Speelwijze HOOD.

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
- We kunnen de gehele vakantievervangersfunctie deactiveren :)
Dan maak je het de accounts zonder 3+ spelers wel enorm lastig in situaties. Geil idee
 

Deleted User - 487694086

Guest
Er werd een vraag gesteld daar werd transparant op gereageerd dat dit geen mogelijkheid is (op dit moment).

Je mag het dus altijd opgooien op het ideeënforum en dan kunnen we kijken in hoeverre de community dit idee echt wenst.

Verder:
- Het is sinds gisteren mogelijk om het toetreden tot stammen ook te deactiveren. (in de huidige stamlock is enkel het stam verlaten niet meer mogelijk, het tot een stam toetreden nog wel). Dit is vanaf de laatste update ook manueel te activeren. (Kan dus voor een volgende classic ;))
- We kunnen de gehele vakantievervangersfunctie deactiveren :) (eventueel in combinatie met een slaapmodus voor accounts zoals wel eens gebruikt op speed)
- We kunnen de verdedigingsfactor tijdens de nachtbonus verdubbelen (of halveren)
De meerdere dorpen start was eerst ook niet mogelijk, maar bleek toch wel haalbaar. Als een goed idee zoals geen vv buiten de stam geopperd wordt is het gewoon fijn als je niet hoort: het is niet mogelijk, punt. Tenminste een blijk van waardering voor het idee en even zeggen dat het nagevraagd wordt, eventueel peilen of er echt veel interesse voor is en er dan serieus werk van maken bij inno.
Het zou best kunnen dat het uiteindelijk niet mogelijk is, maar als er transparantie is over het proces is de community al een stuk blijer en kunnen er vanuit de community eventueel nieuwe suggesties naar boven komen.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
Er werd een vraag gesteld daar werd transparant op gereageerd dat dit geen mogelijkheid is (op dit moment).

Je mag het dus altijd opgooien op het ideeënforum en dan kunnen we kijken in hoeverre de community dit idee echt wenst.

Verder:
- Het is sinds gisteren mogelijk om het toetreden tot stammen ook te deactiveren. (in de huidige stamlock is enkel het stam verlaten niet meer mogelijk, het tot een stam toetreden nog wel). Dit is vanaf de laatste update ook manueel te activeren. (Kan dus voor een volgende classic ;))
- We kunnen de gehele vakantievervangersfunctie deactiveren :) (eventueel in combinatie met een slaapmodus voor accounts zoals wel eens gebruikt op speed)
- We kunnen de verdedigingsfactor tijdens de nachtbonus verdubbelen (of halveren)

oe dat zijn nu leuke instellingen om mee te rommelen. Heb je nog meer van dat soort dingen die niet zo bekend zijn in andere spelvlakken waarmee je voor instellingen gek kunt doen?
 
Reactiescore
93
oe dat zijn nu leuke instellingen om mee te rommelen. Heb je nog meer van dat soort dingen die niet zo bekend zijn in andere spelvlakken waarmee je voor instellingen gek kunt doen?

Slaapmodus is heel erg kut, je vijand kan gewoon zijn slaapmodus aanpassen aan die van jou, waardoor je elkaar nooit gaat kunnen aanvallen
 

DeletedUser69389

Guest
Slaapmodus is heel erg kut, je vijand kan gewoon zijn slaapmodus aanpassen aan die van jou, waardoor je elkaar nooit gaat kunnen aanvallen
Onjuist. Ik dachr er zelf ook wel eens aan om dat te opperen als idee. Juist omdat het een andere dimensie aan het spel geeft en het de verdedigende partij ook wat rust kan geven.
 

DeletedUser5310

Guest
Er werd een vraag gesteld daar werd transparant op gereageerd dat dit geen mogelijkheid is (op dit moment).

Je mag het dus altijd opgooien op het ideeënforum en dan kunnen we kijken in hoeverre de community dit idee echt wenst.

