is altijd een uiterst goede bron van GS geweest, en ik ben nog steeds van mening dat een goed farmend account de top kan halen. Zo ben ik ook van mening dat je zonder veel te abusen (<1000pp) ook de top 10 kan halen met goede investering en goede bezetting.

Verder denk ik dat het pp abusen vooral een manier is waarop luie spelers, doelend op accounts met minder dan 12u bezetting per dag, makkelijker aan hun grondstoffen kunnen komen, er daarom makkelijker in de top kunnen geraken.

Feit is volgens mij wel dat de eerste groep, de accounts die het pp gebruik als ondersteunend gebruiken, langer in de top zullen blijven dan de groep die voornamelijk leunt op het vloeien van de premium punten. Het binnen krijgen van grondstoffen zonder er veel voor te moeten doen maakt spelers gemakzuchtig, en juist dit is een probleem in de latere fase van de game.
In de huidige top 10 zit er niemand die minder dan 1000 pp uitgegeven heeft, dat lijkt me ook bijna onmogelijk voor hun, in de latere fase van het spel klopt dit wel.
De spelers die minder dan 1000pp aan de beurs investeren komen sowieso nog de top 10 in maar in een latere fase van de wereld.

Is niet perse alleen luie spelers dat het doen, zo kun je hun omschrijven omdat het een makkelijke bron van inkomsten is maar er zijn even veel spelers die momenteel top 10 farmen staan en een maximale bezetting hebben die ook gewoon abusen.

Dat laatste klopt zeker en vast, spelers die leunen op pp gaan vast lopen, dat is gewoon een kwestie van tijd/als de pp op geraakt.
Dat zien we elke wereld wel terugkomen dat er in de start veel abusers zijn die je later niet meer tegenkomt of terug helemaal beneden in de ranglijst staan. Dit zijn meestal ook de spelers met het minste inzicht die gewoon puntengeil zijn.
 

DeletedUser73162

Guest
In de huidige top 10 zit er niemand die minder dan 1000 pp uitgegeven heeft, dat lijkt me ook bijna onmogelijk voor hun, in de latere fase van het spel klopt dit wel.
De spelers die minder dan 1000pp aan de beurs investeren komen sowieso nog de top 10 in maar in een latere fase van de wereld.

Is niet perse alleen luie spelers dat het doen, zo kun je hun omschrijven omdat het een makkelijke bron van inkomsten is maar er zijn even veel spelers die momenteel top 10 farmen staan en een maximale bezetting hebben die ook gewoon abusen.

Dat laatste klopt zeker en vast, spelers die leunen op pp gaan vast lopen, dat is gewoon een kwestie van tijd/als de pp op geraakt.
Dat zien we elke wereld wel terugkomen dat er in de start veel abusers zijn die je later niet meer tegenkomt of terug helemaal beneden in de ranglijst staan. Dit zijn meestal ook de spelers met het minste inzicht die gewoon puntengeil zijn.

De huidige top 10 zegt over het algemeen nog vrij weinig. Stammen zijn nog niet gevormd, en deze top 10 leunt gewoon puur op pp gebruik. Over een week of 1-2 zal dit anders zijn als de farms nog meer zullen opbrengen. Daarnaast zijn er altijd 'top' spelers die ook pp abusen, echter heb ik die voor het gemak buiten beschouwing gelaten omdat die vroeg of laat toch wel de top zouden halen. Die pp abuse bij die groep maakt de stap naar de top alleen wat korter.
 
Reactiescore
2.369
Er zijn er ook die even boosten om snel wat lc te hebben en zo te kunnen farmen en het verschil te maken
Zoals ikzelf, wat me in het begin een grote voorsprong heeft gegeven op de buurt, die we erna verder hebben uitgebouwd.

Ik ben, zoals Magic het zegt, redelijk benieuwd wie er binnen een aantal weken van deze top 25 er weldegelijk nog zal staan. :)
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.322
Max de helft. Deel zal weggespeeld worden, deel valt weg zodra de pp op is, de laatste pp farmers (als die er nog tussenzitten uberhaupt) gaan kelderen en ik verwacht dat er nog een groepje rimstarters de top25 zal joinen.

Vanuit de top25 geroofd zal ook nog een deel joinen en dan nog 1 of 2 man die een paar boostdorpen hebben liggen.
 
Reactiescore
460
De huidige top 10 zegt over het algemeen nog vrij weinig. Stammen zijn nog niet gevormd, en deze top 10 leunt gewoon puur op pp gebruik. Over een week of 1-2 zal dit anders zijn als de farms nog meer zullen opbrengen. Daarnaast zijn er altijd 'top' spelers die ook pp abusen, echter heb ik die voor het gemak buiten beschouwing gelaten omdat die vroeg of laat toch wel de top zouden halen. Die pp abuse bij die groep maakt de stap naar de top alleen wat korter.
Jup, maar bijna iedereen abused uiteindelijk wel iets van pp tijdens de start. De meeste spelers die ik ken starten ofwel om pp te farmen ofwel om te abusen. Tw heeft het ook zo makkelijk gemaakt met die pp beurs, je gaat een paar werelden pp farmen tot je genoeg pp hebt om op een nieuwe wereld te gaan abusen.
 
Bovenaan