Jouw favoriete wereld-instellingen?

Reactiescore
524
  1. Snelheid:
    - Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 150% (1.50)
    - Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 66% (0.66)

    Spelsysteem:
    - Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
    - Ridder/Standbeeld: Actief, nieuw riddersysteem met items
    - Bonusdorpen: Actief
    - Kerk en geloof: Inactief
    - Uitkijktoren: Actief
    - Burgerwacht: Inactief
    - Moraal: Inactief
    - Prestaties: Ja
    - Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Groeien mee tot 1.000 punten (boeit weinig ivm de enorme hoeveelheid edels uit de events)
    - Edelmanproductie: Munten
    - Toestemmingsdaling per edelman: 25- 26 (die geluksfactor kan echt je gehele start verpesten, daarnaast maakt het het gebruik van edelboosters een stuk strategischer ipv dat het gebruikt wordt om de pechfactor te verkleinen.
    - Technologieën: Simpel
    - Beginnersbescherming: 5 dagen
    - Beginnersbescherming ratio: Actief (uitleg hieronder)

    Instellingen:
    - Nachtmodus: van 00:00 tot 08:00 uur
    - Startdirectie kiezen: Actief
    - Aanvalstiming: Milliseconden (100)
    - Minimum troepen per aanval: Geen, er is al een uitkijktoren die je helpt.
    - Edelmannen looplimiet: 17.5 uur (gelijk aan 30 tegels).

    Extra (Anders dan anders):
    - Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 50% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 40 dagen, wint.
    - Ledenlimiet Stam: 5, na het toetreden tot een stam minstens 30 dagen hierin moeten blijven.
    - Vlaggen: Actief
    - Boerderijlimiet: Inactief
    - Limited haul: Met de No-Haul van de classic en de LH van 63 zal het farmen zeer wrss acrief blijven. Het liefst zie ik wel een NH.
Enkele eisen van Jannes is zeker het ledenlimiet op 5. 10 is nog veel te veel in deze kleine werelden. Gewoon keertje lekker streng 5, immens veel stammen immens veel diplo en immens veel fusie naar de top voorkomende situaties. Nogmaals dit is een eis en geen suggestie.
Zeker een voorstander van nog kleinere stammen. Voor de beginnende speler misschien minder aantrekkelijk maar deze kunnen prima broeder en zusterstammen oprichten. Voor de top betekent dit wel een extra strategisch inzicht dat vereist is om de wereld te domineren. Er kan niet eeuwig gerecruteerd worden om alle flanken te dekken, de vijand dood te laten bloeden of om snel safe te krijgen.
Op de recentere werelden in een bepaalde fase komen de top stammen amper aan 10 spelers dan krijg je alsnog 2 kampen met de 20 beste spelers op een wereld. 5 ledenlimiet is vooral gebaseerd op de mid/late game zodat er dan eens voor 1 keertje op een kleine wereld wat meer dan 2-3 deftige stammen overblijven (gun het ons eens). Verder vind ik Flex of Lex zijn idee om na het joinen van een stam verplicht 30 dagen niet te kunnen veranderen naar een andere stam ook wel een leuke toevoeging.
30 dagen is in de startfase van de wereld behoorlijk lang, zeker voor de beginnende speler. Hier zou ik voorstellen om deze blokkade na een maand in te stellen of wat mijn voorkeur heeft: een oplopend limiet van bv 25% van de looptijd van de wereld.
De eerste week hoef je dan maar 2 dagen in een stam te zitten en na een maand minimaal een week, etc.
Boog altijd fun, moraal mag ook wel eens af voor de verandering. Geen uitkijk en kerk is echt teveel van het goeie doe dan maar de uitkijk om het doelloos spammen van accounts op achterlanden om je tegenstander zijn leven nog minder waarde te geven is altijd welkom. Wel mag het automatisch taggen van edels daar wel nog af (als dat kan) het moet niet te OP zijn.
Op je eerste punt komt ik zo terug, maar de uitkijktoren heeft 2 functies. De eerste functie is het aantal eenheden dat de aanval bevat te verdelen in 3 categorieën (klein/middel/groot). Deze functie filtert fakes er snel uit en voegt andere strategieën toe in het strijdtoneel. Wegens deze functie mag het minimum troepenaantal van mij op 0.
De 2e functie van de toren is het aangeven van de langzaamste eenheid in de aanval. Het niet tonen van edels kan alleen als je deze gehele functie uit zet, maar ik betwijfel of dat een mogelijkheid is in een wereldinstelling.

