Wellicht vanwege de laatste alinea?
Of hij heeft m zelf verwijderd. Moet zeggen dat ik het niet vaak met Martijn eens ben, maar deze post was deels best sterk en sloeg de spijker op z'n kop (op de laatste alinea na dan). Wel een beetje op z'n Martijns zo nu en dan, wat misschien ook weer aanleiding kan zijn geweest om het te verwijderen.
Moet wel zeggen dat ik als ex-mod een breder referentiekader heb als het gaat om het functioneren van CM. Ik ben namelijk van mening dat Duckje wel degelijk z'n rol sterk invult, en dat heeft vooral te maken met de positie van hem tussen innogames en de community in. Foutjes kunnen wel eens worden gemaakt, maar het is helemaal lullig als hij iets wil en de community dat ook wil, maar dat innogames niet meewerkt. Je zult dan zien dat Duckje dan degene is die het standpunt van innogames moet overbrengen wat niet wil zeggen dat dat normaal zijn persoonlijke mening zou zijn. Bedenk dat hij altijd het bedrijfsstandpunt moet communiceren ipv z'n eigen mening en je begrijpt 90% van z'n communicatie. (En ik ben er van overtuigd dat hij dat soms ook moeilijk vind.)
Wat feedback op het functioneren van mods betreft:
Het lastige hiervan is dat de feedback vaak op een verkeerd moment komt of op een verkeerde manier, namelijk bij een modactie.
Als jij net een ban hebt gekregen en er vervolgens publiekelijk over in discussie gaat is het geen feedback meer maar publiekelijke banbespreking was niet mag.
Daarom denk ik dat het als het gaat om feedback moet gaan over het algemene functioneren en niet over specifieke cases.
Ik ga dus nu maar met zo'n feedback puntje komen.
Ik vind dat de game moderatie te stug loopt. Als ik een ticket maak krijg ik vaak een standaard antwoord wat niet altijd even behulpzaam is ten opzichte van mijn vraag. Ik begrijp dat standaardantwoorden nuttig zijn en veel tijd besparen, maar ik vind niet dat ze ten koste mogen gaan van de dienstverlening.
Wanneer men een bug rapporteert met alle technische details er in, krijgt men het advies de app te updaten of de telefoon naar de fabrieksinstellingen te resetten.
Wanneer men een gebrek in het design qua beveiliging aangeeft word aangegeven dat dat per design is.
Sommige bugs worden gemarkeerd als ontbrekende features waardoor ze niet via een ticket kunnen worden gemeld maar enkel via het forum. Zo kan ik nog wel even doorgaan. De support op dit moment verschilt niet zo veel van het Indiase bedrijf dat de applicaties beheerd voor het bedrijf waar ik werk. Alleen heel specifieke instructies resulteren in de gewenste actie. Dit vind ik persoonlijk een aandachtspuntje. Daarbij staan standaardantwoorden zeer onpersoonlijk. Ik ben zelf opgeleid en gecertificeerd als het gaat om communicatie op servicedesken, maar van alle best practices komt er bij het twsupport team niet zo veel terecht.