Verder:
- Het is sinds gisteren mogelijk om het toetreden tot stammen ook te deactiveren. (in de huidige stamlock is enkel het stam verlaten niet meer mogelijk, het tot een stam toetreden nog wel). Dit is vanaf de laatste update ook manueel te activeren. (Kan dus voor een volgende classic ;))
- We kunnen de gehele vakantievervangersfunctie deactiveren :) (eventueel in combinatie met een slaapmodus voor accounts zoals wel eens gebruikt op speed)
- We kunnen de verdedigingsfactor tijdens de nachtbonus verdubbelen (of halveren)

Niet om nu negatief te gaan doen aangezien dit een inhoudelijk goede post is, maar is dit niet gewoon een functie die er eigenlijk al had moeten zijn samen met dat OS buiten de stam ook niet kan?
Het is makkelijker als je dit direct aankaart bij Innogames zonder eerst over het hele Ideeën forum te gaan wat onnodig veel tijd inneemt in mijn ogen.
En dan kan later die discussie komen van moet het toegepast gaan worden op een wereld of niet en of daar animo voor is. Ik denk dat er hier wel animo voor is en anders is die er wel op een andere versie van TW.

Het idee van een slaapmodus zoals die op Speed werkt zie ik ook niet echt zitten. Wat wel een mogelijkheid zou zijn is dat tussen bepaalde tijden dat nu bijvoorbeeld nachtbonus is de aanvallen omgezet worden in bezoeken. (Dit is volgens mij ook al een paar keer toegepast op een speed, namelijk dat er een week lang een ronde was dat je alleen tussen 17;00 en 21;00 kon spelen en daarna alle aanvallen bezoeken werden, maar je wel gewoon in kan loggen op je account). Dit helpt dat je weet dat je snachts niet aangevallen kan worden, maar mensen wel een timing om 8u kunnen doen als ze hier zin in hebben. Als mensen dat snachts willen spelen, prima ga je gang maar dit is ook een regel dat de solo speler enorm kan helpen
 
Reactiescore
1.089
De meerdere dorpen start was eerst ook niet mogelijk, maar bleek toch wel haalbaar. Als een goed idee zoals geen vv buiten de stam geopperd wordt is het gewoon fijn als je niet hoort: het is niet mogelijk, punt. Tenminste een blijk van waardering voor het idee en even zeggen dat het nagevraagd wordt, eventueel peilen of er echt veel interesse voor is en er dan serieus werk van maken bij inno.
Het zou best kunnen dat het uiteindelijk niet mogelijk is, maar als er transparantie is over het proces is de community al een stuk blijer en kunnen er vanuit de community eventueel nieuwe suggesties naar boven komen.

Precies dit. Zelfde geldt voor boer limiet op normale werelden, of een van de andere funky instellingen die we hier wel eens gepasseerd zien hebben, maar ondanks positieve feedback het nooit gemaakt hebben naar de normale werelden.
Behalve technisch niet (meer) mogelijk (wat me een heel stug antwoord lijkt voor een instelling die vroeger wel mogelijk was en pak hem beet 7 jaar later niet meer) was daar ook weinig duidelijkheid over geschept.
 
Reactiescore
2.489
Precies dit. Zelfde geldt voor boer limiet op normale werelden, of een van de andere funky instellingen die we hier wel eens gepasseerd zien hebben, maar ondanks positieve feedback het nooit gemaakt hebben naar de normale werelden.
Behalve technisch niet (meer) mogelijk (wat me een heel stug antwoord lijkt voor een instelling die vroeger wel mogelijk was en pak hem beet 7 jaar later niet meer) was daar ook weinig duidelijkheid over geschept.

Ik heb het VV idee in elk geval even opgegooid bij InnoGames.