De instellingen op een wereld draaien maar om een paar dingen. De eerste is natuurlijk het creëeren van een verdienmodel voor inno maar een andere is het zo gemakkelijk mogelijk maken voor nieuwe spelers. Daarom is het moraal zo vaak actief en vrijwel net zo vaak de burgerwacht. Aangezien veel spelers is een wereld willen zonder dat deze 2 instellingen actief zijn zal de beginnende speler toch op een andere manier gecompenseerd moeten worden. Daarom is een uitrekbare beginnersberschermingratio geen verkeerd idee. Ik stel hierin voor dat het puntenverschil t/m eind maand 1 max 10x mag wezen, t/m eind maand 2 20x, etc. Een dergelijk systeem was er een aantal werelden terug al en vind ik persoonlijk beter dan een vaste ratio die in 1 klap verloopt. Zeker omdat er geen moraal is om dat verschil op te vangen.

Nachtbonus tot 9 vind ik ook iets te veel van het goeie 00-08 is perfect :) Graag ook nog per spelersdorp 3 bb's om de wereld wat groter te krijgen of met 3 kleine dorpen beginnen of 2 (mag tw kiezen, ik moet niet alles eisen).
De standaardinstellingen is 1 bb/10 startende spelers. Dit is vast wel aanpasbaar en ik zou dit zeker niet verkeerd vinden aangezien het meerdere voordelen met zich mee brengt.
Gezien de vele events tegenwoordig worden de bb's massaal geedeld omdat iedere doorsnee 'noob' die een AH bouwt de eerste 10 edels (als het er niet meer zijn) gratis heeft. Door het substantieel meer bb's hebben kan er mogelijk langer fatsoenlijk gefarmd worden.
Een ander voordeel (in mijn ogen) is het opvangen van het ontbrekende moraal. Door de vele bb's starten spelers gemiddeld gezien minder compact waardoor de dichtsbijzijnde dreiging ook verder ligt. De reistijden voor deze spelers zijn langer en de beginnende spelers hebben zo meer tijd om zich te organiseren.

Geheimen mag altijd, moet ook niet. Let dus vooral op het ledenlimiet dat moet echt op 5 of absolute max 7. Zo niet ben ik genoodzaakt de TW servers plat te leggen,...

@Duckje Lees, lees, observeer of ik kom nooit nog naar een Tienen TW meeting.
Al met al denk ik dat het geheel aan instellingen in evenwicht is en niet direct een bepaalde groep teveel bevoordeeld of benadeeld. Ik ben benieuwd wat er mogelijk is om een en ik sta altijd open voor een gesprek om jullie mening hierover te horen.
@Duckje
 
Reactiescore
3.536
Er is al eens een wereld geweest waar ze 3x zoveel bb's hebben geplaatst als normaal. Ik geloof dat dit w47 was daarom dat ik het aanhaalde. Omdat ik weet het kan ^^ Maar ik ben het over de hele lijn eens met je!
 
Reactiescore
2.489
Kunnen jullie eens concrete voorbeelden geven (puntenaantal + looptijd wereld) waar het moraal dan echt een probleem is?

Insteek: ik probeer te begrijpen of dat er echt naar het moraal gekeken wordt als aan/uit en niet in de 3 mogelijke instellingen die we hebben (en gebruiken). En dat doordat er hier zwart/wit gekeken wordt er een probleem gezien wordt dat mogelijk met een andere instelling al voldoende is om het probleem op te lossen.

Geen moraal is op dit moment voor InnoGames niet ok om te gebruiken op een normale spelwereld.
 
Reactiescore
338
Op w63 speel ik nu als mb van iemand maar stel dat hij me uit de kant wilt ruimen of gewoon iemand anders aan de rim van zijn cluster met mijn puntenaantal is dat een zeer dure grap.

