Onterechte ban en de consequenties

Reactiescore
1.367
Persoonlijk heb ik vroeger veel onterechte bans gezien die accounts benadeelden, vooral tijdens massa's. Nu ook weer, maar dan vraag ik me af wat moet TW doen bij een onterechte ban en het dorpen verlies?

In mijn ogen zou het account een rollback geven de beste oplossing zijn.
Verloren dorpen en troepen weer terug zetten bij de aanvaller en verdediger zodat ze op een later tijdstip het overnieuw kunnen doen.

Maar eerlijk gezegd zou het makkelijk voorkomen kunnen worden dat werelden door Tribalwars zelf een bepaalde richting op gestuurd worden.
Spreek het account dat je wilt bannen aan en geef 5 dagen om protest aan te tekenen. Of simpelweg dat het account onaanvalbaar word en de aanvallen die al lopen bezoekjes worden. Vind het namelijk niet normaal dat je benadeeld word door de onterechte ban van tribalwars
 
Reactiescore
1.468
Hoe je het ook inricht, er zal altijd een bepaald partij benadeeld worden. Bij omzetten in bezoekjes kan het bijvoorbeeld zijn dat de aanvaller onnodig word benadeeld. (Bijvoorbeeld wanneer de ban achteraf wel terecht blijkt). Elk scenario kent wel verliezers.
 
Reactiescore
1.367
Hoe je het ook inricht, er zal altijd een bepaald partij benadeeld worden. Bij omzetten in bezoekjes kan het bijvoorbeeld zijn dat de aanvaller onnodig word benadeeld. (Bijvoorbeeld wanneer de ban achteraf wel terecht blijkt). Elk scenario kent wel verliezers.

In Nederland (en ik neem dan ook aan in Belgie en Duitsland) ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is en heb je recht op een process.
Nu word je bij wijze van spreke al direct in executie lijn gezet voor je je ook maar had kunnen verweren, en als je het weet te ontkrachten is de situatie alsnog slecht want je benen en armen zijn er af.
 
Reactiescore
1.468
In Nederland (en ik neem dan ook aan in Belgie en Duitsland) ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is en heb je recht op een process.
Nu word je bij wijze van spreke al direct in executie lijn gezet voor je je ook maar had kunnen verweren, en als je het weet te ontkrachten is de situatie alsnog slecht want je benen en armen zijn er af.
Dat is afhankelijk van wat je situatie is. Zo ver ik weet hoeft een agent tot x boetebedrag ook geen bewijs aan te leveren als hij de overtreding zelf heeft geconstateerd.

Buiten dat: het is niet haalbaar om pas te bannen bij honderd procent sluitend bewijs. Dan krijg je een chaotische game vol cheaters. Dan kan je er beter af en toe een keer naast zitten imo. Inno is trouwens niet de enige die daarvoor heeft gekozen. Vrijwel elke andere game die ik ken doet dat net zo :)
 

DeletedUser78975

Guest
Haha Danny ik ben het tot zo ver met je eens dat bans behoorlijk vervelend zijn wanneer Mods of CoMa (of wie dan ook daarover gaat) met het geringste ‘bewijs’ drastische straffen opleggen. Dat gebeurt helaas nog steeds.

Hoe jij dit nu betoogt, komt het over alsof je de regels van het formeel strafrecht van toepassing wil verklaren op TW. Het is maar een spel hè ;) Ik denk dat het probleem eerder ligt bij de mods die met enige regelmaat onzorgvuldige, ongestructureerde en soms onverklaarbare besluiten nemen.
 
Reactiescore
2.490
In Nederland (en ik neem dan ook aan in Belgie en Duitsland) ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is en heb je recht op een process.
Nu word je bij wijze van spreke al direct in executie lijn gezet voor je je ook maar had kunnen verweren, en als je het weet te ontkrachten is de situatie alsnog slecht want je benen en armen zijn er af.

Laten we bij voorbaat geen strafrechterlijke vergelijkingen trekken. Dit is een spelletje, het andere is de echte wereld.

Als je in Nederland/België beticht wordt van een misdrijf zal de politie je ondervragen, dit kan een paar dagen duren waarop de officier van justitie/Onderzoeksrechter beslist je officieel in verdenking te stellen en je nadien eveneens in voorhechtenis zet. Deze periode van voorhechtenis kan duren van het moment dat opgepakt wordt tot je proces (Ettelijke jaren later). In die periode kan je ook niet gaan werken, geld verdienen, tijd doorbrengen met je gezin, sporten, ...

Binnen Tribal Wars.nl gebeuren blokkades op basis van genoeg vermoedens om over te gaan tot een ban. Bewijs in onze logs is daarin 99% noodzakelijk. In andere gevallen moet er genoeg redenen zijn om aan te tonen dat het echt is, veelal ligt de verantwoordelijkheid voor deze bans bij een CM die er ook echt niet zo licht overheen gaat.

Even met betrekking tot Rollbacks, naast het feit dat het technisch niet mogelijk is zal er zoals gezegd altijd een nadelige partij zijn. Recente voorbeelden leren ons dat er in gevallen waarin we een blokkade opheffen niet 1 nadelige partij is maar altijd 2. Langs de ene kant heb je een massa die omzeep is en langs de andere kant een half omzeep gebrachte account.

We blijven altijd voorzichtig in het geven van bans maar realistisch gezien zal er altijd een foutmarge zijn, net zoals er ook genoeg onschuldigen in de gevangenis zitten. (Voorhechtenis / Na veroordeling)

Groeten,
Duckje
 
Reactiescore
3.584
Stel ik doe mij voor als speler op het account Duckje (via Skype) en ik vraag mensen voor pp in ruil voor het acc.

Kan dat account dan op basis daarvan een ban krijgen of word dat allemaal wel degelijk in detail uitgezocht?
 
Bovenaan