Met betrekking tot de andere opmerkingen: Meer dorpen start, boerderijlimiet etc is gedeactiveerd voor normale werelden. Vanuit InnoGames is het dus zo beperkt zodat ik dit dus niet kan instellen buiten op speciale werelden (classic/speed)

Andere dingetjes hierdoor getroffen zijn: De puntentelling, het opdrachtensysteem, De standaard premium functies, Opbouw van dorpen bij start, Prijsvoor munten (Individueel in te stellen, de ratio ivgl met de startprijs is nog wel beschikbaar)...
 
Reactiescore
973
Met betrekking tot de andere opmerkingen: Meer dorpen start, boerderijlimiet etc is gedeactiveerd voor normale werelden. Vanuit InnoGames is het dus zo beperkt zodat ik dit dus niet kan instellen buiten op speciale werelden (classic/speed)

Dit werd altijd neergezet door het tw team/cm dat boerlimiet technisch niet meer een mogelijkheid was (voor normale werelden), ondanks er destijds nooit uitleg over gegeven is waarom het niet meer technisch haalbaar was. Een van de voorbeelden dat de transparantie wat Innogames oplegde aan het CM niet altijd correct of eerlijk vertaald werd naar de community.

Buiten dat wordt er in het topic ook wel iets te extreem gereageerd, CM zit tenslotte soms ook in een lastige situatie tussen twee vuren in.. Geloof best dat het CM het beste voorheeft voor de community en dat meermaals geprobeerd is de kloof tussen CM en de spelers te verkleinen. Al is het, als het voorbeeld hierboven, niet altijd een groot succes geweest. Denk daarbij ook dat een groot aantal spelers de invloed van het CM op het spel (technisch aspect) erg wordt overschat.
 

DeletedUser5310

Guest
Buiten dat wordt er in het topic ook wel iets te extreem gereageerd, CM zit tenslotte soms ook in een lastige situatie tussen twee vuren in.. Geloof best dat het CM het beste voorheeft voor de community en dat meermaals geprobeerd is de kloof tussen CM en de spelers te verkleinen. Al is het, als het voorbeeld hierboven, niet altijd een groot succes geweest. Denk daarbij ook dat een groot aantal spelers de invloed van het CM op het spel (technisch aspect) erg wordt overschat.

Het is een CM, het is iemand waar spelers iets van verwachten. Tuurlijk kom je dan in lastige situaties terecht maar er zit een verschil in 'transparant' zijn en 'behulpzaam'. Wie is anders de persoon die we aan moeten spreken om veranderingen in het spel te krijgen? Ik kan het niet zelf bepalen, jij ook niet. De CM heeft direct contact lijkt me toch.

Is geen mogelijkheid.

Hoewel dit een voorbeeld is van transparant zijn dat het geen mogelijkheid is het niet behulpzaam, terwijl er de vorige pagina duidelijk wens naar is om dit een keer toe te passen op een wereld.

Ik heb het VV idee in elk geval even opgegooid bij InnoGames.

Als dit antwoord als eerste gegeven was kwam het veel beter over, nog beter zou zijn geweest:
"Dit is nu nog geen mogelijkheid, echter heb ik dit idee even bij InnoGames neergelegd en horen jullie nog of hier iets mee gedaan wordt"

Zo geef je aan dat het nog geen mogelijkheid is en ben je dus transparant en dicht je de kloof tussen CM en spelers door te laten zien dat je iets ziet dat spelers eventueel zouden willen
 
Reactiescore
660
Het is een CM, het is iemand waar spelers iets van verwachten. Tuurlijk kom je dan in lastige situaties terecht maar er zit een verschil in 'transparant' zijn en 'behulpzaam'. Wie is anders de persoon die we aan moeten spreken om veranderingen in het spel te krijgen? Ik kan het niet zelf bepalen, jij ook niet. De CM heeft direct contact lijkt me toch.

Hoewel dit een voorbeeld is van transparant zijn dat het geen mogelijkheid is het niet behulpzaam, terwijl er de vorige pagina duidelijk wens naar is om dit een keer toe te passen op een wereld.