Hij heeft 1.6 mil, ik 41k punten. Het moraal bedraagt 55%. Als ik dan stamdeff zou krijgen gecombineerd met deffridders en andere bonussen kan je er aardig je broek aan scheuren
 

DeletedUser69389

Guest
Kunnen jullie eens concrete voorbeelden geven (puntenaantal + looptijd wereld) waar het moraal dan echt een probleem is?

Insteek: ik probeer te begrijpen of dat er echt naar het moraal gekeken wordt als aan/uit en niet in de 3 mogelijke instellingen die we hebben (en gebruiken). En dat doordat er hier zwart/wit gekeken wordt er een probleem gezien wordt dat mogelijk met een andere instelling al voldoende is om het probleem op te lossen.

Geen moraal is op dit moment voor InnoGames niet ok om te gebruiken op een normale spelwereld.
Hoezo werd dat in het verleden dan wel gedaan? Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was er recent nog ergens een wereld zonder moraal die opende.
 

DeletedUser70476

Guest
Een wereld zonder moraal is ook gewoon ramkut. Dan is een rimstart op deze kleine werelden niet meer te doen. Dan start je na twee weken naast een 3k dorp die je na de bb meteen kan aanvallen. Als je dan ook nog eens een start zonder immense pp abuse doet is het echt onbegonnen werk.
 
Reactiescore
1.367
Kunnen jullie eens concrete voorbeelden geven (puntenaantal + looptijd wereld) waar het moraal dan echt een probleem is?

Wereld 57.
Als Def bunker van 2m aka 50 offjes geen speler van 100k weg kunnen krijgen in 1 massa. In oorlogje met 3m massa stam constant cfs krijgen die te duur zijn om te bashen doordat er op al die spelers misschien 50 moraal is.

Lage moraal is prima en eerlijk voor de start, maar na een kwart jaar spelen mag die wel heel snel omhoog
 
Reactiescore
111
Vooral het wegspelen van een speler die dan nog een paar dorpen (gestacked door de stam) heeft. Die dorpen zijn dan hele vervelende cf's aangezien die speler 100+ edels heeft en je ze niet kan bashen door het moraal
 
Reactiescore
2.489
Wereld 57.
Als Def bunker van 2m aka 50 offjes geen speler van 100k weg kunnen krijgen in 1 massa. In oorlogje met 3m massa stam constant cfs krijgen die te duur zijn om te bashen doordat er op al die spelers misschien 50 moraal is.

Lage moraal is prima en eerlijk voor de start, maar na een kwart jaar spelen mag die wel heel snel omhoog

Wereld 57 draaide op het allereerste moraal systeem. 120 dagen spelen zal je in de volgende settings komen:

Normaal moraal 37.50%
Tijdgebaseerd moraal 49.75%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 49.75%​

Vanaf dit punt gaat het snel. 150 dagen

Normaal moraal 37.50%​
Tijdgebaseerd moraal 50.75%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 55.75%

180 dagen

Normaal moraal 37.50%
Tijdgebaseerd moraal 50.75%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 61.75%​

365 dagen
Normaal moraal 37.50%
Tijdgebaseerd moraal 50.75%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 98.75%​
 
Reactiescore
524
Kan die afbouw van het moraal in de toekomst niet versneld worden gezien de looptijd van werelden?

Dat je na 2 a 3 maanden al merkt dat het minder wordt (bij de start van een nieuwe wereld) en dat je na 6 maanden na je start geen moraal voordelen meer kunt hebben.
 
Reactiescore
1.367
Wereld 57 draaide op het allereerste moraal systeem. 120 dagen spelen zal je in de volgende settings komen:

Normaal moraal 37.50%
Tijdgebaseerd moraal 49.75%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 49.75%​

Vanaf dit punt gaat het snel. 150 dagen

Normaal moraal 37.50%​
Tijdgebaseerd moraal 50.75%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 55.75%

180 dagen

Normaal moraal 37.50%
Tijdgebaseerd moraal 50.75%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 61.75%​

365 dagen
Normaal moraal 37.50%
Tijdgebaseerd moraal 50.75%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 98.75%​

