Nogmaals verhoging dominantie

Reactiescore
2.489
Beste spelers,

We zitten opnieuw in dezelfde situatie. Deze keer hebben we een in-game stemming opgezet.

Mocht een verhoging goedgekeurd worden door een meerderheid van de stemmen (en een minimum van 51 uitgebrachte stemmen) stel ik voor om het benodigde dominantie te verhogen naar 45%.

De redenering hierachter is dat rang 1/2/3 samen 71% van de wereld bezitten. Een loutere samenvoeging van 2 van deze stemmen zal dus nog (net niet) voldoende zijn.

Graag jullie feedback hierover.

Duckje
Community Manager Tribal Wars.nl
 
Reactiescore
1.148
TW-team wilt dat Res niet wint!! Haha.
 
Reactiescore
81
Wat gebeurd er als beide stammen die in de dominantie zitten alle 8 spelers voor stemmen voor een langere wereld. Maar de stemming uiteindelijk door alle niets zegende spelers op de classic, op niet verhogen stemmen en de stemming uiteindelijk op niet verhogen komt.
Hebben wij als 2 de grote stammen daar dan ook nog iets over te zeggen?
 
Reactiescore
2.303
Dacht dat het sowieso verhoogd werd als we gelijk komen?
Werd toch zo beloofd?
 
Reactiescore
2.489
Laten we afspreken als er 2 stammen zijn die gezamelijk de dominantievoorwaarden hebben bereikt we de voorwaarden iets verhogen? :)

Ik ben eens met een verhoging maar ik krijg signalen dat de wereld er niet zo een zin in heeft (gesloten stammen enzo ;)) daarom laat ik graag de wereld beslissen.

Naast de top stammen zijn er eveneens spelers die op dit moment vast zitten op de Classic en graag actief spelen op een klassieke wereld. Hoe boeiend de eindstrijd ook is zou dit ook niet ten koste moeten gaan van de 100 andere actieve spelers.(en de 700 die wachten op een nieuwe Classic)
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Hoe boeiend de eindstrijd ook is zou dit ook niet ten koste moeten gaan van de 100 andere actieve spelers.(en de 700 die wachten op een nieuwe Classic)
Jawel wtf
 
Reactiescore
1.019
Is het geen optie, de dominaite naar 40% te verhogen, of 35 voor mijn part, en dat je dan afspreekt dat dit het hoogste is, en laat je duidelijk weten hoe je hebt gewonnen.
 
Reactiescore
460
De redenering hierachter is dat rang 1/2/3 samen 71% van de wereld bezitten. Een loutere samenvoeging van 2 van deze stemmen zal dus nog (net niet) voldoende zijn.
Dat is idd een goede redenering moesten er weer 2 top 3 stammen beslissen te fuseren ofso.
 
Reactiescore
460
Is het geen optie, de dominaite naar 40% te verhogen, of 35 voor mijn part, en dat je dan afspreekt dat dit het hoogste is, en laat je duidelijk weten hoe je hebt gewonnen.
Tot 35 kunnen jullie nog internen, dus nee
 
Reactiescore
853
Ik ben eens met een verhoging maar ik krijg signalen dat de wereld er niet zo een zin in heeft (gesloten stammen enzo ;)) daarom laat ik graag de wereld beslissen.
Zeer bijzondere keuze, mensen steken tijd in het behalen van die 30% omdat ze weten dat er dan een verhoging komt om vervolgens te horen dat het wellicht niets uitmaakt. Lekker dan..
 
Reactiescore
2.489

DeletedUser80269

Guest
Ik snap het probleem zelfs niet.
Er is een voorwaarde gesteld, deze is bereikt.
Momenteel lijkt het meer op "we willen niet dat 1 van deze stammen wint, dus we passen de regels aan"
Als je wil dat 1 stam met een absolute meerderheid wint, zet dan gewoon de nodige dominatie op 51% he, dan kunnen zulke situaties niet voorvallen.
Het probleem met het huidige systeem is dat er geen enkele rede is om de andere dominante stam aan te vallen, want je kan aan je percentage geraken door alle kleinere stammen over te nemen.
aka: Waarom risico's nemen als je ook kan winnen door zwakkere vijanden te verslaan.
Want als je het gaat verhogen naar zelfs 40% dan ga je 2 stammen krijgen met 40% dominatie en de rest.
 