Als dit antwoord als eerste gegeven was kwam het veel beter over, nog beter zou zijn geweest:
"Dit is nu nog geen mogelijkheid, echter heb ik dit idee even bij InnoGames neergelegd en horen jullie nog of hier iets mee gedaan wordt"

Zo geef je aan dat het nog geen mogelijkheid is en ben je dus transparant en dicht je de kloof tussen CM en spelers door te laten zien dat je iets ziet dat spelers eventueel zouden willen

Aanwezig sinds 2007 en geeneens 200 postjes. En nu plots dit. Ik vraag me dan toch echt af of je de tw evolutie wel een beetje hebt meegekregen?
 

DeletedUser5310

Guest
Aanwezig sinds 2007 en geeneens 200 postjes. En nu plots dit. Ik vraag me dan toch echt af of je de tw evolutie wel een beetje hebt meegekregen?

Heb in het begin maar even op dit account gespeeld, en vervolgens op een ander account + ook forum account. Helaas is dat spelaccount verwijderd en weet ik het wachtwoord van het forumaccount ook niet meer. Dus ik heb wel een tijdje meegespeeld hoor.

Echter snap ik het probleem niet helemaal dat je ermee hebt dat ik maar 200 postjes heb..Zolang het inhoudelijk klopt, of een nieuw oogpunt biedt op een situatie, wat maakt het dan uit of iemand 100 posts heeft of 10000?
 
Reactiescore
660
Heb in het begin maar even op dit account gespeeld, en vervolgens op een ander account + ook forum account. Helaas is dat spelaccount verwijderd en weet ik het wachtwoord van het forumaccount ook niet meer. Dus ik heb wel een tijdje meegespeeld hoor.

Echter snap ik het probleem niet helemaal dat je ermee hebt dat ik maar 200 postjes heb..Zolang het inhoudelijk klopt, of een nieuw oogpunt biedt op een situatie, wat maakt het dan uit of iemand 100 posts heeft of 10000?

In dit geval kan dat uitmaken. Stel dat je op w2 even speelde dan tien jaar niks meer en nu weer. Dan heb je toch geen enkel idee of duckje dicht bij de community staat of net niet. Of hij naar zijn community heeft geluisterd, of net niet enz ...
 
Reactiescore
1.089
Dit werd altijd neergezet door het tw team/cm dat boerlimiet technisch niet meer een mogelijkheid was (voor normale werelden), ondanks er destijds nooit uitleg over gegeven is waarom het niet meer technisch haalbaar was. Een van de voorbeelden dat de transparantie wat Innogames oplegde aan het CM niet altijd correct of eerlijk vertaald werd naar de community.

Buiten dat wordt er in het topic ook wel iets te extreem gereageerd, CM zit tenslotte soms ook in een lastige situatie tussen twee vuren in.. Geloof best dat het CM het beste voorheeft voor de community en dat meermaals geprobeerd is de kloof tussen CM en de spelers te verkleinen. Al is het, als het voorbeeld hierboven, niet altijd een groot succes geweest. Denk daarbij ook dat een groot aantal spelers de invloed van het CM op het spel (technisch aspect) erg wordt overschat.

Vind het wel mee vallen hoe extreem er gereageerd wordt. Al kan ik je wel volgen, Duckje is niet verantwoordelijk voor (alle) beslissingen uit Duitsland. Als men het daar niet mee eens is dan wordt hij niet meer gebruikt als onze praatpaal naar Inno toe maar meer als de verantwoordelijke aangekeken. Terwijl er wel een werkelijk verschil zit in waar hij verantwoordelijk voor is en dus de boodschap van de community

Maar ik vind wel dat er over bepaalde zaken in het verleden niet veel duidelijkheid en zeker niet behulpzaamheid/adequaatheid is getoond. Jij was o.a. een van de mensen die opmerkte dat die grondstoffenproducties toen erg verlaagd/laag waren. Het heeft ruim een jaar geduurd (en veel gezeur) voordat daar serieus naar werd gekeken, en duidelijkheid over werd gegeven.