Probleem is dat die wereld ongeveer een jaartje geduurd heeft en ikzelf bijvoorbeeld maand korter door de rim start en dus mensen om me heen had die nog nieuwer waren
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Instellingen
Snelheid algemeen: 2.0
Eenhedensnelheid: 1.0
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Inactief
Minimumtroepenregel: 2% van totaal punten dorp
Smederijsysteem: Simpel systeem
Uitkijktoren: Inactief
Burgerwacht: Inactief
Kerk & geloof: Actief
Aanvalstiming: 150 ms
Prestaties: Actief
Groeiende barbarendorpen: Ja (tot 3.000 punten)
Bonusdorpen: Actief (groeien mee tot 3.000 punten)(verbeterd)
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: 00:00 - 08:00 uur
Beginnersbescherming: Actief: 3 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediger: Inactief
Haul: Limited

Eenheden
Boogschutters: Actief
Verkensysteem: Kan alles zien
Ridder: Ja (wapenkamer)

Edelman
Edelman productie: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 30 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 25-35
Toestemmingsstijging per uur: 2

Configuratie
Windrichting kiezen: Actief

Extra's “erg alternatief”
Vlaggen: Actief
Overwinningsvoorwaarden: Dominantie de stam die de 40% dominantie behaalt, en deze voor 14 dagen vasthoudt wint!
Ledenlimiet Stam: 6
Limieten op vakantievervanging: Geen vv buiten de stam
Premium Account: Geactiveerd
Account Manager: Geactiveerd
Farm-Assistent: Geactiveerd
 
Reactiescore
1.367
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 200% (2.0)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: normaal (0.5)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: actief
- Ridder/Standbeeld: actief
- Bonusdorpen: actief
- Kerk en geloof: inactief
- Uitkijktoren: actief
- Burgerwacht: actief
- Moraal: Inactief
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Groeien mee tot 1.000 punten
- Edelmanproductie: Munten
- Toestemmingsdaling per edelman: 26 of 34
- Technologieën: Geen
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Inactief

Instellingen:
- Nachtmodus: van 00:00 tot 08:00 uur
- Startdirectie kiezen: Actief
- Aanvalstiming: milliseconden (100)
- Minimum troepen per aanval: 1% van de dorpspunten
- Edelmannen looplimiet: 12 uur

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Runedorpen.
Gewonnen wereld kan dan makkelijk beëindigd worden

- Ledenlimiet Stam: 5-7
Krijg je lekker veel stammen

- Vlaggen: actief
- Boerderijlimiet: Inactief
- Limited haul: nee
Geen Os en VV buiten stamen ik ben blij
 

DeletedUser77658

Guest
Instellingen
Snelheid algemeen: 2.0
Eenhedensnelheid: 1.0
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Inactief
Minimumtroepenregel: 2% van totaal punten dorp
Smederijsysteem: Simpel systeem
Uitkijktoren: Inactief
Burgerwacht: Inactief
Kerk & geloof: Actief
Aanvalstiming: 150 ms
Prestaties: Actief
Groeiende barbarendorpen: Ja (tot 3.000 punten)
Bonusdorpen: Actief (groeien mee tot 3.000 punten)(verbeterd)
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: 00:00 - 08:00 uur
Beginnersbescherming: Actief: 3 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediger: Inactief
Haul: Limited

Eenheden
Boogschutters: Actief
Verkensysteem: Kan alles zien
Ridder: Ja (wapenkamer)

Edelman
Edelman productie: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 30 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 25-35
Toestemmingsstijging per uur: 2

Configuratie
Windrichting kiezen: Actief

Extra's “erg alternatief”
Vlaggen: Actief
Overwinningsvoorwaarden: Dominantie de stam die de 40% dominantie behaalt, en deze voor 14 dagen vasthoudt wint!
Ledenlimiet Stam: 6
Limieten op vakantievervanging: Geen vv buiten de stam
Premium Account: Geactiveerd
Account Manager: Geactiveerd
Farm-Assistent: Geactiveerd

Hier moet ik je toch eens gelijk gaan geven! Lekkere instellingen!
 

DeletedUser79332

Guest
Ik heb begrepen uit het classic fora dat de instelling vv alleen binnen de stam niet mogelijk is.
Misschien vervangen voor geen vv en dan slaapmodus?
 
Reactiescore
1.367
Bovenaan