Deleted User - 487924308

Guest
Ik snap het probleem zelfs niet.
Er is een voorwaarde gesteld, deze is bereikt.
Momenteel lijkt het meer op "we willen niet dat 1 van deze stammen wint, dus we passen de regels aan"
Als je wil dat 1 stam met een absolute meerderheid wint, zet dan gewoon de nodige dominatie op 51% he, dan kunnen zulke situaties niet voorvallen.
Het probleem met het huidige systeem is dat er geen enkele rede is om de andere dominante stam aan te vallen, want je kan aan je percentage geraken door alle kleinere stammen over te nemen.
aka: Waarom risico's nemen als je ook kan winnen door zwakkere vijanden te verslaan.
Want als je het gaat verhogen naar zelfs 40% dan ga je 2 stammen krijgen met 40% dominatie en de rest.

Het probleem ligt nu niet echt bij het feit dat beide stammen het gevecht uit de weg gaan. Dat gevecht is sinds vorige week (vooral vanuit Rect. hun kant) helemaal losgebarsten. Maar hoe de wereld nu loopt zal er in 27 dagen een winnaar uit de bus komen waardoor de wereld nog niet echt beslist zal zijn. Dat willen wij liever vermijden door het dominantiepercentage nog wat te verhogen.

Dat percentage op 51% leggen is wat overbodig, anders duurt deze wereld veel te lang, maar ik spreek voor zowel Rect. en Kruiden denk ik als ik zeg dat 27 dagen wat kortbij is om in de wereld al een winnaar te hebben. Hoe dat duckje dit oplost maakt mij in feite niet zoveel uit maar gewoon een langere dominantie periode kan ook wel een goed idee zijn?

Nu kan Kruiden of Rect. in die 27 dagen ook al helemaal weggespeeld zijn maar ik kan niet in de toekomst kijken :)
 
Reactiescore
89
Het front is nu eindelijk bereikt, laat de eindstrijd losbarsten. Zonder verhoging van het percentage zal dit niet gaan.

Verhoog het percentage en laat 1 van de stammen het onderspit delven. Voortijdig sluiten lijkt me geen goede beslissing! De tellers lopen aan beide kanten pas sinds een aantal dagen op. Een goede eindstrijd is al een tijdje geleden op de classic als ik me niet vergis.
 

DeletedUser80235

Guest
Wat ons betreft blijft de wereld open tot er duidelijk een winnaar is. Wel denk ik dat de strijd nu alleen nog tussen Rect en Kruiden gaat er misschien afgesproken kan worden dat de wereld sneller afgesloten kan worden zodra er een winnaar is. En dat wordt dan bepaald ofwel door de spelers zelf, ofwel door een dominatie percentage X zoveel dagen vasthouden.

Ik zou het op prijs stellen dat we als community dan zelf een punt achter een wereld kunnen zetten door middel van een soortgelijke enquete. Stel dat Kruiden of Rect de strijd opgeeft, dan is de wereld gespeeld. Zou het onzin zijn om daarna nog met z'n allen die 30 dagen uit te zitten. Dat heeft nut voor zowel de gehele community, als de spelers van deze classic.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.501
In mijn ogen is heel dit probleem simpel op te lossen van het team. Wanneer er twee stammen boven de benodigde dominantie zitten, bekijkt het team de situatie op de wereld. Optie 1; de twee stammen hebben in 30 dagen aftellen geen noemenswaardig front en er kan dus geen duidelijke winnaar ontstaan. Optie 2; de twee stammen hebben in de aftel periode wel een noemenswaardig front en er kan dus wel een duidelijke winnaar ontstaan.

Precies de situatie die de wereld heeft gezien. Bij de eerste dominantie verhoging hadden de twee stammen geen goed front, en was er geen tijd geweest voor een duidelijk strijd wie nu beter is. Nu zit dat in mijn ogen anders. Beide stammen hebben de komende 30 dagen de tijd om dorpen van elkaar over te nemen, en zo boven de andere stam zijn dominantie te komen. Door nu de dominantie weer te verhogen vermijd je strijd tussen de twee stammen, omdat ze dan andere, makkelijkere opties zullen/kunnen prioriteren. Forceer de stammen de oorlog te gaan door de dominantie nu niet te verhogen, en over 30 dagen heb je een winnaar die het verdiend.

Althans dat is mijn visie.
 
Reactiescore
89
Nah nee niet mee eens. Het is goed mogelijk dat over 30 dagen het verschil 1% is. Is die stam dan de terechte winnaar? Dacht het niet.
Verhoog het percentage en laat het een goede eindstrijd worden.
 
Bovenaan