Vind de post van Haexie007 ook best goed aanhaken op dit stuk
 
Reactiescore
660
Ik vind ook dat het totaal niks met zijn verantwoordelijkheid heeft te maken, maar met iets wat we altijd al hebben gezegd. De communicatie. Dat neerkijkende, soms ook totaal niet begrijpen waar het over gaat. En als er dan vanuit Duitsland een rem zou zijn, dan zeg je dat gewoon duidelijk in begrijpbaar Nederlands. Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Als we geen kata-eenheden willen, maar je kan dat niet uitzetten, dan meld je dat gewoon direct. Is er gezeur over grondstoffenproductie, dan is het zijn taak om dat onmiddellijk en duidelijk aan te pakken.
Die communicatie en interactie met ‘zijn’ community is dan weer wel zijn verantwoordelijkheid. Toch?
 

DeletedUser74552

Guest
Zodra er gediscussieerd moet worden of sommige kritiek posts te extreem zijn of normaal zijn, zijn we eigenlijk al in een stadium beland waar we niet willen zijn. Ik denk dat veel mensen zich zeer goed bewust zijn van het feit dat sommige dingen gewoonweg niet in de macht van een CM liggen. Daar is dan ook vaak de kritiek niet op, de kritiek is hoe hij omgaat met zijn rol als CM. Dat begint geleidelijk met een feedback topic of een aantal posts waarin mensen voorstellen hoe er dingen anders aangepakt of gecommuniceerd hadden kunnen worden. [Pak hier maar 10 voorbeelden.]. Dan als daar niets mee gedaan word of de community voelt zich niet gehoord dan gaat dat naar meerdere posts met beklag of het verlies in vertrouwen in de CM(of mods). Sommige spelers stoppen, sommige spelers spelen nog door maar kunnen geen goed woord meer over de lippen krijgen. Dan volgt er nogmaals een feedback topic, hier zijn de reacties al meer cynisch en word het al grauwer. Nieuwere spelers die de oude topics niet mee hebben gemaakt komen met reacties als;'' Een mens maakt fouten.'' :'' Hij doet zijn best.''. Tot ze of wat onderzoek doen en zelf tot de conclusie komen dat het niet langer zo kan of dat ze het zelf ervaren. Ook hun staan weer voor 2 opties; stoppen of doorspelen tot het spel is doodgebloed. Een positieveling probeert nog ideeën te opperen of nogmaals een feedback topic te openen. Zelfs een brief naar Innogames is te sprake gekomen of dat uiteindelijk zal helpen.. ik hoop het.

Een ontevreden community is als een ziekte voor een spel. Hier zijn talloze voorbeelden van of je nou 100M budget hebt en Blizzard heet of dat je Tribalwars speelt en niet weet hoe je moet om gaan met feedback vanuit de community. Je verliest er spelers door die je juist niet wilt verliezen. De spelers die het niks kunnen schelen zijn meestal niet de spelers die de core van jou spel zijn. Het zijn juist de spelers die teleurgesteld zijn en meer van je verwachten die het spel maken. Ik zie een community manager als leider van het team(team Community) en dat heb ik tot op heden absoluut niet ervaren.

De opmerking over dat hij meer verdiende met een weekend in de horeca heeft me ook echt tegen de borst gestreken. Als hypotheek adviseur sluit je misschien 50 woonfinancieringen in een jaar, die ene particulier die net gaat samenwonen voelt voor jou meer als een nummertje en vind je misschien zelfs wat saai. Voor die particulier is dat hun eerste woning en een hele grote stap in hun leven, als je dat niet behandeld met respect verlies je al je klanten. Dat bedoelde ik met affiniteit hebben met je functie. Dat vond ik nou echt jammer om te lezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan